Hardware probleem raadsel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inception
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Specs:

Case: Antec Sonata III
Moederbord: GigaByte GA-P35C-DS3R
Processor: Intel Core 2 duo E6850
Graphics: Club3D Radeon 2900XT 512mb
Hardeschijf: Samsung spinpoint 400GB 16MB cache
Geluid: Audigy X-Fi xtrememusic
Geheugen: GEIL 2048 MB DDR2 PC6400, 800 MHz (GX22GB6400UDC)

Scherm: Acer 22" Wide AL2251WA

Beste tweakers,

Heb een 3 weken geleden mijn nieuw besteld systeem ontvangen van AZERTY webshop. Had zelf de onderdelen gekozen en de technische dienst heeft deze voor mij in elkaar gezet zonder besturingsysteem en met 1 jaar garantie erbovenop. Alles netjes verpakt en opgestuurd.

1ste probleem: Heb alles ingeplugd monitor voeding muis toetsenbord,enz.. om mijn besturingsysteem te installeren (vista), maar ik probeer mijn pc op te starten en dat doe hij niet direct. Heb een 5tal keer moeten proberen en eindelijk hoor ik mijn bios biepen en voila kan beginnen met alles te installeren. Alles werkt goed in vista, applicatie en games. Ik kan mijn pc rebooten zonder probleem. Maar telkens als ik mijn pc uitschakel heeft hij weer moeilijkheden met opstarten weer geen bios beep of beeld. Hij doet niks, enkel fans en ledjes draaien en branden. Na een weekje aarzelen heb ik uiteindelijk terug xp geinstalleerd om mss het probleem te verhelpen.

2de probleem: vista verwijderen en xp geinstalleerd (ook bios gereset). Heb nog altijd hetzelfde probleem om mijn pc te booten, moet meer dan 20 keer proberen om mijn pc op te starten. Ik krijg weer geen bios beep geen beeld enzo.. Maar toch na ongeveer 20 keer proberen start hij wel correct op de bios beept en start alles op.

3de probeem: Op zoek naar de storende hardware omdat de fout niet in het besturingssysteem zit. Heb mijn, grafische kaart, hardeschijf, geluidskaart, geheugen er allemaal om de beurt uitgehaald en dan proberen te booten. Dat doet hij nog steeds niet, dus de fout zit niet in deze onderdelen. Ik denk enkel dat het probeem ligt aan mijn voeding of moederbord. Maar toch twijfel ik weer omdat soms mijn pc perfect werkt en da andere keer weer niet..

4de probleem: Als mijn pc eindelijk tracht te booten na 20x proberen krijg ik vaak nog een bluescreen (bsod) voordat ik in windows ben, hierdoor moet ik nogmaals booten en dan doet hij het wel. Ik denk wel eerder dat deze fouten voorkomen omdat de hardware niet goed is afgesloten omwille van het vele malen in en uitschakelen van mijn pc. De bsod zijn echter bij elke keer verschillend geweest van foutmelding.

Hopelijk is er iemand met gelijkaardige probelemen die mij kan verder helpen. Als er nog vragen zijn mag je ze altijd stellen en zal ik ze proberen correct te beantwoorden.
Ik heb nog altijd garantie bij azerty (1 jaar - een aantal weken dat ik mijn pc heb) maar heb geen zin om mijn pc terug te sturen en weer 2 maanden te wachten tot hij terug is.

mvg Raf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt al een aantal dingen uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geprobeerd, maar dit klinkt als een garantiegeval. Neem contact op met de leverancier en overleg met ze.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik vermoed dat het je moederboard is. Er zijn aardig wat boot problemen met jouw mobo te vinden op GoT (en via Google), om precies te zijn de P35 chipset: [Gigabyte P35-DS3] Systeem start niet ?. Vervelende situatie, denk dat je het beste de hele pc kan retourneren, omdat zij 'm ook geassembleerd hebben. Ze moeten er maar voor zorgen dat het werkt...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid#probleem
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Omdat hier het moederbord en de voeding hoofdverdachte zijn is Overige Hardware of Processors, Mobo's & Geheugen een betere keus. Gezien de reacties zal ik het topic verplaatsen naar Processors, Mobo's & Geheugen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 29-10-2007 14:08 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke voeding hangt erin? En inderdaad, als je hem geassembleerd hebt gekocht heb je assemblage garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dacht dat er een truepower voeding in zit, zit bij de kast dacht ik. Deze voeding heeft wel vaker gezorgd voor opstart problemen en incompatibel problemen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Exorcist schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:33:
Welke voeding hangt erin? En inderdaad, als je hem geassembleerd hebt gekocht heb je assemblage garantie.
In een Antec Sonata III zit standaard een EarthWatts 500 voeding..

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08142

Als ik het zo goed kan overzien is dat ruim voldoende voor deze setup :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inception
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Heb gisteren mijn ram afgesteld in de bios op 4-4-4-12 (heb van da ddr2 overclock ram geheugen)
Standaard stond dit op een 5-5-5-16 (geloof ik)

en heb de spanning van de FSB setting 1.9V => 2.1V
en heb de spanning van mijn ram setting 1.9V => 2.1V

Standaard heeft deze ook 2.1V nodig dus 1.9 was iets te laag. Nu heb ik nog altijd een beetje last met mijn pc, maar hij geeft nu tenminste elke keer al de bios beep en beeld, zodat ik kan zien wat het verdere probleem nu is. Nu blijft de pc nog een aantal keer hangen na de ramtestcheck OK. Maar na een paar keer proberen start hij nu toch al op. Wat een grote verbetering is.

Nu nog de rest proberen op te lossen.
Pagina: 1