Toon posts:

Externe HD: WD of Philips?

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik wil graag een externe harddisk aanschaffen en twijfel tussen verschillende merken. Het zal een 320GB of 500GB schijf gaan worden. De LaCie Porsche (320 of 500 GB) zijn al afgevallen omdat ik er veel slecht reviews over gelezen had.
Ik twijfel tussen:

- WD Elements (320 / 500 GB)
- WD My Book Essential (320 / 500 GB)
- Philips SPE3051 (500GB) (recente aantrekkelijke aanbieding)

Nadeel van de WD vind ik dat er geen hard-off op zit, die op de Philips wel zou zitten. Kan over de Philips echter vrijwel geen reviews vinden. De WD My Book Essential 320 GB zou volgens een aantal mensen erg trillen.
Heeft iemand hier ervaringen mee en/of advies?
Alvast bedankt!

BarMar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk hier eens: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen. Ruim 1200 posts over externe hdds. Daar staat vast wel wat info tussen die je kunt gebruiken. Daarnaast zijn er natuurlijk de productreviews die je hier kunt vinden: http://tweakers.net/pricewatch/reviews/

Verwijderd

Topicstarter
Heb uitgebreid bij ervaringen en reviews gekeken, maar kan over de Philips spe3051 500GB niets terugvinden. Ook niet op diverse andere sites. Iemand ervaring met deze ext HD? Of Philips HD's in het algemeen?

Thanx!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:48
Bij die van WD kun je er gewoon vanuit gaan dat je een HD van WD koopt. Philips maakt enkel het kastje, die kopen hun HD in bij Hitachi, Samsung, Seagate of WD en je weet dus nooit wat je eigenlijk koopt. Soms verschilt het bij zulke merken zelfs per doosje welke HD erin gaat, waar Philips z'n HD's dus het goedkoopst kan krijgen...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cubefanatic schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:43:
Bij die van WD kun je er gewoon vanuit gaan dat je een HD van WD koopt. Philips maakt enkel het kastje, die kopen hun HD in bij Hitachi, Samsung, Seagate of WD en je weet dus nooit wat je eigenlijk koopt. Soms verschilt het bij zulke merken zelfs per doosje welke HD erin gaat, waar Philips z'n HD's dus het goedkoopst kan krijgen...
Wat hij zegt + het volgende :

Ik heb een van die MyBook dingen van een voormalig collega een keer gebruikt en ze worden ERG goed gekoeld !! Dit kan je van de meeste OEM merken niet zeggen. Hiermee bedoel ik dus merken die zelf een casing maken (hoewel ze dat denk ik ook gewoon uit China/Taiwan halen van een of andere casing boer die niet bekend is) en er dan een Hitachi, Samsung, Seagate of WD / no-name HD inhangen zoals hierboven al werd gezegd.

Zelf zit ik namelijk ook over een USB 500 GB HDD te denken en het wordt waarschijnlijk dus een WD MyBook dingetje :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:22:

Nadeel van de WD vind ik dat er geen hard-off op zit, die op de Philips wel zou zitten. Kan over de Philips echter vrijwel geen reviews vinden. De WD My Book Essential 320 GB zou volgens een aantal mensen erg trillen.
Heeft iemand hier ervaringen mee en/of advies?
Alvast bedankt!

BarMar
Ik heb de WD 320GB versie en om hem helemaal uit te zetten gewoon vooraan op de groene knop duwen en dan staat hij ook af hoor tot je hem zelf terug aanzet. En qua trillingen valt het heel goed mee. Als er losse dingen op je bureau staan dan trilt het wel wat maar ik heb ze op wat schuimrubber gezet dus daar ook geen last meer van ;) Ben er heel tevreden over!

Feel the fear and do it anyway...

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Ik zou gewoon een 500GB Samsung SATA schijf kopen (ik heb er 4 van, stil en koel en toch redelijk snel) met een goedkope externe behuizing. Weet je precies wat je hebt, plus je bent er zeker van dat er SATA inzit, toch moderner.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

TS: Welke aanbieding voor die Philips bedoel je? Ben wellicht ook geinteresseerd :)

Zoef

Verwijderd

Zpottr schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:59:
TS: Welke aanbieding voor die Philips bedoel je? Ben wellicht ook geinteresseerd :)
Hij bedoelt waarschijnlijk de aanbieding van de makro. Daar is die Philips voor 101 euro te koop.
Ik persoonlijk zat ook tussen de drie schijven van de TS te twijfelen. Ik ga binnenkort de WD elements 500 GB halen. De philips viel af omdat hier geen reviews of wat dan ook over te vinden waren en ik dus ook niet wist welke hd hierin zit. Voor de mybook betaal je bij de mycom toch 30 euro meer. Het enige verschil zit hem in de behuizing en dat vond ik het niet waard.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Computerland heeft momenteel de Lacie 500GB voor € 99,95 in de actie staan, ook zeker wel een leuk schijfje voor een nette prijs.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:51

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb hier de WD elements 500gb versie.
Mooi alu behuizing, idd geen power knop.
Schijf schakeld wel vanzelf uit als deze een tijdje niet aangesproken wordt,
en spint weer op als hij weer wel aangesproken wordt.
Wordt echter wel vrij warm als deze een tijd draait.
Meer kan ik er niet van zeggen eigenlijk.

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:20:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk de aanbieding van de makro. Daar is die Philips voor 101 euro te koop.
Ik persoonlijk zat ook tussen de drie schijven van de TS te twijfelen. Ik ga binnenkort de WD elements 500 GB halen. De philips viel af omdat hier geen reviews of wat dan ook over te vinden waren en ik dus ook niet wist welke hd hierin zit. Voor de mybook betaal je bij de mycom toch 30 euro meer. Het enige verschil zit hem in de behuizing en dat vond ik het niet waard.
Ja, ik bedoelde interdaad de aanbieding van de Macro. Vond het wel een aantrekkelijke prijs en ik was op zoek naar een HD met een hard-off. Maar ik kan er ook geen reviews over te vinden en je weet idd niet welke hd erin zit. Ik ga denk ik ook voor de WD elements. Behalve het verschil met de behuizing zit er op de MyBook ook nog een aan/uit knop, maar ik begreep dat ook als je 'm uit hebt gezet, hij bij opstarten van de pc toch ook opstart, en dat lijkt me erg irritant.
Iedereen thanx voor jullie info!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
nero355 schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:48:
[...]

Wat hij zegt + het volgende :

Ik heb een van die MyBook dingen van een voormalig collega een keer gebruikt en ze worden ERG goed gekoeld !! Dit kan je van de meeste OEM merken niet zeggen. Hiermee bedoel ik dus merken die zelf een casing maken (hoewel ze dat denk ik ook gewoon uit China/Taiwan halen van een of andere casing boer die niet bekend is) en er dan een Hitachi, Samsung, Seagate of WD / no-name HD inhangen zoals hierboven al werd gezegd.

Zelf zit ik namelijk ook over een USB 500 GB HDD te denken en het wordt waarschijnlijk dus een WD MyBook dingetje :)
Ik heb daarnet na lang twijfelen bij Komplett.be een WD Pro 500GB besteld voor maar € 164,90 (inclusief TNT verzendingskosten) en een 4-pins naar 6-pins FW kabel. Even getwijfeld aan het 750GB model, maar dat was dan al meteen €219,90 (incl. verzendingskosten) :/ MAAR ik vraag me af hoe het komt dat het prijsverschil tussen webwinkels/lokale computerboer zo groot kan zijn 8)7
Bvb.: WD Pro 500GB:
* Komplett --> 155€
* Alternate --> €179
* Fashion computers Aarschot (bij mij in de buurt) --> €218,50 8)7 |:(

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik zou voor een Western Digital gaan ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Andros
CarLL schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:56:
[...]

Ik heb daarnet na lang twijfelen bij Komplett.be een WD Pro 500GB besteld voor maar € 164,90 (inclusief TNT verzendingskosten) en een 4-pins naar 6-pins FW kabel. Even getwijfeld aan het 750GB model, maar dat was dan al meteen €219,90 (incl. verzendingskosten) :/ MAAR ik vraag me af hoe het komt dat het prijsverschil tussen webwinkels/lokale computerboer zo groot kan zijn 8)7
Bvb.: WD Pro 500GB:
* Komplett --> 155€
* Alternate --> €179
* Fashion computers Aarschot (bij mij in de buurt) --> €218,50 8)7 |:(
Is toch simpel? Komplett is niets meer dan een grote loods in Tilburg met een websiteje eraan. Waarschijnlijk staat die loods nog vol met onderbetaalde uitzendkrachten (kan het weten, heb eens bij dergelijk bedrijf gewerkt). De computerboer op de hoek moet voorraad hebben, anders kan ie geen winkel runnen. Aangezien hardwareprijzen erg snel dalen moet ie ook zo snel mogelijk van z'n voorraad af en vraagt ie idd hogere prijzen om geen verlies te lijden. PC hardware heb al kleine marges eej.

Daar komen de kosten nog bij van huur van het pand, verlichting, gekwalificeerd personeel, service als garantie en technische dienst. Daar betaal je allemaal voor, bij Komplett mag je het zelf uitzoeken. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als je bij Komplett diezelfde service verwacht :)

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Cubefanatic schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:55:
[...]

Is toch simpel? Komplett is niets meer dan een grote loods in Tilburg met een websiteje eraan. Waarschijnlijk staat die loods nog vol met onderbetaalde uitzendkrachten (kan het weten, heb eens bij dergelijk bedrijf gewerkt). De computerboer op de hoek moet voorraad hebben, anders kan ie geen winkel runnen. Aangezien hardwareprijzen erg snel dalen moet ie ook zo snel mogelijk van z'n voorraad af en vraagt ie idd hogere prijzen om geen verlies te lijden. PC hardware heb al kleine marges eej.

Daar komen de kosten nog bij van huur van het pand, verlichting, gekwalificeerd personeel, service als garantie en technische dienst. Daar betaal je allemaal voor, bij Komplett mag je het zelf uitzoeken. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als je bij Komplett diezelfde service verwacht :)
Daar heb je wel een punt. Moest die WD Pro harde schijf nu na een tijdje problemen gaan vertonen, kan ik (buiten Komplett te contacteren natuurlijk) toch ook nog WD zelf aanspreken, aangezien zij op deze schijf 3jaar garantie geven, of zit ik fout? Mijn 2-jaar oude Maxtor Personal Storage externe schijf heeft nooit problemen vertoont, hopelijk deze nieuwe ook niet... :)

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03

TVL

Kies zelf voor een behuizing en harde schijf
http://www.azerty.nl/prod...183/33440/alubox-3-5.html E 32.82
of
http://www.azerty.nl/prod...5170/nexstar-3-zwart.html E 38.73

en
http://www.azerty.nl/prod...12786/spinpoint-t166.html E 106.46
of
http://www.azerty.nl/prod.../9815/spinpoint-t133.html E 81.28

In dit voobeeld heb je een stille SATA Samsung 500GB of 400GB (je kan iik nog voor een 320GB kiezen) bovendien hebben de behuizingen in mijn voorbeeld ook nog een externe eSATA aansluiting.

Vond nog een kleine review van de Vantec. zie dat er ook een eSATA bracket bij geleverd wordt. http://tweakers.net/price...eSATA-Zwart-Voeding).html

[ Voor 27% gewijzigd door TVL op 03-09-2007 17:57 ]

• Andros
CarLL schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:38:
[...]

Daar heb je wel een punt. Moest die WD Pro harde schijf nu na een tijdje problemen gaan vertonen, kan ik (buiten Komplett te contacteren natuurlijk) toch ook nog WD zelf aanspreken, aangezien zij op deze schijf 3jaar garantie geven, of zit ik fout? Mijn 2-jaar oude Maxtor Personal Storage externe schijf heeft nooit problemen vertoont, hopelijk deze nieuwe ook niet... :)
Kun je idd doen maar ga er maar vanuit dat een webshop er niet echt prioriteiten op stelt. Wij tweakers weten de weg naar de fabrikant wel te vinden maar de gemiddelde mens houdt het echt beter op een normale winkel. Doe ik zelf ook bij producten waar ik eens GEEN kennis van heb...

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 12:23
Ik heb het verhaal een beetje gevolgd want ik zat met hetzelfde dilemma.
Philips lijkt dus niet zo'n goede keuze, beter kiezen voor WD dan.

Maar nu wil ik wel weten over welke fabrikant er dan wordt gesproken als het om de aanschaf gaat, welke webwinkel bijvoorbeeld?

groet, Rrrrrr

..en nog iets, trouwens.
Hoe weet je zo zeker dat Philips alleen het doosje maakt en dat de rest een gok is? Dat zou bij andere merken evengoed zo kunnen zijn, lijkt me...

[ Voor 23% gewijzigd door rrrrrrrrr op 03-09-2007 22:30 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
rrrrrrrrr schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:54:
Philips lijkt dus niet zo'n goede keuze, beter kiezen voor WD dan.
Want?
Dit zou best een goede conclusie kunnen zijn als er ook wat argumenten bij stonden, maar op deze manier in ieder geval niet.
Verder zijn er maar een paar leveranciers van harde schijven dus er is zeker in kans dat in zo'n philips behuizing dezelfde schijf zit als in een wd behuizing.
..en nog iets, trouwens.
Hoe weet je zo zeker dat Philips alleen het doosje maakt en dat de rest een gok is? Dat zou bij andere merken evengoed zo kunnen zijn, lijkt me...
Dat kan ook een gok zijn inderdaad. maar het zou wel vreemd zijn als WD (= fabrikant van harde schijven) hun externe schijven zouden uitrusten met schijven van concurenten :)

Maar verder kunnen dit soort discussies prima in [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen en voor de bekendere externe schijven is het inderdaad een kwestie van reviews zoeken en is het vooral belangrijk wat je zelf voor eisen en wensen hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.