Toon posts:

Quad- vs Dualcore

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen en alles ligt ongeveer vast, behalve de keuze tussen dual-en quadcore. Ik ga de pc vooral gebruiken om te surfen en te gamen, maar ik heb gehoord dat sommige games (zoals bv. CSS) gaan dwarsliggen bij quadcores. Is hier iets van waar of zijn quadcores toch beter dan duals voor gamegebruik?

Alvast bedankt!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
Het "dwarsliggen" lijkt me onzin, maar aangezien een dualcore eigenlijk al niet eens echte meerwaarde heeft is een quadcore waarschijnlijk helemaal onzin als het om performance gaat. Het kan een prima CPU zijn natuurlijk, maar dat komt niet omdat het quadcore is.

omniscale.nl

Verwijderd

Zoek er eens naar op dit forum, doet wonderen en er gaat een informatie wereld voor je open................

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
het heeft zin zodra je er games op speelt die voor multi-cores geschikt zijn...meer kan je er niet over zeggen...

en dat ze gaan tegeliggen is gelul...het zijn gewoon 4 processoren en voor css gebruikt hij er dan maar 1, ipv van alle 4....Daarbij is elke quadcore die er op de markt is makkelijk in 1 core al sterk genoeg om css helemaal soep te draaien, dus maak je daar niet druk om..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hier is al zovaak een discussie over geweest... Té vaak. Gebruik de search eens zou ik zeggen ;)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 16:22

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zat met hetzelfde probleem: E6750 en Q6600

Heb gekozen voor de Q6600(makkelijk op te OC-en naar 3ghz zonder veel moeite) gezien dit in de toekomst toch wel wat winst op zal leveren. heb zelf ook wel het idee dat ik met de Q6600 wat langer kan doen als er straks wel applicaties/games zijn die quadcores aan kunnen.

Hoef ik over 2 jaar alleen de gpu te vervangen

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 11:58

EMP

Krulloos!

Welkom op GoT Droes!

Het is op GoT gebruikelijk om eerst zelf het een en ander uit te zoeken (en dit te melden in de topic start) alvorens een vraag te posten.

Lees de FAQ, het PMG-FAQ en het PMG-beleid anders eerst even door.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1