Invulling en behandeling Grote Topics aangepast - gevolg PMD

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Lees eerst Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

In PMD wordt bij alle verzameltopics een topic waarschuwing geplaatst om de users erop te wijzen dat vragen in een apart topic moeten. Ik zal dus niets sluiten, tenzij het uit de hand loopt.
Deze algemene beleidswijziging betekent ook dat er een onderscheid komt in verschillende type vragen. Er kan nu gevraagd worden naar (specifieke) ervaringen en naar oplossingen voor problemen. De eerste horen thuis in de ervaringen topics en voor de tweede moeten nieuwe topics aangemaakt worden. Hier geldt natuurlijk onverminderd voor dat je moet laten zien dat je eerst zelf hebt geprobeerd het probleem op te lossen. (Vergeet niet te vermelden wat je al hebt gedaan of gevonden.)
Vragen naar koopadvies is, net al voorheen, niet toegestaan in PMD. Door de splitsing tussen ervaringen en problemen is het nu echter (nog) makkelijker om zelf te kunnen bepalen wat je aan wilt schaffen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ok, dus even concreet, als ik het goed begrijp hoort:

"Hoe is de kwaliteit van het geluid" een vraag die in de "grote" ervaringentopics thuishoort, en "hoe reset ik mijn firmware" in een apart topic. (bijvoorbeeld)
Toch?

Lijkt me een prima zet. Maakt de grote topics wat interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Juist.
Afgezien dat de eerste vraag een slecht voorbeeld is. Geluidskwaliteit is (erg) subjectief, dus een eenduidig antwoord kan er niet op gegeven worden. Het antwoordt op die vraag zal (vrijwel) altijd zijn: "Ga eens luisteren/vergelijken". Deze vraag zie ik dan ook liever niet gesteld worden...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Het is natuurlijk wel zo dat bijvoorbeeld Cowon beter geluid geeft dan een Blokker-merk mp3speler, maar inderdaad, een goede vraag is het zeker niet.

Maargoed, dat is dan duidelijk :)

Edit: Ik had nog wel een vraagje.
Wat als er "nieuws" is over een bepaalde speler, bijvoorbeeld een firmware-upgrade, een nieuwe accessoire, een aankondiging van een flinke prijsverlaging, of wat dan ook. Hoort dat dan ook in een nieuw topic? Het heeft ansich niks met ervaringen te maken, maar om voor zoiets een nieuw topic te openen...

[ Voor 46% gewijzigd door RoD op 15-07-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Prijsverlagingen vind ik een moeilijke; een ervaring is het niet maar om er ik wil er ook geen topics over zien. Op dit moment zeg is dat ze gewoon in de ervaringen topics mogen (of gewoon helemaal niet).
Firmware-upgrades en accessoires horen in ervaringen topics thuis als je er een ervaring mee hebt (;)) en verdienen een eigen topic als je er problemen mee hebt (me installeren of gebruik). Het vermelden ervan mag wat mij betreft in het ervaringen topic. Bij voorkeur in de topicstart.

Over topicstarts gesproken, iedereen is nog van harte uitgenodigd hier wat moois en volledigs van te maken. Ook FAQ's zijn hierin nog van harte welkom. Deze kunnen immers het aantal nieuwe topics behoorlijk beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DeeD2k2 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:56:
Prijsverlagingen vind ik een moeilijke; een ervaring is het niet maar om er ik wil er ook geen topics over zien. Op dit moment zeg is dat ze gewoon in de ervaringen topics mogen (of gewoon helemaal niet).
Firmware-upgrades en accessoires horen in ervaringen topics thuis als je er een ervaring mee hebt (;)) en verdienen een eigen topic als je er problemen mee hebt (me installeren of gebruik). Het vermelden ervan mag wat mij betreft in het ervaringen topic. Bij voorkeur in de topicstart.

Over topicstarts gesproken, iedereen is nog van harte uitgenodigd hier wat moois en volledigs van te maken. Ook FAQ's zijn hierin nog van harte welkom. Deze kunnen immers het aantal nieuwe topics behoorlijk beperken.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel hier prijsverlagingen die aangekondigd worden door de fabrikant, zoals hier. Dus geen "omg, hij is alweer 5 euro goedkoper in de Pricewatch :D :D :D " en dergelijke.

Maar in het algemeen mag nieuws dus nog in de ervaringentopics begrijp ik hieruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Vooralsnog wel. Ik heb hier nog niet bij stil gestaan, maar ik denk dat nieuws het beste in ervaringen topics past. De tijd zal ons leren of dit op de beoogde doelen aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voornaamste reden van deze beleidswijziging was mijns inziens om de lage drempel voor het stellen van vraagjes weg te nemen en deze niet te laten verzuipen in grote topics (voor de knowledgebase). Nieuwsberichten (in PMD) hebben geen toegevoegde waarde voor de knowledgebase (zou ik zeggen) en verder verstoort het ook niet de gang van zaken in de ervaringentopics. Discussiewaarde is er vaak weinig, maar kan wel komen in de vorm van ervaringen, dus ik denk dat bovengenoemde voorbeelden prima hun plekje kunnen vinden in de ervaringentopics.

Wellicht is het een idee om grote/algemene nieuwsberichten waarop gediscussieërd kan worden wel een eigen plekje te geven. Maargoed, ik zie het wel wat het wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Als je het niet eens bent met een slotje, kan je contact met me opnemen via e-mail, DM of Schop een Modje. Het lijkt me duidelijk dat dit topic daar niet voor bedoeld is.

[ Voor 90% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-07-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik bedacht me nog iets... Mogen er nog topics geopend worden over spelers die nog niet verkrijgbaar zijn? Opzich kun je leuk discussiëren over spelers die er nog niet zijn, maar het ervaringengehalte is dus 0,0. Ik zou het toch vrij zonde vinden als dat verloren zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik ook, dus het is nog toegestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De PMD policy is van een update voorzien, dus deze hoeft geen stuky meet te zijn. Verdere vragen of opmerkingen over dit onderwerp mogen vanaf nu ook weer in PMD FAQ, Policy en Mods feedback.

Pagina: 1