[xbox360]Blue dragon

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/542y6w3.jpg
Informatie
Blue dragon is de eerste grote jRPG voor de x-box 360. Het spel heeft tot nu toe in Japan hoge ogen gegooid en gezorgd voor een flinke stijging van de 360 verkopen in dat land. Het spel komt in Nederland uit op 24 augustus.
Verhaal

Het was een duistere dag toen de Cure Kelodon, ook wel Land Sharks genoemd, het rustige dorpje Tata aanvielen, zoals ze de afgelopen jaren ieder jaar deden wanneer de donker paarse wolken zich verzamelden.

De dappere jongen Shu en zijn trouwe compagnons Jiro en Kluke proberen, ondoordacht doch moedig, een van de wezens te vangen.

Maar Jiro's slimme val kon het monster niet gevangen houden, en de drie helden moesten zich stevig vasthouden toen de Cure Kelodon wegvluchtte en een ondergrondse kamer in stortte. Hier begint het verhaal van Blue Dragon.
Links

Website:
http://www.bluedragonthegame.com/
Eigen bijdrage TS
Ik heb gister de demo even gespeeld (die staat op Live) en werd verrast door de prachtige stijl en leuke gameplay. Het battlesysteem waarbij je bij elke aanval een lopende balk moet stoppen in een rood gebied van de balk voegt net dat toe wat voor mij in het verleden ontbrak in turnbased games.
FAQ
Is Blue Dragon Engels/Japans gesproken te spelen?
Blue dragon bevat een taalkeuze voor Engels danwel Japans.
To do
Screenshots en filmpjes toevoegen, een wat uitgebreider verhaal over de gameplay posten.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 13-08-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:12
Demo gespeelt en allebei de levels uitgespeelt :) vind hem zeer vermakelijk ga hem zeker halen.

Blue Dragon + Lost Oddyssey krikken het rpg niveau voor de 360 een heel stuk op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik stoorde me overigens in het geheel niet aan de Engelse taal (daar staat hij standaard op). Kan me indenken dat diehards het afschuwelijk vinden, maar ik vond de voice acting in de demo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:15
Tja ik was overtuigd deze game te halen maar gezien de berichten dat het verhaal erg zwak is laat ik hem voorlopig maar schieten. ik wacht nu mooi op Lost Oddyssey.
De demo deed mij ook niet veel goed, het battle systeem is erg leuk maar naar mijn idee veel te traag, samen met een slecht verhaal zwaai ik maar eerst ff: dag dag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
johnnyv.nl schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:59:
Ik stoorde me overigens in het geheel niet aan de Engelse taal (daar staat hij standaard op). Kan me indenken dat diehards het afschuwelijk vinden, maar ik vond de voice acting in de demo prima.
Je kan kiezen uit Frans, Engels en Japans. Wat er op hoesje stond is dus waar :) Vraag me af of het me kan boeien verder ga nu maar eens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Verxx schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:58:
Demo gespeelt en allebei de levels uitgespeelt :) vind hem zeer vermakelijk ga hem zeker halen.

Blue Dragon + Lost Oddyssey krikken het rpg niveau voor de 360 een heel stuk op >:)
En met Eternal Sonata en Mass Effect erbij later in het jaar weet ik helemaal niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen de komende maanden (en dat is dan één genre). Mooie RPG tijden komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Tnx johnnyv voor de startpost. Anders had ik hem wel gemaakt binnen enkele dagen, bespaart me weeral moeite :)

Aan de demo te oordelen zijn er ongelofelijk veel gelijkenissen met Dragon Quest 8, en DQ8 is nog altijd dé beste rpg die op ps2 is uitgebracht dus dat is alleen maar een voordeel. DQ8 had ronduit geniale Engelse voice-acting: Blue Dragon haalt hier niet hetzelfde niveau, maar het is zeker en vast goed doenbaar. Ik ben een van die mensen die Japanse stemmen verkiest, maar ik was er niet rouwig om geweest als enkel de Engelse stemmen beschikbaar zouden zijn.

Het battlesysteem is wat nog het meest onderschat wordt in Blue Dragon imo. Klassieke turn-based gevechten, maar toch perfecte controle over de kracht en timing van je aanvallen. Het klassesysteem laat je toe zelf te bepalen hoe je je party wil samenstellen met dezelfde hoofdpersonages. Naar Toriyama-traditie zijn de vijanden ook weer enorm gevarieerd en gewoonweg grappig om te zien. Ik was teleurgesteld toen de robotbazen in de demo niet met elkaar combineerden, maar Toriyama kennende zullen ze dit nog wel doen op een bepaald moment :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb demo gespeeld en ik werd er niet echt warm of koud van. Kiddy graphics ( :r ), erg matige, simpele gameplay en tenenkrommend slechte Engelse voice-acting. Totaal niet het niveau van de Chrono serie of de Final Fantasy serie. :/

Beter dan Enchanted Arms : zeker, maar ook zeker ondergeschikt aan bijvoorbeeld Final Fantasy XII (die ik op de PS2 (_O-) speel nu). Alleen een must buy als ik geld over heb dus :P Lost Odyssey kijk ik een stuk meer naar uit :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 13-08-2007 16:07 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jungian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:05:
Ik heb demo gespeeld en ik werd er niet echt warm of koud van. Kiddy graphics ( :r ), erg matige, simpele gameplay en tenenkrommend slechte Engelse voice-acting. Totaal niet het niveau van de Chrono serie of de Final Fantasy serie. :/
als er 1 spel "tenenkrommend" slechte voice-acting heeft dan is het wel FF10/FF12 (ok, dat zijn er 2). FF12's gameplay ("the game plays itself, lol") is zoveel meer op beginners gericht dan Blue Dragon zijn hernieuwd battlesysteem.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 13-08-2007 16:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Boeboe schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:11:
als er 1 spel "tenenkrommend" slechte voice-acting heeft dan is het wel FF10/FF12 (ok, dat zijn er 2).
Ik had weinig meer kunnen verwachten dan een fanboy reactie. De voice-acting van FF10 is prima en die van 12 perfect. Denk bij FFX bijvoorbeeld aan Auron en bij FFXII aan Basch.
FF12's gameplay ("the game plays itself, lol") is zoveel meer op beginners gericht dan Blue Dragon zijn hernieuwd battlesysteem.
Bullshit. Als je niet weet wat je doet kom je helemaal niet ver. Maar whatever, schaduwen oproepen is natuurlijk _zo_ innovatief. Net zoals magische zwaarden. Erg beperkt beslissen wat je karakter voor vaardigheden heeft / onderverdelen in klassen is ook heel vooruitstrevend :w

* Jungian laat deze thread over aan de volgelingen van dit spel.

[ Voor 17% gewijzigd door Jungian op 13-08-2007 18:19 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

waw...zelden zo'n vijandige reactie gezien in een rpg topic :|

(iets zegt me dat Jungian de demo amper 5 minuten gespeeld heeft :Y) )

[ Voor 52% gewijzigd door boe2 op 13-08-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Boeboe schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:39:
waw...zelden zo'n vijandige reactie gezien in een rpg topic :|
Roleplay ;)

Heb net ff gespeeld en vind het een heel mooi spel, ik stoor mij alleen aan die kiddies waar je mee speelt :(

Het Engels klinkt trouwens goed, heb overigens meer filmpjes gezien dan dat ik moest spelen lol.

[ Voor 14% gewijzigd door PacinoAllstars op 13-08-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Jungian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:05:
Ik heb demo gespeeld en ik werd er niet echt warm of koud van. Kiddy graphics ( :r ),
Je hoeft geen fanboy te zijn om op zulke non-argumenten een reactie te geven ;).

Ik ben zelf erg benieuwd, ik heb de demo heel kort gespeeld omdat ik het jammer vond dat je in principe al vrij sterk was. Ik wacht wel gewoon op de full game :).

Edit: ah hij laat het topic over aan de volgelingen.. Das wel erg aardig van hem. O+

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-08-2007 19:26 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jungian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:12:
[...]

Ik had weinig meer kunnen verwachten dan een fanboy reactie. De voice-acting van FF10 is prima en die van 12 perfect. Denk bij FFX bijvoorbeeld aan Auron en bij FFXII aan Basch.

[...]

Bullshit. Als je niet weet wat je doet kom je helemaal niet ver. Maar whatever, schaduwen oproepen is natuurlijk _zo_ innovatief. Net zoals magische zwaarden. Erg beperkt beslissen wat je karakter voor vaardigheden heeft / onderverdelen in klassen is ook heel vooruitstrevend :w

* Jungian laat deze thread over aan de volgelingen van dit spel.
WTF?

Jij zet zelf je mening neer als feit, als iemand anders zijn mening geeft is het fanboyism :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Bullshit. Als je niet weet wat je doet kom je helemaal niet ver.
Hij heeft gelijk hoor. Juist als je weet wat je doet (bij 12) speelt het spel zichzelf. De enige keer dat je zelf iets moet doen in gevechten is af en toe bij een bossfight (en zelfs dan vaak niet). FF12 is wel een goed spel hoor, maar verre van perfect (en ja, helemaal uitgespeeld). Uiteindelijk toch mijn minst favoriete FF sinds ik ooit begon met VII. Maar goed, ieder zijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
heb de full nu 2 uur gespeeld en heb idd alleen nog maar op atack hoeven drukken, heb wel geteld 2x moeten healen. Ik zal het nog een paar uur de kans geven op wat intressantere/uitdagender gameplay.

sfeer is goed als je er van houd, ik hou zelf van iets grimmiger het komt wel erg "kiddie" over.

[ Voor 20% gewijzigd door evilpin0 op 13-08-2007 22:55 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
evilpin0 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:54:
heb de full nu 2 uur gespeeld en heb idd alleen nog maar op atack hoeven drukken, heb wel geteld 2x moeten healen. Ik zal het nog een paar uur de kans geven op wat intressantere/uitdagender gameplay.

sfeer is goed als je er van houd, ik hou zelf van iets grimmiger het komt wel erg "kiddie" over.
Ben dus niet de enige lol. (die vind dat er weinig interactie is)

[ Voor 4% gewijzigd door PacinoAllstars op 13-08-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
-

[ Voor 100% gewijzigd door PacinoAllstars op 13-08-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

evilpin0 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:54:

Op welke difficulty speel je? Want het is bekend dat je Blue Dragon meteen op hard moet spelen anders is het een makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
uchiha tijntje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:06:
[...]

Op welke difficulty speel je? Want het is bekend dat je Blue Dragon meteen op hard moet spelen anders is het een makkie.
Kon ik nergens instellen. Kon alleen kiezen uit de taal :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

PacinoAllstars schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:28:
[...]

Kon ik nergens instellen. Kon alleen kiezen uit de taal :S
De demo had naar mijn weten toch echt een moeilijkheidsniveau als ik het me goed herinner :S Dan weet ik niet of dat ook in de full game zit, maarjah :)

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-08-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

in het begin had je de keuze tussen "normal" en "hard" ;)
Overigens, over welk deel van de demo spreken we? Nene's lair was inderdaad zeer gemakkelijk, maar die forest vond ik toch vrij pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Boeboe schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:41:
in het begin had je de keuze tussen "normal" en "hard" ;)
Overigens, over welk deel van de demo spreken we? Nene's lair was inderdaad zeer gemakkelijk, maar die forest vond ik toch vrij pittig.
Ik heb de demo amper gespeeld, dus weet niet hoe moeilijk of makkelijk het werkelijk is. :) Hoop alleen dat er in de full ook een hard mode inzit, ook al is dat zeker niet altijd het geval bij zo'n type rpg. Maar het lijkt me wel want anders zou het raar zijn dat dat in de demo wel zit :? Want heb liever een te moeilijke game dan een te makkelijke :P. Speel ook alle games op het moeilijkste niveau uit... mits het een leuk spel is natuurlijk. ;)

Maar misschien komt het omdat je een andere versie hebt dan normaal?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
uchiha tijntje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:06:
[...]

Ow niet eens gezien, dat is balen zou hem zo ff opnieuw opstarten om te kijken of ik wel die keuze heb kunnen maken. Ga iig niet overnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

Ik kijk erg uit naar deze game. Eindelijk eens een fatsoenlijke RPG op de 360 (oblivion even niet meetellend want das dan wel een rpg, maar totaal niet mijn ding). Worden leuke tijden met Blue Dragon, Bioshock en even later MoH:Airborne :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Een mogelijk om de moeilijksheidsgraad in te stellen zit er niet in, de game begint meteen, je hoeft alleen de taal keuze op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dan vind ik het maar raar dat er wel een keuze voor moeilijkheidsgraad in de demo zit, maarjah, we zullen over een goede week wel eens kijken in de europese release :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Inderdaad vreemt dat die optie er niet inzit terwijl die in de demo wel aanwezig is 8)7

Misschien kan je het aanpassen in je profiel settings net zoals bij Bioshock demo om op Hard te spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

dan zal de moeilijkheidsgraad in de demo simpelweg bepalen hoe hoog je huidige lvl is tijdens het spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:44:
Dan vind ik het maar raar dat er wel een keuze voor moeilijkheidsgraad in de demo zit, maarjah, we zullen over een goede week wel eens kijken in de europese release :P
Die full is gewoon de europese release, bereid je er maar op voor. Er zit geen keuze van moeilijkheidsgraad in!

Verwijderd

Ik zal Blue Dragon wel gaan kopen, waarbij ik echt hoop dat deze mijn RPG verwachtingen gaat vervullen, de demo viel mij iig wel tegen...

Het jammere van de demo vind ik dat je al met aardige stats begint en helemaal niets van de verhaallijn meepakt. Ook de aanvallen van je shadows lijken allemaal teveel op elkaar en hopelijk heeft de volledige versie wel meerdere varianten van de "corporeal" aanvallen. Ook zou het leuk zijn als de shadows (of anders de karakters zelf) van uiterlijk veranderen afhankelijk van de klasse die je voor ze kiest, maar dit zat niet in de demo en zal dus ook wel niet in de volledige versie komen.

Waarom na deze negatieve berichten toch de game kopen? Er zijn ook zat positieve berichten op het net verschenen en zo geeft 360-gamer de game een 9 in hun review. De soundtrack tijdens de boss battles vond ik overigens wel top, en de voice acting was niets mis mee imo. :)

• evilpin0
Ik vindt het altijd zo leuk in rpg als je weer een betere wapens vindt, de shadows gebruikene chter geen wapens :(

Ik speel het af en toe van save point tot save point, de game setup is eigenlijk net zo als ff7 ect maar toch kan de sfeer me niet warm maken. Net iets te vrolijk allemaal en ook vaak ook vrij saai.

Maarja het is zon beetje de enigiste rpg op de 360 dus ik moet toch wat :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik lees erg veel verschillende meningen over dit spel. Ook gewoon erg veel verschillende reviews.. De ene site/magazine geeft hem een 9 de andere geeft hem maar een 7+ ofzo. Ik wacht denk ik gewoon nog ff met het kopen van dit spel aangezien ik de 24e als eerste Bioshock ga halen. Ligt eraan hoe lang ik met dat spel bezig ben. Want Eternal Sonata en Halo 3 zitten er ook aan te komen. Moet dus ff goed kijken hoe ik mijn tijd ga indelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dik tevreden over Blue Dragon. Het haalt het (tot nog toe) niet bij de epische verhaallijnen die de FF games hebben, maar qua gameplay voelt het verder wel aan alsof ik een volwassen versie van FFVII zit te spelen. Hell, ik heb in 2½ dag 14 uur erop zitten. :P

Ben nu net bij disc 2 aangekomen, ben benieuwd, qua moeilijkheid valt het tot nog toe mee, nog geen 1x game over.

Verwijderd

Ik heb hem gisteren even gehaald (foregames - Tilburg) en mijn impressie tot nu toe is zeer goed:

Grafisch is hij zelf op een sdTV erg goed, (op een hd-beamer is het kwijlen). Vecht systeem zit tot nu heel erg goed in elkaar. Het voelt als een een final versie van een klassiek systeem aan. (waar alle andere vechtsysteem als beta's/alpha's lijken in vergelijking met dit).

Humor is ook aanwezig, het brengt een beetje het luchtige in het spel naar boven.

Heb er nu 4 uur op zitten, maar ik zie me dit spel zeer zeker rondhalen :)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het is vrij vet ja. De sfeer en humor zorgen ervoor dat je volledig in het spel gezogen wordt en snel de tijd uit het oog verliest. Het gaat echter nog een uitdaging worden om alle achievements in dit spel te halen :)

*edit* gisteren trouwens een heel eind door het verlaten hospitaal gespeeld:
spoiler:
leuk hoe eenvoudig die grote vuur- en ijshonden te verslaan zijn als je je hoofd maar gebruikt :). Lok ze alletwee te samen, start het gevecht en ze maken elkaar al half in in het ontstane monster battle :*))

[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 23-08-2007 12:12 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Boeboe schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:10:
Het is vrij vet ja. De sfeer en humor zorgen ervoor dat je volledig in het spel gezogen wordt en snel de tijd uit het oog verliest. Het gaat echter nog een uitdaging worden om alle achievements in dit spel te halen :)
Dat wordt een hele klus ja. Alle chars + alle vormen van shadows naar 99 krijgen houd je wel ff zoet :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Ik heb me vandaag goed vermaakt met BD :) zelfs 1 keer game over gegaan tegen een lazy monkey die iedereen in mijn team in 1 aanval kapot had :P
spoiler:
Hij zit als je de eerste baase verslagen hebt(soord draak) en het volgende gebied in gaat en naar rechts gaan inplaats van vooruit, als ik hem later nog een keer tegenkom zal die wel zelf in 1 aanval plat liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb eindelijk weer wat kunnen doorspelen. Donderdag gekocht en nu pas heb ik de tijd om wat uren aan een stuk door te spelen :/.
Wat me alvast is opgevallen: train de generalist class! Wanneer je deze voldoende traint krijg je extra skillslots waardoor je meer skills kan equippen ;). Ook is het geen slecht idee om ieder hoekje van elk dorp te onderzoeken: je vind heel af en toe spells (lvl 2 healing heb ik daarnet gevonden) die zeer nuttig kunnen zijn en de medals wil je ook zoveel mogelijk van hebben .

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 26-08-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Is er de eerste disc voldoende aan exploring en gevechten of zit je echt de eerste 10 uur alleen maar FMV te kijken ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

10 uur fmv? Wie heeft je dat wijsgemaakt? Ik heb er zo'n 10 uur opzitten en ik schat dat ik een halfuur aan cutscenes gezien heb.

(en jij mag me eens uitleggen waar je enkel de eerste disc kan kopen /sarcasme }:|)

[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 27-08-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ben gisteren begonnen met Blue Dragon en zit nu ongeveer 4.5 uur in het spel. (Heb net marumaro in mijn team zitten) Ik vraag me dan eigenlijk wel af of ik dan al snel ben of dat ik gewoon langzaam ben ten opzichte van de andere hier :P.

Maar ik ben tot nu toe wel positief verast. Het speelt wel lekker weg, de classes en skills zijn wel leuk en me O+ cutscenes. Het begon ooit met Final Fantasy 8 en Metal Gear Solid. Een geweldige en mooie manier om een verhaal te kunnen vertellen. Ik stoor me daarom ook totaal niet aan die cutscenes.

Daarentegen ben ik wel iemand die op achievements let, maar die zijn nog niet eens zo makkelijk zeg.. Daar gaat veel tijd in zitten, in tegenstelling tot vele anderen waar je in 5 uur al de 1000 gs hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

er gaat veel tijd inzitten ja, je zal lang op 2 tot 4 achievements zitten staren :p

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 27-08-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Donderdagavond begonnen, eerst 2 uur gespeeld... vervolgens een van de eerste save-games er bij gepakt
spoiler:
direct na de crash van dat 'vlieg'ding
en zaterdag opnieuw begonnen.

Ben nu weer bij 't sheepcamp en moet even terug (moest even snel saven) om die vlakte daar voor te clearen en wat EXP op te doen. Dan i.d.d. voor ALLE chars de Genaralist skill als eerste mee levelen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

jRPG's zijn niet echt mijn ding. Enchanted Arms was mijn eerste jRPG. Heb de gok maar gewaagd en BD toch maar aangeschaft :O

Een paar vraagjes met betrekking tot die shadow classes:

1) Is het de bedoeling dat je hele tijd die shadows wisselt?
2) Ga ja alleen omhoog in een shadow class als deze geselecteerd staat ?

Heb nu nl 3 chars, 1 sword, 1 white en 1 black. Ik heb voor allerdrie een tweede classe unlocked.
Kan ik als ik sword als active class heb ook assasin skills/spells doen. of moet ik dan buiten combat switches naar die class ? (als ik switch gaan mijn stats nl omlaag). :?
(Denkend vanuit westerse RPG's kies je een hoofd class en daar blijf je bij)

[ Voor 6% gewijzigd door -SaveMe- op 27-08-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Enchanted arms toch volledig uitgespeeld hoop ik? :)
welke classes je traint beslis je volledig zelf: wil je specialiseren in een bepaalde klasse of wil je een allrounder maken? Wel moet je altijd in het achterhoofd houden hoe nuttig het is om een bepaalde class te trainen. Als je bijvoorbeeld lvl 5 black magic unlocked terwijl je hooguit lvl 3 spells hebt zitten in je spellbook kan je al beter je SP ergens anders aan besteden. Op de unieke classeskills na kan je alle skills overnemen naar een andere klasse, mits je maar de nodige skillslots hebt om ze te equippen.

Uiteraard train je een shadow class enkel wanneer deze actief is, zou anders veel te simpel zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Enchanted Arms is de enige 360 game waarvoor ik alle achievements heb gehaald :P

Hmmm, dan moet ik steeds een andere shadow class equippen/selecteren en gaan grinden om die omhoog te krijgen ? Denk dat ik dan maar voor single classes ga (of ga ik het dan erg zwaar krijgen)

Hoe zit het dna met die generalist class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

-SaveMe- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:07:
Enchanted Arms is de enige 360 game waarvoor ik alle achievements heb gehaald :P

Hmmm, dan moet ik steeds een andere shadow class equippen/selecteren en gaan grinden om die omhoog te krijgen ? Denk dat ik dan maar voor single classes ga (of ga ik het dan erg zwaar krijgen)

Ik zit nu tegen het einde en heb ook voornamelijk de hoofd class van het char geleveled en verder generalis iets omhoog geleveled. Alle bazen zijn tot nu toe goed te doen en je hoeft echt niet iedere class te maxen. Al kan het wel heel makkelijk zijn om twee chars ook support en barrier magic te laten leren.

Als je eenmaal de class tot z'n max heb zitten (meestal krijg je op rank 31 de max skill) kun je die skills wel weer mee nemen naar de hoofd class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:07:
De Generalist class bevat 'passieve skills' (zijn eigenlijk niet echt skills imho), deze zorgen ervoor dat je bijv. meer accessoires sloten krijgt en, misschien wel belangrijker, meer skill-sloten, zo kun je dus meer skills uit een andere class mee nemen naar een hoofdclass.

Bijv. een stel passieve skills uit de Monk of Assassin class naar je Black Magic hoofdclass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Kreeg BD donderdag binnen. Heb het helaas vrij druk gehad maar zit nu zo'n 10 uur in het spel en het is gewoon super.
Was eerst bang toen ik de reviews zag dat het iets mindewr zou zijn maar het is zoals ik verwacht had een goede RPG.
Zelf zit ik nu in Jirai ben net uit het kasteel.
Iedereen die nog zit te twijfelen maar houd van JRPGs raad ik het spel aan.
Ik heb zo'n gevoel dat de meeste reviews niet zijn gedaan door mensen die houden van oldschool JRPGs.
Enige nadeel is toch heel af en toe framedrops in battle.
Oh en ik had een rare bug dat de schaduwen in het spel (niet de dieren maar normale schaduwen) er op 720p raar uitzagen. Heb toen mijn Xbox op 1080i gezet en het ziet er weer perfect uit.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Net een beetje lopen stoeien met die classes en dit is wat ik er van begrijp, dus please correct me if i'm wrong:

1) Alleen de classe die je geselecteerd hebt levelt en alleen voor die classe ontvang je dan skills
2) Je kunt wel de reeds geleerde skills van een andere klasse toevoegen aan de skill lijst van de huidige geselecteerde klasse (als je nog vrije slots hebt).
3) Focussen op 1 class en eventueel 1 class erbij.
4) De skills van de generalist class zijn wel handig (extra acc.)
5) Voor multiclasses is grinden onontkomelijk

Of ik het wat vind weet ik nog niet ;) Shu heeft nu sword ( 8 ) en generalist ( 4 ). De andere twee hebben
nog geen generalist classe. Duurt het nog lang voordat ik weer een class kan kiezen ? Of kan ik beter een stuk overnieuw doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij iedere 10 levels unlock je een class.

En het is echt niet nodig om opnieuw te beginnen want je hebt later in het spel meer dan voldoende tijd om het bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Sommige dingen zijn toch wel slecht hoor:

1) je kunt alleen op savepoints saven en die zie je te weinig. Kan 1 1/2 uur opnieuw doen omdat ik geen savepoint tegen kwam maar wel een lazy beer die even mijn party wiped. Niet kunnen saven is gewoon lame. Waarom zit er overigens een save optie in het menu als die toch nooit werkt ?

2) Je kunt totaal niet zien met wat voor beest je van doen hebt (boss, geen boss, heavy, easy)

3) geen enkele manier om te weten hoeveel hp een beest heeft, of nog over heeft tijdens een battle. Matig!

4) Combat charge onzinnig imho. Met twee keer a wordt ie altijd gelijk uitgevoerd en het verschil
in damage met de sweet spot is het risico op het verlaten van de uitvoering van de spel niet waard...

Mja, ff pauze, heb er ff de pest in om 1 1/2 grinden overnieuw te moeten doen vanwege een ancient save systeem, waarvan ik dacht dat dat zo langzamerhand wel in het museum beland zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

-SaveMe- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:00:

1) je kunt alleen op savepoints saven en die zie je te weinig. Kan 1 1/2 uur opnieuw doen omdat ik geen savepoint tegen kwam maar wel een lazy beer die even mijn party wiped. Niet kunnen saven is gewoon lame. Waarom zit er overigens een save optie in het menu als die toch nooit werkt ?

Mja, ff pauze, heb er ff de pest in om 1 1/2 grinden overnieuw te moeten doen vanwege een ancient save systeem, waarvan ik dacht dat dat zo langzamerhand wel in het museum beland zou zijn...
Dit savesysteem is in elke jrpg gebruikt die ik gespeeld heb. Final fantasys, dragon quests etc. Ervaar het zelf dus niet als een last aangezien ik er mee groot ben geworden :+
En als je buiten rondloopt op de wereldkaart kun je gewoon altijd saven, voor het geval je dat nog niet wist.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-08-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online

Agreed, maar je kunt gewoon terug naar een savepoint in de buurt en daar voor de tweede keer saven. Zo heb ik het maar even opgelost.
2) Je kunt totaal niet zien met wat voor beest je van doen hebt (boss, geen boss, heavy, easy)
3) geen enkele manier om te weten hoeveel hp een beest heeft, of nog over heeft tijdens een battle. Matig!
Hmm.. boss of niet maakt mij niet uit. Dat van die HP (en MP) vind ik wel minder, ik snap niet dat ze het er uit gelaten hebben. Is iets wat me direct opviel toen ik de game bij een kameraad voor 't eerst zag.
4) Combat charge onzinnig imho. Met twee keer a wordt ie altijd gelijk uitgevoerd en het verschil
in damage met de sweet spot is het risico op het verlaten van de uitvoering van de spel niet waard...
Verlaten van de uitvoering? Je bedoeld dat eerst het vijandje mag, of dat je action 'overbodig' wordt door dat je met een andere 'korte' action het vijandje verslaat?

Ik vind het wel een leuke toevoeging, mn kameraad vond 't erg lastig, mij gaat erg goed af... Wil je geen risico lopen ram je idd 2x A, klaar.
Hmm, 't is natuurlijk wat je manier van spelen is, maar mede door het hersenloos grinden (vooral in een TB RPG) gaat de lol er snel af. Loop of warp naar een save point, backcharge ondertussen wat vijandjes om af te wisselen, hou je het langer vol mocht. (en zorg dat je genoeg phoenix talons hebt natuurlijk ;) )

Wat betreft classes zou ik niet alles op een class focusses, maar op 2-3; bijv.

Stu: SwM, Ass/BM, Gen
Jiro: WM, Monk/SuM, Gen
Kulke: BlM, BaM, Gen
Marumaro: Monk, ??, Gen

Is gebaseerd op ongeveer een uur of 6 BD spelen, ik weet niet in hoeverre dit toepasbaar is verder in de game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Op de wereldmap (waar die lazy bears zitten btw) kan je eender waar saven, net zoals bijna iedere rpg trouwens :p. Een dungeon zou ook niet langer dan een uur mogen duren. (en wipen zou je enkel in bossfights mogen doen. Foei :p)
Sinds wanneer komt er dan een moeilijkheidsgraadmeter boven de vijand te staan :? Ik ken geen enkel spel dat dit doet.
Inschatten. Eens je een vijand verslagen hebt heb je wel een idee hoeveel er nodig is. Het is nog altijd de bedoeling van een rpg dat je zelf zaken gaat ontdekken :p. Bovendien heb ik een vermoeden dat er nog wel ergens een high lvl skill is die dit toch doet weergeven.
ga ik niet mee akkoord. Met chargen kan ik dubbel zoveel damage doen, wat er vaak voor zorgt dat de vijand geen kans krijgt om aan te vallen. Moet je natuurlijk wel goed timen zodat je de vijand geen voordeel geeft.
tja, zie eerste opmerking: iets zegt me dat je al veel eerder had kunnen saven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zow. na pak een em beet 45 uur lopen de end-credit nu over m'n scherm. Heel erg gaaf spel, en einde is ook erg cool.
Enige nadeel is achteraf dat het misschien iets te makkelijk is. Geen enkele boss-fight verloren en overal vrij makkelijk door heen gewandeld. Wellicht dat het wel iets te maken had met m'n levels want tegen het einde zat ik al rond lvl 75.

Anyway. Zeer vette game die de 60 euro meer dan waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Boeboe schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:31:
[...]

Op de wereldmap (waar die lazy bears zitten btw) kan je eender waar saven, net zoals bijna iedere rpg trouwens :p. Een dungeon zou ook niet langer dan een uur mogen duren. (en wipen zou je enkel in bossfights mogen doen. Foei :p)
Nou, die lazy bear doet multistrikes van 3x 50+ hp en ik heb er maar 50 !?!
jRpg's lijken toch echt niet mijn ding te zijn. Ik denk dat EA de bekende uitzondering op de regel is ...

Edit:
Hmmm, het saven op de worldmap had ik nog niet gezien, dus dat maakt het wat leefbaarder.
Overigens vind ik backtracking naar savepoint geen blijk van goede gameplay, let wel imho ...

[ Voor 15% gewijzigd door -SaveMe- op 27-08-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

dizzytal schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:29:Is gebaseerd op ongeveer een uur of 6 BD spelen, ik weet niet in hoeverre dit toepasbaar is verder in de game...
Hmmm , ik zit op 4.5 uur, waarvan een uurtje of twee grinden om twee class ook naar 8 te brengen.
Alle chars hebben nu twee classes op 8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sinds wanneer komt er dan een moeilijkheidsgraadmeter boven de vijand te staan :? Ik ken geen enkel spel dat dit doet.
World of warcraft
Die geeft het redelijk aan :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
-SaveMe- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:52:
[...]

Nou, die lazy bear doet multistrikes van 3x 50+ hp en ik heb er maar 50 !?!
jRpg's lijken toch echt niet mijn ding te zijn. Ik denk dat EA de bekende uitzondering op de regel is ...
Als zoiets gebeurd is het meestal de bedoeling om een stukje om te lopen ;) (mij ook gebeurd trouwens bij die beer :P)

Al mijn chars zijn nu lvl 20 met hoofdskills die zo rond de lvl 22/23 zitten en nog wat andere skills rond de 10, maar je vliegt er echt zo doorheen ja, 1 keer dood door de genoemde beer van hierboven maar de rest is peace of cake :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
[...]

Op de wereldmap (waar die lazy bears zitten btw) kan je eender waar saven,
Moet ik zeggen dat ik ook niet verder gekeken heb dan mn neus lang is (en met mij nog een heel stel andere bevriende gamers) :( En dat ook dat de save optie 'greyed out' was, maar dat zal in een campje/dorpje geweest zijn... tja en daar kun je standaard saven...

@Phydomir: dan heb je wel strak door gespeeld, donderdag > maandag... Ik speel bewust niet te lange sessies, dan heb ik meer 't 'gevoel' dat 't langer duurt dan die +/- 50 uur, want zo'n game kan dat best (en heb mn DS uitgeleent, dus geen Puzzle Quest als vervanging :) )

@-SaveMe- : 50HP voor je 3 (of 4) chars na 4.5 uur spelen? Hmm... lijkt me erg weinig... je hebt toch wel je healer (waarschijnlijk gewoon Jiro) op de achterste rij staan? ( Y > formation )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verxx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:59:
[...]

Als zoiets gebeurd is het meestal de bedoeling om een stukje om te lopen ;) (mij ook gebeurd trouwens bij die beer :P)

Al mijn chars zijn nu lvl 20 met hoofdskills die zo rond de lvl 22/23 zitten en nog wat andere skills rond de 10, maar je vliegt er echt zo doorheen ja, 1 keer dood door de genoemde beer van hierboven maar de rest is peace of cake :'(
Op welk level kon jij die beer aan dan ? En dat is wat ik bedoelde met dat je aan die beer zijn toet niet kan zijn wat voor een badd ass die eigenlijk is ...

Ik zal later eens bij die beer terug komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Toen ik daar terugkwam was rond lvl 10/11. Verbaasde me eigenlijk wel, die beer was binnen 3 attacks plat :P had sterker verwacht ivm voorgaande ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

dizzytal schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:00:
[...]

@-SaveMe- : 50HP voor je 3 (of 4) chars na 4.5 uur spelen? Hmm... lijkt me erg weinig... je hebt toch wel je healer (waarschijnlijk gewoon Jiro) op de achterste rij staan? ( Y > formation )
Ja, maar zoals ik zal zei, als die beer met elke klap meer dan mijn total HP eraf mept, dan kom je niet echt aan healen toe he :P

En ik heb die jiro support class gegeven alleen heb ik nog geen extra skills voor hem. Enige wat ie kan ik healen en wat almme trapjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dizzytal schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:00:
[...]
@Phydomir: dan heb je wel strak door gespeeld, donderdag > maandag... Ik speel bewust niet te lange sessies, dan heb ik meer 't 'gevoel' dat 't langer duurt dan die +/- 50 uur, want zo'n game kan dat best (en heb mn DS uitgeleent, dus geen Puzzle Quest als vervanging :) )
Jup, heb zo'n beetje iedere dag bijna de hele dag lopen spelen O-) Fijn, zo'n vakantie
-SaveMe- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:03:
[...]
Ja, maar zoals ik zal zei, als die beer met elke klap meer dan mijn total HP eraf mept, dan kom je niet echt aan healen toe he :P
Ach, het kan nog erger. Zitten wat later in de game zelfs mobs met instant death attacks. Beetje matig maar nog steeds goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ok, de eerste keer kan je inderdaad te vroeg die beer tegenkomen wanneer je de verkeerde richting uitgaat (wanneer je voor het eerst na de crash op de map terechtkomt) en dan ga je inderdaad afzien :). Zit nu zelf al een heel eind verder en kom nu vrij pittige poemas die ook je personages zwaar kunnen rapen als je ze niet snel genoeg afmaakt :|

Ik verwacht er in ieder geval vrij lang over te doen. Ik kan niet zo lang spelen als bovenstaande hier (werk enzo) en ik heb de gewoonte om overal ieder hoekje te verkennen en iedere vijand die ik zie te doden (behalve op de wereldmap dan). Nog iemand die in het begin de poort heeft laten openstaan en IEDERE robot afgemaakt heeft? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phydomir schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:39:
Zow. na pak een em beet 45 uur lopen de end-credit nu over m'n scherm. Heel erg gaaf spel, en einde is ook erg cool.
Enige nadeel is achteraf dat het misschien iets te makkelijk is. Geen enkele boss-fight verloren en overal vrij makkelijk door heen gewandeld. Wellicht dat het wel iets te maken had met m'n levels want tegen het einde zat ik al rond lvl 75.

Anyway. Zeer vette game die de 60 euro meer dan waard was.
Je hebt hem uitgespeeld en maar 6 achievements voor een totaal van 30 gamerscore.. Dan heeft dit spel echt wel de meest idiote achievements aller tijde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:39:
[...]

Je hebt hem uitgespeeld en maar 6 achievements voor een totaal van 30 gamerscore.. Dan heeft dit spel echt wel de meest idiote achievements aller tijde :P
Ja, dat is wel echt vaag. Heb ook geen idee wat ik allemaal niet gehaald heb omdat 80% "secret" is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Bij Blue Dragon op de xbox 360 heb je als je sommige aanvallen doet een aanvalsmeter dan moet je a ingedrukt houden en los laten wanneer hij bijna vol is voor een super krachtige aanval.

Maar nu staan er ook icoontjes van je team , en je vijanden op die bar met lijntjes aangegeven, wat houd dit in??? en er is ook een klein deel van de balk rood, wat houd het in als je het hier in mikt??

Ik dacht eerst instant cast ofzo, maar dat is niet het geval...

Kan iemand helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Reconhell op 28-08-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Reconhell schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:36:
Bij Blue Dragon op de xbox 360 heb je als je sommige aanvallen doet een aanvalsmeter dan moet je a ingedrukt houden en los laten wanneer hij bijna vol is voor een super krachtige aanval.

Maar nu staan er ook icoontjes van je team , en je vijanden op die bar met lijntjes aangegeven, wat houd dit in??? en er is ook een klein deel van de balk rood, wat houd het in als je het hier in mikt??

Kan iemand helpen?
Ehm.... lezen wat NPC's te zeggen hebben?

De lijntje die naar chars gaan geven aan wanneer zij aan de beurt zijn. Charge je een aanval van Jiro dus voorbij het lijnt van Shu dan is eerst Shu aan de beurt, voor Jiro zijn attack doet. Zelfde geldt voor vijanden, charge je voorbij hun 'lijntje' zijn zij eerst aan de beurt en daarna volgt jouw attack.

Het rode plekje is de 'sweet spot' time je goed en eindig je precies daar is je aanval krachtiger, gebruikt minder MP, enz...

Bij de charged attack gaat dus alles om je timing en tacktiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

de portretten met lijntjes zijn wanneer die mensen aanvallen. Als je dus na een lijntje van een ander hebt gecharged, betekend dat de aanval na die persoon wordt uitgevoerd.

Het rode balkje is de "sweetspot" Als je daarin stopt doet een aanval maximale schade of heeft soms andere goede effecten zoals meerdere vijanden tegelijk aanvallen of je hele party bijvoorbeeld de poison te curen.

Net te laat :)

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Reconhell schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:36:

Kan iemand helpen?
De handleiding lezen helpt ook? ;)
Ben nu gemiddeld level 19 en ga nu terug naar het dorpje, zit nu in gul mountain. Hopen voor wat cutscenes dadelijk :9

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-08-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Men blog eens geüpdatet met men impresses van het spel en kan enkel tot de conclusie komen dat dit spel wel érg hard op DragonQuest geïnspireerd is, en dat is geen slecht gegeven :)
Weet iemand wat een "nothing" is trouwens? Ik heb er al 3 (zeer goede, unieke) items voor gekregen (350 "nothings", ik zit 16 uur ver), maar ik heb geen idee wat het juist is of waar ik er zoveel gekregen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Boeboe schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:51:
Weet iemand wat een "nothing" is trouwens? Ik heb er al 3 (zeer goede, unieke) items voor gekregen
Nothing is gewoon Nothing, niet 'niets', heel waardevol en het schijnt dat er 1800 in het spel zitten en allemaal gevonden levert een achievement op (naar wat ik gelezen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vind het op zich wel jammer dat de achievements zo ontzettend 'lastig' zijn (lees = heel veel tijd kost), want ik ben zo iemand die blij wordt van het kleine popup schermpje onder in beeld :P Want volgens mij kun je 500+ punten krijgen door alleen maar te grinden.. Dus gewoon alles op level 99 te krijgen. En wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat voor de personages en 1 class nog wel te doen, maar echt niet voor elke personage, met iederen klasse. :)

Kan iemand mij trouwens een indicatie geven van hoe ver hij/zij was met de levels van de characters net nadat ze zijn teruggekeerd in het dorpje? Ben wel benieuwd naar hoever ik achterloop tov anderen :+

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-08-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:58:
[...]

De handleiding lezen helpt ook? ;)
Ben nu gemiddeld level 19 en ga nu terug naar het dorpje, zit nu in gul mountain. Hopen voor wat cutscenes dadelijk :9
Heb ik niet (A)

maar bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

belachelijk dat je geen achievements krijgt voor verhaal onderdelen. Bewijst maar weer eens dat die Jappanners rare jongens zijn ...

Die achievements zouden nog iets kunnen bijdragen aan de drive om een uit te spelen. Ik vind het wel erg simplistisch. Tis dat ik een RPG freak ben en al tevereden ben met wat exp opdoen en kistjes openmaken en het helpt ook wel dat er momenteel geen andere RPG op de 360 is, anders zou ik het niet verder spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:59:
Kan iemand mij trouwens een indicatie geven van hoe ver hij/zij was met de levels van de characters net nadat ze zijn teruggekeerd in het dorpje? Ben wel benieuwd naar hoever ik achterloop tov anderen :+
Welk dorpje? (niet dat ik ver ben, ik ben ook iemand die elk steentje omdraaid, maar ik ga er vanuit dat er nogal wat dorpjes zijn)

Wat ik wel eens wil weten wat de 'builds' van ieders chars zijn. Iedereen heeft natuurlijk een eigen speelstijl met daar aan een bepaalde build.

Wil je een indicatie van de mijne, deze staat al ergens hierboven...

[edit]
Oh denk dat je, na nog eens even goed gelezen te hebben, het dorpje in Gul Mountain bedoeld, sorry daar ben ik nog langgggg niet.. (hoop ik aan de ene kant...)

[ Voor 11% gewijzigd door dizzytal op 28-08-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Woei men eerste 'echte' achievement gehaald :+

Wagon Escort: Perfect
You completed the wagon escort with no damage to the wagon.

Was nog vrij lastig, maar omdat het gewoon non-random was heb ik het 3 keer overnieuw gedaan en toen had ik het gehaald. :)

Ben nu volgens mij vlakbij het einde van cd.
spoiler: title
Ga nu naar de inn bij Jibral Castle.. Verder heb ik dus idd de nothing man ontmoet, had tot op dit moment 450 nothings ofzo, lijkt me niet al te veel maarjah. Je krijgt in ieder geval wel leuke, goede items.
En Zola O+ ;)

Edit Ik kan het niet maken natuurlijk om 2 keer achter elkaar te posten :P.

Ik ben nu idd aan het einde van disc 1. En weer een achievement van 30 gs erbij, joepie :+ Maar het spel bevalt me tot nu toe erg goed.
spoiler: title
Het laatste stuk van cd 1 met de cutscenes vond ik super. Tevens ben ik nu ook verslaafd geraakt aan de nothings.. Ben zelfs blijer als ik een nothing heb dan als ik 10 gold heb... :P Ben nu wel benieuwd wat dics 2 me gaat brengen maar dat zullen we nog wle zien :)

Nog meer mensen met ervaringen? want dit topic loopt vrij traag :P

[ Voor 34% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-08-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

wel, ben nu net Jibral's castle voorbij:
spoiler:
ben net binnenin Nene's airship aangekomen
maar moet er morgen vroeg uit dus heb ik maar gesaved en stopgezet. Wel ZEER vette cutscenes, het verhaal komt hier volop op gang. Had nog een aparte save voor de wagon escort gedaan, na een aantal pogingen (en posities uittekenen op papier :p) heb ik dan toch de achievement gehaald :).

En ja...de nothings, nu ik weet wat ze betekenen is het inderdaad zo een "hoera, GEEN item in die bloempot" gevoel. Best raar :p

[ Voor 40% gewijzigd door boe2 op 29-08-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Boeboe schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:17:
wel, ben nu net Jibral's castle voorbij:
spoiler:
ben net binnenin Nene's airship aangekomen
maar moet er morgen vroeg uit dus heb ik maar gesaved en stopgezet. Wel ZEER vette cutscenes, het verhaal komt hier volop op gang. Had nog een aparte save voor de wagon escort gedaan, na een aantal pogingen (en posities uittekenen op papier :p) heb ik dan toch de achievement gehaald :).

En ja...de nothings, nu ik weet wat ze betekenen is het inderdaad zo een "hoera, GEEN item in die bloempot" gevoel. Best raar :p
Haha, ik heb ook aparte save voor die achievement gemaakt. >:) Voor de rest nog niet veel mee gedaan kspeel gewoon op me gemak verder, achievement komt wel als ik spel heb uitgespeelt :) (wat met dit tempo nog wel even gaat duren, zit nu in Jibral)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Bij jibral komt het verhaal pas echt los. Vanaf dat moment wordt de game wat mij betreft toch nog een stuk leuker.

Wat ik wel echt jammer vind is dat Nene niet echt een ultime bad-guy is. Hij heeft niets wat het echt eng of bijzonder maakt :(

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Mja, na Jibral krijg je de opdracht richting noord te gaan

spoiler:
Ik ff exploren en de andere kant op gegaan. Een heuze subquest gedaan, inclusief boss, maar wederom geen achievement :( (Sura Sura bevrijden)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

-SaveMe- schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:36:
Mja, na Jibral krijg je de opdracht richting noord te gaan

spoiler:
Ik ff exploren en de andere kant op gegaan. Een heuze subquest gedaan, inclusief boss, maar wederom geen achievement :( (Sura Sura bevrijden)
Nopes, zijn maar een paar storybased achtige achievements. Klik hier om ze te zien. :)

• Verxx
Check die achievements helemaal onderaan ^^,

Escaped More Than 50 Times 0
Ambushed More Than 50 Times 0

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Die achivement in DB gaan helemaal nergens over. Eigenlijk zou microsoft een regel moeten maken dat je minimaal 500 punten moet kunnen halen met het uitspelen van de game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Mjah ik vind dit wel een stuk leuker dan die spellen waar je binnen 6 uur spelen de 1000 gamerscore haalt. :) In een of ander NBA game kon je, als je enigszins goed was, 1000 gamerscore halen in 1 wedstrijd... das ook niet de bedoeling lijkt me :P. Maar ik ben het wel met je eens dat het wel leuk was geweest als er wat meer story driven achievements waren ipv alleen de skills achievements, alhoewel die in principe wel te doen zijn, behalve die achievement voordat je voor elke charachter elke shadow tot 99 moet levelen. Das gewoon echt te te te veel werk. :)

Ik heb in ieder geval toen straks de achievement gehaald voor een multi monster encounter met 10 vijanden tegelijk. Tevens heb ik ook die flee achievement. Dit omdat ik toen bijna moest gaan eten en geen zin had om tijdens een cutscene te moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Gaf die flee achievement nou nog gamerscore of niet? Vind het zo raar een achievement waarmee je 0 punten verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Die flee achievement geeft een heuse gamerscore van 0 punten :P. Zo zat er in kameo ook een aantal achievements waar je geen punten voor kon halen volgens mij. Vind het zelf ook wel raar, maarjah ik zat dus te wachten op het eten en ik dacht, laat ik die back attacks ff snel halen want dan ben ik daar ook vanaf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Als ik Blue Dragon in 1 woord moest omschrijven; meesterlijk! Misschien voor mijn gamerscore niet de beste aankoop, maar ik vermaak me er nu toch al bijna 20 uur kostelijk mee. De classes voegen veel toe en zijn een leuke uitbereiding op het basic RPG concept waar Blue Dragon zich sterk aan houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
vanaf welk moment komt de game echt op gang? ik vind hem nu nog vrij saai :/
en er zijn toch een x aantal dingen waar ik me erg aan stoor.

de slechte engelse voice acting :( some love it but i hate it.
en het verhaal weet me nog niet mee te slepen helaas.

ook het vecht systeem en toverspreuken vind ik niet echt bijzonder uitgewerkt.
ik hoop dat er in een later stadium veel toffe dingen gaan gebeuren. :o

maar al met al ga ik hem denk ik wel uitspelen!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dutchzilla schreef op maandag 03 september 2007 @ 01:59:

Vanaf een uur of 12 in de game gaat het verhaal de betere kant op en dus ook de game.

Qua battles zul je niet heel veel extra bijzondere dingen erbij krijgen vrees ik voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Het vechtsysteem is juist zeer leuk uitgewerkt imo maar je hebt er niets aan want de vijanden zijn veel te makkelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Dutchzilla schreef op maandag 03 september 2007 @ 01:59:
en er zijn toch een x aantal dingen waar ik me erg aan stoor.

de slechte engelse voice acting :( some love it but i hate it.
en het verhaal weet me nog niet mee te slepen helaas.
Na zo'n 15 uur vond ik het echt op gang komen en na 25 uur, het moment dat CD2 erin mocht zat ik er echt midden in!

maar al met al ga ik hem denk ik wel uitspelen!
Het class systeem van je shadows vind ik toch best uitgebreid. Er komen een aantal bazen waar je je skills wel nodig hebt, dus echt iemand die continue aan het verdedigen is, haste uitdeeld, healed etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Jammer dat dit spel niet de aandacht hier krijgt die het volgens mij wel verdient.

Ben dit weekend ook maar eraan begonnen en vind hem tot nu toe echt geweldig spelen. Speel wel verschrikkelijk traag en wil alles openen, ben al 3 uur bezig en heb nu pas de eerste "baas" gehad.

Spel ziet er geweldig uit, speelt lekker en vind het battlesysteem goed werken en niet vervelend.

Alleen enkele vraag, ik kom soms van die schatkisten tegen met een blauw / groen gloed eromheen. Ik praat normaal met iedere NPC, maar niemand heb mij nog verteld hoe ik ze open krijg. Iemand die mij kan vertellen hoe dit precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Woodsy schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:53:
Jammer dat dit spel niet de aandacht hier krijgt die het volgens mij wel verdient.

Ben dit weekend ook maar eraan begonnen en vind hem tot nu toe echt geweldig spelen. Speel wel verschrikkelijk traag en wil alles openen, ben al 3 uur bezig en heb nu pas de eerste "baas" gehad.

Spel ziet er geweldig uit, speelt lekker en vind het battlesysteem goed werken en niet vervelend.

Alleen enkele vraag, ik kom soms van die schatkisten tegen met een blauw / groen gloed eromheen. Ik praat normaal met iedere NPC, maar niemand heb mij nog verteld hoe ik ze open krijg. Iemand die mij kan vertellen hoe dit precies werkt?
disk 3;)...dus je mag later nog een keer overal terug 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

wel, op disk 2 leer je al minstens 2 kleuren "oplossen" ;) (voor zover ik zit toch al, heb net de mogelijkheid gekregen om de groene eruit te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Woodsy schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:53:
Bij Jibral Castle krijg je de eerste hint dat de mensheid nog werkt aan een oplossing voor deze onbekende barrière, dit is nog op CD1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat de item database betreft: weet iemand hoeveel "all heart" items er in het spel zitten? Ik dacht dat ik een extra achievement zou kunnen halen door de
spoiler:
moon laser game
op disk 3 perfect uit te spelen, dus had ik er apart een save voor opzijgezet en later opnieuw geprobeerd. Nu is het me gelukt, geen achievement, maar nu krijg ik er dus die heart voor die +1 voor ALLE klasses geeft. Uber item, maar om hem effectief toe te voegen in de item databse zou die dus in men hoofdsave moeten zitten, wat betekent dat ik zo'n 3 uur opnieuw moet spelen, waar ik geen zin in heb. Ik hoop dus dat ik later nog de kans krijg om hem alsnog te pakken te krijgen.

Pagina: 1 2 Laatste