Dit moet ik even kwijt na 3 maand WM6 (en enkele jaren WM5):
Bij mij wordt WM6 slomer met de dag. Verschrikkelijk, zelfs als ik overklok. Daarnaast heb ik ook nog eens vaak vastlopers of gewoon extreme sloomheid

net op het verkeerde moment als je snel even iemand moet bellen. Resetten duurt ook al tergend langzaam, af en toe echt hopeloos dit ding.
Hardwarematig is hij top, maar de software is
Het meeste stoor ik me nog wel aan het lef van Microsoft om het 'nieuwe' besturingssysteem WM
6 te noemen. Een paar KB aan nieuwe iconen, dat is het, en niet meer. Wél minder: namelijk meer vastlopers, het wordt sneller sloom en het aan-uitzetten van de gsm/gprs/wlan gaat verschrikkelijk buggy. Mijn vorige Nokia E50 was ook geen snelheidsduivel, maar was tenminste wel stabiel en ik kon er op vertrouwen dat elk alarm, elke SMS en elke afspraak netjes werd gemeld.
Daarbij moet het toch mogelijk zijn met 200Mhz een fatsoenlijk draaiend telefoon OS te bouwen. Het is toch geen gamePC. Als Tomtom het presteerd om zo'n intensieve app zelfs nog goed draaiend (en stabiel) te krijgen op WM6, geeft dat wel aan hoe slecht de MS jongens zijn in programmeren. Het openen van m'n SMS en 'contacten' scherm duurt nog langer dan het opstarten van TomTom.
Dan heb ik het nog niet gehad over de software die microsoft er omheen heeft gebouwd. Dan heb ik het over Mobile Device Center/ActiveSync.
Verschrikkelijk hoe buggy dit is. Ik heb hem 2x op exact hetzelfde systeem geïnstalleerd, de ene keer doet ie het, de andere keer niet. Het is net een loterij.
Vroeger zette ik m'n telefoon bij het slapen helemaal uit (dus power-supply OFF), maar vanwege de lange opstarttijden besloot ik om alleen in de Com-manager de telefoon e.d. uit te zetten. Dat kan ik helemaal afraden, want na 3 dagen presteert WM6 het om totaal vast te lopen en 3x trager te zijn dan normaal. Echt een stabiliteit van 0. Nog brakker dan je desktop-windows een paar dagen te laten draaien zonder opnieuw op te starten. Ik moet dus nu elke dag m'n telefoon resetten om stabiliteit te houden.
Mijn volgende telefoon wordt dan ook
zeker geen MS Windows Mobile based telefoon, of ze moeten de software drastisch gaan verbeteren (lees: herschrijven). Dan toch 10x liever Symbian, of liever nog, Linux, maar die markt is nog niet erg groot.
Enige reden waarom ik mijn telefoon nog niet verkoop, is omdat hij zo verschrikkelijk veel kan (hardwarematig gezien). Als over 2 jaar de Linux-markt een beetje opengebroken is (op pda gebied) weet ik het wel, en anders gaan we gewoon weer voor het oude-vertrouwde Nokia.
(overigens niet als MS flame bedoeld deze post, gewoon uit oprechte irritatie aan Windows Mobile

)
@ Tha: ik heb meerdere geprobeerd. En alle kek die op de coocked roms staan hoeft ik niet zo nodig. Ik wacht nog op de officiële htc of tm rom (als die nog komt? ik volg het forum niet zo vaak meer) in de hoop dat die verbetering gaan geven, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.
[
Voor 34% gewijzigd door
Verwijderd op 08-09-2007 00:16
]