Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fotomeet regio Drenthe

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:18
Pokke end fietsen met zoveel gear op je rug. Dan valtg het bij mij nog mee, maar voor jou wordt het echt zwaar.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Herrick schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:48:
Pokke end fietsen met zoveel gear op je rug. Dan valtg het bij mij nog mee, maar voor jou wordt het echt zwaar.
Ik kan ook minder gear meenemen :P Heb het al keer mee naar assen gefietst (de gear). En al eens minder naar appelscha.. Het is te doen :P
Maar eerst vrij zien te krijgen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 21:41

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hoeveel lopen gaat het worden trouwens ?
Is er een mogelijkheid om delen met de auto te doen ?
Dit inverband met dat ik niet hele lange afstanden kan lopen...

Verwijderd

14 kmn wat ik op die plattegrond heb gezien :)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Jeetje, das best een boel...

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:59

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

maar je doet er uren over, dus je hebt geen hoog wandel tempo en genoeg momenten om uit te rusten.
Daarnaast kun je vaak al een hele boel met een D70 met kitlens en een 85mm 1.8 ofzo. Kortom, je hoeft niet veel mee te nemen.

Ik ga ook mee en neem wat nikon spul mee. Ik hanteer dezelfde regels als neo: niet WA verzekerd betekent niet lenen en als iets niet goed is, zorg je ervoor dat het weer goed komt. Verder, gewoon lekker plezier hebben daarzo en over gear praten zoals altijd :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ach, er is toch niemand die mijn spul wil lenen :P

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik zou wel willen Fairy. Gaat alleen niet lukken omdat ik Nikon schiet. 8)7
/me fl4pp13 is gelukkig WA-Verzekerd :9
Mocht er volk van mij willen lenen, zal wel niet gebeuren maar toch, ook hier geldt: Niet WA-verzekerd is geen lol maken met mijn spullekes.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Bij mij is alles (op de 50mm f/1.8 na) verzekerd tegen de grootste lomperikken. Dat wil niet zeggen dat je met mijn glas mag gaan gooien :)

14km... eens kijken of ik mijn semi-loop schoenen nog kan vinden..
Overigens geeft mijn weather widget nog redelijk weer voor Zaterdag.

b.t.w. komen we onderweg nog refreshments tegen, of is een overlevingspakket wel handig?

* BlaTieBla heeft nml een schurft hekel aan lunchpakketjes maken....

[ Voor 21% gewijzigd door BlaTieBla op 03-09-2007 20:29 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• wisselwerking
Ik wil dat spul van Fairy wel even uitproberen. In elk geval de 5D en de 17-40.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Herrick schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:11:
Ik wil dat spul van Fairy wel even uitproberen. In elk geval de 5D en de 17-40.
Even vasthouden is geen probleem :+

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
14 km lopen en om 11 uur vroeg in de buurt van Groningen staan op mijn vrije zaterdag..?
Ik pas denk ik zo!

Veel plezier! :)

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Fairy wil dat spul ook wel even lenen, krijg je het op de r'dam meeting aan het einde weer terug :P

Hehe, nee hoor, ben prima bij nikon.

Meesten kennen mijn sig ongeveer wel, maar in het kort: D50, 18-70, 50mm, 105mm 2.8 (macro), 70-200, tussenringen, sb-600.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

:( ik moet verstek gaan. Ik moet helaas zaterdag overdag werken, ga het dus niet redden :(

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
we hoeven niet de gehele 14 te lopen. Niks verplicht. We zien het wel aan de hand van de stemming..
ik pas de TS zo aan met de info waar we gaan eten...

Heb er wel zin in!

Ik doe mee voor spek en bonen met mn kitlensje :-(

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
aah count me in! :D
Appelscha is niet zo hele ver weg voor mij, en de natuur is daar erg mooi.
Heb er met scouting een paar jaar terug nog eens een kamp georganiseerd. Zeker ook mooie dieren daar. (struisvogels, etc. etc.)

edit: bedenk me ook net, dat het bezoekerscentrum waar we afspreken waarschijnlijk ook het centrum is waar ik toen tijdens dat kamp een alarm heb af laten gaan. Ze hadden de deuren niet op slot gedaan, dus we konden zo naar binnen lopen. (ze waren kennelijk gesloten.. :P)
Wel goed opgelost toen door de politie te bellen. ^^

[ Voor 42% gewijzigd door warcow op 04-09-2007 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
TS is aangepast...

Restaurant is bekend, en de wandelroutes die we kunnen lopen.
Misschien handig om wat droge kleding mee te nemen,...je weet t nooit he ;-)

tot zaterdag allemaal

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

11 uur is trouwens wel erg vroeg ;)
Zal lekker vroeg opstaan worden op me vrije zaterdag :(
Maaar heb er wel zin in ;)

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zijn er nog meer mensen vanuit groningen, eventueel om samen OV te gebruiken of om te carpoolen?
Beiden lijkt me goed plan :)....ik ga vanaf centraal.

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:26:
TS is aangepast...

Restaurant is bekend, en de wandelroutes die we kunnen lopen.
Misschien handig om wat droge kleding mee te nemen,...je weet t nooit he ;-)

tot zaterdag allemaal
Droge kleren?? er is 10% kans op regen (op dit moment). Of valt die 10% altijd in Drenthe?

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sponge schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:02:
Pfft.. komt er eens een meet in Drenthe... ben ik net naar Den Haag verhuisd :P.
Drenthe???, Appelscha ligt al sinds jaar en dag in Friesland, het wordt dus een Friese fotomeet. ;)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

easyriider schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:10:
[...]

Drenthe???, Appelscha ligt al sinds jaar en dag in Friesland, het wordt dus een Friese fotomeet. ;)
;) maar het natuurgebied ligt weer gedeeltelijk in Drenthe :*

• warcow
Hmmz, ik zag vandaag dit topic pas, maar heb mij dus meteen maar ingeschreven. (ik kan eigenlijk nooit op zaterdag, maar zo'n meet gaat nu een keer voor. :D )
Word mijn eerste fotomeet, en ik vraag me eigenlijk af wat nou precies handig is om mee te sleuren. (heb sinds een paar maanden een (analoge) camera, dus heb nog weinig ervaring ermee.)

Wat ik mij vooral afvraag, is of het ook handig zou zijn een statief mee te sleuren de hele dag? Ik zag bij de den bosch meet dat er veel toch vanaf een statief de zonsondergang stonden te fotograferen, maar of ze het statief ook de hele dag bij zich hadden...?
Misschien dat ik ook 2 camera's meeneem. Een oude Nikkormat met een wat hogere iso film erin voor de meer donkere opname's.

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik ga het wel doen dit keer. Heb een vrij klein licht statief en ik heb dit keer een grote rugtas mee(klein tasje beviel me niet bij de meet in Utrecht), dus bij mij gaat ie duidelijk in de tas. Op zich wel grappig dat je je precies hetzelfde afvraagt Warcow. Had ik ook bij de Utrechtmeet :P Wat handig is om mee te nemen:
- Drinken(had te weinig met Utrecht, en nu zal het wel wat anders zijn)
- Lege rolletjes/geheugenkaartjes, volle accu's/batterijen :P
- Gezelligheid(altijd nuttig! :) )
Op zich niets specifieks qua objectieven volgens mij, zal wel gevarieerd worden (macro/landschap/misschien tele voor wat wild?).
Bij mij gaat in ieder geval alles wat ik aan troep voor mn cam heb mee.

• wisselwerking
Ik moet helaas afzeggen. Hopelijk kan ik er een volgende meet wel bij zijn.

Verwijderd

Topicstarter
BlaTieBla schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:46:
[...]

Droge kleren?? er is 10% kans op regen (op dit moment). Of valt die 10% altijd in Drenthe?
Leuk gevat hoor...hahaha.
In mijn idee kan je nooit zeker weten wat voor weer het hier word. Piet is namelijk niet echt nauwkeurig de laatste tijd..dus vandaar.

Ik neem mn nieuwe nanue pro tas mee en camera met mn enige lens op het moment. Ik neem ook een statiefje mee. Hij is wel erg licht (en goedkoop hahaha)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:12:

Heb er wel zin in!

Que? mag je mij 1 reden geven waarom je met een kitlens geen mooie foto's kan maken?

Echt, de kwaliteit van de foto wordt voor het grootste deel bepaald door de fotograaf (compositie, belichting etc etc.).

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ben er overdag gewoon aanwezig, maar ik ga niet mee eten, heb al een eetafspraak staan. Statief zou ik alleen meenemen als je ook van plan bent de zonsondergang mee te nemen. Anders ben je er slechts mee aan het slepen.

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik ben er zo lang als Priyantha dr is I guess. Als ik met hem meerijd moet ik natuurlijk ook weer thuiskomen :P
Ik ben het verder eens met Fairy. Heb zat foto's met kitlens gemaakt die er goed uitzagen. Aan de andere kant kan goed glas aardig helpen :P

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fl4pp13 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:59:
Ik ben er zo lang als Priyantha dr is I guess. Als ik met hem meerijd moet ik natuurlijk ook weer thuiskomen :P
Ik ben het verder eens met Fairy. Heb zat foto's met kitlens gemaakt die er goed uitzagen. Aan de andere kant kan goed glas aardig helpen :P
Als je grote prints maakt dan zie je wel verschil. Tuurlijk is een andere lens misschien beter, maar met een dure lens of een goedkope lens zie je echt wel of de compositie goed is etc etc.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Fl4pp13 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:59:
Jups :P
Je bent afhankelijk van mij >:) (Heeeeerlijk gevoel :P)

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:37:
[...]

Jups :P
Je bent afhankelijk van mij >:) (Heeeeerlijk gevoel :P)
Hehehe, jammer genoeg wel :P Volgend jaar lekker rijbewijsje halen, kan ik tenminste zelf gaan. Maar hoe gaat het nou met het Carpoolen? Ik woon in Naarden, das op zich prima te bereiken vanaf A'dam en je kan vrijwel direct nadat je van de snelweg afbent dr ook weer op. Ik weet de weg daarvoor goed genoeg, er zijn daar ook genoeg plekken om af te kunnen spreken.
Oja, blijf je de hele avond trouwens Priyantha? Vind dat wel zo gezellig namelijk :X

[ Voor 7% gewijzigd door Fl4pp13 op 05-09-2007 09:54 ]

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Fl4pp13 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:50:
[...]

Hehehe, jammer genoeg wel :P Volgend jaar lekker rijbewijsje halen, kan ik tenminste zelf gaan. Maar hoe gaat het nou met het Carpoolen? Ik woon in Naarden, das op zich prima te bereiken vanaf A'dam en je kan vrijwel direct nadat je van de snelweg afbent dr ook weer op. Ik weet de weg daarvoor goed genoeg, er zijn daar ook genoeg plekken om af te kunnen spreken.
In Naarden ? Dan rijd ik toch gewoon die kant op ? :) Is er geen handige plek om af te spreken in Naarden ?(mijn richtingsgevoel is zéér slecht ;) )
Fl4pp13 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:50:
Oja, blijf je de hele avond trouwens Priyantha? Vind dat wel zo gezellig namelijk :X
Omdat je het zo lief vraagt.... :P
Ik ga om 15:00 uur weer vrolijk weg hoor, ga echt niet de hele avond met al die T.Net nerdjes zitten hoor ;)

Uiteraaaard blijf ik lekker hangen, en lekker eten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:29:
[...]

Que? mag je mij 1 reden geven waarom je met een kitlens geen mooie foto's kan maken?

Echt, de kwaliteit van de foto wordt voor het grootste deel bepaald door de fotograaf (compositie, belichting etc etc.).
daar heb je gelijk in, maar bepaalde facetten haal niet met de kitlens. If i'm mistaken hoor ik dat natuurlijk graag hoor. Als we mooie vogels zien heb ik een enorme beperking in tele mits de beestjes nagenoeg tam zijn hahaha....

Maar goed you've got a point...

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:05:
[...]

In Naarden ? Dan rijd ik toch gewoon die kant op ? :) Is er geen handige plek om af te spreken in Naarden ?(mijn richtingsgevoel is zéér slecht ;) )

[...]

Ik ga om 15:00 uur weer vrolijk weg hoor, ga echt niet de hele avond met al die T.Net nerdjes zitten hoor ;)

Als je uit amsterdam komt, kom je op een gegeven moment langs een Afslag 'Naarden-West'. Als je daar van de snelweg afgaat kom je op een soort binnendoorweg die je ook weer op de snelweg krijgt. :P Als je net van de snelweg afgaat kan je ook rechts, als je dr daar van afgaat zijn er genoeg plekjes om af te spreken. Ik mail nog wel even een plaatje ;)

@dj_itl: Ik wil nog wel een EF28-80 voor je meenemen. Heb je in ieder geval iets aan tele :P

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Fl4pp13 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:23:
[...]

Als je uit amsterdam komt, kom je op een gegeven moment langs een Afslag 'Naarden-West'. Als je daar van de snelweg afgaat kom je op een soort binnendoorweg die je ook weer op de snelweg krijgt. :P Als je net van de snelweg afgaat kan je ook rechts, als je dr daar van afgaat zijn er genoeg plekjes om af te spreken. Ik mail nog wel even een plaatje ;)
Dat is perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Fl4pp13 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:23:
[...]

@dj_itl: Ik wil nog wel een EF28-80 voor je meenemen. Heb je in ieder geval iets aan tele :P
Ik houd mij aanbevolen!

en ja ik ben WA verzekerd. Niet dat er iets gebeurt ofzo,...maar wel handig om dat even aan te geven.

Tot zaterdag!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:10:
[...]

daar heb je gelijk in, maar bepaalde facetten haal niet met de kitlens. If i'm mistaken hoor ik dat natuurlijk graag hoor. Als we mooie vogels zien heb ik een enorme beperking in tele mits de beestjes nagenoeg tam zijn hahaha....

Maar goed you've got a point...
Tuurlijk, als je meer millimeters nodig hebt kun je die niet bijtoveren. Echter of je nu met een 17-55 IS of met een 18-55 kitlens schiet, maakt in principe niks uit. Dat de scherpte misschien wat minder is en de vertekening, ok dat is waar, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van de fotograaf.

Ik laat liever mijn trouwreportage doen door een goede fotograaf met een 350D en een kitlens dan mijn buurmeisje met een stapel L primes en een 1Ds Mark III.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 06-09-2007 11:42 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:12:
we hoeven niet de gehele 14 te lopen. Niks verplicht. We zien het wel aan de hand van de stemming..
ik pas de TS zo aan met de info waar we gaan eten...

Heb er wel zin in!

Als je een beetje in de buurt blijft mag je bent wel wat glas van me gebruiken, zolang je maar voorzichtig bent (ik gebruik geen filters!!) en uiteraard de Neo regel. Ik heb 13 september een trouwreportage en zit dus niet op kapot glas te wachten :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik laat nog even in het midden of ik kom, misschien sta ik er zaterdag ineens maar misschien ook niet....

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:05:
[...]

[...]

Gaat onze Pentaxneger nou ook mee of niet? Ik zie je niet op de planner staan :)

Voor de moraalridders onder ons. Pentaxneger is zoals Priyantha weet puur grappig en dus niet discriminerend bedoeld.

• warcow
Gezien we gaan eten bij een pannenkoekrestaurant, en het mij ook wel leuk leek om een foto'tje te maken van een sjef (:P) die even een pannenkoekje flipt heb ik ze even in een mail gevraagt of dit mocht..
Ze vonden het best dat er foto's gemaakt werden in de keuken. \o/
Nu zullen ze het vast niet leuk vinden als we met 10 man in de keuken gaan staan te ouwehoeren, maar de mogelijkheid om een foto te maken in de keuken is er dus wel. :)

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

OMG warcow :P....humor. Dat wordt denk ik een belichting op basis van een stuk of 10 slave flitsers zoals altijd. Hebben mensen nog wat reflectieschermen of doeken etc om mee te nemen? Ik voorzie een kleine studio op lokatie :P.

Zullen we deze keer de flitsers niet allemaal op 1/1 slave zetten :P

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Fairy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:46:
[...]

Gaat onze Pentaxneger nou ook mee of niet? Ik zie je niet op de planner staan :)

Voor de moraalridders onder ons. Pentaxneger is zoals Priyantha weet puur grappig en dus niet discriminerend bedoeld.
Pentaxneger gaat mee. :9 Sorry Priyantha. Sterker nog, hij moet mee, hij is mijn lift/taxichauffeur naar Drenthe :X

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Fairy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:46:
[...]

Pentaxneger gaat mee ja :+
Ik zal even in de planner de status wijzigen :P

Verwijderd

Topicstarter
leuk mensen! wordt gezellig zaterdag,....heb er enorm veel zin in.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 13:08
Fl4pp13 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:04:
[...]

Pentaxneger gaat mee. :9 Sorry Priyantha. Sterker nog, hij moet mee, hij is mijn lift/taxichauffeur naar Drenthe :X
en hij is niet eens een echte neger... :p

|>

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad....LOL
in dat geval wijzig ik mn nick naar CanonNeger! hahaha of Canon400Neger...hmmm welke zou ik kiezen... ;-)

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:26:
inderdaad....LOL
in dat geval wijzig ik mn nick naar CanonNeger! hahaha of Canon400Neger...hmmm welke zou ik kiezen... ;-)
Ga voor Canonneger. Zit je niet later weer met die kwestie of het Canon1Mk3Neger of Canon40Neger moet zijn. :P Anyway, ik heb er zin in, moet alleen al om 9 uur 's ochtends bij Priyantha in de auto stappen om naar Drenthe te gaan :O En de EF28-80 gaat mee voor je itl :) Heb je trouwens mobiele nummers van iedereen? Ik wil eigenlijk wel graag nog jouw nummer hebben, mochten we in de file staan of door een andere oorzaak wat later komen. Vind het alleen wel raar dat de plaats niet Appelscha is volgens de routeplanner, maar Oosterschellingwerf :o Weet iemand waarom dat eruit komt?
Is dit trouwens waar we moeten zijn? Linkje naar Google Maps

• wisselwerking
@hierboven: dat klopt hoor. Daar moet je zijn. Als je goed kijkt zie je daar ook het natuurpark op aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Wie mijn nummer wilt ivm verlate aankomst etc.
Stuur me dan een mailtje en reply direct met mijn mobiele nummer!

tot morgen alles!

ps; ik ga nog ffe een extra CF kaartje halen...wil lekker veel kunnen schieten en later flink kunnen kiezen..Ik heb zondag toch niks te doen

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fl4pp13 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:16:
[...]

Ga voor Canonneger. Zit je niet later weer met die kwestie of het Canon1Mk3Neger of Canon40Neger moet zijn. :P Anyway, ik heb er zin in, moet alleen al om 9 uur 's ochtends bij Priyantha in de auto stappen om naar Drenthe te gaan :O En de EF28-80 gaat mee voor je itl :) Heb je trouwens mobiele nummers van iedereen? Ik wil eigenlijk wel graag nog jouw nummer hebben, mochten we in de file staan of door een andere oorzaak wat later komen. Vind het alleen wel raar dat de plaats niet Appelscha is volgens de routeplanner, maar Oosterschellingwerf :o Weet iemand waarom dat eruit komt?
Is dit trouwens waar we moeten zijn? Linkje naar Google Maps
Thnx 4 the 28-80 loaner!!

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

LOL.. die pannekoekenshop serveert ook ranja.

* BlaTieBla is having flashbacks to his childhood

B.t.w. ik laat mijn sigma 80-400 OS thuis. Dat ding weegt een godsvermogen. Of er moet iemand zijn die er echt wat mee wilt schieten, dan zal ik er over nadenken om hem mee te nemen

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nou eigenlijk wel BlaTieBla. Je moet het natuurlijk zelf weten, het ding is niet licht, maar ik zou graag wat shots @400 willen maken, omdat ik ook twijfel wat ik ga doen met mijn 70-200......mbt 2.0TC zeg maar. Dat zou 400mm maken, maar ik wil dan wel wat vergelijkingsmateriaal op 400mm om te vergelijken.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:26:
inderdaad....LOL
EOSneger lijkt me wel wat :P

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Nomad schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:09:
Nou eigenlijk wel BlaTieBla. Je moet het natuurlijk zelf weten, het ding is niet licht, maar ik zou graag wat shots @400 willen maken, omdat ik ook twijfel wat ik ga doen met mijn 70-200......mbt 2.0TC zeg maar. Dat zou 400mm maken, maar ik wil dan wel wat vergelijkingsmateriaal op 400mm om te vergelijken.
Dan zeul ik hem wel mee ;) . Ik heb ook een 2.0 TC bij me, dus dan kan je @800 (excl. 1.5 nikon factor.... -> 1200mm ). Alleen werkt de OS niet met de TC :( .

* BlaTieBla pakt zijn slingshot uit en begint met het inruimen van zijn rugzak....

[ Voor 6% gewijzigd door BlaTieBla op 07-09-2007 18:50 ]

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Fairy schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:19:
[...]

EOSneger lijkt me wel wat :P
Als dat zo door gaat, dan komen we straks allemaal als neger terug :D

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een 2.0 TC, dat is helemaal super, want dan kan ik die op mijn 70-200 plakken en dan gaan vergelijken met je 400mm van de 80-400. Dat is wel helemaal gaaf eigenlijk.

Ik heb geloof ik niet echt dingen die je zou willen lenen van mij, tenzij je de 18-70 wil proberen, wat best mag natuurlijk (oh en tussenringen natuurlijk).

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik ben nog op zoek naar een groothoek (10-20mm ofzo) of een fisheye. Dus als iemand die heeft (Nikon-mount), dan zou ik daar ook graag even mee spelen.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(ik heb er geen helaas, dus daar kan ik je niet mee helpen).

Niemand anders die vanaf Groningen Centraal gaat?...kunnen we samen reizen :)

• warcow
BlaTieBla schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:38:
Ik ben nog op zoek naar een groothoek (10-20mm ofzo) of een fisheye. Dus als iemand die heeft (Nikon-mount), dan zou ik daar ook graag even mee spelen.
Heb alleen nog 2 panagor 28mm primes liggen. (zonder cpu, dus handmatige focus)
een 1:2.5 en een wat kleinere 1:2.8 .

Verwijderd

Ik zie dat er minimaal twee andere nikonians van de partij zijn... goed, goed, leuk testen.

Er had niet toevallig nog iemand een tokina 12-24 Nikon mount bij zich morgen?

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je bent de tweede die een uwa aanvraagt, maar voor zover ik weet is er niemand die 1 heeft die ook mee gaat. Dat terwijl tele gebied goed voorzien is met minimaal 2x 70-200 sigma, 1x 80-400 sigma :P.
Ach ja.

Verwijderd

Topicstarter
Enne degene die verlegen staan om wat plek....In mijn NanuePro K3 tasje passen nog wel wat objectieven...

Met alleen een kitlensje vul je dat niet echt he hahahaha....
(Canonmount lenzen zijn meer dan welkom natuurlijk)

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Nomad schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:32:
Je bent de tweede die een uwa aanvraagt, maar voor zover ik weet is er niemand die 1 heeft die ook mee gaat. Dat terwijl tele gebied goed voorzien is met minimaal 2x 70-200 sigma, 1x 80-400 sigma :P.
Ach ja.
die 80-400 (op 400mm) met TC en zonnekap is bijna de loop van een leopard tank...

BEWARE, I'm going to shoot me some animals :D

Ik begreep dat er ook wat wild rond loopt in dat Wold. Dus dan komt tie waarschijnlijk toch nog van pas.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ja, BlaTieBla, ik snap het als je hem zelf wilt gebruiken, maar ben erg nieuwsgierig naar je TC eigenlijk ook. Ik zit te twijfelen tussen 1.4 en 2.0 TC en vind eigenlijk dat de 1.4 niet genoeg oplevert. 1.7 was ideaal geweest, maar de nikon zelf past niet en de kenko werkt ERRUG slecht icm mijn D50 en 70-200.
Dus een 2.0TC van sigma zou ik graag willen testen.

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Nomad schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:46:
Ja, BlaTieBla, ik snap het als je hem zelf wilt gebruiken, maar ben erg nieuwsgierig naar je TC eigenlijk ook. Ik zit te twijfelen tussen 1.4 en 2.0 TC en vind eigenlijk dat de 1.4 niet genoeg oplevert. 1.7 was ideaal geweest, maar de nikon zelf past niet en de kenko werkt ERRUG slecht icm mijn D50 en 70-200.
Dus een 2.0TC van sigma zou ik graag willen testen.
die TC 2.0 is van Solinger. Niet van Sigma. Ik ben overigens niet zo selfish hoor. Share, and share alike.
Het wild daar is anders wild dan wat ik in Afrika gewend ben, dus deze kan ik besluipen ipv andersom 8)

Verwijderd

1.4 TC zit in de tas, evenals mijn 70-200 Sigma, mijn 24-120 VR en de 18-70 en een 50 mm. De rest vond ik niet zo boeiend om mee te nemen.

(Een plaatje van 1.4*200 is zo veel beter dat ik die liever naar 300 mm crop dan ook nog mijn 70-300 mee te gaan slepen.)

Hmm, tijd om de laatste dingen bij elkaar te pakken en op weg te gaan zie ik.

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Hier in Naarden wordt ik met dik een uur opgehaald door Priyantha. Qua tele gaat er bij mij een 180mm mee(heb helaas niet beter op het moment :+ )Dus een teleconvertertje van iemand gebruiken zou leuk zijn.
Het wordt wel weer gezellig denk ik, zal ook vast wel het vroege opstaan en het lange rijden waard zijn :)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Zo en wakker :(

• warcow
Ik was al vanaf 4 uur wakker... :( (kon niet slapen door de vliegjes)
Zal dus wel redelijk brak zijn vandaag...

Verwijderd

Topicstarter
ik was alweer om 5.30 op wanwege mn irritante snotneus! zeer irritant....

Het is nogal grijs buiten, hoop dat dit de 10% is...
Tot zo!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik heb werkelijk nog nooit een topic zover offtopic zien gaan als dit topic. Het is dat het een meeting topic is, anders leefde dit allang niet meer op gok ik :P.

Soligor is ook prima, wil een 2.0TC proberen die goed gaat werken qua AF, dat is het voornaamste.

Verwijderd

we are home ik denk dat de foto's vanavond laat zullen worden geplaatst en anders morgen we gaan namelijk als nog naar de bios.

We hebben ons vermaakt :)

• warcow
:D ben ook weer thuis. Onderweg naar huis wel bijna in slaap gevallen tijdens het rijden, zo moe was ik nog. Ik zal ehm.... volgende week de foto's ontwikkelen.
Vond het verder een leuke meet (was mijn eerste), ik ga zeker vaker komen!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ook ikke weer thuis. Net keurig afgedropt door Priyantha, dank daarvoor! :) Ik ga zo maar eens kijken of ik nog zin heb om Lightroom aan te gooien, anders wordt het morgen. Ook ik vond het gezellig/geslaagd, alleen wat een rare service bij dat pannekoekenhuis, beetje pannekoeken door elkaar halen en andere drankjes aan mensen geven :X Vond het op zich wel een beetje jammer dat het vooral overdag was en niet ook nog een deel 's avonds(vond het echter helemaal niet erg dat we teruggingen, nog genoeg te doen :+ ) Ik ben wel weer in voor een volgende meet. :)

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Meet was idd een beetje kort (zeker voor mij, maar dat is mijn eigen schuld natuurlijk). Wat mij betreft een geslaagde meet, al verwacht ik niet veel soeps qua foto's. Een snelle blik levert dat die macro foto's op fairy zijn broek geen groot succes zijn geworden.

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Net binnen. Eerst de waterkoker aan voor een bakkie thee en daarna de CF kaart eens in de ontwikkelaar gooien :) . Moet ik alleen niet in slaap vallen.......................
Nomad schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:31:
Meet was idd een beetje kort (zeker voor mij, maar dat is mijn eigen schuld natuurlijk). Wat mij betreft een geslaagde meet, al verwacht ik niet veel soeps qua foto's. Een snelle blik levert dat die macro foto's op fairy zijn broek geen groot succes zijn geworden.
Raar he... 3 tussenringen, 5 teleconverters en een macro lens. Je had zo goed de dop op de lens kunnen laten :o . Het is iig wel een spannend verhaal.

[ Voor 60% gewijzigd door BlaTieBla op 08-09-2007 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook thuis! Was wel gezellig...volgende keer weer van de partij. Denk morgen of maandag mijn posts met wat foto's. Zijn meer snapshots geworden dan serieuze foto's maar ik vond het een erg leuke dag.

De volgende meet doen we dan wat uitgebreider kwa locaties.

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Yay, eerste met foto's >:) Flink deel ervan is met 70-200 of 80-400 gedaan. G*d wat een fijne lenzen zijn dat toch :)
fl4pp13 #1: Iedereen plaatjes aan het schieten...
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0007.jpg

fl4pp13 #2
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0020.jpg

fl4pp13 #3
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0023.jpg

fl4pp13 #4 Warcow met de Nikkormat
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0025.jpg

fl4pp13 #5 Smile naar de pentaxneger met 10-22 in zijn klauwen >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0030.jpg

fl4pp13 #6 dj_itl met 17-40 bezig
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0032.jpg

fl4pp13 #7 Balkjes voor de ogen van deze persoon!
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0033.jpg

fl4pp13 #8
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0038.jpg

fl4pp13 #9
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0049.jpg

fl4pp13 #10 Zeer elegant Fairy, mond half open :9
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0063.jpg

fl4pp13 #11: Nomad zijn macromonster :P
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0066.jpg

fl4pp13 #12
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0072.jpg

fl4pp13 #13 Schaapjes
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0086.jpg

fl4pp13 #14 Goed dan. Nog één foto!
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0090.jpg

fl4pp13 #15 NOOOOOO niet nog een foto!
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0095.jpg

fl4pp13 #16
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0104.jpg

fl4pp13 #17 Fairy en Blue-Eyess op gek hert. Moest dat nou?
Afbeeldingslocatie: http://www.webinprogress.nl/fotos/DSC_0123.jpg

Dat was het weer.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Maar even snel een export gemaakt. Praktisch geen aanpassingen gedaan aan de foto's op misschien een kleine crop na.

Fairy #01: Paardenrookvlees :9
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4274.jpg

Fairy #02: Tja, als ze in de zandbak spelen heb je er geen omkijken naar ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4276.jpg

Fairy #03: Nog meer paardenrookvlees :9
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4278.jpg

Fairy #04: Fijn contrast die 24-70 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4279.jpg

Fairy #05: Mijn liefje O+
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4285.jpg

Fairy #06: Onze Pentaxneger, of is het Nikonneger :?
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4287.jpg

Fairy #07: Stuk boom 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4288.jpg

Fairy #08: On top of the world 8) ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4289.jpg

Fairy #09: Tja.
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4292.jpg

Fairy #10: Job :P
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4300.jpg

Fairy #11: De meest gefotografeerde sprinkhaan van de wereld op deze dag :)
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4311.jpg

Fairy #12: Hoe doet ut nie meer :?
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4319.jpg

Fairy #13: Shoarmaweide :9
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4328.jpg

Fairy #14: Oeh, jaaaah, oooohhhh, maar houd belofte, jij straks ook bij mij hé :9 8)7 !
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4331.jpg

Fairy #15: Het geile shoarmastel in onverdachte omstandigheden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4335.jpg

Fairy #16: Tjaaa, spreekt voor zich :D
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4337.jpg

Fairy #17: Our DJ!
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4343.jpg

Fairy #18: De nek van our DJ!
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4357.jpg

Fairy #19: Zelf invullen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.heibrink.nl/ferry/GoT/2007-09-08/IMG_4362.jpg

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

9 is best nice fairy.

Mijn foto's dus:
1 heel vreemd, onbewerkte RAW foto, maar lijkt wel HDR (komt denk ik door pola en tegenlicht)
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6585-border.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6589-border.jpg

3 kleurtjes
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6594-border.jpg

4 best mooi meisje volgens mij
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6599-border.jpg

5 beetje verlegen
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6605-border.jpg

6 bedankt nog voor het lenen van je spul
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6616-border.jpg

7 niks digitaal, analoog!
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6621-border.jpg

8 kleurtjes2
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6622-border.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6623-border.jpg

10 tourguide en DJ, multi-talented :)
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6636-border.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6657-border.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6661-border.jpg

13 Het beestje, ongeveer 1.5 à 2 cm lang
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6667-border.jpg

14 tussenringen erbij
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6673-border.jpg

15 maximaal met tussenringen
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6678-border.jpg

16 Mèt TC's erbij, helaas niet scherp, maar geeft wel een indruk van vergroting
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6679-border.jpg

17 Dennenappeltje
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6681-border.jpg

18 Rode bosmier
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6683-border.jpg

19 Wespje
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6689-border.jpg

20 Buitenaards interessant wezen
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6692-border.jpg

21
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6698-border.jpg

22
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6707-border.jpg

23 DJ shot :P
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6699-border.jpg

24
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6726-border.jpg

25
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6730-border.jpg

26
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6748-border.jpg

27
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/Drenthe/dsc_6757-border.jpg

Vanaf een uur of 2 werd het licht echt beter, daar was niemand rouwig om geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou,...ik heb er ook een paar uitgezocht!

#1 Moeder en dochter te paard.
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1141-photomeet.jpg

#2 Een prachtig stukje heide dat nog niet uitgebloeid is.
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1159-photomeet.jpg

#3 Priyantha "PentaxNeger" Bleeker druk aan het werk ;-)
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1150-photomeet.jpg

#4 Nog een prachtig stukske heide!
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1147-photomeet.jpg

#5 Kon er geen genoeg van krijgen..Wat was het er toch erg mooi zeg..pfff...
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1156-photomeet.jpg

#6 Fairy of Very Cleaning service! Nog bedankt voor t lenen van de lenzen....
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1175-photomeet.jpg

#7 In de buurt van de zandduinen, of was het zandverstuiving ??!
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1179-photomeet.jpg

#8 The view from a high point!
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1185-photomeet.jpg

#9 Another view
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1186-photomeet.jpg

#10 Mooie oude bomen daar met flink wat dood hout eraan.
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1197-photomeet.jpg

#11 DickCAH denkt; "My precious! hahaha "
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1220-photomeet.jpg

#12 Dennenappeltje.
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1224-photomeet.jpg

#13 Wie bestelde 5x shoarma met of zonder sla!!
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1237-photomeet.jpg

#14 Schaapies!
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1240-photomeet.jpg

#15 Jut en jul.
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1260-photomeet.jpg

#16 Warcow. Respect 4 mr. Analoque!
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1143-photomeet.jpg

#17 Het wold in!
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1273-photomeet.jpg

#18 Blatiebla setting up for a shot with the 80-400 of was het de 70-200 ??
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1259-photomeet.jpg

#19 Flappie thnx for the 28-80
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_1266-photomeet.jpg

Tot gauw iedereen....

Verwijderd

Not bad mate, er zitten zelfs behoorlijk nette platen tussen! :)

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Volgende keer maar wat meer camouflage aan doen, want dat oranje t-shirt valt toch wel op in het veld :+ .

Maar goed dat die schapen schijt aan ons hadden :D
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wredel/schijt-shoarma.jpg

Is dit overigens normaal 'meet' gedrag? Iedereen zal overigens een verhaal ophangen over een sprinkhaan ofzo... vooral niet geloven :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wredel/normaal-gedrag.jpg

Who are you calling shoarma?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wredel/wat-nou-shoarma.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door BlaTieBla op 09-09-2007 23:11 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

A L L__Y O U R__S H O A R M A__A R E__B E L O N G__T O__U S :D

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 09-09-2007 23:34 ]

Verwijderd

Oke, ik durf eigenlijk niet meer, maar dan toch maar.

De lucht was (zoals elders ook te zien) vol met wolken en tja...

#1 - De hei
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7898.JPG

#2 - Een stapeltje hout
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7905.JPG

#3 - All kill that bugger sprinkhaan
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7936.JPG

#4 - Zandpad, om het leuke lijnenspel
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7946.JPG

#5 - Zelfde zandpad met iets meer uitwijk naar rechts.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH8048_S.jpg
Klikbaar voor een versie van 2400 pixels. n.b. gemaakt met een 50 mm.
In eerste instantie stonden DJ en zijn broeder in het kwaad in de weg, dus heb ik maar een foto extra gemaakt. Uiteindelijk voegt dat (imho) een leuk elementje toe aan de leegte.

#6 - Een paar boompjes.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH8047_S.jpg
Klikbaar voor een versie van 2400 pixels.

#7 - Shorma vlees dat ****** aan ons heeft.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7957.JPG

#8 - Moeilijk figuur (om te fotograferen zo met dat witte shirt)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7978.JPG

#9 - Blok hout met blaadje, want iedereen stond de boom aan de andere kant van de weg te fotograferen.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7986.JPG

#10 - Fairy en Blueeyes
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH7994.JPG

Samenvattend:
De foto's zijn nog sterk te verbeteren, maar ik heb me uitstekend vermaakt. Slap lullen, eens kijken hoe anderen de wereld benaderen (Drie man die een sprinkhaan proberen te pletten 8)7 8)7 ) en nog lekker gegeten ook.
Toch had ik die 80-400 wellicht moeten proberen, maar ach.....
Op de terugweg bedacht ik me dat ik de 10-20 van Blueeyes beter had moeten bekijken, want 10 op crop 1.6 = 16 mm = 12 mm op crop 1.5.
Ach, er zal vast nog wel een keer een meet komen, want net als voor Warcow was dit mijn eerste en vast niet mijn laatste.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 08:49 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 08:31:Op de terugweg bedacht ik me dat ik de 10-20 van Blueeyes beter had moeten bekijken, want 10 op crop 1.6 = 16 mm = 12 mm op crop 1.5.
10 = 12 mm op crop 1.5? Nog even de slaap uit je ogen wrijven :)

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ja, die 80-400 zag er wel fijn uit ja. Maar helaas voor mij alleen was ie Nikon mountable.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Wat voor foto's komen er nou uit zo'n macromonster?
ik ben zelf maar een beginnend hobbyist, dus ben erg benieuwd.

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Vooral erg donker. Ik kan me herinneren dat bij de meet in Utrecht 4 flitser nodig waren om het onderwerp netjes te belichten. Kijk anders maar bij Nomad zijn foto's van deze meet, dan moet je de sprinkhaanfoto's bekijken met de omschrijving erbij.

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk even naar de vorige pagina, daar staan wat foto's van diverse mensen, waaronder de macro's van Nomad (Die sprinkhaan dus...)

(Het leek wel een beetje op een wedstrijdje wie heeft de grootste ...... moet ik zeggen.)

n.b. Arjan het kan wel zijn dat ik een rekenfoutje heb gemaakt.... Zo maandag ochtend, nog geen koffie en dus ook nog niet nagerekend.... Rekenen bij 120 km/u is niet altijd mijn sterkste kant als er een groep motoren met 150 km per uur langs komt die dreigt in te halen tussen mij en de mensen op de eerste baan.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, Dick.. zit jij aan de CAH in Dronten ?
Ik vond het leuk, was mijn eerste meet en ik ben er een volgende keer ook weer bij.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 10:18 ]

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

10mm x 1.6 = 16mm
12mm x 1.5 = 18mm
11mm x 1.6 = 17.6mm (dus dat kom het meest in de buurt van de 12-24 van tokina op een nikon crop body)
(uit het verhaal van Dick haal ik dat hij op got aan het posten is terwijl die aan het rijden is?, wel die-hard tweakeren moet ik zeggen, maar of het veilig is :P)

edit: wat voor macro er uit zo'n monster komt, geen idee, maar behoorlijk. De foto's die ik poste zijn fullframe (in de zin van niet gecropt). Met tussenringen haal je maximaal zo'n 4:1 (net niet). Met die extra teleconverters ertussen (een 2 en een 1.4 TC) haal ik met gemak nog wat meer vergroting, maar de zoeker werd echt donker. Het verschil met naar de lucht kijken en naar de grond kijken was zichtbaar, maar niet makkelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Nomad op 10-09-2007 10:25 ]

Verwijderd

@ DJ Nee.
@ Nomad Nee.

(Uitgerekend terwijl ik naar huis reed, maar thuis niet meer verder over nagedacht.)

Verwijderd

Topicstarter
@ DickCAH; aha...d8 ik even.

@ Nomad; het monster zag er wel nice uit...of het nu functioneel inzetbaar was of niet. It looked nice!

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:44:
@ DickCAH; aha...d8 ik even.

@ Nomad; het monster zag er wel nice uit...of het nu functioneel inzetbaar was of niet. It looked nice!
Het wordt pas functioneel als er wieltjes onder dat monster kunnen met een bordje 'PAS OP, ZWENKT UIT'.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die laatste 2TC was idd overkill, maar Tussenringen, macro lens en een 1.4TC samen werkt nog niet al te onaardig. Ik zie mezelf het wel gebruiken opzich :)

• warcow
Bedenk me trouwens net, wie had in het begin ook alweer al die koffie betaald? Wil opzich wel even die koffie terug betalen. :)

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

warcow schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:35:
Bedenk me trouwens net, wie had in het begin ook alweer al die koffie betaald? Wil opzich wel even die koffie terug betalen. :)
Moi, maar daar ga ik niet van wakker liggen hoor. Post maar wat van die analoge foto's ter compensatie. Ben wel erg benieuwd naar het analoge spul.

Net nog ff zitten zwoegen om een zwaar onderbelicht stukje panorama op te leuken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wredel/wold-pano-1_small.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door BlaTieBla op 10-09-2007 23:59 ]

Pagina: 1 2 Laatste