Moet je naar het westen rijden vanuit A'dam, zit je na een uur ook in the middle of nowhereCyberpope schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:05:
[...]
Ja, maar daar zit wel verschil in. 1/2 a 1 uur rijden uit b.v. stockholm of Oslo en je zet echt in de middel of no-where. Heerlijk vrij. Idem voor steden als Calgary, waar je met 1 uur rijden echt in de bergen zit. En zo kan ik nog veel meer steden roepen. 1 uur rijden van a'dam en je zit in eindhoven....
Een maat van is ook met een Amerikaanse getrouwd, echter had dat nog heel veel voeten in de aarde voordat dat allemaal erkend is en dat je dan bij je partner mag wonen. Getrouwd in de USA in september, januari daarop is hij erheen verhuisd. 3 Maanden later stond hij bij mij voor de deur (visum verlopen na 3 maanden en verlengen kan dan niet, sterker nog: tijdens de aanvraag mag hij de USA helemaal niet meer in!) en pas 10 maanden later was de papierwinkel in orde zodat hij er mocht komen wonen. Vervolgens duurde het nog minimaal een half jaar voordat hij een werkvergunning kon aanvragen. Sinds kort werkt hij er nu.
Volgende maand ga weer een maandje naar de USA op vakantie. Mooi land, echter zou ik er niet willen wonen. Overal heb je de auto voor nodig (nu loop ik naar mijn werk), mensen met een wat hogere opleiding kotsen op hun president en zijn beleid. Aan de kusten wonen de mensen die hoger opgeleid zijn waarmee je goed een discussie kunt voeren. Voor de rest kom je heel veel oppervlakkigheid tegen (bestaat ook in NL, weet ik), enkel de grootte van je auto en je inkomen doet er daar toe.
Ik kan me dus wel vinden in de opmerking dat je ander land niet moet beoordelen op de vakantiegevoelens die je hebt. Vakantie is 1 ding, er wonen een ander.
In NL is genoeg mis, echter veel is er ook heel goed geregeld.
@.at: tijd voor een nieuwe Shift-toets?
This footer is intentionally left blank