Toon posts:

UPC internetten en bellen onbeperkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,
Ik heb zojuist geinformeerd bij UPC naar de gang van zaken rond het modem wat je bij het abbonoment van UPC internetten en bellen onbeperkt krijgt. Nou.. ik krijg dus zo'n mafkees aan de lijn die niet wist om welk model maar wel om welk merk het zou gaan een Emta dus. Ik vroeg of ik draadloos kon gaan (WiFi) en zijn antwoord was dus: nee, je hebt een router van ons nodig die 89 eurotjes kost. Maar ik heb hier nog een router + usb adapter liggen een D-Link Wireless G ADSL2/2+ Routerkit (staat er op de doos) en ik vroeg me af of ik die ook i.c.m met dat abbonoment kan gebruiken, en wat jullie ervarigen hier mee zijn. (Andere routerervaringen i.c.m dit abbonoment zijn ook welkom) :)

PS: Op de router zelf staat een model nummer: DSL-G624T

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 19:18 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:17
je kan in principe elke router gebruiken die op een kabelmodem aangesloten kan worden. Daarvoor heb je niet een router van UPC nodig hoor. Let er wel op dat je niet een router/modem gebruikt die alleen op ADSL aangesloten kan worden (gezien de naam van de router (DSL) heb je hier wel kans op). Met google kan je vast wel vinden of die van jou met een kabelmodem verbonden kan worden.

Van de D-link site
Opmerking
De DSL-xxxx producten zijn met een ingebouwde ADSL-modem uitgerust - er hoeft geen andere modem gebruikt te worden.
De DI-xxxx producten zijn niet met een ADSL-modem uitgerust en zijn voor gebruik met kabelmodems bedoeld. Er kan echter wel een DSL-300T (ADSL-Ethernet-modem) met DI-xxx producten gebruikt worden om deze voor gebruik op ADSL-netwerken geschikt te maken
Het lijkt er dus op dat t niet gaat werken met jou ADSL router.

[ Voor 46% gewijzigd door s441558 op 05-09-2007 19:25 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is in combinatie met bellen, maakt dat dan wat uit? Want dat gaat volgens mij op 1 lijn bij UPC

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is inderdaad een combinatie van bellen en internet, maar het protocol dat UPC gebruikt om je te verbinden is anders dan het protocol dat bij ADSL gebruikt wordt. Een ADSL modem kan dus niet gebruikt worden om een UPC verbinding op te zetten.

• s441558
Nee, je moet het zo zien. Je krijg van UPC een cablemodem. Deze sluit je met 1 kabel aan op de kabelaansluiting. Op deze modem sluit je ook je telefoon aan in de telefoonpoort. Daarnaast sluit je een computer of router aan op de netwerkaansluiting. Deze router krijg je niet van UPC, alleen de modem. Standaard krijg je dus maar 1 netwerkaansluiting van UPC, wil je meer dan moet je een router kopen (bij UPC of zelf in de winkel).

Er zijn 2 typen routers, ADSL routers met ingebouwd ADSL modem, en gewone routers, zonder modem. De laatste is dus degene die jij nodig hebt, aangezien je geen ADSL hebt, en tevens al een modem van UPC hebt.

De router die jij beschrijft is er een van het eerste type. Waarschijnlijk gaat t dus niet werken, maar zeker weten doe ik dat niet (wellicht kan je het modemgedeelte uitschakelen, zodat hij alleen als router werkt). Daarvoor zou je ff de handleiding door moeten spitten.

[ Voor 5% gewijzigd door s441558 op 05-09-2007 19:32 ]

Verwijderd

Of even op www.chelloo.com je vraag stellen. Daar zitten een aantal hard core chelloo gebruikers die je vast wel kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat wordt 90 euro voor een router van hun, maar dan kan ik toch wel verschillende adapters gebruiken toch? Ik heb er hier een aantal liggen namelijk.

• s441558
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:32:
Dus dat wordt 90 euro voor een router van hun, maar dan kan ik toch wel verschillende adapters gebruiken toch? Ik heb er hier een aantal liggen namelijk.
Als ik jou was zou ik zelf een router uitzoeken. Je hoeft je niks op te laten dringen door hun.

Adapters zouden in theorie moeten werken met elke wireless router (g). Maar ja, t blijft theorie he :P

[ Voor 13% gewijzigd door s441558 op 05-09-2007 19:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de bedoeling dat je zelf even op zoek gaat voordat je een topic post.

In de laatste twee weken:
UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps) € 29,95
UPC internet delen m.b.v. een Eminent ADSL-Router

Je vraagt hier niets wat niet in die twee topics (vooral de tweede) niet al genoemd is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1