Ik heb een probleem. Ik heb namelijk geprobeerd mijn pc over te clocken.
Ik heb een Q6600, met een P35-DS3P Moederbord Bios F5, 2gb corsair xms C4 geheugen die met 2.1v 4,4,4,12 kan, maar standaard is die 5,5,5,18
De eerste keer waren mijn OC instelling dit:
Limit CPUID Max. to 3 - Disabled
CPU Enhanced Halt (C1E) - Disabled
CPU EIST Function - Disabled
Robust Graphics Booster - auto
CPU Clock Ratio – 9x
CPU Host Clock Control - Enabled
CPU HOst Frequency(Mhz) - 333
PCI-E frequency- 100
C.I.A.2 - Disabled
System Memory Multiplier (SPD) - 2.00 (667hz)
High Speed DRAM DLL Settings - Option 1
Performance Enhance - standard
System Voltage Control - Manual
Mijn Vcore was 1.28750
Voor de rest heb ik alles gelaten zoals het is.
Mijn PC herstarte bij het POST screen en toen die herstarte stond was alles weer zoals het automatish is.
Daarna heb ik geprobeerd de FSB van 266x9 naar 270x9 te doen, dus een superkleine overclock. Alweer hetzelfde.
Daarna de Vcore verhogen tot 1.3, en alweer hetzelfde
Daarna heb ik alles weer op default gereset, en daarna alles op manual gezet, maar niks overclockt,
gewoon zo gelaten zoals het automatish staat.
Dus fsb was gewoon 266x9, memory was ook gewoon standaard waarde. En alweer hetzelfde. Ik heb daarna zelfs de FSB gezet op 260x9, dus gedownclockt, en alweer crashte mijn PC.
Daarna heb ik alles op default gezet, en de opties een voor een getest. En ik ben er achter gekomen dat als ik
"CPU Host Clock Control" van disabled, naar enabled zet, mijn PC crasht bij de Postscreen, ook al verander ik de Host frequency niet. En ook niks aan de rest van de opties verander.
Ook crasht mijn PCI-E frequency van "auto" naar "100hz" zet, en de rest gewoon laat.
En natuurlijk crasht het ook als ik de host control en PCI-E allebei verander.
Dus kan iemand mij helpen, is er een of andere optie die in de weg zit die ik moet uitzetten. Ik ben nieuw met OC, ik heb wel mijn huiswerk gedaan, maar het kan dus zo zijn dat ik iets heel simpels over het hoofd heb gezien.
Ik heb later ook geprobeerd mijn Vcore naar zo laag mogelijk naar beneden te halen, en niks aan de rest te doen. Nu loopt mijn pc op een vcore van 1.22500 volgens de Bios. Ik heb niet verder
verlaagd.
Maar het rare is Core Temp geeft een Vcore van 1.2875, CPU-Z geeft 1.184, speefan geeft Vcore 1= 1.18 en Vcore 2= 1.87. Dus wat is er aan de hand nu, is mijn Vcore wel op 1.22500,
want het staat zo in de bios maar misschien dat die toch gewoon 1.2875 gebruikt en ik heb goed gekeken dat "System Voltage Control" op Manual staat.
edit: ik heb het programm Orthos geprobeerd te gebruiken, maar die programma gebruikt nooit meer dan 50% van mijn CPU kracht, ook al zet ik de prioriteit op realtime in Windows Task manager en op 10 in het programma zelf. Ik heb al die verschillende test geprobeerd.
[
Voor 4% gewijzigd door
Majesco op 26-08-2007 23:28
]
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.