Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat ze niet waterschade constateren om je te pesten / om hun verantwoordelijkheid te ontlopen. Mijn ervaring is dat als er getwijfeld wordt over de oorzaak van het defect er altijd wordt beslist in het voordeel van de klant.ChiLLeR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:38:
Ik had begin van de vakantie een canon ixus 870is gekocht via digicamshop. Dag voor vakantie in huis en meegenomen, toen 1 dag gebruikt en mee naar het strand genomen. Kom ik thuis haal hem uit de tas, waar ook nog 3 andere telefoons en 1 digicam inzaten, doet het scherm het niet meer dus ik al flink de schurft erin. Opgestuurd bij terugkomst in NL. Nu na ca. 6 weken krijg ik reactie. waterschade en/of onherstelbare oxidatie, en valt niet onder de garantie. Herstelling economisch onverantwoord.
Toestel retour en 50 euro betalen of laten vernietigen.
Ik was echt verbijsterd toen ik dat las! Het is onmogelijk dat het toestel met water in contact is geweest, dan hadden de andere aparaten daar ook last van gehad moeten hebben. Ik heb het toestel exact 1 dag kunnen gebruiken. Waar moet ik zijn met dit probleem, techrepair, canon of digicamshop? Ik denk zelf canon. Of trek ik hier gewoon aan het korste eind ?
Dit houdt dus in dat ze er zeker van zijn dat waterschade de oorzaak van je defect is. Je kan deze conclusie bij Tech Repair aanvechten (zij zijn ook degenen die het geconstateerd hebben) maar ik denk dat je hangt.
Ach, beter je camera gecorrodeerd dan je eigen onderdelen gecorrodeerd toch?
edit:
En met het Tech Repair aanvechten verhaal zou ik ze eerst even mailen en daarna bellen of ik de dienstdoende reparateur / supervisor even zou mogen spreken en vragen wat exact zijn bevindingen zijn en waarom hij oordeelt dat het vochtschade is. En dit natuurlijk op een vriendelijke, beleefde doch besliste manier aan de kaak stellen. Ik acht je kansen niet hoog, maar niet geschoten heh
[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 04-09-2009 19:39 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts