Toon posts:

Gelovigen in de media en op het werk.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-10 00:35

mace

Sapere Aude

. w o u t e r . schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:44:
[...]
Geweldige reaktie icm met je avatar... :+
Haha, ach allemaal show hé. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door mace op 09-08-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. w o u t e r . schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:44:
[...]

Geweldige reaktie icm met je avatar... :+

@ /\: als je de partij voor de vrijheid ziet als referentie voor de gemiddelde 'ongelovige', dan kan ik me voorstellen dat je een wat verstoord beeld hebt
Ja de pvv. vvd niet helemaal zitten ook hele vriendelijke liberale mensen tussen.qua media geenstijl.nl!, de volkskrant, de telegraaf, AD etc..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga piiten guys slaap lekker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

volgens mij zit ik in een slechte trip... o, wacht...het is echt!

Alle gelovigen zijn dom!

Zo, ook wat olie op het vuur gegooid.

Zeg luister eens, wij ongelovigen hebben drie millennia onder het juk van de gelovigen moeten leven. Ze hebben ons bespot, uit onze huizen gejaagd, opgesloten en verbrand. En nu is het onze beurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:45:
[...]
Japan hing een levensbeschouwing aan net zoals Hitler en Stalin dat deden. Geen geloof. Stom ook dat Got geen Geloof afdeling op hun site hebben. Komt niet echt geleerd over.
hitler was trouwens geen christen. Hij was meer van de occulte.
Je zult toch wat beter onderzoek moeten doen voordat je de ruimte in praat: [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler's_religious_beliefs=].[/url]
Joseph Goebbels, for example, notes in a diary entry in 1939: "The Führer is deeply religious, but deeply anti-Christian.
Over Stalin:.
he received his education at Theological Seminary at Tiflis (Tbilisi), where his mother sent him to become a priest, but he became a closet atheist.[16] Zubok and Pleshakov further noted, "Many would later note, however, that his works were influenced by a distinctly Biblical style" and "his atheism remained rooted in some vague idea of a God of nature."
Echter:
Stalin's attitude changed and "Whatever the reason, after his mysterious retreat, he began making his peace with God. Something happened which no historians has yet written about. On his orders many priests were brought back to the camps. In Leningrad, besieged by the Germans and gradually dying of hunger, the inhabitants were astounded, and uplifted, to see wonder-working icon Our Lady of Kazan brought out into the streets and borne in procession."[22] Radzinsky asked, "Had he seen the light? Had fear made him run to his Father? Had the Marxist God-Man simply decided to exploit belief in God? Or was it all of these things at once?."
Japan:.
between the 16th to the 19th century Shintoism flourished, eventually seeking unity under a symbolic imperial rule. Adopted by the leaders of the Meiji Restoration as a "pure" Japanese religion, it received state support, was isolated from Buddhism and radicalized to spur patriotic and nationalistic feelings in the buildup towards World War I.

Following World War II, state support was discontinued and the Emperor publicly disavowed divinity, under American pressure. Today Shintoism has reverted to a more peripheral role in the life of the Japanese people.
Over welke "Japan" heb je het, welke tijdsperiode?

Geen geloof. is dus een verkeerde uitspraak voor Japan, Stalin en ook voor Hitler. Tenzij jij mensen die niet jouw geloofsovertuiging beschouwd als geen geloof.

Ook de uitspraak dat hooligans geen geloof hebben is een schot in de ruimte, de meeste hooligans komen uit de UK, de meeste mensen in de UK zijn voornamelijk Protestant of Catholiek.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dustie er is een verschil tussen een levensbeschouwing en een geloof jammer dat GOT dat niet weet anders zou er wel een apart kopje op het board zijn voor geloof.

Wat dit is post ik nog wel is een keer.

Nu ga ik pitten. later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:35:
[...]
1. Ik ken er wat en niemand van ze gelooft erin. Ze geven het dus toe. en
2. Hun levenstyle is niet die van iemand die voor god leeft.
3. Het hooligan zijn is hun levensbeschouwing.
1. Er zijn een aantal bewijzen dat wat Christenen kinderen hebben misbruikt. Die waren allemaal priesters van het catholieke geloof, dus iedereen die catholiek is is een kinder misbruiker?
2. Hun levenstijl is dat van iemand die in de bijbel gelooft.
3. De levensbeschouwing van die priesters IS die van de bijbel, dus iedereen die in de bijbel gelooft misbruikt kinderen?

Deze 3 punten zijn EXACT hetzelfde als jouw 3 punten. Ik neem aan dat je de fout in de 3 punten van mij kunt zien, dan zal je dezelfde soort fouten in je eigen 3 punten ook moeten kunnen vinden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkelijk waar, ik snap niet dat dit topic niet al lang dicht is gegooid door een mod. Wat deze knul doet is weinig anders dan trollen met religieuze drogredeneringen. Doorgaans heeft de gemiddelde gelovige nog het verstand om in te zien dat zijn geloof iets persoonlijks is, en dat het zich niet leent voor de onderdrukking van een ander invidu. Dit treurig figuur weet het echter nog een stapje verder te tillen door in zijn reacties niet eens te laten blijken dat hij snapt dat "atheisten" geen homogene groep zijn.

Als je niet in god gelooft ben je blijkbaar automatisch een aanhanger van stalin en van Hitler en kun je dus geen kritiek meer hebben op de misstanden veroorzaakt door geloof.

Aan de TS: wat is nu eigenlijk je punt? Je gaat nergens inhoudelijk op in en denkt sympathie op te wekken door voortdurend in een slachtofferrol te kruipen. Aangezien je posts getuigen van een geringe intelligentie en een beperkte wil tot discussie is je topic eigenlijk al bij voorbaat kansloos.

Je hebt het totaal niet begrepen en ik mag dan ook hopen dat dit volstrekt zinloze topic nog sneller dan de leugens van religie verwijderd wordt uit de hoofden van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter herhaalt alleen maar en gaat niet in op aangedragen punten.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.