Dit topic is weliswaar al ruim 3 jaar oud, maar ik heb hier veel interessante berichten gezien met betrekking tot de service centers in Nederland. Ik was benieuwd hoe het tegenwoordig gesteld is met de reparatietijden bij deze service centers en dat met name Tech Repair. Vandaar het mij beter leek
niet een nieuw topic te starten.
Op 10 juni ben ik met mijn Canon 24-105 L IS USM naar de FOKA gegaan, waar ik de lens ook had gekocht. De lens, minder dan een jaar geleden gekocht en nog werkelijk amper gebruikt, neigde in verticale toestand gemakkelijk uit te zakken. Nu gebeurt dit naar mijn weten bij meer lenzen, maar de medewerker van de serviceafdeling van de FOKA zei dat het bij L lenzen niet het geval zou mogen zijn en zeker niet in de mate waarin het bij mij gebeurde. Als ik mijn camera ook maar eventjes om me heb hangen vind ik hem al snel terug voorbij de 50mm...
Enfin, de winkelmedewerker raadde mij aan de lens ter reparatie op te sturen. De gemiddelde reparatieduur zou rond de vier weken bedragen. Well, inmiddels zijn we al bijna 2 maanden verder en ik heb mijn lens nog steeds niet terug. Na een maand even de FOKA gebeld, op 7 juli zou de reparatie op "voorrang" gezet zijn, dat zou moeten betekenen
dat de reparatie binnen een week klaar zou zijn. Nadat ik nog steeds geen bericht had gekregen heb ik van FOKA het reparatienummer gekregen waarmee ik naar Tech Repair zelf kon bellen. Wat bleek: op 18 juli, de dag waarop ik ze belde, hadden ze prompt pas die dag de onderdelen voor de reparatie binnengekregen... Hebben ze dan standaard geen reparatiegereedschap in een service centrum?? Maar goed,
"met de onderdelen zou ie nu, zeker omdat ie op voorrang stond, wel binnen een week klaar zijn."
Inmiddels augustus: nog steeds niets gehoord. Is dit een gebruikelijke reparatietijd bij Tech Repair?
Daarnaast bevreemdt het mij dat zij niet eens willen dat ik contact met ze opneem, getuige een telefoongesprek met het service centrum:
"Nou moet ik even wat zeggen, niet persoonlijk opvatten hoor, maar normaal gesproken is het niet gebruikelijk dat de eindklant contact met ons opneemt en dus eigenlijk mag ik niets voor u doen. Maar wat ik ga doen, hij ligt hier inderdaad al veels te lang, ik ga vragen of deze in behandeling genomen kan worden en dat houdt in dat ie in de loop van volgende week klaar zou zijn voor u."
[...]
"Maar eigenlijk mag ik u helemaal niets vertellen, want ja ik weet natuurlijk helemaal niet van wie die wens is. Wij krijgen hem van FOKA en FOKA is onze klant en voor de rest.. ja.. weten wij eigenlijk niets."
Ik mag toch weten wat er met mijn eigendommen gebeurt en wat de status van de reparatie is?
(disclaimer: telefoongesprekken waar je zelf deel van uitmaakt, mogen worden opgenomen. Dit doe ik voor mijn eigen administratie bij bedrijven waar mijns inziens een luchtje aan hangt. Ik heb slechts een klein fragment in de vorm van een anonieme transcriptie geplaatst in verband met privacyregelgeving)
[
Voor 1% gewijzigd door
dvtxc op 03-08-2014 17:04
. Reden: addendum ]