Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwaz schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:37:
[...]

Ik had ook dit probleem. Ik had namelijk tcpip.sys gepatcht om zo error 4226 te voorkomen (aantal half-open verbindingen te hoog; in mijn geval staat het standaard op maximaal 10, ik heb Home Premium).

Oplossing was de originele tcpip.sys weer terug te zetten en voila, het netwerk werkt.

Ik vind het best vervelend dat Vista x64 nu geen non-signed drivers meer toelaat, programma's als Rivatuner, RMclock werken nu niet. Ergens op het Internet las ik dat Microsoft dit vanaf SP1 wil veranderen, geen idee of dit waar is.
ja thnx voor de headsup. had dit ook al opgelost door die patch te verwijderen en te restoren.
heb 15 mbit lijn dus al wel weer port clogging krijgen maar dat komt wel goed.
nu heb ik aleen belkin nog gemailed waneer er eens x64 signed vista drivers komen voor mijn nostromo N52

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

OMG Heerlijk, ik moet dit even kwijt :) Eindelijk werkt het fatsoenlijk. Ik had sinds het begin al problemen met het openen van bestanden in Photoshop en kopieren vanaf netwerklocaties. Het werkt nu allemaal weer als een zonnetje! Super! aan te raden dit!

mijn T.net systeemspecspagina

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ga dit direct proberen, ik heb juist mijn XP image weer teruggezet omdat het Vista zo belachelijk traag werkte!

helaas helpt het helemaal niets..... :(

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 20-08-2007 20:20 ]

• cspgeertsema
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-06-2023
Heb gisteren het SP1 beta geinstalleerd en moet zeggen dat Vista nu een stuk sneller draait. En dat op een amd 2600 (socket A) met 1024 mb geheugen. Geen hardeschijven die de hele tijd lopen te zoeken. Tevens gaat het kopieren gaat weer met een normale snelheid, voorheen gaf vista steeds een kopieer snelheid aan van 1 Mb/sec :| en deed er vervolgens bijna een minuut over om 10 MB te verplaatsen. De zogenaamde Winuten die niet te vergelijken zijn met minuten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kreeg gisteren 7 updates bij Vista binnen, zit deze patch er nu standaard bij?

Ik blijf problemen hebben download -> bericht klaar. Zelfs een txt bestand van 43kbyte heeft hij 5-10seconde nodig voor de melding komt dat hij klaar is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Coromoto schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:21:
[...]

Ik ben nu met MS bezig om dit te laten uitzoeken, zodra ik meer weet zal ik dat posten.
Ben je al iets wijzer geworden hierover.

@SinergyX. Deze twee patches zaten er niet bij. Je moet ze als losse download ophalen bij Microsoft.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:24:
Er was toch een officiele Windows update uitgekomen hierover dat het zou oplossen?
Heeft iemand een link hiernaar?
Officiele links op microsoft site;
An update is available that improves the performance and reliability of Windows Vista
An update is available that improves the compatibility and reliability of Windows Vista

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 16-08-2007 18:49 ]

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook die 2 patches hier op Vista 64 gedraaid, maar ik merk geen verschil. Sterker nog, Isobuster was net 20 minuten bezig om een image van 4 gieg uit te pakken. Mijn pc werd supertraag, en is dat nu nog steeds. Het proces dat dit veroorzaakt kan ik niet vinden.

Ik ga dus maar een floppydrive lenen en xp er naast installeren (jaja, raid en sata). Vista kan mij niet bekoren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

SinergyX schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:44:
Ik kreeg gisteren 7 updates bij Vista binnen, zit deze patch er nu standaard bij?
Je kunt toch nagaan wat er is gedownload?

Bij mij geven de officiële patches i.i.g. een stuk betere performance.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
ik heb een probleem met 5 patches

kb933579
kb936021
kb936782
kb937143 cumulatieve beveiligingsupdate ie7
kb938123

alle updates zijn beveiligingsupdates voor vista behalve de uitzondering

alle updates worden netjes automatisch geïnstalleerd behalve bovenstaande, als ik deze updates installeer dan lijkt alles goed te gaan, en installatie wordt na reboot afgerond, maar zegt vervolgens dat de updates niet goed zijn geïnstalleerd

handmatig kan ik de patches wel installeren en er wordt gezegd in software beheer dat de installatie is geslaagd, maar de update geeft het wel weer weer? wat is hier aan de hand

heb vista ultimate met vlite bewerkt, kan dit de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 00:48
Coromoto schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:21:
[...]

Ik ben nu met MS bezig om dit te laten uitzoeken, zodra ik meer weet zal ik dat posten.
Kickje. Ben je al iets wijzer geworden over deze patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
Het is gewoon een echte ramp, 4mb/s bij vista en 32mb/s bij xp tussen 2 pc's. zelfs met alle beschikbare patches geïnstalleerd. bij mijn vorige pc met vista op ging het wel goed, was wel een ander merk van chip. misschien dat dit er iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
beOnt schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:13:
Het is gewoon een echte ramp, 4mb/s bij vista en 32mb/s bij xp tussen 2 pc's. zelfs met alle beschikbare patches geïnstalleerd. bij mijn vorige pc met vista op ging het wel goed, was wel een ander merk van chip. misschien dat dit er iets mee te maken.
bij mij is het ook behoorlijk irritant. Ik heb 2 vista pcs, 1tje dedicated als MediaCenter.

Vista capt mijn gigabit netwerk dus op het moment dat MediaCenter draait. hij gaat direct naar 12.5% en je ziet een keurige rechte lijn. (Duidelijk dat de netwerksnelheid wordt gecapped!)
Aan de CPU belasting op beide pcs ligt het niet aan die is op elk 3% ofzo. Op het moment dat je MC uit doet, gaat hij meteen naar 30MB/s.
Ik heb echt al vanalles geprobeerd: andere drivers, herinstall, patches, netwerksettings... niets helpt.

bleh.

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 25-08-2007 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Kurios schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:54:
[...]

Ik heb echt al vanalles geprobeerd: andere drivers, herinstall, patches, netwerksettings... niets helpt.

[...]
Nieuw OS dan maar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het vreemde is ik hier nooit last van gehad met het trage kopieren op mijn oude S939 4000 athlon met 2 gb ddr geheugen en mijn X2 4800 met 2 gb ddr II (900 mhz) geheugen daar gaat het voor geen meter. Daar doet die met alles veel te lang over. Maar ik denk dat die Athlon 4000 10x beter wordt ondersteund dan de X2 4800 want AMD live werkt wel weer op de Athlon 4000 en niet op de X2 4800 terwijl Dualcore een vereiste is. ik denk gewoon dat er in de drivers iets niet goed zit of zo en ook voor het kopieren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Kurios schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:54:
[...]

bij mij is het ook behoorlijk irritant. Ik heb 2 vista pcs, 1tje dedicated als MediaCenter.

Vista capt mijn gigabit netwerk dus op het moment dat MediaCenter draait. hij gaat direct naar 12.5% en je ziet een keurige rechte lijn. (Duidelijk dat de netwerksnelheid wordt gecapped!)
Aan de CPU belasting op beide pcs ligt het niet aan die is op elk 3% ofzo. Op het moment dat je MC uit doet, gaat hij meteen naar 30MB/s.

bleh.
Dit bericht werd vrijdag ook bevestigt op de frontpage nieuws: Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid

Ik hoop dat ze er wat op vinden, de fix waar ze het over hebben resulteerde in helemaal niets meer afspelen omdat er interrupts optreden, elke media speler liep er toen op vast. De zogenaamde fix weer ongedaan maken loste dat in ieder geval op op hier, echter heb je dus nog steeds netwerk troubles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Wat ik onnozel vind is dat, wanneer je een bestand gedownload hebt, het daarna gecopiëerd (copy)wordt naar de folder die je gevraagd had. Terwijl het verplaatsen (move) veel sneller gaat, zowel op dezelfde harde schijf als naar een andere harde schijf.

Waarom verandert MS dit niet, de bestanden in de temporary internet files-folder gebruik je toch niet en er is dus geen copy nodig?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banshee schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 07:54:
[...]

Dit bericht werd vrijdag ook bevestigt op de frontpage nieuws: Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid

Ik hoop dat ze er wat op vinden, de fix waar ze het over hebben resulteerde in helemaal niets meer afspelen omdat er interrupts optreden, elke media speler liep er toen op vast. De zogenaamde fix weer ongedaan maken loste dat in ieder geval op op hier, echter heb je dus nog steeds netwerk troubles :(
Die fix helpt hier ook niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Pinobigbird

doesn't share food!

De patches worden nu via Winows Update vrijgegeven.
Naast KB938194 en KB938979 zijn nu ook KB933360, KB939159 en KB938952 beschikbaar.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hoi allemaal,

FF een berichtje tussendoor want ik las dat Xennox problemen had met zijn nostromo op Vista x64. Dit probleem is vrij makkelijk op te lossen met signed drivers van Belkin zelf!

Ik heb een rar bestand gemaakt met de files en instructies om je Nostromo werkend met signed drivers onder Vista te krijgen! Die kun je hier downloaden.

Nogmaals, sorry voor het offtopic gaan, maar ik vond het gewoon mijn plicht om mijn mede-tweakers bij te staan in moeilijke tijden. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
bij mij ook niet...

Via windows update alles geinstalleerd, maar helpt ook niets. Nog steeds maar max 12.5% van Gigabit netwerk als MediaCenter draait(of er nu tv wordt gekeken of niet, maakt niets uit)
Het netwerkverkeer wordt duidelijk gelimiteerd om een of andere vage reden.

• Da Duke
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 07:15
Ik heb bijna hetzelfde probleem. Ik kan op mijn lokale drivers gewoon mappen hernoemen maar op mijn NAS drive niet. Ik kan hier ook allen maar mappen aanmaken met de naam "nieuwe map". Als ik er een andere naam aan wil geven krijg ik de melding dat de drive niet bestaat. verder kan ik wel alles op die drive zetten en verwijderen. |:(

Heeft iemend hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Zijn er nog meer mensen waarbij al deze patches niet geholpen hebben? Zelfs bestanden verplaatsen naar / lezen van mijn 10k Raptor RAID0 array gaat belachelijk traag....

Heb "remote differential compression" (oid) ook al uitgezet, mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup troep patches... Heeft niks uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP1 helpt enigszinds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

TF

bla bla

ik heb dit probleem ook met het kopieeren vanaf een samba share. Windows share isveel sneller. Maar ik die update KB931770 is niet te downloaden...vreemd

EDIT: SP1 op een 'bijzondere' manier legaal geupdate maar wat een gedoe. Ik heb nu minder last

[ Voor 24% gewijzigd door TF op 17-12-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

felixk schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:27:
Vreemd, bij mij willen ze niet installeren. Krijg de melding dat de udates niet voor mijn systeem geschikt zijn, en ik zie zo gauw niet waarom niet (taal/32 bits lijkt allemaal te kloppen).

Systeem: Vista Ultimate 32 bits English (Dell Oem)
heb precies hetzelfde probleem en kopieren gaat retetraag via vista .... :( iemand een oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
[megakick van 1 jaar]

inmiddels een jaar verder en heb hier een vista business laptop (HP 6710B met 3gb ram 32bit) en een Q9450 met 8GB ram en Vista Business 64bit. Beide machines hebben de meest recente updates en nog steeds is het kopieren een ramp. Of het nu van PC naar USB is of van PC naar netwerk of van het netwerk naar PC, het is en blijft 1 groot drama.

Op Google en hier gezocht. Dit topic is het enige dat met relevante info komt. Is iedereen opgehouden met klagen of is er een "geheime" fix die stilgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik tegenwoordig Total Commander voor ditsoort acties. Gaat gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja, en jij krijgt 'm lekker niet :+

Serieus: lijkt mij sterk dat uitgerekend dit topic het enige is wat je op internet kan vinden.
http://blogs.technet.com/...e/2008/02/04/2826167.aspx kom ik zo al tegen, en dat zal vast niet de enige write-up zijn.

Als het nog steeds een groot probleem was dan waren er vast wel meer recente topics actief geweest erover dus wellicht is er bij jou toch wat anders aan de hand.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic leeft al ruim anderhalf jaar en het is nog niet opgelost. Bij een actie van 121.133 bestanden gaat het heel lang duren in Vista. De bestanden met 7-zip in een snelle zip gooien gaat zeker sneller.
Of het aan Vista zelf ligt betwijfel ik omdat ik denk dat Vista de nare gewoonte heeft een timestamp te maken en ze tegelijk te indexeren. Ik denk dat tenminste dat het er wat mee te maken heeft.
Onder XP vliegt het. Neem me niet kwalijk dat ik vervent XP fan ben, Vista is mooi, kan meer, maar leuk voor een echt krachtige desktop.
Ik ben niet gek, maar XP werkt op mijn (niet flauwe) laptop toch echt veel soepeler als Vista ooit gedaan heeft en of het aan mijn laptop ligt laat ik in het midden, maar deze kreten hoor ik wel eens om me heen, dus ik heb ergens wel punt (hoop ik).

PS: Let op met laptops en ga niet blind XP installeren mocht je willen downgraden, maar maak je er zeker van dat je alle drivers eerst download voordat je ook maar iets gaat doen. Meteen een kans om Nlite even naar beneden te halen.

Voor mijn Travelmate 7530 was het hard om goede drivers te vinden, maar ik heb alles weten te vinden.

Alles wat erbij zat was Vista en dan ook nog een heleboel andere software erbij en ik was al 1070 MB kwijt voordat ik de muis beweeg. Onder XP houdt ik hem onder 220 MB en dat is vooral handig als je games speeld zoals ik. Ook het lege geheugen is in gebruik door de cache want mijn cache is 2035 MB ongeveer en dat merk je goed aan de reactiesnelheid van de laptop. Zelfs games blijven in het geheugen staan en starten na een pauze zeer snel op.

Kopieersnelheid neem ik hoog op omdat veel games uit grote PAK's bestaan en games deze moeten uitpakken. Zegt wel iets. Daarom lopen games in Vista merkbaar trager (in mijn geval)?

Het traag kopiëren issue is nog niet opgelost zolang XP er 43 seconden over doet om 121.133 bestanden te kopiëren en Vista 4 minuten en 41 seconden. Pardonneer me.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:06:
Het topic leeft al ruim anderhalf jaar en het is nog niet opgelost.
Het heeft een jaar lang (!) op z'n gat gelegen.
Als het echt 'leeft' dan was dit nog steeds een actief topic gebleven in al die tijd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar heb je helemaal gelijk in, maar de tweakersgroep zal beslist over gemiddeld bovenmaatse systemen beschikken en dan telt al het sowieso minder. Toch denk ik dat 90% van de bevolking last heeft van traag kopiëren en het gaat vooral om kleine bestanden want met grote bestanden is Vista net zo vlug als XP.

het issue kan ook versmolten zijn in vele andere topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik zag deze topic staan toen ik een google zoektocht deed naar" Windows Vista bestanden verwijderen langzaam. "

Want dat is dus het geval, bestanden verwijderen en kopieren gaat veel te langzaam, Vista is zeg maar nog volop bezig als XP allang klaar geweest zou zijn. Nou kwam ik een hotfix tegen, dus die hebik geprobeerd te gebruiken maar ik krijg een error dat de update niet voor mijn systeem geschikt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn werk zit ik nu ook standaard achter een Vista PC.Omdat ik redelijk vaak grote hoeveelheden bestanden moet kopieren (mappen met 1200+ kleine .txt files) duurde het "calculating" vaak 5 minuten en het echte kopieren ongeveer 15 seconden. :?

Als workaround gebruik ik nu KillCopy. Het is geen echte eindoplossing maar ik ben zeer tevreden over het (gratis) programma en misschien dat het een aantal mensen hier ook helpt.

Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een nieuw systeem met W7 maar het verplaatsen van bestanden naar een ander schijf is een ergernis. Een snelheid van ca. 6500KBPS, daar zakt je de broek vanaf. Ome Bill :z mag hier wel gauw wat aan doen. De trekschuit is al jaren uit de wereld. Als ik google dan is er nog steeds geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 03:25:
Ik gebruik een nieuw systeem met W7 maar het verplaatsen van bestanden naar een ander schijf is een ergernis. Een snelheid van ca. 6500KBPS, daar zakt je de broek vanaf. Ome Bill :z mag hier wel gauw wat aan doen. De trekschuit is al jaren uit de wereld. Als ik google dan is er nog steeds geen oplossing.
Uuhmm, je post in een Vista topic?! Misschien beter om een nieuw topic te openen ipv een oude te schoppen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
Beetje onzin natuurlijk....een Vista topic van een jaar oud kicken voor je eigen Windows 7 probleem. Maak maar even een nieuw topic aan, deze gaat dicht..
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download alleen de patches van Microsoft.com zelf - kritische systeem files wil je niet via een onbetrouwbare bron op je systeem hebben!