Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Cyberpope schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:05:
[...]
Ja, maar daar zit wel verschil in. 1/2 a 1 uur rijden uit b.v. stockholm of Oslo en je zet echt in de middel of no-where. Heerlijk vrij. Idem voor steden als Calgary, waar je met 1 uur rijden echt in de bergen zit. En zo kan ik nog veel meer steden roepen. 1 uur rijden van a'dam en je zit in eindhoven....
Moet je naar het westen rijden vanuit A'dam, zit je na een uur ook in the middle of nowhere :)

Een maat van is ook met een Amerikaanse getrouwd, echter had dat nog heel veel voeten in de aarde voordat dat allemaal erkend is en dat je dan bij je partner mag wonen. Getrouwd in de USA in september, januari daarop is hij erheen verhuisd. 3 Maanden later stond hij bij mij voor de deur (visum verlopen na 3 maanden en verlengen kan dan niet, sterker nog: tijdens de aanvraag mag hij de USA helemaal niet meer in!) en pas 10 maanden later was de papierwinkel in orde zodat hij er mocht komen wonen. Vervolgens duurde het nog minimaal een half jaar voordat hij een werkvergunning kon aanvragen. Sinds kort werkt hij er nu.

Volgende maand ga weer een maandje naar de USA op vakantie. Mooi land, echter zou ik er niet willen wonen. Overal heb je de auto voor nodig (nu loop ik naar mijn werk), mensen met een wat hogere opleiding kotsen op hun president en zijn beleid. Aan de kusten wonen de mensen die hoger opgeleid zijn waarmee je goed een discussie kunt voeren. Voor de rest kom je heel veel oppervlakkigheid tegen (bestaat ook in NL, weet ik), enkel de grootte van je auto en je inkomen doet er daar toe.
Ik kan me dus wel vinden in de opmerking dat je ander land niet moet beoordelen op de vakantiegevoelens die je hebt. Vakantie is 1 ding, er wonen een ander.

In NL is genoeg mis, echter veel is er ook heel goed geregeld.

@.at: tijd voor een nieuwe Shift-toets?

This footer is intentionally left blank

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-11 21:14

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

ajhaverkamp schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:08:
[...]

In NL is genoeg mis, echter veel is er ook heel goed geregeld.
Dat is het punt dus ook, Nederland is prima geregeld op veel vlakken (en er zijn ook wel wat dingen mis). Daar zul je op zich niet zoveel kritiek van bijvoorbeeld mijn kant van horen.

Alleen ik vind het zelf te druk in de Randstad en op zoveel plekken dat het allemaal "te" massaal is geworden. Ik vind dat niet fijn en zal er ook voor zorgen dat ik daar uit weg ga (dat gaat niet van de ene op de andere dag).

En eigenlijk is het aan de ene kant misschien zwak om te vluchten uit de drukte (als dat de reden is dat je weg gaat), maar het lijkt er op dat niemand er echt iets tegen wil/kan doen.

En ik weet dat in Nederland heel veel dingen prima verzorgd zijn in vergelijking met veel andere landen.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

ajhaverkamp sprak
@.at: tijd voor een nieuwe Shift-toets?
niet zolang er nog mensen zijn, die er als een geconditioneerde hond op reageren, en mijn stroomrekening is een stuk lager dan die van pavlow. onderkast is bij mij concept, heeft ook niks met forumluiheid te maken, meer met een theorie over tekstuele spanning, maar dat hoort hier niet thuis. waarom schrijf je trouwens shift met een hoofdletter?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 15:51 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:49:
ajhaverkamp sprak
waarom schrijf je trouwens shift met een hoofdletter?
Omdat het zo op de toets staat ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:55:
[...]

Omdat het zo op de toets staat ;)
over pavlow gesproken...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, je houden aan een consensus is niet automatisch een Pavlov respons. Het consequent weigeren van hoofdletters gebruiken is dat ook niet automatisch. Het kan ook een bewuste keuze zijn, gebaseerd op de leesbaarheid van de tekst.

Die oostenrijkers (Oostenrijkers) volgen zeker de Duitse spelling met veel overbodige hoofdletters. Dan heb je natuurlijk altijd recalcitrante Nederlanders die zich daartegen verzetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

ik schrijf in het duits ook alles onderkast, al heel lang. behalve natuurlijk voor officiële vertalingen en dergelijke, want de gemiddelde klant begrijpt niet veel van tekstuele spanning.

het heeft te maken met experimenten in de literatuur uit de jaren 60, weinig met recalcitrantie. in nederland onder andere door schierbeek, in oostenrijk door mensen als jandl en artmann, maar er zijn er heel veel meer geweest, ook in de angelsaksische literatuur. mijn idee erachter is dat de woorden in een tekst hun hoofdletters vanzelf "verdienen" in hun context. ik zei toch al dat dit hier niet thuishoorde? :)

edit: onnodig veel hoofdletters is relatief, mijn ervaring met duits is dat het een stuk consequenter is in de grammatica, bijvoorbeeld in het gebruik van leestekens. van een gangbare nederlandse regel als: "tussen hoofd- en bijzin zet je een komma, tenzij de bijzin een korte zin is" begrijpen duitstaligen niet veel. ik eerlijk gezegd ook niet, dan zou je op zijn minst moeten definiëren wat "kort" is, maar dat gebeurt nergens.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 16:22 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:14:
ik schrijf in het duits ook alles onderkast, al heel lang. behalve natuurlijk voor officiële vertalingen en dergelijke, want de gemiddelde klant begrijpt niet veel van tekstuele spanning.

het heeft te maken met experimenten in de literatuur uit de jaren 60, weinig met recalcitrantie. in nederland onder andere door schierbeek, in oostenrijk door mensen als jandl en artmann, maar er zijn er heel veel meer geweest, ook in de angelsaksische literatuur. mijn idee erachter is dat de woorden in een tekst hun hoofdletters vanzelf "verdienen" in hun context. ik zei toch al dat dit hier niet thuishoorde? :)

edit: onnodig veel hoofdletters is relatief, mijn ervaring met duits is dat het een stuk consequenter is in de grammatica en in het gebruik van leestekens. van een gangbare nederlandse regel als: "tussen hoofd- en bijzin zet je een komma, tenzij de bijzin een korte zin is" begrijpen duitstaligen niet veel. ik eerlijk gezegd ook niet, dan zou je op zijn minst moeten definiëren wat "kort" is, maar dat gebeurt nergens.
Het is offtopic, maar wel interessant. Hoofdletters moeten hun status dus verdienen, maar daarmee laat je veel meer open tot interpretatie door de lezer, en verwacht je dus veel van deze. Je hebt dan een hogere dunk van de gemiddelde lezer dan ik ;)

Verwijderd

het stelt hogere eisen aan mezelf ook, in de praktijk is het een hele goede methode om je teksten beter op te leren bouwen, want de gangbare optische referenties voor het verloop ontbreken bij de lezer. ik mag niets van een lezer verwachten als ik niet zelf mijn best doe, een tekst zo spannend mogelijk op te bouwen. bovendien: in de echte wereld stoppen mensen na hoogstens twee zinnen met lezen als het ze niet aanspreekt, door geen hoofdletters te gebruiken verlaag je de irritatiedrempel bij de lezer nog eens extra, dus daar moet wel degelijk iets tegenover staan.

iets dergelijks. en nu heb ik dit topic lang genoeg misbruikt.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik speel zelf ook met de gedachte om hier te vertrekken. Ben zelf nog 22 en druk met mn werk bezig en over twee weken begin ik met een deeltijd opleiding. Dus echt snel zal het niet gebeuren.
Wat zijn bv. interessante landen om naar te vertrekken. Duitsland? Ik heb daar een hoop familie wonen en ik hoor altijd verhalen wat daar beter geregeld is dan hier. Ik kom zelf uit Indonesie maar ik zie mezelf daar niet wonen (zelfs mn ouders willen niet terug), leuk voor vakantie maar alles is daar slecht geregeld (als het uberhaubt geregeld is). Scandinavie lijkt me te koud :+ .

Verwijderd

Ik wil ook wel weg uit nederland. Heerlijk nu internet overal toegankelijk is :D

Verwijderd

We hebben tegenwoordig wereldeconomieën: verschillende culturen moeten & kunnen meer door divers leren.

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 17:29 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:16:
Ik wil ook wel weg uit nederland. Heerlijk nu internet overal toegankelijk is :D
Met afstand de slechtste reden. Het gaat er niet om dat je weg wilt, maar het gaat erom waar je naar toe gaat.

Verwijderd

Dat klopt, ruimte is minder een probleem als je in het Oosten woont. Ik wil misschien ook wel een tijdje het land uit, maar dan tijdelijk. Zo slecht is het niet in Nederland. Soms kunnen we behoorlijk zeiken over bepaalde dingen vooral als ik dit topic lees (no offense). Het polderlandschap voelt zoiezo erg vertrouwd aan als ik terugkom van vakantie. Ik krijg soms wel het gevoel dat mensen wel erg praten vanuit het idee dat het gras bij de buren altijd groener is.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ben opgegroeid op het platteland van Noord-Holland, werk ruim 10 jaar in A'dam. Woon er sinds ruim 2 jaar. Heerlijk om al die voorzieningen in de buurt te hebben. Winkels, biosscoop, dierentuin, kroegen, alles op loopafstand (net als mijn werk). Nadeel is dat je natuurlijk ook af en toe overlast van anderen hebt, maar dat hoort er gewoon bij.

Als je nog jong bent, is het wellicht leuk/gemakkelijker om die stap te nemn, paar jaar in het buitenland gaan wonen/werken. Zodat je later niet denkt, had ik maar....

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste