Het topic leeft al ruim anderhalf jaar en het is nog niet opgelost. Bij een actie van 121.133 bestanden gaat het heel lang duren in Vista. De bestanden met 7-zip in een snelle zip gooien gaat zeker sneller.
Of het aan Vista zelf ligt betwijfel ik omdat ik denk dat Vista de nare gewoonte heeft een timestamp te maken en ze tegelijk te indexeren. Ik denk dat tenminste dat het er wat mee te maken heeft.
Onder XP vliegt het. Neem me niet kwalijk dat ik vervent XP fan ben, Vista is mooi, kan meer, maar leuk voor een echt krachtige desktop.
Ik ben niet gek, maar XP werkt op mijn (niet flauwe) laptop toch echt veel soepeler als Vista ooit gedaan heeft en of het aan mijn laptop ligt laat ik in het midden, maar deze kreten hoor ik wel eens om me heen, dus ik heb ergens wel punt (hoop ik).
PS: Let op met laptops en ga niet blind XP installeren mocht je willen downgraden, maar maak je er zeker van dat je alle drivers eerst download voordat je ook maar iets gaat doen. Meteen een kans om Nlite even naar beneden te halen.
Voor mijn Travelmate 7530 was het hard om goede drivers te vinden, maar ik heb alles weten te vinden.
Alles wat erbij zat was Vista en dan ook nog een heleboel andere software erbij en ik was al 1070 MB kwijt voordat ik de muis beweeg. Onder XP houdt ik hem onder 220 MB en dat is vooral handig als je games speeld zoals ik. Ook het lege geheugen is in gebruik door de cache want mijn cache is 2035 MB ongeveer en dat merk je goed aan de reactiesnelheid van de laptop. Zelfs games blijven in het geheugen staan en starten na een pauze zeer snel op.
Kopieersnelheid neem ik hoog op omdat veel games uit grote PAK's bestaan en games deze moeten uitpakken. Zegt wel iets. Daarom lopen games in Vista merkbaar trager (in mijn geval)?
Het traag kopiëren issue is nog niet opgelost zolang XP er 43 seconden over doet om 121.133 bestanden te kopiëren en Vista 4 minuten en 41 seconden. Pardonneer me.
[
Voor 42% gewijzigd door
Verwijderd op 20-12-2008 12:14
]