Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.839 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
aapenootjes schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:41:
De vraag is maar of dat wel past, waarschijnlijk is de accu ruimte van de 8GB net ietsjes groter. Tenminste dat denk ik.

Ik heb zelf trouwens ook een probleempje, niet met het toestel zelf an zich, maar met het draadloos netwerk op school.

Ze de beveiliging bij ons op school sinds kort aangepast zodat het compatible is met Vista en Linux (waarschijnlijk voornamelijk vanwege Vista, maar dat terzijde).

Nu is het probleem dat ik het niet klaar krijg om er op te komen met mijn N95. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik mijn telefoon moet configureren om er op te komen?

Een overzichtje van de instellingen die ik uit de diverse handleidingen heb geplukt:

SSID: Hogeschool Zuyd
Netwerkverificatie: WPA.
Gegevenscodering: TKIP <-- Die kan ik alvast niet vinden
EAP type: PEAP
EAP eigenschappen:
  • server certificaat verifiëren uitgeschakeld
  • Verificatie methode EAP-MSCHAP v2 (geen gebruik makend van windows aanmeldings info)
Hierna is het de bedoeling dat ik verbinding kan maken, echter zou hij dan automatisch om mijn gebruikersnaam en wachtwoord moeten vragen. Ik weet niet of dit wel kan met de N95.

Verder lijkt het er op dat ze gebruik maken van WPA-Enterprise, ik weet niet of dit een probleem vormt.

Edit: Het lijkt alsof de Mac OS versie makkelijker is:

beveiliging: 802.1X WEP
gebruikersnaam: (mijn hszuyd gebruikersnaam)
wachtwoord: (bijbehorende wachtwoord)
En dan zou ik een of andere certificaat moeten accepteren.

Als dit een betere mogelijkheid is vraag ik me wel af waar ik mijn gebruikersnaam in moet vullen: bij PEAP instelling, of bij MSCHAPv2 instellingen.
Iemand? Het is me nog niet gelukt. Via de MAC OS versie krijg ik een PEAP verificatie error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Dewaterweg schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:41:
Sinds zaterdag ook deze telefoon.

Heeft er eigenlijk iemand al een programma gevonden om de de telefoon als afstands bediening te gebruiken voor de tv?
Ik ben hier ook in geinteresseerd. Er schijnt een programma voor te zijn, weet niet meer precies wie dat had gepost maar klik HIER

Volgens mij moet je er wel voor betalen, dat is altijd wel jammer :/ Laat even weten als je er iets mee hebt gedaan, ik ben wel benieuwd naar het resultaat :)

Shit zie nu pas dat je TV (ik dacht pc) zegt haha. Toch laat ik het bericht staan, misschien werkt dit programma ook voor de pc, of heeft iemand anders nog iets aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
BillMcNeal schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:34:
[...]

Ik ben hier ook in geinteresseerd. Er schijnt een programma voor te zijn, weet niet meer precies wie dat had gepost maar klik HIER

Volgens mij moet je er wel voor betalen, dat is altijd wel jammer :/ Laat even weten als je er iets mee hebt gedaan, ik ben wel benieuwd naar het resultaat :)

Shit zie nu pas dat je TV (ik dacht pc) zegt haha. Toch laat ik het bericht staan, misschien werkt dit programma ook voor de pc, of heeft iemand anders nog iets aan deze info.
jaa voor de tv lijkt me wel handig voor me kamer decoder en tv remote in 1. toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
Wat betreft vertraging bij toets-aanslagen in de laatste firmware, dit las ik op het All About Symbian forum :

Quote:
Originally Posted by stuclark
the keypress bug does still exist in 12.0.13 and I suspect in 12.0.14 as that is just a language / region variant.

Hi Stu - as a user of both 12.0.13 and 12.0.14 I can confirm that the keypress bug is not present in the latter variant.

V 12.0.014
13-07-07
RM-159
Nokia N95 (12.01)

Dat geeft de burger moed...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 25-09-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
dafmay schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:35:
Wat betreft vertraging bij toets-aanslagen in de laatste firmware, dit las ik op het All About Symbian forum :

Quote:
Originally Posted by stuclark
the keypress bug does still exist in 12.0.13 and I suspect in 12.0.14 as that is just a language / region variant.

Hi Stu - as a user of both 12.0.13 and 12.0.14 I can confirm that the keypress bug is not present in the latter variant.

Dat geeft de burger moed...
De 12.0.014 is exact dezelfde versie als wat wij hebben, het enige wat er anders aan is is een bug in de installer en heeft dus totaal geen aanpassingen in de software zelf.
Ik ga er vanuit dat dit probleem bij de volgende firmware gewoon weer is opgelost.

Over Salling Clicker, dit is echt een heerlijk programma. Je kunt het gebruiken om je telefoon als afstandsbediening te laten fungeren maar niet alleen voor dat.
Zo worden de volgendedingen gedaan als ik out of bluetooth range ga:
Het scherm gaat uit
Muziek wordt gepauzeerd
Volume wordt gemute voor het geval ik een stream op het staan
Live Messenger gaat op afwezig
En tot slot wordt m`n computer gelocked.

Als ik weer thuis kom springt alles weer mooi aan en kan ik meteen op m`n computer werken.

Om ervoor te zorgen dat m`n bluetooth nu niet altijd aan hoeft te staan gebruik ik het programma miniGPS wat ervoor zorgt dat als ik bij mij thuis in de buurt kom er automatisch wordt overgeschakeld naar het profiel Thuis. (je kunt er ook voor kiezen om alleen je bt aan te laten gaan maar daardoor liep ik tegen een probleem aan)

Het enige probleem waar ik in eerste instantie tegen aan liep was dat als ik naar bed ging m`n telefoon nog binnen het bluetooth bereik van m`n computer lag en hij dus niet op standby ging en m`n geluid ook niet automatisch werd uitgeschakeld. Dit heb ik dan weer met het programma bestprofiles opgelost.
Omdat ik m`n telefoon altijd aan de oplader heb liggen s'nachts heb ik met bestprofiles zo ingesteld dat hij naar het profies s'nachts springt waar ik weer bij heb ingesteld dat de bluetooth in dat profiel uit moet staan. Dus op het moment dat ik m`n telefoon aan de oplader aansluit gaat m`n bluetooth uit en wordt m`n computer alsnog vergrendeld enz.
Met bestprofiles heb ik dan alleen nog ingesteld dat hij automatisch weer naar het profiel thuis moet gaan op het moment dat ik hem van de oplader afhaal. Aan dit profiel is gekoppeld dat m`n bluetooth aan moet gaan dus wordt m`n computer ook meteen weer ge-unlocked.
Misschien een beetje omslachtig allemaal maar als je het eenmaal gedaan hebt is het echt heerlijk!!! _/-\o_

De gebruikte programma's:
Salling Clicker
- Voor de communicatie tussen computer en telefoon
Bestprofiles
- Om profielen te koppelen aan bluetooth
MiniGPS
- Om m`n thuis profiel te koppelen aan m`n locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Dewaterweg schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:25:
[...]

jaa voor de tv lijkt me wel handig voor me kamer decoder en tv remote in 1. toch bedankt voor de moeite.
Gaat denk ik niet werken, de N95 heeft geen infrarood zender en je TV zal weinig met Bluetooth of Wifi kunnen. Je PC wel, en dat is idd wat de genoemde app doet.

BTW en off topic: als universele AB kan ik de Logitech Harmony serie aanbevelen. Niet goedkoop, maar ben er zelf erg blij mee, dat ding vervangt bij mij iets van 7 AB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
xahmol schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:57:
Gaat denk ik niet werken, de N95 heeft geen infrarood zender en je TV zal weinig met Bluetooth of Wifi kunnen. Je PC wel, en dat is idd wat de genoemde app doet.
Uhh... Misschien toch nog heel even de handleiding van je telefoon erbij pakken, nooit afgevraagd wat dat rechthoekje is tusen je 3,5mm jack en je sd slot? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
xahmol schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:57:
[...]

BTW en off topic: als universele AB kan ik de Logitech Harmony serie aanbevelen. Niet goedkoop, maar ben er zelf erg blij mee, dat ding vervangt bij mij iets van 7 AB's.
maar er zit toch een infrarood poort op?? of is die niet geschikt

en een tip voor mensen met een telfort abbo als je niet kan internetten via het umts netwerk... even klantenservice bellen dan word het binnen 24uur (zeggen ze) aangezet.

heb net nog even gezocht, er is wel een remote programma voor symbian alleen is dat een oude? versie van symbian. ZIE http://www.psiloc.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Dewaterweg op 25-09-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kapotte camerasluiting

Mensen, ik heb een probleem. Vandaag heb ik bij de mediamarkt een beschermhoesje voor mijn N95 gekocht, omdat het toch een behoorlijk prijzig toestel is... Ik dus blij het hoesje om mijn mobiel doen, dat trouwens moeizaam ging, het hoesje was nogal strak. Eenmaal het hoesje er omheen was ik teleurgesteld met de manier waarop de toetsen niet meer lekker in te drukken vielen en dat de slider zeer stroef werkte. Ik probeer dus mijn mobiel uit het hoesje te halen, iets dat niet goed ging. Ik dus een beetje meer kracht zetten aangezien ik dacht dat het aan de stroefheid van het hoesje zou liggen. Nou ligt ineens tot mijn grote spijt de shuttersluiting van de camera in mijn handen als ik eindelijk het hoesje los heb. Op de een of andere manier is deze aan het hoesje blijven haken. Hoe kan ik dit het beste bij T-mobile aankaarten aangezien ik de mobiel daar heb gekocht? Is het dan zo dat er een hele nieuwe camera in moet of is het mogelijk dat alleen het "omhulsel" wordt vervangen? Is het mogelijk om dit onder de garantie te laten vallen of mag ik dit zelf gaan financieren?

Hier twee fotos genomen met de enige camera die in de buurt was (Qtek 8310).
Afbeeldingslocatie: http://www.getahoster.com/imagehost/out.php/t6088_IMAGE004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.getahoster.com/imagehost/out.php/t6087_IMAGE003.jpg

snif.. :| :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Sj44k13 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:39:
kapotte camerasluiting

Mensen, ik heb een probleem. Vandaag heb ik bij de mediamarkt een beschermhoesje voor mijn N95 gekocht, omdat het toch een behoorlijk prijzig toestel is... Ik dus blij het hoesje om mijn mobiel doen, dat trouwens moeizaam ging, het hoesje was nogal strak. Eenmaal het hoesje er omheen was ik teleurgesteld met de manier waarop de toetsen niet meer lekker in te drukken vielen en dat de slider zeer stroef werkte. Ik probeer dus mijn mobiel uit het hoesje te halen, iets dat niet goed ging. Ik dus een beetje meer kracht zetten aangezien ik dacht dat het aan de stroefheid van het hoesje zou liggen. Nou ligt ineens tot mijn grote spijt de shuttersluiting van de camera in mijn handen als ik eindelijk het hoesje los heb. Op de een of andere manier is deze aan het hoesje blijven haken. Hoe kan ik dit het beste bij T-mobile aankaarten aangezien ik de mobiel daar heb gekocht? Is het dan zo dat er een hele nieuwe camera in moet of is het mogelijk dat alleen het "omhulsel" wordt vervangen? Is het mogelijk om dit onder de garantie te laten vallen of mag ik dit zelf gaan financieren?

Hier twee fotos genomen met de enige camera die in de buurt was (Qtek 8310).
[afbeelding]
[afbeelding]

snif.. :| :/ ;(
Dat is flink balen, denk dat je er zelf niet al te veel aan kunt doen maar heb even voor je gekeken op telecomtelecom.nl en daar staat de shutter voor €25.
Ik denk dat het wel een retourtje NSP wordt maar dan heb je wel al een beetje een idee over de prijs wat je kunt verwachten.

Ligt natuurlijk eraan hoe creatief bent maar als je handig bent zou je eerst zelf kunnen kijken of je de telefoon open kunt maken maar dat is op eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog even bezig geweest met het voipbuster sms gebeuren, werkt grandioos. Lekker gratis sms-en. Alleen is er een mogelijkheid om je scherm leeg te maken na een sms? Nu gaat dat nog vrij omslachtig vind ik. Na een sms verstuurd te hebben sluit ik het progje gewoon af via 'exit'. Wanneer ik het progje later opstart en weer een nieuwe sms wil tikken staat het hele vorige bericht er nog in, inclusief de contactpersoon waar hij toen heenging. Behoorlijk irri om iedere keer alles weg te moeten halen.

En er is voor de ontvanger geen mogelijkheid om rechtstreeks te kiezen voor 'antwoorden' naar mij, diegene moet dan echt mij een nieuwe sms sturen vanuit zijn/haar contactpersonenlijst. Wanneer er voor direct antwoorden wordt gekozen krijgt diegene een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:23:
Ik ben nog even bezig geweest met het voipbuster sms gebeuren, werkt grandioos. Lekker gratis sms-en. Alleen is er een mogelijkheid om je scherm leeg te maken na een sms? Nu gaat dat nog vrij omslachtig vind ik. Na een sms verstuurd te hebben sluit ik het progje gewoon af via 'exit'. Wanneer ik het progje later opstart en weer een nieuwe sms wil tikken staat het hele vorige bericht er nog in, inclusief de contactpersoon waar hij toen heenging. Behoorlijk irri om iedere keer alles weg te moeten halen.

En er is voor de ontvanger geen mogelijkheid om rechtstreeks te kiezen voor 'antwoorden' naar mij, diegene moet dan echt mij een nieuwe sms sturen vanuit zijn/haar contactpersonenlijst. Wanneer er voor direct antwoorden wordt gekozen krijgt diegene een foutmelding.
Gewoon met potloodje en dan een paar keer omhoog drukken gaat al een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net even (bleek achteraf zinloos) mijn phone aan het resetten en heb een BU teruggezet.
Nu kwam ik erachter dat de standaard nokia maps V3.0 wk23 b01 als versienummer aangeeft, maar verwijst de update van de nokia site naar versie V1.2 nogwat.

Ik heb firmware versie 12.bla, kan het zijn dat daar een nieuwere versie inzit?
Ook vind ik het mapsmenu er beter uitzien in de ingebakken versie. Als ik het juist heb, vraag ik mij alleen af waarom er dan niet gevraagd wordt of ik een oudere versie wil installeren.

Overigens worden de kaarten na de upgrade niet meer herkend, maar ik vermoed dat ik eerst een keer gps verbinding moet hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:31:
[...]

Gewoon met potloodje en dan een paar keer omhoog drukken gaat al een stuk sneller.
Dat is idd een goeie! Heb je voor het 2e 'probleem' ook nog een oplossing? Of kan dat gewoon niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:23:
dit werkt bij mij gewoon. Je moet wel even via het voipbuster PC programma je gsm nummer verifieren. Tenminste, ik denk dat het daarom bij jou niet werkt)

[ Voor 5% gewijzigd door Maite op 25-09-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:35:
Ik was net even (bleek achteraf zinloos) mijn phone aan het resetten en heb een BU teruggezet.
Nu kwam ik erachter dat de standaard nokia maps V3.0 wk23 b01 als versienummer aangeeft, maar verwijst de update van de nokia site naar versie V1.2 nogwat.

Ik heb firmware versie 12.bla, kan het zijn dat daar een nieuwere versie inzit?
Ook vind ik het mapsmenu er beter uitzien in de ingebakken versie. Als ik het juist heb, vraag ik mij alleen af waarom er dan niet gevraagd wordt of ik een oudere versie wil installeren.

Overigens worden de kaarten na de upgrade niet meer herkend, maar ik vermoed dat ik eerst een keer gps verbinding moet hebben gehad.
In dit geval betekend het nummertje niet dat het om een oudere versie gaat... De ingebakken versie is in FW 10,11 en 12 hetzelfde, ook al lijkt 3.0 nieuwer, dat is die niet. Dus aan 1 kant ook logisch dat ie niet zegt dat je een gaat downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23
Waarom gebruiken jullie niet Truphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier trouwens het systeemadres van de
interne gps ??

Moet zoiets zijn als btspp://0002C71536EA:1
(Maar dat is mijn Rikaline externe gps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
patrickt35 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:09:
:) Ik probeer al maanden mensen hier warm te krijgen voor truphone, maar zonder veel succes. Ik gebruik Truphone namelijk al sinds in mijn N95 heb en het werkt fantastisch! Ik heb al vele 10-talle uren gratis en voor niets gebeld...een aanrader _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 25-09-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maite schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:07:
[...]

dit werkt bij mij gewoon. Je moet wel even via het voipbuster PC programma je gsm nummer verifieren. Tenminste, ik denk dat het daarom bij jou niet werkt)
is het een specifieke voipbuster? dus van een bepaalde merk, dan kan ik kijken of ik een trial versie kan vinden. Want als het echt werkt gratis smsen dan ben ik er zeker wel voor in !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:28:
[...]

:) Ik probeer al maanden mensen hier warm te krijgen voor truphone, maar zonder veel succes. Ik gebruik Truphone namelijk al sinds in mijn N95 heb en het werkt fantastisch! Ik heb al vele 10-talle uren gratis en voor niets gebeld...een aanrader _/-\o_
Ja ik gebruik hem ook voor vast bellen naar vaste nummers in Nederland, maar daar kan je volgens mij geen smsjes mee sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:32:
[...]

is het een specifieke voipbuster? dus van een bepaalde merk, dan kan ik kijken of ik een trial versie kan vinden. Want als het echt werkt gratis smsen dan ben ik er zeker wel voor in !!!
nee, gewoon de pc applicatie van Voipbuster.com. Daar kun je onder "Profiel veranderen" je mobiele nr. opgeven voor nummerweergave

[ Voor 10% gewijzigd door Maite op 25-09-2007 23:46 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:33:
[...]

Ja ik gebruik hem ook voor vast bellen naar vaste nummers in Nederland, maar daar kan je volgens mij geen smsjes mee sturen.
Volgens mij wel (kan het zelf helaas nog niet testen):
Free SMS messages - Text other Truphone users for free

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
iemand nog tips?, Sheng bedankt trouwens :)

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

Mfpower

In dubio

aapenootjes schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:31:
[...]

Iemand? Het is me nog niet gelukt. Via de MAC OS versie krijg ik een PEAP verificatie error.
De oplossing is heel simpel: het kan niet. (bijna) alle scholen/uni's in Nederland gebruiken PAP verificatie (ook eduroam) en dat wordt (nog) niet ondersteund door Symbian. Zie de Nokia forums met nog vele gebruikers met deze vraag.

Verwijderd

[...]

Dank voor de tip, vanavond als ik thuis ben maar eens even proberen!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Jongens, allemaal van harte proficiat. Onze telefoon is vandaag 1 jaar oud geworden! Vanavond drink ik er een borrel op. ;)

• Mau_Maus
  • Niet online
IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:26:
Jongens, allemaal van harte proficiat. Onze telefoon is vandaag 1 jaar oud geworden! Vanavond drink ik er een borrel op. ;)
Is dat zo? Bij aankondiging? Bij eerste concept model? Op tekentafel? Haha. Ik zou zeggen vanaf release, maar goed ;)

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

patrickt35 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:09:
Elke Voipaanbieder heeft z'n voor en nadelen. Ik bel veel naar Zuid Amerika (Uruguay) en daarvoor is www.internetcalls.com de goedkoopste. Zelfde moedermaatschappij als Voipbuster, dus dat maakt allemaal niet zoveel uit. Ook gratis bellen naar dezelfde landen als Voipbuster. Alleen de tarieven voor de niet gratis landen wisselen per provider (Voipbuster, Voipcheap, internetcalls en nog een paar).

Mocht je dus vaak naar het buitenland bellen, dan is het verstandig om een beetje te vergelijken.

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik heb een klein "probleempje"...
Zo'n 2 weken geleden heb ik mijn N95 geupdate naar de nieuwste firmware, maar sindsdien slaat hij geen cookies meer op als ik op webpagina's probeer in te loggen...

Heb dit gecontroleerd in de instellingen en daar staat cookies gewoon aan. Voor de zekerheid ook maar even de oude cookies enzo verwijderd, maar niets lijkt te helpen..

Meer mensen met dit probleem? En wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Verder had ik nog een vraag over de GPS. Ik lees hier van veel mensen die de firmware hebben geupdate dat het ophalen van je GPS locatie nu opeens veel sneller zou moeten zijn, maar ik merk er bar weinig van... Moet nog steeds minuten wachten totdat hij mijn locatie gevonden heeft!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:45:
[...]

Yep, echt gratis sms-en kan via VOIPbuster op je GSM, jammer dat het op de pc niet gratis kan want dat typt toch wel ff fijner. Zal wel te maken hebben met het voorkomen van misbruik van deze dienst.
ik kan via voipbuster gewoon smsen vanuit de pc. maar waar kan ik de symbianversie krijgen van viopbuister of moet ik via internet sms sturen via gsm? (ben nu bezitter van n70 maar wil n 95 8gb aanschaffen)

• Mau_Maus
  • Niet online
Noedels schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:36:
Ik heb een klein "probleempje"...
Zo'n 2 weken geleden heb ik mijn N95 geupdate naar de nieuwste firmware, maar sindsdien slaat hij geen cookies meer op als ik op webpagina's probeer in te loggen...

Heb dit gecontroleerd in de instellingen en daar staat cookies gewoon aan. Voor de zekerheid ook maar even de oude cookies enzo verwijderd, maar niets lijkt te helpen..

Meer mensen met dit probleem? En wie weet hoe ik dit op kan lossen?
Nou bij mij heeft ie 1x goed gedaan met FW 10, dat ie goed dingen onthield. Msn startpage onthoud ie nu nooit meer. Hyves weer wel.
Verder had ik nog een vraag over de GPS. Ik lees hier van veel mensen die de firmware hebben geupdate dat het ophalen van je GPS locatie nu opeens veel sneller zou moeten zijn, maar ik merk er bar weinig van... Moet nog steeds minuten wachten totdat hij mijn locatie gevonden heeft!
Dat staat toch wel duidelijk beschreven in de topics en de startpost. De toevoeging van AGPS helpt in fw 12 voor snellere GPS positie, google desnoods daarop en je weet wat het doet.

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:59:
[...]

ik kan via voipbuster gewoon smsen vanuit de pc. maar waar kan ik de symbianversie krijgen van viopbuister of moet ik via internet sms sturen via gsm? (ben nu bezitter van n70 maar wil n 95 8gb aanschaffen)
Het is een java app
Ga met je gsm naar: http://gsm.voipbuster.com

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:59:
[...]

http://gsm.voipbuster.com/ En volgens mij moet ik voor sms via pc ook tegoed hebben, via mobiel niet.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Sjengcity schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:59:
[...]

Uhh... Misschien toch nog heel even de handleiding van je telefoon erbij pakken, nooit afgevraagd wat dat rechthoekje is tusen je 3,5mm jack en je sd slot? :+
Oeps, ga mijzelf even zitten schamen hier, idd nooit geweten dat dat een IR poort was 8)7 :$ Zit dat ding op een vreemde plek dan tov andere Nokia's die ik heb gehad waarvan ik wel wist dat er een IR opzat.

Goed, dan zou het moeten kunnen als je een app kan vinden die hier iets mee doet en die kan ik iig niet vinden op een site als Handango.

Bovendien blijf ik van mening dat het met die kleine IR poorten van telefoons of PDAs aardig aanklooien is om die als AB te gebruiken. Heb ooit een dergelijk programma op mijn Palm geprobeerd, was ik bepaald niet weg van, gewoon te weinig bereik en een te kleine hoek. Als je moet opstaan en naar de apparatuur moet lopen om contact te hebben, heb je er natuurlijk niet zovveel aan.

[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 26-09-2007 12:55 ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Mfpower schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:46:
[...]

De oplossing is heel simpel: het kan niet. (bijna) alle scholen/uni's in Nederland gebruiken PAP verificatie (ook eduroam) en dat wordt (nog) niet ondersteund door Symbian. Zie de Nokia forums met nog vele gebruikers met deze vraag.
Jammer, maar toch bedankt in ieder geval :) Hopelijk komt die ondersteuning dan wel ooit nog.

• Noedels
Mau_Maus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:02:
[...]

Nou bij mij heeft ie 1x goed gedaan met FW 10, dat ie goed dingen onthield. Msn startpage onthoud ie nu nooit meer. Hyves weer wel.

[...]

Dat staat toch wel duidelijk beschreven in de topics en de startpost. De toevoeging van AGPS helpt in fw 12 voor snellere GPS positie, google desnoods daarop en je weet wat het doet.
Wat AGPS is weet ik, maar even een domme vraag hoor.. (eentje waarvan ik niet eerder een antwoord op heb gezien ergens) maar moet ik die AGPS zelf ergens instellen/selecteren of pakt hij automatisch de AGPS ipv de GPS?

Want ik heb in dit topic gelezen dat dmv AGPS hij binnen enkele seconden je huidige positie vindt, maar dat is in mijn geval beslist niet zo...

Verder wat betreft de cookies... In FW10 (of 11) had ik totaal geen problemen met browsing, ging altijd goed met de cookies, maar nu is het compleet but!

Heb trouwens ook MSN geinstalleerd staan op men N95, maar kan enkel connecten via wlan, maar niet via mobiele web. Hoort dit zo te zijn of?

[ Voor 6% gewijzigd door Noedels op 26-09-2007 14:22 ]

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Noedels schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:21:
[...]

Wat AGPS is weet ik, maar even een domme vraag hoor.. (eentje waarvan ik niet eerder een antwoord op heb gezien ergens) maar moet ik die AGPS zelf ergens instellen/selecteren of pakt hij automatisch de AGPS ipv de GPS?

Want ik heb in dit topic gelezen dat dmv AGPS hij binnen enkele seconden je huidige positie vindt, maar dat is in mijn geval beslist niet zo...

Verder wat betreft de cookies... In FW10 (of 11) had ik totaal geen problemen met browsing, ging altijd goed met de cookies, maar nu is het compleet but!

Heb trouwens ook MSN geinstalleerd staan op men N95, maar kan enkel connecten via wlan, maar niet via mobiele web. Hoort dit zo te zijn of?
AGPS kun je instellen bij de instellingen van positiebepaling het is aan aanvulling, dus niet in plaats van GPS.. Als je bijv. kaarten daarna opent, dan zie je de 2 verbindingsstreepjes. Hij krijgt nu de positie van de sattelieten door, dus hij hoeft hier niet meer naar te zoeken. Hij bevestigt dit alleen maar en dit duurt aanzienlijk minder dan dat hij ze eerst moet zoeken en daarna alsnog moet bevestigen (technisch is er vast een betere uitleg, maar dit is zoals ik het ooit versimpeld heb begrepen, dus ik hoor graag of ik al tijden onzin tegen iedereen aan het uitkramen ben).

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:26:
Idd. Ik kan me nog goed herrineren dat de N83 op gizmodo verscheen. Proost :Y)

Verwijderd

Hebben de mensen met een T-mobile brand al hun firmware geupdate? Zo ja.. hoe, en is je garantie hiermee ook verlopen?

Neem trouwens ook aan dat je al je instellinegn kwijt bent.

• Noedels
Blindfold schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:29:
[...]

AGPS kun je instellen bij de instellingen van positiebepaling het is aan aanvulling, dus niet in plaats van GPS.. Als je bijv. kaarten daarna opent, dan zie je de 2 verbindingsstreepjes. Hij krijgt nu de positie van de sattelieten door, dus hij hoeft hier niet meer naar te zoeken. Hij bevestigt dit alleen maar en dit duurt aanzienlijk minder dan dat hij ze eerst moet zoeken en daarna alsnog moet bevestigen (technisch is er vast een betere uitleg, maar dit is zoals ik het ooit versimpeld heb begrepen, dus ik hoor graag of ik al tijden onzin tegen iedereen aan het uitkramen ben).
Ok duidelijk! Heb het gevonden. Als ik hier kijk, dan zijn zowel AGPS als Integrated GPS aangevinkt. Moet ik beide aangevinkt houden of moet ik de integrated versie uitzetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:15:
Weet iemand hier trouwens het systeemadres van de
interne gps ??

Moet zoiets zijn als btspp://0002C71536EA:1
(Maar dat is mijn Rikaline externe gps)
Nee de interne heeft geen adres dat extern te benaderen is; het btspp staat namelijk voor Bluetooth serial port profile en de N95 kan nog niet functioneren als bluetooth GPS. Daarnaast ik elk adres uniek.

• franssie
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:34:
Hebben de mensen met een T-mobile brand al hun firmware geupdate? Zo ja.. hoe, en is je garantie hiermee ook verlopen?

Neem trouwens ook aan dat je al je instellinegn kwijt bent.
1)instellingen moet je backuppen naar je memcard (zie handleiding)
2) er is T-Mobile firmware beschikbaar bij Nokia dus je garantie vervalt niet.

Als je dmv product codes andere firmware dan de t-mobile firmware gaat draaien vervalt je garantie wel. Simple/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mau_Maus
  • Niet online
Noedels schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:56:
[...]

Ok duidelijk! Heb het gevonden. Als ik hier kijk, dan zijn zowel AGPS als Integrated GPS aangevinkt. Moet ik beide aangevinkt houden of moet ik de integrated versie uitzetten?
Het is een aanvulling. Zonder intergrated of externe GPS zal het niet werken. Dus beide aanlaten en misschien voor AGPS de verbinding wijzigen.

Verwijderd

franssie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:57:
[...]

1)instellingen moet je backuppen naar je memcard (zie handleiding)
2) er is T-Mobile firmware beschikbaar bij Nokia dus je garantie vervalt niet.

Als je dmv product codes andere firmware dan de t-mobile firmware gaat draaien vervalt je garantie wel. Simple/
Maar waar haal jij die firmware vandaan? Niet via pc-suite lijkt me, want die geeft geen nieuwe firmware aan bij mij.

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:49
ondanks dat ik AGPS heb aangevinkt duur het nog steeds een tijdje voordat hij een fix krijgt.

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:40:
[...]
Waar waar haal jij die firmware vandaan? Niet via pc-suite lijkt me, want die geeft geen nieuwe firmware aan bij mij.
Er is zo'n apart tooltje voor het updaten van je firmware op de nokia site (zeer lastig te vinden).
Er staat dacht ik ergens in dit topic een link ...
/edit: staat gewoon in de topic start: http://www.nokia.nl/A4403630

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 26-09-2007 17:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:02:
[...]

Nee de interne heeft geen adres dat extern te benaderen is; het btspp staat namelijk voor Bluetooth serial port profile en de N95 kan nog niet functioneren als bluetooth GPS. Daarnaast ik elk adres uniek.
Jammer :(

Ik wil 3dtracking.net aan de praat krijgen met de internet gps, maar het lukt me
dus alleen met de externe-gps-receiver :(

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:05:
[...]

In dit geval betekend het nummertje niet dat het om een oudere versie gaat... De ingebakken versie is in FW 10,11 en 12 hetzelfde, ook al lijkt 3.0 nieuwer, dat is die niet. Dus aan 1 kant ook logisch dat ie niet zegt dat je een gaat downgraden...
Thanks Mau_Maus! Overigens lijkt het erop dat de telefoon na een Reset de gedownloade kaarten eraf gooit, want deze moest ik opnieuw downloaden. Wel raar, want die staan op de geheugenkaart.

In elk geval werkt alles weer. Overigens was de reden van reset, omdat ik dacht dat mn Logitech stereo bluetooth headset niet automatisch werd aangemeld. Het blijkt dat ik na inschakelen van de headset eenmaal op de On/Off/Play button moest drukken voor een verbinding.

Verwijderd

[...]

Done, werkt als een tierelier :) Gewoon ff onbeperkt gratis sms-en, hoe vet is dat! En de ontvanger ziet nu gewoon mijn naam zoals diegene mij in z'n adresboek heeft staan en er kan gewoon ge-replied worden.

Alleen 1 puntje nog; kun je ergens in het progje een accesspoint als default zetten? Hij vraagt nu telkens of hij verbinding mag maken en ik moet telkens T-Mobile internet opgeven.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik irriteer me aan de hands free via bluetooth op de N95.. Het duurt het een paar minuten voordat ie verbinding maakt, en als ie dan verbinding maakt, komt er zo'n melding op het display 'verbonden met..' en dan hoor ik m'n radio voor een paar seconden niet meer. Dit zelfde probleem heb ik waneer de batterij klaar is met opladen dan verschijnt wederom een melding waarna de radio er weer mee kapt. Ik het het geluid van toestenbord al op nul staan, maar op 1 of andere manier geeft de N95 toch een signaal af tijdens de meldingen! iemand een oplossing?? Mijn dank ik groot.

Ps ik had eerst een samsung en die maakte binnen 1 sec verbinding met de bleutooth set zonder irritaties dus daar kan het niet aan liggen.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

is er eigenlijk een manier om je afspraken die in de agenda staan op je standby scherm te krijgen? Dat ik dus 's ochtends zie welke afspraken ik heb en hoe laat. Ik zie alleen welke taken ik nog moet uitvoeren maar dat hoef ik juist niet te zien, ik wil afspraken zien...

This too shall pass

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:10:
[...]
Done, werkt als een tierelier :) Gewoon ff onbeperkt gratis sms-en, hoe vet is dat! En de ontvanger ziet nu gewoon mijn naam zoals diegene mij in z'n adresboek heeft staan en er kan gewoon ge-replied worden.
Hoe bedoel je 'gewoon' gereplied worden. Dat je via je SMS inbox op reply zo naar Voipbuster SMS gaat? dat zou ideaal zijn. :D (hackers anyone?)

Verwijderd

goodfella schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:39:
[...]

Hoe bedoel je 'gewoon' gereplied worden. Dat je via je SMS inbox op reply zo naar Voipbuster SMS gaat? dat zou ideaal zijn. :D (hackers anyone?)
Lol, nee ik bedoel dat degene naar wie ik een sms via voipbuster stuur gewoon een reply naar mij kan doen. Toen ik mijn nummer nog niet geverifieerd had, moest diegene weer opnieuw mijn naam uit zijn/haar contactenlijst halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:10:
[...]
Alleen 1 puntje nog; kun je ergens in het progje een accesspoint als default zetten? Hij vraagt nu telkens of hij verbinding mag maken en ik moet telkens T-Mobile internet opgeven.
Ik heb het nu in zoverre opgelost dat ik een default accespoint er in heb staan (menu, instrumenten, toep.beheer, voipbuster, openen, accespoint invullen in mijn geval TMobile internet).

Maart hij vraagt nog steeds voordat ik een sms wil verzenden: "Toepassing Voipbuster toestaan netw. te gebruiken en gegevens te verz./ontvangen? Ja/Nee"

Hoe kan ik die melding er uit krijgen, je zou denken dat hij na 50 smsjes wel weet dat hij dat mag... :S

Verwijderd

De pagina's vliegen hier vol dus nog maar een keer. Iemand een idee?
etienne02 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:23:
Ik krijg ineens mijn mail niet meer binnen (windows live)
Als ik naar windows live ga en "email synchroniseren" doe krijg ik na verloop van tijd de melding "er is een netwerkprobleem"
De afgelopen weken was dat probleem er niet en kwam de mail gewoon binnen. Heb geen instellingen veranderd ofzo. Iemand een idee wat de oorzaak, en vooral een oplossing, kan zijn?

(ik heb wel al 7 delen over dit toestel doorgebladerd maar kan er overheen gekeken hebben )

Nou ik heb 1x gehad dat synchroniseren niet werkte... ik weet niet of ik een melding kreeg toen, maar hij toont de laatste 50 berichten. Ik heb toen op me telefoon zoveel mogelijk berichten verwijderd (onboeiende) en daarna via pc nog stuk of 40 verwijderd (nmeest recente)... En toen ik weer synchroniseerde met de tel werkte het weer. Er zat blijkbaar een mailtje tussen wat zorgde voor een fout. Ik denk eerlijk gezegt dat dat jouw probleem niet oplost, maar het is het proberen waard.
Dat werkt dus helaas niet. Ik heb me via messenger opnieuw aangemeld (account wijzigen). Gebruikersnaam en wachtwoord weer ingevoerd en toen verscheen de windows live welkomst mail (die zal wel standaard in het prog. zitten)
Hierna de email gesynchroniseerd maar dat doet i dus niet Door het wisselen van account is de hele inbox weer leeg dus aan de hoeveelheid mails kan het niet echt liggen.
Ik kan ook nergens bij de instellingen komen en kan de map e.d. ook niet vinden in de telefoon. Misschien moet ik m maar verwijderen en opnieuw installeren (of kan i er gewoon overheen?)
Weet ook niet of ik een tijdelijke versie had of dat dat uberhaupt bestaat. Zag wel dat vodafone nu met hun eigen messenger i.c.m. windows live komt. Zitten die het gebruik soms tegen te houden van de originele (lijkt me stug maar je weet natuurlijk nooit omdat ik de melding netwerk probleem steeds krijg)

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:25:
lap tekst over mail en iets met messenger ofzo
Tja zoals je zelf al zegt, mik messenger eens van die telefoon af, hang hem even aan je computer en check zowel je telefoon geheugen als je sd kaart of er geen dingen meer zijn achtergebleven (ala ms style zeg maar)
Installeer hem daarna gewoon weer vrolijk zou ik zeggen, dit kun je doen via het download menu op je telefoon zelf.

Verwijderd

Ok dan. Heb alleen me telefoon al bekeken maar kan de map niet echt vinden. Zal m wel unstallen via toep. beheer.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:23

danplo

The Force is strong with me

Ik heb ook net de Voipbuster software gedownload en geinstalleerd op mijn n95.
Heb ook de software op mijn pc geinstalleerd en mijn nummer via sms bevestigd..
Nu kan ik dus sms sturen via mobiel en of mijn pc en ze komen ook zeker aan.
Maar als ik het via mijn telefoon verstuur, vraagd het programma niet of hij verbiding moet maken met internet.
Wel vraagd hij toegang tot het netwerk om bestanden te kunnen verzenden en te ontvangen.
Het lijkt dus net of het dus niet wordt verstuurd via mobiel internet maar gewoon via het netwerk.
Klopt dit ??
Kan je nu ook gratis sms versturen vanaf je pc naar een telefoon ??
Of worden de kosten later toch via je provider verhaald ??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• CoolHead621
  • Laatst online: 29-09 20:10

CoolHead621

Enjoy every moment

salvador4 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:25:
Ik irriteer me aan de hands free via bluetooth op de N95.. Het duurt het een paar minuten voordat ie verbinding maakt, en als ie dan verbinding maakt, komt er zo'n melding op het display 'verbonden met..' en dan hoor ik m'n radio voor een paar seconden niet meer. Dit zelfde probleem heb ik waneer de batterij klaar is met opladen dan verschijnt wederom een melding waarna de radio er weer mee kapt. Ik het het geluid van toestenbord al op nul staan, maar op 1 of andere manier geeft de N95 toch een signaal af tijdens de meldingen! iemand een oplossing?? Mijn dank ik groot.

Ps ik had eerst een samsung en die maakte binnen 1 sec verbinding met de bleutooth set zonder irritaties dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb in mijn auto een carkit van Nokia de CK7 nog wat.
Als ik in de auto stap en het contact er op zet heb ik direct een bluetooth connectie.
Echt max een 2 seconden.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Zo, van de week zo'n "softfeel" zwarte voor- en achterkant op m'n N95 geplaatst...wat is dat gaaf een zwarte N95 :9 (besteld bij gsm-cover.nl)
En dat voor 10 euro :)
Niks deep plum of sand :r
Wat een geweldig ding, ben er ontzettend blij mee :)

I love watercooling

• franssie

franssie

Save the albatross

danplo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:02:
Ik heb ook net de Voipbuster software gedownload en geinstalleerd op mijn n95.
Heb ook de software op mijn pc geinstalleerd en mijn nummer via sms bevestigd..
Nu kan ik dus sms sturen via mobiel en of mijn pc en ze komen ook zeker aan.
Maar als ik het via mijn telefoon verstuur, vraagd het programma niet of hij verbiding moet maken met internet.
Wel vraagd hij toegang tot het netwerk om bestanden te kunnen verzenden en te ontvangen.
Het lijkt dus net of het dus niet wordt verstuurd via mobiel internet maar gewoon via het netwerk.
-1-Klopt dit ??
-2-Kan je nu ook gratis sms versturen vanaf je pc naar een telefoon ??
-3-Of worden de kosten later toch via je provider verhaald ??
-1- 'het netwerk' staat bij toepassingen, tools, toepassingbeheer ergens. ALs het goed is (maar dat heb je dan zelf gedaan denk ik) staat dat op 't-mobile internet' of op een wifi lan ergens.
-2- ja, inloggen op voipbuster.com en dat is er vast wel ergens een link in de popup die 'verstuur sms' heet oid ;)
-3- zie -1-, als daar t-zones staat moet je betalen, anders valt het in je data bundel.

Via wifi bellen gaat trouwens extreem goed,nu nog eens via 3G bellen proberen })

• patrickt35
franssie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:57:
[...]

Waar staat dit beschreven?
Dit is gewoon dus gelul.

In de eerste dag dat ik mijn N95 heb ontvangen, gelijk de productcode, alsmede de firmware vervangen.
Twee dagen later toestel omgeruild voor een andere door een klein defectje aan het display.

Het is gewoon JOUW toestel, en daarmee mag jij doen wat je wilt.
Zelfs het unlocken is niet strafbaar.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 17:27
franssie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:23:
[...]

-2- ja, inloggen op voipbuster.com en dat is er vast wel ergens een link in de popup die 'verstuur sms' heet oid ;)
Ik kan gewoon via het programma wat ik heb gedownload voor de pc, sms sturen. Heb geen beltegoed of iets dergelijks gekocht, en ze worden gewoon verstuurd.

• patrickt35
CoolHead621 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:09:
[...]

Ik heb in mijn auto een carkit van Nokia de CK7 nog wat.
Als ik in de auto stap en het contact er op zet heb ik direct een bluetooth connectie.
Echt max een 2 seconden.
Misschien is er nieuwe firmware voor je CK7W.
En overweeg anders eens een Parrot. Deze heeft veeeel meer mogelijkheden, geluidskwaliteit is veeel beter en ondersteund de N95 perfect.

En ja, ik spreek uit ervaring, gezien ik beide systemen met grote regelmaat inbouw.

• dafmay
Garrett schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:15:
Zo, van de week zo'n "softfeel" zwarte voor- en achterkant op m'n N95 geplaatst...wat is dat gaaf een zwarte N95 :9 (besteld bij gsm-cover.nl)
Ik heb even op die gsm-cover.nl website gezocht naar "softfeel" covers, maar niets gevonden. Heb je mischien een direkte link ?

Laat maar, voor dat geld kan het nooit veel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 27-09-2007 01:34 ]

• TweakMij
  • Laatst online: 15-02 13:18
M-AH schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:56: Heeft iemand al ontdekt wat er op de streepjescode staat die op je radio ontvanger zit (bijgeleverd bij elke Nokia N95). Mij is het nog niet gelukt, wel nieuwsgierig? Of zou het gewoon een productcode zijn?
Na met genoeg indirect licht en in de macro-stand er een foto van te hebben gemaakt (met een Japanse versie van een Canon Ixus 55):

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/3853/fotogp4.jpg

.. en de foto vervolgens (via mijn beeldscherm) met de barcodelezer van een N95 te scannen, zie je dit op de N95:
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/7278/barcodenummerrc2.png

... wat een serienummer is, vermoed ik.

Helaas, geen geheim telefoonnummer uit de Matrix dus. :+

[ Voor 16% gewijzigd door TweakMij op 27-09-2007 01:49 . Reden: Typo's verwijderd ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Verwijderd

Hallo mensen, wie kan mij helpen. Ik heb een grote probleem met de GPS, heb de N95 sinds maandag. Als ik 1 van de applicaties open voor GPS positioneren dan krijg in een lijst met de bluetooth apparaten, ik moet er dan 1 uitkiezen (vreemd vreemd) en als ik op annuleren klik dan vindt ie geen sattelieten, heb ik wat verkeerd ingesteld ?

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Hallo mensen,

Ik zag net een gave aanbieding op een mobiel site http://www.belnu.nl
De Nokia N95 gratis voor maar 19,25 p maand + internet

Wilde dit toch even met jullie delen,

don't worry, be happy...

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Er is een nieuwe versie van Nav4all beschikbaar, op de site staat nog versie 7.4.1, maar als je download (nav4all.com/install) wordt versie 8.0 geinstalleerd.

• Noedels
Mau_Maus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:00:
[...]

Het is een aanvulling. Zonder intergrated of externe GPS zal het niet werken. Dus beide aanlaten en misschien voor AGPS de verbinding wijzigen.
Hoe doe ik dat? Bij positiebepaling kan ik namelijk enkel kiezen om de AGPS uit te schakelen of in te schakelen...

Verwijderd

Tweakman schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:09:
Er is een nieuwe versie van Nav4all beschikbaar, op de site staat nog versie 7.4.1, maar als je download (nav4all.com/install) wordt versie 8.0 geinstalleerd.
Nog eventjes van genieten dat ie gratis is :) Begin volgend jaar moet je ook hiervoor betalen. Hopen dat TomTom tegen die tijd uit is, dan kan ik die uit de nieuwsgroepen plukken...

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Luitjes, ik heb de oplossing voor het maar-vijf-minuten-snoozen probleem gevonden! Een langere snoozetijd instellen is nog steeds onmogelijk, maar wat wel kan is twee alarmen instellen, tien minuten na elkaar! (Of in mijn geval vier. ;)) Geniaal, dat we dat niet zelf konden bedenken...

• Mau_Maus
  • Niet online
Noedels schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:30:
[...]

Hoe doe ik dat? Bij positiebepaling kan ik namelijk enkel kiezen om de AGPS uit te schakelen of in te schakelen...
Dan schakeld je hem toch in? Dus vink AGPS aan en vink Internal GPS aan. Ik snap de vraag niet helemaal....

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:32:
[...]

Ik heb even op die gsm-cover.nl website gezocht naar "softfeel" covers, maar niets gevonden. Heb je mischien een direkte link ?

Laat maar, voor dat geld kan het nooit veel zijn.
Hmm ik heb ook zon ding, wordt dan siliconcase genoemd. Opzich wel mooi, maar de 2 losse stukken schuiven over een soort rails van plastic, en vaak schuift het niet goed mee (bij mij dan) Ook al gaat het sepel. Het blijft een soort flabbertje wat eroverheen zit wat je blijft merken. Niet echt toegevoegte waarde.

Op de site kan ik hem niet vinden... Het enige wat ik kan vinden is deze:
http://gsm-cover.nl/view_product.php?product=FROQB0J459

En dat ziet er toch wel leuk uit....

[ Voor 16% gewijzigd door Mau_Maus op 27-09-2007 10:28 ]

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

patrickt35 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:19:
[...]

Misschien is er nieuwe firmware voor je CK7W.
En overweeg anders eens een Parrot. Deze heeft veeeel meer mogelijkheden, geluidskwaliteit is veeel beter en ondersteund de N95 perfect.

En ja, ik spreek uit ervaring, gezien ik beide systemen met grote regelmaat inbouw.
Ik heb geen problemen met mijn Nokia Carkit.
Deze werkt perfect met mijn N95.
Ik reageerde op iemand anders die wel problemen heeft. :)

• Mau_Maus
  • Niet online
Garrett schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:15:
Misschien stomme vraag, maar ik heb nooit slider probleem gehad. Dus heb hem nooit open hoeven halen... Maar voor die bovenste cover moet je neem ik aan die 4 schoevjes los draaien met zon Torx 5 schoevendraaier? En dan kan je die cover wisselen?

bedankt alvast.

• BillMcNeal
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:44:
Heb de coreplayer toch maar even gedownload (cracked by BINPDA) eens even mee spelen :)
Waar kan je deze downloaden of stel ik dan een illigale vraag..? Het is toch freeware...?

Verwijderd

BillMcNeal schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:16:
[...]

Waar kan je deze downloaden of stel ik dan een illigale vraag..? Het is toch freeware...?
De trial is freeware idd, de cracked versie die ik heb kost geloof ik 30 dollar. Daar kan (mag) ik je hier niet aan helpen, sorry.

• legendx2
  • Laatst online: 11-12-2020
weet iemand al wanneer tomtom7 uit komt
zag laast op een forum gsmhosting dat iemand het werkend had met tom tom
weet niet meer precies waar. overigens ff naar het vodafone city point geweest
komt de meneer mij doodleuk vertellen dat ze niks aan het slider probleem kunnen
doen.en bij NSP ook niet want er bestaan geen oplossingen ervoor.
dat zegt die medewerker dus in alkmaar. :/
weet iemand mss nog een goede NSP in de buurt van alkmaar die wel dat slider probleem
oplost.

bijna al weer Deel 9 zie ik zo :*)

Verwijderd

legendx2 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:09:
weet iemand al wanneer tomtom7 uit komt
zag laast op een forum gsmhosting dat iemand het werkend had met tom tom
weet niet meer precies waar. overigens ff naar het vodafone city point geweest
komt de meneer mij doodleuk vertellen dat ze niks aan het slider probleem kunnen
doen.en bij NSP ook niet want er bestaan geen oplossingen ervoor.
dat zegt die medewerker dus in alkmaar. :/
weet iemand mss nog een goede NSP in de buurt van alkmaar die wel dat slider probleem
oplost.

bijna al weer Deel 9 zie ik zo :*)
TomTom 7 staat al wel in de nieuwsgroepen. Ik hoor verscheidene mensen die het werkend hebben op een Windows Mobile 6 apparaat (ik noem een HTC Tytn II of E-Ten X800)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
Iemand een app gevonden of zich eens in de flders/files verdiept van hun N95 welke overbodig zijn en met gemak er af gegooid kunnen worden?

Of een tooltje om achtergebleven entry's te verwijderen? Na al dat gespeel met div soft blijft er net als bij M$ Windows altijd wel zooi achter en wil dat nu wel eens opschonen.

• dafmay
schumi2004 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:04:
Iemand een app gevonden of zich eens in de flders/files verdiept van hun N95 welke overbodig zijn en met gemak er af gegooid kunnen worden?

Of een tooltje om achtergebleven entry's te verwijderen? Na al dat gespeel met div soft blijft er net als bij M$ Windows altijd wel zooi achter en wil dat nu wel eens opschonen.
Ik doe van tijd tot tijd een hard reset om weer een schone en vlotte telefoon te krijgen. De software die ik gebruik heb ik namelijk daarna vrij snel weer geinstalleerd en geconfigureerd, als ook de overige telefoon-settings. Kost mij in totaal mischien een klein uurtje. Dus in mijn geval is dat de makkelijkste oplossing.

• Noedels
Mau_Maus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:21:
[...]

Dan schakeld je hem toch in? Dus vink AGPS aan en vink Internal GPS aan. Ik snap de vraag niet helemaal....
Ok dankje voor de moeite! Die twee had ik al aanstaan, maar blijkbaar is het bepalen van je huidige positie dus gewoon nog trager dan ik verwacht had...

Thnk!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Noedels schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:26:
[...]

Ok dankje voor de moeite! Die twee had ik al aanstaan, maar blijkbaar is het bepalen van je huidige positie dus gewoon nog trager dan ik verwacht had...

Thnk!
Wat is traag?
Ik heb met AGPS een fix binnen een paar luttele seconden.

• Mau_Maus
  • Niet online
Noedels schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:26:
[...]

Thnk!
Heb je een goede toegangspunt gekozen? En wel bij een raam ofzo plaatsen he

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:55:
Misschien stomme vraag, maar ik heb nooit slider probleem gehad. Dus heb hem nooit open hoeven halen... Maar voor die bovenste cover moet je neem ik aan die 4 schoevjes los draaien met zon Torx 5 schoevendraaier? En dan kan je die cover wisselen?
Inderdaad, gewoon die 4 schroefjes losdraaien en je kunt de cover er vanaf halen, heb hem zelf gisteren toevallig vervangen :)
Nop, we houden het lekker bij deel 8, het is veel makkelijker om wat terug te kunnen vinden met de search functie als je maar in 1 topic hoeft te zoeken. ;)
offtopic:
Edit: hebben we overigens toch netjes gedaan, zie net dat de startpost van 28 augustus is dus 1200 berichten op een maand tijd is niet slecht >:)

[ Voor 9% gewijzigd door digital-IMEI op 27-09-2007 13:48 ]

• BillMcNeal
[...]
Nop, we houden het lekker bij deel 8, het is veel makkelijker om wat terug te kunnen vinden met de search functie als je maar in 1 topic hoeft te zoeken. ;)
Waarom houden we het eigenlijk niet helemaal bij een deel 1 ? Vanwege ruimtegebrek op database of iets in die richting?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
TweakMij schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:33:
[...]

Na met genoeg indirect licht en in de macro-stand er een foto van te hebben gemaakt (met een Japanse versie van een Canon Ixus 55):

[afbeelding]

.. en de foto vervolgens (via mijn beeldscherm) met de barcodelezer van een N95 te scannen, zie je dit op de N95:
[afbeelding]

... wat een serienummer is, vermoed ik.

Helaas, geen geheim telefoonnummer uit de Matrix dus. :+
Radio ontvanger? Er wordt zeker de head set bedoeld neem ik aan ?

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:55:
[...]

Radio ontvanger? Er wordt zeker de head set bedoeld neem ik aan ?
Haha vorige week had ik al over die term geklaagt, bracht nogal verwarring mee

• TweakMij
  • Laatst online: 15-02 13:18
schumi2004 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:55:
[...]Radio ontvanger? Er wordt zeker de head set bedoeld neem ik aan?
Klopt. Omdat anderen dit reeds in dit deel van deze GoT hadden opgemerkt, leek het me onnodig om ook hun reacties hierover te quoten. Maar goed, dit is er dus 1 van:
franssie in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Jezelf zijn kan jij het beste

• digital-IMEI
BillMcNeal schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:52:
[...]

Waarom houden we het eigenlijk niet helemaal bij een deel 1 ? Vanwege ruimtegebrek op database of iets in die richting?
Omdat er vanaf deel 7 eigenlijk pas behoefte aan is gekomen en de topicstarter van toen geen tijd meer had om de start post bij te werken heb ik deel 8 nog geopend om de startpost bij te kunnen werken.
Omdat er geen verdere behoefte is om een nieuw deel te openen (as far as i know) houden we het gewoon bij deel 8

• Noedels
CoolHead621 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:28:
[...]

Wat is traag?
Ik heb met AGPS een fix binnen een paar luttele seconden.
14.23: Start via het menu "Kaarten" op.
14.23: Laatst bekende locatie is gevonden en de twee boven elkaar liggende streepjes worden getoond.
14.26: Het sateliet icoontje rechtsondering geeft nog steeds een kruis (geen verbinding) aan.\
14.30: Nog steeds geen fix....

Ik zit op dit moment in Amsterdam in een kantoor, bij het raam, zonder enige blokkade van andere gebouwen.

Standaardtoeganspunt heb ik ingesteld staan op Mobiele Startsite (dus standaard mobiel internet.
Netwerk gebruiken staat op Indien noodzakelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Noedels op 27-09-2007 14:32 ]

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Noedels schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:30:
[...]

14.23: Start via het menu "Kaarten" op.
14.23: Laatst bekende locatie is gevonden en de twee boven elkaar liggende streepjes worden getoond.
14.26: Het sateliet icoontje rechtsondering geeft nog steeds een kruis (geen verbinding) aan.\
14.30: Nog steeds geen fix....

Ik zit op dit moment in Amsterdam in een kantoor, bij het raam, zonder enige blokkade van andere gebouwen.

Standaardtoeganspunt heb ik ingesteld staan op Mobiele Startsite (dus standaard mobiel internet.
Toevallig warmte werende ramen? 8)

Ga nu eens een keer buiten in de open lucht testen.
Binnen in een gebouw door ramen heen werkt zowieso slechter.

[ Voor 7% gewijzigd door CoolHead621 op 27-09-2007 15:00 ]

• Tweakman
  • Laatst online: 13-06 19:15
Noedels schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:30:
[...]

Ik heb ook altijd binnen een paar seconden een fix, maar veel kantoorgebouwen hebben een bepaalde coating in de ramen waardoor je geen fix krijgt. Sommige auto's ook trouwens, da's nog vervelender.

Hier op kantoor met heel veel ramen en vrij uitzicht krijg ik geen fix, als ik de N95 5 seconden uit het open raam hou, heb ik wel een fix.

Mocht het buiten ook niet lukken ... uh ... succes !

• BillMcNeal
Sjengcity schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:16:
[...]
Omdat er vanaf deel 7 eigenlijk pas behoefte aan is gekomen en de topicstarter van toen geen tijd meer had om de start post bij te werken heb ik deel 8 nog geopend om de startpost bij te kunnen werken.
Omdat er geen verdere behoefte is om een nieuw deel te openen (as far as i know) houden we het gewoon bij deel 8
Beter dat je het hebt overgenomen, ik heb toch al best veel info hier vandaan gehaald. En idd hou t maar bij deel 8, ik zoek me af en toe al rot in al die delen :O

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Sjengcity schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:54:
[...]
De 12.0.014 is exact dezelfde versie als wat wij hebben, het enige wat er anders aan is is een bug in de installer en heeft dus totaal geen aanpassingen in de software zelf.
Ik ga er vanuit dat dit probleem bij de volgende firmware gewoon weer is opgelost.

Over Salling Clicker, dit is echt een heerlijk programma. Je kunt het gebruiken om je telefoon als afstandsbediening te laten fungeren maar niet alleen voor dat.
Zo worden de volgendedingen gedaan als ik out of bluetooth range ga:
Het scherm gaat uit
Muziek wordt gepauzeerd
Volume wordt gemute voor het geval ik een stream op het staan
Live Messenger gaat op afwezig
En tot slot wordt m`n computer gelocked.

Als ik weer thuis kom springt alles weer mooi aan en kan ik meteen op m`n computer werken.

Om ervoor te zorgen dat m`n bluetooth nu niet altijd aan hoeft te staan gebruik ik het programma miniGPS wat ervoor zorgt dat als ik bij mij thuis in de buurt kom er automatisch wordt overgeschakeld naar het profiel Thuis. (je kunt er ook voor kiezen om alleen je bt aan te laten gaan maar daardoor liep ik tegen een probleem aan)

Het enige probleem waar ik in eerste instantie tegen aan liep was dat als ik naar bed ging m`n telefoon nog binnen het bluetooth bereik van m`n computer lag en hij dus niet op standby ging en m`n geluid ook niet automatisch werd uitgeschakeld. Dit heb ik dan weer met het programma bestprofiles opgelost.
Omdat ik m`n telefoon altijd aan de oplader heb liggen s'nachts heb ik met bestprofiles zo ingesteld dat hij naar het profies s'nachts springt waar ik weer bij heb ingesteld dat de bluetooth in dat profiel uit moet staan. Dus op het moment dat ik m`n telefoon aan de oplader aansluit gaat m`n bluetooth uit en wordt m`n computer alsnog vergrendeld enz.
Met bestprofiles heb ik dan alleen nog ingesteld dat hij automatisch weer naar het profiel thuis moet gaan op het moment dat ik hem van de oplader afhaal. Aan dit profiel is gekoppeld dat m`n bluetooth aan moet gaan dus wordt m`n computer ook meteen weer ge-unlocked.
Misschien een beetje omslachtig allemaal maar als je het eenmaal gedaan hebt is het echt heerlijk!!! _/-\o_

De gebruikte programma's:
Salling Clicker
- Voor de communicatie tussen computer en telefoon
Bestprofiles
- Om profielen te koppelen aan bluetooth
MiniGPS
- Om m`n thuis profiel te koppelen aan m`n locatie
Ben helemaal hooked na je verhaal en het uitproberen. Winamp ging net uit toen ik werd gebeld. supergewoon. Ultieme gemak! supernerd stuff

Verwijderd

Ik heb sinds het begin een probleem met mijn N95 en via deze weg probeer ik te vragen of iemand anders dit evt. eens zou kunnen proberen.
Ik heb een Camera-tasje gekocht om het toestel op te bergen (handig met clip om aan je broeksriem te hangen). Deze sluit je met een magneet (zoals bij de HTC TyTN voor de kenners). Heel handig, ware het niet dat de N95 reageert op deze magneet!!!
Als je met een magneet over de batterij wrijft, komt deze plots uit standby, zet de knoppen actief en draait het scherm 90 graden :-). Als je nog wat meer beweegt, kan je de display terug draaien enz...
De functies zijn misschien random, maar dit betekent wel dat het toestel niet magneet-ongevoelig is. Met mijn andere Nokia's had ik dit probleem niet.

Vervelend is dat ik, als ik wordt opgebeld, niet kan kijken wie het is, want van zodra ik de telefoon uit het tasje haal, neemt hij op, onafhankelijk of je nu hebt ingesteld dat de toetsen vergrendeld zijn of niet.

Dit is het nadeel van een hele lichte telefoon op de markt te brengen...

Try this at home!

• Noedels
CoolHead621 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:59:
[...]

Toevallig warmte werende ramen? 8)

Ga nu eens een keer buiten in de open lucht testen.
Binnen in een gebouw door ramen heen werkt zowieso slechter.
Hmm je lijkt gelijk te hebben!
Ben even op het dakterras gaan staan. Daar pakt hij vrij snel mijn huidige lokatie. Ik moet wel perse de slider open hebben, anders vindt hij me niet. Als ik vervolgens de slider sluit, dan heeft hij veel moeite om de sateliet vast te houden...

Als ik met mijn lokatie vervolgens naar binnen ga, dan weet hij mij wel goed vast te houden!

Thnx!

• Noedels
Nog even wat anders... Een andere vraag die ik in mijn "eerste" post al stelde....
Hoe zit het met MSN Messenger van Microsoft... Ik heb die Symbian versie van ze geïnstalleerd, en ik kan nu gewoon connecten via WLAN maar niet via mijn mobiele internet.

Klopt dit?
Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.