[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 13.784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Mwah heb een E6750 met ds4 en dat doetie dus op 480 fsb en dat loopt rete snel dus ja straps ach,
vandaag ook een E6850 getest en het verschil was verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
aTmosh schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 02:01:
[...]

Ja:

Kingston (volgens doosje) PC8000 5-5-5-15 (volgens cpu-z PC6400 5-5-5-15)

8000/16=500 MHz, en volgens CPU-Z draai je die op 525, dus zowel overklokt als strakkere timings dan de default waardes. Dat kan over het algemeen alleen met extra voltage op het geheugen. Volgens de Kingston site heb je 2,2V volt nodig voor 5-5-5-15 op 500 MHz met KHX8000D2/1G modules, dus als je dat ook hebt heeft jouw 4-4-4-12 op 525 MHz waarschijnlijk 2,3V of hoger nodig.

Afhankelijk van je moederbord (subtimings die je wel of niet in kan stellen in BIOS), een stuk hogere voltage, maar verder dan 2,4V zou ik zeker niet gaan (en boven 2,2V is koeling geen slecht idee). Op mijn P5W DH moet ik er 2,2V op zetten om te kunnen booten met 4-4-4-15 vanwege Asus marketing die in reviews snel wil zijn en tRFC/tRD op 28/6 zet i.p.v. 42/8 zonder een mogelijkheid om dat vanuit de BIOS te veranderen (anders had ik aan 1,9-2,0V genoeg). Overigens is je 4-4-4-4-12 eigenlijk 4-4-4-12-4 met de laatste 4 een minder belangrijke subtiming die waarschijnlijk geen problemen veroorzaakt (je kan met default waardes in de BIOS booten en dan met MemSet o.i.d. checken wat daar normaal staat).

Tevens afhankelijk van chipset zou je meer voltage op de northbridge kunnen moeten zetten, en beter (lees actief) koelen (met name bij 975X van belang).

Edit: die laatste 4 is tRAS en staat bij mij op 12, zou je nog aan kunnen passen om te kijken of dat helpt.
Dank voor opheldering.
Het geheugen doet het probleemloos op 2.275V dus inderdaad bijna 2.3V.

Door meer voltage op NB+CPU kwam ik ook verder met de CPU (3.6 bootable) maar na 2 windows boots gaf windows de geest. Startte niet meer op in geen enkele modus.
Gevolg was een nieuwe windows install en heb het nu maar gewoon lekker op 3.37Ghz draaien met 1050 Mhz geheugen.

Snel zat en stabiel :)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mn CPU ook niet helemaal stabiel op 3,6Ghz, en heb zon beetje alles al geprobeert. Het rare is dat ik geen error krijg ofzo als ik orthos draai, maar dat de pc gewoon telkens vast loopt.
Heb al een vcore van 1,537 ingesteld in het bios (1,42v effectief) maar mocht niet baten, NB en SB op 1,6v gezet maar hielp ook niet, de rest van de voltages wat hoger zoals VTT en 1,2HT op 1,4v.
Heeft allemaal geen nut gehad. Ik vraag me af of het nut kan hebben mn geheugen nog op lagere timings te zetten, maar ik draai unlinked op dezelfde snelheden (alleen 2T ipv 1T) dus denk niet dat het daar aan ligt.

Misschien dat iemand hier nog een idee heeft? Het betreft dus een P5N32-E SLI Plus met 2x1GB OCZ geheugen.

Enige wat ik nog kan veranderen is eigenlijk de voeding, aangezien de 12v lijn nogal laag is. Maar volgens het "welke voeding heb ik nodig" topic moest deze genoeg zijn tot een overklok van 50%.
En dan de koeler een keer opnieuw erop zetten zodat de temps misschien wat lager blijven, en ik een hogere vcore kan proberen. Maar eigenlijk heb ik het gevoel dat het ergens anders aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:09:
Ik krijg mn CPU ook niet helemaal stabiel op 3,6Ghz, en heb zon beetje alles al geprobeert. Het rare is dat ik geen error krijg ofzo als ik orthos draai, maar dat de pc gewoon telkens vast loopt.
Ik zit met hetzelfde probleem als ik mijn 4400 op een fsb van 400 wil laten lopen. Na een uurtje of anderhalf krijg ik spontane freezes, ook geen errors in Orthos, nee, gewoon van de een op de andere seconde muurvast en alleen de reset/powerknop kan nog uitkomst bieden. Dit heb ik al op 2 verschillende moederborden gehad dus ik ben er vrij zeker van dat het gewoon de cpu is die de hoge FSB niet trekt. Jammer maar helaas.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Klinkt toch alsof de NB het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Bram77 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:04:
Klinkt toch alsof de NB het niet trekt.
Op 2 verschillende moederborden? 2 keer precies op hetzelfde punt? Lijkt me dat de cpu in zo'n geval verdachte nummer één is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Naluh! schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:13:
[...]

Op 2 verschillende moederborden? 2 keer precies op hetzelfde punt? Lijkt me dat de cpu in zo'n geval verdachte nummer één is.
Maar hoe verklaar je dan dat hij het anderhalf uur volhoudt zónder fouten, en dan ineens VOL crasht. Die load blijft wel hetzelfde, en de maximale temperatuur wordt al vrij snel bereikt. Lijkt me niet dat die na 1.5 uur nog ietsje hoger wordt waardoor hij het niet meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:03:
[...]

Maar hoe verklaar je dan dat hij het anderhalf uur volhoudt zónder fouten, en dan ineens VOL crasht. Die load blijft wel hetzelfde, en de maximale temperatuur wordt al vrij snel bereikt. Lijkt me niet dat die na 1.5 uur nog ietsje hoger wordt waardoor hij het niet meer trekt.
Toeval, het is overigens niet zo dat die anderhalf uur een vast tijdstip is. Ik heb het ook al binnen het half uur zien gebeuren. Ik blijf erbij dat de cpu hoofdverdachte is. Hoe groot is de kans dat je 2 gloednieuwe P35 moederborden treft die er allebei bij 400 fsb geen zin meer in hebben?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:03:
[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Lucas-Lehmertest

Iedere stage doet de test meer tests, en worden langere FFT's gebruikt. De afwijking mag steeds maar x zijn, dus de kans dat je op een later level een error krijgt op een licht instabiele processor is groter.

Verder is het vaak ook deels toeval, en wie weet (zelf geen idee van) is het als de coopertest (een duurtest), en is de kans dat je uitvalt dus groter naar mate je langer bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit wel wat in, maar normaal gesproken krijg je dan toch gewoon de melding dat ie een error heeft en ermee ophoudt?
Heb met lagere snelheden ook gewoon een error gekregen als het zooitje niet stabiel was.
En 400 FSB lijkt me toch mogelijk met 1,6v op de NB en SB.
Misschien dat ik dat VTT voltage nog wat hoger kan zetten, maar weet niet precies waar dat goed voor is.
Ook lijkt het me niet onmogelijk voor een E6850 om die 20% overklok te halen zonder een al te extreme voltage verhoging, er zitten natuurlijk altijd mindere chips tussen, maar anderen met een E6850 uit mijn batch (week 27) haalden de 3,6ghz op 1,41v.
Ik ga van de week nog wel wat verder testen als ik eenmaal de koeler er opnieuw opgezet heb, maar het moet toch mogelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:30:
Daar zit wel wat in, maar normaal gesproken krijg je dan toch gewoon de melding dat ie een error heeft en ermee ophoudt?
Als alles "goed" gaat wel, blijkbaar gaat er bij jou en mij iets dus faliekant verkeerd.
Heb met lagere snelheden ook gewoon een error gekregen als het zooitje niet stabiel was.
En 400 FSB lijkt me toch mogelijk met 1,6v op de NB en SB.
Misschien dat ik dat VTT voltage nog wat hoger kan zetten, maar weet niet precies waar dat goed voor is.
Ook lijkt het me niet onmogelijk voor een E6850 om die 20% overklok te halen zonder een al te extreme voltage verhoging, er zitten natuurlijk altijd mindere chips tussen, maar anderen met een E6850 uit mijn batch (week 27) haalden de 3,6ghz op 1,41v.
Ik ga van de week nog wel wat verder testen als ik eenmaal de koeler er opnieuw opgezet heb, maar het moet toch mogelijk zijn lijkt me.
Kijk, ik kan niet voor jou spreken maar jouw probleem lijkt wel heel erg sterk op dat van mij en bij mij is het zo goed als zeker dat het een fsb-muur op de cpu is. Als ik zie wat voor voltages jij er tegenaan smijt lijkt het me dat je gewoon tegen de grens van je cpu aanzit.

Ik volg het C2D overklokken nu een paar maanden en zo vreemd is het niet als er eentje tussen zit die geen 400 fsb wil doen. Ik zie het zelfs geregeld voorkomen, alleen worden die resultaten niet breed uitgemeten in de OC-topics, simpelweg omdat mensen over het algemeen nou eenmaal niet graag een matige OC posten :+ . Zo krijg je een beetje het beeld dat het overal hartstikke simpel gaat en iedereen z'n fsb op 400 of hoger pleurt en op stock voltage naar de 3,6 ghz vliegt...

Naar het percentage van de overklok moet je in jouw geval al helemaal niet kijken. Jij hebt met 3 ghz en een 333 mhz fsb al de hoogst klokkende C2D die op dit moment te krijgen is. Dan is het logisch dat je daar niet zomaar tientallen procenten overheen vliegt, dat is nou eenmaal meer voorbehouden aan de lager geklokte modellen.

Eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon een beetje pech hebt, de enige manier om erachter te komen of het je mobo of je cpu is, is om je cpu in een moederbord te gooien waarvan je zeker weet dat hij het aankan. Maar ja, die moet je dan wel even hebben liggen :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:05
Super Pi geeft een error:
(tinypic verneukt mijn reso ;) )
Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/2ajusjt.jpg

E6600 @ 9x400 1,500 volt
PQI 800mhz @ 2 volt (tenminste, +0.2 overvolt)

Apart..
Hij draait verder wel stabiel.. :S

boxed cooler btw (temp), cpu wel gelapped.

Edit:

Na super pi te restarten toch gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/25qxhfd.jpg
E6600@ 3600 1,500 volt
2GB PQI pc6400 @ 2 volt

Edit:

LOL check 12 volt lijn volgens speedfan :D |:( (300 watt aopen voeding :o )
Eerst maar een andere voeding.
Volgens Hugoboss1985 (waarvan ik de cpu heb) doet hij sowieso 3,8 ghz,
ik heb nu de voeding en geheugen er niet voor, iemand ruilen tegen zijn slecht klokkende E6750?
Ik OC namelijk amper. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door __xeno__ op 09-10-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn 12V lijn is volgens Speedfan wel 0.32V ;) Niet te veel van aantrekken dus, dat is gewoon een meetfout. Ik OC trouwens ook op een Aopen 350W voeding en aangezien deze gemaakt worden door FSP is daar niets mis mee. :)

Overigens reboot mijn PC nu wel spontaan. Ik had hem Orthos stabiel op 3100MHz en nu krijg ik al spontane resets op 2800MHz. Zonder BSOD helaas, wel met de melding "Windows is hersteld van een ernstige fout etc.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Laatst online: 22:05
Admiral Freebee schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:14:
Mijn 12V lijn is volgens Speedfan wel 0.32V ;) Niet te veel van aantrekken dus, dat is gewoon een meetfout. Ik OC trouwens ook op een Aopen 350W voeding en aangezien deze gemaakt worden door FSP is daar niets mis mee. :)

Overigens reboot mijn PC nu wel spontaan. Ik had hem Orthos stabiel op 3100MHz en nu krijg ik al spontane resets op 2800MHz. Zonder BSOD helaas, wel met de melding "Windows is hersteld van een ernstige fout etc.".
Nee idd.. Maar je probleem klinkt wel erg voeding-achtig ;)

Gaat ook om een E600 btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
__xeno__ schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:20:
Nee idd.. Maar je probleem klinkt wel erg voeding-achtig ;)

Gaat ook om een E600 btw?
E6300. Het systeem is absoluut niet zwaar en ik heb al meermaals gecontroleerd of het voldoende zou zijn, ook via het "welke voeding heb ik nodig" topic.

De laatste verandering is wel het toevoegen van 2 x 512MB TwinMOS geheugen naast het OCZ geheugen. Daarom ook dat alles op 2800MHz draait zodat het geheugen niet meer overklokt wordt. De timings enzo staan allemaal handmatig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik heb net een E6750 gekocht, en ben aan het twijfelen of ik de Gigabyte GA-P35-DS4 of de Asus P5B Deluxe

Ja ik wil gaan OC'en
Kan iemand me even uit de brand helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo ik zit met een probleem.

Als ik ga OC'en kom ik vrij ver de 3.4Ghz haal ik wel en draaid ook stabiel met Orthos.
Alleen zodra ik een spel ga spelen in mijn geval GTR2. Heb ik een bar slechte FPS tussen de 20 - 50FPS. Zodra ik alles weer op default zet is er niks aan de hand en heb ik boven de 150FPS.

Zelfs nu als ik hem op 370 * 7 heb draaien wat 2589Mhz is heb ik dit probleem.
Mijn mem timings zijn 4-4-4-12-2T.

Ik heb deze specs:
Asus P5B Deluxe
E6600
OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum Revision 2 2 GB [OCZ2P800R22GK]

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Kijk is naar je pci-e link with, misschien dat ie op 1x staat ipv 16x veel voorkomende bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bassie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:14:
Kijk is naar je pci-e link with, misschien dat ie op 1x staat ipv 16x veel voorkomende bug.
Zo te zien staat die op 1x.

Hmm waar kan ik dit precies instellen :? Ja in de BIOS, maar onder welk menu zeg maar.

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 10-10-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, lijkt erop alsof 3,4 Ghz in ieder geval wel stabiel is. Heb dit behaalt met 1,4v ingesteld in bios. Kijk morgen wel even of dit nog omlaag kan.

Afbeeldingslocatie: http://img191.imagevenue.com/loc378/th_73917_22_122_378lo.jpg

Temps van de cores worden maximaal zo rond de 60 graden. Lijkt me nog een beetje hoog voor een tuniq tower, ook al kunnen ze het wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
__xeno__ schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:36:

E6600 @ 9x400 1,500 volt
PQI 800mhz @ 2 volt (tenminste, +0.2 overvolt)

Apart..
Hij draait verder wel stabiel.. :S

boxed cooler btw (temp), cpu wel gelapped.

Edit:

Na super pi te restarten toch gelukt:
Dat heb ik nou ook eerste keer Pi 1m onderuit 2de keer en opvolgend geen probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:52:
hmmm, lijkt erop alsof 3,4 Ghz in ieder geval wel stabiel is. Heb dit behaalt met 1,4v ingesteld in bios. Kijk morgen wel even of dit nog omlaag kan.

[afbeelding]

Temps van de cores worden maximaal zo rond de 60 graden. Lijkt me nog een beetje hoog voor een tuniq tower, ook al kunnen ze het wel hebben.
Die temps zijn niet zo raar hoor, had dezelfde temps met zowel een E6750 als E6850 moet wel zeggen dat de koeler lappen zeker 2 3 graden scheelt de tuniq is niet denderend afgewerkt.

[ Voor 44% gewijzigd door TRAXION op 10-10-2007 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Dutch3men schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:15:
[...]

Zo te zien staat die op 1x.

Hmm waar kan ik dit precies instellen :? Ja in de BIOS, maar onder welk menu zeg maar.
Kan niet, wat je moet doen is: pci-e freq spelen, max 5MHz erbij. Iets meer volt op je northbridge, beetje met je fsb freq spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen even tussendoor een vraagje.

Op pagina 28 kun je zien wat mijn specs zijn, maar ik wil graag een gigabyte GA-965P-DS3 kopen voor het overklokken. Ik heb vele reviews bekeken, maar ik kon nergens vinden dat je in de bios van dit moederbord de PCI clock synchronisation mode kan instellen.
Dit moet toch op 33.33MHz ingesteld worden voor het overklokken? Of is dit niet nodig op dit moederbord?
Zelf heb ik niet zo'n goed overklok moederbord, dus daarom dacht ik om het even te vragen voordat ik hem ga kopen.
Weet iemand hier iets over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Op mijn ASUS P4K kan ik de PCI-e bus locken op een vaste waarde (staat bij mij op 100Mhz).
Overclocken doet hij ook prima en de prijs is ook in orde. Het is een populair board. Ook onder de clockers. Met dat Gygabyte board heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb misschien de oorzaak van de instabiliteit gevonden. Ik heb onlangs een Freezer 7 Pro gemonteerd en deze laat veel minder lucht over het koelblok van de northbridge stromen. Voorheen bleef deze lauw, zelfs bij een forse overklok en belasting maar nu wordt hij wel gloeiend heet.

Het kan echter ook een probleem zijn van de OCZ + TwinMOS combinatie dus ik ben nu aan het testen met de OCZ latjes alleen en zonder extra koeling voor de northbridge.

Wat ik toch wel vreemd vind, is dat het koelblok zo lauw bleef voor het installeren van de Freezer. Ja, er stroomde meer lucht over maar het blok voelde amper warm aan terwijl mijn GA-965P-S3, met hetzelfde koelblok, toch wel een stuk heter wordt. De freezer duwt wel tegen het koelblok aan de noordzijde waardoor er misschien een betere warmtegeleiding is?

Ik vind het wel rot nu ik ook een Freezer besteld heb voor mijn moederbord hoop ik niet dat de chipset nog (veel) warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

hoeveel geld heb je.. want er zijn nog andere bordjes hoor
Blanco88 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:56:
Ik heb net een E6750 gekocht, en ben aan het twijfelen of ik de Gigabyte GA-P35-DS4 of de Asus P5B Deluxe

Ja ik wil gaan OC'en

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Ik heb de Asus P5B Deluxe/Wifi al gekocht, hij zal me wel te pas komen. :D

Ben nu alleen nog aan het twijfelen tussen een Thermalright Ultra 120 Extreme en een Coolermaster Gemini II. Die CM koelt mijn PC2 8500 Tracers wel goed, dus vandaar dat ik nog twijfel. als is de TR wel beter in koelen van de CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je achter in je kast een outtake fan hebt zou ik voor de thermalright gaan, die gemini blaast naar de zijkant en als je daar geen outtake oid hebt is dat ook niet echt optimaal lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Ik heb een 120mm aan de achterkant en een 92mm aan de zijkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Blanco88 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:56:

Ja ik wil gaan OC'en
Ik heb zelf de E6750 met de DS4 nu op 8x450 lopen, 3.6ghz dus. Stabiel en ruim onder de 60 graden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht Orthos een nachtje aan laten staan op 3400Mhz, om te kijken of ie ook langer stabiel is.
Kijk ik vanmorgen, was ie na 8 en een half uur gestopt, geen errors maar wel 100 warnings. Nou heb ik niet kunnen vinden welke warnings het waren, maar vraag me toch af wat dat nou kan zijn.
Iemand hier enig idee of het nou stabiel kan zijn of dat ik beter het voltage een stap of 2 kan verhogen. Ben namelijk gewend errors te krijgen maar warnings weet ik niet waar dat goed voor is. Temperaturen zijn bijna niet boven de 60 uitgekomen (Coretemp).

Edit: heb de warning kunnen terugvinden in het log:

1:ERROR: ILLEGAL SUMOUT
1:Possible hardware failure, consult readme.txt file, restarting test.

En die 100 keer :(

Misschien dat mijn ram de 8 Mhz overklok niet aankan op de normale timings? Zou wel jammer zijn dan...
Ik ga vannacht wel even testen met lossere timings, en dan als dat stabiel is clock ik de CPU wel wat verder om het verschil op te heffen ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:48:
Vannacht Orthos een nachtje aan laten staan op 3400Mhz, om te kijken of ie ook langer stabiel is.
Kijk ik vanmorgen, was ie na 8 en een half uur gestopt, geen errors maar wel 100 warnings. Nou heb ik niet kunnen vinden welke warnings het waren, maar vraag me toch af wat dat nou kan zijn.
Iemand hier enig idee of het nou stabiel kan zijn of dat ik beter het voltage een stap of 2 kan verhogen. Ben namelijk gewend errors te krijgen maar warnings weet ik niet waar dat goed voor is. Temperaturen zijn bijna niet boven de 60 uitgekomen (Coretemp).

Edit: heb de warning kunnen terugvinden in het log:

1:ERROR: ILLEGAL SUMOUT
1:Possible hardware failure, consult readme.txt file, restarting test.

En die 100 keer :(

Misschien dat mijn ram de 8 Mhz overklok niet aankan op de normale timings? Zou wel jammer zijn dan...
Ik ga vannacht wel even testen met lossere timings, en dan als dat stabiel is clock ik de CPU wel wat verder om het verschil op te heffen ofzo.
Al op google gekeken?
Eerst hit:
an 'illegal sumout' means the answer it got from a calculation was either seriously messed up or just wrong. it just means you need more voltage
Tweede hit:
This shows proc instability, either due to heat or not enough voltage.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat had ik in de tussentijd al gezien, vandaar de edit. Ik dacht eigenlijk ook ergens gelezen te hebben dat het aan het geheugen kon liggen, en aangezien de mijne dus 8Mhz boven spec liep.
Ik ga van t weekend er wel weer eens achter zitten, heb nu weinig zin om nog veel te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
E6750 @ 4Ghz (bijna, 3,92 ofzo --> 8x490) met vcore op 1.5, voor de zekerheid. Kan wat lager want het lukte met 1.475 vcore ook.

Mijn Scynthe infinity houdt dit ding echt mega koel, 26-28 graden idle! Full load niet hoger dan 45 graden, wat wil je nog meer? Ik denk dat m'n geheugen nu een beetje begint tegen te werken. Ik heb 4 modules PC6400 van TwinMos, relatief goedkoop (72eu 2x1GB) en die draaien nu dus op bijna 1000Mhz!

Niet slecht, als zeg ik het zelf... Wellicht dat ik met Crucial Tracers bijv. over die 4Ghz kom. Waarschijnlijk zijn die temps ook te danken aan m'n gloednieuwe case, Antec Nine Hundred. Jezus dat scheelt! (VGA temp scheelt bijv. al 5 graden idle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 22:33
Verklaar dit maar eens?! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rickvdstar/380x9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoezo, hij is instabiel op 2,4 GHz

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Schroef hem dan terug naar 378x9 = 3400 Mhz zal wel stabiel zijn denkk :P .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E6400 @ 8x400 = 3200 31C idle/36 stressed (1,350v) is dat hoog?
P5B 4x Kingston HyperX 7200 @ 6400.... hoger dan 400 trekt hij bijna niet.. 450 no boot wel bios... tussen 400 en 450 weinig getest

heeft iemand een suggestie over het geheugen? heb 900mhz geheugen gekocht maar ik gebruik het nu niet. timings op 900 mhz zijn 5-5-5-15 maar op 800 mhz doet ie ook 5-5-515 heeft iemand suggesties over de timing of hoe ik mijn pc alsnog een beetje snelle krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

peakaboo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 02:24:
E6750 @ 4Ghz (bijna, 3,92 ofzo --> 8x490) met vcore op 1.5, voor de zekerheid. Kan wat lager want het lukte met 1.475 vcore ook.

Mijn Scynthe infinity houdt dit ding echt mega koel, 26-28 graden idle! Full load niet hoger dan 45 graden, wat wil je nog meer? Ik denk dat m'n geheugen nu een beetje begint tegen te werken. Ik heb 4 modules PC6400 van TwinMos, relatief goedkoop (72eu 2x1GB) en die draaien nu dus op bijna 1000Mhz!

Niet slecht, als zeg ik het zelf... Wellicht dat ik met Crucial Tracers bijv. over die 4Ghz kom. Waarschijnlijk zijn die temps ook te danken aan m'n gloednieuwe case, Antec Nine Hundred. Jezus dat scheelt! (VGA temp scheelt bijv. al 5 graden idle).
Van de E6750 is er toch maar 1 stepping he? niet dat ik de verkeerde heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Net even twee uurtjes m'n nieuwe e6750 geprimed met orthos. 3200mhz @ 1.22v. Lijkt stabiel, maar hij zal nog wat langer moeten draaien om zeker te zijn van 100% stabiliteit. Desondanks heb ik volgens mij een veelbelovende chip te pakken :>

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Blanco88 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:40:
[...]

Van de E6750 is er toch maar 1 stepping he? niet dat ik de verkeerde heb :9
Geloof het wel, bij mij staat iig de G0 stepping, in core temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:18:
Mensen even tussendoor een vraagje.

Op pagina 28 kun je zien wat mijn specs zijn, maar ik wil graag een gigabyte GA-965P-DS3 kopen voor het overklokken. Ik heb vele reviews bekeken, maar ik kon nergens vinden dat je in de bios van dit moederbord de PCI clock synchronisation mode kan instellen.
Dit moet toch op 33.33MHz ingesteld worden voor het overklokken? Of is dit niet nodig op dit moederbord?
Zelf heb ik niet zo'n goed overklok moederbord, dus daarom dacht ik om het even te vragen voordat ik hem ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

Automatisch gelokt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops, foute topic. :S

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vannacht mijn E6750 laten lopen op 3.6
Voltage 1.4150 en mijn Team Xtreem darks op 2.1 volt, 5-5-5-16
Het zijn geen super latjes, maar ze trekken het tot nu toe prima.
Screenie:

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y251/SuperErik/OC36.jpg

Als ik trouwens mijn cpu clock instel op 4x475, dan schroeft ie 'm terug naar 4x474 :S
Op 1.45 volt crashed Orthos meteen, dus ik moet eens even kijken waar het probleem zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ik haal hier de 4Ghz met lucht (Infinity op een E6750). Alleen niet lang stabiel, ik wacht op mijn Crucial tracers die ma of di binnenkomen, dan kan ik het wellicht stabiel houden en miss nog wel verder komen over die 4gig. Vcore 1,53 ongeveer. Voor Vista is het iig stabiel, maar bij games na een tijdje reboot. (draai nu nog goedkoop twinmos geheugen PC6400, dat al bijna op 1000mhz draait:O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb t ook eindelijk stabiel nu. Alleen lijkt het voltage me nog een beetje hoog voor 3,4Ghz, namelijk 1,4375v
De temps blijven in ieder geval nog onder de 60 graden, en hij houdt t nu wat langer vol dan vorige keer.
Ook heb ik meteen mn geheugentiming voor Tras verlaagd van 15 naar 12. En dat doet t ook prima.

Afbeeldingslocatie: http://img166.imagevenue.com/loc1113/th_54915_74_122_1113lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:46:
Heb t ook eindelijk stabiel nu. Alleen lijkt het voltage me nog een beetje hoog voor 3,4Ghz, namelijk 1,4375v
De temps blijven in ieder geval nog onder de 60 graden, en hij houdt t nu wat langer vol dan vorige keer.
Ook heb ik meteen mn geheugentiming voor Tras verlaagd van 15 naar 12. En dat doet t ook prima.

[afbeelding]
Je voltage is niet te hoog, elke cpu klokt anders dus elke heeft een ander voltage nodig. Ben je niet blij met dit voltage probeer wat instellingen of koop een andere cpu.

En wat is er toch met die 60 graden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:08
1,4375 volt is niet hoog. Ik zit met 3600 op 1,475 volt (in bios). En inderdaad, waarom heeft iedereen het toch steeds over die 60 graden?? De max-temp die Intel opgeeft is de TcaseMax en niet de coretemp. Zolang je coretemp zo'n 25 graden onder de Tjunction zit is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 60 graden is gewoon een denkbeeldige grens die ik voor mezelf aanhoudt, ook al mag dat ding misschien 75 graden worden. Ik kom van een Opteron en daarbij hield ik ook de 50 graden grens aan. Ik weet niet waarom maar ik houdt er niet zo van om op zulke temps te gaan draaien 24/7.
Ook krijg ik dan telkens als ik die temps zie staan het gevoel dat ik betere koeling moet kopen, of dus minder volts erdoor moet jagen. Het slaat misschien nergens op maar zo'n gevoel krijg ik er dan altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
MEGATRON schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:26:
1,4375 volt is niet hoog. Ik zit met 3600 op 1,475 volt (in bios). En inderdaad, waarom heeft iedereen het toch steeds over die 60 graden?? De max-temp die Intel opgeeft is de TcaseMax en niet de coretemp. Zolang je coretemp zo'n 25 graden onder de Tjunction zit is er niets aan de hand.
Na een tijdje geeft mijn Tcase sensor bijna dezelfde temperatuur aan als TAT of Coretemp. Het lijkt me dus wel aan te raden niet te veel over die 60°C te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronin7
  • Laatst online: 06-07 07:24
Ik ben zelf bezig met OC-en, maar nu heb ik een probleem. Met mijn E6300 kom ik niet hoger dan 330*7=2.310 GHz. Ik heb verschillende Vcores geprobeerd van 1.250, 1.375 en 1.400 . Elke keer als ik mijn cpu op 340 zet, dan start de pc niet meer op en moet ik cmos clearen.
Heeft iemand suggesties of wat dan ook. Mijn specs zijn:
Core 2 Duo E6300 @2.31GHz FSB:DRAM 1:1 cooler Scythe Mugen temps 35C en 45C.
Asus P5B-E bios 1601
2*1 Gb OCZ XTC Platinum Rev.2 OCZ2P800R21G
XFX 7900GTX 512MB DDR3

Ik had 1 keer dat mijn pc helemaal niet meer opstartte, toen had ik een geheugenreep eruit gehaald en daarna reepjes omgewisseld.

http://specs.tweak.to/16264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
@^^

Er zijn wel meer dingen dan alleen vcore. Kijk is naar je Vdimm, je geheugen timnigs, je Vmch/Vnb en al die andere dingen die je in kan stellen. Overklokken is niet alleen fsb en vcore.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronin7
  • Laatst online: 06-07 07:24
bassie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:25:
@^^

Er zijn wel meer dingen dan alleen vcore. Kijk is naar je Vdimm, je geheugen timnigs, je Vmch/Vnb en al die andere dingen die je in kan stellen. Overklokken is niet alleen fsb en vcore.

Succes :)
Ik had Vdimm en timings op auto gelaten, dacht dat het misschine veiliger zou zijn, nee dus.

Lol ik ging effe googlen op mijn geheugen en deze kan een Vdimm tot 2.2 volt hebben ( valt nog onder garantie). Mijn mobo gaat max tot 2.1 volt. ik heb het nu op 2.0 gezet en ook de timing van het geheugen verlaagd nu is het 4-4-4-15 met cr 2T. Hij start nu op met 340.
Ik ga zo kijken of het hoger kan. Ik wil graag rond 2.8 GHz uitkomen. I
Bedankt dude. _/-\o_

Update:
nu draait het op 360. Dus de Vdimm en timing veranderen hielp echt.
Update2:
gaat als een speer, nu zit ik op 380 MHz cpu @ 2.66GHz, moest wel Vdimm naar 2.1 Volt veranderen. 8)7
Update3: ik zit nu op 390 MHz cpu @2.72, nu ga ik alles testen op stabiliteit. Toen ik het op 400 had gezet, kreeg ik cpu overclock failure. Met een overclock van bijna 50% procent, ben ik tevreden.

[ Voor 28% gewijzigd door ronin7 op 14-10-2007 15:57 ]

http://specs.tweak.to/16264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een E6750 op 8x425 met Vcore=1.415 (bios), onder de 60 graden (die menigeen als grens hanteert :P) maar de north bridge voelt gloeiend heet aan... die durf ik dus echt niet over te klokken. De enorme Infinity koeler maakt het onmogelijk om een koeler op de NB te plaatsen. Betekent dit het eindpunt voor m'n overklok pogingen of zijn er workarounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:08
@plop : Wordt met mobo-temp in diverse monitorproggies de NB-temp bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
gister mn E6750 binnengekregen en gelijk aan het OC'en geslagen 8). Setup ziet er nu als volgt uit:

e6750
p5b del
2gb team pc6400
nvidia 8800gtx
tagan 480w

Eerste results:

Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g1/spstrikwerda/e6750/orthos450x8.jpg

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ehhh... zet de priority eerst eens op 9. En laat m een uur of 8 lopen... Dit zegt echt erg weinig tot niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
Nyarlathotep schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:21:
Ehhh... zet de priority eerst eens op 9. En laat m een uur of 8 lopen... Dit zegt echt erg weinig tot niets ;)
Zoveel maakt dat niet uit (Priority) zolang je alleen Orthos laat draaien. Dan neemt Orthos al 100% van je processor. 8 uur laten draaien is een opmerking van niets. Als je de max wilt vinden van je processor ga je niet elke keer 8 uur Orthos draaien. 2 uur is dan wel genoeg :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
BvK P4 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:27:
[...]

Zoveel maakt dat niet uit (Priority) zolang je alleen Orthos laat draaien. Dan neemt Orthos al 100% van je processor. 8 uur laten draaien is een opmerking van niets. Als je de max wilt vinden van je processor ga je niet elke keer 8 uur Orthos draaien. 2 uur is dan wel genoeg :)
kijk, ik ga idd niet bij elk stapje hoger 8 uur zitten primen. Nee, ik test ongeveer 1 - 2 uur per stapje van 10 FSB, totdat ik de max van de CPU bereikt heb. Daarna ga ik idd wel grondig stresstesten (8h+). Ik ben geen monnik he ;)

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Alle keren dat ik een instabiel systeem gehad heb gaat orthos ook erg snel de fout in. Als dat programma 1 of 2 uur stabiel is vindt ik het wel prima. Als tussenstapje draai ik Orthos maar 15-20 minuten. Als het echt instabiel is heb je namelijk binnen de 2e minuut al een fout te pakken. Dan crashed je pc waarschijnlijk ook als je SuperPi 32M draait :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als beginnende overclocker heb ik mijn E6750 overclocked naar 3.2 Ggz (8*400 FSB) met 800 Mhz geheugen ( Kingston KVR800D2N5K2/2G).
Als ik nu hoger wil overclocken wordt mijn geheugen automatisch ook overclocked. Tot hoever kan ik gaan met dit geheugen en moet ik dan ook instellingen veranderen in de bios wat geheugen betreft. Ik wil naar 8*425 en als het kan naar 8*450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Laatst online: 23-08 12:00
Als je je systeem niet aanraakt maakt het niets of je de priority op 1 zet of op 9.

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ronin7 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:51:
Ik ben zelf bezig met OC-en, maar nu heb ik een probleem. Met mijn E6300 kom ik niet hoger dan 330*7=2.310 GHz. Ik heb verschillende Vcores geprobeerd van 1.250, 1.375 en 1.400 . Elke keer als ik mijn cpu op 340 zet, dan start de pc niet meer op en moet ik cmos clearen.
Heeft iemand suggesties of wat dan ook. Mijn specs zijn:
Core 2 Duo E6300 @2.31GHz FSB:DRAM 1:1 cooler Scythe Mugen temps 35C en 45C.
Asus P5B-E bios 1601
2*1 Gb OCZ XTC Platinum Rev.2 OCZ2P800R21G
XFX 7900GTX 512MB DDR3

Ik had 1 keer dat mijn pc helemaal niet meer opstartte, toen had ik een geheugenreep eruit gehaald en daarna reepjes omgewisseld.
naja dat is dan dikke vette pech , ik krijg me e6300 makkelijk op 450 alhoewel ik hem nu op 400 heb lopen (effectief 1600FSB dus), en dan heb ik nog niks aan de vcore gedaan oid

ik zou je geheugen eens op T2 zetten (Commandrate)
en dan je cl zo hoog mogelijk en dan stapje voor stapje verlagen

let wel ik krijg hem op T1 ook niet op 400

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:13:
Als beginnende overclocker heb ik mijn E6750 overclocked naar 3.2 Ggz (8*400 FSB) met 800 Mhz geheugen ( Kingston KVR800D2N5K2/2G).
Als ik nu hoger wil overclocken wordt mijn geheugen automatisch ook overclocked. Tot hoever kan ik gaan met dit geheugen en moet ik dan ook instellingen veranderen in de bios wat geheugen betreft. Ik wil naar 8*425 en als het kan naar 8*450.
Je kan meestal wel een stuk over de specificatie heen gaan. Ik heb 900MHz kingston geheugen met niet echt goede chips erop en die kunnen op 1100MHz draaien. Gewoon proberen tot het instabiel wordt en dan een stukkie terug. Dat is de enige manier om het uit te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
By special request:

Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g1/spstrikwerda/e6750/orthos475x8.jpg

8)

ps lekker cpu'tje, maar de rek is er wel aardig uit volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

f1r3b4ll schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:46:
[...]

By special request:

[afbeelding]

8)

Wat voor koeling gebruik je?

Ik heb mijn E6750 op 3,2 lopen met een Infinity op zijn koppie en begint al tegen de 60 graden te lopen :S..

Lijkt me dat er iets niet optimaal gaat hier..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
_Apache_ schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:50:
[...]

Wat voor koeling gebruik je?

Ik heb mijn E6750 op 3,2 lopen met een Infinity op zijn koppie en begint al tegen de 60 graden te lopen :S..

Lijkt me dat er iets niet optimaal gaat hier..
Tel bij zijn temp maar eens 15 graden op ;)
Het is een 6750

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

El Snorro schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:02:
[...]

Het is een 6750
Hier ook,

Het schermpje rechtsboven en rechtsonder zijn van mij, de andere 4 van hem.
Afbeeldingslocatie: http://fileserver2.jpghosting.com/images/tn_c2d_f53b239a821ed041e26e9f136a2a1ff4.JPGhttp://fileserver2.jpghos...ed041e26e9f136a2a1ff4.JPG

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
El Snorro schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:02:
[...]

Het is een 6750
Eh, ik gebruik de nieuwste Core Temp, dus die geeft al de goede temp aan! Ik wil ook wel even een screenshot van Core Temp 0.94 maken, als je me niet gelooft ;)

ps: ik gebruik een Alphacool waterkoelset, met Nexxxos XP rev. 2 cpu blok, Laing DDC pomp en NexXxos Xtreme III triple rad.

[ Voor 15% gewijzigd door f1r3b4ll op 15-10-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Edit: spuit 11 :/

[ Voor 93% gewijzigd door woekele op 15-10-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

f1r3b4ll schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:20:
[...]

Eh, ik gebruik de nieuwste Core Temp, dus die geeft al de goede temp aan! Ik wil ook wel even een screenshot van Core Temp 0.94 maken, als je me niet gelooft ;)

ps: ik gebruik een Alphacool waterkoelset, met Nexxxos XP rev. 2 cpu blok, Laing DDC pomp en NexXxos Xtreme III triple rad.
Dan klopt die 46 graden wel hoor. Mijn CPUI-tje wordt 45 graden op 3,4GHz. Maar ik heb dan ook goedkopere waterkoeling onderdelen :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Y schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:46:
Dan klopt die 46 graden wel hoor. Mijn CPUI-tje wordt 45 graden op 3,4GHz. Maar ik heb dan ook goedkopere waterkoeling onderdelen :Y) :P
Mooi temperatuurtje hoor... hoeveel kostten jouw waterkoeling onderdelen?

f1r3b4ll: en de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Even een iets algemener OC vraagje: ik zie sommige mensen 2 instanties van Prime 95 draaien ipv Orthos. Hoe kan je dat voor elkaar krijgen? Ik kan er maar eentje opstarten namelijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

kijk hier maar eens even:

http://www.caseking.de/sh...info.php?products_id=4095

Een erg goed presterende set voor een relatief schappelijke prijs! Vooral het cpu blok hoort bij de high-end blokken!
Naluh! schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:56:
Even een iets algemener OC vraagje: ik zie sommige mensen 2 instanties van Prime 95 draaien ipv Orthos. Hoe kan je dat voor elkaar krijgen? Ik kan er maar eentje opstarten namelijk.
Dit kan met de nieuwste (multithreaded) versie van Prime95:

http://mersenne.org/gimps/p95v255a.zip

Wat je ook kunt doen met een oudere versie van Prime95 is twee keer prime opstarten en dan met task manager per instantie de affiniteit instellen (dus instantie 1 van prime gebruikt cpu 1 en instantie 2 cpu2). Op deze manier kun je ook je dual core 100% belasten.

Uiteraard werkt dit met quadcores precies zo. tis alleen veel meer werk 8)

[ Voor 5% gewijzigd door f1r3b4ll op 16-10-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

Hoeveel het exact kost weet ik niet meer. Dan zou ik de bon moeten zoeken. Globaal kan ik het wel opnoemen:

- 240mm RAD - 40euro
- CPU blok - 30 euro
- Eheim pomp - 40 euro (dacht ik? tis die grotere versie)
- EK waterblok voor op de videokaart (1900GT)- 60 euro (dat was een dure idd :+ wel erg mooi)
- Dan nog wat slang en een vuldop bovenin - 15 euro
- Temperatuursensor incl display - 20 euro
- Voor m'n oude bord nog een Northbridge blok- deze was 20 euro

Ik vond de onderdelen in ieder geval niet heel erg duur in verhouding tot de prestaties. Wat ook een groot voordeel is; mijn moederbord hangt niet krom van een koeler van 1 kilo. Die waterblokjes zijn veel lichter/kleiner. Ook is een goede luchtkoeler 40-50 euro en ik hoef bij een socket upgrade alleen een nieuw plexie bovenkantje te maken :P

Het meeste is een eenmalige uitgave. CPU blokken moet je net zo vaak vervangen als dat je nieuwe luchtkoelers zou kopen. Alleen GPU blokken blijven een dure uitgave maar dat is het in mijn ogen meer dan waard. De videokaart is bij mij altijd het ding dat de meeste herrie maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door R-O-Y op 16-10-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f1r3b4ll schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:24:
kijk hier maar eens even:

http://www.caseking.de/sh...info.php?products_id=4095

Een erg goed presterende set voor een relatief schappelijke prijs! Vooral het cpu blok hoort bij de high-end blokken!
Urgh, 300 euro.. het is maar wat je betaalbaar noemt :P

R-O-Y: zijn al die onderdelen bij een & dezelfde winkel verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik ben me nog steedds aan het orenteren op de E6600 en lees veel over die steppings enzo.
en qua ocen schijnt er verschil in te zitten maar stel nou deze 2 cpu's
een E6600 met dit nummer 7638A545
" " L709B047

maakt dit nog zo veel uit en welke zou het misschien wel beter doen?

tis wat als je altijd AMD heb gehad hihih

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik snap nog steeds niet goed waarom mensen liever een 6600 zouden willen dan een 6750 :)

30 euro duurder, standaard 267Mhz minder. Enige voordeel is de lagere FSB en hogere multiplier? (waardoor je eventueel verder kunt overclocken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
mr.loepie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:14:
ik ben me nog steedds aan het orenteren op de E6600 en lees veel over die steppings enzo.
" " L709B047

tis wat als je altijd AMD heb gehad hihih
Die 7638A545 schijnt 3589Mhz te doen op 1.39V

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
rabor schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:47:
[...]
Die 7638A545 schijnt 3589Mhz te doen op 1.39V
"een" 7638A545 schijnt 3589Mhz te doen op 1.39V kun je er beter van maken :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

BvK P4 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:38:
[...]

dus helemaal niet een verkeerde cpu als ik dat zo lees
is daar ook een link ofzo van? waar je het gezien hebt?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aTmosh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mr.loepie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:14:
" " L709B047

Die 7638A545 is wellicht een L638A545, oftewel een CPU uit 2006, week 38, batch A545. De tweede is dan weer uit 2007, week 9, batch B047. Batchcodes zeggen weinig, dat is geluk hebben. Jaren/weken zeggen echter over het algemeen wel wat, de kans is groot dat 20007 week 9 een stuk beter presteert dan 2006 week 38, ook al zijn ze dezelfde stepping (B2, voor zover ik weet is er nog geen G0 stepping van de E6600 (i.t.t. de Q6600), en komt die waarschijnlijk ook niet).

Maar je kan ook pech hebben en is de tweede helemaal niet beter, dat merk je pas als je het probeert.

Edit: Ik heb het opgezocht en er is inderdaad een 7xxx productie code, de 7 i.p.v. L staat voor Philippijnen i.p.v. Maleisië. Ik heb ook nog 3, C en Q codes gevonden waarvan onbekend waarvoor ze staan. De Q lijkt in ieder geval vooral voor Allendales (2 i.p.v. 4 MB cache) te worden gebruikt. Mogelijk wordt de rest ook voor andere productielanden of uitgeschakelde onderdelen o.i.d. gebruikt.

Het schijnt dat de Philippijnse CPU's iets minder zijn, maar ik heb ook tegenstrijdige geluiden gehoord hierover.

[ Voor 20% gewijzigd door aTmosh op 21-10-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
BvK P4 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:38:
[...]

Exactemundo... ;) ook als je zoekt op 7638A kun je een hoop chips vinden die 3.6GHz+ doen.

Maargoed, uiteindelijk moet je ook een beetje mazzel hebben..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31
f1r3b4ll schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:46:
[...]

By special request:

***image***

8)

Je hebt de priority nog op 1 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem. Na mijn overklok heeft mn pc een paar dagen gewoon stabiel gedraait. Heb 1 keer een BSOD gehad met de boot maar dacht dat het een cold boot probleem was of iets dergelijks. Dit ook omdat Orthos gewoon 10+ uur stabiel was op priority 9.
Nu heb ik sinds dat ik mn VGA erbij heb overgeklokt veel vaker BSOD's, soms met het laden van windows, en anders tijdens het kijken van films. Ik vraag me af wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik krijg telkens een andere melding dus kan niet goed achterhalen waar het weg komt. Ik heb al een "Bad Pool Caller" gehad, een "Fault page in non paged area" en een paar keer een andere waarvan ik het begin niet kan lezen omdat ie te lang is.
Heb nu mn CPU overklok gisteravond uit gezet en heb geen melding meer gehad (vga wel nog steeds overgeklokt), Maar wil toch graag weer die overklok erop hebben zonder BSOD's.
Wat me wel opvalt is dat mn NB extreem warm wordt, als ik aan de heatsink voel is ie bijna te warm om vast te pakken. Maar dat is ie ook wel zonder overklok dus of het daaraan ligt weet ik ook niet. Een andere oorzaak zou de voeding kunnen zijn, dat deze het niet trekt als ik beide componenten wat sneller laat lopen. Nog een andere mogelijkheid is dat het gewoon niet lekker loopt op een 15:16 divider, maar heb em al op 1:1 gezet en blijf het probleem houden. Geheugen lijkt me ook niet aangezien het nu zonder oc wel gewoon goed loopt op dezelfde timings en snelheid (4Mhz verschil moet niet uitmaken lijkt me)
Misschien dat iemand hier een idee heeft?
Specs staan in mn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:52:
Ik heb een raar probleem. Na mijn overklok heeft mn pc een paar dagen gewoon stabiel gedraait. Heb 1 keer een BSOD gehad met de boot maar dacht dat het een cold boot probleem was of iets dergelijks. Dit ook omdat Orthos gewoon 10+ uur stabiel was op priority 9.
Nu heb ik sinds dat ik mn VGA erbij heb overgeklokt veel vaker BSOD's, soms met het laden van windows, en anders tijdens het kijken van films. Ik vraag me af wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik krijg telkens een andere melding dus kan niet goed achterhalen waar het weg komt. Ik heb al een "Bad Pool Caller" gehad, een "Fault page in non paged area" en een paar keer een andere waarvan ik het begin niet kan lezen omdat ie te lang is.
Heb nu mn CPU overklok gisteravond uit gezet en heb geen melding meer gehad (vga wel nog steeds overgeklokt), Maar wil toch graag weer die overklok erop hebben zonder BSOD's.
Wat me wel opvalt is dat mn NB extreem warm wordt, als ik aan de heatsink voel is ie bijna te warm om vast te pakken. Maar dat is ie ook wel zonder overklok dus of het daaraan ligt weet ik ook niet. Een andere oorzaak zou de voeding kunnen zijn, dat deze het niet trekt als ik beide componenten wat sneller laat lopen. Nog een andere mogelijkheid is dat het gewoon niet lekker loopt op een 15:16 divider, maar heb em al op 1:1 gezet en blijf het probleem houden. Geheugen lijkt me ook niet aangezien het nu zonder oc wel gewoon goed loopt op dezelfde timings en snelheid (4Mhz verschil moet niet uitmaken lijkt me)
Misschien dat iemand hier een idee heeft?
Specs staan in mn sig.
Dat met die BSOD's ligt zeker aan je overklok dit heb ik zelf ook meegemaakt. Heb jij je PCI clock synchronisation wel op 33.33MHz staan? Dit was bij mij ook het probleem, nadat ik dat op 33.33MHz had gezet deed alles het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik wil graag mijn DRAM:FSB verhouding 1:1 krijgen, maar heb geen idee hoe dat moet!
Moet ik mijn Mhz van het geheugen nou omlaag of omhoog gooien? (Het staat nu op 6:5)

Hier mijn specs:

E6750 @2.66Ghz (1333fsb)
GeIL Ultra ddr2-800
Asus P5N32-e SLI

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wishmasterUT2k4 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:03:
Ik wil graag mijn DRAM:FSB verhouding 1:1 krijgen, maar heb geen idee hoe dat moet!
Moet ik mijn Mhz van het geheugen nou omlaag of omhoog gooien? (Het staat nu op 6:5)
de verhouding FSB / DRAM wordt 1:1 wanneer je (met je huidge FSB) je DRAM op 666MHz zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Bedankt!

Moet ik verder nog wat doen inplaatsvan alleen mijn geheugen op een hoger aantal MHz laten lopen?
Moet ik dit ook in kleine stapjes doen? of kan het ineenkeer van 400 naar 666?

[ Voor 26% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 17-10-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wishmasterUT2k4 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:23:
Moet ik verder nog wat doen inplaatsvan alleen mijn geheugen op een hoger aantal MHz laten lopen?
Moet ik dit ook in kleine stapjes doen? of kan het ineenkeer van 400 naar 666?
Als je DDR2-800 geheugen hebt wordt 400MHz gegarandeerd. Daarboven zul je het dus in stapjes moeten uitproberen. Nou lijkt MHz voor MHz me niet zo nodig (geheugen is meestal wel enigszins overklokbaar) dus probeer het maar met stappen van 25 of zo :) En als het op den duur niet meer hoger wil kun je de timings nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Bedankt voor de info :) hier heb ik wat aan.

Wat ik wel gelezen heb dat mijn geheugen niet echt een overclocker is, kan ik hierdoor problemen krijgen?

P5N32-e SLI heeft wel een "crash-vrij" BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
wishmasterUT2k4 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:46:
P5N32-e SLI heeft wel een "crash-vrij" BIOS
Volgens mij heeft mijn ds3 ook zoiets dat crashfree bios heet. Kreeg een keer na een bios reset de melding reparing bios oid ding viel uit en is nooit meer aan gegaan. Niet echt crashfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

Dat met die BSOD's ligt zeker aan je overklok dit heb ik zelf ook meegemaakt. Heb jij je PCI clock synchronisation wel op 33.33MHz staan? Dit was bij mij ook het probleem, nadat ik dat op 33.33MHz had gezet deed alles het prima!
Volgens mij is dit niet mogelijk met mijn moederbord, en wordt de boel automatisch gelocked zodra je gaat overclocken. Kan het in ieder geval niet in het bios vinden. Ik heb een Asus P5N32-e SLI Plus.
Ik heb in de tussentijd even de voltages van de NB, 1.2v HT en VTT een stapje hoger gezet, en de Tras timing van mn geheugen weer terug op 15, misschien dat het helpt. Merk ik vanavond wel zodra ik een filmpje erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Nieuw met het overclocken van core2's, maar toch geen onaardig resultaat !

425x8 = 3400 mhz @ 1,26v
4gb ocz @ 425 4-5-4-18 2t @ 2,1v

Iets meer dan twee uur geprimed, maar ik verwacht hem wel stabiel :)

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/3400mhzintel126vstablesmall.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door PassieWassie op 18-10-2007 11:30 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Het is niet gelukt bij mij, zodra ik alles 1:1 zet geeft ie een error aan, en moet ik weer de default settings laden.

Misschien moet ik het voltage hoger zetten?

staat nu op 1.9 (800Mhz 5-5-5-18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
PassieWassie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:28:

425x8 = 3400 mhz @ 1,26v

Screen:
[afbeelding]
Toch even doorprimen tot 10+ uur om er zeker van te zijn, gebruik ook eens de blendtest om je ram er ook bij te betrekken. Waarschijnlijk trekt het het wel maar je weet het nooit.

Het ziet er wel goed uit iig, mocht de cpu het geen 10 uur volhouden dan is er zo te zien nog ruimte genoeg voor een kleine voltageverhoging.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
PassieWassie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:28:

425x8 = 3400 mhz @ 1,26v

Screen:
[afbeelding]
He mensen vinden mijn geposte wallpaper mooi :P Leuk om te zien. Die had je uit het ATI topic gehaald? Daar had ik 'm gepost ;)

Anyways ontopic: Ik heb wat hulp/advies nodig bij het overklokken. Eerst even mijn specs voor de duidelijkheid (staat trouwens ook gedeeltelijk in mn signature):
E6750 -> draait op 3,92Ghz stabiel, 4ghz alleen in Vista enz, niet in games dan loopt ie vast etc. (Vcore 1,5 en 1,53 geprobeer maar helpt niet)
Geheugen misschien? Gloednieuw PC6400 @ 1000mhz met 2.2V 5-5-5-15 (zoals aanbevolen wordt) Crucial Ballistix Tracers, die met ledjes en zwarte heatspreaders. Ik ben nog niet zo bekend met geheugen overklokken, dus wat ik verder dan die 5-5-5-15 kan aanpassen weet ik niet? Voltage heb ik dus zelf op 2.2V gezet.
Op een mobo van Giga-Byte: P35-DS3 met een Scynthe Infinity (temps idle rond de 4Ghz, 26 graden - stressed iets van max rond de 45 graden)
Rest van die opties in bios allemaal disabled (EIST enzo). Enige wat ik qua voltages heb verandert is de Vcore voor de CPU, en het voltage voor het geheugen.
Nu kan het zijn dat ie de 4ghz gewoon niet aankan (4ghz is ook niet niks, vooral op lucht...) maar ik vraag me toch af of ik niet wat meer kan tweaken, ik weet aardig al wat af van overklokken maar misschien zie ik wat over het hoofd of zou ik wat timings/voltages/opties kunnen veranderen.
Verder zit alles in een Antec 900, dus die koeling zit wel goed!

Vergeten: Het hangt aan een Zalman 460APS (460 watt dus). Misschien is dat een issue dat ie niet genoeg power kan leveren? Met name de amperes op de 12V, wattage is niet direct een issue. Kans dat ik met een 600+ watt voeding verder kom? Aangezien ik de CPU op 4Ghz heb lopen, 4GB ram erin heb zitten dat meer voltage krijgt, de videokaart die ik (licht) overklok, dat tikt toch allemaal wel aan...

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 19-10-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Kijk is of je mobo 500MHz fsb haalt (e6750=multi8?), cpu multi op 6 geheugen op 1:1. Als dat lukt weet je bijna zeker dat die 4GHz alleen aan je cpu ligt.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste