Op woensdag 01 augustus 2001 21:35 schreef RedRoon het volgende:
Jesus, wat zitten er hier toch mensen welke alleen maar hard kunnen roepen zonder met echte feiten op tafel te komen...
- Windows licentie duur ???
Tsjah, de meeste mensen die hier rond lopen vinden 3000 piek voor een w2k licentie veel geld. Als je dan verder denkt dat een goede unixbeheerder welke je inhuurt 200 piek per uur kost en een goede NT/W2K beheerder 100 piek dan heb je die 3000 gulden snel terug verdient.
Maar ik snap de mensen wel welke hier zo hard blaten die misschien net 10 domeintjes hosten van klanten....Die vinden 3000 piek inderdaad veel.
Wat dacht je van de kosten van downtime. je moet windows voor elk wissewasje rebooten. (security updateje voor IIS, REBOOT! , en dat terwijl het nota bene om een normale applicatie gaat, waarom moet je dan in godsnaam rebooten ?)
- Onveilig ?
Hier kan ik maar 1 ding over zeggen. Installeer vandaag Redhat7.1, kijk er 1 jaar niet naar om en vind het dan ook nog eens vreemd dat je geroot bent.....
Kijk verder eens naar de grote hoeveelheid bind/wu-ftpd/sendmail/rpc remote root exploits op vooral Linux. Hoezo NT/W2K unsafe ?
je bent ook wel een enorme koe

als je r00thad op een server gaat installeren. try debian.
ennuh, d'r is een verzekerings maatschappij in de VS die verzekeringen tegen 'hackers' verkoopt. als je onder NT/w2k draait betaal je een hogere premie omdat je meer risico loopt. deze verzekerings jongens kan de technische kant van het verhaal echt geen bal schelen, ze kijken alleen naar de cijfers, en die geven blijkbaar aan dat NT/w2k systemen vaker ge'hacked' worden.
- Remote beheer ?
VNC is gratis en werkt al vrij aardig. Vooral als je dit achter SSL hangt, dan is het zelfs net zo safe als SSH
en als je VNC download, krijg je die 100Mbit lijn er dan ook gratis bij ?
- GUI ??
Och god, wat mekkeren er hier toch mensen over. Zeg nou een eerlijk, als er een goede gui was om de zaken op *nix te beheren zou jij hem ook gebruiken.
Hoeveel mensen gebruiken er wel niet Webmin
geen idee, maar ik edit liever zelf de (plain text!) config file.
zeg nou eerlijk, als er een goeie manier was om onder windows handmatig de config te editen (ipv alles in vage binary files) zou jij dat ook gebruiken.
- Herstarten naar patch ?
naar ? , bedoel je niet
na ?
De gemiddelde NT/W2K doos start bij mij toch echt in 3-4 minuten op. Mooi is dat je dit gewoon op afstand kunt doen op een tijd dat er bijna niemand je website bezoekt. Weet je zeker dat hij ten alle tijden netjes reboot, pleur het in de scheduler.....
dit is wel de meeste belachelijke suggestie ooit

, reboots in de scheduler gooien. tenzij het OS enorm geheugen lekt zie ik niet in waarom je zou moeten rebooten.
ook zoiets belachelijks: je os moet na het installeren van een user-mode programma rebooten (waarom in godsnaam ?, lijkt me een gevalletje slecht OS ontwerp) en dat wil je goedpraten met "ja, maar hij reboot toch zo snel.."
En sites waarbij het belangrijk is dat ze nooit down zijn hosten ook niet op 1 servertje....
wederom: je probeert de fouten van je OS goed te praten. doordat je de overlast kan verminderen door d'r flink wat geld tegenaan te smijten, betekend niet dat de fout (onnodig rebooten) verdwijnt.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.