Beste 500gb SATA HDD op het moment?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 12:49
Ik ben op zoek naar een goede 500gb SATA hdd
maar heb allerlei benchmarks en reviews al gelezen alleen kom geen stap verder
Ik wil graag dat die ie stil, stabiel, koel en (redelijk) snel is
dus eigenlijk alles en rond het bedrag van 100 euro :P
maarja welke moet je dan nemen .. samsung,maxtor,seagate,Wesern Digital..
iemand ervaring of tips welke ik het beste kan nemen?
heb al meerdere reviews gelezen zoals ik al zei alleen dat gaat dan vaak over 300gb o.i.d

alvast bedankt voor de reacties ;)

grtz
Blueflame

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 09:04
Er is al een uitgebreid topic over de Samsung T166 500GB en de Seagate 7200.10.

De ene is iets sneller met kleine bestanden, de andere is weer iets sneller met grotere bestanden.
Dus het is ook afhankelijk van wat jij zelf met de schijf wilt doen. Zelf heb ik aan de hand hiervan gekozen voor de Samsung T166 (HD501LJ) variant. Hiervan heb ik er nu 4 in mijn systeem zitten en ik ben er erg tevreden over.
Snelheid is goed en qua geluid. Nou goed als ze alle 4 spinnen dan hoor ik het wel zoemen, maar dat komt ook meer door mijn kast heb ik al gemerkt. Maar het ratelen wat je bij sommige schijven hoort is bij deze Samsungs niet van de orde.

Een vriend van me heeft juist de Seagates gekocht, hij is er zelf ook te spreken over. Zoiets is heel vaak persoonlijk ook.

Het topic wat ik bedoel is http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1223786

[ Voor 15% gewijzigd door Tommy_G op 27-08-2007 19:20 ]

• Blueflame_Core
ja idd bedankt voor die link samsung beter dan de seagate alleen jammer dat de WD haast niet word besproken .. er staat wel dat de WD beter is dan de samsung maar goed dat zegt maar 1 iemand vraag me af wat de rest hier over te zeggen heeft

• phobosdeimos
  • Laatst online: 21-02 17:23
Ik persoonlijk koop enkel nog de Raid-Edition serie van WD.
Enterprise kwaliteit.
Gemaakt om 24/7 te draaien.
Hoge MTBF.
5 jaar garantie.
Komen meestal als zeer stil & zuinig uit de benchmarks (enkel Samsung doet het nog iets beter).
Maar, favoriete hdd merken kan je nog jaren over babbelen hoor, iedereen zweert bij zus of zo.

• Blueflame_Core
ja je hebt gelijk :P iedereen heeft wel een favo merk
maar goed ik heb nu een WD en die maakt zo'n irritant fluitend geluid nou is het nog wel een IDE maar goed :p kwil over naar SATA wat is het type nummer van die raid edition?

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:27
de types die beginnen met RE(2) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Grote Schurk op 27-08-2007 21:40 ]

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 09:04
http://www.wdc.com/en/pro...p?driveid=331&language=en

WD5000ABYS 8)

Maar inderdaad, een discussie over welk merk het "beste" is, is een discussie zonder einde.
Iedereen heeft zijn/haar eigen prioriteit m.b.t. de criteria. Daarom is het belangrijk wat je zelf voor een prioriteit aan welke criteria hecht en aan de hand daarvan je keuze maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Tommy_G op 27-08-2007 21:43 ]

• Blueflame_Core
ik ga dan toch maar voor de samsung T166 denk ik .. zijn de meeste mensen het meeste positief over qua stilte,snelheid etc

mja toch thx voor jullie reacties mensen ;)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Draai op dit moment samen in een array:
2x Maxtor 7H500F0
3x Maxtor 6H500F0
3x Western Digital WD5000YS

Aangezien ik heel tevreden ben over de WD's (itt de Maxtor's) worden m'n volgende schijven van het type Western Digital WD5000ABYS. Samsung daarentegen heb ik in totaal twee schijven van gehad en die zijn allebei gesneuveld binnen een jaar, ben dus persoonlijk niet zo'n fan van Samsung hardeschijven (de rest wat ze maken is wel goed :+).

Ligt denk ik idd veel aan de toepassing, bij mij draaien 24/7 als het ff kan.

[ Voor 38% gewijzigd door Dukey op 28-08-2007 09:55 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Iedereen heeft zo zijn eigen favoriete merk natuurlijk. Zelf ben ik ook al jaren vervent WD gebruiker, heb er 7 verzameld in de afgelopen ~6 jaar, en ééntje heeft het leven gelaten (gaf een SMART error is pas een *ruim jaar* later kapot gegaan, die tijd gebruikt voor temp files)

Maandje terug heb ik een WD5000AAKS aangeschaft, werkt prima en is erg rap :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

phobosdeimos schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:09:
Ik persoonlijk koop enkel nog de Raid-Edition serie van WD.
Enterprise kwaliteit.
Gemaakt om 24/7 te draaien.
Hoge MTBF.
5 jaar garantie.
Komen meestal als zeer stil & zuinig uit de benchmarks (enkel Samsung doet het nog iets beter).
Maar, favoriete hdd merken kan je nog jaren over babbelen hoor, iedereen zweert bij zus of zo.
Bij gebruik zonder RAID-controller moet je op die schijven wel de TLER uitschakelen! (daar zijn tooltjes voor als ik mij niet vergis) Die zorgt er voor dat de schijf bij een leesfout niet opnieuw probeert, wat bij een RAID1 of RAID5-opstelling door de controller gecorrigeerd wordt. Bij los gebruik of in een RAID0-setup zal dit er echter voor zorgen dat je systeem gigantisch op zijn bek gaat.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe een HDD te uitkiezen staat nochtans in de FAQ van dit subforum uitgelegd :)
OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen?

Er is géén beste HDD. Het hangt allemaal maar net af van de features, snelheid, geluidsniveau, garantietermijn, ondersteuning, de naam en bovenal jouw budget. Leg ze op een weegschaal en geef het een of ander extra gewicht wanneer je meer waarde aan hecht. Dan kom je er wel uit :) Zoals met alle andere keuzes die überhaupt in jouw leven gemaakt moeten worden.

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare research. Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 28-08-2007 10:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.