Interpolis, glashelder!
Helaas, ook dit is teveel voor de Xbox CPU, zelfs als je deze divx op de harddisk parkeert. Hij zal hem wel afspelen, maar bij snelle beeldwisselingen zal hij horten en stoten, en soms zelfs stoppen.TheIbex schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:45:
je zou kunnen compressen naar Divx 720p een HD formaat wat XBMC naar mijn weten wel afspeelt
| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110
Ik heb net de nieuwste media center op me XboX geploft, heb ook de Livestreams allemaal aan het werken gekregen, werkt super

Alleen even een vraag, Het uploaden naar de xbox toe gaat redelijk traag ! Mijn PC en de XboX zitten beiden achter de SuperStack 3 Switch en hebben gewoon een volledige bandbreedte over Cat6 UTP kabels !
Het uploaden deed ik eerder met FlashFXP maar ben er achter gekomen dat het nog een tikkeltje sneller gaat (tis al niet snel) met SmartFTP !
Een aantal MB/s is wel haalbaar maar naar mijn weten moet je gewoon 10 MB/s kunnen halen !?
Iemand hier ook problemen mee ? Of iemand een oplossing ?
Als je xbmc of games upload, stuur je allemaal kleine bestanden. Dit vertraagt enorm. Wanneer je een grote iso of film upload moet je wel hoge snelheden kunnen halen. Nu is het bij mij ook wel zo dat ik in mijn dashboard (unleashX) hogere snelheden kan halen dan met de ftp server in xbmc. Daarin kan ik wel tegen de 10MB/s komen. In xbmc weet ik het niet precies, maar dat lag volgens mij inderdaad wat lager.CDAAbeltje schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:16:
Beste mensen,
Ik heb net de nieuwste media center op me XboX geploft, heb ook de Livestreams allemaal aan het werken gekregen, werkt super
Alleen even een vraag, Het uploaden naar de xbox toe gaat redelijk traag ! Mijn PC en de XboX zitten beiden achter de SuperStack 3 Switch en hebben gewoon een volledige bandbreedte over Cat6 UTP kabels !
Het uploaden deed ik eerder met FlashFXP maar ben er achter gekomen dat het nog een tikkeltje sneller gaat (tis al niet snel) met SmartFTP !
Een aantal MB/s is wel haalbaar maar naar mijn weten moet je gewoon 10 MB/s kunnen halen !?
Iemand hier ook problemen mee ? Of iemand een oplossing ?
Anoniem: 181995
Is deze wel 100 Mbit/s ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ja die is zeker 100mb/s. Bij de systeeminformatie, onder de knop 'Netwerk' kun je zien met welke snelheid je met het netwerk verbonden bent. Bij mij is dat 100mb/s.speedme schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:53:
Ik denk dat de grootste bottlenek toch de netwerkkaart van de Xbox zelf is.
Is deze wel 100 Mbit/s ?
Ja maar volgens mij verschilt het per revisie welke snelheden je kunt halen.speedme schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:53:
Ik denk dat de grootste bottlenek toch de netwerkkaart van de Xbox zelf is.
Is deze wel 100 Mbit/s ?
Ook als ik een groot bestand zoals een DivX film of een DVD upload gaat het niet met de volledige snelheid !
@m3gA:
Het lijkt me toch niet dat ze ook een revisie xbox'en hebben uitgebracht waar een 10/10 lan kaartje inzit....?
Ik weet niet precies waarin het zit maar ik heb ooit gelezen dat ftp'en naar oudere xboxen enorm traag is. Ik heb jammer genoeg 2 1.6b's dus ik kan het niet testen.CDAAbeltje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:25:
@Harrie:
Ook als ik een groot bestand zoals een DivX film of een DVD upload gaat het niet met de volledige snelheid !
@m3gA:
Het lijkt me toch niet dat ze ook een revisie xbox'en hebben uitgebracht waar een 10/10 lan kaartje inzit....?
Ik heb een 1.0 en nergens last vanm3gA schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:39:
[...]
Ik weet niet precies waarin het zit maar ik heb ooit gelezen dat ftp'en naar oudere xboxen enorm traag is. Ik heb jammer genoeg 2 1.6b's dus ik kan het niet testen.

FTP'en van losse bestanden gaat inderdaad wat langzamer, maar nog altijd best snel (gebruik CoreFTP voor FTP'en).
Het FTP'en van een ISO m.b.v. Qwirk (ofo zoiets) gaat ook behoorlijk snel
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Dan ga ik dat CoreFTP eens proberenspeedme schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:30:
Ik heb ook een 1.0 en nooit echt een soort benchmark erop los gelaten, maar ik kan niet zeggen dat het "gevoelsmatig" langzaam is.
FTP'en van losse bestanden gaat inderdaad wat langzamer, maar nog altijd best snel (gebruik CoreFTP voor FTP'en).
Het FTP'en van een ISO m.b.v. Qwirk (ofo zoiets) gaat ook behoorlijk snel

Wat jullie zeggen met kleine bestandjes uploaden dat dat traag gaat daar ben ik het mee eens en daar kan ik me ook in vinden, maar als een film of dvd met 4 a 5 mb/s word geupload binnen een 10/100 netwerk op een switch dan vind ik dat best traag ! Van PC naar PC haal ik met gemak rond de 9 a 10 mb/s (soms meer)
Maar goed, kga het maar eens met nog een ander programma proberen

Een wat ik ook heb, mijn Xbox is omgebouwd en er is een Xecuter2 chip ingezet. Dit zijn 24 pinnentjes als ik me niet vergis die met 1 boutje o.i.d. is vastgezet. Nou heb ik regelmatig als ik de xbox aanzet dat ie een fout geeft. Een paar tikjes aan de zeikant en het is verholpen maar tis best vervelend. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor ?
[Voor 17% gewijzigd door CDAAbeltje op 19-09-2007 13:09]
Mijn xbox gaat meestal tot maximaal 8000kb/s, als ik TC (Total Commander) gebruik om te FTPen naar XBMC. Dit is overigens alleen met XBMC. In Avalaunch ging TC tot maximaal 1MB/s, en in Evox tot zo'n 4 á 5 MB/s. Andere FTP clients gingen weer sneller met Ava.... maar niet met XBMC.CDAAbeltje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:00:
[...]
Dan ga ik dat CoreFTP eens proberen
Wat jullie zeggen met kleine bestandjes uploaden dat dat traag gaat daar ben ik het mee eens en daar kan ik me ook in vinden, maar als een film of dvd met 4 a 5 mb/s word geupload binnen een 10/100 netwerk op een switch dan vind ik dat best traag ! Van PC naar PC haal ik met gemak rond de 9 a 10 mb/s (soms meer)
Een wat ik ook heb, mijn Xbox is omgebouwd en er is een Xecuter2 chip ingezet. Dit zijn 24 pinnentjes als ik me niet vergis die met 1 boutje o.i.d. is vastgezet. Nou heb ik regelmatig als ik de xbox aanzet dat ie een fout geeft. Een paar tikjes aan de zeikant en het is verholpen maar tis best vervelend. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor ?
Maar nu heb ik dus een vraagje, er zit het NIT script bij, wordt dit nog doorontwikkeld of is de originele maker er mee gestopt.
Met Smartftp van pc naar xbmc haal ik gewoon 10MB/s +. Vanuit XBMC (via filemanager iets naar xbox hd kopieren over netwerk) haal ik ongeveer 4-5MB/s. Beide met grote filmbestanden (350mb +).
Dat laatste vind ik wat vreemd aangezien het over precies 't zelfde netwerk gaat.
Een nieuwe versie van XBMC erop zetten duurt wel erg lang, ivm de talloze kleine bestandjes.
[Voor 14% gewijzigd door Magnolia op 18-09-2007 23:06]
Ontspan.
Ik FTP altijd vanaf de PC (met CoreFTP) naar de Xbox en niet omgekeerd.CDAAbeltje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:00:
[...]
Dan ga ik dat CoreFTP eens proberen
Dus over snelheid vanuit Xbox naar PC kan ik niet meepraten.
Wat betreft jouw vraag over de chip : daarover mag hier niet gepraat worden, sorry.
Er zijn echter genoeg andere fora waar het wel mag

Oepsspeedme schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:33:
[...]
Wat betreft jouw vraag over de chip : daarover mag hier niet gepraat worden, sorry.
Er zijn echter genoeg andere fora waar het wel mag

waarom gebruikt iedereen trouwens ftp, en niet gewoon windows explorer?
( ik heb nog maar 2 keer xbmc er op gezet, 1 keer vrij snel, en 1 keer vrij traag, en vraag me af wat het verschil moet zijn geweest, maar daar ben ik nog niet achter. ik ftp vanaf de pc met flashftp, zonder instellingen te wijzigen( dus installeren, verbinding maken en map selecteren bestemming selecteren en gaan met die banaan.
Anoniem: 109288
heb xbox via een crosscable aan een 2e netwerkkaartje in mn pc hangen, is dit iets wat ik ben vergeten te (her)configureren bij de instellingen van dit kaartje of iets in flashfxp
Ben ik ook in geinteresseerd, temeer daar bij mij de NIT streams die ik het interessantste vind jammer genoeg niet werken.alexkroeze schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:31:
Hier net de xbmc updateje gedaan, (het bigfoot87 pakket helemaal top alles in een keer compleet)
Maar nu heb ik dus een vraagje, er zit het NIT script bij, wordt dit nog doorontwikkeld of is de originele maker er mee gestopt.
Inmiddels is er ook zoveel keuze bij uitzendinggemist dat sorteringsopties eventueel aangevuld met wat filters een welkome aanvulling zou zijn.
t.o.v. een dik half jaar geleden is het er weer flink op vooruitgegaan allemaal ofschoon ik ook wel wat nieuwe features ervaar die ik wat minder vind.
Ik dacht dat het aan de buffer lag, maar als ik die 100% groter maak blijft het probleem. Zijn er meer mensen met dit probleem?
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Ik wil deze veranderen naar e:\apps\xbmc.
Als ik bijv. de bigfoot versie via ftp upload naar de nieuwe locatie, moet ik dan nog ergens een bestand veranderen waarin staat dat xbmc nu op de e schijf staat?
Alvast bedankt..
Welke versie van XBMC heb je? Oudere versies geven vaak problemen.twixx schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:24:
Inzake Uitzendinggemist. Ik heb gisteren het Uitzendinggemist script geïnstalleerd. Bij het spelen van afleveringen zie ik echter alleen de eerste 30 seconden. Daarna stop het geluid, kort daarna het beeld en wordt ik vervolgens terug gezet in de episode selectie.
Ik dacht dat het aan de buffer lag, maar als ik die 100% groter maak blijft het probleem. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Anoniem: 233821
k heb een xbox met xecuter3. Nu wilde ik gister een nieuwe versie van xbmc erop zetten. Ik heb de map leeggehaald (was al ff geleden) en de nieuwe via ftp erop gezet. Maar als ik de xbox nu aanzet krijg ik alleen een zwart beeld. Ik zie wel eerst het xbox scherm maar daarna is alles zwart.
Ik heb ook al geprobeerd om die 2 mapjes in udata en tdata weg te doen maar zonder resultaat.
Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik nog kan proberen?
moet je ff zoeken naar evoxdash.xbm (ofzo) en die openen in notepad en kijken of de path naar dashboard klopt.
Katsjing! Daar hebben we de fout!Anoniem: 233821 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:50:
Ik heb wel een XboxMediaCenter.xml waarin je het pad naar xbmc moet veranderen, en die staat goed. Verder heb ik alleen een evoxdash.xbe maar die kan ik niet openen met kladblok.
Je hebt al een heeel tijdje niet meer geupdate neem ik aan?
XboxMediaCenter.xml wordt al heel lang niet meer gebruikt.
Je dient nu met de XBE shortcut maker een 'snelkoppeling' te maken van je C naar je E partitie.
Suc6!
Duurde even maar heb het nu aan de praat...Anoniem: 233821 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:06:
Is inderdaad eruggg lang geleden ja. Ik ga dit eens proberen maar ga er vanuit dat dit het is. Bedankt! haha
[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 233821 op 20-09-2007 14:13]
Ik heb het net even getest op mijn xdoos. Ik heb hetzelfde probleem. De buffergrootte heb ik ingesteld staan op 8mb. Als ik de cachewaarde bekijk tijdens het afspelen van een filmpje valt me dit op: bij het starten van een filmpje is de buffer rond de 20%. De buffer loopt langzaam op en zodra de 80% is bereikt, wordt de stream afgekapt.twixx schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:24:
Inzake Uitzendinggemist. Ik heb gisteren het Uitzendinggemist script geïnstalleerd. Bij het spelen van afleveringen zie ik echter alleen de eerste 30 seconden. Daarna stop het geluid, kort daarna het beeld en wordt ik vervolgens terug gezet in de episode selectie.
Nu had ik ook even een videoclip via TV-Links getest en deze streamde wel netjes...
Zou het aan de website van Uitzendinggemist liggen?
Ik vraag me ook af hoe andere mensen het streamen via de xdoos ervaren en hoe zij de cache instellingen hebben staan.
Heb je met de shortcut maker een snelkoppeling gemaakt naar de locatie waar default.xbe in de XBMC map staat?Anoniem: 233821 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:51:
[...]
Nou, ik had goede hoop maar het werkt nog niet. Hij blijft nu vragen om een xml.
Ik krijg de melding: Q:/XboxMediaCenter.xml, line 0
Failed to open file
En heb je die snelkoppeling Evoxdash.xbe genoemd?
Dat de Xbox weer met XboxMediaCenter.xml aan komt zetten geeft aan dat het opstart bestand nog altijd niet veranderd is.
Het is nu gelukt. Weet niet wat ik heb gedaan maar hij werkt. Ziet er mooi uit!Bigfoot87 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:13:
[...]
Heb je met de shortcut maker een snelkoppeling gemaakt naar de locatie waar default.xbe in de XBMC map staat?
En heb je die snelkoppeling Evoxdash.xbe genoemd?
Dat de Xbox weer met XboxMediaCenter.xml aan komt zetten geeft aan dat het opstart bestand nog altijd niet veranderd is.
Anoniem: 78369
Als het een 720p filmpje is zal je xbox gewoon te traag zijn .Anoniem: 78369 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:26:
ik heb mijn xbox nu op 720P draaien, wanneer ik echter een filmpje op 720P wil streamen vanaf mijn PC wil dat niet echt vloeiend lukken. Hij speelt wel maar heel traag. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb de "XBMC 17-09-2007 Bigfoot87 Dutch" versie. Ook een andere versie geprobeerd maar die gaf het zelfde resultaat.DeOS schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:09:
[...]
Welke versie van XBMC heb je? Oudere versies geven vaak problemen.
Misschien heb ik wel een oude versie bios want het is 2 tot 3 jaar geleden dat ik hem open heb gemaakt om er het e.a. in te solderen.
[Voor 17% gewijzigd door twixx op 20-09-2007 18:18]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
De win32 environment die meegeleverd wordt bij de t3ch release werkt tegenwoordig ook vrij deftig.zAo schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:12:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Linux port op win32?
Audio-support was er al langer maar nu kan je ook video's afspelen, zolang je maar de interne DVD-speler gebruikt.
/edit: In de volgende t3ch release zal automatisch al de dvdplayer gebruikt worden in win32.
Oja heb een nieuwe build van Vinci online gezet.
video osd is afgewerkt:

wide icons in library mode:

extra controls:

Download Vinci
[Voor 4% gewijzigd door Mantis op 21-09-2007 00:55]
Ik had het serieus heel gaaf gevonden als ik een HD tv hadMantis schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:45:
[...]
De win32 environment die meegeleverd wordt bij de t3ch release werkt tegenwoordig ook vrij deftig.
Audio-support was er al langer maar nu kan je ook video's afspelen, zolang je maar de interne DVD-speler gebruikt.
video osd is afgewerkt:

Iemand enig idee hoe ver de 4:3 versie van Vinci is?
De geupdate Vinci skin is uiteraard maandag onderdeel van mn XBMC versie.
http://specs.tweak.to/6635
Wow, thanks voor de informatie. Die skin is trouwens ook erg mooiMantis schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:45:
[...]
De win32 environment die meegeleverd wordt bij de t3ch release werkt tegenwoordig ook vrij deftig.
/edit: In de volgende t3ch release zal automatisch al de dvdplayer gebruikt worden in win32.
video osd is afgewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
extra controls:
[afbeelding]
Download Vinci

Nog een weekje wachten op T3CH dan maar

Blackhand.w32 Long Live Great SERBIA
Flash doet het toch gewoon?A-380 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:11:
Is er ook iets bekend over een flash player voor XBMC?
Youtube filmpjes in ieder geval wel...
MADG0BLIN schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:49:
Is deze kabel: http://www.livegamer.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=31171 een juiste kabel om ook XBMC in hd resolutie te krijgen? Volgens mij wel, maar weet het niet zeker.
Wat bedoel je hier precies mee? hebben alle HD kabels hier last van? Is het een tekortkoming in XBMC? Of heeft deze kabel dit probleem?m3gA schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:44:
[...]
Kloptal werkt deze niet zo goed op 720p (dubbel beeld in xbmc) maar 480p of 1080i is ook goed:)
Ik heb ook net een HD TV en ben ook op zoek naar een kabel die 720P aankan en optische aansluiting heeft voor het geluid.
heb ik ook werkt perfect en lekker goedkoop
http://www.consoleshop.nl...tal-optical-av-cable.html
PSN: Cardwizard
Anoniem: 233765
In het GROENE setup-scherm kan ik alleen kiezen voor 'widescreen e.d.' en de vraag of mijn TV PAL60 ondersteunt, meer eigenlijk niet. Of zit ik verkeerd?Anoniem: 5792 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:29:
[...]
Yep, ik heb diezelfde kabel sinds een paar weken, gekocht bij consoleshop.nl.
Werkt super. Inderdaad eerst in de originele dashboard NTSC kiezen en de resoluties die je wilt. Daarna worden de 720 en 1080 opties vanzelf zichtbaar.
De kabel verbeterd het beeld hEEL erg.. Letters waren eerst blurry, nu retestrak...
Dit alles bij mij op een 32 inch Samsung LCD TV... práchtig..
Gisteravond al besteld van dezelfde site.cardwizard schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:34:
dan moet je deze hebben :
heb ik ook werkt perfect en lekker goedkoop
http://www.consoleshop.nl...tal-optical-av-cable.html
Het is al naar mij verstuurd

[Voor 77% gewijzigd door Spider.007 op 23-09-2007 14:18]
Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D
Anoniem: 157936
ff opnieuw installeren en dan kun je ook XBMC weer als dashboard kiezen, daarna knal je de nieuwe versie van T3CH erover en je hebt hem weer supersnel en helemaal compleet!!
Zover ik weet heeft de originele MS kabel hier geen probleem mee. Ik weet niet precies wat de oorzaak is maar je krijgt dubbel beeld (soort 'ghosting'). Ik vind het vrij storend. Maar je kunt hem op 1080i zetten en je tv zal het downscalen als hij het niet aankan.Skillz schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:41:
[...]
[...]
Wat bedoel je hier precies mee? hebben alle HD kabels hier last van? Is het een tekortkoming in XBMC? Of heeft deze kabel dit probleem?
Ik heb ook net een HD TV en ben ook op zoek naar een kabel die 720P aankan en optische aansluiting heeft voor het geluid.
die kabel bij consoleshop werkt perfect niks ghosting of dubbel beeldm3gA schreef op zondag 23 september 2007 @ 08:05:
[...]
Zover ik weet heeft de originele MS kabel hier geen probleem mee. Ik weet niet precies wat de oorzaak is maar je krijgt dubbel beeld (soort 'ghosting'). Ik vind het vrij storend. Maar je kunt hem op 1080i zetten en je tv zal het downscalen als hij het niet aankan.
maar gewoon een superstrak plaatje en dat voor een derde van de prijs van de originele
helemaal mee eens, heb mn xbox nu een aantal jaar en since een maand of 6 die kabel..spatzuiver beeld, had ik veel eerder moeten doen.cardwizard schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:18:
[...]
die kabel bij consoleshop werkt perfect niks ghosting of dubbel beeld
maar gewoon een superstrak plaatje en dat voor een derde van de prijs van de originele
Op de website van UZG is een speciale fix te downloaden voor GTSTAnoniem: 136075 schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:16:
de streams bij UZG van GTST van afgelopen week zijn verdwenen, oudere staan er nog wel, net nu mn vriendinnetje het wilde gaan kijken... enig idee hoe ik de juiste stream locatie kan toevoegen?

draait je xbmc op 720p? Misschien is het een combinatie van het eea. want er zijn eerder mensen die in dit topic het 720p probleem hebben genoemd. Het probleem doet zich voor bij mij met 2 verschillende lcd tv's en xbox'en op als je even googled zie je dat enorm veel mensen het probleem hebben (dat zich niet meer voordoet als ze de originele kabel kopen)v1nzent- schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:05:
[...]
helemaal mee eens, heb mn xbox nu een aantal jaar en since een maand of 6 die kabel..spatzuiver beeld, had ik veel eerder moeten doen.
720p 1080i het maakt niks uit allemaal perfect !m3gA schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:28:
[...]
draait je xbmc op 720p? Misschien is het een combinatie van het eea. want er zijn eerder mensen die in dit topic het 720p probleem hebben genoemd. Het probleem doet zich voor bij mij met 2 verschillende lcd tv's en xbox'en op als je even googled zie je dat enorm veel mensen het probleem hebben (dat zich niet meer voordoet als ze de originele kabel kopen)
misschien had jij een ander merk kabel dan , want deze is echt 100% OK
Bij mij werkt de kabel ook perfect.cardwizard schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:44:
[...]
720p 1080i het maakt niks uit allemaal perfect !
Wat me echter opvalt: ik heb mijn Xbox/XBMC ingesteld op 720p. Zolang ik in de menustructuur zit stuurt hij ook echt 720p uit want mijn TV geeft dat ook aan. Zodra ik echter daadwerkelijk een film opstart geeft mijn TV aan dat de Xbox een 1080i signaal uitstuurt.
In beide modes heb ik perfect beeld met de kabel dus ik klaag niet maar vreemd is het wel?
dan heb je bij , instellingen --> uiterlijk --> scherm , 720p aanstaanjoppybt schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:20:
[...]
Bij mij werkt de kabel ook perfect.
Wat me echter opvalt: ik heb mijn Xbox/XBMC ingesteld op 720p. Zolang ik in de menustructuur zit stuurt hij ook echt 720p uit want mijn TV geeft dat ook aan. Zodra ik echter daadwerkelijk een film opstart geeft mijn TV aan dat de Xbox een 1080i signaal uitstuurt.
In beide modes heb ik perfect beeld met de kabel dus ik klaag niet maar vreemd is het wel?
en bij , instellingen --> systeem --> video hardware --> 480p , 720p en 1080i toestaan alle 3 aangevinkt....................................
niks aan veranderen zo heb ik het ook en is het beste (volgens mij)
Anoniem: 74289
***edit: na opnieuw xbmc er op te zetten is het probleem verholpen***
[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 74289 op 23-09-2007 23:52]

XBMC ziet er erg strak uit nu in 720p, 1080i geeft vertragingen.
Alleen vind ik de kwaliteit als ik bv GTA SA speel, nog steeds niet echt mooi, heeft dat te maken dat spellen niet gebruik maken van de progressive scan?
Als ik bij "Pictures" inzoom op een foto met mijn afstandsbediening (1/2/3/4/5/6/...) dan krijg ik op een gegeven moment "Error loading image" en loopt XBMC helemaal vast. Alleen een reset helpt dan nog.
Ik heb de laatste T3ch versie: (17-09-2007), maar het probleem blijft.
Iemand hier ook last van ?
Edit (extra info):
Het gebeurt dus als ik de foto via mijn netwerk bekijk.
Als ik de foto naar de HD van mijn Xbox kopieer en daar bekijk gaat alles goed.
[Voor 20% gewijzigd door GoT op 24-09-2007 10:26]
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Je zou kunnen proberen om te updaten naar de laatste T3ch versie (23-09-2007) en als dat niet werkt zul je hem even moeten aanmelden als bug.GoT schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:18:
Hoi,
Als ik bij "Pictures" inzoom op een foto met mijn afstandsbediening (1/2/3/4/5/6/...) dan krijg ik op een gegeven moment "Error loading image" en loopt XBMC helemaal vast. Alleen een reset helpt dan nog.
Ik heb de laatste T3ch versie: (17-09-2007), maar het probleem blijft.
Iemand hier ook last van ?
Edit (extra info):
Het gebeurt dus als ik de foto via mijn netwerk bekijk.
Als ik de foto naar de HD van mijn Xbox kopieer en daar bekijk gaat alles goed.
denk dat dat meer aan het spel ligt jaSkillz schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:32:
Ik heb gisteravond de nieuwe component HD AV kabel van Konig op mijn xbox aangesloten en gelukkig was het nu idd mogelijk om de progressive settings (en 1080i) aan te zetten
XBMC ziet er erg strak uit nu in 720p, 1080i geeft vertragingen.
Alleen vind ik de kwaliteit als ik bv GTA SA speel, nog steeds niet echt mooi, heeft dat te maken dat spellen niet gebruik maken van de progressive scan?
ik speel geen games op de xbox dus daar kan ik je niet mee jelpen
Ik ga mn best doen om vanavond laat een update te uploaden.cardwizard schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:18:
bigfoot komt er nog snel een XBMC van jou die mooi up2date is ?
ben toe aan een nieuwe en alles in 1 is wel handig dan he
Moet vanavond weg dus met laat bedoel ik ook echt laat

dan wacht ik toch gewoonBigfoot87 schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:45:
[...]
Ik ga mn best doen om vanavond laat een update te uploaden.
Moet vanavond weg dus met laat bedoel ik ook echt laat

2x konig. Welke tv gebruiken jullie? Ik heb 2 philips tv's.cardwizard schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:44:
[...]
720p 1080i het maakt niks uit allemaal perfect !
misschien had jij een ander merk kabel dan , want deze is echt 100% OK
Op een LG (=Philipsm3gA schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:04:
[...]
2x konig. Welke tv gebruiken jullie? Ik heb 2 philips tv's.

no problems
Echter, ik kan nergens een kabeltje vinden die de joystickpoort van een XBOX verlengt..
Dit in tegenstelling tot de standaard verlengkabels voor joysticks.
Iemand een suggestie?
http://www.free-box.nl/pr...Path/21_27/products_id/69q2no schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:36:
Sinds kort staat mijn Xboxje in een mooie dichte kast en wil ik eigenlijk mijn IR-oogje verlengen, zodat ik als nog mijn AB kan gebruiken, terwijl de deurtjes van de kast dicht zijn.
Echter, ik kan nergens een kabeltje vinden die de joystickpoort van een XBOX verlengt..
Iemand een suggestie?
met deze moet dat lukken

Ja, koop een Logitech draadloze controller.q2no schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:36:
Sinds kort staat mijn Xboxje in een mooie dichte kast en wil ik eigenlijk mijn IR-oogje verlengen, zodat ik als nog mijn AB kan gebruiken, terwijl de deurtjes van de kast dicht zijn.
Iemand een suggestie?

Werkt tot 100 meter en gaat dwars door muren heen.
Daarbij ligt ie ook gigantisch lekker in de hand.
Edit:
Upload is gestart.

Wanneer ik deze stappen volg werken de scripts bij mij alsnog niet goed. Bij uitzending gemist start de gehele script niet op en bij bijvoorbeeld youtube vind ik wel mijn user favorite filmpjes, maar deze speelt hij vervolgens niet af. Ik heb bij XBMC de meest recente update en dit geldt ook voor de 2 scripts.GroteBozewolf schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:16:
[...]
Eh, gewoon zoals elk ander script. Uitpakken naar de XBMC\Scripts\ folder en dan kan je hem vanuit XBMC draaien.
Zie ook hier: http://code.google.com/p/xot-uzg/wiki/Installation

Vreemd... je hebt de laatste versie van UZG neem ik aan?t1mmie schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 03:26:
[...]
Wanneer ik deze stappen volg werken de scripts bij mij alsnog niet goed. Bij uitzending gemist start de gehele script niet op en bij bijvoorbeeld youtube vind ik wel mijn user favorite filmpjes, maar deze speelt hij vervolgens niet af. Ik heb bij XBMC de meest recente update en dit geldt ook voor de 2 scripts.
Filmpjes afspelen met het Youtube script werkt hier ook niet meer.
Direct van ftd, wat bedoel je hier precies mee? Zijn dit de thumbnails van bestanden, muziek albums etc? Of alleen met My pictures en het inzoomen zoals hierboven werd beschreven?Edit: Zoals ik al aangaf twijfelde ik er aan of het probleempje met de thumbnails wel echt opgelost was, en dit blijkt inderdaad niet zo te zijn.
Ik dacht dat met de fix bedoeld werd dat het probleem met de thumbnails in mappen opgelost was. (probleem doet zich onder andere voor met bijvoorbeeld de radio thumbnail van mijn radio-streampack.) Maar heb het getest en het probleem bestaat nog steeds. Niet dat het een ramp is want je kunt het via een trucje zoals beschreven in de readme van mn streampack omzeilen, maar jammer is het wel.Audi-Addict schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:34:
[...]
Direct van ftd, wat bedoel je hier precies mee? Zijn dit de thumbnails van bestanden, muziek albums etc? Of alleen met My pictures en het inzoomen zoals hierboven werd beschreven?
Ik begrijp nu nog steeds niet helemaal concreet wat exact het probleem is?Bigfoot87 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:49:
[...]
Ik dacht dat met de fix bedoeld werd dat het probleem met de thumbnails in mappen opgelost was. (probleem doet zich onder andere voor met bijvoorbeeld de radio thumbnail van mijn radio-streampack.) Maar heb het getest en het probleem bestaat nog steeds. Niet dat het een ramp is want je kunt het via een trucje zoals beschreven in de readme van mn streampack omzeilen, maar jammer is het wel.
Ik heb namelijk nu geen problemen met het weergeven van folder.jpg thumbnails in mijn muziek mappen. Is dit met jou versie wel het geval?

Nee, ik doe het even zo:Audi-Addict schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:09:
[...]
Ik begrijp nu nog steeds niet helemaal concreet wat exact het probleem is?
Ik heb namelijk nu geen problemen met het weergeven van folder.jpg thumbnails in mijn muziek mappen. Is dit met jou versie wel het geval?
- Radio
- Radio.tbn
-- huppelepup.strm
-- huppelepup.tbn
Wanneer je deze structuur hebt krijgt huppelepup.strm automatisch de thumbnail van de map Radio ipv huppelepup.tbn.
Anoniem: 191095
Argh! Ik hoop dat ie terugkomt...Anoniem: 191095 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:41:
Wie weet er wat er met de site www.mediaIcons.org is gebeurd? Of heeft hier een goed alternatief voor. MediaIcons haalde ik nl. al mijn game picto's vandaan!
Creatief google image gebruiken werkt hier prima!Anoniem: 191095 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:41:
Wie weet er wat er met de site www.mediaIcons.org is gebeurd? Of heeft hier een goed alternatief voor. MediaIcons haalde ik nl. al mijn game picto's vandaan!
Anoniem: 157936
Dit Youtube2 script werkt nog wel. Je moet alleen handmatig in het default.py bestand het volgende veranderen:Bigfoot87 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:34:
[...]
Vreemd... je hebt de laatste versie van UZG neem ik aan?
Filmpjes afspelen met het Youtube script werkt hier ook niet meer.
self.player = xbmc.Player(xbmc.PLAYER_CORE_DVDPLAYER), deze moet je verwijderen en veranderen in:
self.player = xbmc.Player(xbmc.PLAYER_CORE_MPLAYER)
Ik heb mijn (prima werkende) script ff online gezet:
http://www.mediafire.com/?3sml0n3tlhv
Anoniem: 187990
is deze makkelijk te programmeren?
Alvast bedankt.
Ah! DankAnoniem: 157936 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:38:
[...]
Dit Youtube2 script werkt nog wel. Je moet alleen handmatig in het default.py bestand het volgende veranderen:
self.player = xbmc.Player(xbmc.PLAYER_CORE_DVDPLAYER), deze moet je verwijderen en veranderen in:
self.player = xbmc.Player(xbmc.PLAYER_CORE_MPLAYER)
Ik heb mijn (prima werkende) script ff online gezet:
http://www.mediafire.com/?3sml0n3tlhv

Daar ga ik mensen blij mee maken!
Dank voor de tip: ik had inderdaad 1080i ook toegestaan. Daar het vinkje weggehaald en nu 'blijft' hij in 720p staan.cardwizard schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:45:
[...]
dan heb je bij , instellingen --> uiterlijk --> scherm , 720p aanstaan
en bij , instellingen --> systeem --> video hardware --> 480p , 720p en 1080i toestaan alle 3 aangevinkt....................................
niks aan veranderen zo heb ik het ook en is het beste (volgens mij)
Beeldverschil zie ik niet (op 4 meter afstand) maar prettige bijkomstigheid is dat de fontgrootte in de on-screen menus veel beter is.
Ik heb nu ook de Vinci Skin.. het ziet erg erg goed uit!!!Mantis schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:45:
[...]
video osd is afgewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
extra controls:
[afbeelding]
Download Vinci

Keep up the good work!!
ik weet dat er hier een paar hele grote slimmerikken zitten die ook al een soort van 'programmagemist' script hebben gemaakt zodat Nederlandse TV programma's via XBMC beken kunnen worden. Dit was nog niet mogelijk in Belgie...
inderdaad...WAS...want zopas is http://iwatch.be gestart....
de grote vraag:
is er iemand die iWatch kan toevoegen zodat ook de Vlaamse programma's kunnen bekeken worden?
Groetjes!!!
(bron: KLIK)
[Voor 10% gewijzigd door thaboy op 26-09-2007 10:36]
Iwatch is toch een betaalsite?thaboy schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:33:
Hoi,
ik weet dat er hier een paar hele grote slimmerikken zitten die ook al een soort van 'programmagemist' script hebben gemaakt zodat Nederlandse TV programma's via XBMC beken kunnen worden. Dit was nog niet mogelijk in Belgie...
inderdaad...WAS...want zopas is http://iwatch.be gestart....
de grote vraag:
is er iemand die iWatch kan toevoegen zodat ook de Vlaamse programma's kunnen bekeken worden?
Groetjes!!!
(bron: KLIK)
Ik heb nu een aantal gecompilede versies van XBMC kunnen downloaden. Maar hoe kan ik zien welke ik het beste kan gebruiken. Kan ik in een bestand zien welke versie van xbmc het is?
Het beste kan ik dus gewoon de map (gewoon heel XBMC dus?) eerst helemaal verwijderen en dan de andere er naartoe kopieren. Ook wanneer xbmc gewoon is opgestart. Het is denk ik dan ook verstandig om de oude map die er nu op staat te kopieren voor het geval dat de andere niet werkt? En wat als de andere niet werkt. Dan start XBMC dus niet meer op? Kan ik dan nog wel op de hardeschijf komen om een andere erop te zetten?Hoe kan ik een nieuwe XBMC erop zetten?
Maak een connectie via FTP naar je XBOX. Zoek dan de huidige XBMC map op (dit is standaard E:\Apps\XBMC). Vervolgens kan je de oude versie overschrijven met de nieuwe versie. Zelfs wanneer XBMC is opgestart. Het is echter wel raadzaam om bij een hele grote update eerste de oude map compleet te verwijderen en dan de nieuwe er op te zetten. Dit om eventuele conflicten te voorkomen.
(sorry een hoop n00b vragen)
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Het beste kun je inderdaad de map XBMC helemaal verwijderen en de nieuwe map er op gooien.Awkwarding schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:32:
Het beste kan ik dus gewoon de map (gewoon heel XBMC dus?) eerst helemaal verwijderen en dan de andere er naartoe kopieren. Ook wanneer xbmc gewoon is opgestart. Het is denk ik dan ook verstandig om de oude map die er nu op staat te kopieren voor het geval dat de andere niet werkt? En wat als de andere niet werkt. Dan start XBMC dus niet meer op? Kan ik dan nog wel op de hardeschijf komen om een andere erop te zetten?
(sorry een hoop n00b vragen)
Ik zou dat echter niet doen als XBMC opgestart is maar bijvoorbeeld de Recue CD gebruiken.
Met die cd is het altijd mogelijk een FTP verbinding te maken, ook als XBMC niet meer opstart.
Anoniem: 202496
Ik zat zo eens te fantaseren en had de vraag of iedere site geschikt zou zijn om een scriptje voro te maken? Ik zag dat buienradar ondanks toegevoegd was. Ergens online las ik dat er voor last.fm ook een XBOX script bestaat. Wie weet ooit in Bigfoots pakket? En zou er ook een script bestaan voor netvibes.com, zou ideaal zijn.
Echter sowieso hulde voor de xbmc tot nu toe.
daty is idd een perfect ding die controler! kun ej die ontvanger (mega grote bak) ook netjes in dekast leggen ipv naast de tv. die werkt dus mt RF signalen.. is erg netjes gedaan:pBigfoot87 schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:20:
[...]
Ja, koop een Logitech draadloze controller.
Daarbij ligt ie ook gigantisch lekker in de hand.
Edit:
Upload is gestart.
vraag me nu wel af of die RF signalen ook met een logitech afstandbediening verstuurd kunnen worden.. maar dat zal wel niet?
Een script maken doe je niet zo 123Anoniem: 202496 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:59:
Al sinds een tijdje gebruik ik XBMC en ben er heel blij mee. Vaak haal ik de versies van Bigfoot binnen, toppakketjes!
Ik zat zo eens te fantaseren en had de vraag of iedere site geschikt zou zijn om een scriptje voro te maken? Ik zag dat buienradar ondanks toegevoegd was. Ergens online las ik dat er voor last.fm ook een XBOX script bestaat. Wie weet ooit in Bigfoots pakket? En zou er ook een script bestaan voor netvibes.com, zou ideaal zijn.
Echter sowieso hulde voor de xbmc tot nu toe.

Goede ideeen voor scripts kun je hier kwijt.
Last FM wordt al standaard ondersteund door XBMC. Zit bij de Muziek instellingen geloof ik...
Lijkt me niet nee, volgens mij is de afstandbediening gewoon infrarood.engelbertus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:00:
[...]
vraag me nu wel af of die RF signalen ook met een logitech afstandbediening verstuurd kunnen worden.. maar dat zal wel niet?
Ik zit met het volgende probleem:
mijn xbox geeft bij het willen starten naar de default dashboard een error (error 21). Ik heb zo'n klein vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat ik de default.xbe heb overschreven met een andere

Thanks
[Voor 4% gewijzigd door Gusev op 26-09-2007 22:28]
Daarbij ligt ie ook gigantisch lekker in de hand
Als je een logitech harmony AB hebt, dan wil ik voor het XBMC gebeuren niet controler vasthouden...

Ik lees vaak over de afstandbediening van Logitech, kan iemand me vertellen welke dat is en
is deze makkelijk te programmeren?
Alvast bedankt.
Uuh.. ja.. kopen, registreren, software downloaden, producten aangeven waarmee het mee moet samenwerken en klaar....

Last FM kun je toevoegen als bron bij Muziek. De settings ervoor vind je terug bij de Muziek instellingen. (Username, password enz)Bigfoot87 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:43:
[...]
Een script maken doe je niet zo 123
Goede ideeen voor scripts kun je hier kwijt.
Last FM wordt al standaard ondersteund door XBMC. Zit bij de Muziek instellingen geloof ik...
Wat betreft de Logitech remote controller: Ow wat ben ik blij dat ik deze via Marktplaats nog heb kunnen vinden... Een controller is toch net iets handiger besturen dankzij de triggers en joysticks.
[Voor 18% gewijzigd door Dynamix op 27-09-2007 09:46]
Het moet op een DVD-R, die Evox discGusev schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:27:
Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem:
mijn xbox geeft bij het willen starten naar de default dashboard een error (error 21). Ik heb zo'n klein vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat ik de default.xbe heb overschreven met een andere(na een update naar een nieuwe versie van XBMC). Nou heb ik Frosty's XBOX Rescue Disc geprobeerd even als evox's rescue disc. Beide tevergeefs. De disc wordt op de een of andere manier niet geladen. Heeft iemand een andere oplossing om in ieder geval te kunnen FTPen naar mijn xbox?
Thanks
PSN: Pinjataaa
Dit topic is gesloten.
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd