Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:14

igmar

ISO20022

Rukapul schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:23:
Onzin. Je hoeft een werknemer niet op de pijnbank oid te gooien, maar hem gewoon de werkzaamheden laten verrichten die hem in de sollicitatieprocedure zijn voorgehouden. Een proeftijd is om de excessen (zoals idd de leugenachtige sollicitant) eruit te filteren, maar niet als verlengde sollicitatieprocedure om door te kunnen filteren totdat je het neusje van de zalm hebt gevonden.
Ik vind al die tijdelijke contracten gewoon crap. Je weet na een jaar echt wel of iemand functioneert. Ik geef zelden meer als 1 tijdelijk contract, en daarna altijd een onbepaalde tijd.
3 bepaalde tijd contracten is echt je reinste onzin als je het mij vraagt.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

igmar schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:12:
Een concurrentiebeding is geen toets, het is een gegeven. De jurisprudentie is daar tegenwoordig erg helder in, daar valt weinig aan te toetsen.
En toch laten mensen zich er door afremmen omdat ze er bang van zijn en de jurispredentie niet kennen.
Dat zou op zich een slechte zaak zijn. Die toetsing is d'r niet voor niets.
Het afschaffen van deze toets is de kern van de plannen van Donner.
De werknemer kiest tegenwoordig alleen nog maar voor een leaseauto en een dik salaris. Vind je het gek dat werknemers zich zo opstellen als werknemers voor 100 euro / maand van baan wisselen ?
Mjah.. Ik heb daar toch een iets andere kijk op. Je wordt als werkgever tegenwoordig afgerekend op je grootte, en wat je als salaris / dikke leasebak te bieden hebt. Wat verder kijken is tegenwoordig vaak niet meer aan de orde.
Wellicht een brance verschil. Ik ken namelijk genoeg van deze mensen.
dat was ik die dat riep. Met alle respect, maar op ZZP'ers kun je geen bedrijf draaien. Da's russische roulette spelen. En ja, dat arbeidscontract is een verplichting. Ook met een ZZP'er moet je eigenlijk dingen contractueel vastleggen. Verder loop je met een ZZP'er het risico dat de belastingdienst het alsnog als dienstverband gaat zien, zeker als je voor de ZZP'er z'n enige klant bent.
Dat laatste is voor jou geen probleem als de ZZP'er een var heeft. Dan is het een probleem voor de ZZP'er. En voor de rest, zoals ik het al aangaf is het een kwestie van risico afdekking. Met een ZZP'er leg je al het risico voor het inkomen van de ZZP'er bij de ZZP'er. En daarom kost dat iets meer en loopt je het risico dat hij sneller weg is. Je hebt dus het voordeel bij aanname van "vast" personeel t.o.v. de ZZP'er. Alleen dat levert dan voor de ondernemer wat meer risico op (ziekte b.v.)
Zowel het CWI als het UWV moeten op de schop. Onpartijdig zijn ze geen van beide, om de simpele reden dat ze hun eigen bewaar mogen voeren inhoudelijk. Het is de slager die z'n eigen vlees keurt.
Eens, maar probleem is dat vele mensen de kwaliteit van de regels verwarren met de kwaliteit van de uitvoering ervan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1 2 Laatste