Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik word er zo moe van... 8)7

Ik probeer nu al twee dagen video's op mijn ZVM te zetten, en tot nu toe heeft hij slechts 2 (avi) video's geaccepteerd (films die ik nog had liggen). Ik heb via Zencast een aantal video's gedownload maar die zijn allemaal in mov en mp4 formaat. (Waarom Creative in 's hemelsnaam een Zen site opent waar alleen video's in niet-ondersteunde formaten te downloaden zijn is mij een raadsel). Daarom heb ik die filmpjes met Ultra Quicktime Converter omgezet naar de volgende formaten:
  • AVI DivX
  • AVI Xvid
  • MPEG 1
  • MPEG 2
  • WMV
Ik heb de filmpjes eerst gechecked en bekeken met VLC player en Windows Media Player en dat werkte goed. Maar telkens als ik de filmpjes wil uploaden naar de ZVM, krijg ik een error: "unknown error" of "general error". Heb ik lekker veel aan ook, aan dat soort error berichten. Maar goed, zijn er misschien standaard zaken waar je rekening mee moet houden als je video's voor de ZVM converteert (en die niet hieronder staan)? Moet ik misschien bepaalde extra software installeren (ik draai winXP SP2 WMP10, Quicktime geinstalleerd)? En hoe kan ik de precieze encoding van de twee AVI's controleren die hij wel accepteerde?

Edit: Op http://www.everythingusb.com/creative_zen_vision:m_30gb.html las ik dat een video aan een aantal voorwaarden moet voldoen:
  • maximale resolutie DivX 720x576
  • MPEG 1 maximale bitrate 2500kbps
  • WMV 800kbps bitrate, 30fps en 320x240
Ik heb de converter zo ingesteld dat hij hieraan voldoet, maar toch krijg ik telkens dezelfde error...

[ Voor 18% gewijzigd door Reveller op 23-08-2007 18:55 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 20:17

orejas

Omelette du Fromage

Reveller schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:22:
Ik word er zo moe van... 8)7

Ik probeer nu al twee dagen video's op mijn ZVM te zetten, en tot nu toe heeft hij slechts 2 (avi) video's geaccepteerd (films die ik nog had liggen). (...)
Ik heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden met het omzetten van videos. Zette ze altijd in avi/mp3 formaat met behulp van een programma waar ik de naam van ben vergeten... De naam doet er echter niet echt toe, aangezien je met vrijwel elke converter deze instellingen wel kunt instellen.

Ik zou willen dat ik je kon vertellen waarom jouw files niet herkend worden, maar heb echt werkelijk geen idee (ik weet alleen dat van techniek wat ik op internet opzoek 8)7 )...

Stam + t

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Reveller, probeer anders eens een andere encoder. Probeer ook eens de tips beschreven in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vreemd, mijn ZVM slikt bijna alles wat er op mijn pc staat zolang het geen mpeg4 is of met aac geluid. Maar aangezien het meeste via internet verkregen materiaal in divx/xvid met mp3 of wmv(met wma) is, is dat geen probleem.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine