Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 19:25

mennovanw

Canon? You can!

ChiLLeR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:38:
Ik had begin van de vakantie een canon ixus 870is gekocht via digicamshop. Dag voor vakantie in huis en meegenomen, toen 1 dag gebruikt en mee naar het strand genomen. Kom ik thuis haal hem uit de tas, waar ook nog 3 andere telefoons en 1 digicam inzaten, doet het scherm het niet meer dus ik al flink de schurft erin. Opgestuurd bij terugkomst in NL. Nu na ca. 6 weken krijg ik reactie. waterschade en/of onherstelbare oxidatie, en valt niet onder de garantie. Herstelling economisch onverantwoord.
Toestel retour en 50 euro betalen of laten vernietigen.

Ik was echt verbijsterd toen ik dat las! Het is onmogelijk dat het toestel met water in contact is geweest, dan hadden de andere aparaten daar ook last van gehad moeten hebben. Ik heb het toestel exact 1 dag kunnen gebruiken. Waar moet ik zijn met dit probleem, techrepair, canon of digicamshop? Ik denk zelf canon. Of trek ik hier gewoon aan het korste eind ?
Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat ze niet waterschade constateren om je te pesten / om hun verantwoordelijkheid te ontlopen. Mijn ervaring is dat als er getwijfeld wordt over de oorzaak van het defect er altijd wordt beslist in het voordeel van de klant.

Dit houdt dus in dat ze er zeker van zijn dat waterschade de oorzaak van je defect is. Je kan deze conclusie bij Tech Repair aanvechten (zij zijn ook degenen die het geconstateerd hebben) maar ik denk dat je hangt.

Ach, beter je camera gecorrodeerd dan je eigen onderdelen gecorrodeerd toch? ;)

edit:

En met het Tech Repair aanvechten verhaal zou ik ze eerst even mailen en daarna bellen of ik de dienstdoende reparateur / supervisor even zou mogen spreken en vragen wat exact zijn bevindingen zijn en waarom hij oordeelt dat het vochtschade is. En dit natuurlijk op een vriendelijke, beleefde doch besliste manier aan de kaak stellen. Ik acht je kansen niet hoog, maar niet geschoten heh ;)

[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 04-09-2009 19:39 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb mijn camera + sigma lens 4 weken geleden opgestuurd naar TechRepair maar nog steeds niet terug.
Als ik de 'reparatie status' bekijk op de site, staat er "reparatie verzonden".
Bedoelen ze daarmee dat hij verzonden is naar de reparatie afdeling?
''reparatie verzonden' staat er nog maar vanaf vorige week, dat betekend dus dat ze de weken daarvoor niks gedaan hebben.
Blijkbaar hebben ze het druk.

Heeft iemand een idee hoe lang ze gemiddeld over een reparatie doen tegewoordig?
Ik heb m'n camera + lens over 1,5 week nodig, want dan ga ik naar de Monaco Yacht show.
Heeft het zin om op te bellen en er een beetje achteraan te gaan? (vragen of ze als de wiedeweerga m'n cam gaan maken :@ )

Stiekem heb ik er weinig vertrouwen in dat de cam binnen 1,5 week binnen is, dus heb ik al wat nagedacht over eventuele oplossingen.
Ik lees soms dat mensen camera's huren/lenen, ik heb echter nog geen goede adressen van zulke bedrijven.
Welk bedrijf verhuurt camera's?
en wat voor voorwaarden gelden er dan en hoe duur?
*sorry dat ik zo veel vraag, maar ben echt desperate om een cam vast te houden*

Een camera huren lijkt me ook een mooie gelegenheid om eens een betere camera dan die van mij te proberen. Misschien een 40D of iets dergelijks.

Ik hoor graag van jullie!
En kan niet wachten tot m'n lieftallige 1000D weer terug is.

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Reparatie verzonden betekent dat het verzonden is naar jou en je het binnen 2-3 werkdagen moet hebben.
Althans, dat was bij mij zo.
Ook moet je niet altijd vertrouwen op die status. Bij mij stond er "onderdeel geleverd" terwijl ik via email te horen kreeg dat die status niet klopte en dat men nog op het onderdeel aan het wachten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In jouw specifieke situatie zou ik zeker even met TechRepair bellen. Ik zou er ook vanuit gaan dat e.a. gerepareerd is en onderweg is naar jou, maar als je over een week echt je camera nodig hebt, wordt het zo langzamerhand toch tijd om eventuele back-up te gaan regelen.

Kortom bellen, want wij kunnen niet in hun toko kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ok thanks jongens, dat word ff bellen dus!

Daarnaast heb ik ook nog nooit een mail/telefoontje van hun gehad terwijl ik hun die info wel gegeven had op de manier die zij vereisen (brief met klacht, mee verzonden apparaten en gegevens eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Moeten ze wel opnemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
Even lekker door laten rinkelen, nemen ze vanzelf op :) Had ik hier net ook. Werd toch door verwezen naar Canon en toen ik die net belden begrepen ze even niet dat ik contact met hun opnam :D
Die mevrouw van canon melde mij dat als ik de camera binnen 8 dagen had teruggestuurd naar digicamshop dat het dan zelfs als een DOA mag gelden. "Helaas" was ik op vakantie en kon dus nooit binnen die tijd terugsturen.
Ze gaan het even uitzoeken, Ik zie in ieder geval mogelijkheden...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ja ik heb indd 3min dat ding over laten gaan en toen opeens namen ze op.
Er was een fout met de verzending ofso. Toen vroeg ze of we een naambordje bij de voordeur hadden..."nee" antwoorde ik. Het lag daar misschien aan volgens haar, vreemd verhaal. Als je een adres hebt kan je m daar gewoon afleveren en daar heb je geen naambordje voor nodig.
Maargoed ze heeft hem nog een keer verzonden en word maandag geleverd zei ze.
Prrrrrrrima...als ik m'n cam maar terug heb.

Verder niks gehoord (en vergeten te vragen) over de eventuele kosten.
Ik heb wel aangegeven dat ik er van uitging dat het onder garantie viel en waarschijnlijk is dat ook het geval.
Heb er ook geen mail over gehad ofso, je hoort toch iets van een bericht te krijgen van hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Als het niet onder garantie zou vallen, zouden ze je eerst een brief opsturen met prijsopgave en of je akkoord gaat. Dus in jouw geval moet je geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
:( :(
Nou jongens, daar komt t dan..

Krijg ik net m´n pakketje terug van TR:
- camera body en lens los en rammelend in de doos
- camera body en lens helemaal onder het stof (werken ze daar in een oude kelder ofso?)
- body rammelt..?huh?? body-dop eraf en er komen drie elementen van het matglas uitvallen :o :(
- factuur TR met verrichtte werkzaamheden: cleaning body parts..that's it..en mijn klacht dan?
Ik had gvd ALLES schoongemaakt aan m'n body en lens! Zie ik het alsnog allemaal vaal en 'gebruikt' uit de doos komen, daarnaast is de lens ook vet.
Waarschijnlijk bedoelen ze dan dat ze het matglas hebben schoongemaakt...maar zet hem dan normaal terug in de body!!!
k word hier echt helemaal leip van, 4 weken lopen wachten en ze hebben NIKS goed gedaan..
Wat een ...bedrijf :( (3 puntjes invullen naar eigen smaak)

De klacht was dat waarschijnlijk m'n sensor naar de galemiezen was omdat ik hem, met m'n mongolide stomme kop, in de zon in een auto had laten liggen.
Hij maakte dus wazige foto's zoals te zien op de foto hier onder.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3547/3775224682_e063586637.jpg

Ik heb duidelijk vermeld dat de camera wazige foto's maakt en ga ervan uit dat ze het schoongemaakte matglas niet als oplossing hiervan zien, want het matglas heeft niks met je foto's van doen, je kijkt er slechts doorheen. (en de focuspoints natuurlijk)

Maar ik vind het echt belachelijk, ze hebben niet eens naar het probleem gekeken en ze leveren hem af alsof t afval is.

K ga vanmiddag TechRepair nog maar eens bellen want ik vind dit echt heel stom van ze.

Maargoed ik wil m'n cam weer gaan gebruiken dus moet er wat gebeuren:
Matglas met 2 koperen(?) elementen moeten er weer in en dan moet hij alsnog weer gemaakt worden ergens.
Ik heb m de 21ste weer nodig dus ik zoek een goed en snel bedrijf.
Ik hoorde dat ROFA goed schijnt te zijn, klopt dat?
Weet er iemand een goed bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

ROFA is een prima zaak.
Jammer van TechRepair, ik zou zeker een kwade mail sturen en cc'tje naar Canon Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier enorm slechte ervaringen met de service vanuit Canon.

In totaal heeft men 6 maanden erover gedaan om mijn 24-70L fatsoenlijk te krijgen (die uiteindelijk door de winkel zelf vervangen is voor een nieuwe). Was volgens verschillende canon service medewerkers en ook bij Canon Nederland omdat ik geen Canon Professional Network lid was dat de reparaties soms "iets" langer duren en daar kon men niets aan veranderen.

Eerste reparatie mijn lens met het zelfde probleem(stroef/vast lopen van zoomring) teruggekregen. Tweede keer kwam de lens terug met een laag stof met krasjes(?) binnenin. (Wat volgens meerdere Canon medewerkers door normaal gebruik kon komen en dus niet aan hun reparatie lag... Ook lenzen met een afdichting voor stof en vocht houden niet in dat er geen stofjes in kunnen komen!). Ook leek het probleem nog niet volledig opgelost. Dus wederom opgestuurd. De lens uiteindelijk voor de derde keer weer teruggekregen, wederom met stofjes erin en tevens de melding dat de lens verder helemaal in orde was. Zelf had ik nog steeds twijfels dat het zoommechanisme niet goed liep.

Volgend de voorwaarden van de winkel had ik nu recht op vervanging van het product, de lens had echter een levertijd van 3 maanden (!) vanuit Canon. Ook vond men bij Canon dat niet enkel de lens vervangen kon worden omdat ik deze gekocht had als kit (5D + 24-70) en dus dat het hele product was dat vervangen moest worden (5D werkt nog steeds prima). Dat de 5D niet meer leverbaar was en ik daardoor 1000 euro meer zou moeten betalen voor een kit met een 5D MkII was niet hun probleem…

Vervolgens is de lens na 3 weken weer kapot gegaan aan het zoommechanisme. In de winkel heeft men toen kunnen regelen dat de levertijd van de lens anderhalve maand werd en is deze vervolgens door de winkel vervangen. (Ik heb ook nog de melding van Canon gekregen dat ze hem ook voor me wilden vervangen, dan zouden ze wel eerst nog inspecteren of het probleem niet door mij veroorzaakt was…) Lens loopt overigens heel fijn en soepel, totaal niet te vergelijken met de oude lens, die dus vanaf het begin af dat probleem gehad moet hebben.

Toen ik uiteindelijk de lens kreeg had ik problemen met de scherpte van mijn lens (wat achteraf een eigen fout qua camera/raw instellingen bleek te zijn) en probeerde ik een afspraak te maken (bij de Canon service centra kon dit pas na 3 weken tot anderhalve maand), vervolgens Canon Nederland gebeld, eerst een hele discussie gehad waarbij ik wederom totaal niet serieus genomen werd. Afstelling van de lens kon ze wel voor me regelen, maar ze konden absoluut niet regelen dat daarbij ook naar mijn andere bodies en lenzen gekeken werd. Ze wilden alleen speciaal iets voor mij regelen voor speciaal die enkele lens omdat dat al lang duurde om werkend te krijgen. Als het dan verkeerd afgesteld stond op de andere spullen was dat niet hun probleem meer maar het mijne. Ook was het met spoed dat ze zou regelen dat het toch nog 6 weken zou duren (ze waren het vergeten te vragen aan Tech Repair hoe snel het bij hen zou kunnen…). Uiteindelijk na veel uitzoekwerk zelf het probleem gelukkig kunnen verhelpen. Bij ROFA werd ik overigens aan de telefoon goed te woord gestaan en zou het na 2 weken kunnen (met excuses voor de langere termijn omdat de reparateur op vakantie was, wel netjes dus!)

Ook heb ik sinds vrijdag mijn Canon M30 terug uit reparatie. Deze heb ik 2 maanden geleden nieuw gekocht. Toen deze traag liep en corrupte bestanden gaf bij het backuppen heb ik hiervan de firmware proberen te updaten. Hierbij was er blijkbaar iets mis gegaan en het apparaat deed niets meer. Apparaat 3 dagen na aankoop weggebracht bij Tech Repair (waar men nog volop in verbouwing was) en had in eerste instantie een positieve indruk.

Vervolgens op de website de status bijgehouden. Na 3 weken stond de status op gereed voor reparatie. Na 4 weken stond de status op onderdeel in bestelling en dit bleef zo een paar weken staan. Toede status veranderde naar onderdeel geleverd een belletje gepleegd hoe lang men verwachtte dat het nog ging duren (was al anderhalve maand). De status bleek niet te kloppen en het onderdeel was niet geleverd. Weer een week later was de status nog hetzelfde maar zei men aan de telefoon dat het onderdeel er was.
Na een week weer gebeld en zei men dat het onderdeel er nog niet was. Nadat ik zei dat men de vorige week zei van wel zag men ineens dat het onderdeel er inderdaad gewoon was, maar dat ze vergeten waren om mijn product te reparareren.. Nu na meer dan 2 maanden mijn apparaat teruggekregen, goed werkend en met nieuwe firmware. Helaas ook met een irritante pieptoon die zich continu laat horen… Weer niet goed dus.

Het ergste vind ik nog niet eens dat er fouten gemaakt worden, want dat kan gebeuren. Ik vind het alleen wel enorm slecht dat men bij Canon goede klanten zo enorm in de kou laat staan en zelfs nog klanten de schuld geeft en half kwaad wordt aan de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:47:

Het ergste vind ik nog niet eens dat er fouten gemaakt worden, want dat kan gebeuren. Ik
Dat is zeg maar wat ik wel erg vind.
Je moet toch in vol vertrouwen je apparatuur aan een reparateur kunnen meegeven?????!!!
Wat is dat voor onzin, dat we nu dat soort dingen gaan accepteren, slaat echt helemaal nergens meer op.
Absoluut bizar dat we niet meer er van uit kunnen gaan dat zij goed met onze spullen om gaan.

Ik kreeg mijn camera terug, terwijl hij los in de doos stuiterde, het matglas met elementen er uit donderden en er zaten allemaal krassen op.
Ik snap daar echt geen kneiter van, willen ze klanten weg jagen?
Maken ze nu gebruik van hun reputatie in plaats van dat ze er aan werken??

[ Voor 90% gewijzigd door Scirocco op 15-09-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
Het is zo belangrijk voor bedrijven om hun service goed op orde te hebben. Al is je product nog zo goed, de klant is koning want die bepaalt het succes van je product of merk.
Als bij mij dit probleem niet netjes op gelost wordt dan koop ik nooit meer een canon al zijn ze nog zo goed. Ik ben eerlijk, probeer de boel niet op te lichten voor eigen gewin dus wens ook zo behandeld te worden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 22:31

delorean7

Let's take the Aston toni

Alhoewel het voor mij alweer een jaartje terug is heb ik een dergelijke ervaring met Canon reparaties zoals hier gemeld.
400D kit opgestuurd met schoonmaak opdracht vanuit de media markt, na een 6-8 weken haalt mijn vriendin die camera op en belt mij met schrik dat de camera uit elkaar gevallen is :|
Schatje maak je geen zorgen dat heb jij niet gedaan, lever m maar weer in. Na wederom 8 weken ga ik de camera zelf ophalen met wederom een lading onderdelen die uit de camera vallen. :(

Ik zeg bedankt media markt want ik heb prompt het volledige originele aankoop bedrag teruggekregen en geniet al een jaar van een prachtige 40D _/-\o_

Door al die verhalen ben ik wel huiverig voor het ooit opsturen van spullen voor een reparatie door mijzelf, ik zou dat altijd via de winkel van aanschaf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Vandaag kwam mijn Powershot SX110 IS terug van Tech Repair. Ik had hem opgestuurd vanwege veel stof in de lens.

Nu staat er op de reparatiebon:

Leichte Auflösungsprobleme. Cell04 O P H A L E N
Reparatie: Flitslichtsysteem
Reiniging: Functie-indicator
Functionaliteitscontrole.

Het probleem waarvoor ik hem opstuurde bestaat echter nog steeds. (stof in de lens)

8)7

[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 22-09-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

Nicap

Tsssk....

Mijn 1000D ging ook kaduuk voor mijn vakantie. Ik had hem gekocht bij de Mediamarkt en daar ook dus weer heen gebracht voor reparatie. Ik heb hem ingeleverd met koordje en accu(staat netjes op de bon). Dat was op 18-7-2009. Op 29-8-2009 kon ik hem weer ophalen. Helaas hadden ze de accu vergeten, die zat er niet in.
Ik vroeg of ze die niet op konden sturen naar mijn huisadres, maar de jongen aan de balie zei dat dat niet hun beleid was. Tja, prima. Anderhalve week later maar eens gebeld waar het telefoontje bleef over de accu. Ja, die lag nog bij het reparatiecentrum, maar er stond wel in het scherm dat er achteraan gebeld was.
Maar meneer zou direct bellen met het rep.centrum. Hij belde later die dag terug dat de accu opgestuurd zou worden naar mijn huisadres.
En inderdaad, ik kreeg netjes een brief met daarbij een compleet nieuwe accu(NIB). Dat was dan weer netjes gedaan, al hadden ze dat ook eerder kunnen doen.
Ik heb de accu aan de lading gedaan en de volgende morgen de camera getest.
En g%&#$#$%v^&*d, exact dezelfde problemen.

Ik heb hem op AV gezet en een paar series achter elkaar geschoten. Ik heb er ongeveer 40 kunnen maken en toen deed ie niet veel meer. Het display blijft zwart en hij maakt geen foto's meer. Hij laat de rode lampjes in de kijker nog wel oplichten.
Dus ik weer terug naar de MM met deze klachten. Hij is nu weer opgestuurd en het zal wel weer 5 weken duren voordat ie terug is. Ik heb de accu deze keer er maar uitgehaald. Gelijk erbij verteld dat de accu helemaal opgeladen was, terwijl hij een dag later helemaal leeg was. Ik had de camera namelijk op "on" laten staan toen ik merkte dat hij niks meer deed. Ik wilde de camera de dag erna weer proberen, maar deed toen echt helemaal niets meer. Het duurde heel lang voordat de accu weer opgeladen was, dus er is iets goed mis in de camera.

Ik vind de camera wel slecht getest trouwens bij het rep. centrum. Ik had de klachten duidelijk omschreven,maar ze hebben het volgende gedaan
Cleaning: Body (parts)
Device checked by customer description
Firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal jaar gelden een Ixus 60 + onderwaterhuis laten repareren bij ETBass. Was water in gekomen tijdens het duiken.. instant death voor de cam uiteraard.

Lang verhaal kort, duurde weken.. kreeg eerst de (overigens compleet gare) cam van iemand anders terug en zonder onderwaterhuis! Na veel boze telefoontjes een nieuwe cam + onderwaterhuis gehad.

Nog niet verbeterd dus zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:39:
Ik heb een aantal jaar gelden een Ixus 60 + onderwaterhuis laten repareren bij ETBass. Was water in gekomen tijdens het duiken.. instant death voor de cam uiteraard.

Lang verhaal kort, duurde weken.. kreeg eerst de (overigens compleet gare) cam van iemand anders terug en zonder onderwaterhuis! Na veel boze telefoontjes een nieuwe cam + onderwaterhuis gehad.

Nog niet verbeterd dus zo te lezen.
ETBass is failliet. reparaties worden nu elders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:57:
[...]

ETBass is failliet. reparaties worden nu elders gedaan.
Weet ik, maar aan dit topic te zien is het nog niet verbeterd door een SC wissel.

Echt onbegrijpelijk..

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoorde van Tech Repair dat de nieuwste modellen Canon camera's naar Duitsland worden gestuurd. Dacht dat Duitsers bekend stonden om hun Pünktlichkeit... Maar nee, ze repareren het flitslichtsysteem en de functie-indicator waar helemaal niets aan mankeerde...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:10

sapphire

Die-hard pruts0r

Enigsinds Service centre gerelateerd,
maar weet iemand of Rofa ook iets aan tamron lenzen kan sleutelen ?
Calibreren ed.

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 24-09-2009 20:16 ]

Gabriël AM5

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 06:59
Van en wissel wordt het in en direct na de overgang nooit beter. Halfjaartje wachten en dan een oordeel vellen.
sapphire schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:16:
Enigsinds Service centre gerelateerd,
maar weet iemand of Rofa ook iets aan tamron lenzen kan sleutelen ?
Calibreren ed.
Als je ze belt weet je het. Ik verwacht trouwens van wel. Zo bijzonder is een tamron doorgaans niet, de overige merken die ze fixen zitten voor 90% het zelfde in elkaar.

Hoe je trouwens met je garantie zit weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 24-09-2009 20:32 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb een 5 weken terug mijn 40D icm de 50 F1.8 opgestuurd naar Techrepair wegens frontfocus.
De status van mijn camera staat al 1,5 week op: Reparatie in behandeling en mijn 50 F1.8 licht al anderhalve week klaar om gerepareerd te worden. De telefoniste kon mij ook niet vertellen hoe lang het nog zou duren. |:(

Ik vraag mij af of iemand al eens geprobeerd heeft om de einddatum van de fabrieksgarantie op te laten schorten. Canon is namelijk zelf in het bezit van jou apparatuur terwijl de dagen gewoon verder tikken.
Zal leuk worden dat je nét een maand na de fabrieksgarantie een technisch mankement krijgt.

Zijn er trouwens ook richtlijnen voor de duur van een reparatie onder garantie? Door al dit wachten ben ik al aan het zoeken naar een extra body.

Mijn 100mm F2.8 macrolens van Tokina had ook last van frontfocus, deze is inmiddels vervangen door een ander (refurbished) exemplaar. Het is frustrerend dat deze eerder terug is gekomen als mijn body..

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Tech Repair duurt gewoon lang op het moment, de rotzooi na het sluiten van ETB kost gewoon veel tijd..

Het is niet leuk als je stuff daar ligt te wachten nee maar ik heb (veel) ergere voorbeelden gezien (in de 2-4 maanden categorie :'( ).

Zelfs als CPS'r heb je een probleem op het moment qua wachten, als er iets van mij kapot gaat (klop klop) ga ik naar Rofa op het moment, dan kost het maar wat.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

mennovanw schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:40:
Het is niet leuk als je stuff daar ligt te wachten nee maar ik heb (veel) ergere voorbeelden gezien (in de 2-4 maanden categorie :'( ).
Het is niet bij techrepair, maar ik loop al sinds april op een van mijn meest gebruikte lenzen te wachten :X

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb ent contact gehad emt Camtech voor een calibratie van een Tamron 28-75.
Aparte manier van comminiceren hebben ze zeg, ik leg netjes uit dat ik een lens heb die front focust en of dat gecalibreert/gemaakt kan worden en of ze een kosten indicatie kunnen geven.
Nou dat kunnen ze schijnbaar neti want eth enige wat ike r aan nuttige info uit krijg bij ze is dat ze boven de 79 euro ex. btw contact met me opnemen en verder kunnen ze neits zeggen. Ik blijf het vaag vinden.
Nouja ook meteen Rob van Rofa maar gemailed, heb lieverd dat die eth doet als hij dat kan, zeker omdat m'n 5D er toch naartoe gaat binnenkort. Kan alles in 1x :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
sapphire schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:52:
Ik heb ent contact gehad emt Camtech voor een calibratie van een Tamron 28-75.
Aparte manier van comminiceren hebben ze zeg, ik leg netjes uit dat ik een lens heb die front focust en of dat gecalibreert/gemaakt kan worden en of ze een kosten indicatie kunnen geven.
Nou dat kunnen ze schijnbaar neti want eth enige wat ike r aan nuttige info uit krijg bij ze is dat ze boven de 79 euro ex. btw contact met me opnemen en verder kunnen ze neits zeggen. Ik blijf het vaag vinden.
Nouja ook meteen Rob van Rofa maar gemailed, heb lieverd dat die eth doet als hij dat kan, zeker omdat m'n 5D er toch naartoe gaat binnenkort. Kan alles in 1x :)
Als je ze gemaild hebt, begrijp ik de lastige communicatie wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ff een ervraring met csp in nerderweert .wat een prutsters zijn dat zeg 8)7 .ik had me kamera weg gebracht omdat er vuil in de zoeker zat kreeg hem terug en het wekte niet meer zo als het hoorde me af punten waren na focus niet meer zichbaar.dus weer terug. dat hebben ze netjes opgelost, en nu zit er nog meer zooi in de zoeker dan toen ik hem weg bracht.
dus voor idreen die ze apperatuur lief is ,blijf daar maar lekker weg.mij zien ze dr igg nooit meer .

iemand een ervaring met chipclean ?
http://www.chipclean.nl/content/view/13/27/lang,nl/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-07 07:18

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:37:
hier ff een ervraring met csp in nerderweert .wat een prutsters zijn dat zeg 8)7 .ik had me kamera weg gebracht omdat er vuil in de zoeker zat kreeg hem terug en het wekte niet meer zo als het hoorde me af punten waren na focus niet meer zichbaar.dus weer terug. dat hebben ze netjes opgelost, en nu zit er nog meer zooi in de zoeker dan toen ik hem weg bracht.
dus voor idreen die ze apperatuur lief is ,blijf daar maar lekker weg.mij zien ze dr igg nooit meer .

iemand een ervaring met chipclean ?
http://www.chipclean.nl/content/view/13/27/lang,nl/
Ach ja, mijn 24-70 hebben ze er daarentegen prima gefixed. Met cps behandeling ben ik mijn lens 5 dagen ofzo kwijt geweest. Dus ik daarentegen zou zeggen: prima service.
Met 1 ervaring kan je gewoon niet generaliseren over een bedrijf.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:34:
[...]

Ach ja, mijn 24-70 hebben ze er daarentegen prima gefixed. Met cps behandeling ben ik mijn lens 5 dagen ofzo kwijt geweest. Dus ik daarentegen zou zeggen: prima service.
Met 1 ervaring kan je gewoon niet generaliseren over een bedrijf.
ben ik met je eens maar dit is ook mijn ervarging.wat adere daar van denken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Morgen mijn 50 1.4 USM ophalen bij Rofa. Ben benieuwd. Kost me 73,90 euro voor een nieuwe autofocus.

Weet iemand hoe het precies zit met die gratis calibraties als je lid bent van CPN/CPS? Is dat nog steeds zo? Ik kan het nergens vinden. Is het handig om alles tegelijk te brengen of lens voor lens?

Welk repair center is beter? Tech Repair of DSP? Ik woon er precies tussenin, dus afstand maakt voor mij niet uit.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor calibratie is het meestal handig om niet alleen de lens, maar ook de body te laten brengen. Zeker als je het idee hebt dat je body raar niet consistent met al je lenzen om gaat, kan het ook daar aan liggen.

Kortom als je twijfelt aan al je gear, zou ik alles tegelijk laten calibreren. Nu snap ik ook dat als je je spullen profesioneel gebruikt, je niet zo maar alles kan missen, maar dan zou ik toch even kijken of je niet een service centrum kan vinden dat dat op een "klaar terwijl je wacht" of "vanochtend brengen, morgen ochtend halen" manier wil doen.

Als ik dit topic lees, zou ik wat twijfels hebben bij techrepair. Wellicht waren dat opstart problemen, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Net mijn 50 1.4 USM opgehaald bij Rofa, maar ik breng hem denk ik weer terug. Frontfocust als een idioot. Of ik laat m gewoon calibreren (via CPN).

Iemand nog duidelijkheid over die graties calibratie bij vertoon van CPN-pasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

LethalInnocence schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:39:
Net mijn 50 1.4 USM opgehaald bij Rofa, maar ik breng hem denk ik weer terug. Frontfocust als een idioot. Of ik laat m gewoon calibreren (via CPN).

Iemand nog duidelijkheid over die graties calibratie bij vertoon van CPN-pasje?
Ja, je belt Canon op, zegt dat je CPS-lid bent (ze willen je lidmaatschapsnummer) en dat je voor je jaarlijkse check-up een afspraak wil maken.

Je kan je spullen brengen en veelal de volgende dag / eind van dezelfde dag weer ophalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-07 18:25
Ik heb ook nog wel een review over Tech Repair:

Zeer slecht bedrijf. Geven nauwelijks informatie vooraf. Altijd is het devies, opsturen waarna je vervolgens weken (in mijn geval zelfs maanden niks van hoort!). Ze waren zelfs mijn camera "kwijt!". Vervolgens worden er veel te hoge kosten opgemaakt welke via een .pdf worden verstuurd zonder begeleidend schrijven. Als er ergens een krasje op zit, wordt dit meteen meegenomen in de prijsopgave. Deze worden aangeduid met voor een leek onbekende serienummers, dus een klant heeft geen enkel idee wat hem of haar wordt aangepraat. Als je dan besluit om de camera niet gerepareerd te laten retourneren betaal je 37,50 onderzoekskosten, dat is begrijpelijk, maar vervolgens word de retourzending niet in gang gezet en blijft je lens of camera gewoon weken liggen zonder bericht van hun kant. Kortom, hier ga ik NOOIT meer iets naar opsturen en wil ook iedereen afraden dit te doen, tenzei je alle tijd van de wereld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet geloven dat Canon nog zaken met Techrepair doet, ik bedoel als je al de reviews in deze en de vorige pagina's leest heb ik zoiets van waarom zijn ze nog in business.

Hier komt mijn verhaal, op 16 november heb ik mijn 1DMK3 naar tech repair gestuurd, morgen is het 6 weken na datum van verzending en ik heb nog geen woord van hun gehoord, ik ben super en super bang dat ze mijn camera kwijt raken nadat ik al de slechte beoordelingen heb gelezen.

ik heb een aantal geleden techrepair gemaild en hier is wat ze me terug hebben gemaild

" Goedemiddag,

Ja helaas is deze nog niet aan de beurt gekomen, ik heb de technicus gemaild of hij hem zsm op wil pakken voor u.

Met vriendelijke groet,

Linda Mol
TECH REPAIR B.V.
Customer Service
www.techrepair.nl "

Morgen ochten ga ik ze meteen bellen en doorgeven dat ik morgen of overmorgen mijn camera kom ophalen, ik ga niet wachten totdat ze hem helemaal kapot maken of kwijt raken.

Er is een andere service point die canon ook zaken ermee doet, Digital Service Point, heeft iemand ervaring met deze mensen ??

Canon moet zich schamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-07 14:46
6 weken zonder status-update, dat vind ik wel erg lang.. Heb je CPS?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:55:

Er is een andere service point die canon ook zaken ermee doet, Digital Service Point, heeft iemand ervaring met deze mensen ??
Digital Service Point is even slecht als ik de reacties geloven mag.
Voor goeie service denk ik dat je em moet opsturen naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Beste mensen,

Ik lees dingen zoals; "ik begrijp niet waarom Canon zaken doet met Tech Repair" en dergelijke -> Tech Repair is van Canon NL. Toen ETB over de kop ging moest Canon wat, ze hebben toen in allerijl Tech Repair opgezet veelal met ex-personeel van ETB (het is dus een hagelnieuw bedrijf)

Tech Repair heeft nooit de tijd gehad om alles even rustig in gang te zetten; ze kregen meteen de klerezooi van ETB over zich heen (en de wanorde rondom dat faillissement). Tech Repair mag dan niet even vlot zijn maar de kwaliteit van reparaties is wel goed.

Wil je snel moet je maar (tegen betaling) Rofa pakken of CPS-lid zijn.

edit: en opsturen naar Duitsland? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor, Duitsland wordt slechts gebruikt als overloop als DSP en Tech Repair het niet aan kunnen. Als jij zelf iets naar Duitsland stuurt sturen zij het mooi door naar Tech Repair..

[ Voor 16% gewijzigd door mennovanw op 27-12-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennovanw schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:50:

Wil je snel moet je maar (tegen betaling) Rofa pakken of CPS-lid zijn.
Daarom ga ik mijn camera deze week ophalen. 6 weken zonder status update is te gek. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:59:
6 weken zonder status-update, dat vind ik wel erg lang.. Heb je CPS?
Ik mis net 1 lens, heb een 1dmk3 en een 5D 28-70L en 35 1.4L

dus daarom kan ik geen CPS nog aanvragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:47:
Daarom ga ik mijn camera deze week ophalen. 6 weken zonder status update is te gek. :(
Zeker doen, dan weet je in ieder geval dat je zes weken voor Jan Koek zonder camera gezeten hebt. Ik zou mevr. Mol (die overigens haar vak verstaat) morgen nog eens even mailen en vragen wanneer je camera klaar is (ik bedoel een week kan er nog wel bij).

Wat is er eigenlijk mis met je 1D3?

edit: overigens kom je 2 lenzen te kort voor CPS want een 28-70L kwalificeert al een tijdje niet meer (te oud & te lang uit productie).

[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 27-12-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 22:22
Wat kwalificeert tegenwoordig nog wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

klikken onder "requirements"

Waarom een 50 1.0L nog wel kwalificeert is iets wat langs me gaat, maar goed ;)

[ Voor 31% gewijzigd door mennovanw op 27-12-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennovanw schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:51:
[...]

Wat is er eigenlijk mis met je 1D3?

edit: overigens kom je 2 lenzen te kort voor CPS want een 28-70L kwalificeert al een tijdje niet meer (te oud & te lang uit productie).
1)De LCD plastic was versleten en het stoort best veel waneer ik foto's op het scherm wil kijken, stof op de matglas.

Dat klopt inderdaad maar op dezelfde pagina als je helemaal naar beneden gaat en clickt op Apply for CPS krijg je een adere window te zien vervolgens op 3 L lenzen clicken krijg je deze pagina

https://pro.canon-europe.com/ProfessionalLenses.aspx

Daar staat de 28-70L wel vermeld dus beetje raar haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer gaan kijken en nu staat het

" xxxxx EOS1DIII Wacht op antwoord prijsopgave"

Vanochtend was het niet zo! hmm morgen word het ff bellen dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Dat ik dit nog niet eerder heb bedacht, ik bedenk me ineens iets heel handigs!

Zelf heb ik drie kwalificerende lenzen, 70-200 f/4 IS en de 2 meest bekende (beruchte) EF-S lenzen. Van de body heb ik er helaas maar één die aan de eisen voldoet, mijn back-up 30D valt niet meer binnen de eisen. Nou heeft mijn vader echter een 40D, met een 70-200 f/4 (die hij min of meer van mij gekregen heeft) en hij zal 't ook niet erg vinden als deze onder betere voorwaarden geregistreerd wordt, *gaat even bellen en daarna vlug CPS aanvragen* >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 22:22
Zo ze hebben die eisen wel weer aangescherpt dan, kan me nog herinneren dat je met een 50 1.8 kon kwalificeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Ook maar even mijn ervaring met Techrepair posten dan; heb een 1Ds mark II ingeleverd onder CPS garantie na +/- 80.000 shutter movements. Met focus problemen en een spiegel die geregeld niet omhoog wilde klappen.. waarschijnlijk zand in het mechanisme gekregen. Waarom de focus behoorlijk 'off' was, geen idee.. was wel erg irri, heeft me een hoop -otherwise- prima shots gekost afgelopen seizoen :\

Camera op 27 november 2009 opgestuurd, op 10 december prijsopgave getekend retour gemaild en op 18 december was camera klaar. In totaal 21 dagen dus, en 8 dagen nodig gehad voor reparatie. Dat viel mij, na het lezen van wat horror-stories hier, best mee.

Wat ik wel flauw vond was dat na de camera op vrijdag opgestuurd was, deze de woensdag daarop nogsteeds niet 'in het systeem stond' bij Techrepair. Volgens de telefoniste was 'ie nog niet gescand'. Vraag me af hoe ze de 5 werkdagen wachttijd voor CPS garantie meten dan.. ?

Volgens de begeleidende brief zijn de volgende werkzaamheden verricht:

D31 Adjustment: AF-System
D46 Repair: Mirror mechanism
D62 Device checked by customer description

Totale kosten: E 261,- (ook dat viel me mee)

Camera lijkt het goed te doen, op NYE weer een shoot so we'll see what happens :-)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Een update op het bovenstaande verhaal is wel op z'n plaats, denk ik.
Heb dus m'n eerste shoot weer gehad en... over de AF ben ik zéér te spreken. Alle 3 de lenzen objectieven die 'k gebruikt heb geven super scherpe foto's, beter dan ik gewend was.

Alleen jammer dat direct na deze shoot m'n cam wederom onbruikbaar is geworden. Op lokatie issie in functionerende staat in m'n camera tas gestopt om er volgens in een soort van coma er weer uit te komen: AF werkt nog, maar Shutter, E-TTL II communicatie, display, firewire/usb comms.. allemaal hartstikke dood.
Camera gaat zelfs niet meer uit als 'k em op 'Off' zet, maar alleen nog door de batterij/studio-pack te verwijderen. Arghhh!

Klinkt mij allemaal als een stekker die los ligt of een subsysteem wat niet meer werkt.

*zucht eens diep, doet camera terug in verpakking en vult nog een techrepair formulier in*

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 2 maanden staat eindelijk "reparatie afgesloten" ik ga bellen om de camera op te halen. 8 weken wachten voor 50 minuten werk .... belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
21 dagen reparatie onder een CPS vlag? Dat vind ik wel extreem lang? Ik neem aan dat je in de tussentijd een leentoestel hebt gekregen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb een 70-200L die waarschijnlijk decentered is (links minder scherp dan rechts) en geen garantie meer, denk dat ik 'm maar naar rofa stuur ipv techrepair.
Iemand ervaring met zo'n reparatie/afstelling (en dan de kosten daarvan)?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen ontvang ik de tracking nummer van DHL ....

Abrakadaver ik heb in deze forum best goede meningen van ROFA gehoord. Ik zou zeker met hun ff bellen.

Techrepair is niet de moeite waard echt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Helaas is mijn in september gekochte Powershow A480 kapot. Lens-problemen, luid getik en de lens wil niet naar binnen. Pas na een paar pogingen schuift de pens er met veel lawaai en met foutmeldingen op het scherm naar binnen. Opsturen dus.

Zojuist Techrepair gebeld. Ze zeggen dat de reparatie nu in 2 a 3 weken uitegevoerd kan worden. Ik ben benieuwd. Veel andere keuze is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ SvMp: Met zo'n jonge aanschaf zou ik eerst naar de detaillist stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die detailist zegt vervolgens: Wij sturen hem op naar TechRepair. Dat mag je ook zelf doen. Dat scheelt je een hoop tijd.

Natuurlijk weten jij en ik dat hij onder het consumentenrecht daar geen genoegen mee hoeft te nemen, maar veel detailisten weten dat niet of kiezen er voor om dat niet te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:34:
Abrakadaver ik heb in deze forum best goede meningen van ROFA gehoord. Ik zou zeker met hun ff bellen.

Techrepair is niet de moeite waard echt echt niet.
Helaas kan Rofa dit probleem niet herstellen mailen ze, dus nu dan toch maar met techrepair contact opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:54:
En die detailist zegt vervolgens: Wij sturen hem op naar TechRepair. Dat mag je ook zelf doen. Dat scheelt je een hoop tijd.
Of hij zegt ook nog: "hier hebt u zolang een vervangend cameraatje", bijvoorbeeld. Of: "de Canon-vertegenwoordiger komt vandeweek langs, misschien kan die iets doen". Nooit geschoten is altijd mis. Als het een internet-aankoop is, dan gaat het niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:54:
Natuurlijk weten jij en ik dat hij onder het consumentenrecht daar geen genoegen mee hoeft te nemen, maar veel detailisten weten dat niet of kiezen er voor om dat niet te weten...
Dit vind ik wel een interessante, waarom denk je dat je daar geen genoegen mee hoeft te nemen? Mits de winkelier zorgt voor een reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn voldoet hij aan zijn verplichtingen van het Burgerlijk Wetboek. Of die redelijke termijn nou ingevuld wordt door een wachttijd voor een reparatie bij externen of niet is geheel niet van belang.

@toff: ik acht de kans dat er een winkelier bestaat in NL die voor cameratjes van 85 euro een leencamera'tje gaan meegaven bij een defect niet erg groot. En vertegenwoordigers hebben ook wel grotere vissen te bakken (ik kan me voorstellen dat wanneer je een lens van 5 ruggen koopt de zaken iets anders liggen).

[ Voor 19% gewijzigd door mennovanw op 18-01-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, wellicht ik heb me wat ongenuanceerd en onvolledig uitgedrukt.

Een winkelier mag mij volgens het consumentenrecht uiteraard vertellen hoe hij een bepaald probleem op denkt te gaan lossen en het kan heel goed zijn dat hij dan zegt: Als je zelf je camera naar techrepair stuurt, is dat sneller.

Echter ik hoef daar geen genoegen mee te nemen, want ik heb namelijk een overeenkomst met de winkelier. Hoewel ik het op prijs stel als die mee denkt, is de winkelier nog steeds degene die mijn probleem op moet lossen.
Wat ik in de praktijk nog wel eens heb meegemaakt is dat de winkelier, op het moment dat ik aangeef niet blij te zijn met zijn voorstel om het zelf maar uit te zoeken (beetje bot en zwart-wit, sorry daarvoor), zijn vriendelijke voorstel om zelf het probleem op te lossen, omzet in een eis.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik ken ook winkels waar het wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Inderdaad, een winkelier mag geen garantie afschuiven op fabrikanten zonder zelf een oplossing te willen / kunnen bieden. Dus je hoeft het advies: "ga naar de fabrikant" zeker niet op te volgen, gezien je een verkoopovereenkomst hebt met de winkelier en niet de fabrikant (dit ligt anders met produktaansprakelijkheid van Titel 3 Afdeling 3 boek 6 BW i.c.m. gevolgschade-> door een verkeerd gebouwde waterkoker is mijn huis afgebrand o.i.d.).

edit: dat een winkelier de keus biedt en een voorkeur zal hebben (vanwege kosten) voor het zelf afhandelen van de klant met de fabrikant is niet strijdig met de wet o.i.d., het weigeren het zelf op te lossen wel.

Ik dacht dat je ageerde tegen de tijd die het kost om iets te laten maken bij Tech Repair, want daar kan een winkelier niets aan doen mits de reparatietermijn redelijk is. Wat een redelijk termijn is bestaat nog wel wat discussie over; ikzelf denk dat met een product van bijvoorbeeld een maand oud een reparatietermijn van 2 maanden niet redelijk is (maar je kan daar niet van tevoren al tegen ageren, dit kan pas na het verstrijken van de "redelijke" termijn).

[ Voor 10% gewijzigd door mennovanw op 18-01-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
mennovanw schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:03:
@toff: ik acht de kans dat er een winkelier bestaat in NL die voor cameratjes van 85 euro een leencamera'tje gaan meegaven bij een defect niet erg groot. En vertegenwoordigers hebben ook wel grotere vissen te bakken (ik kan me voorstellen dat wanneer je een lens van 5 ruggen koopt de zaken iets anders liggen).
Je onderschat de kracht van juist de kleine lokale detaillist. Zeker wel mogelijk, dat je zijn democameraatje meekrijgt, als je dochter gaat trouwen ofzo. Service is nu net waar hij zich mee kan onderscheiden van de dozenschuivers (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abrakadaver :
Probeer Digital Service Point
http://www.dsp-bv.com/dsp/cms/front_content.php?idcat=5

Ik heb mijn camera na 2 maanden van tech repair terg gekregen, alles wat gedaan moest worden en is netjes verpakt ..... MAAR !!! Toen ik mijn camera naar hun heb gestuurd heb ik de shutter counter gereset. was 00000.... wat lees ik op de counter als ik mijn camera aan doet 1561 Ja hoor! morgen ga ik echt bellen en vragen WTF ze 1561 opnames moesten maken.

Klinkt nog erger in mijn hooft, omdat ik geen CPS heb dat ze mijn camera als "leen" body aan een CPSer hebben geleend en deze 1561 opnames met mijn camera heeft gemaakt. Hoe dan ook ik ben KLAAR met tech repair en nooit maar dan NOOIT ga ik iets naar hun opsturen. :( :( :( :( :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik ben benieuwd hoe zij die 1500 frames voor elkaar hebben gekregen, houdt ons op de hoogte! Sterkte verders.
P.s. Om wat voor camera gaat het?

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 02:38:
Abrakadaver :
Probeer Digital Service Point
http://www.dsp-bv.com/dsp/cms/front_content.php?idcat=5

Ik heb mijn camera na 2 maanden van tech repair terg gekregen, alles wat gedaan moest worden en is netjes verpakt ..... MAAR !!! Toen ik mijn camera naar hun heb gestuurd heb ik de shutter counter gereset. was 00000.... wat lees ik op de counter als ik mijn camera aan doet 1561 Ja hoor! morgen ga ik echt bellen en vragen WTF ze 1561 opnames moesten maken.

Klinkt nog erger in mijn hooft, omdat ik geen CPS heb dat ze mijn camera als "leen" body aan een CPSer hebben geleend en deze 1561 opnames met mijn camera heeft gemaakt. Hoe dan ook ik ben KLAAR met tech repair en nooit maar dan NOOIT ga ik iets naar hun opsturen. :( :( :( :( :(
Heb je dat verhaal over uitlenen aan een CPS-lid bevestigd gekregen of is dat iets wat je zelf in je hoofd hebt als mogelijkheid?

Watvoor camera gaat het om? Want er zijn genoeg types die het nummer van de laatste foto op een CF-kaartje overnemen in hun telling. Het zou ook kunnen dat dat het geval is. Als het een 1-serie zou zijn (kijkend naar je username) dan kan je de exacte shuttercount toch ook uitlezen bij de camera in plaats van af te gaan op het (foutgevoelige) fotonummer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Hun lenen echt jou camera niet uit aan een CPS-er hoor. Daar liggen gewoon een zooi camera's voor klaar (iig bij Nikon ligt er een serie camera's + flitsers etc. voor klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Het gaat in mijn geval om een cameraatje van inderdaad 85 euro gekocht bij Informatique. Via internet besteld, wel persoonlijk opgehaald. Informatique verwijst naar fabrikant.
Ik kan natuurlijk aangeven daar geen genoegen mee te nemen, maar ik verwacht niet dat ze mij een nieuw exemplaar meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Pollewob schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:16:
Heb je dat verhaal over uitlenen aan een CPS-lid bevestigd gekregen of is dat iets wat je zelf in je hoofd hebt als mogelijkheid?

Wat voor camera gaat het om? Want er zijn genoeg types die het nummer van de laatste foto op een CF-kaartje overnemen in hun telling. Het zou ook kunnen dat dat het geval is. Als het een 1-serie zou zijn (kijkend naar je username) dan kan je de exacte shuttercount toch ook uitlezen bij de camera in plaats van af te gaan op het (foutgevoelige) fotonummer? :)
@Will-MK3

Ik garandeer je dat daar de oorzaak ligt. Ze gebruiken 1 testkaart voor een hele zwik camera's (allemaal Canon) en daar accumuleert het aantal pics snel op. En zoals hierboven wordt aangegeven neemt de externe teller van je camera (die achterop je toestel) de gegevens over van de kaart. Pic. 1560 kan gemaakt zijn met een 40D, kaart niet geformatteerd gaat jouw 1D3 verder met pic. 1561. Test zelf maar uit, noem je mapje op je kaart ook even 103 i.p.v. 101 en je kan pas echt lachen.

Geen onterechte aannames hier gaan spuien, niet meteen het meest miskende jongetje in de klas spelen (al klinken er dingen in je hoofD)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Heb je daar goede ervaringen mee? (of anderen?)

edit:
Hmm, ik heb ze even gebeld, kan overmorgen de lens daar naartoe brengen en dan kijken ze meteen even :)

[ Voor 19% gewijzigd door abrakadaver op 19-01-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:09:
[...]

Heb je daar goede ervaringen mee? (of anderen?)

edit:
Hmm, ik heb ze even gebeld, kan overmorgen de lens daar naartoe brengen en dan kijken ze meteen even :)
ik heb daar igg geen goede ervaring mee :X .zo als je kan lezen een aantal bladzijde's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennovanw schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:16:
[...]

@Will-MK3

Geen onterechte aannames hier gaan spuien, niet meteen het meest miskende jongetje in de klas spelen (al klinken er dingen in je hoofD)..
menno ik snap je punt maar zoizo 2 maanden voor een reparatie is te gek, geen info uitstreken van hoe en waneer het klaar is enzv. Dus ik blijf achter mijn woord staan, ik zal het niet meer zeggen maar met hun ben ik klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
SvMp schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:51:
Het gaat in mijn geval om een cameraatje van inderdaad 85 euro gekocht bij Informatique. Via internet besteld, wel persoonlijk opgehaald. Informatique verwijst naar fabrikant.
Ik kan natuurlijk aangeven daar geen genoegen mee te nemen, maar ik verwacht niet dat ze mij een nieuw exemplaar meegeven.
Nee, dat denk ik ook niet. Door persoonlijke ervaringen met de starre houding van de "klantenservice" van dat bedrijf doe ik, na jarenlang trouw klant geweest te zijn, mijn grote aankopen tegenwoordig elders.
Het is natuurlijk ook geen lokale detaillist. Je kan je afvragen of het prijsverschil bij een cameraatje van 85 euro de moeite waard is. De A480 koop je "lokaal" eenvoudig voor zo'n 14 euro meer, waarbij je mag rekenen op goed advies etc. Anywayz, succes ermee. Uiteindelijk zal je wel weer een werkend apparaat (moeten) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ok, even een update.
Dinsdag dus gebeld met dsp, donderdagochtend 5d en 70-200/4L gebracht. Afspraak gemaakt dat wanneer ze onderdelen moeten bestellen (en 't dus langer dan een paar dagen kan duren) ik de camera kan ophalen omdat ik 'm niet lang kan missen en 'm meeneem wanneer ik de gerepareerde lens kom ophalen zodat ze de lens op de camera kunnen calibreren.
Dat was niet nodig, ik werd dezelfde dag gebeld dat de combinatie kon worden opgehaald.
Zojuist opgehaald, en netjes een rekening mee gekregen van 80 euro want de garantietermijn is al ruimschoots verlopen. Tot zover prima en erg snel. :)
Volgens de bon is controle op scherpte, afstelling AF systeem, functie controle en een algemene reiniging uitgevoerd op zowel de body als lens.

Thuis aangekomen en even getest op 't zelfde onderwerp, helaas heeft de lens nog steeds 't zelfde probleem (flinke onscherpte aan de linkerkant op 200mm).
Maandag dus maar even bellen, er zit garantie op de reparatie dus maar eens kijken hoe we dit kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 koen en hoe gaan ze dit voor je oplossen ? ben ik wel benieuwd naar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik heb 'm gisteren even teruggebracht, de vrouw aan de balie heeft 'm meteen door een monteur laten checken.
Die kon bevestigen dat de lens nog steeds 't zelfde probleem vertoonde maar kon 'm niet direct herstellen dus ik word weer gebeld wanneer ie klaar is.

Hij gaf als reden dat ie de eerste keer de autofocus had afgesteld op front/backfocus omdat dat meestal scherpteproblemen verklaard (terwijl er wel op de opdrachtbon stond dat ie alleen aan 1 kant onscherp was, maar ok). Hier moet ik wel bij zeggen dat je 't probleem alleen heel duidelijk ziet op 200mm (klik), op 135~150mm bijvoorbeeld zie je 't vooral in de uiterste linkse rand.

Dus maar even afwachten hoe 't nu verder gaat. Zal wel goedkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus weer een ritje naar nederweert,wat eigenlijk niet zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Dat klopt inderdaad, ik ben er ook niet heel blij mee ofzo (sowieso niet met 't hele decentering verhaal) maargoed, vooralsnog hebben ze 't voordeel van de twijfel.

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 26-01-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Heb je die lens zo gekocht?

Of is ie zo geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Geen idee, zou allebei kunnen. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Nou als ie net gekocht is zou ik hard "DOA" gaan schreeuwen mist gekocht binnen een redelijke termijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Hij is 2e hands gekocht (gelukkig wel een goede prijs, dus incl reparatie zit ik nog niet slecht).
Ik kan met geen mogelijkheid zeggen of de lens al decentered was toen ik 'm kocht, ik heb 'm namelijk de eerste paar keren dat ik 'm meenam niet gebruikt en in die tijd is ie wel een paar keer heel nederland door geweest, zou kunnen dat ik 'm te hard heb neergezet. Het kan natuurlijk ook zijn dat ie al zo was toen ik 'm kocht, maar ik betwijfel of de vorige eigenaar dat gemerkt zou hebben. Hij had namelijk een crop-camera en dan zie je 't effect eigenlijk bijna niet.

Anyway, ik had de lens dus al een tijdje in m'n bezit toen ik er achter kwam, dus om dan nog te gaan klagen leek me onterecht. Pech voor mij, volgende keer wat beter opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje geleden een tweedehands (eigenlijk derdehands) Canon 70-200 2.8 IS gekocht.

Lens ziet er nog als nieuw uit maar ik wil hem gewoon een keer laten nakijken, reinigen en evt afstellen. Bij voorkeur bij Digital Service Point. Ik ben geen CPS lid. Iemand ervaring ermee of dit mogelijk is en tegen welke kosten? Krijg de indruk dat ze alleen voor CPS leden werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:24:
Heb een tijdje geleden een tweedehands (eigenlijk derdehands) Canon 70-200 2.8 IS gekocht.

Lens ziet er nog als nieuw uit maar ik wil hem gewoon een keer laten nakijken, reinigen en evt afstellen. Bij voorkeur bij Digital Service Point. Ik ben geen CPS lid. Iemand ervaring ermee of dit mogelijk is en tegen welke kosten? Krijg de indruk dat ze alleen voor CPS leden werken...
prijsen weet ik niks van maar dat kan daar prima.ze werken ook voor de gewone hobbyist hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
etbass is failliet, misschien dat dat even gewijzigd kan worden in het openingstopic ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koen is je probleem als nog opgelost ? of ligt hij nog in nederweert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Update mbt. Techrepair. Enkele weken geleden gepost dat mijn Canon camera binnen de garantie-periode kapot is gegaan (lens wil niet meer naar binnen, veel lawaai en getik).
Na 1,5 week was de camera al terug. Heel goed verpakt, en in orde gemaakt. Een erg positieve ervaring dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
Zo, maar weer eens een update in dit topic.

Blijkbaar verschilt het enorm qua drukte bij TechRepair, gezien de vorige ervaring.
2 weken geleden m'n EF-S 17-55 f/2.8 IS USM opgestuurd met klachten over defecte IS en autofocus (contact punten werken slecht). Vandaag gebeld omdat ik dus na 2 weken nog steeds niets gehoord had, terwijl ik wel CPS lid ben.

"Ja, het is momenteel erg druk, maar u heeft gelijk, ik zal even doorgeven dat ze er zo snel mogelijk naar moeten kijken."

Goed, we wachten het weer af. Vind het wel opmerkelijk, dat ik eerst moet bellen en nog eens moet aanstippen dat ik CPS lidmaatschap heb, terwijl ik dat ook duidelijk op het reparatieformulier had gezet. Volgende week wederom een opdracht zonder m'n standaardlens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Oh :P mijn 80-200 was ook even weekje weg voor reparatie (focus liep niet helemaal soepel meer) hij is van binnen schoongemaakt en opnieuw ingevet: kosten 125 euro, is hij net geen week voor weggeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 16:26
Waar heb je die gebracht dan? Mijn 80-200 mag ook wel een beurtje hebben. Ik vrees alleen dat het grootste probleem (front focus van een ongeveer 1 cm bij een object op 2m afstand) niet op te lossen is. (Ja door de Camera te laten calibreren naar die lens, maar dan heb ik dadelijk 3 andere lenzen die back focussen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervan uitgaande dat het een Nikon lens is, denk ik bij het Nikon service point, Beverwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Aapenootjes schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:46:
Waar heb je die gebracht dan? Mijn 80-200 mag ook wel een beurtje hebben. Ik vrees alleen dat het grootste probleem (front focus van een ongeveer 1 cm bij een object op 2m afstand) niet op te lossen is. (Ja door de Camera te laten calibreren naar die lens, maar dan heb ik dadelijk 3 andere lenzen die back focussen :+)
Gewoon bij Nikon zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Mijn sensor wordt weer een beetje vies O-) , weet iemand of er weer eens een check en clean dag is van ome Canon in de buurt van Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
Update, na vier weken eindelijk een prijsopgave ontvangen, onder CPS.. Zie een paar posts omhoog, alles prima en wel maar de volgende keer als er iets niet onder garantie valt, gaat het linea recta naar Rofa, dat weet ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
abrakadaver schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:38:
Hij gaf als reden dat ie de eerste keer de autofocus had afgesteld op front/backfocus omdat dat meestal scherpteproblemen verklaard (terwijl er wel op de opdrachtbon stond dat ie alleen aan 1 kant onscherp was, maar ok). Hier moet ik wel bij zeggen dat je 't probleem alleen heel duidelijk ziet op 200mm (klik), op 135~150mm bijvoorbeeld zie je 't vooral in de uiterste linkse rand.
Zat een topic te lezen over de 100-400:

http://www.birdphotograph...s/showthread.php?p=438433

"I'll have to try it if Canon ever manages to get the left 1/3 as as sharp as the right 2/3. This is their third try."

Zou het een epidemie ziijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Maandag m'n body en 70-200/4 ter controle en schoonmaak naar Rofa gebracht.
Super service aangezien ik het vandaag alweer terug heb _/-\o_

Alleen jammer, want eht grote minpunt was dat m'n prisma erg goor was maar nu na de reiniging is hij nogsteeds minstens even vies :?
Ik zie duidelijk veegsporen en echt stukken vuil zitten maar dan op andere plaatsen dan voordat ik hem wegbracht :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Fijne ervaring met DSP gehad.

Afspraak gemaakt om afg. woensdag mijn gear te laten cleanen en calibreren.
Ervoor gezorgd dat het dinsdag al bij hun was (TNT/aangetekend) en ik heb het vandaag alweer in huis!

Alles netjes schoon (spiegelhuis/sensor) en m'n 17-40 lijkt nu ook goed te focussen :)

De communicatie naar buiten kan nog iets beter (bericht pakket ontvangen / verstuurt ed.) maar bij navraag wist men zeer snel en volledig antwoord te geven.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Kzit momenteel bij Tech Repair. Even gebeld dat ik langs kwam (op 5 mei open).

Ik heb / had woestijn stof op mijn sensor en dat wordt momenteel gereinigd. Valt als het goed is onder CPS service als ik de dame mag geloven die me ook net een kopje koffie aanbood.

ook gevraagd of je meteen even de firmware updaten....

(Post trouwens via WiFi van Tech Repair)

Prima behandeld momenteel...

Heb overigens ook een 70-200 2.8L IS mee genomen. Buitenste lens deel had van de ene op de andere dag speling... word ook naar gekeken. Valt waarschijnlijk niet onder de garantie (die ik niet bij me heb + hij is al "iets" ouder dan 2 jaar...) maar goed dat zullen we nog wel eens...

Keep you posted.

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste