Hoi allemaal,
Mijn eerste berichtje hier, en na veel gelezen te hebben, wilde ik mijn eerste ervaringen met jullie delen met de navigatie-software van Navigon.
De aankoop ging erg voorspoedig: betalen en downloaden. Het serienummer zit gelijk in je mailbox, en 2 dagen later krijg je thuis een brief met de factuur.
Installeren is erg simpel: ik heb de SD-kaart en mijn kaartlezer geplaatst, en binnen de installatie-wizard klik je vervolgens deze kaart aan, en tenslotte welke kaarten je wilt, en een paar minuten later is dat klaar. Daarna het kaartje in de telefoon, waarna de software op de telefoon wordt geïnstalleerd. De eerste keer moet je het serienummer invoeren in de software.
Helaas crashte bij mij de software telkens. Uiteindelijk heb ik een hard-reset uitgevoerd, en nu gaat het een stuk beter: tijdens het navigeren heb ik nog geen crash gehad, wel 3 keer bij het bekijken/wijzigen van de instellingen.
Alle mogelijkheden die ik gewend ben van Tomtom en Garmin zijn ook aanwezig in deze software. Leuk is de weergave van de maximale snelheid op de weg waarop je rijdt (met de mondelinge melding 'let op' bij iedere snelheidsverandering, en het uitzoomen als er geen afslag aankomt, en het inzoomen bij een melding. Linksonder wordt middels een pijltje de eerstvolgende afslag getoond.
Het geluid is goed voor een telefoon. het klinkt wat blikkerig, maar is zeker goed te verstaan, zelfs als er ook nog een radio aanstaat.
Het navigeren heb ik nog problemen mee: regelmatig moet ik een afslag nemen die helemaal niet bestaat, en op de snelwegen moet ik IEDERE afslag nemen, en aan het einde van de afslag weer terug de snelweg op. Dit snap ik (nog) niet...
Het kaartmateriaal lijkt erg up-to-date: dit is het eerste systeem die mijn huisnummer kent!
De instellingen zijn ook erg uitgebreid: 2D/3D-view, type voertuigen, dag-/nachtkleuren, en nog heel veel meer.
Tot zover... Ik hoop dat jullie er een klein beetje iets aan hebben.
Grtx,
Sin