Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met video converteren voor de iAudio D2

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb twee vragen over video's afspelen.

Als ik gewoon met de VideoConverter van Cowon video's converteer voor me D2 dan loopt het geluid niet altijd synchroon als ik ze afspeel om de D2. Als ik ze gewoon op me computer afspeel doen ze het wel goed. Kan ik dan beter met VirtualDub converteren misschien? Of in heel lage kwaliteit?

En dan nog iets over ondertiteling, hoe krijg ik die gewoon in me het beeld van me video? Want ik heb meerdere dingen geprobeerd maar kan het niet vinden, nu staan de ondertitelingen in een zwarte balk onder de video. Tevens zijn de ondertitelingen nogal raar. In het begin zijn ze onduidelijk en als de zin er dan even staat is hij ineens beter leesbaar. Nog meer mensen die dit hebben?

Specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoe het met dat specifieke programma zit weet ik niet, maar in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kun je een boel informatie vinden.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Irminsul schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:05:
Het is een Cowon onwaardige speler, die U5. Alleen mp3 en wma? Géén flac, ogg en video? Vraag me af wie hem gaat kopen....
Waarschijnlijk is deze speler voor de budgetmarkt, daar heeft Cowon nagenoeg geen spelers in voor zover ik weet. Handig voor mensen die wel goede kwaliteit willen (en niet van die Intertoys troep voor 20 euro) maar geen geld willen betalen voor - naar hun mening - overbodige functies.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
@Wenze
Subtitles moet je eerst op je PC af kunnen spelen, heb je wel vobsub geïnstalleerd? Als je bijv. een film wilt converteren, voorbeeld.avi, dan moet je de ondertiteling in dezelfde map hebben, en dan moet de ondertiteling voorbeeld.srt heten. Dan zou JetAudio automatisch moeten vragen of je de subs er bij wilt hebben. Dat het geluid niet synchroon loopt kan ook aan je PC liggen, weet je zeker dat je de laatste codecs hebt geïnstalleerd, download bijv. K-lite codecpack (typ in google, download en installeer).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat het niet synchroon loopt kan ook liggen aan het feit dat er naar een ander aantal fps gecodeerd wordt ten opzichte van het bronbestand.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Flying Bobman schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:00:
@Wenze
Subtitles moet je eerst op je PC af kunnen spelen, heb je wel vobsub geïnstalleerd? Als je bijv. een film wilt converteren, voorbeeld.avi, dan moet je de ondertiteling in dezelfde map hebben, en dan moet de ondertiteling voorbeeld.srt heten. Dan zou JetAudio automatisch moeten vragen of je de subs er bij wilt hebben. Dat het geluid niet synchroon loopt kan ook aan je PC liggen, weet je zeker dat je de laatste codecs hebt geïnstalleerd, download bijv. K-lite codecpack (typ in google, download en installeer).
Ja het lukt me wel om de ondertitels erbij te krijgen alleen de positie waar ik ze wil hebben lukt nog niet. En het ligt niet aan de codecs. Als ik het op de pc afspeel dan werkt hij wel gewoon goed.

[/quote]
Dat het niet synchroon loopt kan ook liggen aan het feit dat er naar een ander aantal fps gecodeerd wordt ten opzichte van het bronbestand.
[quote]

Zou hij dan op de pc ook niet ongelijk moeten lopen? Lijkt wel of de D2 het niet aankan ofzo. Maar het is hun eigen programma..

Als ik bij de eigenschappen kijk dan kan ik van het geconverteerde bestand niet de framerate zien. Maar ik zal het is proberen met VD kijken of het dan beter gaat.

Specs

Pagina: 1