-SaveMe- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:00:
Sommige dingen zijn toch wel slecht hoor:
1) je kunt alleen op savepoints saven en die zie je te weinig. Kan 1 1/2 uur opnieuw doen omdat ik geen savepoint tegen kwam maar wel een lazy beer die even mijn party wiped. Niet kunnen saven is gewoon lame. Waarom zit er overigens een save optie in het menu als die toch nooit werkt ?
Agreed, maar je kunt gewoon terug naar een savepoint in de buurt en daar voor de tweede keer saven. Zo heb ik het maar even opgelost.
2) Je kunt totaal niet zien met wat voor beest je van doen hebt (boss, geen boss, heavy, easy)
3) geen enkele manier om te weten hoeveel hp een beest heeft, of nog over heeft tijdens een battle. Matig!
Hmm.. boss of niet maakt mij niet uit. Dat van die HP (en MP) vind ik wel minder, ik snap niet dat ze het er uit gelaten hebben. Is iets wat me direct opviel toen ik de game bij een kameraad voor 't eerst zag.
4) Combat charge onzinnig imho. Met twee keer a wordt ie altijd gelijk uitgevoerd en het verschil
in damage met de sweet spot is het risico op het verlaten van de uitvoering van de spel niet waard...
Verlaten van de uitvoering? Je bedoeld dat eerst het vijandje mag, of dat je action 'overbodig' wordt door dat je met een andere 'korte' action het vijandje verslaat?
Ik vind het wel een leuke toevoeging, mn kameraad vond 't erg lastig, mij gaat erg goed af... Wil je geen risico lopen ram je idd 2x A, klaar.
Mja, ff pauze, heb er ff de pest in om 1 1/2 grinden overnieuw te moeten doen vanwege een ancient save systeem, waarvan ik dacht dat dat zo langzamerhand wel in het museum beland zou zijn...
Hmm, 't is natuurlijk wat je manier van spelen is, maar mede door het hersenloos grinden (vooral in een TB RPG) gaat de lol er snel af. Loop of warp naar een save point, backcharge ondertussen wat vijandjes om af te wisselen, hou je het langer vol mocht. (en zorg dat je genoeg phoenix talons hebt natuurlijk

)
Wat betreft classes zou ik niet alles op een class focusses, maar op 2-3; bijv.
Stu: SwM, Ass/BM, Gen
Jiro: WM, Monk/SuM, Gen
Kulke: BlM, BaM, Gen
Marumaro: Monk, ??, Gen
Is gebaseerd op ongeveer een uur of 6 BD spelen, ik weet niet in hoeverre dit toepasbaar is verder in de game...