Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Een bug waar veel Vistagebruikers last van hebben is de traagheid van het kopiëren van bestanden. Het lijkt erop dat Microsoft nu eindelijk met een oplossing gaat komen. Deze updates zouden bij de volgende patchronde binnen moeten komen:
938979 Vista Performance and Reliability Pack
This update resolves a number of individual issues which may be affecting some computers running Windows Vista. These issues have been reported by customers using the Error Reporting service, product support, or other means. Installing this update will improve the performance and responsiveness for some scenarios and improves reliability of Windows Vista in a variety of scenarios. Some examples of the improvements contained in this update are:

* Improves performance in resuming back to the desktop from the Photo and Windows Energy screensaver.
* Resolves an issue where some secured web pages using advanced security technologies may not get displayed in Internet Explorer on Windows Vista.
* Resolves an issue where a shared printer may not get installed if the printer is connected to a Windows XP or Windows Server 2003 system and User Access Control is disabled on the Vista client.
* Resolves an issue where creating AVI files on Vista may get corrupted.
* Improves the performance in calculating the ‘estimated time remaining’ when copying/moving large files.
* Improves performance in bringing up Login Screen after resuming from Hibernate.
* Resolves an issue where synchronization of offline files to a server can get corrupted.
* Resolves a compatibility issue with RAW images created by Canon EOS 1D/1DS Digital SLR Camera which can lead to data loss. This only affects RAW images created by these two specific camera models.
* Resolves an issue where a computer can lose its default Gateway address when resuming from sleep mode.
* Improves the performance when copying or moving entire directories containing large amounts of data or files.
* Improves the performance of Vista’s Memory Manager in specific customer scenarios and prevents some issues which may lead to memory corruption.

938194 Vista Compatibility and Reliability Pack
This update resolves a number of individual issues which may be affecting some computers running Windows Vista. These issues have been reported by customers using the Error Reporting service, product support, or other means. Installing this update will improve the reliability and hardware compatibility of Windows Vista in a variety of scenarios. Some examples of the improvements contained in this update are:

* Improved reliability and compatibility of Vista when used with newer graphics cards in several specific scenarios and configurations.
* Improved reliability when working with external displays on a laptop.
* Increased compatibility with many video drivers.
* Improved visual appearance of games with high intensity graphics.
* Improved quality of playback for HD-DVD and Blue-Ray disks on large monitors.
* Improved reliability for Internet Explorer when some third party toolbars are installed on Vista.
* Improved Vista reliability in networking configuration scenarios.
* Improved the reliability of Windows Calendar in Vista.
* Improved reliability of systems that were upgraded from XP to Vista.
* Increased compatibility with many printer drivers.
* Increased reliability and performance of Vista when entering sleep and resuming from sleep.
Bron: Neowin

En nu het leukste: je kunt de patches nu al (niet officiëel) downloaden: x86 versie of x64 versie.

Wie durft het aan dit nu al te proberen? Ik denk dat ik even wacht tot de volgende patch-dinsdag.

Vanaf nu zijn ze ook officiëel te downloaden bij Microsoft. Zie deze links:

An update is available that improves the performance and reliability of Windows Vista
en
An update is available that improves the compatibility and reliability of Windows Vista

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 08-08-2007 13:58 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht dat traag kopiëren vooral lag aan de (chipset?) drivers?
Ik kopieer met 30 á 40Mb/s van schijf naar schijf (althans dat staat er, en ik geloof ik wel dat het klopt) da's toch niet zo langzaam, of wel? :$

Maar ik heb toch een net verse instalaltie, dus zal wel even als proefkonijn dienen en kijken of het veel uitmaakt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Ik wacht toch liever op een officiele patch van MS. Dan weet je zeker dat het goed is.
Al zien deze verbeteringen er niet verkeerd uit. Iemand ervaring?

Ik kopieer van mijn raid 0 set 2x maal 160GB WD CAVIAR naar een single Seagate 320GB met ongeveer 50 MB a 65 MB per seconde in vista dus daar heb ik geen last van

@ hierboven 30 a 40 mb per seconde is niet slecht niks om je druk over te maken

[ Voor 45% gewijzigd door the squaler1 op 30-07-2007 15:16 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:28

CDAAbeltje

Cool Down !

Hey leuk ! :)

Heb ze gedownload en ben ze nu aan het installeren ! Als ik een merkbaar verschil zie dan meld ik het :)

Dank je voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ook het verplaatsen gaat erg traag (terwijl er dan maar heel weinig schrijfacties plaatsvinden). Het is dus echt een Vista-bug, volgens mij had het met de search-indexing te maken.
CDAAbeltje schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:08:
Hey leuk ! :)

Heb ze gedownload en ben ze nu aan het installeren ! Als ik een merkbaar verschil zie dan meld ik het :)

Dank je voor de link.
Cool, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Qua kopiëren merk ik niet echt verschil. Ik zag als hoogste 46Mb, waar dat net 41Mb was, maar dat zie ik niet als een relevant verschil, eigenlijk.
Verder merk ik weinig, maar ik zal zo even een spelletjes opstarten, kijken ik verschil zie in graphics ofzo :)

Oh, well, dan ben ik in ieder geval gepatcht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wellicht ten overvloede:

Uiteraard is alle bovenstaande geheel op eigen risico, aangezien de MSKB artikelen van bovenstaande "fixes" ontbreken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geld dit ook voor downloads die na 100% download nog een 5-10seconde blijven hangen voordat hij komt met 'download gereed'? Zelfs stomme downloads van 100-200kb heb ik dit probleem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
SinergyX schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:29:
Geld dit ook voor downloads die na 100% download nog een 5-10seconde blijven hangen voordat hij komt met 'download gereed'? Zelfs stomme downloads van 100-200kb heb ik dit probleem.
Geen idee. Maar aangezien ik dat probleem ook heb hoop ik dat wel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: http://www.aeroxp.org/images/938979bench_final.png

Er is nu ook een grafiekje met de snelheden!

Zie meer: http://www.aeroxp.org/board/index.php?showtopic=9665

Voor XP is er een zelfde soort update:

WindowsXP-KB938828-x86-ENU.exe

938828 XP Explorer.exe Reliability Pack
This is a reliability update. Install this update to improve the stability of computers running Windows XP. This update prevents crashes in explorer.exe.

[ Voor 79% gewijzigd door Erhnam op 30-07-2007 15:36 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik merk dus echt niet zo'n verschil, eigenlijk. Misschien 10 seconden op de 5 minuten (heb een groot bestand, paar Gb, een mapje met véél kleine bestandjes en een map met wat grote bestanden gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik hoop ook dat dat trage kopieren opgelost wordt. Is een van mn grootste ergernissen. En niet zozeer dat grote bestanden lang duren (geen idee, doe ik niet vaak), maar meer dat ie heel lang op 'calculating estimated time' (oid) staat. Zelfs bij kleinere hoeveelheden data. Ook bij het installeren van programma's merk je heel duidelijk dat er kennelijk een zelfde functie wordt aangeroepen, want dan blijft het laadbalkje ook vaak een paar seconden staan (wat lang is als je een progje van 3MB installeert).

Verder lees ik ook iets over improved compatibility with video drivers. Hoop dat dan wat grafische bugjes worden opgelost, waaronder dit:

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/5xoqq2t.jpg

Niet dat ik zovaak de windows mixer gebruik, maar het stoort me wel dat dit uberhaupt voorkomt. Heb dit op meerdere PC's gezien (soms worden die balkjes ook helemaal zwart en klopt het schuifje niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 30-07-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:45:Verder lees ik ook iets over improved compatibility with video drivers. Hoop dat dan wat grafische bugjes worden opgelost, waaronder dit:

[afbeelding]

Niet dat ik zovaak de windows mixer gebruik, maar het stoort me wel dat dit uberhaupt voorkomt. Heb dit op meerdere PC's gezien (soms worden die balkjes ook helemaal zwart en klopt het schuifje niet).
Misschien is dat omdat je classic aan het staan en dat het dan anders gerenderd wordt?

Maar lijkt mij niet fijn, idd.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 30-07-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Onder Aero doet ie precies zo, dus dat maakt niet uit.

Gaat volgens mij om deze bug welke ook in de KB staat: The volume slider may appear with a black background in Volume Mixer in Windows Vista , is het niet terug te vinden of die gefixt wordt met deze patch? (KB nummer 938308).

[ Voor 62% gewijzigd door Palomar op 30-07-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk. Ik gebruik Vista nu zo'n 3 maanden, en dit was mijn enige ergernis.
Als dit echt werkt, ga ik never nooit niet meer terug naar XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het was voor mij 1 van de redenen om terug te keren naar XP. Als ik iets wilde kopiëren, duurde dat aanzienlijk langer dan dat in XP het geval was. Ook inderdaad het downloaden van een klein bestand die nergens op leek te wachten wekte mijn ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat laatste wat je zegt exorcist, weet niet of dat met deze fix ook wordt opgelost. Het iriteert me wel mateloos.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik heb hem toch maar geinstalleerd (64-bits versie, Ultimate). Baat het niet, dan hebben we altijd nog de Last Known Good Configuration optie :)

Install gaat vlotjes. De patches zijn in .MSU-formaat en resp ruim 14 MB en ruim 3 MB groot

Voor de patches haalde ik 30-32 MB/sec met kopieren. Na de patches zit dat op 39-41 MB/sec. Zelfde files (7.5 GB), zelfde lokaties. Het gaat dus wel wat sneller.

Wat ook opvalt: het 'estimated time left' (oid) word (bijna) direct ingevuld ipv pas na een halve minuut ofzo. De opgegeven tijd lijkt ook aardig te kloppen (niet gestopwatched).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Ik heb ze geinstalleerd en staan er zo op maar merk wel wat prestatie winst ik kopieer nu van de raid naar de single met 60 a 70 MB per seconde en idd de estimate time left is gelijk ingevuld en hoef je niet meer te wachten (ook voor en na de patch zelfde map van 17GB en zelfde locaties)

[ Voor 12% gewijzigd door the squaler1 op 30-07-2007 18:55 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:19

DaOverclocker

Overclocker for life...

wildhagen schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:36:
. De opgegeven tijd lijkt ook aardig te kloppen (niet gestopwatched).
Die tijd die klopte echt helemaal nooit... in windows xp klopte het nog aardig,maar in vista sloeg die tijd echt nerhens op. Regelmatig stond er dat ik 30 uur moest wachten, terwijl ie met 30min klaar was. Hij leek het alleen af te meten aan het aantal files, en als de eerste file toevallig heel groot was, berekende hij dat de andere files er ook zolang over zouden doen. Zo slordig, snap echt niet hoe dat kan.
Maar ik zie nu betere berichten, klopt het nu wel?

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu lijkt het dus wel te kloppen. Misschien niet letterlijk tot op de seconde nauwkeurig, maar toch behoorlijk aardig. In ieder geval in die paar testjes die ik tot nu toe gedaan heb.

Met de stabiliteit van deze patches zit het tot nu toe ook wel snor, ik heb nog niks van problemen gemerkt, van welke soort dan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Palomar schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:45:
soms worden die balkjes ook helemaal zwart en klopt het schuifje niet
Jep, zelfde hier. Komt niet altijd voor, maar wel vaker als messenger aan staat. Met de patch is er niets veranderd.

Het kopïeren van grote bestanden gaat een 5 tot 7 MBps rapper. Niet baanbrekend, maar zeker leuk meegenomen.

Daarnaast gaat surfen met IE7 een stukje vlotter. Ook geen afbeeldingen meer die maar half geladen worden tot nu toe.

edit: te vroeg victorie gekraaid. IE laadt wel vlotter, maar sommige afbeeldingen doen het toch nog steeds niet echt goed.

[ Voor 22% gewijzigd door mieJas op 30-07-2007 19:39 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand die file voor vista32 uploaden ergens?, de link hier werkt niet, vanmiddag niet en nu ook niet

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Die link doet het hier gewoon. Ik heb hem even gespiegeld op mijn server: Vistax86.7z. Als je hem wilt hebben moet je hem nu binnenhalen (of iemand moet even een andere mirror fixen), want ik ga hem zo weer offline halen!

Mirror is weer offline :)

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 30-07-2007 23:07 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:59:
Die link doet het hier gewoon. Ik heb hem even gespiegeld op mijn server: Vistax86.7z. Als je hem wilt hebben moet je hem nu binnenhalen (of iemand moet even een andere mirror fixen), want ik ga hem zo weer offline halen!
Dankje wel, heb hem binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Dankje wel, heb hem binnen _/-\o_
OK, prima! Ik heb hem er weer af gehaald.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:38
Werkt die patch voor XP een beetje? Zit namelijk erover te denken om 'm te installeren, heb verder nooit updates van windows (slechte ervaringen mee gehad) dus ik vraag me af of dit mijn xp niet ''bloat'' zoals verscheidene andere patches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 16:29
Erhnam schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:30:
....

Voor XP is er een zelfde soort update:

WindowsXP-KB938828-x86-ENU.exe

938828 XP Explorer.exe Reliability Pack
This is a reliability update. Install this update to improve the stability of computers running Windows XP. This update prevents crashes in explorer.exe.
Die update voor XP betreft een totaal andere patch die werkelijk niets mee te maken heeft met de hier genoemde symptomen van Vista . Evengoed bedankt voor de link ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Ché Mig op 30-07-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb wel problemen met het verwijderen/kopieren van bestanden..

voorbeeld: ik probeer een shortcut van m'n desktop te deleten, ik selecteer shortcut.. druk delete.. krijg ik een scherm met calculating time remaining.. hij gaat dus eerst berekenen hoelang hij erover gaat doen voordat hij die ene kb gaat verwijderen.. dit duurt zo'n 5 sec voordat hij hem daadwerkelijk gaat verwijderen.

specs: P5B Deluxe, E6600 @ 3,1 GHz, 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
verwijderen (gewoon delete, dus niet shift-delete) is niks anders dan een bestand kopieren van locatie X naar locatie Y. Oftewel van de oorspr. locatie naar de prullenbak. Dus niet verwonderlijk dat het probleem zich daar ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 21:36
Leuk nu heb ik de file voor de 64 bits versie van XP nog niet, Link werkt bij mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, ik wil hem zelf ook wel instaleren, wil iemand zo vriendelijk zijn om hem hoste ?? Desnoods op 8)7 megaupload 8)7 ofzo. (Vista x86 voor mij)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:45
Ja, gaarne een linkje naar de vista x86 versie. Het oorspronkelijke linkje is (weer) dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdB
  • Laatst online: 11-02 15:15
Linkje naar ook de 32-bit versie van beide packs zou zeer gewaardeerd worden!

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
Heb er een paar gevonden:
Windows6.0-KB938194-x64.msu
www.gbe0.com/windows/Windows6.0_KB938194_x64.msu

Windows6.0-KB938194-x86.msu
www.gbe0.com/windows/Windows6.0_KB938194_x86.msu

Windows6.0-KB938979-x64.msu
www.gbe0.com/windows/Windows6.0_KB938979_x64.msu

Windows6.0-KB938979-x86.msu
www.gbe0.com/windows/Windows6.0_KB938979_x86.msu

[ Voor 4% gewijzigd door Ryen op 31-07-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40
Dit ga ik ook eens proberen. Vooral bij kleinere bestanden duurt het berekenen van de snelheid soms wel een minuut voordat hij begint met zenden.

EDIT

Bij mij lijken de patches te werken. Tenminste een 5GB bestand gaat nu met gem. 57,6MB per seconde. Vanaf een 74GB WD Raptor > 2x160GB Maxtor Diamond 9 Raid 0.

Voor de patch haalde ik nog geen 30MB

Dit zijn volgens mij nog geen schokkende resultaten. Maar dit komt waarschijnlijk door de brakke NVraid drivers.

[ Voor 53% gewijzigd door et36s op 31-07-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Laatst online: 09:28

CDAAbeltje

Cool Down !

Bij mij gaat het ook wel iets sneller. Tis nog steeds niet helemaal op en top maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iemand hem nog eens ergens linken?

Heb ze al.... Thanks all! >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuuuum vervelend neven effect hier, als ik een map waar dan ook probeer te hernoemen gaat het mis :( (ook na reboot)

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/fout.jpg

heeft nog iemand dit probleem ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:47:
uuuuum vervelend neven effect hier, als ik een map waar dan ook probeer te hernoemen gaat het mis :( (ook na reboot)

[afbeelding]

Is die map er wel? Al F5 gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:53:
[...]
Is die map er wel? Al F5 gedaan?
Yep hij is er, ik heb ook verschillende mappen geprobeerd :?

Nu zelfs nog vervelender, als ik een nieuwe map maak ... mag hij alleen "New Folder" heten, als ik iets anders ingeef geeft hij dezelfde foutmelding :( :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

De eeste berichten waren positief, maar de laatste berichten niet zo erg/helemaal niet.

Stofjas1 zou je misschien je systeem specs erbij willen zetten misschien dat het een driver probleem is, als mijn hardware overeenkomt ga ik het niet proberen.

Mediafire link is nu dood.

[ Voor 5% gewijzigd door prutser001 op 31-07-2007 13:22 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:06:
[...]

Yep hij is er, ik heb ook verschillende mappen geprobeerd :?

Nu zelfs nog vervelender, als ik een nieuwe map maak ... mag hij alleen "New Folder" heten, als ik iets anders ingeef geeft hij dezelfde foutmelding :( :(
Dat is naar... Kun je de patch nog uninstallen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Tuurlijk, deze staan onder "Geïnstalleerde updates" en zijn allemaal stuk voor stuk te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:18:
[...]

Dat is naar... Kun je de patch nog uninstallen?
Ja bij "Programs and Features" kun je ze uninstallen, wel jammer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:25:
[...]

Wachten op de officiële update dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:25:
[...]

Alle 2 de updates weer geuninstalled ..... nogsteeds het probleem :( :( :( , het gekke is dat ik wel bestanden kan hernoemen :X
Ik vind het niet echt fijn, maarja het risico van beta's :D
Ik ga ze nog eens installeren, maar ik verwacht dat er een format c:\ volgt :|

Edit:
Nope ook na het opnieuw installeren blijft hij moeilijk doen, morgen een verse Vista instaleren, jammer :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:18:
De eeste berichten waren positief, maar de laatste berichten niet zo erg/helemaal niet.

Stofjas1 zou je misschien je systeem specs erbij willen zetten misschien dat het een driver probleem is, als mijn hardware overeenkomt ga ik het niet proberen.

Mediafire link is nu dood.
Ik heb een asus A6JA-Q073H laptop (met een nieuwe Hitachi 7200omw schijf en een extra gig Kingston ram) met een maand oude Vista Ultimate x86 instalatie.
Voor de updates had ik nergens probleemen mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:46:
[...]

Alle 2 de updates weer geuninstalled ..... nogsteeds het probleem :( :( :( , het gekke is dat ik wel bestanden kan hernoemen :X

Edit:
Nope ook na het opnieuw installeren blijft hij moeilijk doen, morgen een verse Vista instaleren, jammer :/
Waarom geen System Restore gebruiken? Of helpt dat ook niet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:54:
[...]

Waarom geen System Restore gebruiken? Of helpt dat ook niet?
lol dat is net het grappige, ik ben er 2 dagen geleden of zo op zoek geweest naar System Restore, wat blijkt nu ... in vista staat het standaard uit ... en ik dacht toen van "bwa heb ik toch bijna nooit nodig ik laat het maar uit staan" :P maja heb ik morgen ook weer eens iets te doen hé >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
in Vista staat dat standaard niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 16:29
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:31:
[...]

lol dat is net het grappige, ik ben er 2 dagen geleden of zo op zoek geweest naar System Restore, wat blijkt nu ... in vista staat het standaard uit ... en ik dacht toen van "bwa heb ik toch bijna nooit nodig ik laat het maar uit staan" :P maja heb ik morgen ook weer eens iets te doen hé >:)
Of anders zet je je Ghost-image toch gewoon even terug? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik heb de 2 updates (voor Windows Vista x86) gedownload. Wilde ze installeren maar bij installatie van update Windows6.0_KB938979_x86 kreeg ik 2 keer BSOD (dus 2 keer automatische herstart) ...!

Ik moet er wel bijzeggen dat ik als grafische kaart ... een S3 Virge heb van 2 MB ... Reden: ik wacht op GeForce 8800 GTX 768 MB. Dat kan natuurlijk wel 1 vd redenen zijn :)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 21:46

MartNL

Bij mij duurde het ook een erg lang voordat de patches geinstalleerd waren.
2 keer opnieuw opstarten.

Hij kuchte een paar keer en toen waren ze geinstalleerd. :-)

Maar als ik het goed lees, dan is er maar 1 die een probleem heeft.
Bij de rest is alles gewoon goed gegaan. Net als bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de patchs geïnstalleerd en heb totaal geen problemen. Alles werkt iets sneller, alleen valt mijn op dat er iets meer geheugen wordt gebruikt(toename van 20%). Voor de instal ong 38% en na de instal 58% van het systeem geheugen. Ik heb 2Gb geheugen aanboord op Vista Home Premium 32 bit. Maar waarom weet ik nog niet, misschien heeft iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Geen enkel probleem hier, alles gaat heel rap nu, ben echt content van deze patches, BRILLIANT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 23:44
Kan iemand hem nog even mirroren?
Edit: heb ze al, mag ik ze hier mirroren? of is dat tegen de policy?

[ Voor 51% gewijzigd door Animal op 02-08-2007 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Welk programma gebruiken jullie om gegevensoverdrachtsnelheid van hd te testen?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felixk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
Vreemd, bij mij willen ze niet installeren. Krijg de melding dat de udates niet voor mijn systeem geschikt zijn, en ik zie zo gauw niet waarom niet (taal/32 bits lijkt allemaal te kloppen).

Systeem: Vista Ultimate 32 bits English (Dell Oem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

[...]

Edit:
Al een chkdsk geprobeerd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik stoor me wel aan de lange duur van het kopieren bij een klein bestand (30 seconden voor 300 KB ofzo).
Maar waar ik me nog veel meer aan stoor is dat ik niet kan zien WELK bestand hij kopieert, alleen de bron- en doellocatie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de update geïnstalleerd op Vista Home Premium (32-bit). Voor het gevoel gaat het kopiëren van bestanden behoorlijk sneller. (vooral over gbit netwerk, wat eerst zo sloom als bagger ging!)
Maar harde cijfers / benchmarks heb ik niet.
Geen problemen met het aanmaken of hernoemen van mappen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit:
zie http://www.neowin.net/for...p?showtopic=577362&st=75:
nuhi, vlite and nLite creator:
Found the issue, I can't believe that this was causing the issue. Certain reg entries must not be cleaned in the
'HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\FolderDescriptions'.

Components which have this problem are:
Game Explorer
Printer Support
Sidebar
Media Samples
Windows Search
Sync Center

You can remove all other and the KB938979 will work just fine.
Fixed in the next version.

Imagine how stupid this was, now gotta leave those entries there, good thing is that they don't matter once the component is removed, it was more of a cosmetic cleanup.

The fix on the running machine probably would be to uninstall that hotfix, fill in all the default values in that reg key and reinstall the hotfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand kunnen mirroren aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

http://www.uploading.com/...ability.Pack.x64.zip.html

Deze link werkt nog wel is helaas wel aan de trage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 17:13

[afbeelding]

Ik had hetzelfde probleem bij mijn Vlite install. Van de ene op de andere dag werkte folders renamen niet meer. Hier is de oplossing;
KB938979 fix
http://www.vlite.net/index.html
een reg update, voor 32 en 64 Vista, hier werkt het perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door The Source op 04-08-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waardeloos, ik krijg de problemen niet opgelost

Van alles geprobeerd;
- KB931770
- KB938194
- KB938979
- NIC op 100 mbit half duplex
- NIC op 100 mbit full duplex
- IP Helper service uitgeschakeld
- Computer browser service uitgeschakeld
- netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
- In Programma's en Onderdelen, Windows-onderdelen in- of uitschakelen Externe differentiële compressie uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:32:
[...]

Ik had hetzelfde probleem bij mijn Vlite install. Van de ene op de andere dag werkte folders renamen niet meer. Hier is de oplossing;
KB938979 fix
http://www.vlite.net/index.html
een reg update, voor 32 en 64 Vista, hier werkt het perfect.
yep yep, het ligt aan v-lite (ik had er een hele zooi uitgegooid wat ik toch nooit gebruik).
Na de reg update werkt het perfect hier :)

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Goed nieuws: de patches zijn nu officieel uit. Zie dit bericht op Bink.nu.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool :) ! Hier merk ik inderdaad ook wat van het trage kopiëren. Soms als ik files copy naar mijn USB Stick (SanDisk Cruzer Titanium 2 gig) gaat het kopiëren de ene keer rond de 2 mb/s en de andere keer rond de 14 mb/s! Grote verschillen dus. Ik ben benieuwd of deze Update het écht verhelpt op mijn PC.

EDIT: Ben aan het downloaden, ik post hier later informatie of het de moeite waard is.
KB938194 Nederlands: http://www.microsoft.com/...3d-48db-a7e3-62eef7c1f7c2
KB938979 Nederlands: http://www.microsoft.com/...32-425b-b42c-d3eb2071bbec

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:45:
Cool :) ! Hier merk ik inderdaad ook wat van het trage kopiëren. Soms als ik files copy naar mijn USB Stick (SanDisk Cruzer Titanium 2 gig) gaat het kopiëren de ene keer rond de 2 mb/s en de andere keer rond de 14 mb/s! Grote verschillen dus. Ik ben benieuwd of deze Update het écht verhelpt op mijn PC.

EDIT: Ben aan het downloaden, ik post hier later informatie of het de moeite waard is.
KB938194 Nederlands: http://www.microsoft.com/...3d-48db-a7e3-62eef7c1f7c2
KB938979 Nederlands: http://www.microsoft.com/...32-425b-b42c-d3eb2071bbec
Jup, gister ook gedaan. maar verder ook niet getest.
Zal wel goed zijn, goede patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de updates geïnstalleerd, ik ben zeer positief te spreken erover !!
Ik raad dan ook iedereen aan deze update te installeren. Het lijkt zelfs wel of mijn systeem sneller opstart dan eerst. Vista loopt nu bijna net zo soepel als XP op mijn notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Ik heb een probleem als ik kopieer naar m'n promise SATA schijven, vanaf m'n via controlled schijf. Alle schijven zijn SATA.

Het kopieren op de via schijf gaat super snel maar schrijven naar de promise controlled schijven gaat echt enorm traag ( < 10 MB per sec). Ik kan op dit moment de patch niet proberen, omdat ik niet achter de pc zit, maar dit klinkt toch meer als een ander probleem. Iemand een suggestie waar ik kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Wat is 'snel' kopiëren? Windows geeft 10 MB/sec bij kopiëren van schijf naar schijf weer (zonder patch). Dat lijkt me nogal traag... Patch probeer ik vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018

[afbeelding]

Dit probleem heb ik ook gehad met de updates die eerst op bink.nu waren verschenen. Deze heb ik achteraf gechecked en zijn identiek in grootte dan diegene op de microsoft site. Iemand nog deze problemen gehad?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
yep, die problemen heb ik nu ook! Als ik een folder wil hernoemen dan krijg ik een foutmelding te zien; this file or folder doesn't exist. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 16:57
Ik zal ze zo ook eens installereN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Spacey23 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:10:
yep, die problemen heb ik nu ook! Als ik een folder wil hernoemen dan krijg ik een foutmelding te zien; this file or folder doesn't exist. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
En dit: The Source in "[Vista] Traag kopiëren, opgelost?" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
@ RoeIJewel

Merci, dat deed het hem!!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Beide geinstalleerd, restart:

Windows failed to start.

Windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt.

Ik zag dat de files in beide updates uniek waren, en ging - tegen mijn normale doen in - in een keer door, zonder tussentijds te herstarten.

Vreemd is dat ik de bestanden wel heb, maar de file data en versie kloppen niet met wat MS in hun KB artikel aangeven als de gewijzigde versie en data. Bijvoorbeeld:

MS: Ntkrnlpa.exe 6.0.6000.20629 3,504,824 28-Jun-2007 02:29 AM
Ik: Ntkrnlpa.exe 6.0.6000.16514 3,504,824 8-Aug-2007 7:35:30 AM

Hoe is dat te verklaren? En welke versie hebben degenen die het al hebben geinstalleerd nu?

System Restore en windows Repair vanaf Vista DVD werken allebei niet.
Kan iemand de volgende bestanden na de update misschien voor mij ergens uploaden?

Ntkrnlpa.exe 6.0.6000.20629 3,504,824 28-Jun-2007 02:29 x86 US
Ntoskrnl.exe 6.0.6000.20629 3,470,520 28-Jun-2007 02:29 x86 US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde eerst wachten totdat de updates via de Windows Update beschikbaar kwamen, maar ik kon me niet beheersen en heb ze geïnstalleerd. Tot op heden merk ik er niets van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb ook een probleem met folders, maar net even anders. Als ik een folder wil renamen en dan op enter druk, dan hangt explorer en duurt het bijna een minuut voordat 'ie weer verder gaat. De folder zelf wordt ondertussen wel gewoon hernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een van die patches is niet zuiver. install beide en had na reboot gelijk totaal geen netwerkverbinding meer. niet te repareren enz. nic aan en ip maar mooi icoontje met no networks found. tevens werkte mijn unsigned drivers voor mijn nostromo N52 niet meer onder mijn vista x64.
deinstalleer beide patches en alles werkt weer top.

na nog een test ben ik erachter gekomen dat patch Windows6.0-KB938979-x64 de boosdoener is. na die te installen geen netwerk meer en me nostromo drivers failen.
andere patch werkt wel goed.

iemand ook last van bijwerkingen na patch KB938979?

fouten in mijn log na installen van patch KB938979:

deze vind ik raar met de standaard vista driver die MS zelf aanleverd met de install van vista.

Log Name: System
Source: Service Control Manager
Date: 8/8/2007 7:19:54 PM
Event ID: 7001
Task Category: None
Level: Error
Keywords: Classic
User: N/A
Computer: XenCorp01
Description:
The Network Location Awareness service depends on the TCP/IP Protocol Driver service which failed to start because of the following error:
Windows cannot verify the digital signature for this file. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.

=======================
Date: 8/8/2007 7:19:54 PM
Event ID: 7026
Description:
The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
Tcpip

=======================
Date: 8/8/2007 7:20:28 PM
Event ID: 7023
Description:
The Windows Update service terminated with the following error:
A socket operation encountered a dead network.

===================
Source: Microsoft-Windows-Bits-Client
Date: 8/8/2007 7:20:24 PM
Event ID: 16392
Keywords:
User: SYSTEM
Description:
The BITS service failed to start. Error 2147952450.
-----------------------------------------

nog ff iets geprobeert maar op een of andere manier fucked deze patch me hele nic stuk.
alle linken in services naar tcp e.d werken na deze patch hier ook niet, als of me nic er niet is.
maar in app beheer staat ie vrolijk als aanwezig zonder fouten.

POGING 3:

heb nu gevonden waar het aan ligt, die nieuwe patch zorgt ervoor dat driver enforcement altijd aanstaat........ boot ik met F8 en kies is disable driver enforcement dan werkt wel alles goed.
het zure aan de patch is dat vista boot pro en bcd edit niet functioneren om die driver enforcement uit te zetten in vista x64. dus het werkt aleen nu met patch als ik elke boot F8 doe en driver enforcement uitzet. thnx MS voor deze heerlijke X64 patch.
heb de patch eraf gemietert omdat ik niet een F8 slaaf van bill gates wil worden om normaal met vista te kunnen werken.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:42
Ik heb nergens last van, heb de patches achter elkaar geinstalleerd zonder reboot er tussen, alles werkt top hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Ik had eerst beta geinstalleerd eraf gegooit die van MS erop en werkt nog steeds perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Isengrim schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:47:
Ik heb nergens last van, heb de patches achter elkaar geinstalleerd zonder reboot er tussen, alles werkt top hier :)
Hetzelfde hier. Ze werken beide top en kopieeren gaat als een speer nu zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Kaasje123 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:21:
[...]

Hetzelfde hier. Ze werken beide top en kopieeren gaat als een speer nu zoals het hoort :)
Welke snelheid haal je nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Mijn probleem zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben gehad, maar is uiteindelijk niet opgelost en ik heb mijn Vista partitie weggegooid en Vista opnieuw geinstalleerd. De patches hebben ik allebei een voor een geinstalleerd met herstarts tussendoor, en die werken inderdaad goed.

Echter is het een feit dat de bestanden uit KB938979 een ander versienummer hebben dan ze volgens het artikel zouden moeten hebben. Ik heb een lijst samengesteld:

CscMig.dll 6.0.6000.16508
shell32.dll 6.0.6000.16513
schannel.dll 6.0.6000.16508
ntprint.exe 6.0.6000.16512
ntprint.dll 6.0.6000.16512
ntkrnlpa.exe 6.0.6000.16514
ntoskrnl.exe 6.0.6000.16514
dhcpcmonitor.dll 6.0.6000.16512
dhcpcsvc.dll 6.0.6000.16512
dhcpcsvc6.dll 6.0.6000.16512
authui.dll 6.0.6000.16513
WindowsCodecs.dll 6.0.6000.16493
avicap32.dll 6.0.6000.16513
msvfw32.dll 6.0.6000.16513
mciavi32.dll 6.0.6000.16513
avifil32.dll 6.0.6000.16513
msvidc32.dll 6.0.6000.16513
msrle32.dll 6.0.6000.16513
sendmail.dll 6.0.6000.16493

Dus of het artikel heeft verkeerde buildnummers, of de patch heeft bestanden met een verkeerde build / versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 16:42
Op http://forums.microsoft.c...at=7&ft=11&tf=0&pageid=25 loopt er een draad over dit probleem, het vormt interessante lectuur.

geen enkele fix doet het voor mij.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:10:
Ook IK heb hetzelfde probleem hier,niemand een oplossing?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

Ook IK heb hetzelfde probleem hier,niemand een oplossing?
Linkje naar de oplossing stond even hierboven.
Hier nogmaals de link :)
The Source in "[Vista] Traag kopiëren, opgelost?"

Let er wel op dat je de juiste file voor je OS pakt, 32/64 bit, anders werkt er nog veel meer ineens niet meer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Banshee op 12-08-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52
Coromoto schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:44:
Mijn probleem zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben gehad, maar is uiteindelijk niet opgelost en ik heb mijn Vista partitie weggegooid en Vista opnieuw geinstalleerd. De patches hebben ik allebei een voor een geinstalleerd met herstarts tussendoor, en die werken inderdaad goed.

Echter is het een feit dat de bestanden uit KB938979 een ander versienummer hebben dan ze volgens het artikel zouden moeten hebben. Ik heb een lijst samengesteld:

CscMig.dll 6.0.6000.16508
shell32.dll 6.0.6000.16513
schannel.dll 6.0.6000.16508
ntprint.exe 6.0.6000.16512
ntprint.dll 6.0.6000.16512
ntkrnlpa.exe 6.0.6000.16514
ntoskrnl.exe 6.0.6000.16514
dhcpcmonitor.dll 6.0.6000.16512
dhcpcsvc.dll 6.0.6000.16512
dhcpcsvc6.dll 6.0.6000.16512
authui.dll 6.0.6000.16513
WindowsCodecs.dll 6.0.6000.16493
avicap32.dll 6.0.6000.16513
msvfw32.dll 6.0.6000.16513
mciavi32.dll 6.0.6000.16513
avifil32.dll 6.0.6000.16513
msvidc32.dll 6.0.6000.16513
msrle32.dll 6.0.6000.16513
sendmail.dll 6.0.6000.16493

Dus of het artikel heeft verkeerde buildnummers, of de patch heeft bestanden met een verkeerde build / versienummer.
Bevestigd. Er is op Google nog zo goed als niets hierover te vinden. Ik hoopte wat wijzer te worden door de installer met Power Archiver uit te pakken. Helaas zijjn de dll's niet als zodanig herkenbaar om zo de versienummers nog eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwaz
  • Laatst online: 02-04 16:19
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:33:
een van die patches is niet zuiver. install beide en had na reboot gelijk totaal geen netwerkverbinding meer. niet te repareren enz.

...

POGING 3:

heb nu gevonden waar het aan ligt, die nieuwe patch zorgt ervoor dat driver enforcement altijd aanstaat........ boot ik met F8 en kies is disable driver enforcement dan werkt wel alles goed.
Ik had ook dit probleem. Ik had namelijk tcpip.sys gepatcht om zo error 4226 te voorkomen (aantal half-open verbindingen te hoog; in mijn geval staat het standaard op maximaal 10, ik heb Home Premium).

Oplossing was de originele tcpip.sys weer terug te zetten en voila, het netwerk werkt.

Ik vind het best vervelend dat Vista x64 nu geen non-signed drivers meer toelaat, programma's als Rivatuner, RMclock werken nu niet. Ergens op het Internet las ik dat Microsoft dit vanaf SP1 wil veranderen, geen idee of dit waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banshee schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:27:
[...]

Linkje naar de oplossing stond even hierboven.
Hier nogmaals de link :)
The Source in "[Vista] Traag kopiëren, opgelost?"

Let er wel op dat je de juiste file voor je OS pakt, 32/64 bit, anders werkt er nog veel meer ineens niet meer ;)
Het werkt!Ik ben je zeer dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 21:20

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb de update's geinstalleerd op me laptop, kopieeren voor de update bedroeg 20mb/sec, na de update schiet hij wel eens na de 25mb/sec. Voor de rest werkt alles nog naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
EricJH schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 04:00:
[...]
Bevestigd. Er is op Google nog zo goed als niets hierover te vinden. Ik hoopte wat wijzer te worden door de installer met Power Archiver uit te pakken. Helaas zijjn de dll's niet als zodanig herkenbaar om zo de versienummers nog eens te bekijken.
Ik ben nu met MS bezig om dit te laten uitzoeken, zodra ik meer weet zal ik dat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

dbzfan

Nee.

Ik vond het ook erg irritant! Even kijken of het hier verschil maakt!

Perfect :) heeft gewerkt hier !

[ Voor 91% gewijzigd door dbzfan op 13-08-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was toch een officiele Windows update uitgekomen hierover dat het zou oplossen?
Heeft iemand een link hiernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:24:
Er was toch een officieele Windows update uitgekomen hierover dat het zou oplossen?
Heeft iemand een link hiernaar?
officiële updates gaan via de Vista update manager. Dus of je hebt hem al binnen of je moet daar eens gaan kijken. Als er een officiële update is hiervoor. :?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download alleen de patches van Microsoft.com zelf - kritische systeem files wil je niet via een onbetrouwbare bron op je systeem hebben!