Experia naar Speedtouch 780 flashen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 99.817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Topicstarter
Ik weet eingelijk niet of het mag dus ik post het maar, we zien wel waar het schip strand.

Ik heb hier een Experia box van KPN staan wat in feite gewoon een Speedtouch WL780 is. Nu heeft KPN er zelf een beperkte Firmware in gezet en daar kan ik weinig mee met mijn XS4all account. Je raad het al, ik wil de gewone Speedtouch firmware erop. Dat kan op meerdere manieren, KPN doet de updates gewoon via het internet maar als het echt fout gaat dan moet je langskomen waar ze hem opnieuw flashen met de laatste KPN firmware via een netwerkkabel. Als ik de laatste Speedtouch firmware wil flashen vraagt ie om een wachtwoord en die heeft alleen de KPN. Hoe kan ik dat ding flashen?????

Iemand hier al wat op gevonden? Die experiaboxen kom je tegenwoordig overal tegen en de 780 is toch een mooi apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had ongeveer dezelfde gedachte en heb hier nu dus ook zo'n Experia box staan. Na wat rondzoeken op internet schijnen er wel meer mensen met de zelfde ideeën rond te lopen.
Lijkt me dat het mogelijk moet zijn, maar de vraag is even hoe.
Ik heb ooit iets gelezen over een mogelijkheid om met bepaalde software je eventueel mislukte firmware upgrade alsnog te doen lukken. Nou kan ik dit niet terug vinden maar het lijkt me dat we daar een heel eind mee moeten komen.

Ah, ik ben al een stap verder. Het wachtwoord gedoe ben ik al omheen.:
  1. Stel een vast ip in: 192.168.1.70 met subnet 255.255.255.0.
  2. Zet de EB uit.
  3. Druk de resetknop in en zet de EB aan.
  4. Houd de resetknop ingedrukt tot het power lampje oranje brandt en het ethernet lampje groen knippert.
Als je dan de firmware upgrade start staat er ipv met wachtwoord beveiligd iets van "Kernelmodus aangevraagd door druk op knop".

Dan kom je in het volgende scherm waar je de firmware kunt selecteren, maar helaas nog een drempel: de firmware die XS4ALL aanbiedt wordt aangegeven als "Not compatible".
Ik ga nu nog even een aantal andere firmwares proberen...

[ Voor 42% gewijzigd door Beekforel op 09-08-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Topicstarter
Ik heb dus die updater van de Experiasite uitgepakt, vervolgens de mapjes eens nagelopen. Daar vond ik in één mapje de firmwarefile van KPN. Vervolgens heb ik de nieuwe Speedtouch firmware gerenamed naar die van de KPN en in dat zelfde mapje gezet. Vervolgens druk je in de rootfolder op de updater exe en die gaat lopen. Helaas heb ik iets doms gedaan en krijg mijn box niet meer opgestart...dus kan ik dit ook niet proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57
Beekforel schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:29:
Ik had ongeveer dezelfde gedachte en heb hier nu dus ook zo'n Experia box staan. Na wat rondzoeken op internet schijnen er wel meer mensen met de zelfde ideeën rond te lopen.
Lijkt me dat het mogelijk moet zijn, maar de vraag is even hoe.
Ik heb ooit iets gelezen over een mogelijkheid om met bepaalde software je eventueel mislukte firmware upgrade alsnog te doen lukken. Nou kan ik dit niet terug vinden maar het lijkt me dat we daar een heel eind mee moeten komen.

Ah, ik ben al een stap verder. Het wachtwoord gedoe ben ik al omheen.:
  1. Stel een vast ip in: 192.168.1.70 met subnet 255.255.255.0.
  2. Zet de EB uit.
  3. Druk de resetknop in en zet de EB aan.
  4. Houd de resetknop ingedrukt tot het power lampje oranje brandt en het ethernet lampje groen knippert.
Als je dan de firmware upgrade start staat er ipv met wachtwoord beveiligd iets van "Kernelmodus aangevraagd door druk op knop".

Dan kom je in het volgende scherm waar je de firmware kunt selecteren, maar helaas nog een drempel: de firmware die XS4ALL aanbiedt wordt aangegeven als "Not compatible".
Ik ga nu nog even een aantal andere firmwares proberen...
Is dit nog gelukt? ben namelijk hetzelfde van plan met een oude Experiabox/st780

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zoals ik het een beetje bekeken heb is het niet mogelijk. M'n "EB" leeft nog steeds maar ik kan er niet echt ín komen helaas.

Als iemand nog een goed idee heeft hou ik me aanbevolen, voor dit projectje heb ik inmiddels een "echte" ST780 aangeschaft maar er komen vast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Iemand al wat verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:31
Anoniem: 82429 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:08:
Ik heb dus die updater van de Experiasite uitgepakt, vervolgens de mapjes eens nagelopen. Daar vond ik in één mapje de firmwarefile van KPN. Vervolgens heb ik de nieuwe Speedtouch firmware gerenamed naar die van de KPN en in dat zelfde mapje gezet. Vervolgens druk je in de rootfolder op de updater exe en die gaat lopen. Helaas heb ik iets doms gedaan en krijg mijn box niet meer opgestart...dus kan ik dit ook niet proberen....
ThaJAXx, ik probeer ook m'n experiabox te flashen naar 'n kale ST780... waar had je die updater van KPN vandaan? Ik zou namelijk de firmware voor de experiabox wel kunnen gebruiken om te kijken wat het verschil is waardoor een normale firmware niet wil flashen in de experiabox.

Of heeft iemand anders nog ideeën hoe de experiabox bruikbaar te maken voor een andere ISP?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 16:26
KPN's "Experiabox/Speedtouch 780 Herstel Tool" is te vinden op <<http://www.mxstream.nl/support/downloads-st780-herstel.html>>. Daar staat ook de handleiding om deze tool te gebruiken. Met de tool installeer je KPN's firmware op de Experiabox. Je kunt het ZIP-bestand uitpakken en dan merk je dat het uit twee mappen bestaat:
- map Upgrade Wizard met Upgrade Wizard (van Alcatel Speedtouch)
- map Builds met KPN's (gecomprimeerde) firmware voor de Experiabox.
Op <<http://www.speedtouch.nl/drivers.html#780>> vind je de laatste (gecomprimeerde) firmware voor de (generieke) Speedtouch 780.
Je kunt de (gecompromeerde) firmware bekijken en modificeren met een hex/dec editor. De compressie is echter met een eigen Alcatel algoritme verricht.
Het lukt niet om op deze manier generieke firmware op een Experiabox te installeren. Op de Experiabox is namelijk een andere bootloader geinstalleerd dan op de generieke Speedtouch. Als je "verkeerde" firmware in de Experiabox/Speedtouch hebt kunnn laden, controleert deze bootloader of de gelade versie correct is voor de box. Dat blijkt dan niet het geval en de installatie vindt niet plaats. Ik heb geen methode gevonden om de bootloader "om de tuin" te leiden.
Als ik het allemaal goed heb begrepen is de enige oplossing om een Speedtouch open te schroeven en dan via een jtag-kabel de (ongecomprimeerde) firmware rechtstreeks uit het flash-geheugen te lezen. Vervolgens via de zelfde jtag-kabel de gelezen firmware naar de Experiabox te schrijven. Als dat allemaal gelukt is, is de Experiabox omgebouwd naar een generieke Speedtouch!
Zie ook: <<http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=57481>> en
<<http://www.the-scream.co.uk/forums/showthread.php?p=211519>>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Hmm..

Heb ook een Experia Box van KPN gewoon een speedtouch 780 WL dus en is gewoon geflashed met de firmware van www.speedtouch.nl

Geef hem gewoon een harde reset en je kan tools als

http://www.speedtouch.nl/downloads/780_Upgrade_R62T2_sip.exe
laatst goedwerkende firmware voor nederlandse markt

http://www.speedtouch.nl/downloads/780_Upgrade_R7417_sip.exe
deze is nog steeds te downloaden; maar heeft speedtouch.nl afgeraden

Er gewoon overheen laden!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
lSltAlKeR schreef dat hij een Experia Box van KPN gewoon geflashed heeft met de firmware van www.speedtouch.nl na een harde reset.
Mijn Experiabox/ST780 weigert de generieke firmware te laden na een harde reset of in bootp-mode.
Met veel gedoe lukt het me wel om deze firmware op de box te krijgen, maar dan weigert de box die generieke firmware te installeren.
Overigens hoe kun je aan de buitenkant zien of een ST780 een Experiabox is of een generieke ST780? Ik dacht dat dat alleen aan het versienummer van de firmware is te zien.
Bij welk abonnement heeft lSltAlKeR zijn Experiabox gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Bij mij zit er aan de voorkant een stickertje met experiabox erop.... alleen aan de onderkant kan je zien dat het een ST780WL is.
Het lijkt me dat lSltAlKeR gewoon een ST780WL heeft en geen experiabox.
Als ie echt een experiabox heeft, dan mag ie wel eens uitleggen hoe hij 'gewoon' geflashed heeft met de standaard firmware.

Overigens, als het echt alleen met TAG kabel kan dan is 't wel balen en kan ik dat modem net zo goed weggooien.... ik heb toch geen originele ST780, anders zou ik deze experiabox ook niet willen ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
Exar, ik zou je Experiabox niet weggooien.
Kun je de Experiabox niet gebruiken als ADSL-modem met WiFi-mogelijkheid bij KPN's DirectADSL, Planet en HetNet? Waarschijnlijk zijn alleen de VoIP-functies onbruikbaar. Of heb je dat geprobeerd?
Je kunt VoIP-functionaliteit dan bereiken door een ATA te installeren, die je op een ethernet-poort van de EB aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

FBFATA100 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:51:
Bij welk abonnement heeft lSltAlKeR zijn Experiabox gekregen?
Ik heb hem omgeruild bij KPN omdat mij oude speedtouch 510 Revisie R4.2 niet functioneerde zoals het hoorde en heb toen de ST780i WL gekregen.

KPN code = 844371
Exar schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:00:
Het lijkt me dat lSltAlKeR gewoon een ST780WL heeft en geen experiabox.
Als ie echt een experiabox heeft, dan mag ie wel eens uitleggen hoe hij 'gewoon' geflashed heeft met de standaard firmware.
Als dat zo is dan zou KPN nieuwere revisie uit hebben gebracht van de Speedtouch ST780WL wat volgens mij niet zo is, maar kan het mis hebben!

Heb je geen Siemens Gigaset SX55x in je handen?

http://www.mxstream.nl/support/index_experia.html

Op deze site vind ik overgens nieuwe firmware herstel software

http://www.mxstream.nl/su...omson_Herstelsoftware.zip

Die is alleen corrupt 8)7

Hier vind je een werkende versie van Experia herstelsoftware
http://kpn-customer.custh...reated=1180430329&p_olh=0

Mag ik nu nog een oudere versie hebben die je hier vind >:)

http://www.euronet.nl/use...ST780_Herstelsoftware.exe

Als je nu deze software erin laad en daarna de gewenst van speedtouch.nl dan moet het werken lijkt mij.

Waarschijnlijk zit in de nieuwere firmwares die verifieër

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:58
Is er ook zo niet iets als TFTP waarmee je rechtstreeks write naar het flashgeheugen? Omzeilen jullie nederlanders dan niet die bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
De suggestie van HyperBart om met een tFTP-verbinding de firmware naar het flashgeheugen te schrijven bestaat inderdaad.
Maar als je de (gecomprimeerde) firmware van Speedtouch op die manier naar de Experiabox "speelt", weigert de bootloader die firmware te installeren. De bootloader controleert eerst de firmware; de bootloader "ziet" dan dat je KPN's firmware door Speedtouch firmware wilt vervangen en weigert installatie. Alleen met de Herstel Tool krijg je dan de Experiabox nog aan de praat!
Ik heb nergens gelezen dat je met tFTP de ongecomprimeerde firmware van een generieke ST780 zou kunnen ophalen ("read") om die daarna op een Experiabox te zetten ("write"). Weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Nou met TFTP kan je echt niet direct naar de flashchip schijven hoor, helaas voor jullie..

Ik ben ook wel eens bezig geweest met dit kreng, maar er is zo 123 geen land mee te bezeilen. Ik heb heel wat andere modems weer aan de gang gekregen (oa van versatel, tele2 en tweakdsl :p) maar dit ding licht hier nu weer in de kast te wachten op donkere saaie dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
FBFATA100 schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:51:
Exar, ik zou je Experiabox niet weggooien.
Kun je de Experiabox niet gebruiken als ADSL-modem met WiFi-mogelijkheid bij KPN's DirectADSL, Planet en HetNet? Waarschijnlijk zijn alleen de VoIP-functies onbruikbaar. Of heb je dat geprobeerd?
Je kunt VoIP-functionaliteit dan bereiken door een ATA te installeren, die je op een ethernet-poort van de EB aansluit.
Mja, ik zit nu bij TweakDSL over BBNED.... en die verbinding kan je dus voor zover ik weet niet instellen nu met die firmware van KPN... :(
lSltAlKeR schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:21:
[...]
Ik heb hem omgeruild bij KPN omdat mij oude speedtouch 510 Revisie R4.2 niet functioneerde zoals het hoorde en heb toen de ST780i WL gekregen.
[...]
Je hebt dus een 'gewone' Speedtouch 780 gekregen, dat is dus niet het zelfde als de ST780 experiabox (en nee, ik heb niet de Siemens experiabox).
Dit hele topic gaat daar er juist over dat we onze experiabox willen terugflashen naar een standaard ST780!
Was het maar zo eenvoudig als jij denkt dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57
FBFATA100 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:03:
De suggestie van HyperBart om met een tFTP-verbinding de firmware naar het flashgeheugen te schrijven bestaat inderdaad.
Maar als je de (gecomprimeerde) firmware van Speedtouch op die manier naar de Experiabox "speelt", weigert de bootloader die firmware te installeren. De bootloader controleert eerst de firmware; de bootloader "ziet" dan dat je KPN's firmware door Speedtouch firmware wilt vervangen en weigert installatie. Alleen met de Herstel Tool krijg je dan de Experiabox nog aan de praat!
Ik heb nergens gelezen dat je met tFTP de ongecomprimeerde firmware van een generieke ST780 zou kunnen ophalen ("read") om die daarna op een Experiabox te zetten ("write"). Weet iemand of dat kan?
Het zelfde gebeurd wanneer je via Hex editor de nieuwe firmware aanpast, de KPN speedtouch herstelsoftware zal 'm dan wel als geldig herkennen en op de Experiabox laden echter, zosnel de bootloader de firmware probeerd te installeren gaat het alsnog fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 23:30
Ben erg benieuwd, de truc die bovenaan staat werkt dus ook niet (altijd).

Wanneer je achter het kpnuser account wachtwoord komt pakt de 780 de fw update dus nogsteeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knot
Heb nog wel wat gevonden Wanneer je de 780 in bootp start (reset ingedrukt houden en inschakelen tot Ethernet knippert) dan die firmware tool starten. De nieuwste 780 firmware pakt ie niet, maar de kpn herstelfirmware wel. Die kpn file selecteren en voordat je op volgende klikt in je verkenner de 780 file over de kpn file zetten (rename en copy), dan geeft ie een extra waarschuwing van not compattible in een 2e menu maar gaat wel verder. Helaas klapt ie er dan uit na de overdracht van de firmware bij de installatiestap op 2% maar we zijn al wat verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
Bovenstaande betekent dat het Knot gelukt is de generieke ST780 firmware te laden. Maar dat is (helaas) geen nieuws.
Voordat de bootloader de firmware installeert, voert de boatloader een controle uit, of de firmware past bij het type ST780 (Experiabox of generieke ST780). En als dat niet klopt, wordt er niets geinstalleerd.
Als het dan even tegenzit, is de Experiabox helemaal van slag en is die hopelijk nog met KPN's Herstelprocedure (zie boven) aan de gang te krijgen.
Nog steeds niemand die met jTAG-aansluitingen over weg kan? Immers, met jTAG kan:
- het flash-geheugen van een generieke ST780 worden uitgelezen
- het flash-geheugen van een Experiabox worden "herschreven".
Ook kan dan de firmware (incl. bootloader) van de Experiabox vergeleken worden met de firmware (incl. bootloader) van de generieke ST780. Op grond daarvan kan een deskundige misschien een hack-firmware ontwerpen. Deze hack-firmware zou de Experiabox-bootloader moeten laten denken dat die firmware passend is, zodat die wordt geinstalleerd. Na installatie zou de bootloader vervangen moeten zijn door de generieke bootloader. Of de generieke firmware zou zo moeten worden aangepast, dat de Experia-botloader die als passend ziet.
Maar, ik weet zelfs niet of deze opties theoretisch mogelijk zijn!
Als er iemand is die de firmware (zowel van die van KPN als de generieke) kan decomprimeren, kan het jTAG-gedoe mogelijk achterwege blijven. Ik denk dat dat echter nog moeilijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 23:37
Erg interessant topic.
Een tip! Op een Duits forum probeert men ook een Speedtouch 780i open te krijgen.
Het schijnt dat de Duitse Tele2 een gelockt 780i uitgeeft aan haar klanten. Zoals hier
in Nederlandse Tele2 met Davolink modems doet. Enfin.
Daar proberen gasten via jtag aan de firmware te komen en het schijnt gelukt te zijn.
Effe copy/paste uit het forum:

Antworten mit Zitat

Also hack ist bestaetigt. SuperUser zugriff auf tele2 box ,))))

______ SpeedTouch 780
___/_____/\
/ /\ $Custo_Vers$
_____/__ / \
_/ /\_____/___ \ Copyright (c) 1999-2006, THOMSON
// / \ /\ \
_______//_______/ \ / _\/______
/ / \ \ / / / /\
__/ / \ \ / / / / _\__
/ / / \_______\/ / / / / /\
/_/______/___________________/ /________/ /___/ \
\ \ \ ___________ \ \ \ \ \ /
\_\ \ / /\ \ \ \ \___\/
\ \/ / \ \ \ \ /
\_____/ / \ \ \________\/
/__________/ \ \ /
\ _____ \ /_____\/
\ / /\ \ /___\/
/____/ \ \ /
\ \ /___\/
\____\/

------------------------------------------------------------------------
_{Administrator}=>

Da wartet nun die shell mit SuperUser rechten ! Wink

Daar zitten een paar echte experts. Kijk maar eens rond daar (CLI en template's en zo).
De directe link:
http://www.speedtouchforu...&highlight=jtag&start=120

• Exar
Hmmm ik heb de firmware zo kunnen aanpassen (met hex editor) dat deze gewoon kan worden geinstalleerd...
Ik kwam zelfs voorbij de eerder genoemde 2% installatie dus ik was al blij.
Maar helaas, na 25% installatie doet de modem een soort reconnect met de pc en ben je vervolgens de verbinding kwijt. Daarna is de modem in error gegaan (groen en oranje lampje) en krijg ik 'm niet eens meer hersteld met de experia herstel tool.... :X
De herstel tool wil nu ook het wachtwoord... en dat heb ik niet.... help. 8)7

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De firmware is gecomprimeerd, geëncrypteerd en gesigned (met standaard algoritmen trouwens, niks proprietair). Met een hex editor ga je dus nergens komen. Die Experiabox zal wel een specifieke bootloader hebben die nakijkt of de firmware van de juiste variant is. Zo niet, dan flasht ie niet.

Ik denk dat het mogelijk is om via JTAG een dump te doen op 1 box en dan te flashen op een andere op voorwaarde dat je alles mee hebt, op exact de juiste locaties flasht en er geen hardware verschillen zijn. Ik dacht trouwens dat de nodige koperbaantjes voor JTAG niet aanwezig waren op productieborden, al zullen de echte die hards daar wel omheen kunnen werken...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Speedswitch
  • Laatst online: 28-04 19:47
Grappig, net nu ik dit modem weer uit de kast haal zie ik dat er een topic over loopt. Zal wel iets met de donkere saaie dagen te maken hebben ;)

Ik ben zelf net zover als de rest van de mensen hier, vind de Experiabox te beperkt, en wil dus flashen met "originele" firmware. Ik heb ook de "incompatible" melding gehad, en ben dus nog steeds opzoek naar een workaround. Is het niet mogelijk om gewoon onder een andere username in te loggen op het modem? Ik moet dan een password invoegen maar wellicht is dit ook te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knot
Ik kreeg een brief van kpn/planet internetplusbellen dat de router en splitter binnen 8 dagen teruggestuurd moesten worden, kan helaas niet verder meehelpen de truc rond te krijgen maar succes aan degenen die nog een paar pogingen willen wagen, het moet toch lukken??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
TaXan schrijft o.a. dat "de firmware is gecomprimeerd, geëncrypteerd en gesigned (met standaard algoritmen trouwens, niks proprietair)".
Kan hij vertellen hoe je de firmware dan kunt uitpakken. Met gewone ZIP- of RAR-programma's lukt mij dat niet. Als je de ongecomprimeerde firmware van Alcatel/Speedtouch en van KPN hebt, kun je kijken naar de verschillen. Misschien kun je dan de "controle-sleutel" en/of accountname/password vinden!
Ook schrijft TaXan "Ik dacht trouwens dat de nodige koperbaantjes voor JTAG niet aanwezig waren op productieborden, ........".
Op <<http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=57481>> wordt aangegeven waar de jTAG-aansluiting zit en is Tiny_D er mee bezig. Ik ben benieuwd naar zijn resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
FBFATA100 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:28:
TaXan schrijft o.a. dat "de firmware is gecomprimeerd, geëncrypteerd en gesigned (met standaard algoritmen trouwens, niks proprietair)".
Kan hij vertellen hoe je de firmware dan kunt uitpakken. Met gewone ZIP- of RAR-programma's lukt mij dat niet. Als je de ongecomprimeerde firmware van Alcatel/Speedtouch en van KPN hebt, kun je kijken naar de verschillen. Misschien kun je dan de "controle-sleutel" en/of accountname/password vinden!
Ook schrijft TaXan "Ik dacht trouwens dat de nodige koperbaantjes voor JTAG niet aanwezig waren op productieborden, ........".
Op <<http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=57481>> wordt aangegeven waar de jTAG-aansluiting zit en is Tiny_D er mee bezig. Ik ben benieuwd naar zijn resultaten.
Compressie gebeurt met LZMA maar veel ga je daar niet mee zijn aangezien de encryptie en signing er nog overheen gaat. Verder ga je ook de (binaire) structuur van het bestand moeten kennen. Zo'n firmware image bestaat voor het grootste deel uit een filesystem image met daarbinnen de eigenlijke firmware executable (vergelijkbaar met bijvoorbeeld SquashFS).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Hoe is nu precies te zien welke modems wel of niet te flashen zijn? Staat op de probleem gevallen linksvoor op het apparaat Experiabox ipv Speedtouch?

Want kpn heeft lange tijd st780 geleverd zonder het Experia predikaat en deze zijn dus wel te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
Laserjet, de (zwarte) Experiabox is een Speedtouch 780 waar KPN's firmware op staat. Deze firmware is niet te verangen met de firmware van de gewone/generieke Speedtouch 780. Overigens is dat omgekeerd ook het geval (KPN's firmware op gewone ST780, maar dat wil niemand).
Op de ST780 Experiabox zit soms, maar niet altijd een plakker aan de voorkant met de naam Experiabox. Deze plakker kan er echter af en dan zie je aan de buitenkant niet meer dat het een Experiabox is of een "echte" Speedtouch 780. Dat kun je wel zien op de webinterface (<<192.168.1.254>>. Daar staat op de eerste pagina bij een Experiabox het woord "Experiabox". Ook aan de versie van de firmware is het te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Heeft iemand nu al geprobeerd om een oude tool te draaien op een recente Experia? http://www.euronet.nl/use...ST780_Herstelsoftware.exe

Als dat werkt zou in principe elke andere firmware vrijgegeven door Thomson moeten lukken...
de beste werkende recentste ZZOHAA6.2T2.bin

Firmware 7.2 of 7.4 zijn nog instabiel als je de fora van speedtouchforum.de mag geloven

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
lSltAlKeR, dat is al lang geprobeerd, maar dat lukt nu juist niet. De bootloader installeert alleen firmware die passend is.
Dat wil zeggen:
- op een Experiabox (met KPN's firmware) installeert de bootloader alleen KPN's Experiabox Firmware
- op een "echte"/generieke Speetouch 780 (met Alcatel/Thomson/Speedtouch firmware) installeert de bootloader alleen generieke firmware.
Mogelijk zijn er zijn twee manieren om het probleem op te lossen:
- met een jTAG-verbinding de firmware op de box installeren. Je moet dan wel eerst de generieke firmware van een ST780 met een jTAG-verbinding afhelen!
- de generieke firmware zo veranderen, dat de bootloader van de Experiabox denkt met Experiabox firmware van doen te hebben. Voor die vernadering moet eerst de uitgepakte Experiabox-firmware en de uitgepakte generieke firmware beschikbaar zijn!
Dat zal dit jaar wel niet meer lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Dan zit er ben ik bang ook een hardware matig verschil in de "experia box" die later is uitgegeven door KPN.

Want als ik die oude firmware van KPN erop gooi die ik voor jullie beschikbaar heb gesteld bij mij kan ik ook gewoon de laatste 6.2.T firmware erover heen gooien!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
lSltAlKeR, het lukt mij niet. Ik heb beide types ST780. Als ik de informatie/configuratie (192.168.1.254) uitlees, krijg ik deze info:
- bij Experiabox:
. Productnaam: Speedtouch 780
. Softwareversie: 6.2.11.10 (of andere versie)
. Servicenaam: KPN Experiabox, ST780
- bij generieke Speedtouch:
. Productnaam: ST780
. Softwareversie: 6.2.29.2 (of andere versie)
. Servicenaam: xxxxxx (modified by user).
Ik ben heel benieuwd wat jouw Speedtouch bij info/config geeft. Misschien dat het daarmee duidelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Product Name: ST780
Serial Number: CP0643JXXXX ( ook zelf gewijzigt hoef geen inbreekers op me WiFi ) :9
Software Release: 6.2.29.2
Software Variant: AA
Boot Loader Version: 1.0.6
Product Code: 36035810
Board Name: BANT-R

Service Name: Routed PPP (modified by user)

Time Source: Automatic
Date: 31-12-2007
Time: 14:20:10
Timezone: (UTC+01:00) Amsterdam, Bern, Rome, Stockholm
Summer Time: No
Time Since Power-on: 103 days, 12:06:49
Time Server 1: ntp.xs4all.nl

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
lSltAlKeR, op basis van deze gegevens heb je geen Experiabox, maar een generieke Speedtouch 780, zoals o.a. XS4ALL aan zijn klanten geeft.
Op deze box kun je KPN's firmware niet installeren. De UpgradeWizard geeft aan dat die firmware incompatibel is. Overigens zou ik het er ook niet op wagen om een generieke ST780 om te bouwen naar een Experiabox/ST780!
Is er iemand die ervaring heeft met jTAG-verbindingen zoals Tiny_D op <<http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=57481>>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

FBFATA100 schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:35:
lSltAlKeR, op basis van deze gegevens heb je geen Experiabox, maar een generieke Speedtouch 780, zoals o.a. XS4ALL aan zijn klanten geeft.
Op deze box kun je KPN's firmware niet installeren. De UpgradeWizard geeft aan dat die firmware incompatibel is. Overigens zou ik het er ook niet op wagen om een generieke ST780 om te bouwen naar een Experiabox/ST780!
Is er iemand die ervaring heeft met jTAG-verbindingen zoals Tiny_D op <<http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=57481>>?
Toch is hij van KPN! Ik heb zelfs nog de brief als garantiebewijs en kwam in een doos van Thomson met een artikelnr 844371 en CUP en BULK code van KPN erop

Sorry maar het is echt zo!

Overgens heb ik hem in combinatie met Planet Internet. Dat ik ingelogt sta op de tijdserver van XS4all komt omdat ik die gewoon betrouwbaarder vindt dan van Planet.

Ik vermoed toch echt dat de latere versies door KPN uitgegeven zo hardware matig zijn veranderd dat alleen firmware van KPN erop draait.

*edit*

Toen ik hem kreeg ongeveer 1,5 jaar tot 2 jaar geleden, weet ik nog dat op die pagina

http://192.168.1.254/cgi/b/info/?be=0&l0=0&l1=0

ook stond van KPN blablabla versie firmware.

Maar ik heb hem gewoon zelf geupdate met de firmware van speedtouch.nl

4 versies er nog overheen gehad.

780_Upgrade_R6172_sip.exe

780_Upgrade_R6196_sip.exe

780_Upgrade_R62G3_sip.exe

780_Upgrade_R62T2_sip.exe

Is het overgens ook niet zo dat KPN zelf de firmware vanaf haar Voip centrale naar een speedtouch kan updaten?

[ Voor 19% gewijzigd door lSltAlKeR op 31-12-2007 16:13 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Kan best van KPN zijn. Maar je hebt een normale retail Speedtouch 780.
Je hebt dezelfde firmware als mij. En ik heb definitief een retail versie (zelf gekocht).
Zie mijn gegevens:

Serial Number: CP0705XXXXX
Software Release: 6.2.29.2
Product Code: 36035800

Edit:
Ik zie net dat je productcode anders is dan die van mij.

[ Voor 76% gewijzigd door cornfed99111 op 31-12-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

cornfed99111 schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:12:
Kan best van KPN zijn. Maar je hebt een normale retail Speedtouch 780.
Maar daar stond dus ook KPN firmware op! (experia)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heb zonet nog gegoogled met je productcode maar hij kon niets vinden. Wel met mijn productcode
heeft hij veel hits gevonden. Daaruit kan men concluderen dat jij een aparte 780 hebt. Die zowel
KPN en Speedtouch firmware's draait. Maar van hieruit kan ik dat natuurlijk niet beoordelen.

Edit:

Hij komt alleen voor op het Duitse Speedtouchforum....Misschien een Duits apparaat?

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 31-12-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

cornfed99111 schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:27:
Heb zonet nog gegoogled met je productcode maar hij kon niets vinden. Wel met mijn productcode
heeft hij veel hits gevonden. Daaruit kan men concluderen dat jij een aparte 780 hebt. Die zowel
KPN en Speedtouch firmware's draait. Maar van hieruit kan ik dat natuurlijk niet beoordelen.

Edit:

Hij komt alleen voor op het Duitse Speedtouchforum....Misschien een Duits apparaat?
Waarschijnlijk heb jij een Analoog en ik heb een ISDN :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat is het! Ik heb inderdaad analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
lSltAlKeR, je schrijft dat je ST780 van KPN hebt gekregen in combinatie met een Planet Internet abonnement. Was dat een abonnement voor alleen internet of een abonnement voor Internet-Plus-Bellen (IPB). Voor het eerste abonnement werden namelijk generieke ST780's gebruikt; voor IPB Experiaboxen (Siemens of ST780). Het feit dat KPN de ST780 heeft geleverd, zegt dus niet zo veel.

Je schrijft ook dat je in het begin op de webinterface hebt zien staan dat op de box KPN's firmware was geinstalleerd. Dat is interessant. Misschien was in de oorspronkelijke Experiabox (ST780 versie) nog niet de bootloader beveiliging ingebouwd. Als dat zo zou zijn, is het zinvol om te kijken of een Experiabox (ST780) is te downgraden naar die "oer"-versie van KPN's firmware. Als dat gelukt is, is het misschien wel mogelijk om de generieke ST780 firmware te installeren!
Heb je die allereerste firmware van KPN voor de ST780 nog ergens?

Ik dacht ook dat KPN de firmware van haar Experiaboxen (ST780) vanaf de centrale update bij haar IPB-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Ik neem aan dat lSltAlKeR geen IPB heeft maar 'standaard' Planet internet.
Dat ie de modem van KPN heeft gekregen zegt natuurlijk niets over of het een Experiabox is of niet (want die worden dus bij IPB geleverd en niet bij 'gewoon' internet).

Maargoed, is iemand nog verder gekomen met het terugflashen van de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Het doet niet echt ter zake of die nu van Planet Internet komt of welke andere provider dan ook!

HCCnet, XS4all, Planet, Hetnet,

Feit is dat KPN zorgdraagt voor de apparatuur!

Wij zijn al jaren klant via Planet Internet connected by KPN

Via coulance regeling heb ik een nieuw modem afgedwongen omdat ons vorige "multi-pc" modem
gewoon een Speedtouch 510i niet goed functioneerde.

Liet maar 10mbit door ipv 100mbit. Rebooten als die NAT entries niet meer aan kon. Blokkeerde bij teveel NAT entries. etc etc.. Genoeg Topics hier over te vinden.

Heb toen voorgesteld om hun laatste model op te sturen... dat was de Experia, natuurlijk wetende dat het een ST780 is en heb die ook gekregen.

Feit is dat deze is afgestuurd in het distributiecentrum van KPN te Leidenschendam.
Het art nr. wat KPN aan dat pakket heeft geven = 844414

Dat staat waarschijnlijk voor:

Experiabox ( ST780WL ) ISDN modem art. 844371

ISDN Splitter

KPN USB Adapter 108 (Siemens USB Adapter 108) art. 847007

M.A.W. het DHZ pakket art. 844414 wat KPN heeft afgestuurd naar hun ISDN IPB klanten in die periode bevatten gewoon een in hun ogen een EXPERIABOX want daar leveren ze ook support voor en kennen de term Speedtouch 780 bewijzen van spreken niet.

Experiabox heb ik ook in de webinterface zien staan, dus neem aan dat er firmware opstond gemaakt voor KPN ( nu is de vraag of dat niet alleen een servicenaam was of ook daadwerkelijk geheel gemodificeerde firmware)

die heb ik gewoon overschreven met destijds als eerste 780_Upgrade_R6172_sip.exe

Wat ik nu dus allemaal wil zeggen naar aanleiding van de reacties.

Blijkbaar levert kpn nieuwere revisies van de ST780 waardoor de firmware niet meer te update-en valt,

of het geld alleen voor de analoog toestel of wat dan ook, maar dat blijft op deze manier speculeren!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 17:02
Is er al wat meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Dat zou ik ook wel eens willen weten, ik heb afgelopen week een Experiabox aangeschaft omdat ik deze dacht te kunnen gebruiken i.c.m. mijn BBned verbinding. Niet dus :(

edit: het is een Siemens SX551 (hopelijk is die wel te flashen met een originele firmware)

[ Voor 13% gewijzigd door MVC op 13-02-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254051

oke oke

ff alles op een rijtje ik ben niet zo goed in het kraken van die dingen maar oke
het is dus mogelijk om hem te herstellen met de herstel software maar ik krijg dan steeds dat ik een wachtwoord moet in vullen nou ben ik er achter gekoomen als je de reset knop lang in gedrukt houd dat er dan bij power een oranje led gaat branden en hij gewoon verbinding maakt met je pc via de ip 192.168.1.70 of 192.168.1.7 sub net mask op 255.255.255.0 en dan hoef je geen wachtwoord meer in te vullen en kan je de herstel software in iederegeval zo instaleren en dan vraagt hij op het eind om een nieuw wacht woord voor de speed touch is daar neit mee te kloote dat je daat die wachtwoord verandert zo dat je dan naar binne ken koomen heb btw administrator enz al ge probeerd :D:P 8)7

Exar mischien is je probleem dat je steeds een wachtwoord krijg mischien te verhelpen met de reset knop zo lang in gedrukt te houden tot aan de oranje led en dan de herstel software te doen

link herstel software http://www.euronet.nl/use...ST780_Herstelsoftware.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Waar zijn je punten (.) en komma's (,).? --> leest iets makkelijker. Snap het overigens wel, hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 10:36
MVC schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:30:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten, ik heb afgelopen week een Experiabox aangeschaft omdat ik deze dacht te kunnen gebruiken i.c.m. mijn BBned verbinding. Niet dus :(

edit: het is een Siemens SX551 (hopelijk is die wel te flashen met een originele firmware)
Het flashen gaat je niet lukken en meer dan een accesspoint, internet en dhcp uitzetten, zul je er niet van kunnen maken. Misschien dat je met behulp van een servicekabel de generieke (Zweedse) sx551-w-a-fw1_08_SWD.bin erin krijgt, maar zoveel tijd en moeite zo ik niet steken in het flashen van een apparaat terwijl je voor weinig een vervangend apparaat, bijvoorbeeld een speedtouch 716v5, op marktplaats hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Weet iemand trouwens of je de Speedtouch 716 v5 WL (mijn oude modem) in combinatie met Digitale TV van KPN en internet van Planet Internet kan gebruiken? Dan heb ik het voornamelijk over de instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Het zou in theorie moeten werken als je alle login gegevens van planet hebt, maar ik weet niet hoe je het voor elkaar kunt krijgen dat een deel van je bandbreedte (of een deel erbuiten) gereserveerd wordt voor ip-tv.

Als je daarbij ook nog voip van KPN / Planet hebt (InternetPlusBellen) en je hebt een Siemens ExperiaBox dan kun je het voip-wachtwoord uitlezen in de source van de voip proxy pagina
en die daarna invullen in de speedtouch 716v5 WL : http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm

Heb je de Thomson ExperiaBox dan kun je het achterhalen van je voip-wachtwoord vergeten.

kijk anders ook nog even in dit topic : Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik kan welleens proberen of het uitmaakt of je een ISDN of analoge versie hebt. Ik heb een ISDN versie, dus wellicht lukt het flashen mij wel.

However, moet je dan op dat moment zelf ook je VOIP instellingen invoeren? Want die kan je dus niet achterhalen... Zou vervelend zijn als ik niet meer kan bellen :P

Ik wil eigenlijk een VPN verbinding gaan maken, maar zoals ik het nu begrijp zal ik dan de Experia Box in bridge mode moeten zetten en een eigen router erachter... In dat geval ga ik geen energie steken in het flashen, dat is dan toch overbodig. Toch vind ik het heel vervelend van KPN dat ze het op deze manier doen. :(

//edit
Nu lees ik net dat de Experia Box het behoudt van het externe IP adres moet behouden om VOIP te draaien (niet zo verwonderlijk eigenlijk...) dus bridge mode is geen optie meer. In dat geval moet er geflashed worden! :X

[ Voor 15% gewijzigd door Roa op 05-03-2008 14:13 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Heb net een experiabox binnen (vanochtend) gekregen. Artikel 847154 staat op de doos... Zit nu nog op Planet Comfort via ISDN, heb nog geen post gehad met aanmeldgegevens. Is dit een nieuwe generatie? Of heb ik gewoon een nog niet bekend pakket.

Ik zou graag voip via dit ding willen laten lopen maar de rest (wifi, lan, dhcp, nat, dmz etc etc) op mn WAG200G van Linksys blijven gebruiken. En dan niet door gewoon de linksys z'n ding te laten doen via een LAN op de ST780WL maar juist andersom. Dat gaat alleen werken als ik de standaard firmware erop krijg... Enige kans dat dit kan? Of is het bij al die andere modellen nog niet gelukt (zie dat het een jaar geleden gestart is en niet echt als een trein loopt, dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Via de standaard methode gaat het in ieder geval niet werken. Ik kreeg mijn oude Thomson ExperiaBox met niets anders geflashed dan de door KPN aangepaste firmware waar ook de door KPN aangemaakte user / admin standaard in zit. Die ene keer dat het wel lukte het ding met iets anders te flashen kreeg ik een knipperend modem die aangaf dat er een onjuiste firmware / bootcode in het apparaat aanwezig was toen ik het updateprogramma er weer op los liet.

Ook al geef je die dingen een volledige reset, zowel voor als na de update, de inloggegevens en KPN instellingen blijven erin staan. Zonder speciale kabels / hardware zal het je niet gaan lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hoe vind ik een manier het geheugen uit te lezen en daarmee het wachtwoord te vinden voor mijn EB? Ik heb geen multicast, udp naar wan en ik kan de firewall niet uitzetten... redenen genoeg om het ding in de fik te steken. Ik heb 'm pas een paar dagen en heb er nu al genoeg van gehad, alleen is er het probleem dat de telefoon moet het blijven doen en dat wordt dan een probleem.

Zou er een JTAG o.i.d. op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 14-04 00:11
Vast wel JTAG, maar heb je dat al wel eens gebruikt? Je zal een voor dat plaform specifiek geschreven software nodig hebben, en als je dit topic hebt gelezen (en wat verder hebt gekeken dan je neus lang is) kan je weten dat die zo 1-2-3 niet te vinden is.
Veel plezier met je aansteker dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dang, had gehoopt dat de bootloader met JTAG te onderbreken was om dan voordat kpn z'n crapware gestart is geheugen uit te lezen. Geheugen chips uitlezen terwijl ie uit staat heeft geen zin he? Of is het dan niet gecodeerd opgeslagen. Of ik het al eerder gedaan heb, nee, maar proberen zal niet lastig zijn. Gaat ie kapot, hang ik er een standaard modem aan.. Dan maar geen telefoon, ik schakel 'm wel door.

Zou het kunnen een soort logger aansluiten en dan de update doen en kijken of de informatie zonder beveiliging langs komt? Dan zal het wachtwoord wat makkelijker te achterhalen zijn... (Behalve als de root account alleen via wan kan en dan via een specefiek ip..)

En ja, heb het topic uitvoerig gelezen voordat ik wat te melden had ;) En mn aansteker is leeg :-/ zal morgen even gas kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ben een klein stapje verder, het is mogelijk de complete configuratie te dumpen:

http://www.gnucitizen.org...-pwnin-the-bt-home-hub-4/

Is gewoon exploit, zoals de meeste apparaten met beperkingen hebben...

Dump config file: http://192.168.1.254/cgi/b/backup/user.ini// is de handige in dit geval.
Ik denk dat als je volledig beheer kan hebben (ook CLI) dat het flashen minder van belang wordt, vandaar dat ik het even post, misschien dat iemand er wat aan heeft.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
Al een tijdje de discussie niet meer gevolgd. Maar nu lees ik dat JohnKeates in staat is een jtag-verbinding op te zetten. Met een dergelijke verbinding zou het mogelijk zijn firmware onafhankelijk van de bootloader-versie op de box te zetten. Ook zou je daarmee de firmware in ongecodeerde vorm van de box kunnen halen (en dan extern kunnen analyseren).
Ik denk dat je daarvoor de ST780 in bootp-toestand moet brengen (box aanzetten met ingedrukte reset-knop tot power LED oranje flasht); dan zou met een tftp-programma de uitwisseling van data mogelijk zijn (?).
Zie:
- http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=57481
- http://wiki.openwrt.org/O...uch780WL?action=subscribe
- http://forums.whirlpool.net.au (zoek op speedtouch tftp - bootloader; dan krijg je o.a.)
- http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/894241.html
en verwijzingen op genoemde sites. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Een vriend van me heeft er 1 geflashed heeft ie me verteld daarom heb ik er 1 gekocht van het net .. alleen ik krijg het niet voor elkaar. Morgen is hij de sjaak als het niet lukt >:) En als het wel lukt post ik de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Okee ik ben via een andere site een tutorial tegen gekomen zonder Jtag.

Het gaat erom dat je de user ini aanpast. Ik weet niet of ik de link hier neer mag zetten maar ik denk dat het best informatief is aangezien het iemand daar wel is gelukt.

http://www.adslgg.nl/modu...ums&file=viewtopic&t=4567

Heeft iemand voor mij trouwens een userini die je nodig hebt bij stap 3. Ik wil namelijk backuppen maar daar is een ww voor nodig van een administrator.

[ Voor 19% gewijzigd door Chadi op 14-04-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dat ww kan je omzeilen met die eerder genoemde truc van mijn post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Okee, met behulp van de tut op adslgg.nl heb ik mn routertje geunlockt :) Firmware flashen overbodig.. kan alles nu toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259220

johnkeates schreef op donderdag 17 april 2008 @ 02:28:
Okee, met behulp van de tut op adslgg.nl heb ik mn routertje geunlockt :) Firmware flashen overbodig.. kan alles nu toch wel.
Dus als ik het goed heb jij dus die ExperiaBox met InternetPlusBellen zodanig open gekregen dat je nu wel alle settings kan veranderen?

En hoe stel je vervolgens je internet weer in, doe je dit dan via de meegleverde CD van KPN?

Doordat je natuurlijk de ini terug zet heb je allle instellingen weer zoals ze voorheen ook stonden :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 259220 op 17-04-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de volledige toegang tot mijn router maar ik ben niet bereikbaar met mijn telefoon? Enig idee wat ik nog extra moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpeter
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-01 11:18
hallo.

ik zelf zit er dus nu ook mee te stoeien.
en zat te denken.
is er nix mogelik met een programatje dat van allerlij wagtwoorden gaat uit proberen net zo lang tot hij de goede heeft.
of is er toevalig stiekem niet een kpn medewerker die gewoon eens wil gaan lekken en dus het wagtwoord wil zeggen ;)
overigens is kpn op zig heel vies HIHI ze verkragten altijd hun produkten door hun eige troep er in te duwen
sorrie voor mijn plat nederlands. en voor de taal fouten maar mijn speling is nog al beroerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker iets veel msn of sms taal gebruikt ;) . De exploits die hier eerder worden aangegeven kun je ook gebruiken om de ini file te downloaden en terug te zetten, dat werkt want sinds gisteren kan ik bij alle onderdelen van mijn experiabox komen.

Een neveneffect wat ik er nu wel bij heb en nog steeds niet uit heb is dat mijn telefoon in gesprek is en dat mijn experiabox niet geregistreerd kan worden bij de VOIP server???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Oh ik had bijna die van mij weer verkocht. En als je de box helemaal gaat resetten? Als je dus de reset knop indrukt met een pinnetje en aanzet?? Zitten die instellingen dan nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chadi schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:03:
Oh ik had bijna die van mij weer verkocht. En als je de box helemaal gaat resetten? Als je dus de reset knop indrukt met een pinnetje en aanzet?? Zitten die instellingen dan nog wel goed?
Nog niet geprobeerd maar het is nu 2 tellen om de ini file weer terug te zetten als de experiabox om wat voor reden dan ook zou moeten worden gereset..

Ik heb de ini aangepast en deze gewoon opgeslagen zodat ik hem makkelijk terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Als ze dan wel goed zitten kan je hem met iedere ander firmware flashen en alsnog aanpassen zoals je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chadi schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:33:
Als ze dan wel goed zitten kan je hem met iedere ander firmware flashen en alsnog aanpassen zoals je wil.
Probleem bij mij nu is dat ik geen connectie met de VOIP server kan krijgen en dus niet kan bellen ;( Dus ben bang dat er bij KPN iets van een check zit op de inhoud van het ini bestand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dus als ik het goed begrijp kun je met een KPN Experiabox (speedtouch 780) nu d.m.v. een exploit de ini file importeren die je nodig hebt om je DSL verbinding en VOIP op te kunnen zetten?
En hierna is het dan mogelijk om de standaard firmware te installeren?

De sx551 versie zou je eventueel ook kunnen flashen met een zweedse firmware.
Ik weet echter niet zeker of de SX551 ook netjes standaard is, als je hem reset.
Ik heb er een tijd eentje gehad, echter bij resetten kwam deze gewoon netjes leeg te voorschijn.

[ Voor 33% gewijzigd door .NCK op 11-05-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 19:18
goedendag,

ik heb een speedtouch 780 van fiberworld gekregen, en ik heb geprobeerd om deze te flashen met nieuwere firmware ... het programma vind modem, ik moet mijn inloggegevens opgeven, maar na het starten van de flash, geeft het programma ineens aan dat er geen reactie van het modem zou komen.

ik probeer de exacte melding nog hier aan te geven

Serial Number: CP0xxxxxxx

Software Release: 6.2.16.3

Product Code: 36035800

ik heb de 6.2.29.2 firmware die ik er op wil zetten

update

firmware update programma geeft

"het toestel reageerd niet tijdens detectie"

[ Voor 32% gewijzigd door Juan op 13-05-2008 20:45 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

@The_ZoMaaR: ik mag aannemen dat je wel de juiste sipserver en sipgegevens gebruikt ? ;)
Geeft ie nog iets nuttigs terug qua logging? Of alleen "register failed"?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
JUAN schreef "het toestel reageert niet tijdens detectie".
Is de update inmiddels al gelukt?
Soms helpt het als je:
1. de firewall uitschakelt en
2. de PC waarvan je de update uitvoert een vast IP adres geeft bv 192.168.1.70.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 12:13

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik kwam het volgende tegen:

http://www.adsl-forum.nl/...ums&file=viewtopic&t=4567

Helpt dit om een Experia Box te kunnen gebruiken met Telfort internet+telefonie?

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226855

Exar schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:34:
De herstel tool wil nu ook het wachtwoord... en dat heb ik niet.... help. 8)7
Wachtwoord blanko laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226855

lSltAlKeR schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:10:
Het doet niet echt ter zake of die nu van Planet Internet komt of welke andere provider dan ook!

HCCnet, XS4all, Planet, Hetnet,

Feit is dat KPN zorgdraagt voor de apparatuur!

Wij zijn al jaren klant via Planet Internet connected by KPN
Dit klopt echt niet wat je zegt lSltAlKeR :( Ik kan je verzekeren dat er ten eerste bij zowel de drie verschillende providers (Planet, HetNet en KPN) als de verschillende abo-vormen de modems (Thompson Alcatel SpeedTouch 780i, Siemens Gigaset SX551 ExperiaBox, Siemens Gigaset SSX552 ExperiaBox) zeker niet dezelfde firmware hebben en hoogst waarschijnlijk niet eens dezelfde bootloader hebben. De meeste ADSL modems flash je binnen no-time, ook al is de bootloader enigzins aangepast.

Hetgeen wat nu speelt is dat de betreffende Thompson Alcatel SpeedTouch 780i voor de Multiplay diensten compleet is aangepast ten aanzien van ADSL modems en dat wij dus allen de ST780 genaamd ExperiaBox willen flashen naar een originele versie maar dit houd de bootloader tegen welke moeilijk te herschrijven is. 8)7 Ik hoop dat het nu enigzins duidelijker is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bughunter2
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Voor mensen die Administrator rechten willen in hun Speedtouch 780WL Experiabox:

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=75&pid=273

[ Voor 22% gewijzigd door bughunter2 op 23-03-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik vraag me het volgende af... is de oude experia (siemens) dusdanig te flashen/aan te passen dat ie via de usb aangeloten HD als webservertje draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als veredelde SIP adapter issie ook nog niet bruikbaar? :?

krijg hem wel zo gek dat zn ping etc vanaf de CLI wel keurig gestuurt worden via mn linux bak naar het internet.. maar VOIP blijft t vertikken? t lijkt idd dat DSL up moet zijn voor die een VOIP connectie wil openen :r bah!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Nick39

Hier gaat het over de Speedtouch Experiabox, niet de Siemens Experiabox.

@ SMSfreakie

Hij wel te gebruiken als SIP ATA, maar er moeten wel dingen verandert worden via CLI.
Hier is een beter topic daarover: Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP
Het gaat wel over de 716, maar die lijkt erg veel op de 780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
cornfed99111 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:29:
@ Nick39

Hier gaat het over de Speedtouch Experiabox, niet de Siemens Experiabox.

@ SMSfreakie

Hij wel te gebruiken als SIP ATA, maar er moeten wel dingen verandert worden via CLI.
Hier is een beter topic daarover: Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP
Het gaat wel over de 716, maar die lijkt erg veel op de 780.
hmm ja dat 716 topic heb ik al door gespit.. maar ergens.. gaat t toch fout op mijn 780 :(

hij ligt nu er maar wat nutteloos bij als Access Point :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Wat heb je dan geprobeerd? Zo weten we ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
cornfed99111 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:18:
Wat heb je dan geprobeerd? Zo weten we ook niet veel.
ik zal ff noemen wat wel werkt :)

nslookup werkt prima.. hostnames resolven zou imo niet t probleem mogen zijn.
traceroutes werken ook goed, gaan keurig via mn linux bak en zo het internet op. zou dus ook moeten kloppen..

alleen om 1 of andere voor mij nog niet gevonden reden weigert die zn telefoon deel aan te slingeren..

ik blijf maar zo`n mooi rood kruisje houden :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Welk adres staat er in je Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork voor je 780
ingesteld? Normaal staan er twee: een 192.168.x.x en een 10.0.0.x ip.

Je moet maar één instellen in de scope van je DHCP server. Twee is teveel.

Probeer dat eens.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 21-07-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Als je een Experia Box hebt van KPN van speedtouch.
En je hebt InternetPlusBellen.
Is die modem dan te vervangen met een andere modem uit de winkel?
Dat je ook gewoon kunt bellen via modem.
Zo ja, kun je het laten zien welke modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
srry dit kan weg

[ Voor 101% gewijzigd door Twanjo op 22-07-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
cornfed99111 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:53:
Welk adres staat er in je Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork voor je 780
ingesteld? Normaal staan er twee: een 192.168.x.x en een 10.0.0.x ip.

Je moet maar één instellen in de scope van je DHCP server. Twee is teveel.

Probeer dat eens.
hmm met alle ip ranges er uit op 192.168.x.x na krijg ik exact het zelfde ;(

ping / traces werken goed, alleen SIP blijft gewoon onberijkbaar..

maar goed kan er nu ook ff verder niet al te veel mee klooien :D

ding staat thuis op Zolder en ik op Campzone :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

eXaLy schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:19:
Als je een Experia Box hebt van KPN van speedtouch.
En je hebt InternetPlusBellen.
Is die modem dan te vervangen met een andere modem uit de winkel?
Dat je ook gewoon kunt bellen via modem.
Zo ja, kun je het laten zien welke modem?
Dit is niet aan te raden; je komt niet achter je SIP gegevens en kan dus niet bellen waardoor telefonie onbruikbaar wordt. Het ADSL signaal zal wel prima werken op andere ADSL(2+)-modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 42142 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:29:
[...]

Dit is niet aan te raden; je komt niet achter je SIP gegevens en kan dus niet bellen waardoor telefonie onbruikbaar wordt. Het ADSL signaal zal wel prima werken op andere ADSL(2+)-modems.
hm das best zuig? je zou maar een ander modem willen gebruiken. kan je je hele SIP niet meer gebruiken..? goed bezig bij KPN dan :r

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
SMSfreakie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:13:
[...]

hm das best zuig? je zou maar een ander modem willen gebruiken. kan je je hele SIP niet meer gebruiken..? goed bezig bij KPN dan :r
De experiabox is in bruikleen en dus niet je eigendom. Logisch dat ze de firmware onder hun
controle willen houden. Het is immers eigendom van KPN.
Daarbij komt nog dat ze maximaal willen verdienen aan het telefoniegebeuren.
Een vrij configureerbare sip client past daar niet bij... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
cornfed99111 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:47:
[...]

De experiabox is in bruikleen en dus niet je eigendom. Logisch dat ze de firmware onder hun
controle willen houden. Het is immers eigendom van KPN.
Daarbij komt nog dat ze maximaal willen verdienen aan het telefoniegebeuren.
Een vrij configureerbare sip client past daar niet bij... :X
mja
dat ze je niet de SIP instellingen in de experiabox laten veranderen kan ik me voorstellen,
maar dat je je nummer niet op een losse ATA oid kan gebruiken is toch verre van handig?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
3:29 uur nog posten? Je maakt het wel laat daar op die camping :+ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269145

Ik had ook problemen, ik heb reeds de SpeedTouch 780i WL maar het probleem waar ik al 16 dagen mee bezig ben werd maar niet opgelost, het probleem betreft een lage bandbreedte en een zeer lage download 299 KByte/Sec op een 20 Mbit Premium abo. van KPN wat doen ze nu ze sturen mij die Experia Box terwijl ze wisten dat ik de orginele SpeedTouch heb. Als ik deze gebruik verbreekt de DSL gewoon/en of de snelheid gaat erg omlaag of hij blijft maar jumpen tussen ADSL en ADSL2+ toen ik die Experia Box aansloot verbrak hij de DSL verbinding niet meer hmmm? Toch na 14 dagen bellen met KPN komt er geen oplossing betreft het zeer laag download getal van 299/316 KByte en een banbreedte van 14 Mbit, ze zeggen dan dat de oorzaak ligt aan het feit dat ik 2 km van de centrale af zit bul*$%#" uiteraard en inderdaad op mij oude SpeedTouch kan ik gewoon mij SIP gegevens invoeren maar bij die Experia Box niet. Als ik dan al mijn oude SpeedTouch gebruik verlies ik steeds het DSL signaal, men verteld mij dan dat deze defect is (wat niet zo is) dus ga ik dit eens proberen:

telnet 192.168.1.254

username Administrator

password (leeg)adsl config opermode=adsl2plus

Probleem is alleen dat er verschillende firmwareversies zijn waarbij het commando weer anders is
de volgende opties zijn dus ook mogelijk

adsl config opermode=multi_adsl2plus

adsl config xdsltype=adsl2+

adsl config opermode=adsl2plus

Werkt mijn oud modem (ST-780i WL) dan wel kan ik SIP weer zelf instellen, vraag mij af wat ze aan het maken zijn daar bij KPN, ze bieden je 20 MBit aan en je houd een bandbreedte over van net 14 MBit op een ADSL2+ link, maar ja uiteraard door die 2000 meter kabel naar de centrale verlies ik even 6 Mbit volgens KPN en dat was ook erg normaal, hun lijn versterker na kijken doen ze niet want ik heb geen zaak ahumm okay dat is duidelijk genoeg :( Nu dat planet -- KPN geworden is komen ze met een omgebouwde SpeedTouch 780 en wel de Experia Box! Ze waren reeds zo met de vaste telefoon lijn (macht) nu doen ze het weer je de vrijheid afnemen van instellen en dwingen SIP van KPN te gebruiken toch?

Groetjes,
Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
  • Laatst online: 31-08-2024
Gelukt!

In het kort als volgt:

1. downgrade de firmware met de herstelsoftware van kpn;
2. maak een backup van de instellingen;
3. wijzig dit bestand (voeg een superuser to etc);
4. lees deze instellingen weer in;
5. gebruik een configuratie wizard om de instellingen aan te passen;
6. klaar.

1 is nodig, omdat er anders een password gevraagd wordt bij 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Anoniem: 269145 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:02:
Ik had ook problemen, ik heb reeds de SpeedTouch 780i WL maar het probleem waar ik al 16 dagen mee bezig ben werd maar niet opgelost, het probleem betreft een lage bandbreedte en een zeer lage download 299 KByte/Sec op een 20 Mbit Premium abo. van KPN wat doen ze nu ze sturen mij die Experia Box terwijl ze wisten dat ik de orginele SpeedTouch heb. Als ik deze gebruik verbreekt de DSL gewoon/en of de snelheid gaat erg omlaag of hij blijft maar jumpen tussen ADSL en ADSL2+ toen ik die Experia Box aansloot verbrak hij de DSL verbinding niet meer hmmm? Toch na 14 dagen bellen met KPN komt er geen oplossing betreft het zeer laag download getal van 299/316 KByte en een banbreedte van 14 Mbit, ze zeggen dan dat de oorzaak ligt aan het feit dat ik 2 km van de centrale af zit bul*$%#" uiteraard en inderdaad op mij oude SpeedTouch kan ik gewoon mij SIP gegevens invoeren maar bij die Experia Box niet. Als ik dan al mijn oude SpeedTouch gebruik verlies ik steeds het DSL signaal, men verteld mij dan dat deze defect is (wat niet zo is) dus ga ik dit eens proberen:

telnet 192.168.1.254

username Administrator

password (leeg)adsl config opermode=adsl2plus

Probleem is alleen dat er verschillende firmwareversies zijn waarbij het commando weer anders is
de volgende opties zijn dus ook mogelijk

adsl config opermode=multi_adsl2plus

adsl config xdsltype=adsl2+

adsl config opermode=adsl2plus

Werkt mijn oud modem (ST-780i WL) dan wel kan ik SIP weer zelf instellen, vraag mij af wat ze aan het maken zijn daar bij KPN, ze bieden je 20 MBit aan en je houd een bandbreedte over van net 14 MBit op een ADSL2+ link, maar ja uiteraard door die 2000 meter kabel naar de centrale verlies ik even 6 Mbit volgens KPN en dat was ook erg normaal, hun lijn versterker na kijken doen ze niet want ik heb geen zaak ahumm okay dat is duidelijk genoeg :( Nu dat planet -- KPN geworden is komen ze met een omgebouwde SpeedTouch 780 en wel de Experia Box! Ze waren reeds zo met de vaste telefoon lijn (macht) nu doen ze het weer je de vrijheid afnemen van instellen en dwingen SIP van KPN te gebruiken toch?

Groetjes,
Frans
Dat ze je een Experiabox sturen is gek omdat ik begrijp dat je geen IPB hebt. Overigens is een snelheid van 14 mbit op 2 km. afstand nog niet zo gek hoor, ze bieden snelheden tot 20 mbit aan, en dus heb je absoluut geen garantie. Heb je trouwens al geprobeerd je 'oude' SpeedTouch te upgraden, de firmware that is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273414

Hallo allemaal. Nieuw hier, maar deels dankzij dit topic heb ik SuperUser toegang op mijn lieve modempje ^^ Vandaar dat ik zo lief ben de boel even stap voor stap uit te leggen.

Hier volgt een makkelijke uitleg in stappen, om de KPNUser te wijzigen naar SuperUser. Rete-eenvoudig eigenlijk, indien je t even weet.

Wat is anders aan deze methode
Gebruik van Firebug en Firefox voor html aanpassingen die de modemsoftware omleiden om vervolgens backups terug te kunnen zetten met de gewenste aanpassingen die er voor zorgen dat het huidige 'kpn' gebruikersaccount SuperUser is en alle mogelijkheden op de modem toegankelijk maakt *luchthap*.

Wat heb je nodig
Een Experia Speedtouch 780 modem (no shit Sherlock!! XD)
Firefox met de add-on Firebug
Kladblok
KPNuser toegang (dit is standaard, dus http://192.168.1.254)

Wat heb je NIET nodig
Een wachtwoord van je KPN user. Hetgeen waar iedereen naar zoekt is dus overbodig. Hoera!

1. Download de config-backup
'Ja maar ik heb geen toegang want ik heb een wachtwoord nodig voor het ophalen van mijn backup-config'
Niet getreurd, lief kind. Probeer dit eens:
http://192.168.1.254/cgi/b/backup/user.ini//
Uitleg: De slashjes achter deze url zorgen ervoor dat je 'm zonder problemen kan downloaden. Foutje in de modemsoftware, denk ik.

2. Rename de config-backup naar 'user.ini'
Spreekt voor zich. Zo niet, zie disney.com en vermaak je daar verder.

3. Wijzig de user.ini voor SuperUser
Open in kladblok en vind de regel 'role=KpnUser' en verander dit in 'role=SuperUser'. Sla op!

4. Zet de aangepaste config-backup terug
'Maar oh grote BabyAap, ik kan niet uploaden daar!'
Ahaaa, maar hier, mijn jong, komt Firefox met Firebug van pas.
Dus installeer beiden (zie de urls in de lijst wat je nodig hebt).
Ga naar: http://192.168.1.254/cgi/b/bandr//
Open Firebug (F12), ga naar de tab 'HTML' en typ in het zoekvenster rechtsboven de term 'restore'.
Hij vindt de regel '/cgi/b/restore/'. Wijzig dit naar '/cgi/b/restore//', dus een extra slash, en druk op de enterrrrrrknop op uw mooie toetsenbordje.

Druk nu op bladeren, zoek 'user.ini', druk op 'nu configuratie herstellen...', bevestig de boel, laat 'm ff laden en voila. Klaar. Dat was 't al.

SUPAH USAH!! :D

Kleine dingetjes die wellicht van groot belang kunnen zijn
Ik heb wel de update van KPN geinstalleerd, maar met oudere versies zou het volgens mij juist moeten lukken. Zo niet, zie de volgende link:
KPN herselsoftware

BELANGRIJK: Ben je dit ECHT van plan, download eerst de herstelsoftware!! Zonder internet is het nogal lastig. Zorg hiernaast ook voor KABELinternet (dus NIET draadloos, dat werkt niet).

Om te kunnen herstellen moet je de fabrieksinstellingen terug zetten, ondertussen je modem uitzetten om zo de boel softwarematig te slopen en klaar te maken voor een modemherstel. Doe je dit dan niet vraagt ie om het beruchte wachtwoord wat iedereen zoekt. Installeer de herstelsoftware, uiteindelijk vraagt ie om een wachtwoord wat je gewoon kan annuleren en de installatie vervolgens te voltooien. Hierna deed ie bij mij vaag (geen internet door userbeperking, geen modemtoegang) en moest ik mijn modem een harde reset (reset inhouden) geven. Hierna deed ie het weer maar de 'update user' stond nog wel in de backup-config dus ik ga er van uit dat het herstelbestand wel wijzigingen heeft gemaakt.

ik ben niet verantwoordelijk voor schade, dat snappen jullie wel. Hier toch 2 screens voor 'bewijs'.
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/220/proof1as7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/4457/proof2lv8.th.jpg

Ik hoop hiermee mensen te helpen te ontsnappen van de KPN modem dictatuur. Succes! ^^

Anoniem: 124137

Ideaal! Ik ben superuser! En dat zonder die 100 stappen met resetten etc. Hoopte alleen dat ik inbraakdetectie nu uit kan zetten, maar helaas. Ik dacht namelijk dat dit mijn hoge pings veroorzaakte op gameservers van unreal en css (en gewoon www.google.nl in cmd). Wel kon ik de firewall uitzetten, maar dit hielp niet.

Kan iemand mij misschien vertellen wat er handig is aan superuser zijn? Welke instellingen ik nu kan/moet veranderen? Verder heb ik nog een andere vraag: update de modem nu nog uit zichzelf en moet ik dus na die update weer deze stappen volgen, of blijf ik superuser? Verder nog bedankt voor de uitleg BabyAap.
Pagina: 1 2 Laatste