Toon posts:

Probleem met externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een externe harde schijf van 230 gig.

deze is voor 2 gig gebruikt dus RUIMTE genoeg zul je zeggen.

Nu wil ik een bestand van 6,7 gig overzetten naar de externe harde schijf.

Krijg ik een melding dat de externe harde schijf vol is en dat ik schijfopruiming moet toepassen.... :~

Wat is dat voor iets raars?

En hoe kan ik het fixen zodat ik het bestand wel over kan zetten????

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eerst eens met het geven van info. Heb je het ding niet toevallig gewoon als een 8GB partitie geformateerd? Welke ruimte geeft windows aan nog over te hebben en wat natuurlijk ook kan zijn met een file van meer dan 4GB, is dat je dat ding als FAT32 hebt geformatteerd en dan past een file van 6.7GB er nooit op, ongeacht de hoeveelheid vrije ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
De externe harde schijf is nooit geformateerd, er heeft al veel meer opgestaan als die 7 gig hij heeft al voor helft vol gestaan.

windows geeft bij eigenschappen aan dat er nog 230 gig vrij is... er is 2 gig gebruikt...

dus niets mee gedaan.... zkers niet als FAT32 geformatteerd.... wil er alleen bestandje.... van 6 a 7 gig opzetten
thats all

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 00:01 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:00:
De externe harde schijf is nooit geformateerd, er heeft al veel meer opgestaan als die 7 gig hij heeft al voor helft vol gestaan.

windows geeft bij eigenschappen aan dat er nog 230 gig vrij is... er is 2 gig gebruikt...

dus niets mee gedaan.... wil er alleen bestandje.... van 6 a 7 gig opzetten
thats all
Begin nou eens met de vraag te beantwoorden. Merk, type, FAT32 of NTFS, en ga zelf eens zoeken ipv hier te babbelen...

Edit: zeker niet FAT32? Wat dan wel?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 09-09-2007 00:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:54:
Begin eerst eens met het geven van info. Heb je het ding niet toevallig gewoon als een 8GB partitie geformateerd? Welke ruimte geeft windows aan nog over te hebben en wat natuurlijk ook kan zijn met een file van meer dan 4GB, is dat je dat ding als FAT32 hebt geformatteerd en dan past een file van 6.7GB er nooit op, ongeacht de hoeveelheid vrije ruimte.
het is idd fat 32 bestandssysteem... daar heb ik zelf niet voor gezorgd was al zo.

moet ik hem eerst formateren om er toch zon groot bestand op te krijgen?

MERK Phillips SPD 5115CC/00

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-05 18:41
Ja, FAT32 is beperkt tot bestanden van 4GB

EDIT: Windows heeft ook tools om je FAT32 partitie om te zetten naar NTFS (google)

[ Voor 50% gewijzigd door jeroenikke op 09-09-2007 00:09 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:03:
[...]
het is idd fat 32 bestandssysteem... daar heb ik zelf niet voor gezorgd was al zo.

moet ik hem eerst formateren om er toch zon groot bestand op te krijgen?

MERK Phillips SPD 5115CC/00
Ga nou eens zoeken in de FAQ, en op Google. Daar staat dit allemaal ontzettend vaak behandeld, ook hoe je van FAT32 naar NTFS gaat, en wat de beperkingen van filesystemen zijn. Zoals je je topic nu doet is beginnersweb-niveau.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 09-09-2007 00:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jeroenikke schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:08:
Ja, FAT32 is beperkt tot bestanden van 4GB

EDIT: Windows heeft ook tools om je FAT32 partitie om te zetten naar NTFS (google)
Ik heb weleens - na een atheïstisch schietgebedje - mijn externe HD mét bestanden erop omgezet van FAT32 in NTFS met Partition Magic zonder te formatteren... en alles was er nog... :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:09:
[...]

Ga nou eens zoeken in de FAQ, en op Google. Daar staat dit allemaal ontzettend vaak behandeld, ook hoe je van FAT32 naar NTFS gaat, en wat de beperkingen van filesystemen zijn. Zoals je je topic nu doet is beginnersweb-niveau.
ben ik ook.... en formatteren naar NTFS heeft geholpen het bestand staat er nu ook op.

ik ben jullie allemaal vreselijk dankbaar voor de hulp, ondanks dat dit geen helpdesk is.

is dit ook beginnersweb niveau???? ben verdorie nieuw op tweakers he nu begin ik ook al te vloeken!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:26:
[...]
ben ik ook.... en formatteren naar NTFS heeft geholpen het bestand staat er nu ook op.

ik ben jullie allemaal vreselijk dankbaar voor de hulp, ondanks dat dit geen helpdesk is.

is dit ook beginnersweb niveau???? ben verdorie nieuw op tweakers he nu begin ik ook al te vloeken!
Formatteren kan, maar Convert in een DOSbox had hetzelfde gedaan. Als je je topic in het juiste subforum had geplaatst (Opslagmedia & I/O Controllers), dan had je daar dit kunnen vinden: OM FAQ / Beleid.

Niet onvriendelijk bedoeld, maar topics openen zonder eigen voorarbeid/zoekwerk is hier not done, en is van het eerder genoemde beginnersweb niveau. :)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:32:
[...]

Formatteren kan, maar Convert in een DOSbox had hetzelfde gedaan. Als je je topic in het juiste subforum had geplaatst (Opslagmedia & I/O Controllers), dan had je daar dit kunnen vinden: OM FAQ / Beleid.

Niet onvriendelijk bedoeld, maar topics openen zonder eigen voorarbeid/zoekwerk is hier not done, en is van het eerder genoemde beginnersweb niveau. :)
Ok you got a point.... maar wist ook niet waar ik hiervoor moest zoeken bij google kreeg ik alleen maar vette shit waar ik nix aan heb.... misschien in de nachtelijke uurtjes....
plus dit topic staat in harware: processors, mobo's en geheugen. dacht kan wel... maar goed zak nie meer doen...

voor mij part topic CLOSED SEALED EN DESTROYED...

thnx all!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topic worden nooit verwijderd, als nu iemand met het zelfde probleem even zoekt hier op got en jou (en tig andere topic met dit probleem vandaar de FAQ :) ) topic vind hoeft hij geen nieuwe topic te openen die al behandeld zijn.

Dus de volgende keer niet alleen via google zoeken maar ook even op GoT. ;)

En welkom op GoT. :w

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 09-09-2007 01:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Dit is inderdaad wel een beetje basic. De FAQ geeft duidelijk aan dat een beetje eigen inzet wel gewenst is :o.

Bij deze dus een slotje :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.