EB cardetailing tot aan uw huis
Ik ben benieuwd welke mods er dit jaar komen te staan (waarschijnlijk weer een aantal die op het NK stonden, daar zaten immers best aardige tussen).
Dat idee heb ik ook. Zeker als je bedenkt dat vorig jaar de eerste editie was, dus nog redelijk onbekend bij de meeste mensen. Nu hebben meer mensen ervan gehoord dus verwacht ik ook wel wat meer inschrijvingen. En als ik kijk wat er zo bij de topics hier in CM staat zitten er erg mooie tussen. Valt wel op dat het voornamelijk Caseconstructies zijn, en relatief weinig casemods. Maar het is natuurlijk afwachten wat ervan ingeschreven wordt.TEAMIKKE schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:05:
Ik heb het gevoel dat deze editie een stuk zwaarder wordtEen hoop goede mods in de maak en in een paar maand kan nog een hoop komen.
Trouwens nog vraagje aan Ed, is het toevallig de huishoudbeurs, of een andere beurs waar voornamelijk vrouwen aanwezig zijn? Dan denk ik namelijk dat ik een betere kans maak met de knuffelkubus voor de publieksprijs als met m'n nieuwe mod
Verwijderd
Ik moet er toch wat meer druk achter zetten om hem af te krijgen denk ik
Maar goed , mooi dat het gewoon doorgaat. Wat mij betreft is dit misschien ook wel de "vervanger" voor het NKCM. Zet em op mensen die er aan mee doen, may the best win !
De prijzenpot is mooi (gezien van vorig jaar) en stimuleert veel modders denk ik nog meer ! (Niet dat je het perse daarvoor doet, maar een beetje om de kosten te drukken zeg maar.) Zonde, ik krijg m'n mod (jawel; geen CIP.. geen tijd voor :-)) niet op tijd af om uberhaubt in te schrijven, maar ik kom zeker op de laatste dag wel kijken !
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ach, je hebt nog zeker 3 maanden, moet toch lukken om af te krijgen. Desnoods stop je gewoon met school of je werkk8skaaay schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:43:
De prijzenpot is mooi (gezien van vorig jaar) en stimuleert veel modders denk ik nog meer ! (Niet dat je het perse daarvoor doet, maar een beetje om de kosten te drukken zeg maar.) Zonde, ik krijg m'n mod (jawel; geen CIP.. geen tijd voor :-)) niet op tijd af om uberhaubt in te schrijven, maar ik kom zeker op de laatste dag wel kijken !
Mwah, ik hoop binnen nu een een maand een CIP te starten ofzo en ik heb geen zin om m'n werk slecht te doen. (Ik ben beetje perfectionistisch (Of hoe je het schrijft))
Of is het zo dat bij een CM de originele kast duidelijk herkenbaar moet zijn? Of in iedergeval voor het grootste gedeelte intact?
Ik vraag dit omdat ik begon te twijfelen bij de (CCIP) The BFG omdat daar practisch een hele (shuttle) kast in zit?
Verwijderd
Mijn inschrijving is in ieder geval onderweg. Ben nog even bezig met een samenvatting over mn kast tot nu toe, maar de deadline gaat helemaal lukken.
Proost, op een mooi evenement alvast!
Verwijderd
Dat hoeft niet, de vorige tBCL is er helemaal geen gezeik geweest, alleen maar hulde en dat hoort bij een geslaagd evenement.Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:13:
Gezeik heb je altijd. En op de TBCL zal ook wel weer allerlei kritiek komen.
Ik heb iig al weer zin in versie 2.0, ik hoop dat ik mijn kast optijd af krijg. De locatie is echt super Ed!
Verwijderd
Maar weet je wel zeker dat je 't gaat halen? Je concurrentie (Frenkie) is nu al heel erg groot, en dat is een kast/gun/whatever die al af is, bij jou zijn 't alleen een paar (prima) ideeen en een MDF frame.
Maar je hebt waarschijnlijk tot eind augustus nog tijd om full time aan je CC te besteden, en vanaf overmorgen ook een budget om dat te doen, en ik heb respect voor je inzet, dus misschien gaan we op TBCL een mooie kast van je zien.
Ik hoop van wel, en zo niet: kijk naar bv. waterkoud. Mooie mods/constructions hebben hun tijd nodig.
Maar dat is een keuze natuurlijk die je moet overwegen als je een CC bouwt. Ik zou wel aanraden om in te schrijven. Mocht je wel heen gaan heb je hele leuke dagen
Ach, ik heb daar niet eens rekening mee gehouden met het maken van m'n casemods. Ik doe wat ik leuk vind en waar ik zin heb om te bouwen. en meedoen aan wedstrijdjes is dan gewoon leuk, maar ik bouw deze dingen niet alleen om te winnen.TEAMIKKE schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:28:
Maar dat is een keuze natuurlijk die je moet overwegen als je een CC bouwt. Ik zou wel aanraden om in te schrijven.
Ehh, bedoel je niet ER heen gaan. Als iemand heengaat zijn dat over het algemeen minder leuke dagenMocht je wel heen gaan heb je hele leuke dagen
Verwijderd
Dus dat lukt me nu gewoon niet.
En Ediejo...je hebt geen e-mail in je profiel staan, dus kan je niet mailen.
NVM...heb em al
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 16:58 ]
HéhéTerw_Dan schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:42:
[...]
Ach, ik heb daar niet eens rekening mee gehouden met het maken van m'n casemods. Ik doe wat ik leuk vind en waar ik zin heb om te bouwen. en meedoen aan wedstrijdjes is dan gewoon leuk, maar ik bouw deze dingen niet alleen om te winnen.
[...]
Ehh, bedoel je niet ER heen gaan. Als iemand heengaat zijn dat over het algemeen minder leuke dagen
Ik heb er ook geen rekening mee gehouden hoor. Ik bouw gewoon wat ik zelf mooi vindt
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Verwijderd
Post hem iig even in het kleine mod topic danEdmin schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:16:
Hmm..mijn eerste CC (nee, geen CCiP thread) is bijna af, maar ik schrijf me niet in. Het is toch meer een testcase (pun intended), bedenk ik me net. Maar ik kom zeker kijken!
Waarom niet inschrijven? In het ergste geval kom je niet door de voorrondes heen.Edmin schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:16:
Hmm..mijn eerste CC (nee, geen CCiP thread) is bijna af, maar ik schrijf me niet in. Het is toch meer een testcase (pun intended), bedenk ik me net. Maar ik kom zeker kijken!
[ Voor 17% gewijzigd door Edmin op 08-08-2007 20:33 ]
Goeie vraag, ik heb dezelfde vraag ook gesteld voor ik op forums ging posten. Ik denk zelf dat grens tussen CC en CM niet zwart-wit is, maar dat er een heel groot grijs gebeid tussen ligt. Vorig jaar heb ik de CM gewonnen, dit jaar ga ik voor de CC. Nog mooier lijkt me de publieksprijs
Ik heb de BFG in ieder geval wéér geupdate, en ik denk dat het publiek ook die update zal waarderen. Ondertussen ben ik al vrij ver met een nieuwe CC, maar die houden jullie nog te goed van me. Mss binnenkort op GoT en het NedEd forum ? Wie weet....
De regels voor het tBCL 2007 zijn in ieder geval strenger geworden en zeker voor mijn case een stuk moeilijker. We zullen zien.....
Frenkie
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Jawel
En is het laatste jurylid al bekend? (als er idd nog een 10e bij moet komen).
Hoef je niet te stressen en dan is het rijtje 'NKCM-winnaar 2005', 'NKCM-winnaar 2006' ook mooi aangevuld
Verwijderd
We zitten in september en begin september zouden we met meer informatie naar buiten komen. Betreffende de locatie van de tBCL.
Vele hebben al zitten denken in de richting van Gameplay!
Ed is inderdaad in onderhandeling met Gameplay voor de editie 2007 van de tBCL. we hadden gehoopt begin september naar buiten te komen met de locatie. Maar het is nog niet 100% rond met Gameplay. Dus kan ik nog niet zeggen we gaan naar Gameplay met de tBCL maar het ziet er wel erg goed uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 18:47 ]
Verwijderd
Jij bent mij ook wel eens een stapje voor geweestwaterkoud schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:46:
Je bent me net voor Neander. Ediejo is inderdaad nog in onderhandeling met Gameplay, maar het ziet er goed uit en de kans dat het gaat lukken om op Gameplay te mogen staan is zeer groot. Nu is het aan de modders om te zorgen dat we ook een groot aantal aanmeldingen krijgen van casemods en casebuilds.
Verwijderd
Dat is iig een evenement, waarbij veel mensen komen, dus genoeg mensen die even een kijkje nemen bij je casemod
Zijn dat dezelfde hallen als waar de HCC beurs altijd wordt gehouden?
Verwijderd
Verwijderd
en ik ben je weer voor waterkoud .....Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:26:
En dan worden geruchten toch werkelijkheid..... de TBCL zal plaatvinden tijdens GAMEPLAY. Gezien de bezoekeraantallen die dit evenement trekt is dit de plaats waar je een mod aan het grote publiek laat zien .... De Ediejo heeft dat toch maar mooi voor elkaar nietwaar.![]()
![]()
Verwijderd
Nooit op gelet, maar maakt verder ook niet uit...moet ik even aanpoten om alles af te maken.
Hopelijk komen er nog meer sponsoren bij het lijstje van Ed...
Ik heb er zin aan, en in de herfstvakantie hoop ik m'n kastje toch wel zo goed als klaar te krijgen!
Nu allemaal modden als een gek om mee te kunnen doen aan het tBCL.
Verwijderd
Handig dat je dit even hebt na gevraagdwaterkoud schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:14:
Heb het even nagevraagd bij Ed, maar de mods hoeven inderdaad niet af te zijn op 10 november. De casemods worden wel beoordeeld zoals ze op dat moment zijn en als het een goede mod is, is dat ook wel te zien als het nog niet af is. Is de kast echter mijlen ver verwijderd van het eindresultaat en kan iedereen op zijn vingers natellen dat de mod ook nooit op tijd klaar zal zijn dan heeft het ook weinig zin om mee te doen, want dan kom je de voorronde niet door.
Nu allemaal modden als een gek om mee te kunnen doen aan het tBCL.
Ik neem aan dat je wel een foto met datum moet insturen op 10 november, in de staat zoals de kast dan in verkeerd?
Enige opluchting dat ik nog iets meer tijd heb....komt wel goed
Echter heb ik nu bijna mijn 1e CC af, foto's kommen hier nog n keer langs
[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 11-10-2007 14:29 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Verder nog even wat informatie voor de deelnemers die overnachten.
http://tbcl.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=52&t=242
Ed geeft tevens nog wat tips over het bruisende nachtleven in Utrecht
Hopelijk ben ik in de mogelijkheid langs te komen, mods kijken en ouwenhoeren
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Gefeliciteerd allen !
Verwijderd
Knip - mailadres
Thanx Frenkie!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 20:49 ]
Ik stel eerst even de meeste deelnemers voor ( indien aanwezig ) met hun case.
De caseconstructies:
De WW2 case van PeeWee
Pieter Veenstra met zijn Granite case
Dirk Visser met zijn Red Storm Ten
Frenkie met zijn BFG
Sebastiaan met zijn C&C Tiberian Sun Temple of NOD
De casemods:
Elsleure's Zerocool case
Richards LXfusion case
Gert met zijn StarCraft II: Protoss case
Stievius met zijn Xionized case.
Kenny met zijn Invicta case.
Dan nog een paar impressie foto's van gameplay:
De Point Of View stand waar het tBCL plaatsvind.
Wellus, nietus, wellus, nietus, wellus, nietus .......
"You dare to lay your hand on me, BOY !? "
Dirk had zijn handen vol......
Mine! mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine!!!!!
tot zover dit mini-verslagje.
Het was echt grappig om te zien hoe de meute ineens richting de tbcl-stand komt toen Ed op het dak ging staan om goodies te gooien
@ Teamikke: Zo kon je juist goed alles van dichtbij bekijken
[ Voor 7% gewijzigd door brinkdinges op 23-11-2007 21:04 ]
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
Al hoewel het wel opvalt dat veel mensen toch wel aan de mods zitten te prutsen. Ze brengen natuurlijk geen schade aan, maartoch... Iig is er goede controlle op.brinkdinges schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:02:
En ik ben weer thuisGezellig was het wel, maar ontzetted veel lawaai van de rest van de beurs. Leuk om iedereen weer te spreken en een paar nieuwe gezichten te zien
![]()
Het was echt grappig om te zien hoe de meute ineens richting de tbcl-stand komt toen Ed op het dak ging staan om goodies te gooienEn hoe diezelfde meute een minuut later weer weg was om nog meer gratis dingen te vangen bij andere stands
@ Teamikke: Zo kon je juist goed alles van dichtbij bekijken
Anyway, de caseconstructie afdeling is trouwens ook de gevaarlijkste: Mijn BFG heeft een dolk waarmee ik de mensen opensnij, naast me staat de Tempel met een oogverblindende laser, strompel je dan nog een verder dan wordt geplet door de Granite case, waarna je vingers door de Red Storm ventilatoren tot moes worden gemalen ! Kijk dus maar uit !
Verwijderd
Frenkie123 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 22:25:
Klopt, mensen zitten vaak aan de draaiknoppen van Red Storm Ten. Staat er ineens een ventilator weer stil.... GRRRR!!
Anyway, de caseconstructie afdeling is trouwens ook de gevaarlijkste: Mijn BFG heeft een dolk waarmee ik de mensen opensnij, naast me staat de Tempel met een oogverblindende laser, strompel je dan nog een verder dan wordt geplet door de Granite case, waarna je vingers door de Red Storm ventilatoren tot moes worden gemalen ! Kijk dus maar uit !
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 04:24 ]
haha!
al vind ik wel dat ie de mooiste case heeft, dat rood is echt stoer uitgewerkt!
En de grootste case, dat ding is echt gigantischRebels schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 04:56:
[...]
haha!
al vind ik wel dat ie de mooiste case heeft, dat rood is echt stoer uitgewerkt!
Casemod: Cubeleon
Dan zie ik je danGodric schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:48:
Ziet er allemaal goed uit, ik kom zondag even langs.
Als 'vakjury' maar liefst
Fraaie mods, alle tien, ik heb er niet op gelet wie er bij mij het hoogste gescoord heeft, en ben errrug benieuwd naar de uitslag
Verwijderd

Ja, die stemmen tellen, das geen picknick. Ben benieuwd hoeveel het er echt waren, maar de stapel was zo'n 20cm dik.... En het papier vrij dun...
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 22:24 ]
De rest weet je ook of niet?saikoboarder schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:26:
ik krijg net bericht dat de WW2 case van PeeWee 5de is geworden.
Ik heb die case gemaakt voor PeeWee en hij stuurde mij dat net. Dus ofwel is het waar ofwel wil hij mij afzetten met de prijzen
[ Voor 28% gewijzigd door sky- op 25-11-2007 17:17 ]
hij heeft het hele gebeuren betaald en gezegd hoe hij het graag zou hebben.
Ik casemod heel graag maar ik heb niet om de 6 maand een nieuwe kast nodig.
Verwijderd
Ik moet zeggen een erg mooie kast , ik was er zeker van gecharmeerd!
Omdat ik de uitslag nog mis, zet ik hem maar even online. Volgens mij klopt ie zo, maar schiet me niet neer als er een plekkie verkeerd staat!
Edit: Volg het linkje van XplodingForce maar, die is completer en klopt tenminste helemaal!
[ Voor 34% gewijzigd door Godric op 26-11-2007 10:17 ]
tBCL was heel erg gaaf, ik heb helaas zelf geen foto's kunnen maken, maar die zijn er al. Echt fantastisch om alle mods eens in het echt te zien en te kunnen kletsen met de makers.
Everybody lies