[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 13.783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
bassie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:48:
[...]

Kijk is of je mobo 500MHz fsb haalt (e6750=multi8?), cpu multi op 6 geheugen op 1:1. Als dat lukt weet je bijna zeker dat die 4GHz alleen aan je cpu ligt.
E6750 = multi 8 ja. Draai nu dus 8x500=4Ghz. Dus om te testen zou ik de multiplier op 6 moeten zetten, en de FSB op?

Over die max. FSB: (ik heb dus de GA-P35-DS3 (rev. 1.0))
The GA-P35-DS3 is GIGABYTE high performance platform based on the killer combination of the new Intel P35 chipset plus support for the latest multi-core processors up to FSB 1333MHz, including the upcoming 45nm platform. The GA-P35-DS3 is also part of the GIGABYTE Ultra Durable 2 Series of motherboards, featuring top quality electronic components which provide optimized power savings, ultra cooling and extended system durability

Verder staat er over het geheugen dat het tot 1066mhz wordt ondersteund, dus veel verder dan een FSB van 500 zal ik ook niet kunnen gaan als ik het goed begrijp... (FSB 500 --> geheugen x2 = 1000 mhz)

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 19-10-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
wishmasterUT2k4 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:28:
Het is niet gelukt bij mij, zodra ik alles 1:1 zet geeft ie een error aan, en moet ik weer de default settings laden.

Misschien moet ik het voltage hoger zetten?

staat nu op 1.9 (800Mhz 5-5-5-18)
Anyone ? (ram draait nu op 4-4-4-12 en 2.1volt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
peakaboo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:45:
[...]
He mensen vinden mijn geposte wallpaper mooi :P Leuk om te zien. Die had je uit het ATI topic gehaald? Daar had ik 'm gepost ;)
Klopt :9 Mooi strak en lekkere resolutie.. ! dank nog daarvoor _/-\o_

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
PassieWassie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:32:
[...]

Klopt :9 Mooi strak en lekkere resolutie.. ! dank nog daarvoor _/-\o_
lol was bezig met een reply te typen en krijg ik een BSOD :( die 4Ghz is dus not stabiel. 6x500 en 8x500 geprobeerd, beide op verschillende vcores maar niet stabiel, orthos stopt na 3 sec constant. Denk dat ik aan mn max zit.

Ik ga nu vista opnieuw installeren want dat is op het moment wel ff nodig. Zal nog pics posten van hoe mijn bios opgezet is, miss dat ik daar wat verkeerde instellingen heb gemaakt.

@ PassaWassie: No probs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

lol was bezig met een reply te typen en krijg ik een BSOD :( die 4Ghz is dus not stabiel. 6x500 en 8x500 geprobeerd, beide op verschillende vcores maar niet stabiel, orthos stopt na 3 sec constant. Denk dat ik aan mn max zit.

Ik ga nu vista opnieuw installeren want dat is op het moment wel ff nodig. Zal nog pics posten van hoe mijn bios opgezet is, miss dat ik daar wat verkeerde instellingen heb gemaakt.

@ PassaWassie: No probs!
Als 6x500 ook niet werkt is je bord dus aan zijn max. Vergeet niet dat hij geheugen support van 1066 = 533mhz, maar 'maar' een fsb van 1333 support officieel, wat dus een snelheid is van 333mhz. Ik zou even 490x8 oid proberen en kijken of hij dat trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
peakaboo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:52:
[...]
Verder staat er over het geheugen dat het tot 1066mhz wordt ondersteund, dus veel verder dan een FSB van 500 zal ik ook niet kunnen gaan als ik het goed begrijp... (FSB 500 --> geheugen x2 = 1000 mhz)
Dat heeft er niks mee te maken, ik weet zeker dat goed geheugen op dat bord ook wel 600/1200MHz maakt. Max ondersteuning heeft niks te maken met max oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
bassie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:40:
[...]

Dat heeft er niks mee te maken, ik weet zeker dat goed geheugen op dat bord ook wel 600/1200MHz maakt. Max ondersteuning heeft niks te maken met max oc.
Nou ik heb nog wat getest: 4Ghz en 3,92Ghz krijg ik niet stabiel, kan max zijn, kan ook instellingen zijn (echter is vcore 1,55 wel zat, dus daar ligt het me niet aan lijkt me). Op deze speeds crashed orthos al na 3 seconden. 3,84Ghz lijkt op dit moment de stabiele OC.

Ik stress nu met Orthos bijna 25 min. op 3,84Ghz, met een vcore van ong 1,5 (iets hoger geloof ik) en dat gaat goed, heb onder het stressen nog vanalles opgestart, 720p afgespeelt, gekopieerd etc en dat bleef stabiel. Temp zit rond de 52-55 graden na een tijdje, maar ik denk dat die vcore nog wat omlaag kan dus dat scheelt weer een paar graden.

Dit is het beste wat ik er op het moment uit kan halen, op luchtkoeling (infinity). Die tracers lopen nu op 960mhz 5-5-5-15 2.2V, echter staan er onder die 4 timins nog een hoop andere, waar ik geen idee van heb hoe ik die moet instellen, die staan allemaal op 'auto' op 1tje na, die kan van 0 tot 42. Ik zal even een foto posten nog van die bios settings bij mij, misschien kunnen jullie nog advies geven wat ik beter zou kunnen veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door peakaboo op 20-10-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik krijg mijn 6750 stabiel op 3.6 met 1.1415v
Op 3.8 en 1.45 krijg ik m niet stabiel, maar dat kan ook aan mijn Team Xtreem Dark altjes liggen, die zijn niet geweldig. Ook op 2.2v met 5-5-5-15 werkt het niet. Ik vermoed dus ook dat 1 van die andere settings nog gewijzigd moet worden, maar ik heb geen idee wat ze doen.
Ik zie wel eens de setting 1T of 2T, maar die kan ik niet vinden, op mijn P35-DS4 bord. Ik blijf hier wel even meekijken ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:43:
Ik krijg mijn 6750 stabiel op 3.6 met 1.1415v
Op 3.8 en 1.45 krijg ik m niet stabiel, maar dat kan ook aan mijn Team Xtreem Dark altjes liggen, die zijn niet geweldig. Ook op 2.2v met 5-5-5-15 werkt het niet. Ik vermoed dus ook dat 1 van die andere settings nog gewijzigd moet worden, maar ik heb geen idee wat ze doen.
Ik zie wel eens de setting 1T of 2T, maar die kan ik niet vinden, op mijn P35-DS4 bord. Ik blijf hier wel even meekijken ;)
Hoe de f**** krijg je dat voor elkaar? Je voltage verlagen en een dikke OC behalen? Doe je goed... Misschien idd crucial geheugen overwegen? Die hebben hele goede chips erop die hoge OC resultaten behalen (micron chips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

peakaboo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Hoe de f**** krijg je dat voor elkaar? Je voltage verlagen en een dikke OC behalen? Doe je goed... Misschien idd crucial geheugen overwegen? Die hebben hele goede chips erop die hoge OC resultaten behalen (micron chips).
De E6750 draait standaard op 1.35v heh... Ik zie mensen die 'm stock beneden de 1.3v laten draaien. En een goede OC behalen op 1.38v bijvoorbeeld. Of mijn geheugen werkelijk de bottleneck is weet ik niet. Volgens de site Bjorn3D kunnen ze 960mhz op 4-3-3-10 1T draaien, op 2.2v en dit lukte mij echt niet. Temeer omdat ik die 1T of 2T niet kan vinden... Maar ik moet er sowieso nog even wat meer tijd aan besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:50:
[...]

De E6750 draait standaard op 1.35v heh... Ik zie mensen die 'm stock beneden de 1.3v laten draaien. En een goede OC behalen op 1.38v bijvoorbeeld. Of mijn geheugen werkelijk de bottleneck is weet ik niet. Volgens de site Bjorn3D kunnen ze 960mhz op 4-3-3-10 1T draaien, op 2.2v en dit lukte mij echt niet. Temeer omdat ik die 1T of 2T niet kan vinden... Maar ik moet er sowieso nog even wat meer tijd aan besteden :)
Dan ga ik es proberen of ik 3,84Ghz haal op 1,4 ofzo. 1,475 vcore werkt al niet stabiel op 3,84Ghz. Stock wist ik wel ja, maar vind het zo vreemd, die stock zie ik echt als een minimum, waar je eigenlijk niet onder kunt gaan wil de CPU werken, maar dat kan dus wel zo te zien! Ik zou ook niet weten waar die 1T/2T staat? Ik weet alleen dat ik die x-x-x-xx kan veranderen, bij 400mhz op 4-4-4-12 en bij 500mhz op 5-5-5-15 beide op 2.2V.

Verder snap ik totaal niet hoe coretemp (die laaste versie die wel goed zou aflezen) 55 graden aangeeft, en zodra ik reboot en in de bios gauw kijk die temp iets van 21 graden is :S Zo weinig is ie idle nog niet eens. Vraag ik me toch af of dit wel goed wordt afgelezen.

[ Voor 14% gewijzigd door peakaboo op 20-10-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat heb ik ook met Orthos... Zo gauw ik die afsluit, dalen de temps ineens met 20-30 graden. Ik vertrouw sowieso geen enkel tooltje dat de temps uitleest, behalve dan wellicht het bios. Mijn threshold staat in de bios op 60 graden, dus als hij warmer word neemt de pc zelf maatregelen :P
Ik wil mijn cpu voltage sowieso niet te hoog zetten, 1.5v vind ik al eng genoeg, vdrop er nog af of niet...
Ik ben sowieso geen diehard overclocker (dit is mijn eerste). Ik zal nog wat pogingen wagen om 'm op 3.8 te krijgen, maar dat testen kost zo veel tijd... Ik ben al blij met mijn 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:52:
Dat heb ik ook met Orthos... Zo gauw ik die afsluit, dalen de temps ineens met 20-30 graden. Ik vertrouw sowieso geen enkel tooltje dat de temps uitleest, behalve dan wellicht het bios. Mijn threshold staat in de bios op 60 graden, dus als hij warmer word neemt de pc zelf maatregelen :P
Ik wil mijn cpu voltage sowieso niet te hoog zetten, 1.5v vind ik al eng genoeg, vdrop er nog af of niet...
Ik ben sowieso geen diehard overclocker (dit is mijn eerste). Ik zal nog wat pogingen wagen om 'm op 3.8 te krijgen, maar dat testen kost zo veel tijd... Ik ben al blij met mijn 3.6
Ben ik met je eens, ik hou 'm nu op 3,84Ghz, dat kan ie stabiel aan en dat is me toch zat OC (2.66Ghz naar 3,84Ghz = 1,18Ghz winst!). Draait nu op 1,52 vcore. Temps zitten 100% load rond de 50 graden, maar wat ik daar raar aan vind is dat de CPU constant wordt belast met 100% en de temp af en toe schommelt van 48 graden naar soms 57 graden :S? Anyways, echt full full load zal ik toch bijna nooit krijgen en ook niet 20 min lang ofzo.

Screenie van OC @ 3,84Ghz. Inmiddels loopt orthos nu al een half uur en nogsteeds stabiel. Inmiddels kapte orthos er mee na 33 minuten :S Is het nu onverstandig om deze instellingen toch te laten staan?

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 20-10-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Commandrate t1/t2 instellen kan ook niet op de meest bordjes, enige bordje dat ik zosnel weet is de dfi p965 dark of hoe dat kreng ook heet. Bij de meeste 680i bordjes kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
bassie schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:38:
Commandrate t1/t2 instellen kan ook niet op de meest bordjes, enige bordje dat ik zosnel weet is de dfi p965 dark of hoe dat kreng ook heet. Bij de meeste 680i bordjes kan het wel.
Die heb ik ook niet nee, weet jij wel wat de 'Refresh to ACT Delay inhoudt? Die staat normaal geloof ik op 42? Althans dat staat ervoor, en je kunt kiezen 0 tot 42, ik heb geen idee wat ik hiervoor moet instellen.

Zo ziet mijn bios eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0013.jpg
Die 1.8V geeft een fail omdat die Crucials dus op 2.2V moeten draaien.

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0011.jpg
4-4-4-15 werkt op 2.2V en ook 5-5-5-12. Echter trekt mn CPU het geloof ik niet op een FSB van 500Mhz, of het ligt aan mn mobo dat ie niet verder kan. Echter snap ik dus echt niet wat ik bij die andere timings moet invullen, die bij 3-3-6-42. Alles staat op Auto omdat ik niet weet wat ik hiermee moet.

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0012.jpg
Hier ook bij 3-8-0 heb ik auto staan, geen idee wat in te vullen.

[ Voor 45% gewijzigd door peakaboo op 20-10-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Die dingen (ACT delay, Precharge, etc.) zijn subtimings, waar je maar beter af kunt blijven als je niet weet wat het is. Op 'echte' OC-borden, of borden met een speciaal BIOS (van XS bijv.) heb je vaak meer subtimings die je kunt instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 20-10-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
ram faq hier moet wel het een en ander qua uitleg tussen staan.

Anders het ddr topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
bassie schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:45:
ram faq hier moet wel het een en ander qua uitleg tussen staan.

Anders het ddr topic?
Klopt, heb het daar ook gepost. Laat die vraag specifiek over het geheugen maar zitten, maar zijn de instellingen van de rest van mn bios mbt. de CPU wel in orde?
Die dingen (ACT delay, Precharge, etc.) zijn subtimings, waar je maar beter af kunt blijven als je niet weet wat het is. Op 'echte' OC-borden, of borden met een speciaal BIOS (van XS bijv.) heb je vaak meer subtimings die je kunt instellen.
Maar waar kan ik die ACT dan het beste op zetten? De rest kan allemaal op auto, dus dat laat ik fijn zo staan maar die ACT moet ik iets kiezen. 0-42, heb zowel 0 als 42 geprobeert en het werkte allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
peakaboo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:53:
Maar waar kan ik die ACT dan het beste op zetten? De rest kan allemaal op auto, dus dat laat ik fijn zo staan maar die ACT moet ik iets kiezen. 0-42, heb zowel 0 als 42 geprobeert en het werkte allebei.
Hoe stond het toen je er nog niet aan gezeten had? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:01:
[...]

Hoe stond het toen je er nog niet aan gezeten had? ;)
Dat kan ik niet zien, want als ik SPD op auto laat, krijg je die cijfers niet te zien. Maar zoals je op die screenies kunt zien, staat er voor auto wel steeds een waarde al aangegeven, en daar staat bij die 42 voor, dus ik denk zelf dat ie op 42 stond... Maar ben er niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je de SPD niet op auto zet, maar ook die waarde niet wijzigt, staat daar toch 'iets'? Zo moeilijk kan het toch niet zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
peakaboo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Dat kan ik niet zien, want als ik SPD op auto laat, krijg je die cijfers niet te zien. Maar zoals je op die screenies kunt zien, staat er voor auto wel steeds een waarde al aangegeven, en daar staat bij die 42 voor, dus ik denk zelf dat ie op 42 stond... Maar ben er niet zeker van.
Kijk is met memset. Kan je je subtimings zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Ik heb nu een e2160 op 3120 MHz stabiel op stock voltage.
Werkt gewoon goed, en in orthos stressen (blend) komt hij niet hoger dan 51C, maar als ik hem in TAT stress, gaat hij toch wel hoger dan 60C? :S
Ik snap niet echt hoe dit komt, aangezien ze beide 100% load geven in windows taakbeheer...

Ik wacht op jullie reacties.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAT heeft gewoon een beter load-programma.

Ik zou gewoon een nachtje aan laten staan en kijken of er fouten zijn en naar de temps. Over het algemeen, zelfs als je zware spellen speelt, zal de temp niet boven de Orthostemp uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
is het mogelijk om met TAT fouten te kijken dan? Ik zie namelijk alleen de temps, of hij moet gewoon stabiel zijn natuurlijk ;) met orthos is hij iig 12 uur stabiel en niet boven de 51, dus dat zit wel snor :)

edit: weet er hier trouwens iemand de maximale temperatuur die een E2160 (veilig) kan trekken? Ik dacht dat 72C was, maar ik weet het niet zeker, dus ik vraag het even. Ik zit nu even te kijken, maar hij blijft gelukkig hangen rond de 60C dus eigenlijk is er nog neits aan de hand.

[ Voor 40% gewijzigd door ath92 op 21-10-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee volgens mij is TAT alleen om de temps uit te lezen onder idle en load. Voor fouten moet je toch echt bij Orthos zitten. Dan tegelijkertijd TAT draaien om beide temps uit te kunnen lezen.

De temp is volgens mij 64C of 72C, weet niet zeker welke nou casetemp was en welke cputemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
bassie schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:42:
[...]

Kijk is met memtest. Kan je je subtimings zien
Never mind :).

[ Voor 97% gewijzigd door peakaboo op 21-10-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Ja dat bedoel ik zal het even veranderen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Overigens draai ik nu 7x500 stabiel, geheugen dus op 1000mhz 5-5-5-12. Dus die FSB van 500 kan dus wel? Hoe zou ik dat nu aan moeten pakken om hier 8x500 van te maken, of is dat een kwestie van de CPU of die dat aankan. Maakt het eigenlijk uit welke multiplier je kiest, qua snelheid? Bijv. is 7x500 net zo snel als 8x438, of maakt dat weinig uit?

Even over die timings, net memset opgestart en geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Memset.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door peakaboo op 21-10-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
4ghz is idd teveel voor de meeste e6750, ik zou gewoon de multiplier naar 8 zetten en fsb omlaag.
Dan heb je dezelfde snelheid, maar hoef je minder volt te geven aan je geheugen.Misschien zelfs stockvoltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Hasib schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:16:
4ghz is idd teveel voor de meeste e6750, ik zou gewoon de multiplier naar 8 zetten en fsb omlaag.
Dan heb je dezelfde snelheid, maar hoef je minder volt te geven aan je geheugen.Misschien zelfs stockvoltage.
Dus jij zegt dat een multiplier van 8 beter is? Het is me eigenlijk nog niet gelukt om lage vcores te gebruiken als ik op speeds van 3.2/3.5Ghz zit, dan loopt ie niet stabiel in orthos bijv.

Ik zal 'm eens op 8 zetten en daar een maximum voor te zoeken, 8x480 was tot nu toe het hoogste en stabiel wat ik getest heb, wel een vcore van 1,52 ongeveer. Geheugen MOET op 2.2V vanaf 400mhz, volgens Crucial. Ik heb een goede airflow in mn kast dus temps zijn geen probleem.

Wat mij nu weer verbaast is dat TAT digitale temps van 12-17 graden geeft, op CPU 0 en 1, terwijl Core temp 0.95.4 temperaturen van 24 graden geeft :S Dit zijn temps in idle mode zoals nu. Toenstraks heb ik eens gestressed met orthos, en dat scheelt met elkaar gewoon 16 tot 20+ graden op full load, dat is wel ff een wereld van verschil. Welke klopt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zoals al zo vaak besproken hier, de temps van Core Temp 0.95.4 zijn de meest accurate.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
EWK schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:32:
Zoals al zo vaak besproken hier, de temps van Core Temp 0.95.4 zijn de meest accurate.
Geloof er geen hol van want TAT geeft gewoon de temps aan die meer overeenkomen met de BIOS. Aangezien TAT echt op Intel processoren gemaakt is, zal deze ook beter aflezen. Maar op het moment geloof ik ff geen enkele temp reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
peakaboo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Dus jij zegt dat een multiplier van 8 beter is? Het is me eigenlijk nog niet gelukt om lage vcores te gebruiken als ik op speeds van 3.2/3.5Ghz zit, dan loopt ie niet stabiel in orthos bijv.

Ik zal 'm eens op 8 zetten en daar een maximum voor te zoeken, 8x480 was tot nu toe het hoogste en stabiel wat ik getest heb, wel een vcore van 1,52 ongeveer. Geheugen MOET op 2.2V vanaf 400mhz, volgens Crucial. Ik heb een goede airflow in mn kast dus temps zijn geen probleem.

Wat mij nu weer verbaast is dat TAT digitale temps van 12-17 graden geeft, op CPU 0 en 1, terwijl Core temp 0.95.4 temperaturen van 24 graden geeft :S Dit zijn temps in idle mode zoals nu. Toenstraks heb ik eens gestressed met orthos, en dat scheelt met elkaar gewoon 16 tot 20+ graden op full load, dat is wel ff een wereld van verschil. Welke klopt nu?
De temp van coretemp beta klopt gewoon, hij is idd stuk hoger.

Zelf heb ik mijn e6750 op 3,6ghz(8x450) draaien voor 24/7 setting op 1,45vcore en 2V geheugen(corsair pc6400).Zowiezo is 3,6-3,8 de max voor de meeste e6750, soms kun je iets hoger gaan maar dan moet je teveel voltage geven voor een paar mhz extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aTmosh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
peakaboo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:13:
[...]

Geloof er geen hol van want TAT geeft gewoon de temps aan die meer overeenkomen met de BIOS. Aangezien TAT echt op Intel processoren gemaakt is, zal deze ook beter aflezen. Maar op het moment geloof ik ff geen enkele temp reader.
Intel CPUs hebben een register die een negatief oplopende waarde heeft, die wordt van de voor de CPU gegeven maximum temperatuur (Tjunction) afgetrokken.

Voor oudere steppings gold een Tjunction van 85 graden, voor de nieuwere G0 steppings, waaronder de E6750 geldt 100 graden.

TAT kent de nieuwe steppings en dus Tjunction niet en trekt de nieuwe (grotere) delta die de CPU register geeft van de oude (lagere) Tjunction af. Met als gevolg dat het 15 graden te laag zit.

Dit gold ook voor Coretemp en Speedfan in oudere versies. TAT is prima te gebruiken en geeft soortgelijke temperaturen aan als je dit in het achterhoofd houdt. Hetzelfde geldt voor temperaturen in de BIOS BTW, als die nog niet is geupdate krijg je ook 15 graden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aTmosh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:15:
[...]

de verhouding FSB / DRAM wordt 1:1 wanneer je (met je huidge FSB) je DRAM op 666MHz zet.
Dat lijkt me 333 te moeten zijn :) Qua effectieve bandbreedte is het vanwege DDR dan '666 MHz'. DDR3 haalt die snelheden wel met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden; nadat ik mijn everest ultimate geupdate heb van 4.0 naar 4.20 klopte de templezing van mijn e6750 (g0) wel!

Op die manier is het voor mij toch iets fijner overclocken ipv +15 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aTmosh
  • Niet online
EWK schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:32:
Speedfan geeft exact dezelfde temperaturen hier, voordeel van Core Temp is dat je de verversingssnelheid in kan stellen en het heeft loggingfuncties. Daartegenover klopt de weergave van zowel FSB als multiplier (en daarom ook CPU snelheid) weer niet als je niet met defaults draait en die vanuit Windows hebt veranderd. Het geeft hier ook nog steeds bij VID de default Vcore aan, niet degene die nu is ingesteld.

CPU-Z doet FSB/CPU snelheid en Core voltage het beste, en voor core temps bevalt mij Speedfan beter vanwege de integratie met systeem voltages en fanspeeds/besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aTmosh
  • Niet online
Ik heb mijn Zalman 9500 (op halve snelheid voor rust) door een Thermalright Ultra 120 Extreme (met Scythe S-Flex op 1600 rpm) vervangen, resultaat is een extra overklok van 350 MHz (met 0,125V extra voor CPU) en ondanks dat 9 graden lagere coretemps :)

Voor degenen die het interesseert, mijn overklokmethode was als volgt:

Asus P5W DH Deluxe, E6700 (L627Axxx), liep stabiel op 3400 MHz/1,5V (10x340) met Zalman. 2x 1GB OCZ2P800R21G (PC2-6400 CAS4) op 4-4-4-12 bij 2,2V. Ambient temp 22-23 graden, kast ca. 30.

Eerst het maximum van de CPU bepalen met nieuwe koeling:
zet Vcore op haalbaar max (1,7V, ik heb dit al eens geprobeerd in wat voorzichtigere stapjes), zet chipset voltages eveneens op maximum (1,85/1,2V, FSB termination 1,5V), zet Vdimm op 2,3V, timings by SPD (resulteert in 5-6-6, tRFC/tRD=28/6), CPU 10x360 (bekend stabiel zonder 24/7 load). In Windows met MemSet alle subtimings op maximum/Page Close Idle Timer 64T zodat geheugen geen probleem is. Met name tRFC/tRD is belangrijk.

Met SetFSB in stappen van 50 MHz omhooggeklokt, telkens TAT 10 minuten ertegenaan, let op temperatuur, 75 graden (B2 stepping) is mijn gezonde limiet (rekening houdend met +10 graden in zomer). Orthos, dnetc, prime95 etc. zijn onvoldoende, als het stabiel is met TAT is al het andere OK. Op 3800 wel koel genoeg (~65-75 graden core) maar net niet stabiel (na paar minuten TAT crash), terug naar 3750. CPU crash symptoom: spontane reboot (C1E, EIST, TM2, DRAM thermal throttling e.d. allemaal uit natuurlijk).

Maximum chipset/geheugen bepalen:
(975X NB wordt actief gekoeld met Papst 40x40x10mm fan)
Alle voltages uit vorige test laten staan (max Vcore zodat CPU uitgesloten is), in BIOS veilige 10x360 voor CPU. Met CrystalCPUID multi terug naar 8, met SetFSB in stappen van 10 MHz FSB omhoog (PCIe/PCI vast op 100/33 MHz). Testen met SuperPI 1M/8M runs. Op 450 MHz is 1M stabiel, 8M is freeze. Bij Mem crash bevriest alles, resetknop is onvoldoende, cold boot nodig. 440 MHz is stabiel, maar onvoldoende voor de belangrijkere CPU max (8x440=3520), zelfde test met 9x multi bereikt wel CPU max, besloten op 9x416 voor 3747 MHz.

Minimale timings voor gegeugen bepalen:
boot op 10x360, mem op 2,2V (24/7 bedrijfsspanning), manual 4-4-4-12. Zoals voorheen multi omlaag, FSB omhoog naar 9x416, subtimings steeds strakker. Kwam uit op stabiele tRFC/tRD 36/7, rest default gelaten (te weinig verschil), snelheidsverschillen testen met SuperPI 1/8M runs (bij 1M verhult CPU overhead nog verschillen, vanaf 2M zijn subtiming veranderingen merkbaar), stabiliteit met 32M.

Minimale chipset voltages bepalen:
Vcore op max laten, FSB termination op 1,4V, rest op auto, Vmch terug van 1,85 naar 1,65V. Nog stabiel, zo gelaten.

Minimale stabiele Vcore bepalen:
Stappen van 0,05V omlaag totdat de boel crasht met TAT, daarna twee stapjes van 0,0125V omhoog. In principe is dit niet nodig als je er van uitgaat dat TAT achtige loads nooit voor zullen komen, ook niet met normale distributed projecten, maar ik heb liever 100% stabiliteit dan die 0,025V winst met de mogelijkheid op een enkele crash om de zoveel weken. Het resultaat in BIOS is 1,6375V, in Windows na Vdrop idle en Vdroop met OGR-25 1,608-1,640V resp. 1,6-1,632V (gemiddeld rond 1,624 resp. 1,616V).

Temperaturen zijn nu als volgt:
Ambient/kast: 23/30 graden
Idle: Tcase 33 graden, core 0/1: 48/45 graden.
OGR-25: Tcase 43 graden, core 0/1: 65/62 graden.
TAT: Tcase 60 graden, core0/1: 78/76 (Core temp/Speedfan) of 75/74 (volgens TAT zelf).

Deze instellingen ga ik nu 24/7 gebruiken (dnetc crunchen), mocht het op termijn toch instabiel blijken dan komt er afhankelijk van de symptomen er een stapje bovenop met Vcore, Vmem of Vmch, als dat vanwege temperaturen b.v. niet goed gaat dan een stapje terug naar 3700 MHz (9x411). In de loop van de dag b.v. had ik al een freeze, geheugen loopt nu op 2,25V.

Vastleggen voor 24/7 gebruik:
Aangezien de P5W DH, of in ieder geval alle BIOSsen tot nu toe, een aantal beperkingen kent qua FSB instelling en subtimings moet je die vanuit Windows regelen na een stabiele POST instelling. Zo kan je b.v. niet 416 FSB in BIOS instellen met een E6700 omdat die in eerste instantie met 10x416 lijkt te proberen te POSTen, wat zonder extreme koeling meestal niet lukt. Dus gekozen voor bij gekozen Vcore stabiele 10x360 om mee te booten. Daarna in Start/Programs/Startup een batch file neergezet met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
REM set looser timings (tRFC/tRD 28/6->36/7)
C:\MemSave\MemSet.exe

REM lower 10->9, exit
"C:\Program Files\CrystalCPUID\CrystalCPUID.exe" /F9 /E

REM immediately set FSB 360->417 (3750 MHz) in automatic/ultra mode
"C:\Program Files\setfsbU15a3_P5WD2\SetFSBu_P5WD2.exe" -w0 -s417 -m1

De C:\MemSave dir wordt aangemaakt door MemSet door op de Save knop te drukken, de huidige subtimings worden in een ini file bewaard. De batch file wordt geminimaliseerd gestart, alleen SetFSB opent een tijdelijk zichtbare venster.

Bij reboot komt machine niet terug bij 9x416 instelling, dus is er nog een shutdown script nodig om de 10x360 te herstellen:

code:
1
2
3
REM immediately lower FSB 417->360 (3750->3240 MHz) for reboot, else EIST multi reset hangs machine
REM called from gpedit.msc, Computer Configuration/Windows Settings/Scripts/Shutdown
"C:\Program Files\setfsbU15a3_P5WD2\SetFSBu_P5WD2.exe" -w0 -s360 -m1

Zoals in het commentaar beschreven kan deze toegevoegd worden via Start/Run/gpedit.msc. Bij het uitloggen is de SetFSB venster weer tijdelijk zichtbaar.

That's all folks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ben even aan het checken voor 24/7 stabiliteit onder de Thermalright ultra-120.
Koelt best goed zo'n ding.

Er moet meer in zitten op dit voltage

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u82/ElSnorro/3504225u.jpg

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb mijn E6600 ook binnen en gelijk naar de FPO gekeken natuurlijk
dat is L709B047 maar als ik op google zoek of waar dan ook vind ik niets over
deze stepping ..
is deze dan nooit eerder gezien of is het een slechte stepping?
moet nog even wachten op mijn DQ6

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe groot is de kans dat er nu slechts nog M0-steppings verkocht worden in plaats van de oude L2-stepping? De batch L2's zal nu toch wel onderhand op beginnen te raken? Ik heb een E2140 besteld, en aangezien de M0 aanzienlijk betere resultaten neerzet dan de L2 vroeg ik me dit af.

Of als het iets algemener moet: hoe lang is de periode tussen de introductie van een nieuwe stepping en het moment dat hij ook daadwerkelijk in de schappen ligt? :)

Deze vraag had ik in het Intel-discussie topic ook gesteld, maar hier huppelen meer Tweakers rond. Anyway m'n setje zou morgen op de stoep moeten liggen, dus dan ga ik z.s.m. even kijken met CPU-Z wat voor stepping mijn E2140 wel heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:55:
Ben even aan het checken voor 24/7 stabiliteit onder de Thermalright ultra-120.
Koelt best goed zo'n ding.

Er moet meer in zitten op dit voltage

[afbeelding]
Cycle Time Tras 5?
4-4-4-12 is meer gangbaar maar als het stabiel loopt zal 5 misschien heel iets sneller zijn.

Die voltages bij speedfan kloppen ook niet natuurlijk.
De nieuwste everest beta geeft ze wel goed aan gebruik um zelf ook :)

Vergeleken met mijn E6750 heb je een goede overklok, ik heb 1.6volt nodig voor 3.6ghz.

EDIT:

Je koopt zo`n E6600 toch voor multiplier 9 zet um daar dan ook op!! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:50:
[...]

Cycle Time Tras 5?
4-4-4-12 is meer gangbaar maar als het stabiel loopt zal 5 misschien heel iets sneller zijn.

Die voltages bij speedfan kloppen ook niet natuurlijk.
De nieuwste everest beta geeft ze wel goed aan gebruik um zelf ook :)

Vergeleken met mijn E6750 heb je een goede overklok, ik heb 1.6volt nodig voor 3.6ghz.

EDIT:

Je koopt zo`n E6600 toch voor multiplier 9 zet um daar dan ook op!! 8)
1.6v ??? Dat is wel erg hoog. Ik doe het met 1.415v... Verbazingwekkend hoe het kan verschillen :?
Ik denk trouwens dat ik de limiet bereikt heb van mijn Team Xtreem reepjes. Verdorie gekocht voor 105 euro! Ze gaan nu weg voor 65 euri's... Wordt een dure ruil mits ik daarvoor zou gaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik wil een E6750 halen icm een P5K-E/Premium.

Ik zit alleen te twijfelen over het RAM...

Ik heb me suf gelezen, maar kan niet echt kiezen. :?

Ik wilde eerst de Kingston Hyper-X 6400 cl 4 halen, maar nu het geheugen goedkoper is geworden, wil ik betere ram kopen. (2 GB)

-KHX 6400 CL3
-KHX 8500 CL5

Welke is nousneller? Als ik de cl3 haal, kan ik hem goed overklokken zodat ik de 3.6ghz haal?

S.O.S. |:(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

salimrmaf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:38:

Ik wilde eerst de Kingston Hyper-X 6400 cl 4 halen, maar nu het geheugen goedkoper is geworden, wil ik betere ram kopen. (2 GB)

-KHX 6400 CL3
-KHX 8500 CL5

Welke is nousneller? Als ik de cl3 haal, kan ik hem goed overklokken zodat ik de 3.6ghz haal?

Garantie dat je 3.6 of zelf 3.2 haalt is er natuurlijk nooit. Ik denk dat je aan 6400 wel genoeg moet hebben om eventueel richting de 3.6GHz te gaan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:38:

-KHX 6400 CL3
-KHX 8500 CL5

met dat pc6400 geheugen ga je de 3,6 ghz wss wel halen... dan loopt je geheugen op 900 mhz geloof ik, overclock van 100mhz valt wel mee, misschien kleine voltage verhoging nodig.

Ik haal het iig ook met mijn atm 70 euro kostend geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dan wordt het de cl3 versie. Is pas een paar maanden opde markt gezet als upgrade van de super-favoriete 6400 cl4.

6400 Krijgt ook mijn voorkeur, omdat P35 geen 4 volle banks ondersteunt meu 8500 /10 000+ geheugen. Dan kan ik later makkelijk upgraden naar 4GB mocht het nodig zijn.

PS: de latjes moeten 2.3 volt krijgen om CL3 te bereiken... Wat is de grens voor de latjes of de mobo? :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:16:
[...]

1.6v ??? Dat is wel erg hoog. Ik doe het met 1.415v... Verbazingwekkend hoe het kan verschillen :?
Ik denk trouwens dat ik de limiet bereikt heb van mijn Team Xtreem reepjes. Verdorie gekocht voor 105 euro! Ze gaan nu weg voor 65 euri's... Wordt een dure ruil mits ik daarvoor zou gaan :'(
Hoe heb je de rest staan je northbridge en southbridge op je mobo?
Je mobo is ook bijna hetzelfde als die van mij.
Ik had bij allebei +0.1 gedaan, na 2-3 uur orthos kreeg ik een bsod, dus moet nog wat aanpassen.
Ik draai altijd op 3.2ghz met 1.375volt, misschien volgend jaar altijd 3.6draaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
hele andere vraag wat denken jullie dat de max is van een C2D6600 in combinatie met asus p5b deluxe en 4 GB geil DDR2 800 4-4-4-4-12 is? cooler is Thermaltake 120 Extreme

ik bedoel wat kun je gemiddeld uit een 6600 halen 3,4 ghz 3,6 ghz 3,8 ghz wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 23% gewijzigd door TWFpa2Vs op 23-10-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:28:
hele andere vraag wat denken jullie dat de max is van een C2D6600 in combinatie met asus p5b deluxe en 4 GB geil DDR2 800 4-4-4-4-12 is? cooler is Thermaltake 120 Extreme
Ik denk dat hij op 2403 mhz het begeeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:05
Blijkbaar vind mijn procje lage voltages lekker:P

Hij doet nu 460x7=3220mhz. op 1,32v orthos stabiel. En dat is nog een W.I.P.

Is 1,35v niet het stock voltage voor een e6600?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stock voor de c2d serie is 1.325V. Dus je loopt nog steeds onder stock voltage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Mijne c2d 6600 doet op dit moment 3,7 ghz nu 9x 410mhz op 1.45 V strest 50C

denk wel dat dit de max is heb hem zelf niet stabiel gekregen op 3.8 ghz

[ Voor 42% gewijzigd door TWFpa2Vs op 23-10-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:36:
Mijne c2d 6600 doet op dit moment 3,7 ghz nu 9x 410mhz op 1.45 V strest 50C

denk wel dat dit de max is heb hem zelf niet stabiel gekregen op 3.8 ghz
Gebruik je de p5b uit je sig nog? Dan zou ik terug gaan naar 400x9 ;)

Waarom mag je raden :P

[ Voor 14% gewijzigd door bassie op 24-10-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
bassie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:19:
[...]

Gebruik je de p5b uit je sig nog? Dan zou ik terug gaan naar 400x9 ;)

Waarom mag je raden :P
waarschijnlijk ben ik achterlijk. maar hoezo?

tevens draaid het al wel weer op 9x400 dit draaide toch lekkerder op hogere snelheid kreeg ik soms rare fouten.

[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-10-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

mr.loepie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:05:
ik heb mijn E6600 ook binnen en gelijk naar de FPO gekeken natuurlijk
dat is L709B047 maar als ik op google zoek of waar dan ook vind ik niets over
deze stepping ..
is deze dan nooit eerder gezien of is het een slechte stepping?
moet nog even wachten op mijn DQ6
iemand bekent met deze batch?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
[blblb

[ Voor 96% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-10-2007 08:54 . Reden: verkeerde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 07:29:
[...]

waarschijnlijk ben ik achterlijk. maar hoezo?

tevens draaid het al wel weer op 9x400 dit draaide toch lekkerder op hogere snelheid kreeg ik soms rare fouten.
Straps ;)
mr.loepie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:07:
[...]

iemand bekent met deze batch?
Wacht gewoon tot je je bordje hebt en test em dan, batch zegt ook weer niet zoveel.

[ Voor 28% gewijzigd door bassie op 24-10-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Oke nu ga ik nog even blond doen, ben niet super bekend met al die termen ben ook nog niet zo lang bezig met overklokken maar wat zijn Straps nu precies had het al even gegoogeld maar waarschijnlijk in verkeerde zinsbouw of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:51:
Oke nu ga ik nog even blond doen, ben niet super bekend met al die termen ben ook nog niet zo lang bezig met overklokken maar wat zijn Straps nu precies had het al even gegoogeld maar waarschijnlijk in verkeerde zinsbouw of dergelijke?
Even kort, een strapchange is een verandering in de timing(s) van de northbridge/chipset. Net zoals je mem timings heeft, heeft je chipset dat ook. De rede dat de borden een zo hoge fsb halen is omdat de timings van de chipset losser worden waardoor ze hoger klokken. (zelfde zie je bij mem lagere timings is hogere snelheid). Maar als die timings losser gaan, gaat je preformance natuurlijk ook achter uit. En afaik veranderen alle p965 bordjes bij 401MHz fsb van strap.

Test het zelf maar is, dan kan je kijken of het klopt. Doe wat benches bij 400, 401 en 410MHz fsb en kijk welke sneller is. Volgens mij kan je het verschil al zien met spi 1M (3 runs en gemiddelde tijd).

Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Oke duidelijk. dus met een p965 bordje is het beste de FSB op of onder de 400Mhz te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
bassie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:34:
[...]

Even kort, een strapchange is een verandering in de timing(s) van de northbridge/chipset. Net zoals je mem timings heeft, heeft je chipset dat ook. De rede dat de borden een zo hoge fsb halen is omdat de timings van de chipset losser worden waardoor ze hoger klokken. (zelfde zie je bij mem lagere timings is hogere snelheid). Maar als die timings losser gaan, gaat je preformance natuurlijk ook achter uit. En afaik veranderen alle p965 bordjes bij 401MHz fsb van strap.

Test het zelf maar is, dan kan je kijken of het klopt. Doe wat benches bij 400, 401 en 410MHz fsb en kijk welke sneller is. Volgens mij kan je het verschil al zien met spi 1M (3 runs en gemiddelde tijd).

Veel plezier
Ja, maar wanneer je de 425 oid passeert is dat nadeel ook weer weg. Het grootste nadeel is er op het moment dat je net over het grensje bent...

Handige info, zal dus voor meer borden op gaan: http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=30

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 24-10-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TheZeroorez schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:10:
[...]

Ja, maar wanneer je de 425 oid passeert is dat nadeel ook weer weg. Het grootste nadeel is er op het moment dat je net over het grensje bent...

Handige info, zal dus voor meer borden op gaan: http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=30
Volgens mij is het pas rond 450fsb weer hetzelfde als 400. Kijk maar naar die grafiek, en in de tekst staat 467MHz fsb.
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:44:
Oke duidelijk. dus met een p965 bordje is het beste de FSB op of onder de 400Mhz te houden.
Of gelijk een flink stuk hoger rond de 450 gaan zitten. Maar ik denk dat je dat zelf het best kan testen. Bijvoorbeeld 400x9 en 450x8, (wel mem timings hetzelfde houden!!) en dan wat benches draaien en resultaten vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
bassie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:58:
[...]

Volgens mij is het pas rond 450fsb weer hetzelfde als 400. Kijk maar naar die grafiek, en in de tekst staat 467MHz fsb.
Ja, maar die grafiek telt de snellere CPU en het snellere geheugen dat je met die 425MHz erbij krijgt niet mee, terwijl die er wel zijn in de realiteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ok nu snap ik de term strap ook,

maar wat houd het dan in bij de p5k, want hier kun je gewoon de fsb strap vastzetten op 333 bijv en je FSB zelf gewoon op 450 gooien oid (p35 chipset)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
CrankyGamerOG schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:11:
ok nu snap ik de term strap ook,

maar wat houd het dan in bij de p5k, want hier kun je gewoon de fsb strap vastzetten op 333 bijv en je FSB zelf gewoon op 450 gooien oid (p35 chipset)
Bij p35 kan je zelf je strap instellen. Dus in theorie kan het, of het in de praktijk kan ligt er maar net aan of je mobo het kan.
TheZeroorez schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:09:
[...]
Ja, maar die grafiek telt de snellere CPU en het snellere geheugen dat je met die 425MHz erbij krijgt niet mee, terwijl die er wel zijn in de realiteit ;)
Zou kunnen, ik weet het niet. Zou wel leuk zijn als iemand hier een testje zou posten, zelf wil ik het wel proberen maar me mem haalt de 425 niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bassie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:17:
[...]

Bij p35 kan je zelf je strap instellen. Dus in theorie kan het, of het in de praktijk kan ligt er maar net aan of je mobo het kan.
nou niet alleen in theorie want mijn c3d e6300 doet toch gewoon 450 (3,15Ghz)
niet dat ik hem daar altijd op heb draaien, want mijn eigen mem (667Mhz) kon het niet aan (ik had dus even(2 dagen) een setje geleend).

maar ik begreep dus niet wat die FSB strap inhield, want die bleef ik netjes op 333 houden |:(

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-10-2007 21:50 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep, hoe heb je de voltages ingesteld in je bios, van de northbridge en southbridge op 3.6ghz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
@Def!ance

Ik ken dat ik je vraag verkeerd las :P .

Bij p965 gaat je strap omhoog als je boven een bepaalde fsb gaat zitten bijvoorbeeld bij 400 > 401. Bij p35 kan je zelf kiezen in welke strap je wilt zitten, dus als jij 400MHz fsb wilt draaien op de 200 strap dan kan je dat instellen.

En wat ik bedoelde met of het in de praktijk kan:

Ik bedoelde niet of je mobo wel of niet 450MHz fsb aan kon. Het ging erom of het mobo wel 450fsb aan kon icm die lage strap. Die lage strap zorgt voor strakkere timings, dus zwaarder voor je mobo. Vergelijk het maar met mem, hoge snelheid met strakke timings kom je niet tegen (600 3-3-3-x) maar hoge snelheid met losse timings wel (600/700 5-5-5-x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:01:
Nyarlathotep, hoe heb je de voltages ingesteld in je bios, van de northbridge en southbridge op 3.6ghz??
Met die voltages heb ik niets gedaan. Ik had eerst +0.1v op de northbridge, maar die heb ik later weer @ stock gezet, en werkt prima. Ik heb dus alleen mijn cpu en ram extra prik gegeven. Ik denk eigenlijk dat mijn Team geheugen het ook nog wel op 2.0v ipv 2.1v kan, maar dat moet ik nog proberen. Ben ook nog slechts een beginnende oc'er, maar ik heb mazzel met mijn proc denk ik :P

Die overige ram-timings laat ik overigens ook met rust, ik heb geen idee wat ik ermee aan moet. Wellicht dat ik met veel gekunstel en tests dit systeem nog wel verder kan pushen, maar eerste (snelle) tests gaven geen beter resultaat. Mocht ik verder komen, dan laat ik dat uiteraard weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aTmosh
  • Niet online
Als je vanuit Windows omhoogklokt met SetFSB zal de strap gelijkblijven, ook voor oudere borden die het niet in de BIOS vast kunnen zetten. Dan is 401 MHz dus wel sneller dan 400, zolang je maar in de BIOS 400 of minder hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
zo even een update tot nu toe, ga proberen de voltage op me cpu nog wat lager te krijgen maar screenshot spreekt verder voor zich denk ik, aan en opmerkingen en tips zijn natuurlijk altijd welkom

heb ook 8x 450 geprobeerd draaide in principe prima maar soms random bluescreens kreeg hem niet helemaal stabiel, bij random bedoel ik soms naar 10 min soms naar een uur. misschien iemand tips of?

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/ozoqewkd3kn8xrur6olrxpa5u135o90.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-10-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:43:
zo even een update tot nu toe, ga proberen de voltage op me cpu nog wat lager te krijgen maar screenshot spreekt verder voor zich denk ik, aan en opmerkingen en tips zijn natuurlijk altijd welkom

heb ook 8x 450 geprobeerd draaide in principe prima maar soms random bluescreens kreeg hem niet helemaal stabiel, bij random bedoel ik soms naar 10 min soms naar een uur. misschien iemand tips of?

[afbeelding]
Misschien je mobo die het niet red. Maar heb je getest of 425x8 sneller is dan 380*9 (zelfde kloksnelheid op de cpu andere strap)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:16:
[...]

Met die voltages heb ik niets gedaan. Ik had eerst +0.1v op de northbridge, maar die heb ik later weer @ stock gezet, en werkt prima. Ik heb dus alleen mijn cpu en ram extra prik gegeven. Ik denk eigenlijk dat mijn Team geheugen het ook nog wel op 2.0v ipv 2.1v kan, maar dat moet ik nog proberen. Ben ook nog slechts een beginnende oc'er, maar ik heb mazzel met mijn proc denk ik :P

Die overige ram-timings laat ik overigens ook met rust, ik heb geen idee wat ik ermee aan moet. Wellicht dat ik met veel gekunstel en tests dit systeem nog wel verder kan pushen, maar eerste (snelle) tests gaven geen beter resultaat. Mocht ik verder komen, dan laat ik dat uiteraard weten :)
Mijn geheugen doet dan wel weer 900mhz op cl4 :) Corsair he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
bassie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:51:
[...]

Misschien je mobo die het niet red. Maar heb je getest of 425x8 sneller is dan 380*9 (zelfde kloksnelheid op de cpu andere strap)??
Ja dat heb ik met superpi om 1M

380x9 is 15.179

425x8 is 14.789

dit is het gemiddelde van 3 tests

windows booten etc is ook net fractie sneller

[ Voor 6% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-10-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:00:
[...]
Ja dat heb ik met superpi om 1M

380x9 is 15.179

425x8 is 14.789

dit is het gemiddelde van 3 tests

windows booten etc is ook net fractie sneller
Ok, toevallig ook het verschil tussen 400 en 401 getest ? :P

@zeroorez

Je had toch gelijk, blijkbaar heeft die extra cpu snelheid genoeg invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
bassie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:04:
[...]

Ok, toevallig ook het verschil tussen 400 en 401 getest ? :P
Sorry nee dat heb ik niet getest kom er vanavond niet meer aan toen maar zou het morgen even voor je uit proberen oke?

Tevens denk ik niet de me moederbord het niet aankan maar dat ik zelf gewoon iets fout doe.. ik krijg trouwens bluescreens van bf. ntfs.sys, lan.sys etc die richting dus ik dacht misschien aan voltage Northbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Zo even weer een update voor Bassie:

hoop dat je iets aan de info hebt zit redelijk wat werk in;)

Super PI 1.5 Mod calculate 1M

8x 399 = 16.917s 16.899s 16.822s.

8x 400 = 16.820s 16.769s 16.769s

8x 401 = 16.769s 16.748s 16.754s

8x 403 = 16.672s 16.660s 16.681s

8x 405 = 16.586s 16.640s 16.587s

8x 410 = 16.438s 16.360s 16.386s

8x 415 = 16.213s 16.172s 16.181s

8x 420 = 16.023s 15.985s 15.974s

8x 425 = 15.784s 15.797s 15.794s

8x 430 = 15.599s 15.608s 15.643s

8x 435 = 15.436s 15.403s 15.377s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:41:
Woei, zoek de strap *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Nieuwe update

draai nu op 8x450 mhz = 3.6 Ghz stabiel verder kan ik niet gaan want dat vind me mobo niet leuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/sxm7sytd104kj8xyvn08gyyirvnri93.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-10-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TWFpa2Vs schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:41:

hoop dat je iets aan de info hebt zit redelijk wat werk in;)

Super PI 1.5 Mod calculate 1M
Bedankt voor de info, maar bij jou zie ik helemaal geen strapchange verschijnselen. Hoe ben heb je van fsb gewisselt, bios of in windows?
TWFpa2Vs schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:47:
Nieuwe update

draai nu op 8x450 mhz = 3.6 Ghz stabiel verder kan ik niet gaan want dat vind me mobo niet leuk.

[afbeelding]
Mooi resultaat, heb je toevallig is gekeken of er nou echt verschil zit tussen 400x9 en 450x8? Als het verschil verwaarloos baar is, dan lijkt het mij handiger om met multi 9 door te gaan om je mobo het wat makkelijker te maken.

Ik ga trouwens zelf ook ff wat strap test doen, mijn mem moet 401 wel halen dus kan ik wel wat testen.

EDIT: Gevonden :) klik

En het moet dus spi 8M zijn, sorry mijn fout.

[ Voor 52% gewijzigd door bassie op 25-10-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik neem eigenlijk aan dat 450x8 sneller is door de hogere frontside bus dus doorvoersnelheid tussen proc en geheugen of kraam ik nu onzin uit.

heb het verder nog niett echt geprobeerd trouwens. welke van de 2 nu sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn resultaten tot noch toe voor mijn E6750:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebe/images/OC3600_261007.JPG

Volgens mij zit er wel meer in gezien het lage voltagedat ik op dit moment maar gebruik :*)
Verder nog niet veel getweaked aan de timings van me memory e.d.

Gezien de tempratuur lijkt me het lappen van de processor verspilde moeite.

Verdere systeem eigenschappen:
Corsair PC6400 C4 (4-4-4-12)
Gigabyte P35-DS4
Antec Sonata III
Asus 8800GTS 320Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mooie Overklock! Puike temperaturen.

Doe m'n naam maar goed schrijven... -Apen-nootjes-

[ Voor 97% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-10-2007 18:00 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Is het nou zo moeilijk om capslock uit te zetten en even die 2 regeltjes opnieuw te typen? :/

En roel, ik denk dat jouw tempies niet helemaal kloppen. Tat is een oud programma en heeft waarschijnlijk een leesfout bij g0. Het word waarschijnlijk dus +15 en dus 50 ipv 35 graden celcius. Maar kijk voor de zekerheid even wat coretemp zegt (0.95.4B)

Owja, ik heb straps getest even snel geen screenies helaas. Maar bij mijn p965 ds3 was het verschil tussen 398 en 403 duidelijk te merken in 8M (bios ingestelde fsb klopt soms niet met de echte 400 werd 398 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:53:
[...]

Is het nou zo moeilijk om capslock uit te zetten en even die 2 regeltjes opnieuw te typen? :/

En roel, ik denk dat jouw tempies niet helemaal kloppen. Tat is een oud programma en heeft waarschijnlijk een leesfout bij g0. Het word waarschijnlijk dus +15 en dus 50 ipv 35 graden celcius. Maar kijk voor de zekerheid even wat coretemp zegt (0.95.4B)

Owja, ik heb straps getest even snel geen screenies helaas. Maar bij mijn p965 ds3 was het verschil tussen 398 en 403 duidelijk te merken in 8M (bios ingestelde fsb klopt soms niet met de echte 400 werd 398 8)7 )
Viel me ookal op, bij hem is het 45 graden, + 15 is 60.
En geen 50 ;)
Heeft ie dus nog 12 graden te gaan tot 72 graden max :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek genoeg geeft Coretemp precies dezelfde temps aan. Mijn Scythe Infinity voelt niet eens echt warm aan (alleen rond de heatpipes een beetje).

Ik heb wel net me voltage naar 1,400v gezet gezien Orthos het na 2 uur benchen niet helemaal meer zag zitten. Eens kijken of die het nu langer vol houd ;)

Ik heb trouwens nog een spot voor een 120mm fan in me kast. Heeft iemand nog een goede tip voor een fan die goede airflow geeft en nog redelijk aan de stille kant is :?

Waarom ik Corsair geheugen heb? Had OZC besteld, maar dat was niet op voorraad. Ze doen het prima, dus mij hoor je niet klagen :)

edit:
Nieuwste versie geeft idd 51 graden op core 0 en 1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
Zonet mijn P5B Deluxe getest op max FSB en hij houdt het onder de 500 FSB al voor gezien :'(

Daarom zit ik te denken aan een P35 bord. Het probleem is dat ik werkelijk geen idee heb welke ik zou moeten kiezen. Uiteraard gaat het mij om zo hoog mogelijk FSB / MEM. Heb al veel roundups en reviews gelezen waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen. :?

Kandidaten:

Asus P5K-E
Asus P5K-Deluxe
Asus P5K-Premium
Gigabyte GA-P35-DS3R
Gigabyte GA-P35-DS3P
Gigabyte GA-P35-DS4
Gigabyte GA-P35-DQ6

Het gaat mij niet om het duurste bord, maar het bord met het meeste OC potentieel 8)

dank u! _/-\o_

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richting de : Asus P5K-Deluxe / Gigabyte GA-P35 DS4 en als de DQ6 een nieuwe versie ervan is, (aangezien ik die nog niet ken) zou ik die nemen... Maarjah veel bordjes krijgen het aardig benauwd bij zulke FSB's

Btw: zelf bestel ik binnekort m'n nieuwe rig, ik ben alleen nog ff bezig met een nieuw koel systeempje. Dat word of een koelbox waar ik m'n waterkoeling in bouw en vul met ijs, of zelf een kistje maak met ong zelfde isolatie. Iemand die weet hoe ik dezelfde isolatie maak als in een koelbox? Google vind namelijk geen oplossing :S en anders iemand die een koelbox heeft en weg doet voor weinig? Bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

f1r3b4ll schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:55:
Zonet mijn P5B Deluxe getest op max FSB en hij houdt het onder de 500 FSB al voor gezien :'(

Daarom zit ik te denken aan een P35 bord. Het probleem is dat ik werkelijk geen idee heb welke ik zou moeten kiezen. Uiteraard gaat het mij om zo hoog mogelijk FSB / MEM. Heb al veel roundups en reviews gelezen waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen. :?

Kandidaten:

Asus P5K-E
Asus P5K-Deluxe
Asus P5K-Premium
Gigabyte GA-P35-DS3R
Gigabyte GA-P35-DS3P
Gigabyte GA-P35-DS4
Gigabyte GA-P35-DQ6

Het gaat mij niet om het duurste bord, maar het bord met het meeste OC potentieel 8)

dank u! _/-\o_
De Asussen gaan verder in overklokken dan de Gigabyte's. Tja, dan zit je weer met het volgende probleem;

De Asus P5K-Premium is de beste qua specificaties en testen. Hij komt beter uit met PCMark, 3DMark etc. Nadeel; Er zijn problemen met zijn S-Ata controller. Misschien zal Asus in de toekomst dit probleem verhelpen met een Bios Update.(Probleem waarschijnlijk alleen met de Samsung's. Western DIgital accepteerd hij wel. ( ~170 Euro)

Asus P5K-Deluxe; Net wat minder dan de Premium. Nadeel; Hij verbruikt gewoon teveel stroom. Waar de Premium op volle snelheid max 130 watt verbruikt, verbruikt deze Deluxe 165 Watt! :X (! 180 Euro) 8)7 Duurder dus als de Premium, en 'slechter'.

Aussie P5K-E; Vrijwel dezelfde mobo als de Deluxe, verbruikt wat minder stroom. Nadeeltje is dat hij qua prestaties weer wat onder de bovengenoemde Mobo's zit. Maar dat hoeft geen rpobleem te zijn met een prijs van 130 Euro! >:)

Ik zou gaan voor de Premium.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

Viel me ookal op, bij hem is het 45 graden, + 15 is 60.
En geen 50 ;)
Heeft ie dus nog 12 graden te gaan tot 72 graden max :*)
Hoe kom jij bij 45, zowel tat als de progje rechts in beeld geven 36 graden voor core 0/1.

@ die 3 hierboven,

Heeft die p5k serie van asus niet last van die ploffende caps?

En waarom gaat asus verder dan gigabyte bij overklokken? Ik vind dat nergens op slaan. Omdat je veel meer mensen met asus borden ziet en ook wel goede klok's ermee halen wilt niet zeggen dat gigabyte slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zit hier met een Intel E2140 (M0! :D ) op een Gigabyte P35DS3. Graag wil ik in Windows XP de FSB kunnen veranderen. Oftewel: Clockgen. Maar echt nérgens iets te vinden over een volledige compatibiliteit daarmee. Weten jullie meer?

Ik zoek nog vrolijk door :)

Met stom: al gevonden :)

Edit 2: bedankt TZ :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jejking op 27-10-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zou SetFSB gebruiken, die ondersteunt de P35.

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 27-10-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inmiddels 4 pogingen verder.

Na de eerste keer maar EIST en C1E óveral uitgezet. Standaard voltage aangenomen, 1.325V.
PLL hiervandaan gehaald: Viss in "[OC] Intel Bearlake Overclocking - Ervar..."

- ClockGen wil niet. FSB op 330, MP 8x: noppes. Hij werkte totdat ik iets aanklikte. Daarna nog een poging met een lagere FSB. Wilde ook niet.
- SetFSB, hetzelfde verhaal. PLL kiezen, twee pogingen en drie crashes later, nog niks.

Ik ga vrolijk verder snuffelen :)

Eehh... geloof dat ik de FSB verkeerd heb aangegeven hierboven. Excuus :$

[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 27-10-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jejking, en anders gewoon via de Bios :) moet ook lukken toch?
Btw, denk dat ik voor de E2160 ga O-) is standaard 200Mhz hoger geklokt en heeft MP van 9 :) E2140 heeft MP van 8 dus in theorie met de E2160 hogere results. Maar daar denk ik verder nog even over na :+

Suc6 verder met de oc van je 2140 ;) ben toch benieuwd wat je eruit kan krijgen.
Oowja nog iets, op de doos van je CPU staat toch ook welke stepping die heeft? of alleen uit welke week enzo? komende week anders even langs de lokale computerboer om er zeker van te zijn dat ik een M0 stepping krijg, Als ik um ga bestellen zul je net zien datk die niet krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc_tuner: kijk even voordat je een e2160 koopt welke stepping je haalt. Haal alleen als de shop een M0 kan leveren. L2's klokken slechter over en er lopen batches rond van L2's met kromme IHS'en, waaronder mijne. Ik haal 333x9 op 1,3625V met temps van bijna 70 graden met Scythe Katana II. Sommige M0 steppings halen 355x9 met 1,325V dus zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:48:
@Jejking, en anders gewoon via de Bios :) moet ook lukken toch?
Btw, denk dat ik voor de E2160 ga O-) is standaard 200Mhz hoger geklokt en heeft MP van 9 :) E2140 heeft MP van 8 dus in theorie met de E2160 hogere results. Maar daar denk ik verder nog even over na :+

Suc6 verder met de oc van je 2140 ;) ben toch benieuwd wat je eruit kan krijgen.
Oowja nog iets, op de doos van je CPU staat toch ook welke stepping die heeft? of alleen uit welke week enzo? komende week anders even langs de lokale computerboer om er zeker van te zijn dat ik een M0 stepping krijg, Als ik um ga bestellen zul je net zien datk die niet krijg :(
Het lijkt me dat alle E2140 en E2160's toch onderhand wel verkocht moeten zijn :?

Ik heb een M0 in ieder geval, van Azerty. Dat geeft de burger moed imho. Ik ben nu ook zover dat ik ''weet'' dat een E2140 8x333 1:1 zou moeten trekken met PC5300 Valuemem van Kingston. Waarschijnlijk op stock voltage. Stiekem vind ik het nog best lastig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gamesua: Dat zal ik zeker doen.! ;) nog bedankt voor de bevestiging :D

@Jejking: ondanks dat er veel verkocht worden blijven ze gemaakt worden, welke andere CPU is zo goedkoop en toch zo goed voor die prijs? drm dus :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
Even mijn e6750 aan het overklokken geweest, maar dit is voorlopig de max:

Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g1/spstrikwerda/e6750/orthos494x8155v.jpg

CPU wil nog wel harder maar lijkt er op dat mijn P5B het bij 495FSB voor gezien houdt. NB en SB voltage verhogen helpt niet meer.

Settings:

vcore 1.55v
nb vcore 1.55v
sb vcore 1.8v

Als ik heb besloten welk P35 moederbord ik ga aanschaffen (ben er nog niet uit) verwacht ik wel boven de 500 FSB (en dus > 4 GHz) te komen.

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste