[Discussie] Service centers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 32.235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

En die detailist zegt vervolgens: Wij sturen hem op naar TechRepair. Dat mag je ook zelf doen. Dat scheelt je een hoop tijd.

Natuurlijk weten jij en ik dat hij onder het consumentenrecht daar geen genoegen mee hoeft te nemen, maar veel detailisten weten dat niet of kiezen er voor om dat niet te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Anoniem: 337175 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:34:
Abrakadaver ik heb in deze forum best goede meningen van ROFA gehoord. Ik zou zeker met hun ff bellen.

Techrepair is niet de moeite waard echt echt niet.
Helaas kan Rofa dit probleem niet herstellen mailen ze, dus nu dan toch maar met techrepair contact opgenomen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Anoniem: 176826 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:54:
En die detailist zegt vervolgens: Wij sturen hem op naar TechRepair. Dat mag je ook zelf doen. Dat scheelt je een hoop tijd.
Of hij zegt ook nog: "hier hebt u zolang een vervangend cameraatje", bijvoorbeeld. Of: "de Canon-vertegenwoordiger komt vandeweek langs, misschien kan die iets doen". Nooit geschoten is altijd mis. Als het een internet-aankoop is, dan gaat het niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 23:07

mennovanw

Canon? You can!

Anoniem: 176826 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:54:
Natuurlijk weten jij en ik dat hij onder het consumentenrecht daar geen genoegen mee hoeft te nemen, maar veel detailisten weten dat niet of kiezen er voor om dat niet te weten...
Dit vind ik wel een interessante, waarom denk je dat je daar geen genoegen mee hoeft te nemen? Mits de winkelier zorgt voor een reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn voldoet hij aan zijn verplichtingen van het Burgerlijk Wetboek. Of die redelijke termijn nou ingevuld wordt door een wachttijd voor een reparatie bij externen of niet is geheel niet van belang.

@toff: ik acht de kans dat er een winkelier bestaat in NL die voor cameratjes van 85 euro een leencamera'tje gaan meegaven bij een defect niet erg groot. En vertegenwoordigers hebben ook wel grotere vissen te bakken (ik kan me voorstellen dat wanneer je een lens van 5 ruggen koopt de zaken iets anders liggen).

[ Voor 19% gewijzigd door mennovanw op 18-01-2010 15:10 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Sorry, wellicht ik heb me wat ongenuanceerd en onvolledig uitgedrukt.

Een winkelier mag mij volgens het consumentenrecht uiteraard vertellen hoe hij een bepaald probleem op denkt te gaan lossen en het kan heel goed zijn dat hij dan zegt: Als je zelf je camera naar techrepair stuurt, is dat sneller.

Echter ik hoef daar geen genoegen mee te nemen, want ik heb namelijk een overeenkomst met de winkelier. Hoewel ik het op prijs stel als die mee denkt, is de winkelier nog steeds degene die mijn probleem op moet lossen.
Wat ik in de praktijk nog wel eens heb meegemaakt is dat de winkelier, op het moment dat ik aangeef niet blij te zijn met zijn voorstel om het zelf maar uit te zoeken (beetje bot en zwart-wit, sorry daarvoor), zijn vriendelijke voorstel om zelf het probleem op te lossen, omzet in een eis.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik ken ook winkels waar het wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Inderdaad, een winkelier mag geen garantie afschuiven op fabrikanten zonder zelf een oplossing te willen / kunnen bieden. Dus je hoeft het advies: "ga naar de fabrikant" zeker niet op te volgen, gezien je een verkoopovereenkomst hebt met de winkelier en niet de fabrikant (dit ligt anders met produktaansprakelijkheid van Titel 3 Afdeling 3 boek 6 BW i.c.m. gevolgschade-> door een verkeerd gebouwde waterkoker is mijn huis afgebrand o.i.d.).

edit: dat een winkelier de keus biedt en een voorkeur zal hebben (vanwege kosten) voor het zelf afhandelen van de klant met de fabrikant is niet strijdig met de wet o.i.d., het weigeren het zelf op te lossen wel.

Ik dacht dat je ageerde tegen de tijd die het kost om iets te laten maken bij Tech Repair, want daar kan een winkelier niets aan doen mits de reparatietermijn redelijk is. Wat een redelijk termijn is bestaat nog wel wat discussie over; ikzelf denk dat met een product van bijvoorbeeld een maand oud een reparatietermijn van 2 maanden niet redelijk is (maar je kan daar niet van tevoren al tegen ageren, dit kan pas na het verstrijken van de "redelijke" termijn).

[ Voor 10% gewijzigd door mennovanw op 18-01-2010 15:32 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
mennovanw schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:03:
@toff: ik acht de kans dat er een winkelier bestaat in NL die voor cameratjes van 85 euro een leencamera'tje gaan meegaven bij een defect niet erg groot. En vertegenwoordigers hebben ook wel grotere vissen te bakken (ik kan me voorstellen dat wanneer je een lens van 5 ruggen koopt de zaken iets anders liggen).
Je onderschat de kracht van juist de kleine lokale detaillist. Zeker wel mogelijk, dat je zijn democameraatje meekrijgt, als je dochter gaat trouwen ofzo. Service is nu net waar hij zich mee kan onderscheiden van de dozenschuivers (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337175

Abrakadaver :
Probeer Digital Service Point
http://www.dsp-bv.com/dsp/cms/front_content.php?idcat=5

Ik heb mijn camera na 2 maanden van tech repair terg gekregen, alles wat gedaan moest worden en is netjes verpakt ..... MAAR !!! Toen ik mijn camera naar hun heb gestuurd heb ik de shutter counter gereset. was 00000.... wat lees ik op de counter als ik mijn camera aan doet 1561 Ja hoor! morgen ga ik echt bellen en vragen WTF ze 1561 opnames moesten maken.

Klinkt nog erger in mijn hooft, omdat ik geen CPS heb dat ze mijn camera als "leen" body aan een CPSer hebben geleend en deze 1561 opnames met mijn camera heeft gemaakt. Hoe dan ook ik ben KLAAR met tech repair en nooit maar dan NOOIT ga ik iets naar hun opsturen. :( :( :( :( :(

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 337175 op 19-01-2010 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik ben benieuwd hoe zij die 1500 frames voor elkaar hebben gekregen, houdt ons op de hoogte! Sterkte verders.
P.s. Om wat voor camera gaat het?

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 337175 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 02:38:
Abrakadaver :
Probeer Digital Service Point
http://www.dsp-bv.com/dsp/cms/front_content.php?idcat=5

Ik heb mijn camera na 2 maanden van tech repair terg gekregen, alles wat gedaan moest worden en is netjes verpakt ..... MAAR !!! Toen ik mijn camera naar hun heb gestuurd heb ik de shutter counter gereset. was 00000.... wat lees ik op de counter als ik mijn camera aan doet 1561 Ja hoor! morgen ga ik echt bellen en vragen WTF ze 1561 opnames moesten maken.

Klinkt nog erger in mijn hooft, omdat ik geen CPS heb dat ze mijn camera als "leen" body aan een CPSer hebben geleend en deze 1561 opnames met mijn camera heeft gemaakt. Hoe dan ook ik ben KLAAR met tech repair en nooit maar dan NOOIT ga ik iets naar hun opsturen. :( :( :( :( :(
Heb je dat verhaal over uitlenen aan een CPS-lid bevestigd gekregen of is dat iets wat je zelf in je hoofd hebt als mogelijkheid?

Watvoor camera gaat het om? Want er zijn genoeg types die het nummer van de laatste foto op een CF-kaartje overnemen in hun telling. Het zou ook kunnen dat dat het geval is. Als het een 1-serie zou zijn (kijkend naar je username) dan kan je de exacte shuttercount toch ook uitlezen bij de camera in plaats van af te gaan op het (foutgevoelige) fotonummer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:34
Hun lenen echt jou camera niet uit aan een CPS-er hoor. Daar liggen gewoon een zooi camera's voor klaar (iig bij Nikon ligt er een serie camera's + flitsers etc. voor klaar).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het gaat in mijn geval om een cameraatje van inderdaad 85 euro gekocht bij Informatique. Via internet besteld, wel persoonlijk opgehaald. Informatique verwijst naar fabrikant.
Ik kan natuurlijk aangeven daar geen genoegen mee te nemen, maar ik verwacht niet dat ze mij een nieuw exemplaar meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Pollewob schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:16:
Heb je dat verhaal over uitlenen aan een CPS-lid bevestigd gekregen of is dat iets wat je zelf in je hoofd hebt als mogelijkheid?

Wat voor camera gaat het om? Want er zijn genoeg types die het nummer van de laatste foto op een CF-kaartje overnemen in hun telling. Het zou ook kunnen dat dat het geval is. Als het een 1-serie zou zijn (kijkend naar je username) dan kan je de exacte shuttercount toch ook uitlezen bij de camera in plaats van af te gaan op het (foutgevoelige) fotonummer? :)
@Will-MK3

Ik garandeer je dat daar de oorzaak ligt. Ze gebruiken 1 testkaart voor een hele zwik camera's (allemaal Canon) en daar accumuleert het aantal pics snel op. En zoals hierboven wordt aangegeven neemt de externe teller van je camera (die achterop je toestel) de gegevens over van de kaart. Pic. 1560 kan gemaakt zijn met een 40D, kaart niet geformatteerd gaat jouw 1D3 verder met pic. 1561. Test zelf maar uit, noem je mapje op je kaart ook even 103 i.p.v. 101 en je kan pas echt lachen.

Geen onterechte aannames hier gaan spuien, niet meteen het meest miskende jongetje in de klas spelen (al klinken er dingen in je hoofD)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Heb je daar goede ervaringen mee? (of anderen?)

edit:
Hmm, ik heb ze even gebeld, kan overmorgen de lens daar naartoe brengen en dan kijken ze meteen even :)

[ Voor 19% gewijzigd door abrakadaver op 19-01-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
abrakadaver schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:09:
[...]

Heb je daar goede ervaringen mee? (of anderen?)

edit:
Hmm, ik heb ze even gebeld, kan overmorgen de lens daar naartoe brengen en dan kijken ze meteen even :)
ik heb daar igg geen goede ervaring mee :X .zo als je kan lezen een aantal bladzijde's terug.

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337175

mennovanw schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:16:
[...]

@Will-MK3

Geen onterechte aannames hier gaan spuien, niet meteen het meest miskende jongetje in de klas spelen (al klinken er dingen in je hoofD)..
menno ik snap je punt maar zoizo 2 maanden voor een reparatie is te gek, geen info uitstreken van hoe en waneer het klaar is enzv. Dus ik blijf achter mijn woord staan, ik zal het niet meer zeggen maar met hun ben ik klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
SvMp schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:51:
Het gaat in mijn geval om een cameraatje van inderdaad 85 euro gekocht bij Informatique. Via internet besteld, wel persoonlijk opgehaald. Informatique verwijst naar fabrikant.
Ik kan natuurlijk aangeven daar geen genoegen mee te nemen, maar ik verwacht niet dat ze mij een nieuw exemplaar meegeven.
Nee, dat denk ik ook niet. Door persoonlijke ervaringen met de starre houding van de "klantenservice" van dat bedrijf doe ik, na jarenlang trouw klant geweest te zijn, mijn grote aankopen tegenwoordig elders.
Het is natuurlijk ook geen lokale detaillist. Je kan je afvragen of het prijsverschil bij een cameraatje van 85 euro de moeite waard is. De A480 koop je "lokaal" eenvoudig voor zo'n 14 euro meer, waarbij je mag rekenen op goed advies etc. Anywayz, succes ermee. Uiteindelijk zal je wel weer een werkend apparaat (moeten) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ok, even een update.
Dinsdag dus gebeld met dsp, donderdagochtend 5d en 70-200/4L gebracht. Afspraak gemaakt dat wanneer ze onderdelen moeten bestellen (en 't dus langer dan een paar dagen kan duren) ik de camera kan ophalen omdat ik 'm niet lang kan missen en 'm meeneem wanneer ik de gerepareerde lens kom ophalen zodat ze de lens op de camera kunnen calibreren.
Dat was niet nodig, ik werd dezelfde dag gebeld dat de combinatie kon worden opgehaald.
Zojuist opgehaald, en netjes een rekening mee gekregen van 80 euro want de garantietermijn is al ruimschoots verlopen. Tot zover prima en erg snel. :)
Volgens de bon is controle op scherpte, afstelling AF systeem, functie controle en een algemene reiniging uitgevoerd op zowel de body als lens.

Thuis aangekomen en even getest op 't zelfde onderwerp, helaas heeft de lens nog steeds 't zelfde probleem (flinke onscherpte aan de linkerkant op 200mm).
Maandag dus maar even bellen, er zit garantie op de reparatie dus maar eens kijken hoe we dit kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
2 koen en hoe gaan ze dit voor je oplossen ? ben ik wel benieuwd naar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik heb 'm gisteren even teruggebracht, de vrouw aan de balie heeft 'm meteen door een monteur laten checken.
Die kon bevestigen dat de lens nog steeds 't zelfde probleem vertoonde maar kon 'm niet direct herstellen dus ik word weer gebeld wanneer ie klaar is.

Hij gaf als reden dat ie de eerste keer de autofocus had afgesteld op front/backfocus omdat dat meestal scherpteproblemen verklaard (terwijl er wel op de opdrachtbon stond dat ie alleen aan 1 kant onscherp was, maar ok). Hier moet ik wel bij zeggen dat je 't probleem alleen heel duidelijk ziet op 200mm (klik), op 135~150mm bijvoorbeeld zie je 't vooral in de uiterste linkse rand.

Dus maar even afwachten hoe 't nu verder gaat. Zal wel goedkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
dus weer een ritje naar nederweert,wat eigenlijk niet zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Dat klopt inderdaad, ik ben er ook niet heel blij mee ofzo (sowieso niet met 't hele decentering verhaal) maargoed, vooralsnog hebben ze 't voordeel van de twijfel.

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 26-01-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Heb je die lens zo gekocht?

Of is ie zo geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Geen idee, zou allebei kunnen. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Nou als ie net gekocht is zou ik hard "DOA" gaan schreeuwen mist gekocht binnen een redelijke termijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Hij is 2e hands gekocht (gelukkig wel een goede prijs, dus incl reparatie zit ik nog niet slecht).
Ik kan met geen mogelijkheid zeggen of de lens al decentered was toen ik 'm kocht, ik heb 'm namelijk de eerste paar keren dat ik 'm meenam niet gebruikt en in die tijd is ie wel een paar keer heel nederland door geweest, zou kunnen dat ik 'm te hard heb neergezet. Het kan natuurlijk ook zijn dat ie al zo was toen ik 'm kocht, maar ik betwijfel of de vorige eigenaar dat gemerkt zou hebben. Hij had namelijk een crop-camera en dan zie je 't effect eigenlijk bijna niet.

Anyway, ik had de lens dus al een tijdje in m'n bezit toen ik er achter kwam, dus om dan nog te gaan klagen leek me onterecht. Pech voor mij, volgende keer wat beter opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86887

Heb een tijdje geleden een tweedehands (eigenlijk derdehands) Canon 70-200 2.8 IS gekocht.

Lens ziet er nog als nieuw uit maar ik wil hem gewoon een keer laten nakijken, reinigen en evt afstellen. Bij voorkeur bij Digital Service Point. Ik ben geen CPS lid. Iemand ervaring ermee of dit mogelijk is en tegen welke kosten? Krijg de indruk dat ze alleen voor CPS leden werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Anoniem: 86887 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:24:
Heb een tijdje geleden een tweedehands (eigenlijk derdehands) Canon 70-200 2.8 IS gekocht.

Lens ziet er nog als nieuw uit maar ik wil hem gewoon een keer laten nakijken, reinigen en evt afstellen. Bij voorkeur bij Digital Service Point. Ik ben geen CPS lid. Iemand ervaring ermee of dit mogelijk is en tegen welke kosten? Krijg de indruk dat ze alleen voor CPS leden werken...
prijsen weet ik niks van maar dat kan daar prima.ze werken ook voor de gewone hobbyist hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
etbass is failliet, misschien dat dat even gewijzigd kan worden in het openingstopic ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
@koen is je probleem als nog opgelost ? of ligt hij nog in nederweert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Update mbt. Techrepair. Enkele weken geleden gepost dat mijn Canon camera binnen de garantie-periode kapot is gegaan (lens wil niet meer naar binnen, veel lawaai en getik).
Na 1,5 week was de camera al terug. Heel goed verpakt, en in orde gemaakt. Een erg positieve ervaring dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Zo, maar weer eens een update in dit topic.

Blijkbaar verschilt het enorm qua drukte bij TechRepair, gezien de vorige ervaring.
2 weken geleden m'n EF-S 17-55 f/2.8 IS USM opgestuurd met klachten over defecte IS en autofocus (contact punten werken slecht). Vandaag gebeld omdat ik dus na 2 weken nog steeds niets gehoord had, terwijl ik wel CPS lid ben.

"Ja, het is momenteel erg druk, maar u heeft gelijk, ik zal even doorgeven dat ze er zo snel mogelijk naar moeten kijken."

Goed, we wachten het weer af. Vind het wel opmerkelijk, dat ik eerst moet bellen en nog eens moet aanstippen dat ik CPS lidmaatschap heb, terwijl ik dat ook duidelijk op het reparatieformulier had gezet. Volgende week wederom een opdracht zonder m'n standaardlens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Oh :P mijn 80-200 was ook even weekje weg voor reparatie (focus liep niet helemaal soepel meer) hij is van binnen schoongemaakt en opnieuw ingevet: kosten 125 euro, is hij net geen week voor weggeweest.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
Waar heb je die gebracht dan? Mijn 80-200 mag ook wel een beurtje hebben. Ik vrees alleen dat het grootste probleem (front focus van een ongeveer 1 cm bij een object op 2m afstand) niet op te lossen is. (Ja door de Camera te laten calibreren naar die lens, maar dan heb ik dadelijk 3 andere lenzen die back focussen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Ervan uitgaande dat het een Nikon lens is, denk ik bij het Nikon service point, Beverwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Aapenootjes schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:46:
Waar heb je die gebracht dan? Mijn 80-200 mag ook wel een beurtje hebben. Ik vrees alleen dat het grootste probleem (front focus van een ongeveer 1 cm bij een object op 2m afstand) niet op te lossen is. (Ja door de Camera te laten calibreren naar die lens, maar dan heb ik dadelijk 3 andere lenzen die back focussen :+)
Gewoon bij Nikon zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn sensor wordt weer een beetje vies O-) , weet iemand of er weer eens een check en clean dag is van ome Canon in de buurt van Rotterdam?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
Update, na vier weken eindelijk een prijsopgave ontvangen, onder CPS.. Zie een paar posts omhoog, alles prima en wel maar de volgende keer als er iets niet onder garantie valt, gaat het linea recta naar Rofa, dat weet ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
abrakadaver schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:38:
Hij gaf als reden dat ie de eerste keer de autofocus had afgesteld op front/backfocus omdat dat meestal scherpteproblemen verklaard (terwijl er wel op de opdrachtbon stond dat ie alleen aan 1 kant onscherp was, maar ok). Hier moet ik wel bij zeggen dat je 't probleem alleen heel duidelijk ziet op 200mm (klik), op 135~150mm bijvoorbeeld zie je 't vooral in de uiterste linkse rand.
Zat een topic te lezen over de 100-400:

http://www.birdphotograph...s/showthread.php?p=438433

"I'll have to try it if Canon ever manages to get the left 1/3 as as sharp as the right 2/3. This is their third try."

Zou het een epidemie ziijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Maandag m'n body en 70-200/4 ter controle en schoonmaak naar Rofa gebracht.
Super service aangezien ik het vandaag alweer terug heb _/-\o_

Alleen jammer, want eht grote minpunt was dat m'n prisma erg goor was maar nu na de reiniging is hij nogsteeds minstens even vies :?
Ik zie duidelijk veegsporen en echt stukken vuil zitten maar dan op andere plaatsen dan voordat ik hem wegbracht :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Fijne ervaring met DSP gehad.

Afspraak gemaakt om afg. woensdag mijn gear te laten cleanen en calibreren.
Ervoor gezorgd dat het dinsdag al bij hun was (TNT/aangetekend) en ik heb het vandaag alweer in huis!

Alles netjes schoon (spiegelhuis/sensor) en m'n 17-40 lijkt nu ook goed te focussen :)

De communicatie naar buiten kan nog iets beter (bericht pakket ontvangen / verstuurt ed.) maar bij navraag wist men zeer snel en volledig antwoord te geven.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Kzit momenteel bij Tech Repair. Even gebeld dat ik langs kwam (op 5 mei open).

Ik heb / had woestijn stof op mijn sensor en dat wordt momenteel gereinigd. Valt als het goed is onder CPS service als ik de dame mag geloven die me ook net een kopje koffie aanbood.

ook gevraagd of je meteen even de firmware updaten....

(Post trouwens via WiFi van Tech Repair)

Prima behandeld momenteel...

Heb overigens ook een 70-200 2.8L IS mee genomen. Buitenste lens deel had van de ene op de andere dag speling... word ook naar gekeken. Valt waarschijnlijk niet onder de garantie (die ik niet bij me heb + hij is al "iets" ouder dan 2 jaar...) maar goed dat zullen we nog wel eens...

Keep you posted.

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 16:36
Hier vielleicht eine gute Idee. ;)

http://www.canon.de/cci_service_center_willich/index.asp

Is in de buurt van Mönchen-Gladbach, niet al te ver van Venlo.
Op aanraden van de lokale fotoboer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Zo, ook ik heb net mijn lens + camera op de bus gedaan richting Tech Repair. Het gaat om een canon 50 1.4 met af en toe haperend diafragma en een 5D die ik mee stuur om de combinatie te laten kalibreren. Ik heb een week geleden via de CPS site wat informatie op gevraagd maar nooit ook maar een reactie mogen krijgen, via de telefoon werd ik redelijk correct geholpen

De sites van canon zijn onduidelijk, op de cps-site staat een reperatieformulier maar geen adres waar je het heen kunt verzenden, dit staat dan weer op de site van Tech Repair (net als weer een ander formulier en er staat weer niks over CPS). Een vraag hierover leidde weer tot een "dat-je-dat-nu-niet-snapt toontje" van de telefoonmevrouw.

Uiteindelijk de camera en lens goed verpakt (met grote groene cps=priority stikker op de doos) per TNT verzekerd verzonden. Nu dus afwachten hoe snel ik de lens/camera terug heb en tegen welk bedrag de lens gerepareerd en gekalibreerd is.

Ik heb wel gemerkt dat Nikon wat service betreft een fijner bedrijf is dan Canon. Op mijn opleiding bied Nikon een aan CPS geleikend programma aan voor Nikon gebruikers en ook zijn mijn 2 Canon reflexen al eens gecleaned door Nikon personeel... Ik ben benieuwd of ik dit zelf en op mijn nieuwe werk (fotowinkel studio spui in amsterdam) ook ga ervaren. Ik hoop het eigenlijk van niet!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Een update dan maar: 's maandags de camera op de post en donderdag al 2 mailtjes van techrepair met een prijsopgave. Dat gaat lekker!

Het blijkt allemaal niet zo mooi, ik ontving een prijsopgaaf van AF-adjustments van lens en camera (van in totaal net geen 150 euro!!!) en niks over een reparatie van het diafragma. Vrijdag direct gebeld en wegens het niet aanwezig zijn van de betreffende collega zou ik maandag per email een nieuwe prijsogaaf krijgen.

Vandaag om 16:00 maar eens gebeld, want natuurlijk geen mail. De betreffende collega wist het zich nog te herrinneren en ik zou direct nog een prijsopgaaf krijgen. Om 17:00 sluiten ze en natuurlijk heb ik nog geen mail ontvangen.

Buiten de buitensporige prijsopgaaf (ja, als een camera binnenkomt moeten we hem compleet testen, ook als u vermeld dat de camera geen defect heeft) zijn er nog 2 dingen die opvallen. Bij beide offertes is een arbeidstijd gerekend van 36 minuten (rare hoeveelheid) maar de arbeidskosten bij de camera zijn 54 euro tegenover 36 voor de lens...

Ik ben dus heel benieuwd hoe dit gaat aflopen...

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
Ja, heb ook een tijd geleden zo'n ervaring gehad. Goed dat je zo snel belt, ik had wat meer geduld, waardoor ik in totaal ook 10 weken zonder lens heb gezeten... schandalig, terwijl ik wel CPS heb (Silver weliswaar, maar dan nog, 10 weken!)

Tja, ik heb ook vrolijk 10 weken gewacht met betalen, tot de aanmaning minder vriendelijk van toon werd, met een zin als `verder betalingsuitstel is onaanvaardbaar` heb ik 't maar overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Morgen in mijn pauze gaat er weer een telefoontje uit. En ik verkoop %$%$& hun toestellen nog ook! (al gaan er bij mij meer Nikon's uit:p)

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Vanochtend toch nog een prijsopgaaf in de digitale bus. 124 euro voor het vervangen van diafragma en kalibratie van de lens. Daar ben ik maar mee akkoord gegaan, dit vind ik alleszins redelijk. Ook de 85 euro voor het kalibreren van de camera maar geaccepteerd, ik vind het veel geld (mompelt iets over een 3,5mm inbus in het spiegelhuis) maar ik wil hem nu gewoon snel terug.

www.jessekraal.nl

• MadButcher
M'n 2 jaar oude 40D met ruim 40.000 kliks weigerde regelmatig met doordrukken.
Dus ging ik er vanuit dat de shutter-button vervangen moest worden.
Ik dat ding naar Canon Service Center Willich gebracht (in Duitsland, tussen Mönchengladbach en Krefeld).
Aan toegevoegd of ze ook het spiegelhuis konden reinigen.

Krijg ik een eerste "kostenvorschlag" van 270 euro.
Er moest een "electrisch leitungs systeem" vervangen worden.
Dus ik goedkeur geven.
Vinden ze nog meer, de release-shutter en de mirrobox dat vervangen moet worden.
Krijg ik dus netjes een tweede "kostenvorschlag" die nu is opgelopen tot 450 euro.
Dat is een 2 jaar oude 40D dus niet meer waard (b.v. 50D nieuw kost 700 euro nu).
Ik dus even een hoedje geschrokken en terug gemaild dat de reparatie niet door moet gaan,
en gevraagd wat nu de uiteindelijk kosten zijn.

Blijft het bij 24 euro, dat vind ik dus toch nog heel erg netjes!!!
:*)
En binnen 2 weken 'geholpen'.
Hulde aan het Canon Service Center in Duitsland, dat zie ik liever dan dat het wordt uitbesteed hier in NL.
Nog effe Photokina afwachten en dan de knoop doorhakken voor een nieuwe.

p.s.
Was het ding een keer 2 maanden kwijt in de garantie door kapotte sluiter (gelukkig toen vervangende 20D geleend van Fotokino Linders in Venlo).

[ Voor 12% gewijzigd door MadButcher op 16-09-2010 00:02 ]

• MadButcher
Nu ben ik toch veel minder blij: van de regen in de drup.

Heb de reparatie van de sluiterknop van de 40D waar ik 'm voor bracht niet door laten gaan.
Nu is doet de spiegel het dus niet meer.
:(
Voorheen geen enkel probleem met de spiegel gehad (wel al een keer de sluiter kapot bij 16 duizend kliks).
Een aparaat van 800 euro in een 2 en half jaar helemaal afgeschreven terwijl ik verwachtte dat ie nog wel 2 jaar mee zou gaan.
:(
Ik vermoed dat ze misschien geprutst hebben bij het Canon Service Center.

De volgende wordt dus geen 5D mark II.
Heb 'm een paar keer in handen gehad, en heb geen vertrouwen meer in de bouwkwaliteit van reguliere dslr's.

p.s.
Denk dat ik maar voor een Nikon D700 + 24-70 ga.
Hoef ik ook niet te wachten op de opvolger bij Canon.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik zou toch even pissig worden in elk geval, als ik het goed begreep stuurde je je 40D op met een kleine hinderlijkheid en komt hij onbruikbaar terug omdat ze hebben gefaald bij het maken van het spiegelhuis. Iets waarvoor ze jou wilden laten opdraaien?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
2 en een half jaar of 10 jaar t gaat meer om de hoeveelheid clicks.
Daarnaast koop je een 5D II voor z'n geroemde sensor, niet voor z'n bouwkwaliteit. Trouwens, jij bedoeld de product kwaliteit, niet de bouwkwaliteit, of zat er een schroefje los bij de spiegel? ;)
Volgens mij ben je gewoon een beetje geërgerd door wat er gebeurd is en ik denk ook niet dat je beter af bent met Nikon, puur omdat deze problemen net zo goed bij Nikon voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Helaas wel ja, Nikon schijnt over het algemeen maar ietsjes degelijker te zijn.
Ik had gehoopt dat Nikon een stuk degelijker was, dat had een overstap nog meer gerechtvaardigd.
Vraag ik me wel af waarom de D700 bijna 200gram zwaarder is als een 5D2.
En ik vind dat een apparaat van een kleine 2000 euro wel degelijk hoort te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 15:23
Ik snap niet waarom je de schuld bij de bouwkwaliteit van de camera neer legt, terwijl het zo te lezen evident is dat de schuld bij het servicecenter neer gelegd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Dat van de spiegel blijft mij een vraagstuk hoe dat is kunnen gebeuren.
Dat weten ze alleen in Willich, maar ze zullen als ze het zelf echt gedaan hebben natuurlijk niet toegeven.
En dat het uitgerekend daar is gebeurd, lijkt het er wel op.
Monteurs bij mij in de fabriek maken ook fouten.

Dat de sluiter al een keer na 16.000 kliks kapot ging bracht bij mij twijfels over de bouwkwaliteit.
Ook voor Canon is 1 ding het belangrijkste: en dat is winst.
Managers zijn de laatste jaren puur uit op kostenbesparing, met gevolgen voor de kwaliteit.
Dat zijn afwegingen die gemaakt worden door het management van Canon (en ieder ander bedrijf).

Ik kan hier zelf een mooi voorbeeld van geven.
Men denkt op een goedkopere manier te kunnen produceren, maar door incidenten in de markt (foutief produkt) voor hele dure professionele apparaten kan je wel klanten kwijtraken.

Alleen voor mij als consument (en werknemer) van Canon is het zeer zuur als je pech krijgt met je duur betaalde materiaal.

Service Willich wil het nu gedeeltelijk in coulance oplossen, hebben me zelfs een UPS-sticker gestuurd.
Maar de onduidelijkheid in welke mate in coulance, en de tijd die je er weer aan kwijt bent.
Ik ga er namelijk zelf naar toe (niet met UPS), daar heb ik zo'n hekel aan.

Ze hadden gewoon als de spiegel bij hun kapot gaat deze per direct gratis moeten vervangen.
Ze hebben een checkin van m'n camera gedaan, en wisten dat deze bij binnenkomst in orde was.
Ze konden zelfs niet direct iets merken aan de ontspanknop.
Ze hebben de camera voor mijn neus uitgeprobeert en toen deed ie het nog.

Verder las ik positieve berichten over Willich over lens-calibraties.
Canon heeft voor mij het voordeel dat er 2 servicecentra op ongeveer 40km afstand zijn.
Voor Nikon ligt er eentje in Keulen (90km voor mij) en eentje in Noord-Holland.

Bij mijn volgende camera koop ik denk ik een jaar extra garantie erbij indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Sony / MBS heeft de hele handel inmiddels ook verkocht, adres wat in de OP staat is oud.

Voor reparatie moet je nu naar:

FRS Europe B.V.
Draaibrugweg 2
1332 AC
Almere

Telefoon: +31 (0)36 538 88 88
Fax: +31 (0)36 538 88 80
E:mail info@frsbenelux.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Canon Willich heeft m'n camera opnieuw in behandeling genomen, nu als 'klacht'.
Ze gaan er nog eens naar kijken, ben benieuwd wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
Vandaag naar het Nikon servicecenter geweest om mijn 24-70 te laten fixen; die had ik poosje terug laten vallen met als gevolg dat aan de voorkant (filterring) een stuk metaal was weggebroken :/

Ze hadden 'm al gerepareerd voordat ik de thee daar op had :D Top service. Koste drie tientjes en mijn 24-70 is weer als nieuw :P
Ik kon 'm ook achterlaten voor een volledige interne check, maar aangezien de val niet zo hoog was en het objectief verder perfect werkte (al uitgebreid getest na de val) vond ik het wel prima, was al blij dat ik 'm direct weer mee kon krijgen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Net mail gekregen van CPS dat mijn lens word opgehaald door een repaircenter. Dus ik ga hem maar aanmelden. Benieuwd wat onderstaande gaat kosten.
Ik heb sinds dit weekend problemen met mijn canon 100-400mm. Hij is zo'n 2 jaar oud en als ik hem nu uitschuif naar 400mm gaat het erg stroef en op 400mm hoor je een klik als je hem terug wil schuiven. Vaak gaat dit ook niet. Draai ik iets aan de focusring dan pakt hij hem pas.

Iemand dit al eerder gehad? Zie op internet niet veel problemen hierover. Heb net Canon CPS een mail gestuurd, dus ben benieuwd.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 08-11-2010 10:49 . Reden: mail gekregen, antwoord stond daar al in. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Dit klinkt behoorlijk als wat ik met mijn 100-400 gehad heb, als ik aan de focusring draaide voelde het ook alof er zand in zat zegmaar, de lagertjes deden niet meer wat ze zouden moeten doen.

Dit is (toen nog) bij ETB gerepareerd, met als klacht "AC06 Blocked" en als reparatie "L38 Repair: AF/M switch". Voor mij viel het onder de garantie (die sowieso 2 jaar is, hoe oud is in jouw verhaal precies "zo'n 2 jaar"?), dus qua kosten kan ik je niet helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Net een mailtje van Canon Willich ontvangen dat het repareren van de spiegel van m'n 40D 280 euri's exclusief BTW gaat kosten. Dit is inclusief een coulance-regeling.
Terwijl dus voor de eerste keer naar Canon de spiegel nog in orde was (is daar gebeurd).
:'(
p.s.
Ik zat nog aan een 5D mark II te denken.
Maar ik denk dat ik m'n 70-200 f/2.8 IS, 2x extender, 580EXII, 430EXII en 50mm f/1.8 maar de deur uitdoe.
En overstap op Nikon.
Dan ofwel een D3s of tijdelijk een D700 voor de D800 er is. Uiteraard met 24-70 en 70-200.
Ook gezien de iso-prestaties van de D3s maar zo ook het dynamisch bereik van de nieuwe D7000 voorspelt veel goeds voor de toekomst van Nikon.

[ Voor 11% gewijzigd door MadButcher op 10-11-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gistermiddag ook even bij het Nikon servicecenter geweest voor 2 kleine dingetjes. De zoomring van mijn 17-55 liet los, iets wat gezien de vermelding op de lijst "verkooptoppers" qua onderdelen vaker voorkomt. Daarnaast heb ik een rubber achterop de D300 laten vervangen ivm slijtage. Beide hadden geen garantie meer, maar toch werden ze met open armen ontvangen.
Binnen een kwartier was alles geregeld, D300 weer als nieuw van buiten en de 17-55 had ook weer een nieuw zoomrubber. Heb alleen de onderdelen hoeven te betalen (19,50) en de thee was net op. Prima geregeld zeg ik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

So das nette service zeg :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8191

Vorige week maandag lens Nikon 18-200 AF-S ED VR II opgestuurd naar Nikon Service in Beverwijk.
Probleem: Autofocus defect, lens wil niet meer scherp stellen.

Dinsdagmiddag netjes een bevestigingsmail dat de boel in goede orde was ontvangen.
Vandaag (woensdag) gereedmelding. Probleem zat hem in de frontlens...hersteld en afgesteld.

Afhandeling was supersnel, kosten lijken ook mee te vallen: 95 Euries alles bij elkaar.
(reparatie, verzenden enz. etc) verzendkosten vind ik wel hoog overigens... (20 Euro!)

Donderdag dus weer binnengekregen en lens doet het weer perfect!
Erg tevreden dus! :)

(nieuw zou deze bijna 600 Euro moeten kosten en 2ehand snog altijd 300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-05 10:31
Mijn Canon 50mm F/1.8 is stuk; ik krijg bij iedere tweede foto die ik schiet een error op de camera. Al 2 camera's geprobeerd en het probleem lijkt in de camera te zitten, heb al geprobeerd de contacten schoon te maken maar te vergeefs.

Nu probeer ik uit te vinden hoeveel de onderzoekskosten zijn, na enig gezoek op internet lijken deze kosten al snel richting de €90 te gaan. Dat is net de prijs van een nieuwe 50mm maar heeft iemand hier ervaring? Telefonisch durft niemand een bedrag te noemen maar ik stop liever geld in een 1.4 ipv zoveel in reparatie van 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

wheeler schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:42:
Mijn Canon 50mm F/1.8 is stuk; ik krijg bij iedere tweede foto die ik schiet een error op de camera. Al 2 camera's geprobeerd en het probleem lijkt in de camera te zitten, heb al geprobeerd de contacten schoon te maken maar te vergeefs.

Nu probeer ik uit te vinden hoeveel de onderzoekskosten zijn, na enig gezoek op internet lijken deze kosten al snel richting de €90 te gaan. Dat is net de prijs van een nieuwe 50mm maar heeft iemand hier ervaring? Telefonisch durft niemand een bedrag te noemen maar ik stop liever geld in een 1.4 ipv zoveel in reparatie van 1.8.
Vergeef me maar ik snap het eerste deel van je verhaal niet in relatie tot het tweede deel. Je zegt dat het defect in de camera zit (en hiermee impliceer je dat je 50 1.8 wel werkte op body nummer 2). Of bedoel je dat je je 50 mm het ook niet deed op de tweede body? Als dat het geval is: gewoon een nieuwe 50 1.8 kopen ;)

Ik ben even benieuwd: als je je DoF-knop indrukt (die onder je lensvatting) als je je camera via Av op F22 zet knijpt het diafragma dan goed als je door de lens kijkt / wordt de viewfinder dan heel donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
Had dit ook met de 17-85. Het betekent dat je diafragma kapot is.

@Menno

Ik heb geen DoF knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Servertje schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:55:
Had dit ook met de 17-85. Het betekent dat je diafragma kapot is.

@Menno

Ik heb geen DoF knop?
Dat lijkt me uitgesloten. Welke body gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Servertje, dat is de knop naast de lensmount. Zegmaar naast je 1000D logo op de voorkant.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
Oow sorry!
Haha ik heb hem gevonden. Dacht altijd dat dat voor iets anders was maar nu weet ik het bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-05 10:31
mennovanw schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:57:
[...]

Vergeef me maar ik snap het eerste deel van je verhaal niet in relatie tot het tweede deel. Je zegt dat het defect in de camera zit (en hiermee impliceer je dat je 50 1.8 wel werkte op body nummer 2). Of bedoel je dat je je 50 mm het ook niet deed op de tweede body? Als dat het geval is: gewoon een nieuwe 50 1.8 kopen ;)

Ik ben even benieuwd: als je je DoF-knop indrukt (die onder je lensvatting) als je je camera via Av op F22 zet knijpt het diafragma dan goed als je door de lens kijkt / wordt de viewfinder dan heel donker?
je hebt gelijk, verhaal klopte niet. Ik bedoelde natuurlijk een kapotte lens.

Ik heb even DoF geprobeerd icm F22 en beeld wordt inderdaad heel donker. Als ik vervolgens afdruk krijg ik de melding: err 01 Communicatie tussen camera en lens fout. Reinig lenscontacten.. Soms na 1 klik meestal na 4 of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:14
Anoniem: 8191 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:23:
Vorige week maandag lens Nikon 18-200 AF-S ED VR II opgestuurd naar Nikon Service in Beverwijk.
Probleem: Autofocus defect, lens wil niet meer scherp stellen.

Dinsdagmiddag netjes een bevestigingsmail dat de boel in goede orde was ontvangen.
Vandaag (woensdag) gereedmelding. Probleem zat hem in de frontlens...hersteld en afgesteld.

Afhandeling was supersnel, kosten lijken ook mee te vallen: 95 Euries alles bij elkaar.
(reparatie, verzenden enz. etc) verzendkosten vind ik wel hoog overigens... (20 Euro!)

Donderdag dus weer binnengekregen en lens doet het weer perfect!
Erg tevreden dus! :)

(nieuw zou deze bijna 600 Euro moeten kosten en 2ehand snog altijd 300)
Das redelijk ja, maar wanneer had je deze lens gekocht? En was je de eerste eigenaar?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

wheeler schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:52:
[...]

je hebt gelijk, verhaal klopte niet. Ik bedoelde natuurlijk een kapotte lens.

Ik heb even DoF geprobeerd icm F22 en beeld wordt inderdaad heel donker. Als ik vervolgens afdruk krijg ik de melding: err 01 Communicatie tussen camera en lens fout. Reinig lenscontacten.. Soms na 1 klik meestal na 4 of minder.
Is toch echt een fout in het diafragma. Canon meet hoe lang het duurt voor de diafragmabladen weer terug op de wide-open positie zijn en als dat te lang duurt (bladen kleven bijv.) krijg je bovenstaande foutmelding. Je kan dus met een gerust hart een nieuwe 50 kopen. Hoe oud is het lensje btw? Waar heb je het gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05
Deze week gemaild met TechRepair over het volgende probleem met mijn 1D mk3. Het antwoord wat ik er op terugkreeg verbaasde mij echter zo veel dat ik het hier eens wil voorleggen.

De situatie:
Tijdens het spotten regelmatig switchen tussen de standen Tv en M:
- Camera op M ingesteld op een sluitertijd van 1/500 met F8 (vliegtuig in de lucht)
- Daarna geswitched naar Tv en ingesteld op 1/160 (panning shot)
- Terug naar stand M zonder daar instellingen te wijzigen (verwacht: 1/500 met F8)

Na controle van de foto's gemaakt op stand M, blijken deze volledig overbelicht te zijn. Bij het controleren van de instellingen blijkt de sluitertijdvoorkeuze nu op 1/160 te staan (de stand in Tv) en niet op de eerder ingestelde 1/500.

Daarna terug gegaan naar Tv en de sluitertijd gewijzigd naar 1/250 --> wisselen naar stand M: sluitertijd ook 1/250

Het antwoord van TechRepair: dit klopt en daar kunnen wij niks aan doen.

Mijn verwachting in het geheel is dat als ik een instelling in de M-stand heb en ik verander iets in de Tv-stand, dan zou dit geen effect op de M-stand mogen hebben.

Mijn vraag: zijn er mensen hier die ook al eens tegen dit probleem/ deze feature zijn aangelopen??

[ Voor 6% gewijzigd door Ivorijn op 29-04-2011 12:07 ]

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:34
Mijn Nikon doet dat ook. En ja ik vind het ook vervelend. Heb je geen custom program? (C1/C2/C3). Anders kun je natuurlijk gewoon twee settings opslaan en die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vaag ... een Canon 400D doet het wel gewoon zoals je zou verwachten :

- M = 1/500 f/8
- Tv = 1/60

Na wat gedraai tussen de standen blijven deze settings gewoon zo zitten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Niet ergens een Custom setting waar dit in te stellen is? Mijn 7D onthoud per mode de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05
Ik heb het nog niet kunnen vinden in de Cs van de 1D, vandaar ook een beetje de vraag hier op het forum. Dus als iemand het weet hou ik mij van harte aanbevolen.

Toevallig wel gevonden dat er een auto ISO functie in de Mk3 zit. Was bezig op Tv en zie tijdens het maken van de foto opeens de ISO wijzigen :)

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 11:06
Dit topic is weliswaar al ruim 3 jaar oud, maar ik heb hier veel interessante berichten gezien met betrekking tot de service centers in Nederland. Ik was benieuwd hoe het tegenwoordig gesteld is met de reparatietijden bij deze service centers en dat met name Tech Repair. Vandaar het mij beter leek niet een nieuw topic te starten.

Op 10 juni ben ik met mijn Canon 24-105 L IS USM naar de FOKA gegaan, waar ik de lens ook had gekocht. De lens, minder dan een jaar geleden gekocht en nog werkelijk amper gebruikt, neigde in verticale toestand gemakkelijk uit te zakken. Nu gebeurt dit naar mijn weten bij meer lenzen, maar de medewerker van de serviceafdeling van de FOKA zei dat het bij L lenzen niet het geval zou mogen zijn en zeker niet in de mate waarin het bij mij gebeurde. Als ik mijn camera ook maar eventjes om me heb hangen vind ik hem al snel terug voorbij de 50mm...

Enfin, de winkelmedewerker raadde mij aan de lens ter reparatie op te sturen. De gemiddelde reparatieduur zou rond de vier weken bedragen. Well, inmiddels zijn we al bijna 2 maanden verder en ik heb mijn lens nog steeds niet terug. Na een maand even de FOKA gebeld, op 7 juli zou de reparatie op "voorrang" gezet zijn, dat zou moeten betekenen dat de reparatie binnen een week klaar zou zijn. Nadat ik nog steeds geen bericht had gekregen heb ik van FOKA het reparatienummer gekregen waarmee ik naar Tech Repair zelf kon bellen. Wat bleek: op 18 juli, de dag waarop ik ze belde, hadden ze prompt pas die dag de onderdelen voor de reparatie binnengekregen... Hebben ze dan standaard geen reparatiegereedschap in een service centrum?? Maar goed, "met de onderdelen zou ie nu, zeker omdat ie op voorrang stond, wel binnen een week klaar zijn."

Inmiddels augustus: nog steeds niets gehoord. Is dit een gebruikelijke reparatietijd bij Tech Repair?

Daarnaast bevreemdt het mij dat zij niet eens willen dat ik contact met ze opneem, getuige een telefoongesprek met het service centrum:
"Nou moet ik even wat zeggen, niet persoonlijk opvatten hoor, maar normaal gesproken is het niet gebruikelijk dat de eindklant contact met ons opneemt en dus eigenlijk mag ik niets voor u doen. Maar wat ik ga doen, hij ligt hier inderdaad al veels te lang, ik ga vragen of deze in behandeling genomen kan worden en dat houdt in dat ie in de loop van volgende week klaar zou zijn voor u."

[...]

"Maar eigenlijk mag ik u helemaal niets vertellen, want ja ik weet natuurlijk helemaal niet van wie die wens is. Wij krijgen hem van FOKA en FOKA is onze klant en voor de rest.. ja.. weten wij eigenlijk niets."
Ik mag toch weten wat er met mijn eigendommen gebeurt en wat de status van de reparatie is?

(disclaimer: telefoongesprekken waar je zelf deel van uitmaakt, mogen worden opgenomen. Dit doe ik voor mijn eigen administratie bij bedrijven waar mijns inziens een luchtje aan hangt. Ik heb slechts een klein fragment in de vorm van een anonieme transcriptie geplaatst in verband met privacyregelgeving)

[ Voor 1% gewijzigd door dvtxc op 03-08-2014 17:04 . Reden: addendum ]

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Vooropgesteld dat het voor jou heel vervelend is dat het zo lang duurt, denk ik toch dat de reactie van Tech Repair correct is. Jij doet zaken met Foka en Foka doet zaken met Tech Repair. Eigenlijk is het van Foka wel een erg makkelijke "oplossing", om jou zelf contact met hun reparateur op te laten nemen...
Als ik jou was, zou ik toch weer met Foka contact opnemen. Jij hebt immers met Foka een koopovereenkomst gesloten en het produkt voldoet niet aan de verwachtingen. Stel Foka nog eenmaal in de gelegenheid om een en ander binnen redelijke termijn (2 weken?) in orde te maken en eis, wanneer men hier niet aan kan voldoen, levering van een wel correct werkend nieuw exemplaar danwel ontbinding van de koopovereenkomst, met volledige teruggave van het door jou betaalde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:26
Je kan ook bij Canon klacht indienen!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 11:06
Omdat ik de lens vlak voordat ik zelf op vakantie ben gegaan heb teruggekregen, ben ik vergeten hier even te vertellen hoe het is verlopen. Ik denk wel dat dat een nuttige aanvulling is op dit topic.

Ik heb de lens teruggekregen en ik moet zeggen: het is een enorme verbetering. De zoomring is nu net wat stroever. Net zoveel om nog wel fijn de brandpuntsafstand te veranderen, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de lens niet meer uitzakt als ik de camera omlaag houd. En dat is toch enorm fijn, want het voelt zo lomp om de 24-105mm telkens volledig uitgeschoven te dragen...

De reparatie is dus in mijn optiek vakkundig gedaan, evenals de verpakking waarin ik de lens heb ontvangen. Maar het is de reparatietermijn die toch wel wat aan de lange kant is... In ieder geval véél langer dan oorspronkelijk was beloofd.

Hierbij met de tip van Toff. Ik heb inderdaad ietsjes harder met de vuisten op tafel geslagen (wel netjes houden natuurlijk O-) ) bij FOKA om wat meer duidelijkheid te krijgen over de status van de reparatie. Anderhalve week later heb ik de lens teruggekregen.

[ Voor 13% gewijzigd door dvtxc op 05-11-2014 21:30 ]

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiG_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-02-2024
Vreemd dat hier zo weinig gepost wordt... Zijn alle SLRs plotseling 100% robuust geworden? :)

Mijn 550D vertoont op dit moment vreemde powergerelateerde kuren (gaat meestal helemaal niet aan), dus ik ben benieuwd of iemand recente ervaringen heeft met een van de Canon repair centers: techrepair.nl, rofarepair.nl of (nieuwkomer?) dsp-bv.com?

Ik neig naar rofa omdat deze in het verleden (iig t/m 2010) goede reviews kreeg en dichtbij zit, techrepair slechtere en DSP zit weer ver weg (dus dan zou ik hem moeten opsturen). Ben trouwens sowieso nog niet uitgetest, maar ik heb de afgelopen jaren slechte ervaringen gehad met andere repaircenters in de electronicahoek, dus ik ben benieuwd hoe het staat mbt reparatieservices voor Canon camera's in 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Laatst online: 29-04 22:47

Yero

Reviewer
Ik heb zowel ervaring met Techrepair als Rofa. De laatste keer was een jaar of twee geleden (Rofa) en de reparatie is toen vlot gedaan tegen een redelijk tarief. Het betrof toen een reparatie van een 135mm f/2 L, maar vroeger heb ik er ook wel bodies langs gebracht.

Misschien wel even informeren naar de globale kosten. Alleen al onderzoek kan flink oplopen en dan is er nog niets gerepareerd. Wellicht weten ze op basis van je problemen in welke hoek ze het moeten zoeken. Het klinkt een beetje als problemen op het logic board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiG_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-02-2024
Heb de batterij er 24h uitgelaten, en hij start weer op... Wellicht problemen met een condensator? Ik heb iig een reservebody kunnen lenen voor m'n reis, dus ik stel reparatie even uit. Mocht het probleem weer terugkeren dan ga ik denk ik Rofa eens proberen.

*EDIT* Te vroeg gejuicht... startte net enkele keren goed op, en nu niet meer. Tijd voor een reparatie...

[ Voor 17% gewijzigd door MiG_ op 03-04-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Op Marktplaats worden er zat 550D's aangeboden voor rond de 300 euro (zelfs met garantie).
Iets om rekening mee te houden bij een eventuele reparatie.
Wel waardeloos natuurlijk, aangezien het defect wss weinig voorstelt. Ik neem aan dat je al een andere accu geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669507

Op basis van de 'oude' reacties uit dit forum heb ik mijn camera Canon eos 40D en objectief canon EFS 17-85 IS bij Rofa in Den Haag aangeboden. Mijn camera was uit de tas gevallen op een plavuizen vloer en daar kan hij niet goed tegen. De dioptrie was niet meer in te stellen (alles wazig) en de filterrand van het objectief was afgebroken. Rofa heeft alles binnen 2 weken keurig gerepareerd heeft de oorspronkelijke prijsopgave niet overschreden.
Ter info de werkzaamheden:
Camera gedemonteerd.
Zoeker vernieuwd.
Objectief gedemonteerd.
Filter-rand vernieuwd.
De kosten komen op € 109,50 incl. BTW.
Camera en objectief werken weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zo, daar heb je geen nieuwe voor! Goed dat je dit gedaan hebt. Zelf zou ik wss de boel "afgeschreven" hebben, met het idee dat reparatie veel meer zou kosten. Many happy clicks gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 13:19
Dat is een nette reparatieprijs inderdaad.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 12:35

GHR

Vandaag mijn 6D met 24-105 ingeleverd bij Tech Repair in Bergen op Zoom. Dit in verband met back- en frontfocus problemen in een foto verenigd. Dit zou te maken kunnen hebben met de (ophanging van de) stabilisatie van de lens.

Ik was enigzins geshockeerd hoe een medewerkster van de receptie met mijn camera omging. Ten eerste werd de body met de verkeerde kant naar boven op de balie neergelegd, zodat de stof zo de camera in kon en verder wist mevrouw nog niet eens hoe ze de lens weer op de camera moest draaien. Een en ander zag er zeer klungelig uit en ik maakte dan ook de opmerking dat ik de indruk had, dat ze dit nog niet zo vaak gedaan had.

Als consument mag ik toch echt personeel verwachten met een hoger deskundig gehalte en de receptie van een bedrijf is dan ook naar mijn mening het visite kaartje van het bedrijf. Ik hoop toch echt dat het personeel van de reparatie afdeling stukken deskundiger is.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 23:24
GHR schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:24:
Vandaag mijn 6D met 24-105 ingeleverd bij Tech Repair in Bergen op Zoom. Dit in verband met back- en frontfocus problemen in een foto verenigd. Dit zou te maken kunnen hebben met de (ophanging van de) stabilisatie van de lens

[...]
Klinkt als een tilt-shift lens effect inderdaad.

Maar de rest van het verhaal. Jemig.
Niet heel netjes nee.

Maar misschien blazen ze het toestel na reparatie ook helemaal even schoon, dus dan maakt dit op zich ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR

GHR

@PdeBie
Ik hoop inderdaad dat er geen stof in de camera terecht is gekomen. Temeer omdat deze net heel vakkundig is gereinigd door Chipclean te Heumen.

Ondertussen heb ik ook een klacht ingediend bij Tech Repair. Ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR

GHR

In verband met mijn ingediende klacht kreeg ik onderstaande reactie van Tech Repair:

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Vervelend om te horen dat u het bezoek aan onze balie op deze manier heeft ervaren, onze excuses hiervoor.
Het meisje waardoor u bent geholpen is er inderdaad nog niet erg lang en moet nog een aantal dingen leren.
Wij zullen dit dan ook zeker voorleggen bij haar, dit is een leerpunt.
Uiteraard hebben wij technicus die al erg lang in het vak zitten, deze zijn dus erg ervaren.
Nogmaals bedankt voor deze melding en onze oprechte excuses voor dit ongemak.
Hopelijk hebben we u voldoende geïnformeerd, mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag van u.

In verband met deze reactie van Tech Repair merk ik op dat het natuurlijk van de gekke is dat in een officieel door Canon Nederland aangewezen reparatiecentrum, personeel aan de inname balie staat, die nog niet eens weten hoe ze een objectief op de camera moeten bevestigen. Sterker nog, die op een dusdanige manier zit te rommelen dat je jezelf af zit te vragen of je objectief nog wel heel is.

Verder had ik zelf onderstaande reparatieomschrijving erbij gedaan:

Autofocus fijn afstemming werkt niet goed. Volgens het bedrijf ....... van .......... ligt dit waarschijnlijk aan (de ophanging van) de "interne stabilisatie" die stuk is. Dit heeft tot gevolg dat bij de calibratie van de autofocus fijnafstemming de linkerzijde van de test foto een front focus en de rechterzijde een back focus laat zien. Hierbij merk ik op dat de gecalibreerde waarden niet constant zijn. Auto focus reageert dan ook enigszins nerveus.
Na reparatie van de lens de autofocus fijn afstemming svp calibreren op de Canon 6D body. Voor de rest daar waar nodig een en ander bijstellen.

Deze omschrijving is door de betreffende medewerkster op het innameformulier als volgt verwerkt: "Focus doet het niet"

Ik neem aan dat een technicus van een dergelijke mededeling geen chocola kan maken.

Ik ben ondertussen benieuwd of ze zich aan de toegezegde 10 werkdagen houden. Zoniet, dan sta ik de 11e werkdag bij hun op de stoep om mijn toestel weer op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
GHR schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:24:
Ik was enigzins geshockeerd hoe een medewerkster van de receptie met mijn camera omging. Ten eerste werd de body met de verkeerde kant naar boven op de balie neergelegd, zodat de stof zo de camera in kon [...]
De vraag is hier, hoeveel stof er op de balie ligt en hoeveel stof er in de lucht zit. Zelf zet ik mijn bodies zonder objectief of bodydop het liefst gewoon rechtop neer (zo kort mogelijk), maar als de keuze gat-naar -boven of gat-naar-balie zou zijn. dan zou ik voor gat-naar boven kiezen.
Verder diafragmeer ik eigenlijk zelden ver genoeg om last van stof te hebben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR

GHR

Ondertussen mijn camera met lens ongerepareerd opgehaald bij Tech Repair in Bergen op Zoom. Het was namelijk niet mogelijk om een en ander binnen 10 werkdagen gerepareerd te krijgen zoals bij inlevering van de camera duidelijk gezegd was. Hier stond namelijk gemiddeld 10 tot 15 werkdagen voor volgens deze medewerkster en volgens haar zeggen had ik dit dan ook niet goed begrepen :-). Een en ander kon ook nog langer duren dan 15 werkdagen. Het enige wat ik kon doen was afwachten. Dat was de enige "info" die ik kreeg.

Aangezien ik verder geen vertrouwen meer in dit bedrijf heb, heb ik besloten mijn camera hier niet te laten repareren. Tech Repair wou mij echter nog wel onderzoekskosten in rekening brengen. Dit ondanks het feit dat mijn camera in het geheel niet onderzocht was en de reparatieafdeling ook niet had gezien. Uiteraard vond ik dit niet zo'n goed idee en ik had nog net niet het schuim op mijn mond staan van woede. Uiteindelijk heb ik Tech Repair dan ook kunnen overtuigen dan dit een slecht voorstel was. :-)

Kortom, wat een aanfluiting dat Tech Repair in Bergen op Zoom. Ik begrijp niet dat dergelijke bedrijven nog bestaansrecht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 10:02
Jeetje GHR, je neemt het allemaal wel erg hoog op. Zorgvuldigheid en deskundigheid als het om je kostbare en dierbare spullen gaat is belangrijk maar geef een bedrijf ook de ruimte om gewoon een goed resultaat neer te zetten. Dat de handelswijze van de baliemedewerker geen schoonheidsprijs verdient en de communicatie hier en daar verbetering behoeft ben ik na het lezen van jouw verhaal met je eens. Maar je hebt wel erg weinig tolerantie voor het maken van foutjes. Of ben ik nou te makkelijk met mijn eisen aan een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zelf geen ervaring mee, maar men schijnt in het algemeen goede ervaringen te hebben met Rofa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR

GHR

@Toff
Ik zat al aan Rofa te denken. Ondertussen heb ik me echter wat meer ingelezen in het probleem en dit staat bekend onder de noemer decentering. Om dit op te lossen heeft een bedrijf een Collimator nodig. Ik zal Rofa na mijn vakantie wel eens gaan bellen om te kijken of ze dat inmiddels in huis hebben.

Het probleem doet zich bij mij alleen voor bij een groot diafragma, althans alleen dan is het zichtbaar. Het probleem dat ik heb doet zich vaker voor dan menigeen denkt en ook bij nieuwe lenzen. Daarom is het ook zo belangrijk om een lens goed te checken op dit euvel wanneer deze gekocht wordt. Had ik deze wijsheid maar wat eerder gehad. Zelf ben ik pas wakker geworden toen ik een lens had aangeschaft die echt ontzettend scherp was. Dacht in eerste instantie vaak dat ik waarschijnlijk niet goed gefocust had met het objectief waar zich het probleem voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-05 11:50
Hoe oud is je 24-105 en 6D ? Als dit nog binnen de garantie valt dan zou ik als ik jou was naar de winkel gaan waar je het spul hebt gekocht :) Zij mogen dan gaan kijken wat ze er mee doen! Je bent waarschijnlijk je spul wel iets langer kwijt, of je krijgt een vervangend exemplaar mee.

Ik had m'n 5D naar Tech Repair op gestuurd, dit vanwege het bekende probleem met de spiegel die los liet. Voordat het beestje er heen ging zat m'n sensor onder de vlekken en m'n viewfinder was een stofbak. Hij werd helemaal schoongemaakt naar me terug gestuurd.

Wel erg vervelend dat ze zo met jou en je spullen omgaan! Rofa wordt inderdaad ook vaak genoemd als betrouwbare zaak. Als je geen garantie hebt zou ik daar aankloppen. Naar Canon zelf bellen/mailen heeft geen zin omdat zij je doorsturen naar Tech Repair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42

Polariteit

Fietsende fotografeur

Helaas 'verspringt' mijn sigma 17-70 bij het in/uit zoomen bij de 24mm in zowel de zoeker als liveview. Ik vermoed dat het iets met de OS is, gezien het geluid dat geproduceerd wordt gelijk is aan dat van de OS bij scherpstellen.

Iemand recente ervaring met het recente reparatiecenter van Sigma? Hebben die nog steeds zulke extreem lange doorlooptijden? Kent iemand Schreiber uit Breukelen? Die repareert ook Sigma spul zag ik...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste