Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

rataplan schreef op vrijdag 28 september 2007
geünlockte
Dat is goed, hoor

het ziet er zo vreemd uit, waar staat dan dat het goed is, heb je een bron?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 28-09-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Dat is gewoon een engels (leen)woord dat op z'n nederlands vervoegd is. Als het raar staat betekent het nog niet dat het fout is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:02:
Dat is gewoon een engels (leen)woord dat op z'n nederlands vervoegd is. Als het raar staat betekent het nog niet dat het fout is.
een engels woord op zn nederlands vervoegen is sowieso altijd fout volgens mij, het woord 'unlocken ' bestaat niet in het nederlands, en de vervoeging 'geünlockte' is ook raar want ik heb nog nooit zon trema op de 'u' gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jij bent degene die zegt dat het fout is, dus kom jij dan maar met bewijs dat het fout is, in plaats van de bewijslast op ons af te schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wegslash!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
*O* You go girl! :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee, ga jij maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij bent degene die zegt dat het fout is, dus kom jij dan maar met bewijs dat het fout is, in plaats van de bewijslast op ons af te schuiven

ook al ben ik het hier niet mee eens, ik vind eigenlijk dat de schrijver van het woord 'geünlockte' de bewijslast voor de juiste spelling draagt, kom ik toch aan je verzoek tegemoet.

1) het werkwoord unlocken bestaat niet in het nederlands.

2) een trema kan inderdaad voorkomen op een u, bijvoorbeeld bij reünie. de trema wordt dan gebruikt omdat je 'eu' als de 'eu' in peuk zou kunnen lezen. als je de 'eu' van peuk in het woord reünie plaatst klopt de uitspraak van het woord duidelijk niet.

gaan we nu naar het fantasie woord 'geünlockte' dat gebaseerd is op het engelse 'unlocked'. vul in dit woord nou eens de klank van 'eü' uit reünie in? je zult dan merken dat het niet klopt. de klank van het bedoelde woord is duidelijk anders.

het ligt veel meer voor de hand om 'ge-unlockte' te gebruiken.

nu weet ik wel dat tweakers een eigen taaltje heeft en dat er vaak engelse termen nodig zijn die niet in de dikke vandale staan. maar gebruik dan niet de standaard spellingsregels om die niet bestaande nederlandse woorden krampachtig in een spellingscorrect jasje te steken. het ziet er echt belachelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Om jouw woorden maar eens te gebruiken: heb je een bron? Want je kan leuk vertellen, maar ik zie nog geen echt bewijs. En dat het er 'echt belachelijk' uit ziet is jouw mening, ik vind dat wel meevallen.

edit:
Of liever eigenlijk in een apart topic, want het hoort onderhand hier niet echt meer :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 28-09-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:36:
Om jouw woorden maar eens te gebruiken: heb je een bron? Want je kan leuk vertellen, maar ik zie nog geen echt bewijs. En dat het er 'echt belachelijk' uit ziet is jouw mening, ik vind dat wel meevallen.
ja zo'n antwoord verwachtte ik al, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunMar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 18:54
In de Grote Van Dale (14e editie 2005) staat "smart" inderdaad voornamelijk als verdriet, pijn e.d. maar als laatste staat er ook:
3
sterk, ongeduldig verlangen
met smart op iets of iem. wachten
hevig naar iets uitzien

Het gebruik van smart is wel degelijk correct. Wel kan ter discussie gesteld worden of "[...] en ook zien wij met smart uit naar [...]" beter geschreven kan worden als "[...] en wij wachten dan ook met smart op [...]".
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:14:
Iets wat ik al eerder in een ander artikel (ooit) aangekaart heb is het gebruik van het woord "smart" op plaatsen waar "smachtend" bedoeld wordt.

reviews: Halo 3 in de voorbeschouwing

[...]

Volgens van Dale:

smach·tend (bn.) 1 vervuld van een vurig verlangen => begerig
smart (de ~ (v.), ~en)1 [form.] diep verdriet

Dus já, beide woorden zijn mogelijk in die zin maar ik neem toch écht aan (of hoop in iedergeval) dat de schrijver het eerste bedoeld.

Voor de rest een leuk artikel om even in een verloren moment te lezen ;)
Edit:

Dat iets niet in de Van Dale staat (of sowieso dat iets wel in de Van Dale staat) maakt het nog niet (in)correct. Zeker de "normale" Hedendaagse Van Dale die je online kunt bekijken is vrij beperkt en wordt al riskant als het, zoals hier, om gezegden gaat. Wil je het echt weten kan je beter wat uitgebreidere (en als mogelijk meerdere) bronnen nazoeken en niet aannemen dat het fout is omdat je het niet hebt gevonden (maar andersom als je het hebt gevonden ook niet aannemen dat het goed is). Zelf kijk ik altijd in de Dikke Van Dale voor betekenissen (en deze bevat wel de meeste gezegden) en ik zoek op www.taaladvies.net voor spellings- en grammaticaregels en zo zijn er met een beetje Google'en nog wel meer betrouwbare websites te vinden (hoewel je natuurlijk altijd rekening moet houden met dat deze nogsteeds fout kunnen zijn).

[ Voor 26% gewijzigd door SunMar op 28-09-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunMar
Voor de mensen die een bron willen zien in de Engels/Nederlandse vervoegingen discussie, bij deze:
http://woordenlijst.org/leidraad/12/2/#r12d
en
http://woordenlijst.org/l...ting_van_de_woordenlijst/

In de tweede link zoek maar op "geüpload" en "uploadt". Deze worden daar als voorbeelden genoemd.

Het op zijn Nederlands vervoegen van Engelse leenwoorden is de correcte wijze. Dit is mij ook door de verschillende Engels en Nederlandse taaldocenten die ik door de jaren heen heb gehad bevestigd.

[ Voor 19% gewijzigd door SunMar op 28-09-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 88387 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:26:

Jij bent degene die zegt dat het fout is, dus kom jij dan maar met bewijs dat het fout is, in plaats van de bewijslast op ons af te schuiven

ook al ben ik het hier niet mee eens, ik vind eigenlijk dat de schrijver van het woord 'geünlockte' de bewijslast voor de juiste spelling draagt, kom ik toch aan je verzoek tegemoet.

1) het werkwoord unlocken bestaat niet in het nederlands.

2) een trema kan inderdaad voorkomen op een u, bijvoorbeeld bij reünie. de trema wordt dan gebruikt omdat je 'eu' als de 'eu' in peuk zou kunnen lezen. als je de 'eu' van peuk in het woord reünie plaatst klopt de uitspraak van het woord duidelijk niet.

gaan we nu naar het fantasie woord 'geünlockte' dat gebaseerd is op het engelse 'unlocked'. vul in dit woord nou eens de klank van 'eü' uit reünie in? je zult dan merken dat het niet klopt. de klank van het bedoelde woord is duidelijk anders.

het ligt veel meer voor de hand om 'ge-unlockte' te gebruiken.

nu weet ik wel dat tweakers een eigen taaltje heeft en dat er vaak engelse termen nodig zijn die niet in de dikke vandale staan. maar gebruik dan niet de standaard spellingsregels om die niet bestaande nederlandse woorden krampachtig in een spellingscorrect jasje te steken. het ziet er echt belachelijk uit.
Updaten wordt ook op dezelfde manier vervoegd: http://vrttaal.net/taalda...ijven/u-uz/st-u0077.shtml

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:53

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Anoniem: 88387 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:37:
[...]

ja zo'n antwoord verwachtte ik al, jammer.
Als je kritiek hebt of iets aan te merken, kun je dat prima op een constructieve manier doen. Deze recalcitrante houding doet niemand goed. Meedenken is goed, maar denk niet dat deze houding voor response zorgt van de redactie.

Overigens hebben we een quote-mechanisme op het forum, waardoor te achterhalen is wie de quote wanneer schreef. Wellicht zou je dat mechanisme kunnen gebruiken in plaats van het cursief plaatsen van iemand anders' posts? Bovendien, gebruik voor de verandering hoofdletters. Dat maakt het lezen van jouw posts wat aangenamer.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de site die je aanhaalt is wel vlaams, maar ik had inderdaad ook al nederlandstalige bronnen gevonden die zoiets schrijven.

maar spreekuit: "geupdeet" (voltooid deelwoord) spel je volgens die regels als : geüpdatet

"ik heb even appeltje-r gedaan zodat mijn tweakers.net weer geüpdatet is."

het lijkt wel zweeds :)

maar goed dan is er ook wel wat voor te zeggen dat "geünlockte" juist is maar het blijven vreemd aandoende constructies. maar het is niet fout.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

nieuws: Wetenschappers ontwikkelen nanokoolstofdraad

Allen organische stoffen zijn geschikt om dergelijke 1D-netwerken te vormen,

moet alleen zijn? ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Hahn
Denk het :P

• hafkensite
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 13:13
Zal misschien wel aan mij liggen, maar dit gebruik van 'ettelijke' komt me niet bekend voor.
nieuws: Phishing kende nieuwe glorieperiode in september
De criminelen kunnen daardoor over ettelijke hoeveelheden vervalste sites beschikken.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
hafkensite schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:34:
Zal misschien wel aan mij liggen, maar dit gebruik van 'ettelijke' komt me niet bekend voor.

[...]
Dat ligt idd aan jou ;)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• SunMar
et·te·lij·ke (onb.vnw.)
1 verscheidene => verschillende
hafkensite schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:34:

[...]

• hafkensite
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 13:13
Dus:
De criminelen kunnen daardoor over verschillende hoeveelheden vervalste sites beschikken.
Ik zou eerder gedacht hebben aan:
De criminelen kunnen daardoor over grote hoeveelheden vervalste sites beschikken.
SunMar schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:41:
et·te·lij·ke (onb.vnw.)
1 verscheidene => verschillende

[...]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

"Verschillende hoeveelheden" slaat in deze inderdaad volgens mij ook nergens op?

Dus "ettelijke", of "grote (of iets dergelijks) hoeveelheden"

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:35

Spockz

Live and Let Live

2 Duo T7500-cpu te vinden, samen met 2GB ddr2-werkgeheugen en een GeForce 8400M G met 128MB videogeheugen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Werkgeheuguh is done. Die 'ettelijke' kan maar lastig worden aangepast als we niet weten wat er exact bedoeld wordt, op mij komt 'ie ook vreemd over dus de auteur is gewaarschuwd :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:48

Geckoo

Good news, everyone!

in dit nieuwsbericht is de 4e link niet goed, er staat tweakers.net<br> voor... wat mij niet logisch lijkt .

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
opgeruimd :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 14:57
Kritiek op verouderde kaarten in nieuwe navigatiesystemen
Het kan echter niet voorkomen dat winkels oude voorraad achterhouden, dus als extra maatregel zal het een datum op de verpakking gaan drukken.
Niet, of juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 14:57
* Puff_Danny praat lekker met zichzelf O-)

ik snap 'm al:
In een reactie zegt Mio dat mensen prima uit de voeten moeten kunnen met iets ouder kaartmateriaal. Het bedrijf zegt dat het onwaarschijnlijk is dat mensen een echt zwaar verouderde kaart in handen krijgen, omdat het ieder halfjaar nieuwe modellen uitbrengt. Het kan echter niet voorkomen dat winkels oude voorraad achterhouden, dus als extra maatregel zal het een datum op de verpakking gaan drukken.
Het bedrijf, het, het, het... antecedent is "het bedrijf" ofte wel Mio.
Zij kunnen niet voorkómen dat enz. enz.

Ik vind dit niet echt mooi geformuleerd en zeker verwarrend.. misschien toch maar "Mio" neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:44

vooghel

Cunning linguist

nieuws: Randomizationsoftware moet terrorist op verkeerde been zetten
De presentatie van de University of Soutthern California vond plaats in april...
Soutthern => Southern

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En daarbij:
De universiteit had een paper van Praveen Paruchi op de plank liggen op het gebied

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
nieuws: Kritiek op verouderde kaarten in nieuwe navigatiesystemen
Het kan echter niet voorkómen / vóórkomen tegengaan dat winkels oude voorraad achterhouden, dus als extra maatregel zal het een datum op de verpakking gaan drukken.

(leest prettiger ;) )

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
In dit artikel;
nieuws: Adobe breidt werkterrein uit en koopt online tekstverwerker
2e alinea een spelvout; layoutmogelijheden
Misschien kunnen jullie een tekstverwerker gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:58
In: nieuws: Adobe breidt werkterrein uit en koopt online tekstverwerker

Staat in de eerste alinea "XMK-indeling" dit moet natuurlijk "XML-indeling" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106947

nieuws: Microsoft breidt Office uit naar internet, komt met 'Online'-diensten

treffen we als laatste zin aan:
Deze diensten zijn bedoeld voor organisaties met vijfduizend werkplekken of meer en die bereid zijn Microsoft de applicaties in zijn datacenters te laten hosten. De diensten komen volgend beschikbaar.
tussen volgend en beschikbaar moet nog een tijdsaanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
reviews: Halo 3: de Master Chief onder vuur genomen
Tegelijk hebben ze ook een van de grootste bronnen van 'griefen' uit de Halo-serie opgelost
Wordt hier niet grieven bedoeld, in de vorm van "leed, verdriet aandoen"? Edit: of gewoon het meervoud van grief ("bezwaar dat men tegen iem. of iets heeft, reden tot misnoegdheid of ontevredenheid"), dat ook gewoon grieven is.

(Zo ja, dan had de schrijver al door dat 'griefen' een moeilijk woord is voor hem, door er quotes omheen te zetten :Y) )

[ Voor 14% gewijzigd door Kuhlie op 01-10-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Anoniem: 88387 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:05:
[...]

een engels woord op zn nederlands vervoegen is sowieso altijd fout volgens mij, het woord 'unlocken ' bestaat niet in het nederlands, en de vervoeging 'geünlockte' is ook raar want ik heb nog nooit zon trema op de 'u' gezien.
Sorry voor de late reactie maar ik wil hier graag even wijzen op officiële grammatica die voorschrijft hoe werkwoorden uit het Engels vervoegd moeten worden. Algemeen gezegd komt het erop neer dat je de simpelste vorm neemt van het werkwoord, de stam, en dat die vervolgens de reguliere, Nederlandse uitgangen krijgt, dus wel degelijk net zoals normale Nederlandse werkwoorden.

De stam van unlocken is unlock dus dat wordt unlockt, unlockte, geünlockt. Dat dat er raar uitziet, betekent inderdaad niet dat het ook fout is. Eén en ander kan nagelezen worden op de site van de Taalunie, paragraaf vervoeging van Engelse werkwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231993

In het nieuwsbericht: nieuws: Nieuw album Radiohead te koop voor zelf te bepalen prijs

Staat 'Trent Raznor' terwijl zijn naam 'Trent Reznor' is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

nieuws: Neo Geo spellen te spelen voor Europese Wii-bezitters

De Motorola 68000 is een 32-bit cpu en geen 16-bit cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Alles gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 22:10

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16-06 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rataplan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:54:
Werkgeheuguh is done. Die 'ettelijke' kan maar lastig worden aangepast als we niet weten wat er exact bedoeld wordt, op mij komt 'ie ook vreemd over dus de auteur is gewaarschuwd :)
Hoe staat het hier ondertussen mee?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doel van het topic wordt imo enigszins discutabel als vijf uur later een spelfout niet gecorrigeerd is...
Dus nog maar een keer:

nieuws: TomTom in gesprek met NS over spoorboekje in navigatiesoftware

Dhr veeNman wordt later veeRman genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05

Thandor

SilverStreak

nieuws: 'Intel stopt productie aantal Core 2 Duo's'
Intel Pentium 4 945, 935, 925, 915
Intel Pentium D 661, 641, 631
Die processoren bestaan geen van allen ;). De vier en D staan verkeerd :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-06 14:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nieuws: 'Intel stopt productie aantal Core 2 Duo's'
'pnd'-aanduiding
Het is een Product Discontinuance Notice, dus het zal ook wel PDN-aanduiding moeten zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
We're working on it! All of it! Met name de 'ettelijke hoeveelheden', want die zijn door een misverstand blijven liggen. Sorry!
MikeyMan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:15:
Doel van het topic wordt imo enigszins discutabel als vijf uur later een spelfout niet gecorrigeerd is...
Dus nog maar een keer:
...niet meer doen svp. Net als op GoT geldt ook in dit topic dat binnen 24 uur kicken not done is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rataplan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:11:
We're working on it! All of it! Met name de 'ettelijke hoeveelheden', want die zijn door een misverstand blijven liggen. Sorry!

[...]
...niet meer doen svp. Net als op GoT geldt ook in dit topic dat binnen 24 uur kicken not done is.
Dat begrijp ik, maar het gaat hier om "nieuws"...

Als er pas na 24 uur weer de aandacht op mag worden gevestigd, heeft het imo geen zin meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:14:
[...]

Dat begrijp ik, maar het gaat hier om "nieuws"...

Als er pas na 24 uur weer de aandacht op mag worden gevestigd, heeft het imo geen zin meer...
In principe is het ook helemaal niet nodig om dit topic te kicken, maar we hebben het vandaag erg druk, dus moeten er af en toe even prioriteiten worden gesteld. En daar gaan we niet over in discussie anders komen we helemaal nergens meer aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
SunMar schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:24:
In de Grote Van Dale ... fout kunnen zijn).
Sir! Yes! Sir! Over lang blijven liggen gesproken :P Maar dit is op de keper beschouwd natuurlijk correct. Wat me vrijdag/zaterdag bezielde weet ik niet maar deze is ook gefikst en dan zijn we volgens mij weer helemaal bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
In dit artikel;
nieuws: 'Zakelijke markt Microsoft Vista zakt in'

Eerste alinea... Laatste zin; de PUNT vergeten te zetten achter het woord stijgen................. :P

Derde alinea... Eerste zin; Home Basis moet Basic zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door LightTwi op 02-10-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Laatst online: 06:39

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

nieuws: Nintendo verstrekt gratis Wii-afstandsbedieningshoes
Een steviger exemplaar van het polsbandje van de Wii-remote was destijds eveneens gratis te bestellen.
Het polsbandje is nog steeds te bestellen, tenminste, je kan nog steeds het formulier invullen. Dit heb ik ook gedaan vandaag (heb m'n Wii al sinds het begin en hoewel ik het niet nodig heb, heb ik het toch besteld, heb ik twee reservebandjes :p) en kreeg geen melding dat het niet meer kan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:36
nieuws: Uitgever stelt Unreal Tournament voor PS3 uit
Unreal Tournament 3 is het derde deel in de populaire Unreal Tournament-reeks.
Moet dat niet vierde zijn? Unreal Tournament ('99), Unreal Tournament 2003, Unreal Tournament 2004 en dan nu dus Unreal Tournament 3. OK, ze hadden nooit 2003 uit moeten brengen, 2004 was wat 2003 had moeten zijn, maar het is wel een officiele release geweest.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
We zijn weer bij. Unreal Tournament is geen spel- of tikfoutje maar een inhoudelijke fout. Voor deze keer regelen we dat achter de schermen wel, maar aparte topics worden in zulke gevallen echt op prijs gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206413

is aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:36
Rataplan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:22:
We zijn weer bij. Unreal Tournament is geen spel- of tikfoutje maar een inhoudelijke fout. Voor deze keer regelen we dat achter de schermen wel, maar aparte topics worden in zulke gevallen echt op prijs gesteld :)
My bad. Ben zelf niet echt iemand die voor elk klein dingetje een nieuw topic opent, maar zal er op letten volgende keer :Y).

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nieuws: Tweede Kamer wil providers verplichten tot filteren kinderporno
Laatste zin:
Het Meldpunt Kinderporno stelt dat een filter kan verhinderen dat foto- en videomateriaal met kinderporno kan voorkomen.
Klopt niet helemaal :). Dat "kan voorkomen" moet waarschijnlijk iets als "verspreid wordt" zijn.

.edit: nevermind, ik interpreteerde "voorkomen" verkeerd. Dus niet als in "zorgen dat het niet gebeurt" (met de klemtoon op 'kom'), maar "het komt niet voor" (met de klemtoon op 'voor') :). Wellicht handig om het toch anders op te schrijven door deze ambiguïteit?

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2007 11:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Er wordt uiteraard vóórkomen en niet voorkómen bedoeld. Even op de helling gezet :)

edit:
...dus :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nieuws: Ca.gov-domein 'per ongeluk' zeven uur lang van de kaart
Het probleem werd zeven uur later hersteld door het ca.gov-domein weer aan de dsn-records toe te voegen middels een geforceerde update....
Zal wel DNS moeten zijn gok ik :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik gok met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:51

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

nieuws: 'Sony maakt gekortwiekte PS3' - Update
Update 14.30u: Dat de 40GB PS3 het moet stellen zonder hmdi-poort, komt volgens Gamez.nl van het blad Gamestore, niet Pocket-lint, zoals eerder gemeld. Vooralsnog lijkt het er echter op dat dit een foute interpretatie is, aangezien dit nergens bevestigd wordt.
Dat moet hdmi zijn, vermoed ik :)

Zie ook 'Sony maakt gekortwiekte PS3'
Alle users zeggen het goed, de redacteuren gebruiken consequent hmdi :P

[ Voor 13% gewijzigd door Mad Marty op 04-10-2007 15:22 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 03:53

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

nieuws: X-oom maakt de Wii tot een mediacentrum

Linkje naar X-oom heeft geen "http" waardoor het linkt naar http://tweakers.net/www.x-oom.nl.

-edit-
Amazon ook trouwens. :)

[ Voor 6% gewijzigd door mOrPhie op 04-10-2007 17:11 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:00
nieuws: Google loopt in op Chinese zoekmachine Baidu

Klein foutje: ''Google pakt in China naar eigen steeds meer marktaandeel van Baidu''

Moet zijn: ''Google pakt in China naar eigen zeggen steeds meer marktaandeel van Baidu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Done³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
nieuws: Gateway presenteert 1600p-scherm
Gataway is niet het eerste bedrijf
Gateway ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Away it goes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Ervoor in de intro ook nog:
Gataway heeft een 30 inch groot lcd-scherm met een resolutie van 2560 bij 1600 pixels aangekondigd
Toch beter dan Getaway of Got to Get Away. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 05-10-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Tiens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappig
  • Laatst online: 16-06 13:56
nieuws: 'Nucleaire' batterij zal beloftes niet kunnen waarmaken

Tweede alinea:

Met andere woorden: een nucleaire accu zal 72 keer zo zwaar zijn dan een conventionele batterij.

Moet zijn: Met andere woorden: een nucleaire accu zal 72 keer zo zwaar zijn als een conventionele batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Helemaal waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

nieuws: Foto's en benchmarks GeForce 8800GT opgedoken
Om tot een duidelijker vergelijk te komen, is er ook nog een nog onbekende referentiekaart...
Leest niet echt lekker weg, zin loop beter door de eerste "nog" weg te halen.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 18:56
nieuws: TransGaming en Mandriva zetten samenwerking voort

De link in de laatste zin is [url]http://www.transgaming.com./news/?id=62[/url] - dat is dus met een puntje teveel :)

(De link is niet gebroken, maar hij hoort natuurlijk niet zo)

nieuws: Blu-ray geplaagd door compatibiliteitsproblemen
'Deze films hebben goede reviews gekregen en kunnen afgespeeld worden op goed geüupdatete apparatuur. Klanten kunnen het beste contact met de fabrikant van hun speler opnemen, want die moet voor updates zorgen.'
Dat is wel héél enthousiast gespeld :p

[ Voor 33% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 06-10-2007 18:27 . Reden: +blu-ray ]

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 16-06 18:16

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

@ APClll: aangezien het niet echt fout is, laat ik deze aan de auteur over.

@ Ma.rkus.nl: beide foutjes herstelt.

Heren bedankt. :)

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

En fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

nieuws: Nederland wint goud en zilver op World Cyber Games 2007
Het totale prijsgeld kwam neer op een half miljoen dollar, verdeeld over alle spellen.
prijzengeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
reviews: Vooruitblik op Operation Flashpoint 2: Dragon Rising
De A.I. moet volgens Codemasters in staat zijn zelf tactische beslissingen te maken op basis van de acties van de speler. Dit moet als resultaat opleveren dat geen enkel scenario hetzelfde is en er elke keer anders gereageerd word op de speler.
wordT (er wordt gereageerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
ik ga fixen

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
meuktracker: XChat 2.5.8b

xchat 2.5.8b ipv 2.8.5b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Laatst online: 07:31

Swaptor

Java Apprentice

nieuws: 'Russische maffia plundert Belgische bankrekeningen' - update
De gedupeerde klanten zijn wel meteen vergoed.
"De gedupeerde klanten zijn schadeloos gesteld" of "De geleden schade is meteen vergoed"

Nu lijkt het alsof de klanten geld waard waren, en iemand anders een vergoeding heeft gekregen. Vage beschrijving, maar de essentie zal wel overkomen hoop ik ;)

Late edit:

nieuws: Nederland wint goud en zilver op World Cyber Games 2007
Het totale prijzen kwam neer op een half miljoen dollar, verdeeld over alle spellen.
prijzen -> prijzengeld

Nog latere edit:

nieuws: Asus voorziet moederbord van Linux, browser en Skype
De site is wel (een beetje) open, in tegenstelling tot wat het nieuwsbericht zegt.
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/5504/splashtopscreeniebh2.th.jpg
**groter**

[ Voor 37% gewijzigd door Swaptor op 08-10-2007 15:06 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
nieuws: Partners ontwikkelen intelligente hybride harddisk
De 'FlashMate'-technologie is het geesteskind van Insyde Software, een bedrijf dat firmware ontwikkeld
d->t *O*

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
nieuws: Bungie werkt aan nieuw Halo-spel
in september vorig jaar maakte Microsoft bekend dat het samen met Peter Jackson de gamestudio 'Wingnut Interactive' gaat oprichten.
Zin hoort met hoofdletter te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

reviews: Super Paper Mario: platte humor
Vijanden zijn zo plat als papier zijn en lopen niet meer op één lijn maar vrij in de 3d-wereld.
D'r kan een "zijn" uit, het liefst de tweede ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:54
meuktracker: SpeedFan 4.34 beta 16
het is beta 19 ipv 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...nog niets gezegd worden, maar de nadruk ligt dan ook niet zoeer op kostenbesparing maar op...
zozeer of zo zeer :?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Niet online
nieuws: Ericsson maakt hsdpa-apparatuur geschikt voor 2,6GHz-band
de link van geadviseerd gaat iets te ver en neemt de spatie mee. Staat een beetje lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 18-04 22:17
Een van de andere partijen op de telecommunicatiemarkt heeft lucht gekregen van de geheime afspraken en hierover een klacht ingediend bij de Opta

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Swaptor schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:34:
nieuws: 'Russische maffia plundert Belgische bankrekeningen' - update

[...]

"De gedupeerde klanten zijn schadeloos gesteld" of "De geleden schade is meteen vergoed"

Nu lijkt het alsof de klanten geld waard waren, en iemand anders een vergoeding heeft gekregen. Vage beschrijving, maar de essentie zal wel overkomen hoop ik ;)
Is geen tikfout en hiervoor kun je het beste even een apart topic openen.
Was al door iemand anders gefixed.
Was al door iemand anders gefixed.
Done :)
Ten tijde van schrijven ging het echt op beta 16. Over een uur kan beta 20 uitkomen, of misschien wel de final. Wie weet. Dit kan ik niet aanpassen, anders blijven we aan de gang. ;)
'Zozeer' van gemaakt.
Kuhlie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:46:
nieuws: Ericsson maakt hsdpa-apparatuur geschikt voor 2,6GHz-band
de link van geadviseerd gaat iets te ver en neemt de spatie mee. Staat een beetje lelijk :)
Spatie verwijderd.
'R' toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 18-04 22:17
Mag je nog een keer doen:
De Goldstriker iPhone heeft ook een 24-karaats vergulde behuizing.
:Y)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Strike \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Zonder opdringerig te zijn: volgens mij ben je mijn vorige comment vergeten:
Swaptor in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130139

Bengaalse student ontwikkelt 'tweedehands' humanoid
Een student uit Banglasdesh heeft een robot ontwikkeld uit afvalmateriaal.
Het land heet Bangladesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Done en done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

nieuws: Fujitsu presenteert budgetvriendelijke Lifebook
Professional en kan er onder meer voor de Core 2 Duo T5200 of de Pentium Dual Core T2130 gekozen worden
AFAIK is een T2130 een revisie van de Core Duo (Yonah) serie en dus echt geen pentium whatsoever?

[edit]
Duh, tenzij Intel dat zelf opeens pentium gaat noemen :(

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 09-10-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
't is geen Pentium-architectuur, maar Pentium is wel de merknaam van die chip :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177370

http://core.tweakers.net/...drie-jaar-pram-chips.html

2 alinea 1e regel:
Het Industrial Technology Research Institute is vrijwel zeker niet het eerste bedrijf dar pram-chips op de markt zal brengen.

Moet 'dat' zijn neem ik aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 177370 op 09-10-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Getackeld.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de topicstart!

Wat we niet in dit topic willen zien:
  • opmerkingen over de inhoud van de teksten;
  • suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
  • fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.); en
  • meldingen waar discussie over mogelijk is.
Open voor zulke zaken dus een apart topic!