Toon posts:

Apple Cinema 23" vs. Eizo FlexScan S2431WH-BK 24"

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Die 40" in de titel moet natuurlijk 24,1" zijn..... foutje bedankt
Ben eigenlijk de hele dag al aan het kijken welke monitor ik aan ga schaffen maar blijf op dit moment een beetje hangen. Hij gaat gebruikt worden voor mediawerk dus vooral photoshop / illustrator en de rest.. Heb wel al een nieuwe pc besteld (een net iets betere dan de best-buy van dit moment) maar bij de monitor blijf ik nog even hangen.

Ik hoorde dat Eizo vaak gebruikt wordt in deze branche. Prijsklasse is incl. BTW tót 1000 euro.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen / tips / opmerkingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 17:42 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01
Ikzelf maak gebruik van de Dell 2407WFP 24" en ik kan je verzekeren dat dit scherm (na enige tijd afstellen) een uitstekende helderheid en kleurenweergave heb. Ik gebruik ook veel photoshop, en heb mijn monitor zo af kunnen stellen dat ik op het scherm exact de kleuren zie die ook daadwerkelijk op papier komen.
Volgens mij kost ook deze monitor inmiddels minder dan €1000

Link: http://accessories.euro.d...s=dhs&cs=nldhs1&sku=59204

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 17-08-2007 17:46 . Reden: Link ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44
Vergelijking van relevante specs:

Apple 23":
Type panel: S-IPS
Contrastverhouding 700:1
Helderheid 400 cd/m²
Kijkhoek 178,178
Responsetijd 14ms
2 x FireWire 400 2x USB
Geen pivot

Eizo 24":
Type panel: S-PVA
Contrastverhouding 1000:1
Helderheid 450 cd/m²
Kijkhoek 178,178
Responsetijd 12ms
Pivot

Met de Eizo heb je een wat hogere dotpitch wat over het algemeen wat prettiger is om naar te kijken. De CD heeft wat meer extra's. Het grootste verschil zit hem dus in het paneel dat gebruikt wordt, het formaat, de extra's en het uiterlijk. Voor meer informatie over de gebruikte panelen: http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD
http://forums.breekpunt.n...CHIVE=true&TOPIC_ID=34497 (zie tweede post)

De Dell 2407wfp-HC is ook interessant om naar te kijken. Het scherm is nieuwer en goedkoper (649 bij Qsix)

[ Voor 99% gewijzigd door Jorick op 17-08-2007 20:13 ]

• vonDüren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:30
Hallo

Ik vroeg me af of het om beroepsredenen is dat je voor een eizo zou kiezen.
Als je broodwinning ervan afhangt dan is het zeker het overwegen waard om een scherm te kopen die een garant staat voor kleurgetrouwheid. Natuurlijk heb je wel als je een Eizo koopt echt wel een kwaliteits scherm voor je staan. Op hun site zeggen ze ook iets van kleuren op basis van 10bit. Ik weet niet echt wat dat juist wil zeggen maar ik vermoed dat het met een grotere nauwkeurigheid te maken heeft.

Mijn oom heeft een reclame bureau met overwegend macs en daar ergens staat ook wel een gecalibreerd Barcoscherm voor kleuronderzoek. Bij mijn weten wordt die niet bijzonder veel gebruik maar diat kost wel stukken van mensen. De meeste ontwerpen worden gemaakt op schermen die ze zelf gecalibreerd hebben (kan je los kopen en op een usb poort aansluiten) Voor alle drukwerk wordt toch altijd eerst een proefdruk gemaakt voor het in productie gaat.

Persoonlijk denk ik dat schermen die Dell en Apple verkopen van een degelijke kwaliteit zijn. Koop daarbij nog een los calibreerapparaat en ik denk dat de kleuren op je monitor er echt getrouw gaan uitzien. Als de kostprijs niet zoveel uitmaakt, tja dan zou ik zelf ook voor een eizo gaan.maar dat zal misschien iets psychologisch zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@ lolgast, idd de Dell is denk ik ook wel een mooie optie om mee te nemen in de overweging.
@ Jorick, die 649 is wel $.
@ vonDüren, het is beroepsmatig. We doen al wel wat drukwerk en de planning is dat dat ook meer gaat komen. Daarom de keuze voor een wat betere monitor.

Natuurlijk kan je het zo duur maken als je zelf wilt maar ik wil gaan voor een mooie middenmode. In ieder geval bedankt voor jullie reacties en als iemand nog persoonlijke ervaringen heeft ofzo hoor ik het graag.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:29:
@ lolgast, idd de Dell is denk ik ook wel een mooie optie om mee te nemen in de overweging.
@ Jorick, die 649 is wel $.
@ vonDüren, het is beroepsmatig. We doen al wel wat drukwerk en de planning is dat dat ook meer gaat komen. Daarom de keuze voor een wat betere monitor.

Natuurlijk kan je het zo duur maken als je zelf wilt maar ik wil gaan voor een mooie middenmode. In ieder geval bedankt voor jullie reacties en als iemand nog persoonlijke ervaringen heeft ofzo hoor ik het graag.
Nee, die 649 is in €. www.qsix.eu mail hem maar even als je me niet gelooft ;)
Owja, kijk ook hier ff: Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 6

[ Voor 9% gewijzigd door Jorick op 18-08-2007 09:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ook met een juiste titel blijft dit een "welke moet ik kopen?"-topic, wat dus niet de bedoeling is op GoT. Zoals Jorick toont kun je makkelijk genoeg informatie hierover opzoeken. Daarnaast getuigt het niet echt van de inzet die we op GoT verwachten om maar je topicstart te editen als je een titelfix wilt hebben, ipv een topicreport aan te maken (daar zijn die dingen voor...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.