Als zuipen de enige binding is binnen de vrienden kring wel ja... je kan overigens bést uitgaan zonder zuipen of drugs...ma goed blijkbaar heerst er bij gelovigen dat wij ongelovigen ons altijd maar knetter zat moeten zuipen om plezier te hebben
Om de bal even terug te kaatsen: Als kind in een streng gereformeerd dorp atheist of katholiek zijn kan ook tot pesterijen leiden...toevallig ken ik daar voorbeelden van. Dus het gebeurd beide kanten op. 't verschil is dat streng gelovigen a:Andere media hebben(zwaar gereformeerden hebben niet eens een tv of radio, laat staan dat ze 'gekleurde' nieuwsberichten uitzenden, b: Zwaar in de minder hied zijn c:Reguliere media dergelijke berichten, als ze er al zijn, niet overnemen(itt tot andersom)
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:20:
Of een meisje besluit christen te worden en inziet dat mannen haar ook leuk vinden als ze er niet uitziet als Christina Aqaleura; haar vriendinnetjes zullen dr verstoten als zij er niet zo over denken.
Dat zijn er al een paar.
Ook hier weer: Dat geld alleen maar als de vriendschap bebaseerd is op uiterlijk of mode. Ik ken groepen vriendinnen waarin één een model is, terwijl de anderen er normaal uitzien en verder niet bijzonder dozerig zijn oid('t model overigens ook niet, ma goed).
Ook andersom is dat het geval, een meisje dat halfnaakt over straat gaat zal door andere gelovigen ook verstoten worden....
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:53:
[...]
Heb jij ooit in een krant de volgende kop gezien:
ONGELOVIGE HOOLIGANS SLAAN MENSEN HUN KOP IN OMDAT ZE VAN ANDERE CLUB ZIJN EN RICHTEN VOOR DUIZENDEN EUROS SCHADE AAN.
Wie dat dus zegt is de media en daar word ik zo stront ziek van.
Ik snap je punt
Wat jij bedoeld is dat als een gelovige amsterdammer iets flikt hij een gelovige is, terwijl waneer een niet gelovige amsterdammer iets flikt, hij een amsterdammer is. Beetje 't zelfde als met marokkanen...een marokkaan uit amsterdam is een marokaan als hij wat gedaan heeft, of op zijn minst 'een amsterdammer van marokkaanse afkomst', ook al heeft ie 't land pas 1x gezien....dat blifjth ij, ook als zijn afkomt helemaal niet relevant is. Met hooligans is het net zo...als marokaanse hooligans de tent afbreken dan zijn het marokkanen, geen hooligans...als hetzelfde gebeurd in Deventer dan zijn het opeens wel hooligans
Maar volgens mij is wat je wilt uitdragen nog lang niet zo sterk als dat met allochtonen 't geval is....
Die vraag is behoorlijk misleidend.
Om gelovig te zijn dien je je aan regels te houden, en te te onderwerpen aan een hogere autoriteit. Dat lukt niet als je een compleet randfiguur bent, ergo, randfiguren zijn per definitie niet gelovig. Dat heeft niets met god te maken, maar met regels & autoriteitproblemen. Iemand die zich aan de regels houd, kan bij tijd en wijle overigens nog steeds een randfiguur zijn
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:25:
Dat zeg ik niet. Maar ik zeg wel heel duidelijk en expliciet dat het in de media lijkt of ongelovigen nooit wat fout doen omdat er nooit ergens staat ongelovige doet iets fout maar wel altijd gelovige doet iets fout.
De vraag is dus of die hooligan of wat dan ook die fout zou hebben gemaakt als ze een geloof aanhingen.
Dat is de verkeerde vraag imo. Het probleem is niet dat ongelovigen iets doen, maar dat er niet expliciet bij wordt vermeld dat gelovigen iets niet(of wel) doen.
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:39:
[...]
Het lijkt me toch dat al die Amerikaanse priesters die iets teveel van kleine jongetjes hielden toch wel hebben bewezen dat het antwoord op je vraag een volmondig "ja" moet zijn.
Overigens zal je (voorspelbare) antwoord ongetwijfeld zijn, dat deze mensen dus niet
echt geloven en dat mensen die
echt geloven dat soort dingen niet zouden doen.
Niet helemaal correct...want het is nog geen vaststaand feit dat die priesters ook echt gelovig waren, of gewoon dachten een relaxed baantje te hebben...