[Gigabyte P35-DS3] Systeem start niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 14:59
Ik heb een paar weken terug de P35-DS3 besteld, maar deze bleek het niet te doen. De CPU fan (standaard Intel (E4300) koeler) weigerde te draaien, ik hoorde geen bleepjes, er kwam geen beeldsignaal, niets. Voeding deed het prima, alles was correct aangesloten maar niets deed het.
Geheugen eruit gehaald, in ander slot geprobeerd, mocht ook niet baten. Heb hem terug gestuurd als DOA, vandaag mijn vervangende moederbord gekregen.
Alleen nu blijkt ook deze het niet te doen.

Mijn vorig moederbord is bij Sallandautomatisering inderdaad als "Defect" bestempeld, en heb daarom een nieuwe gekregen. Nu ook het nieuwe moederbord het niet doet, ben ik een beetje idee-loos qua oplossingen. Of ik heb iets over het hoofd gezien, of heb ik de pech met een verkeerde productiereeks o.i.d. ? Ik heb echt geen idee.

Gebruikte hardware
GA-P35-DS3
Intel E4300 met standaard Intel Koeler (Arctic Freezer Pro 7 onderweg)
OCZ Platinum 2GB PC6400
Antec Sonata Lifestyle II + Antec SmartPower 450W
XFX 8800GTS 640MB

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
idee loos kan natuurlijk, maar wat heb je zelf allemaal al geprobeerd met het nieuwe mobo?
Zitten alle kabels goed aangesloten? Krijg je weer geen piepjes e.d.?
Misschien met ander (of 1 reepje) geheugen proberen of een andere voeding? (Mits je dat bij de hand hebt natuurlijk)
Beetje random oplossingen zijn het maar "wij" hebben geen flauw idee wat je al geprobeerd hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 00:34
Draai het hele boeltje eens buiten de kast, zo kaal mogelijk. Moederbord, processor, voeding, pc-speaker. Als hij gaat piepen om geheugen, stop je er een reepje in en zo blijf je doorgaan. Doe evt. eerst nog een CMOS-clr. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Z-Dragon op 01-09-2007 20:47 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
@ sajoku, kabels allemaal goed aangesloten, komt geen geluid uit verder, 1 reepje geheugen geprobeerd, deed niets, 2 idem en geen wederom hetzelfde.

@Z-Dragon zal proberen de handel buiten de kast te draaien. Zo kaal mogelijk heb ik getest maar leverde niets op, net als CMOS-clr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 07:27
Z-Dragon schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:46:
Draai het hele boeltje eens buiten de kast, zo kaal mogelijk. Moederbord, processor, voeding, pc-speaker. Als hij gaat piepen om geheugen, stop je er een reepje in en zo blijf je doorgaan. Doe evt. eerst nog een CMOS-clr. :)
inderdaad, moet je eens doen ;) Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn moederbord. Hij had op een of andere manier contact gemaakt met de case waardoor niets wou booten of ik geen signalen kreeg wat er precies fout was. Gewoon het hele boeltje op een anti-statisch iets leggen (gebruik mss de doos fzo van je moederbord, maar laat het boeltje best niet opwarmen ;)) en alles aansluiten en het trachten op te starten. Werkt het --> 99 % foute boel in je kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het kan namelijk aan meer liggen dan alleen je mobo. Begin eens met de troubleshooter en op die manier pik je vanzelf het brakke onderdeel er tussenuit. Dit soort problemen kunnen overal vandaan komen, dus is er niet 1 standaard oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
moederbord buiten kast werkte helaas ook niet. M'n CPU fan draait echter wel een klein beetje nadat het stroom eraf wordt gehaald (Zowel in- als uit kast).
Ik zal proberen te kijken of ik de mogelijkheid heb een andere voeding erop aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165149

Weet je al wat het probleem uiteindelijk was?? Zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem, met bijna dezelfde specs:

GA-P35-DS3
Intel E6750 met Arctic Freezer Pro 7
OCZ Platinum 2x1GB PC6400
Antec Sonata Lifestyle II + Antec SmartPower 450W
Sapphire X1950XT

Ook het moederbord 1x bij Salland DOA aangeboden, werd daar ook defect bevonden, maar bij de nieuwe die vandaag is afgeleverd weer hetzelfde probleem. Salland bied aan hem nog een keer te RMAen, maar ik twijfel of het dan wel werkt. Verder werken alle onderdelen prima in een andere pc met een Asus P5B-moederbord, dus het lijkt me dat we OF enorme pech hebben met twee defecte moederborden, OF de boel niet compatible is. En dan met betrekking tot het OCZ-geheugen of de kast.

Ik twijfel er nu aan om hem voor een Asus P5K om te ruilen, kijken of de boel dan wel werkt. Daarom benieuwd of jij al meer weet.

EDIT:
Voor de volledigheid nog een kleine aanvulling: systeem uiteraard kaal gestart, maar aangezien er uberhaupt geen piepjes uit kwamen kwam ik hier niet verder mee. Verder de onderdelen uit het P5B-systeem erin gezet (die allen gewoon werken in de P5B uiteraard), een C2D E6600, Nvidia 7900 GT en 1gb standaard kingston geheugen, maar nog steeds hetzelfde probleem. De kast werkt verder ook prima met een MSI P965 moederbord. Dit maakt echter de conclusie dat er een compatibiliteitprobleem is wel minder aannemelijk...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 165149 op 07-09-2007 14:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Vooralsnog geen oplossing,

nadat het eerste moederbord als defect werd gezet bij Salland, had ik mijn nieuwe ontvangen, maar ook deze werkte niet. Ook dit moederbord weer opgestuurd, ik wil mijn geld terug zien.
Heb ondertussen hetzelfde moederbord ergens anders gehaald, maar zelfs nu werkt systeem nog niet.
Ik ga zo snel mogelijk naar de leverancier van mijn kast+voeding, begin nu toch echt te denken aan een voedingsprobleem (Incompatible, kapot, brak, oid)

Had ook een bericht gestuurd naar de helpdesk van GigaByte, maar daar konden ze mij ook niet verder helpen.

Even afwachten nog helaas.

----
Had die andere PC waarin jij het getest had dezelfde voeding (450W SmartPower) ?

edit:
Overigens lag het niet aan de CPU koeler, de standaard Intel Cooler vervangen door de Arctic Freezer Pro 7, maar geen resultaat ook :+

[ Voor 9% gewijzigd door SkipZ op 08-09-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag het moederbord weer opgestuurd, zat nog te twijfelen om hem om te ruilen voor een andere (Asus P5K oid.). Heb nu met salland afgesproken dat ze het vervangende moederbord eerst daar testen, en de bios eventueel updaten. Op de gigabyte-site staat nl. dat (vrijwel) alle processoren pas vanaf bios versie F2 werken, en de 1333 fsb vanaf F4, terwijl er (volgens de site) standaard F1 geïnstalleerd is. Wellicht dat het daar mee te maken heeft??

Verder heb ik inderdaad diezelfde voeding in mijn kast, maar het is toch vreemd dat ik inmiddels 3 andere moederborden in die kast heb gehad, die allen prima werkten. Toch is het gek dat het bordje ook bij salland als defect aangemerkt wordt, dan zou het dus niet op een compatibiliteitsprobleem duiden. Of de voeding moet het bord zodanig verneuken dat ie het daarna helemaal niet meer doet, al lijkt me dat met deze symptomen erg sterk. Ik wacht de test + bios-update van salland af, ben heel benieuwd. Zo'n raar probleem, nog nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Wat is het voltage van het geheugen? Het kan zijn dat het geheugen pas vanaf 1.9V werkt, en omdat het standaart 1.8V is werkt het niet, waardoor je systeem dus niks doet. Misschien kan je booten met ander geheugen waarvan je wel weet dat het werkt op 1.8V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Die mogelijkheid heb ik in ieder geval niet.

Ik kreeg bij Salland eerder de indruk dat ze te lui waren om het moederbord goed te testen, en deze gewoon snel als "Defect" bestempeld is.

Heb vandaag mijn voeding laten testen in de winkel, maar deze bleek het prima te doen. Terug gegaan naar de zaak waar ik mijn moederbord heb gehaald (EMPC, Dronten), waar de PC nu voor een extra 35 euro gecontroleerd wordt op fouten. Krijg bericht zodra ze weten wat er aan de hand is.

Wordt al met al duur grapje nog zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hank528
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01-2022
Als computerzaak zou ik echt helemaal simpel 8)7 worden van al die hardware die teruggestuurd wordt door zogenaamde "kundige" tweakertjes die het allemaal zo goed weten.
Als je zo kundig was, zou je hier niet om raad komen vragen. :O
Mijn advies is als je er geen sjoege van hebt, laat het doen, maar ja kost geld he.
Als ik mijn remblokken zelf vervang en m'n auto vervolgens in de soep rij, ga ik toch ook niet lopen janken dat die blokken niet deugen, er is een oud spreekwoord "schoenmaker blijf bij je leest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39478

Dit ligt aan de voeding. Een vriend van mij had ook de Antec Sonata Lifestyle II + Antec SmartPower 450W, staat bekend als kasten met een SLECHTE voeding.

Die vriend van me was bezig met xp te installeren op volledig nieuwe pc, en halverwege: bam...alles uit. Opstarten lukte niet meer, geen piepjes, etc. Alles nagelopen, alles eruit gehaald en opnieuw erin gezet, niks! De voeding léék te werken, lampje op mobo ging branden en fans draaiden ook, maar op bepaalde lijnen gaf voeding te weinig stroom! Als test de oude voeding van z'n vorige pc erin gezet en voila: het werkte!!!

@ TS: test ff een voeding die je nog hebt liggen of kan lenen, ook als het er eentje met weinig Watt. Je kan dan wel zien of ie werkt en of het mobo piepjes geeft, dat is al genoeg. En 2 x een defect mobo is wel heeeel toevallig ;) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
hank528 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:13:
Als computerzaak zou ik echt helemaal simpel 8)7 worden van al die hardware die teruggestuurd wordt door zogenaamde "kundige" tweakertjes die het allemaal zo goed weten.
Mijn advies is als je er geen sjoege van hebt, laat het doen, maar ja kost geld he.
Als ik mijn remblokken zelf vervang en m'n auto vervolgens in de soep rij, ga ik toch ook niet lopen janken dat die blokken niet deugen, er is een oud spreekwoord "schoenmaker blijf bij je leest"
En was je ook nog van plan iets nuttigs te gaan vermelden hier ?

@ Hierboven,

M'n PC staat nu bij de winkel, kan er zelf weinig aan doen op dit moment. Wordt even afwachten wat ze me te melden hebben, duurt waarschijnlijk tot maandag.

[ Voor 11% gewijzigd door SkipZ op 08-09-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39478

Ga maar eens zoeken onder "antec smartpower 450w" op dit forum..zijn al meer mensen tegen deze slechte voeding aangelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 22:17
Luitjes,

ben benieuwd naar vorderingen. Same prob over here

gigabyte p35C-DS3R
intel 6750 + zalman cooler
arctic silentium t3 kast+voeding ingebouwd
2x 1gb kingston hyperx ram
gigabyte hd2600xt graka

bij aanzetten pc draait de voedingfan heel ffies en daarna niet meer.
op andere voeding draait de voedingfan wel, maar geen beeld/geluid/whatever

[ Voor 4% gewijzigd door Mangeloos op 08-09-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hank528
  • Laatst online: 09-01-2022
SkipZ schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:35:
[...]

En was je ook nog van plan iets nuttigs te gaan vermelden hier ?
Heb ik reeds gedaan, als je het had gelezen, helaas mosterd na de maaltijd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrinian
  • Niet online
Ik heb hier

- Gigabyte P35-DS3R
- intel Q6600 met stock cooler

getest in combinatie
- Antec NeoHE 550 en Seasonic M12-500 500W
- Chaintech Apogee DDR2 6400 en Kingston DDR2 5300
- 8800GTX en Radeon 9200PCI
(yep, in alle mogelijke permutaties).

zowel in de kast als op een houten plank en alles wat ik krijg is 2 seconden draaien van m'n CPU-fan en verder niets. Geen piepjes, beeld of iets anders. Ik had geen ander bord of CPU om te testen.

Ik heb het opgegeven en RMA aangevraagd op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Alsof de schoenmaker altijd zo kundig is 8)7

Kan je meerdere voorbeelden geven waar de "schoenmaker" grove fouten maakt, bijv. een systeem verkoopt waar de koeling verre van optimaal is en gedoemd is kapot te gaan (oververhitting psu/fans cpu-fan). Dit gebeurde bij een heel bekende schoenmaker (My-dinges).

De bezitter van deze pc kende mij, dat was zijn geluk want zelf was hij er nooit achter gekomen en als ik ik hem niet "bijgeleerd" had, had hij mooi bij kunnen betalen voor een fout die zij begaan hadden. zo heb ik nog meer voorbeelden, maar goed, als jij blind vertrouwd op jouw "garage"; het is jouw geld wat je ze je zak uitkloppen als je ff niet oplet (of onwetend ben).

Je post voegt idd niks toe aan dit topic, vraag me uberhaupt af wat je hier komt doen eigenlijk :/

[ontopic] lijkt wel een structureel probleem bij die Gigabyte plankjes, is dit alleen met deze versie of gebeurt dit ook bij andere types ?

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 08-09-2007 22:56 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bassie_: zoals je in m'n post kan lezen heb ik ook standaard kingston geheugen gebruikt, no go.

@Hank528: Ik merk dat je de gave hebt om op een forum meteen te kunnen oordelen hoe kundig een persoon wel niet is, terwijl daar totaal geen aanleiding toe is. Beetje simpel. Zeker gezien het feit dat wij blijkbaar niet de enige zijn met dit probleem. Verder sluit ik me helemaal aan bij Madrox, computerzaken maken zelf ook zo vaak fouten. Echt goed personeel is blijkbaar moeilijk te vinden.

@derooy: op zich inderdaad een mogelijkheid dat het aan de antec voeding ligt, zal dat als het tweede ge-rma-de bord weer niet werkt eens proberen. Wat wel vreemd is, is dat er zich nog twee personen gemeld hebben met dit probleem, maar dan met een andere voeding, en dat ik zoals ook al te lezen viel al drie andere moederborden (incl stroomvretende cpu's en videokaarten) in mijn kast heb gehad die allen prima werkten, ontzettend stabiel.

Heb salland toen het tweede bord ook niet bleek te werken eerst maar gebeld en nog extra gevraagd of ze het eerste rma-bord wel getest hadden, en dat had de beste man aan de lijn volgens eigen zeggen zelf gedaan. Tsja...

Als het nieuwe bord ook niet werkt ga ik hem voor een andere inruilen, dat lijkt me een beter plan. Maar welke... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Daar zat ik ook al over na te denken, als vervanger bijvoorbeeld de Asus P5K. Heb jarenlang Asus moederborden gehad, en wilde eens kijken hoe zo'n GigaByteje mij beviel. Vooralsnog hebben ze me nog niet weten te overtuigen :)

Wel opvallend dat er al redelijk wat mensen zijn met een (kapot) Gigabyte moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Voor een nog completer beeld, ik heb:

-Gigabyte P35-DS3R
-Core2Duo E6750
-Corsair DDR2 PC6400 CL4 (2x1024MB)
-Peak Radeon X1950Pro 256MB (budget...)
-Seagate 250GB SATA2 16MB
-CoolerMaster eXtreme power 430W (budget...)

Draait als een zonnetje. Vooraf wel het geheugen opgezocht in de QVL van Gigabyte.

Als ik toch iets negatiefs over de DS3R moet zeggen: het koelblokje van de NB zit niet zo vast, maar ik heb geen zin om hem daarvoor terug te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Hoe lang heb jij die onderdelen al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
5 dagen.. De voeding komt trouwens uit mijn vorige pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb je het systeem op een andere voeding geprobeerd?
Ik heb nogal vaak gelezen dat SmartPower's vaak niet naar behoren functioneren of simpelweg de geest gaven.
Of misschien kan de voeding de computer niet aan genoeg stroom voorzien. (qua amps. )

Geeft de voeding misschien een piep als je deze aan doet? Ik heb vaak gelezen dat dit één van de symtomen zijn van een brakke SmartPower voeding.

Oja, ik weet niet of dit helpt maar ik heb ook een P35 en werkt perfect. (al vanaf de eerste boot. )

-Gigabyte P35-DS4
-Core 2 Duo E6750
-Nvidia
-Corsair XMS2 667Mhz CL4 (2x1024MB)
-Samsung Spinpoint T166 320GB
-Enermax Liberty 500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:53
Heb zelfde systeem bestelt en heb dezelfde voeding...

Hoor dus graag hoe het verder met jou en je systeem gaat.

Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:51
Remco Tr schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:59:
Heb zelfde systeem bestelt en heb dezelfde voeding...

Hoor dus graag hoe het verder met jou en je systeem gaat.

Succes!!!
Spannend! Ik heb ook zo'n mama plank met Kingston (6400 CL4) geheugen, een Nexus voeding .600W, en een Asus 2900XT besteld. Ik laat even weten of het werkt (ik hoop zaterdag). Ik zie met name de problemen met Kingston lijkt het? Volgens de site van Gigabyte is er een Rev1.0 en een 2.0, is hier misschien een overeenkomst in te ontdekken?

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik had met mijn ga-p35-ds3 in het begin ook het probleem dat hij niet wilde opstarten. Dit bleek toen aan het geheugen te liggen (2 modules adata pc6400). Of het geheugen defect of incompatible was weet ik niet, maar na het omgeruild te hebben voor pqi geheugen werkte alles zoals het hoort.

[ Voor 15% gewijzigd door riley op 10-09-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Vandaag (10 minuten geleden) contact gehad met de winkel. Ze hebben een nieuw moederbord (wederom een GA-P35-DS3, nummero 4 ) besteld.

Het probleem zat volgens de winkel echt in het moederbord.
Aangezien ik (iets te) laat te horen kreeg dat ze al een nieuwe hadden besteld moet ik eerst deze afwachten.
Als deze niet werkt heb ik de mogelijkheid om over te stappen naar een ander moederbord, wat dan waarschijnlijk de Asus P5K zal gaan worden.

Over het probleem zelf dus nog steeds vrij weinig duidelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

tyrinian schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:21:
Ik heb hier

- Gigabyte P35-DS3R
- intel Q6600 met stock cooler

getest in combinatie
- Antec NeoHE 550 en Seasonic M12-500 500W
- Chaintech Apogee DDR2 6400 en Kingston DDR2 5300
- 8800GTX en Radeon 9200PCI
(yep, in alle mogelijke permutaties).

zowel in de kast als op een houten plank en alles wat ik krijg is 2 seconden draaien van m'n CPU-fan en verder niets. Geen piepjes, beeld of iets anders. Ik had geen ander bord of CPU om te testen.

Ik heb het opgegeven en RMA aangevraagd op het moederbord.
Ik heb bijna dezelfde config, een P35C-DS3R met een Q6600 en een NeoHE 500.. Draait perfect hier.
Wel met Corsair TWIN2X-1024 PC6400 geheugen.. Weet dus ook niet meteen wat bij jou het probleem is, maar ik gok op het geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Kijk hier eens even: Gigabyte forum

Blijkt een bekend probleem te zijn bij de gigabyte bordjes daar ik er zelf ook last van had bij mijn eerste DQ6...vorige week een nieuwe opgehaald en deze doet het na een quick install vooralsnog wel...hopen dat hij het ook volhoud bij een volledige instalatie in de kast + software..De ene blijkt er wel last van te hebben en de ander niet...

Op het Gigabyte-forum kon ik niet echt een duidelijk topic vinden over specifiek dit probleem. Het derde bord wat salland besteld heeft is eerst door ze gestest en bleek wederom defect, heb er nu maar een MSI P35 NEO2-FR van gemaakt. Zat erg te twijfelen of ik niet een Asus P5K moest nemen, maar ondanks het 'slechtere' imago van MSI heb ik er de laatste jaren nooit problemen mee gehad. Hopelijk blijft dat zo :P

Anoniem: 58827

Anoniem: 165149 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:41:
Op het Gigabyte-forum kon ik niet echt een duidelijk topic vinden over specifiek dit probleem. Het derde bord wat salland besteld heeft is eerst door ze gestest en bleek wederom defect, heb er nu maar een MSI P35 NEO2-FR van gemaakt. Zat erg te twijfelen of ik niet een Asus P5K moest nemen, maar ondanks het 'slechtere' imago van MSI heb ik er de laatste jaren nooit problemen mee gehad. Hopelijk blijft dat zo :P
Hoop dat het MSI bordje bij jou goed blijft. Heb persoonlijk erg veel gezeik gehad.
Als dit bordje de schijven niet vind en na een herstart wel zou ik nattigheid gaan voelen als ik jou was.

Waarschuwingkje bij voorbaat.

Anoniem: 220263

Ik heb net mijn bestelling eindelijk afgerond met de volgende onderdelen:

Sonata III
P35C-DS3R
E2160
1950Pro
T166 320GB
7173S
Corsair XMS2 PC5400 2GB

Zijn er mensen met gelijkwaardige config's die problemen hebben gehad hiermee? Hoop van niet. Als het aan de voeding ligt bij de Sonata II zou dat geen probleem moeten zijn met III, toch? Aangezien dat een Earthwatts 500W is.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Anoniem: 220263 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:12:
Ik heb net mijn bestelling eindelijk afgerond met de volgende onderdelen:

Sonata III
P35C-DS3R
E2160
1950Pro
T166 320GB
7173S
Corsair XMS2 PC5400 2GB

Zijn er mensen met gelijkwaardige config's die problemen hebben gehad hiermee? Hoop van niet. Als het aan de voeding ligt bij de Sonata II zou dat geen probleem moeten zijn met III, toch? Aangezien dat een Earthwatts 500W is.
Ik heb zelfde ram & harddisk en werkt perfect in combinatie met een P35-DS4.
En de earthwatts is een veel betere kwaliteits voeding dan de smartpower. :)

Anoniem: 233151

IK heb nu dit
-Gigabyte P35-DS3

-G.E.I.L. 1 GB DDR2-667 / komt binnenkort nog 2 gig bij

-PCIe x 16 Club 3D Radeon HD2400 PRO (tijdelijke kaart)

-Cooler Master eXtreme Power 430 wat / zelfde als jij heb

Maar volgende week ben ik van plan een cpu te halen

ook de Core2Duo E6750 of de Core™ 2 Quad Q6600

Weet iemand of ik 1 van deze 2 gewoon zo zonder bios update kan instaleren want daar heb ik geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
wie vraagt is dom, wie niet vraagt blijft dom! beetje onnodig deze opmerking. tsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58827 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:47:
[...]

Hoop dat het MSI bordje bij jou goed blijft. Heb persoonlijk erg veel gezeik gehad.
Als dit bordje de schijven niet vind en na een herstart wel zou ik nattigheid gaan voelen als ik jou was.

Waarschuwingkje bij voorbaat.
Aangezien het MSI-plankje ruim een week levertijd had de order maar veranderd in een Asus P5K, word wel echt helemaal 8)7 van dat moederbordgezeur. Ook over de P5K zijn niet alle verhalen lovend, maar goed. We'll see. Overigens wel vermeldenswaardig dat Salland netjes mijn verzendkosten van de twee DOA-moederborden heeft crediteerd.

@SkipZ: is er bij jou al meer bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Heeft Salland bij jou ook de "opstuur" kosten vergoed ? Het heeft mij daar twee keer € 6,20 gekost om het ding op te sturen, en van 12 euro kan je alweer een paar liter brandstof betalen :P

Heb vandaag een bericht gekregen dat ik mijn nieuwe moederbord kon ophalen. Echter had ik ze gevraagd of ze het meteen wilden gaan testen zodat ik daar niet voor niets heen hoef te rijden. De medewerker wist van niets, maar ging (zogezegd) meteen het moederbord inbouwen om het te testen. Ik word terug gebeld zodra ze meer weten.

Dat is inmiddeld 2 uur geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hallo

Ik heb de E6750 en de gigabyte p35 ds3r en kreeg hem niet opgestart.
Laten testen bij mycom en bleek de antec smart power 2 te zijn.

Ik heb nu een andere voeding corsair 620w en hij start prima op.

ligt dus aan de voeding succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Jij vertelt mij dus in dit hele korte stukje dat twee winkels het tot (nu toe) 3 keer verkeerd hebben gehad?

Voeding is getest en werkte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Ben benieuwd wat het uiteindelijk is, zit eraan te denken vergelijkbaar systeem in elkaar te zetten.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
SkipZ schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:54:
Jij vertelt mij dus in dit hele korte stukje dat twee winkels het tot (nu toe) 3 keer verkeerd hebben gehad?

Voeding is getest en werkte prima :)
De mijne werkte ook prima maar niet op me nieuwe gigabyte mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:51
Ik heb het spul net in elkaar geflanst (P35C-DS3R (rev1.0), C2Q 6600, Kingston 2*1Gb Pc6400, Radeon 2900XT, Zalman 600watt). Dacht dat ik hetzelfde probleem had, maar door een ontbrekende handleiding van de graka, had ik maar 1 stekkertje aangesloten. Dit moesten er 2 zijn en draait nu als een zonnetje.

Edit:Rev versie mobo er bij gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Waterpower op 16-09-2007 21:36 ]

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Ik heb ook een soort gelijk probleem (GB DS3r rev1.0) gehad, bij mij lag het aan dat de (tijdelijke) processor die ik had (Inel Celeron D336) niet werd ondersteund door het mobo. Daarna kwam mijn e6750 binnen die het met een BIOS update nu wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Weer gebeld, en ze hebben nu, ondanks dat ik wat anders heb aangegeven, nummer 5 in het Gigabyte-moederbord drama, op de bestellijst staan.

Er zal volgens de medewerker snel naar gekeken worden of een compleet ander moederbord beschikbaar is, en dat de Gigabyte gewoon vergeten wordt.

Over twee uur weer bellen....

-------------- Update --------------

Net wederom opgebeld, volgens de medewerker gebeurd er nu al wat meer. Er verschijnt beeld, en alles lijkt opzich te werken. De PC blijft nu een tijdje aanstaan om te kijken of deze het ook gewoon blijft doen, en dan kan ik hem waarschijnlijk morgen (werkend) afhalen 8)

-------------- Update 2 --------------

Ben net opgebeld (jaja) en kan morgen mijn PC weer afhalen. Ze hebben de bios geüpdate kon de medewerker mij vertellen, en sindsdien werkt ie prima.
Nu vraag ik mij alleen af hoe je de bios kan updaten zonder de PC op te starten ...?

[ Voor 50% gewijzigd door SkipZ op 17-09-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 11:58
SkipZ schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:51:
Daar zat ik ook al over na te denken, als vervanger bijvoorbeeld de Asus P5K. Heb jarenlang Asus moederborden gehad, en wilde eens kijken hoe zo'n GigaByteje mij beviel. Vooralsnog hebben ze me nog niet weten te overtuigen :)

Wel opvallend dat er al redelijk wat mensen zijn met een (kapot) Gigabyte moederbord...
Afblijven! Ik wil het het juist andersom gaan doen. Ik heb nu een P5K met een E6750 en een 8800GTS en heb hetzelfde probleem. Ander geheugen en een zwaardere voeding lossen het probleem bij mij niet op. Alles los halen werkt ook niet. Zie ook mijn draadje:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1244243

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreenGolf3 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:05:
[...]

Afblijven! Ik wil het het juist andersom gaan doen. Ik heb nu een P5K met een E6750 en een 8800GTS en heb hetzelfde probleem. Ander geheugen en een zwaardere voeding lossen het probleem bij mij niet op. Alles los halen werkt ook niet. Zie ook mijn draadje:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1244243
Ah da's fijn, mijn vervangende P5K komt overmorgen binnen... ben HEEL benieuwd! What's up met die moederborden tegenwoordig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 12:27
SkipZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:48:
Weer gebeld, en ze hebben nu, ondanks dat ik wat anders heb aangegeven, nummer 5 in het Gigabyte-moederbord drama, op de bestellijst staan.

Er zal volgens de medewerker snel naar gekeken worden of een compleet ander moederbord beschikbaar is, en dat de Gigabyte gewoon vergeten wordt.

Over twee uur weer bellen....

-------------- Update --------------

Net wederom opgebeld, volgens de medewerker gebeurd er nu al wat meer. Er verschijnt beeld, en alles lijkt opzich te werken. De PC blijft nu een tijdje aanstaan om te kijken of deze het ook gewoon blijft doen, en dan kan ik hem waarschijnlijk morgen (werkend) afhalen 8)

-------------- Update 2 --------------

Ben net opgebeld (jaja) en kan morgen mijn PC weer afhalen. Ze hebben de bios geüpdate kon de medewerker mij vertellen, en sindsdien werkt ie prima.
Nu vraag ik mij alleen af hoe je de bios kan updaten zonder de PC op te starten ...?
Vaag verhaal, misschien had de soldeer robot een kater toen die de laatste serie gigabyte moederboarden in elkaar aan het zetten was.

Ik heb zelf een P35C-DS3R en vanaf de eerste minuut geen enkel probleem gehad, moederboard erin, voeding erop, nieuwste bios geflashed met usb stickie en gaan. Het is statisch nogal ver gezocht om keer op keer mis te grijpen met gigabyte moederboarden. Het lijkt mij eerder een voeding probleem dan dat vervolgens het MB verpest en zou ook niet helemaal gerust zijn met dit systeem. Ook al werkt hij nu.

Mijn systeem bestaat trouwens uit een P35C-DS3R met een c2d6850 (vandaar de biosupdate) en 2 gig kingston ddr2 spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Ach ik probeer het nu van de positieve kant te bekijken, het werkt (net opgehaald) :P

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
bios kan je updaten in ander moederbord. Gewoon ff de bioschip omzetten.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de P5K geïnstalleerd en de boel werkt meteen als een zonnetje. Zag net dat er iemand een centrale thread geopend heeft voor de DS3-problemen, en daar wordt de mogelijkheid besproken dat het plankje niet goed overweg kan met de 4e extra pin van de cpu-cooler. Misschien dat iemand hier nog iets aan heeft? Dat zou wel verklaren waarom alle borden die ik en SkipZ teruggestuurd hebben ook bij Salland defect getest werden (aangezien ze daar neem ik aan ook een standaard 4-pins intel cooler monteren...). Succes verder allen!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:18
Hier ook zo'n soortgelijk probleem.
Het gaat hier om de net nieuwe pc van mn broertje:
GA-P35C-DS3R
E6750
2GB Kingston PC6400
XFX 8600GTS

Als je de bios reset start hij 1 keer op, maar bij een reboot/reset komt hij in een soort van suspend mode te hangen (case fans draaien gewoon, dvd-fikker gaat gewoon open en dicht, alle leds branden normaal) en doet hij verder helemaal niks, geeft ook geen beeld.

Ik heb met hetzelfde mobo in het begin ook die problemen gehad en die waren plots verdwenen :?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:18
[Jochem Meijer mode]Ik begrijp d'r niks van.[/JM mode]

Hij doet het nu prima, na vanavond tig keer geprobeerd normaal te rebooten lijkt het er op dat ie het nu normaal doet. Inmiddels al meerdere keren achter elkaar opnieuw op kunnen starten.
:?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15908

Jeetje .. , hier snap ik echt niets meer van..

Ik heb hetzelfde probleem met mijn asus p5b moederbord. Computer heeft het een hele tijd goed gedaan. Af en toe een reboot uit het niets maar daar hield het mee op. Tot aan vorige week. S'avonds nog aan de pc gewerkt , snachts aan laten staan en de volgende ochtend stond hij uit.

Met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Nadat de stroom eraf is geweest en ik probeer hem in te schakelen draaien de fans 2 sec en zie ik wat verlichting van de kast aangaan maar daarna houd het op.

Ik heb de volgende specs:

700 Watt PSU - Tagan TG700-U35 EasyCon XL
Xion XON-303 Onyx Zwart
INTEL Core2Duo E6600
Zalman CNPS 9500 AT (Socket 775)
Microsoft Windows XP PRO - NL - OEM
PC2-5400 - 1 GBx2 - DDR2 - Corsair TWINX C4
ASUS P5B (i965 - S775)
Asus EN8800 GTX - 768 MB - PCIe - TV+2xDVI
Hitachi 320 GB 2x

Het p5b moederbord is al een keer vervangen omdat ik dit probleem eerder heb gehad, hij heeft het een tijdje goed gedaan (met reboots...) Nu had ik de indruk dat het aan het moederbord lag icm bepaalde onderdelen. Maar nu ik dit allemaal zo lees begin ik daar dus ook weer aan te twijfelen. Ik heb nu bij een online winkel een nieuw moederbord besteld (De Gigabyte P35-DS3) en de pc opgestuurd ter reparatie. Ik ben benieuwd. Wat kan toch het probleem zijn, ik zie dat meerdere mensen hier last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb dit probleem ook gehad met de Gigabyte p35 EN de asus p5k. Vervolgens maar gekozen voor de Gigabyte g33 ds3r welke perfect werkt, zonder ook maar enig probleem.

Als je beetje lang op internet zoekt zal je zien dat elk moederbord met P35 chipset last van dit probleem heeft, dus denk ik dat je gerust kan stellen dat het aan de P35 chipset ligt ,of de P35 chipset in combinatie met bepaalde cpu's.

Enige raad die ik kan geven is : ga voor de g33 of een andere chipset met 1333 fsb support.

mijn specs voor de combinaties die niet werkten waren:

2 gb ocz geheugen
axp 620w voeding
HIS hd2600 iSilence vid kaart
6750 intel core 2 duo
2 x samsung spinpoint hd
Gigabyte p35 ,en andere keer Asus p5k

hoop dat jullie hier iets aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Vooralsnog werkt mijn systeem met de GA-P35-DS3 nog perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 19-07 11:15
Vreemd al die problemen, ik had gelukkig nergens last van. Ik heb een:

GigaByte GA-P35-DS3P
Core2Duo 6750 met daarop een Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P
2 GB Corsair TWIN2X2048-6400
Sapphire Radeon X1900 XT 512MB
Corsair CMPSU-520HXEU voeding

Wel viel me op dat bij het aanzetten de cpu koeler in z'n geheel niet draaide. Leek me niet zo gezond dus ik heb de cpu fan aangesloten op een system fan. Dat had meer succes. Ook had ik vanuit de doos gelijk al de laatste bios erop (F4). Deze combi werkt vlekkeloos. Misschien dus mensen met problemen, gelijk de laatste bios erop flashen en cpu op een system fan aansluiten?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236493

Ik zit nu ook aan mijn 2e P35-DS4... die niet werkt. Heb acht (8!) weken moeten wachten tot mijn rma afgehandeld was, en het zou me niet verbazen als ik hetzelfde bord heb terugggekregen. Er zat in ieder geval geen CMOS batterij bij. Net als mijn eerste bord startte hij de eerste paar keer goed (dat was gisteren) maar nu moet ik het tien keer proberen en ondertussen een regendans doen wil hij niet in een herstart lus terecht komen.

Mijn oude asus bord (p5w-dh deluxe) was ook niet alles, daarvan ging de sata controller raar doen, maar dit is toch wel heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236493

Oh ja, heb gestest met een Corsair en Tagan voeding, alle componenten werken prima in de P5W. De DS4 heeft het ook uren goed gedaan, dus ik denk niet dat het aan mijn geheugen (Corsair 6400C4, moet wel op 2.1v) ligt. Op een gegeven moment start hij gewoon heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44812

Even een bump. Ik heb dus _precies_ dezelfde klachten met dit moederbord als de rest hier. Ook een RMA bij Salland, weer hetzelfde gezeik.

Specs andere

Antec Sonata Lifestyle 2 met Smartpower 450W.
E6750
7900GT
GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2

Er lijkt dus iets structureel mis te zijn met deze serie.

Kan iemand me een goed vervangend moederbord aanraden die het wel doet? Voor welk moederbord hebben jullie de Gigabyte uiteindelijk geruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een GA-P35-DS4 gekocht bij Komplett vorige week.
Systeem draait als een zonnetje.

verder zit er een e6750@3,2GHz op, 2 GB OCZ XTC gold.
Voeding is een antex earthwatt 500 (standaard bij antec sonata III)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inception
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Hardware probleem raadsel?

Heb een gelijkaardig probleem, heb het wel kunnen verbeteren door mijn voltages aan te passen
Pagina: 1