Logitech G15 Versie 1 en 2 vergeleken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 24.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
De g15 v2, ik moet er van huilen :'(

Ik zal toch maar even mijn mening onderbouwen.
Oranje leds, dit is natuurlijk smaak. Maar dat hebben de makers van de v2 niet. In pc onderdelen wordt (volgens mij) toch echt meer blauw/groen gebruikt ipv oranje. Rare keuze dus.
Het schermpje is vast. En kleiner :? Waarom? God Waarom? Had er een groter kleurenscherm ingezet met meer pixels en elke gamer/tuner had hem al een stuk intressanter gevonden. En dan zit hij nog vast.... Ik klap hem juist dicht als mijn pc uitstaat, omdat er anders een kilo stof inkomt. En bovendien is het handig bij vervoer als hij dicht kan.
6 macrotoetsen, mensen die de G15 kopen zijn waarschijnlijk gamers. Of in iedereval mensen die geen F*CK geven om hoe hun bureau ingericht is. Ik timmer wel een extra plank achter mijn bureau zodat ik meer plaats heb en dat mijn G15 alle ruimte heeft.
Dan zijn de 2 "handvaten" nog verwijderd; geen commentaar.

Ik heb niks positiefs te zeggen, echt helemaal niks. Wat een rotding :(

[ Voor 92% gewijzigd door YOGI op 02-09-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Het zwart/glans met oranje verlichting is een beetje een handelsmerk geworden van Logitech. Zelf had ik ook op mijn Z-10 en op de nieuwe DiNovo Edge ook graag blauwe verlichting gezien, maar waarschijnlijk heeft het marketing team van Logitech zoiets van "Dat blauw is zoooo 2005 B) " en zijn ze uit eigenwijsheid maar op oranje overgestapt. Wat ik bij de gaming-producten van Logitech echt niet vind passen, bij de media-serie weer wel. (De Z-10 en DiNovo Edge zijn bijvoorbeeld ontzettend strak in zwart gloss met oranje licht, blijkbaar hebben ze genoeg Star Trek gekeken. ;))

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb net nog een "klassiek" model gescoord.
Mooi man, ik ben gamer, en nu heb ik een echte werkplek op m'n buro, niet zo'n friemelig klaviertje.
En blauw is ook veeel mooier, zeker in het donker.
En dat alles voor nog geen 60 euri's, ikke ben blij!!!

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Ik kan er niks aan doen :D , maar ik vind de V2 best wel mooi. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V1 mannen, let op.

Na een paar maanden begon mijn backlight al te haperen. Moest het schermpje steeds verder uitklappen om de backlight te "activeren".

Nu na ongeveer een jaar werkt het backlight helemaal niet meer.

Ik dus even de onderkant losgeschroefd en kijken; blijft dat de verbinding tussen 'moederboard' en schermpje (platte dunne kabel ca 2 m breed) doormidden is.
Dit is een vrij harde kabel en ik vind het bijna logisch dat deze doormidden is. Te hard en dan te vaak buigen geeft scheuren ook al is het maar een kleine buiging.

Ik ben bang dat dit bij meer mensen gaat voorkomen.

EEN TIP: !!

Ik ben zo "STOM" geweest om eerlijk te zijn tegen de shop waar ik 'm gekocht heb om te zeggen wat het probleem is. (kabeltje doormidden)
Ik heb gezegd dat ik even gekeken heb en dus een paat schroeven heb losgehaald. Big deal.
"Tja" zegt de verkoper; "nu je dat hebt gezegd kunnen we niks meer voor je doen"....."tja"

ZUCHT..... JA, het staat in de regels; NIET OPENSCHROEVEN!! Weet ik wel gdvrr&$.
Heb nog proberen uit te leggen dat de schroefjes niet gesealed zijn en dat als ik niks had gezegd je dus ook niet kon zien of ik wel of niet een schroef heb aangeraakt....

soms duurt eerlijk heel kort. Geen vervangingof hulp.

Logitech was altijd heel makkelijk met omruilen of zelfs direct een nieuwe opsturen maar ze zijn hiermee gestopt. Heb ze namelijk even gebeld.
Alle logitech spullen met problemen gaan nu VIA de verkooppunten.
Heel grappig trouwens wat Logitech Supporttegen mij zei: "de garantie vervalt sowieso hierbij want dit gebeurt door eigen gebruik".
????? Eigen gebruik.
"Ja, het schermpje mag wel open en dicht maar niet te vaak"
??? Niet te vaak? Wat is niet te vaak?
"Nou. U heeft het te vaak heen en weer gedaan""

Ik verzin dit niet jongens, ik heb maar opgehangen met deze gast.

Al met al koop ik nu ZEKER de nieuwe versie want dat platte harde kabeltje gaat ZEKER weer doormidden op den duur. Dit geldt natuurlijk niet voor degenen die het schermpje NOOIT in en uit klappen.

Oh ja, even voor de duidelijkheid. Ik heb dat schermpje mischien 1 keer per dag in en uit geklapt. Hoogstens!! En na een jaar kapot.

Dus 356 keer heen en weer ..... kapot..... te snel toch?

Voor degenen die een V1 alsnog kopen is dit misschien iets om mee te nemen en voor degenen die al een V1 hebben; pas op.

Gelukkig vind ik de V2 best mooi... hehe ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
wanneer komt die v2 nou eindelijk? Vind hem veel mooier dan die blauwe "2005" lichtjes. Is een keer wat anders dan 9/10 pc's op een Lan zien met dezelfde blauwe licht. Ook zijn er nog steeds meer dan genoeg macro knoppen en is het schermpje beter leesbaar geworden door de kleurengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kan je t kabeltje niet weer vast solderen? Best Kwalitatief Uitermate Terleurstellend, en een priegelwerkje, maar misschien lukt t nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er inderdaad eens naar kijken.... wordt ergg lastig denk ik.

Het is zo'n flinterdunne strip waar alle connecties(koperdraadjes) doorheen lopen.
Je ziet ze ook altijd in mobiele telefoons zitten.

Ik ga er zeker even mee bezig. Ik ben een slechte verliezer. Hij ZAL het weer gaan doen.

ps.. heeft iemand nog een kapot v1tje liggen?.... :*)

Ik laat het weten als het gelukt is.

Iemand anders nog ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dat zou wel er shit zijn als van de V1 het scherm na een tijdje kapot ging.
Ik heb hem nog niet een jaar, en ik gebruik hem aardig veel, ook het scherm.
Dusja, zou shit zijn als hij kapot ging door een stom klein kabeltje... :X

En btw erg lullig als je zo behandelt word als je eerlijk bent....

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

Wat een foeilelijk apparaat! Het ontwerp, de oranje kleur, dat k*tterige beeldschermpje, het ontbreken van de volumedraaischijf.. wat een ontzettend gemis!

Ik krijg soms mensen over de vloer die nogsteeds Wow! roepen als ze de G15 zien, en dat komt gewoon omdat de V1 helemaal klopt qua ontwerp, indeling, uitstraling.

Ik vind de G15 het stoerste TB die ik tot nu toe heb gezien, de V2 kan dat imago absoluut niet evenaren..

Gemiste kans van Logitech, en dat terwijl ze zulk mooi spul kunnen maken!
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 04:49:
V1 mannen, let op.

..blaat..

Al met al koop ik nu ZEKER de nieuwe versie want dat platte harde kabeltje gaat ZEKER weer doormidden op den duur. Dit geldt natuurlijk niet voor degenen die het schermpje NOOIT in en uit klappen.

..blaat...
Ik heb de G15 al meer dan een jaar, wordt intensief gebruikt, schermpje gaat regelmatig dicht, neem het TB vaak mee, kortom, gebruik het vaak en klap het schermpje vaak open en weer dicht. Toch ziet het TB er nogsteeds goed uit, alles werkt nog perfect, niets van uitvallen backlight en uitvallen van het hele schermpje. Ik weet niet hoe jij dat kabeltje door midden hebt gekregen... :?

Moraal van dit verhaal, als je het TB normaal gebruikt, gaat ie gewoon niet kapot

[ Voor 45% gewijzigd door peternator op 09-09-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle conclusies trek jij.

Je kunt wel bij Logitech gaan werken.

Ik heb mijn toetsenbord een jaar op 1 tafel staan. Schermpje misschien 1 keer per dag op en neer. Normaal op en neer.

Wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal dan stuk gaan na een jaar. Blijkbaar zat mijn kabel net iets anders gedraaid.

De platte kabel zit namelijk gedraaid vanaf het lcd DOOR het draaipunt naar het moederbord.
Het is een soort rolletje in het scharnier.

Maar ok, als die van jou nog goed is dan is dat mooi maar wil niet zeggen dat deze niet op het punt staat om te gaan knappen.
Zou 'm maar niet openschroeven om te kijken... haha

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een foto van 'kabel' die bij mij doormidden is:

http://www.g15forums.com/...task=view&id=26&Itemid=41

staat bij foto 9 en 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Ze hebben beiden wel wat, maar ik ga toch liever voor de V2.. Even wachten dus nog ben ik bang :(

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie review....

http://www.extremetech.co...?kc=ETRSS02129TX1K0000532

Ziet er naar uit dat de software toch wel drastisch verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me nog steeds of wat een G15 in verbinding brengt met 'gamen'

En die verlichting dan? Is er hier serieus iemand die die verlichting nodig heeft om 's nachts tijdens het gamen de toetsen te zien? Ik kijk dus echt... nooit naar m'n toetsenbord tijdens het gamen.

Overigens heb ik zelf een Logitech Media Elite en die vind ik nog degelijk ook :+

@reacties over wel/geen scrollwieltje:
dat komt omdat scrollwieltjes de onderdelen zijn die een flink bad niet overleven, de rest wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ondat je bijvoorbeeld als je 2142 speelt je stats op je schermpje te zien krijgt , en daar bij Bf2 een lose applet voor is en je dus niet elke keer op tab hoeft te duwen ;) (aangezien je BF2 in je subtitel hebt staan neem ik aan dat je weet waar ik t over heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:20
Ik heb nog een defecte G15 liggen. Had em nodig voor een nieuwe zooi toetsen (verf eraf) en de vorige eigenaar heeft er ook een of andere film uitgehaald. Ding typt dus niet meer maar 't schermpje zit er compleet met kabeltje op. Interesse?

Verwijderd

SChermpje vervangen (met kabeltje) dankzij Cubefanatic.

Alles werkt weer voor een vriendenprijsje.

Bedankt nog Cubefanatic....

maar eehhh.. waar blijft die V2 nou? Ben nog steeds wel benieuwd.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Kijk, maar gelukkig zijn er altijd nog mensen zoals ik. Ik kocht uit principe geen G15 meer omdat iedereen in mijn omgeving er eentje lijkt te hebben, en wilde wachten tot er een opvolger kwam. Daarnaast voldoet het design van de vorige niet aan mijn normen. Toegegeven, de oude G15 is niet heel erg lelijk maar ik heb hem nou eenmaal nooit aantrekkelijk gevonden.

Ondertussen heb ik wel een G5 muis met de oranje leds en daar past deze nieuwe G15 heel goed bij. Ook vind ik het blauwe-led princip al erg achterhaald, en uit de reacties hier lijken al die opmerking over de kleur en 'hoe stoer blauw' wel niet is van kinderen van 12 jaar te komen. Ik zie al jaren blauwe leds en ze doen inmiddels zeer aan mijn ogen. Doe mij deze oranje variant maar, ik vind het meer charme en stijl hebben dan het koude blauw contrastrijke 'sloop je ogen' principe en ik zou heel graag die persoon op een LAN willen zijn met iets 'anders' waarbij de rest vervolgens zou roepen; "Wat een sukkel" ;) lol
Daarnaast is de vormgeving simpelweg beter, zonder daarbij de G knoppen en overige verschillen met elkaar te vergelijken. Op een afstand is de oude een Alfa Romeo 33, en de nieuwe een Alfa Romeo 156, waarbij de nieuwe natuurlijk niet altijd beter is op elk vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wel jammer dat ze het nu alweer hebben veranderd.

Maar heeft het display van de 'v2' nou meer regels? Of hebben ze beide een matrix-display?
Ik heb nu een paar blauwe ledjes (computerkast, monitor, Z5500 speakerset), en een kamer in grijstinten en ik zat er over na te denken om 'in de toekomst' een 'blauwe' G15 te kopen. Helaas moet ik dat nu dus vervroegen :/
(opvolger voor mijn 5 jaar oude Internet Navigator SE, wil graag veel snelknoppen zonder de F-toetsen kwijt te raken)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Heb vandaag een "V1" gescoord bij de MM, voor slechts 49 euro. Niet om te gamen, maar gewoon omdat het een lekker bordje is. Alleen jammer dat het display na een paar uur ineens geen beeld meer heeft (wel licht). Kan ik weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nog even achter een V1 G15 gezeten. Blij dat ik gewoon weer terugkon naar mijn Media Elite (a la 23 euro), die typt toch echt fijner i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:32:
Ik heb vandaag nog even achter een V1 G15 gezeten. Blij dat ik gewoon weer terugkon naar mijn Media Elite (a la 23 euro), die typt toch echt fijner i.m.o.
Dat is prettig voor je, maar ligt die ook als een huis op je bureau en heeft die ook verlichte knoppen? Zijn voor mij ook afwegingen die een rol spelen namelijk. Gelukkig is er keuze ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die ligt ook stevig. Nee, geen verlichting, maar ik kan toch alle toetsen blind vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Dragon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-07 12:08
Ik weet dat ik met deze post alle V1 fanboys negeer,
maar ik vind de V2 gewoon veel mooier.
Dit is uiteraard volledig persoonlijk maar toch.
Ik vind hem mooier qua vorm, qua kleur en qua grootte.
En gezien dit toch een geheel persoonlijke meningen topic is, laat ik het hierbij.
Ookal vind ik het ook jammer van de volume draaiknop,
(m'n oude internet-navigator had dat ook en het was fijn) ik kies voor de V2.

Trouwens over de blue led-fanboys, kijk eens naar een combinatie van oranje en blauw, dat is pas nice:
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/logitech-g15-lit.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door D-Dragon op 30-10-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:14:
Ja, die ligt ook stevig. Nee, geen verlichting, maar ik kan toch alle toetsen blind vinden :)
Ook ik kan blind typen, maar vind het toch fijn dat er verlichting in mijn G15 V1 zit. Het is gewenning.

Vind het trouwens jammer dat die handvaten zijn weggehaald in de V2, daar heb ik altijd handig een sloot batterijen in liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:56
Helaas, mijn g15 schermpje is ook overleden...
Heb het ding ook uit elkaar geschroefd.
En wat bleek? Ook het kabeltje doormidden :'( .
Maarja nu dus ook geen aanspraak meer op garantie..
Iemand nog enig idee waar je zo'n kabeltje kan halen? En anders zelf maar proberen te fixen.
Ik vind het wel een heel slecht punt voor een toetsenbord van €70,- maar goed.
PS heb het ding bijna altijd open gehad en alleen als het tobo verplaatst werd is die ingeklapt geweest..
Zal wel net een brakke hebben getroffen denk ik. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Dynabyte heeft de G15 v1 voor 49,99!

Ook die van mij is overleden. De linkerhelft van het keyboard doet ook moeilijk.. :(

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Toch vreemd dat zo'n duur tobo zo snel dood gaat bij verschillende mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 18:30

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tsja, het is de V1, hé? :+

Maar in het echt heten ze anders;

V1: Logitech G15 Gaming Keyboard.
V2: Logitech G15 Keyboard.

Raar dat ze alle namen veranderen, behalve de G15. :?

Vind m trouwens wel mooier, die V2. Inmiddels al te krijgen voor 69euro.. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Toff schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:14:
[...]

Dat is prettig voor je, maar ligt die ook als een huis op je bureau en heeft die ook verlichte knoppen? Zijn voor mij ook afwegingen die een rol spelen namelijk. Gelukkig is er keuze ;).
Wat moet je met verlichte toetsen? Een beetje computeraar kan blind typen toch? Persoonlijk vind ik de nieuwe G15 kwa uiterlijk een grote stap voortwaarts. Nu nog een prijsdaling en misschien haal ik er wel eentje.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 09-11-2007 11:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bor de Wollef schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:24:
[...]
Wat moet je met verlichte toesten? Een beetje computeraar kan blind typen toch? Persoonlijk vind ik de nieuwe G15 kwa uiterlijk een grote stap voortwaards. Nu nog een prijsdaling en misschien haal ik er wel eentje.
Ja, beetje vreemd is het wel, maar dat heb ik nooit onder de knie gekregen, behalve het nummerieke blokje dan. Weinig meer aan te doen. Als je dan in een matig verlicht hoekje van de huiskamer zit, waarbij het keyboard ook nog eens gedeeltelijk onder de "monitorplank" valt en je hebt niet van die heel beste ogen meer, dan zijn die verlichte toetsen echt een uitkomst. Wilde er eerst niet aan, maar mijn zoon (gamet helaas wel :() heeft er een en dat bleek me zo te bevallen dat ik er drie maal het bedrag dat ik normaal voor een toetsenbord uitgeef voor over had. Hoewel het nooit een bewuste keuze was, is nu de hele set hier blauw/zwart/grijs. Geen verkeerde combi, zo op het oog.

BTW, het is "toetsen", geen "toesten" en "voorwaarts" i.p.v. "voortwaards" zoals jij zo mooi blind hebt getypt :+, dus AFAIK zou jij er ook baat bij hebben, Borretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blind typen is toch gewoon te leren?

Mijn enige probleem met toetsenbordvaardigheid is dat ik nooit de rechtershift gebruik. Ben ik ook aan het afleren op het moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:31:
Blind typen is toch gewoon te leren?
Is dat verplicht dan? Mijn handen zijn niet meer zo soepel als vroeger en ik heb sowieso nooit met meer dan een paar vingers getypt. Op MSN, IRC ofzo zal je mij zeer zelden aantreffen. Weinig noodzaak voor IMHO. Ben ik nu minder waard? Dit topic ging toch over keyboards? Ik ben zeer tevreden met de G15 V1 en ik waardeer de 18 "G"-toetsen bijzonder. Zitten inmiddels veel standaardapplicaties en vaste internetadressen onder, dat scheelt weer "muizen". De G1, linksboven, heb ik overigens toegewezen aan de ESC, want de echte Escapetoets is nu een beetje minder makkelijk te vinden, blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Bij mij is een blok van de toetsen uitgevallen in een kringetje rondom de letter O
Het enige wat helpt is het tobo (v1) tegen de muur rammen, dan doet ie het weer namelijk een tijdje.
Maar dit probleem gaat natuurlijk alleen maar erger worden en ik heb 'm net iets meer dan 1 maand ofzo :(
Ga 'm niet openschroeven en toch maar proberen te ruilen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Dragon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-07 12:08
Er zit zowiezo een fabrieksgarantie op van 60 maanden bij logitech (5 jaar)
Dus dat ruilen moet wel lukken, mits je er niet te hard mee hebt geslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:32:
Ik sluit me hierbij aan...Heb ook de G15 voor mijn gamerig maar op mijn dingetje van alles heb ik mooi een Logitech MX3000 setje ( ja dat setje waarvan de muis wèl een oplader heeft die tevens ontvanger/zendstation voor de hele mikmak is...).

Ik vind vooral de enter-toets op een ktplek zitten bij de G15 en op de één of andere manier tikt het gewoon niet lekker, zal dan wel gewenning zijn..

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:03:
[...]

Is dat verplicht dan? Mijn handen zijn niet meer zo soepel als vroeger en ik heb sowieso nooit met meer dan een paar vingers getypt. Op MSN, IRC ofzo zal je mij zeer zelden aantreffen. Weinig noodzaak voor IMHO. Ben ik nu minder waard? Dit topic ging toch over keyboards? Ik ben zeer tevreden met de G15 V1 en ik waardeer de 18 "G"-toetsen bijzonder. Zitten inmiddels veel standaardapplicaties en vaste internetadressen onder, dat scheelt weer "muizen". De G1, linksboven, heb ik overigens toegewezen aan de ESC, want de echte Escapetoets is nu een beetje minder makkelijk te vinden, blind.
Nee, blind typen is niet verplicht, maar het is wel zeer handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:36:
[...]

Nee, blind typen is niet verplicht, maar het is wel zeer handig. ;)
Ja, jij bent geweldig en ik ben een oude sukkel. Nu tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:o Blind typen dit, blind typen dat. Ik heb het nooit geleerd maar kan het wel. Als je maar goed kan typen. Daar gaat t om

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de g15 v2 te koop nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dee123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-01 10:24
En ja hoor hier weer een kapotte logitech G15 V1. Ook het scherm dat niet werkt (helemaal leeg). Heb hem nog NIET opengemaakt, omdat ik van garantie gebruik wil maken ;). Heb ze (logitech) vandaag gebeld en word van de week (hoop ik) teruggebeld met wat ze willen gaan doen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:00:
SChermpje vervangen (met kabeltje) dankzij Cubefanatic.

Alles werkt weer voor een vriendenprijsje.

Bedankt nog Cubefanatic....

maar eehhh.. waar blijft die V2 nou? Ben nog steeds wel benieuwd.
Maar dan nog de vraag "heb jij hem nou gefixed Wep?" Zo ja hoe?

[ Voor 33% gewijzigd door Dee123 op 05-11-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan is er nog de vraag waar hij (de V2) te koop is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oef... ben ik ff blij dat ik nog een v1 heb kunnen bemachtigen. Ben 3 winkels afgegaan maar het is me wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hoezo :? We hebben het niet over de 8800GT.

Hij is toch vollop verkrijgbaar? In de pricewatch vind je 50 webshops...

Het verschil is trouwens maar 15 euro...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf, Oh ja? Ik zie hem niet hoor. Wel de V1, die met 18 G-knoppen, maar niet de V2, die oranje.

Ik weet ook waarom: die is namelijk nog niet uit in Europa ;) Ik denk dat je ze verward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LOL

Tuurlijk is íe uit. Ik had het over: 35 shops voor de V1, en 15 shos voor de V2. =50.

V1: 55 E
V2: 70 E

Cya :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja? Ik krijg namelijk bij elke shop die ik aanklik in Pricewatch "Dit is nog niet leverbaar". Als je me een link kan geven waar ik hem al wel kan bestellen (buiten de US), ben je een God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hij stond laatst afgebeeld in de folder van Informatique, maar bij navraag bleek het toch om versie 1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:16:
Oja? Ik krijg namelijk bij elke shop die ik aanklik in Pricewatch "Dit is nog niet leverbaar". Als je me een link kan geven waar ik hem al wel kan bestellen (buiten de US), ben je een God.
Dynabyte, volgens de site direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

90 euro ja... :/

Maar het is tenminste een begin. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
Komplett.nl levert hem vanaf de 12e geloof ik. Krijgen 22 stuks binnen of zoiets. Ik heb hem besteld in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dee123 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:58:
En ja hoor hier weer een kapotte logitech G15 V1. Ook het scherm dat niet werkt (helemaal leeg). Heb hem nog NIET opengemaakt, omdat ik van garantie gebruik wil maken ;). Heb ze (logitech) vandaag gebeld en word van de week (hoop ik) teruggebeld met wat ze willen gaan doen.

[...]

Maar dan nog de vraag "heb jij hem nou gefixed Wep?" Zo ja hoe?
2ehands schermpje gekocht.... en gewoon vervangen.
Vervangen is een eitje maar een schermpje krijgen is natuurlijk geluk hebben.

zet es een "gezocht" op marktplaats.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Laatst online: 09-09 12:17
Hmm ik kwam er ook pas nét achter dat er een v2 van dit ding uit is, opzich qua design wel gaaf, maar aan de andere kant ook weer een beetje jammer. Begint nu inderdaad op een 'normale' serie te lijken van Logitech, in plaats van een Gaming model.
Ik vond het openklapbaar schermpje wel handig, en heb tot nu toe nog steeds geen problemen gehad, hoewel ik het apparaat zelf ook al meer dan een jaar in bezit heb en dagelijks open en dicht klap.
Anyway, mocht hij stuk gaan, dan zal ik heel misschien overwegen om v2 te kopen, maar indien ik v1 nog kan krijgen, is de keuze voor mij snel gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik heb de G15 v2 sinds vanavond hier thuis. Ik vind het een hardstikke fijn ding. Een voordeel vind ik dat deze kleiner is, en de 6 macro toetsen maken mij niets uit, ik gebruikte er altijd maar hoogstens 6.
Verder vind ik de kleuren en het schermpje veel mooier, maar dat is denk ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, mee eens. Hij begint eindelijk een beetje verkrijgbaar te worden en is al te vinden vanaf 75 euro! :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
salimrmaf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:28:
Ja, mee eens. Hij begint eindelijk een beetje verkrijgbaar te worden en is al te vinden vanaf 75 euro! :D
Ja, dat is echt een koopje (NOT). De helft meer betalen voor slecht 1/3 van de extra toetsen, het ontbreken van de "handvatten" en een niet-inklapbaar scherm? Vrijheid blijheid hoor, daar niet van, maar wat is de meerwaarde van die versie 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nieuwer, Mooier, Sneller (usb 2.0), Kleiner. Punt.

In mijn geval dus beter. O+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Toff schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:40:
[...]

Ja, dat is echt een koopje (NOT). De helft meer betalen voor slecht 1/3 van de extra toetsen, het ontbreken van de "handvatten" en een niet-inklapbaar scherm? Vrijheid blijheid hoor, daar niet van, maar wat is de meerwaarde van die versie 2?
Inklapbaar scherm vond ik dus altijd een groot minpunt. En dan lees ik ook nog eens dat door veelvuldig open en dichtdoen van het schermpje je je kabel kapotmaakt. Wil niet zeggen dat ik niet blij was met mijn V1, maar de V2 vind ik veel beter voor mij. En die prijs, dat is altijd, het is tenslotte een nieuwe product en nog redelijk schaars op het moment. Die prijs daalt ook wel weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
BioHazard schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:50:
[...]
En die prijs, dat is altijd, het is tenslotte een nieuwe product en nog redelijk schaars op het moment. Die prijs daalt ook wel weer wat.
Niet mee eens, het is geen nieuw product, het is alleen een vernieuwde versie met andere kleurtjes en een andere layout van toetsen. De gebruikte techniek zal voor 99% overeenkomen, en dus vind ik het belachelijk dat ze er ineens weer meer voor durven vragen dan een v1.

Trouwens, salimrmaf, jij gaat me toch niet vertellen dat jij daadwerkelijk een verschil merkt tussen USB1 en USB2 qua performance van een toetsenbord...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nee, USB 1.0 is snel genoeg, maar ik had het over de USB-HUB. ;)

Usb heeft als het goed is een 2X snellere snelheid, qua hertzen dan een ouderwetse PS2-aansluiting. :)

Mee eens dat het een update is, ben het ook eens dat ze de prijs moeten verlagen. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Sypheron schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:18:
[...]

Niet mee eens, het is geen nieuw product, het is alleen een vernieuwde versie met andere kleurtjes en een andere layout van toetsen. De gebruikte techniek zal voor 99% overeenkomen, en dus vind ik het belachelijk dat ze er ineens weer meer voor durven vragen dan een v1.

Trouwens, salimrmaf, jij gaat me toch niet vertellen dat jij daadwerkelijk een verschil merkt tussen USB1 en USB2 qua performance van een toetsenbord...?
Toch is het naar mijn weten een heel ander toetsenbord? Ik geloof er niks van dat de printplaat binnenin nog hetzelfde is. Zowat het hele ding is vernieuwd, ja ok, de functies zijn hetzelfde. Vind het een update of niet, het is een nieuw product.

• Toff

Toff

FP ProMod
BioHazard schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:50:
[...]

Inklapbaar scherm vond ik dus altijd een groot minpunt. En dan lees ik ook nog eens dat door veelvuldig open en dichtdoen van het schermpje je je kabel kapotmaakt. Wil niet zeggen dat ik niet blij was met mijn V1, maar de V2 vind ik veel beter voor mij. En die prijs, dat is altijd, het is tenslotte een nieuwe product en nog redelijk schaars op het moment. Die prijs daalt ook wel weer wat.
Wat is er negatief aan een scherm dat je naar keuze in of (traploos) uit kunt klappen? Dat het "ook nog eens" kapot kan, dat is een ander argument dat je daarna aandraagt en daarvan vraag ik mij af of dat wel zo vaak voorkomt, buiten de garantie.
salimrmaf schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:30:
Nee, USB 1.0 is snel genoeg, maar ik had het over de USB-HUB. ;)
Je kan natuurlijk je USB-stick aan het toetsenbord hangen, maar in principe zijn die extra USB-poorten bedoeld voor een muis en een headset. Daarvoor voldoen ze prima. Zodra je er een cardreader o.i.d. aan gaat hangen, krijg je de melding dat er niet genoeg power voor die toepassing is. Ik neem aan dat dit voor V2 niet anders is als voor V1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Aah geeft niet joh, ik heb genoeg usb-poorten:

6 op de i/o van mn mobo,
2 op de case,
2 op de pci-brackets.
5 via een pci-kaart,
2 in het scherm
en 2 op de toetsenbord. ow ja: ook nog 4 op een externe usb hub.

25... :D

ontopic: Welke minkel buiten komplett heeft m? En verkoopt 'en onder de 75? :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
salimrmaf schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:55:
Aah geeft niet joh, ik heb genoeg usb-poorten:
[...]
Dat zeg ik, dus dat is geen argument voor de V2. Het gemis van 12 "g-keys" en de hogere prijs ook al niet, om over de (niet)verkrijgbaarheid maar helemaal niet te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
salimrmaf schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:55:
www.sallandautomatisering.nl
€ 71,95

www.azerty.nl
Click
€ 74,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:36
Ik heb de V2 als vervanging gekregen voor mijn kapotte V1 :(. Ik heb hem nu 3 weken en hij bevalt me niet echt. USB2 ... niet echt alleen de rechter poort de linker is nogsteeds 1. Verder kan je er niets op aansluiten wat stroom nodig heeft want dat trekt hij niet en dat deed de oude wel.

Ik mis mijn extra macro toetsen echt heel erg en niet alle oude pluggins werken met de nieuwe software. Ik heb in die 3 weken 1 lanparty gehad.. en eigenlijk iedereen lacht je uit met zo'n ding :) Nouja eigenlijk alleen de mensen die zelf een V1 hebben :) Maar daar valt dan nog wel mee te leven.

Mijn advies blijft: Tenzei je erg op oranje geilt koop nog snel een V1 en zorg dat hij nooit stuk gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Uiteindelijk draait het bij mij om drie dingen;
-Prijs
-Mooiheid
-Plug-ins

De plugins vind ik heel belangrijk; ik heb op youtube maar 2 videos kunnen vinden over de V2. De winamp-plugin werd er gedemonstreerd. Welke plugins werken niet? :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
CF-Warlock schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 03:41:
Verder kan je er niets op aansluiten wat stroom nodig heeft want dat trekt hij niet en dat deed de oude wel.
Nou, de mijne komt niet verder dan een muisje hoor!
Ik mis mijn extra macro toetsen echt heel erg [...]
Mijn advies blijft: Tenzei je erg op oranje geilt koop nog snel een V1 en zorg dat hij nooit stuk gaat..
Kan me voorstellen en blauw is ook meer mijn kleur ;) Mocht mijn schermpje het ooit begeven, dan nog liever deze, de V1 dus, zonder scherm, dan die neppe V2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Zonder scherm? dan is het toch gewoon de G11? En daar is nog geen vervanger voor zover ik weet, dus zit je nog goed :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ZaZ schreef op zondag 02 december 2007 @ 02:42:
Zonder scherm? dan is het toch gewoon de G11? En daar is nog geen vervanger voor zover ik weet, dus zit je nog goed :P
Het leuke is dat ik voor mijn G15 minder betaalde dan de prijs van een G11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Vraagje:

Je kan met Rivatuner een toetsencombinatie instellen voor opgeslagen profielen. Dus bijvoorbeelf ctrl+5=Overklok-profiel etc.

Hoe moet ik dan de combinatie opslaan met de extra knoppen? Krijg je daarvoor een programma mee van logitech, of slaat de TB alles op in het interne geheugen? :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Zit progsel bij. Kwestie van MR knop indrukken en shortcut toewijzen aan een G-knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb de V1 versie nu een aantal maanden, maar heb nog nergens last van.
Ja, er komt wat stof tussen de toetsen en ding is een beetje smerig, maar verder geen last van gebroken kabel of andere fratsen. Ik denk toch dat het eraan ligt hoe je omspringt met je toetsenbord.
Je moet er gewoon voorzichtig mee zijn en dat geldt voor alle computeronderdelen.
Je kunt er niet mee gaan smijten of hard erop gaan rammen of hardhandig dat schermpje neerklappen of wat voor actie dan ook. Daar is zo'n toetsenbord niet op berekend.
Zo'n kabeltje breekt niet zomaar en je maakt mij niet wijs dat je enkel het schermpje open en dichtklapt.
Dat zal dan wel met enige kracht gebeuren. Ik klap het schermpje ook vrijwel dagelijks open en dicht. Als ik de pc aanzet, dan trek ik de lade naar voren en klap het schermpje open. Als de pc uitgaat, dan klap ik het schermpje weer dicht en schuif ik de hele handel weer naar achteren. In totaal klap ik dat schermpje 2 keer op een dag heen en terug.
Ik ben er wel blij mee. Heb 'm toen voor 69,50 gehaald.
Zijn er trouwens nog andere interessante sites met plugins behalve g15forums?
Ik gebruik tot nu toe de winamp plugin van ray.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

@^

Op WIkipedia/G15 staan een heleboel goede Plug-ins.

Waarom zou je moeite besteden om telkens wanneer je achter de pc gaat zitten je scherm telkens open/dicht klappen? :X Gelukkik is er de V2: Geen toetsenbord-arm meer. O-)

De V1 ziet er een beetje ouderwets uit. :/ We leven in 2007...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Voor mij is die V2 echt de blooper van de eeuw, Logitech schiet zichzelf in z'n knie!
Gamertoetsenbord, mehhhh.
Ik ben echt happy met mijn V1, een echte gamers commando centrale!

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat ik de G15 v1 voor de zekerheid dubbel heb aangeschaft.
Vind het een erg fijn toetsenbord en was bang dat als deze kapot ging ik geen goede vervanger zou kunnen vinden.
Nu ik deze nieuwe G15 versie 2 zie ben ik blij dat ik 2 oude versies G15 heb gekocht.
Ik vind de nieuwe G15 geen verbetering!
Wat een tekortkoming dat men het aantal programmeerbare toetsen heeft terug gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorcees schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:28:
Voor mij is die V2 echt de blooper van de eeuw, Logitech schiet zichzelf in z'n knie!
Gamertoetsenbord, mehhhh.
Ik ben echt happy met mijn V1, een echte gamers commando centrale!
Ach, dat vond ik van de V1 ook al O-)

En waar hebben ze de 8 knops muis gelaten :? (Ben blij dat mijn MX 510 het nog doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

CF-Warlock schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 03:41:
Ik heb in die 3 weken 1 lanparty gehad.. en eigenlijk iedereen lacht je uit met zo'n ding :) Nouja eigenlijk alleen de mensen die zelf een V1 hebben :)
Tja, dat zegt natuurlijk totaal niets. Dat kan natuurlijk ook gewoon jalousie zijn. Er zijn ook veel mensen die de V2 gewoon mooier vinden (ik zelf bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nee hoor bor, je hebt gelijk. Ik trek ieder dag de haren uit mijn hoofd, omdat ik 18 functietoetsen heb i.p.v. 6. Je*us man, wat heb ik een spijt, dat ik niet heb gewacht op een 50% duurder toetsenbord met 30% van de functietoetsen en een display dat in mijn bek schijnt ipv desgewenst als extra licht op mijn toetsen. Geef nu maar toe, wie voor V2 gaat is een nagemaakte meeloper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou heb voor de grap eens een V2 meegenomen van me werk maar moet zeggen oogt niet verkeerd.
Na 2 jaar de V1 in bezit te hebben gehad zeker geen minder toetsenbord.

Beeldschermpje is helaas kleiner maar contrast is weer hoger, ook is de kijkhoek aanzienlijk verbeterd.

Zal vanavond laat eens eens een potje UT3 spelen en kijken hoe die dat doet :)

Enige minpunt is de prijs. heb 2 jaar terug me V1 gekocht voor 50 euri (nieuw 2 maanden in backorder gestaan) maar waarom deze planken zo een gigantisch hoge prijs moeten hebben is mij niet duidelijk :(

[ Voor 22% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-12-2007 18:31 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de G15v2 een stuk strakker kwa stijling vind, maja hieruit blijkt dus kennelijk dat mijn Smaak niet MainStream is =P.

Ga morgen ff langs de MediaMarkt om te kijken of ik nog een G15v1 kan bemachtigen, kan niet wachten om M1: Directory's, M2: Applications, M3: KeyCombo's in te voeren en in gebruik te nemen want mijn huidige Internet Navigator SE komt toch wat programmeerbare toetsen tekort =P.

Edit: De MediaMarkt vraagt tegenwoordig weer gewoon het absurde bedrag van €79,- dus haal ik ehm donderdag maar bij de Paradigit voor €59,-

[ Voor 14% gewijzigd door JunkieXP op 12-12-2007 01:03 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Heeft iemand al een winkel gevonden (webwinkel of gewoon) die inclusief verzending onder de €79,- zit? De eerdere link naar Perfect-Systems heeft de prijs namelijk even omhoog gegooid naar €78,- excl. verzendkosten.
Pricewatch mag ook aangepast worden om de twee verschillende versies uit elkaar te houden als dat mogelijk is. (jammer genoeg benaamt niet elke shop het nieuwe board hetzelfde)

Over het bord zelf:
Ik vind het design in principe een stuk mooier geworden, en volgens mij is de oranje backlight toch wat oogvriendelijker in het pikkedonker.
Jammer van het vastgezette LCD scherm, maar blijkbaar was hier een rede voor, ivm alle meldingen over kapotte schermpjes.
Ikzelf ben genoodzaakt meer uit te geven (en dus de V2 te kopen) omdat ik vrij krap zit met ruimte op mijn bureau.

Offtopic:
Wat me opvalt is dat sommige users tot aan het zielige toe de V2 proberen af te kraken, ik begrijp niet dat dit niet beloond word met een ban ofzo, of een waarschuwing. Want deze reply's (met name die van Toff) kun je wel degelijk onder de categorie "trollen" plaatsen. Het is dan wel geen verbaal geweld maar het trekt het informatieve niveau van het topic wel hard omlaag hoor. Tweakers lijkt de laatste tijd dan ook meer op een kinderspeeltuin dan een serieus informatief forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Phorze schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:08:

Offtopic:
Wat me opvalt is dat sommige users tot aan het zielige toe de V2 proberen af te kraken, ik begrijp niet dat dit niet beloond word met een ban ofzo, of een waarschuwing. Want deze reply's (met name die van Toff) kun je wel degelijk onder de categorie "trollen" plaatsen. Het is dan wel geen verbaal geweld maar het trekt het informatieve niveau van het topic wel hard omlaag hoor. Tweakers lijkt de laatste tijd dan ook meer op een kinderspeeltuin dan een serieus informatief forum.[/sub]
Dan zou je toch eens beter moeten lezen Floris, want er staan echt wel een paar redenen waarom ik V1 de voorkeur geef (nog los van dat ik hem mooier vind en de blauwe verlichting beter past bij de rest van mijn spul). Beetje merkwaardige reactie van je, om hier om waarschuwing/ban te gaan roepen. Mocht je serieuze bezwaren tegen mijn reacties hebben, dan kan je beter een topicreport maken (dat handje linksbovenaan), dat is je goed recht, maar liever heb ik dat jij mij uitlegt, waarom een zo veel simpeler bord zo heel veel duurder moet zijn (blijkbaar vind jij hem zelf ook te duur...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47
Toff schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:03:
[...]

Dan zou je toch eens beter moeten lezen Floris, want er staan echt wel een paar redenen waarom ik V1 de voorkeur geef (nog los van dat ik hem mooier vind en de blauwe verlichting beter past bij de rest van mijn spul). Beetje merkwaardige reactie van je, om hier om waarschuwing/ban te gaan roepen. Mocht je serieuze bezwaren tegen mijn reacties hebben, dan kan je beter een topicreport maken (dat handje linksbovenaan), dat is je goed recht, maar liever heb ik dat jij mij uitlegt, waarom een zo veel simpeler bord zo heel veel duurder moet zijn (blijkbaar vind jij hem zelf ook te duur...).
waarschijnlijk omdat je elk positief punt dat een ander naar voren brengt, afkraakt... je meerdere posts (eigenlijk gewoonweg veel)hebt waarin je V2 naar beneden haalt en de manier waarop.

ik ga morgen V2 halen, hij ziet er lekker strak uit!

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
white modder schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:25:
[...]
waarschijnlijk omdat je elk positief punt dat een ander naar voren brengt, afkraakt... je meerdere posts (eigenlijk gewoonweg veel)hebt waarin je V2 naar beneden haalt en de manier waarop.

ik ga morgen V2 halen, hij ziet er lekker strak uit!
Fijn voor je, ik hoop dat het bevalt.
Hoe bedoel je afkraken van positieve punten? Mooi/lelijk c.q. "strak", dat is persoonlijk en afhankelijk van de situatie. Bij mij past blauw heel netjes, maar dat zegt niets over jouw voorkeur.Mijn LCD-schermpje staat 95% van de tijd dichtgeklapt, maar jij kijkt liever in een niet-dichtklapbaar scherm. Dat mag, maar waarom noem je het ontbreken van de "dichtklapfunctionaliteit" een voordeel, c.q. waarom vind je dat ik de V2 "afkraak" als ik constateer dat het scherm niet dichtklapbaar is? Etcetera, etcetera... Het enige positieve wat ik aan de V2 heb kunnen ontdekken is de USB V2.0 upgrade van de USB-poorten, maar mijn muis draait prima op de oude trage standaard en voor "snelle" toepassingen heeft iedere hedendaagse PC voldoende USB-poorten. De prijsverhoging was (zo'n tweeeneenhalve maand geleden), op zijn zachts gezegd, nogal opmerkelijk en nog steeds kost de V2 flink meer. Als ik me dan afvraag, wat dit prijsverschil rechtvaardigt, noem jij dat "afkraken"? Voor mij is de V2 gewoon een downgrade van de V1, al was het alleen maar om het verlies van 12 van de 18 extra functietoetsen, maar als jij andere argumenten hebt, dan zie ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Goed, mijn V1 G15 (blauwe dus) is vandaag overleden.. circuit doorgebrand na ruzie met vruchtensap :'( |:(

Alleen nu wil ik eigenlijk de oude G15, en online zie ik nergens de blauwe meer, enkel de oranje V2... Of mis ik toevallig een zaak die de oude nog wél heeft?

Weet iemand toevallig nog een blauwe G15 te koop?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 03:03
Moet je hier eens kijken.
Beide versies van de g15 staan in de pricewatch.

pricewatch: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB, BE)

Bij 4 launch en PC megastore bijvoorbeeld

[ Voor 9% gewijzigd door SymenGT op 23-03-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SymenGT schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:05:
Moet je hier eens kijken.
Beide versies van de g15 staan in de pricewatch.

pricewatch: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB, BE)
Dat is een BE versie, niet de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 03:03
Bij 4 launch is het wel de normale Toch!?
Niet dus.
http://www.4launch.nl/sho...d-azerty--zwart-/tweakers

[ Voor 5% gewijzigd door SymenGT op 24-03-2008 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik typ hier met QWERTY, niet AZERTY..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Angeloonie: Deze shop heet Azerty, maar het keyboard heeft volgens de specificaties als indeling: "VS Internationaal" en zowel het plaatje als de omschrijving zijn die van de V1 link. Wel een stevige prijs (74 euro), maar wel op voorraad, volgens de site. Verder meen ik de V1 een paar weken terug nog in het schap van Mediamarkt Rijswijk gezien te hebben. Wellicht heb je in dit soort winkels meer kans op een overgebleven exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review is duidelijk, de reacties zijn eveneens duidelijk maar na 6 pagina's aan reacties gelezen te hebben vind ik nog steeds géén enkele reden waarom ik aan een G15 zou moeten*.
En trouwens de G11 lijkt verdacht veel op het G15 hooguit zonder schermpje..

*Let wel ik ben gek op High-end componenten maar zoveel geld voor een veredelde prak plank nee bedankt.
Dank type ik liever door op mijn Logitech Media Elite Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nee hoor, je "hoeft" helemaal niks gelukkig, zeker niet als je al een bordje hebt dat naar je zin is!
Verschil tussen G11 en G15 V1 is inderdaad het schermpje. Wat is daar verdacht aan? Sommigen vinden het wel handig (in-game info of gewoon mp3-tags etc. als je winamp speelt), mij maakt het niet veel uit (staat meestal dichtgeklapt). Mijn G15 V1 was zo zwaar in de aanbieding, dat hij goedkoper was dan de G11. Vond ik wel een goede reden om voor de 15 te gaan ipv de 11.
Als ik de site van logitech moet geloven is het door jou bejubelde bordje trouwens uit het assortiment, dus misschien kan je er beter nog snel eentje scoren als reserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 04:17:
Als ik de site van logitech moet geloven is het door jou bejubelde bordje trouwens uit het assortiment, dus misschien kan je er beter nog snel eentje scoren als reserve?
Gast respect voor je inzicht. ;)
Ben vandaag een reserve wezen scoren lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Toff schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:27:
@ Angeloonie: Deze shop heet Azerty, maar het keyboard heeft volgens de specificaties als indeling: "VS Internationaal" en zowel het plaatje als de omschrijving zijn die van de V1 link. Wel een stevige prijs (74 euro), maar wel op voorraad, volgens de site. Verder meen ik de V1 een paar weken terug nog in het schap van Mediamarkt Rijswijk gezien te hebben. Wellicht heb je in dit soort winkels meer kans op een overgebleven exemplaar?
Dit toetsenbord: http://www.4launch.nl/sho...d-azerty--zwart-/tweakers

Staat toch echt niet op de site van Azerty :z

Bij Azerty staat verder nergens dat het de nieuwe of de oude is.
Mediamarkt Rijswijk heeft nu alleen nog maar de nieuwe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Angeloonie schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:33:
[...]

Dit toetsenbord: http://www.4launch.nl/sho...d-azerty--zwart-/tweakers

Staat toch echt niet op de site van Azerty :z

Bij Azerty staat verder nergens dat het de nieuwe of de oude is.
Gast, ik weet niet waar jij naar kijkt, maar als je de link uit mijn reactie aanklikt kom je echt wel op dat oude bordje uit hoor! Het plaatje zegt al genoeg, maar de tekst vermeldt ook nog eens 18 programmeerbare G-toetsen bijvoorbeeld. Kan toch niet missen?
Voor de zekerheid de link nog maar eens voluit: http://azerty.nl/producte...eyboard-zwart-retail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de oude logitech G15 toetsenboard. beste toetenboard die ik ooit heb gehad.

Alleen nu is het zo dat hij heel stoffig is en soms werk mijn schermpje het niet. ( en ja ik heb de software geinstalleerd voor dat mensen weer dom reageren)

Ik vindt de G15 er goed uitzien alleen best wel prijzig. ik gebruik de G Toetsen nauwelijks. Er zit ook verschil tussne de G15 toetsenborden V1. die van mij voelt al plastic aan en van mijn maat is wat rubberachtig en niet glad.
De ASD-W toetsen beginnen nu een beetje te pypen af en toe en dat is jammer. Ik ga of deze nieuwe G15 v2 halen of wachten op de nieuwe G16 of wat dan ook. Ik verwacht dat Logitech met een G-Toetsenboard komt waarbij je de kleur kan aanpassen net zoals de G9 muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
En daarvoor kick je een topic van een half jaar oud? ;)

Ik zweer bij de G15 v1. Heb beide een tijd geprobeerd maar kan gewoon niet wennen aan de v2, omdat die F@&(DVHKJS(*#Y toetsen zo dicht op elkaar staan. Verder meen ik mij nog te herrineren dat de toetsgrote van een shift en nog wat toetsen veranderd was. Totaal niet fijn, zeker niet als je van een v1 afkomt...

Dat probleem met het schermpje dat het niet doet, ligt dus aan een connector/kabeltje dat in het schermpje (en door het scharnier) verwerkt is. Na x keer open en dichtklappen komt het wel eens voor dat er een breuk onstaat in dat kabeltje. Zelf klap ik het schermpje amper dicht, heel af en toe nog wel eens.

één is geen, twee is één

Pagina: 1 2 Laatste