I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Verwijderd
Koeler is of met pushpin of met schroeven. Je moet even kijken of er bij de foxcon koeler een backplate hoort en of je die nog hebt. Anders een nieuwe koeler, nieuwe kast hoeft niet. CPU koeler schroef je niet vast aan de kast, krijg je kortsluiting.
Ik geraak echt niet verder dan 375 * 8... Zou ik m'n voltage nog mogen verhogen?jeroenikke schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:04:
Ik heb m'n Q6600 en 'n Gigabyte P35C-DS3R
KNIP
Smijten jullie soms nog andere voltages omhoog anders dan vCore en het geheugen? Zoals FSB?
Mijn voltage schommelt soms , volgens CPU-Z, en hij geeft nooit de waarde aan die ik ingesteld heb in m'n bios. Hij zit er altijd onder. (nu 1,328 ipv 1,37) Is dit normaal? Ik heb nogthans een Seasonic S12 II 500W, dus dat zou toch een stabiele voeding moeten zijn? EIST ,nogtans staat uit. Welke functie zou ik nog moeten uit zetten?
Ik draai nog steeds de bijgeleverde bios versie. Zou ik best de F4i versie gebruiken om verder te kunnen overklokken? Wel jammer dat die nog steeds beta is...
Met welk programma lezen jullie de voltages uit van oa het geheugen?
Even een totaal andere vraag:
Ik heb AHCI aangezet op de intel controller. De functies zoals hotplug vind ik zeer interessant. Maar jammer dat hij er ongeveer 10 seconden over doet elke boot om andere schijven te vinden... Hebben jullie AHCI aan staan?
Een Vdrop is normaal, dat heeft iedereen wel zo'n beetje. Om je stabiliteit te testen op een lijn, kan je OCCT gebruiken (of speedfan en zelf wat load creëren (met TAT ofzo) . Als deze stabiel is, is daar iig niets mis mee.Mijn voltage schommelt soms , volgens CPU-Z, en hij geeft nooit de waarde aan die ik ingesteld heb in m'n bios. Hij zit er altijd onder. (nu 1,328 ipv 1,37) Is dit normaal? Ik heb nogthans een Seasonic S12 II 500W, dus dat zou toch een stabiele voeding moeten zijn? EIST ,nogtans staat uit. Welke functie zou ik nog moeten uit zetten?
Alle functies mbt energiebesparing zouden verminderde stabiliteit *kunnen* teweegbrengen (zeggen ze). Simpelweg proberen.
Zo zomaar kunnen dat je met F4i beter kan overclocken, zou ook zomaar minder goed kunnen gaan. Feit dat het een beta is, doet niet onder dat het een goed werkende bios is; Anders zouden ze deze niet releasen, weet niet precies hoe de garantie beïnvloed wordt van een beta bios.Ik draai nog steeds de bijgeleverde bios versie. Zou ik best de F4i versie gebruiken om verder te kunnen overklokken? Wel jammer dat die nog steeds beta is...
Speedfan (Vcore2); Everest v4.10.1110 (DIMM); OCCT etcMet welk programma lezen jullie de voltages uit van oa het geheugen?
Volgens mij doet de ich9(r) dat standaard, hier duurt het ook even voordat de hdd's gedetecteerd zijn. Zelf heb ik geen AHCI aanstaan, omdat ik raid draai (hotswap is dan ook niet echt handig voor mij...vind m'n raid0 niet zo leuk als ik er eentje tussenuit trek). De ICH9(r) uitzetten en op de Jmicron controller aansluiten, deze doet het wel sneller, maar daar is de (gevoelsmatig) performance een stuk minder.Even een totaal andere vraag:
Ik heb AHCI aangezet op de intel controller. De functies zoals hotplug vind ik zeer interessant. Maar jammer dat hij er ongeveer 10 seconden over doet elke boot om andere schijven te vinden... Hebben jullie AHCI aan staan?
Ik ga er even vanuit dat je een SLACR (G0) hebt, de staat als termal spec op 71C en als max 1.372V (intel website). Aangezien je zelf aangaf dat er al een temp van 72C werd uitgelezen, vind ik het persoonlijk niet verstandig om er nog meer prik in te steken (72C vind ik al heet). Daarnaast is de thermal monitor functie een die volgens mij wel erug handig is als je met dermate temps werkt: "The Intel Thermal Monitor’s automatic mode is used to indicate that the maximum TJ has been reached"Ik geraak echt niet verder dan 375 * 8... Zou ik m'n voltage nog mogen verhogen?
Alleen krijg ik niet boven de 490fsb
Wil niet kansloos vergelijken maar jij komt je windows binnen @ 4,3ghz prodigys
Omdat jij een dq6 hebt en ik een ds4?
zo'n groot verschil is dat toch niet?
ZIjn er uberhaupt mensen met een ds4 die rond de 500fsb opstarten
[ Voor 32% gewijzigd door Viss op 05-09-2007 09:27 ]
Viss schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:26:
Weet je zeker dat je CPU met de huidige koeling wel 500FSB haalt? Bordje haalt dat wel daar hoef je je geen zorgen om te maken..
is waterViss schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:26:
Weet je zeker dat je CPU met de huidige koeling wel 500FSB haalt? Bordje haalt dat wel daar hoef je je geen zorgen om te maken..
3800mhz = 475 * 8 wordt die op load 1.47v (cpu-z) 53 graden
denk niet dat het hier aan ligt maar zit wel even met me handen in het haar
multiplier 7 met dev 2.0 voor geheugen start die wel op maar ook 7 x 500 start die niet op
help help help
al geprobeerd start dan wel opViss schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:52:
Kijk eerst eens met 2/3 of 4/5 of 5/6 divider of je geheugen boven de 500 uitkomt met een lagere FSB, zal haast wel aangezien 500mhz nog onder specs is. Bord en mem zouden probleem niet mogen zijn, kans is het grootst dat CPU gewoon geen 500FSB haalt...
misschien andere bios?
Is er niet een schermpje waar je op moet drukken ergens? Heb ik soms ook, komt er op eens achter een zooi programmas een schermpje met een melding. Ben je uur aan het wachte op een installatie klik je nog een beetje overal zie je dat schermpje opeens.Sander H schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:10:
Ik heb sinds vandaag de GA P35C DS3R, samen met nieuw geheugen en processor. Het plaatsen van alles ging goed, daarna Windows geinstalleerd en het eerste wat ik wou doen was het installeren van de mobo drivers die meegeleverd waren op cd. Ik selecteerde wat ik wel en niet wou installeren, en ik kreeg te zien: Setup intel chipset software installation utility. Please wait while INF file is updating.... maar dit staat er nu al bijna een uurHij is niet vastgelopen, ik kan verder nog alles doen, maar het lijkt alsof de installatie niet verder gaat. Weet iemand hiervan? Ik twijfel of ik het opnieuw ga proberen, misschien hoort dit wel zo?
: ik restartte en hij ging weer verder

[ Voor 22% gewijzigd door Sander H op 05-09-2007 19:36 ]
Ik heb het nog iets anders moeten doen:erikdeperik schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:46:
[...]
ik heb het op de volgende manier gedaan.
je moet de standaart drivers er eerst uithalen!
deze kun je niet zomaar uitschakelen!
dit doe je door de standaart geluidsdrivers die bij app.beheer staan ,vervangen door andere maakt niet uit audio drivers (niet kiezen ,ik bepaal zelf..../compatible hardware uivinken en wilekeurig eentje kiezen)>
reboot>
en dan de foute geluids drivers deïnstaleren(instalatie ongedaan maken)>
reboot>
als je nu bij "app. beheer" kijkt zie je onder systeem apparaten een pci ding met een geel teken.
deze ga je instaleren "software automagisch instaleren">
reboot>
nu ziet hij je audio,maar ga je hem met je wdm 171.exe of je gigabyte cd audio exe instaleren>
nu heb je geluid als het goed is![]()
dit heeft bij mij 2 keer gewerkt zo.
ben benieuwd
ik heb trouwens de ds3p
Ik heb in configuratiescherm -> software de MS audio HD driver verwijderd ), toen zag mijn apparaat beheer helemaal geen geluidskaart meer. Geherstart, toen kwam de melding nieuwe hardware gevonden. Dit geannuleerd en de nieuwste realtek driver geinstalleerd, werkt nu uitstekend.
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
suggesties aub
Andere bios al geprobeerd
kan iemand wellicht zijn settings posten voor fsb +500 fsb
ik word gek
hier screenies van m'n 3800 settings (800 is 1066 wordt verkeerd uitgelezen net zoals de SPD)
dit hele verhaal is geen mem probleem for sure (devider op 2,4 loopt hij ook goed)
thanks alvast

* ik de mulitplyer zet op 6x (draait stabiel op 3Ghz in eerdere settings)
* ligt ook niet aan memory (draait stabiel op 1066 in eerdere settings)
ongeacht voltage aanpassingen op de FSB, MCH of PCI-E.
Het hoogste wat ik haal is 450mhz FSB safe met mem divider 1:1.
Hij wil simpelweg niet hoger. Iemand een werkende oplossing?
Imo zijn nu alle opties geprobeerd..
Verwijderd
tRD handmatig instellen, en dan iets hoger? Heeft toch met dat hele "strap" gebeuren te maken?MagnetiO schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:29:
6x500 fsb werkt ook niet mensen
suggesties aub?
Andere bios al geprobeerd
kan iemand wellicht zijn settings posten voor fsb +500 fsb
ik word gek
hier screenies van m'n 3800 settings (800 is 1066 wordt verkeerd uitgelezen net zoals de SPD)
dit hele verhaal is geen mem probleem for sure (devider op 2,4 loopt hij ook goed)
thanks alvast
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het kan ook gewoon zijn dat je CPU een "FSB wall" heeft hoor
Opzich geen probleem omdat hij na 2 a 3 tellen wel aan slaat alleen staat hij in het begin zo te piepen over mijn speakers dat de fan niet werkt. Nu kan je dat ook wel weer uitzetten in de bios maar heb die waarschuwing liever aan staan.
Het betreft de gewone boxed intel koeler.
Kon er op basis van de P35C-DS3R niks over terug vinden maar misschien dat het op een van de andere gigabyte planken een meer voorkoment probleem is?
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Heb je al eens overwogen om ook dit moederbord aan je TS toe te voegen?
http://www.gigabyte.eu/Pr...34&ModelName=GA-G33M-DS2R
De G33 chipset is in principe een P35 chipset, maar dan met onboard video.
Ik ben van plan om die te kopen, voor een kleiner formaat pc.
Op het internet zijn er al wat mensen die zeer enthousiast zijn over het overclock potentieel en de prestaties van dit mini-atx bordje.
Edit: Ik lees al een verklaring dat je de chipsets met onboard vga niet wilt opnemen in je TS, jammer...
[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-09-2007 11:04 ]
nope nog niet zal het zo eens proberenHeineken01 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:53:
Heb je 6x500 getest met "Voltage op Auto" ?
maar ik krijg het idee dat het of northbridge of dan wel fsb is

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671
Probeer eens te spelen met de biosinstellingen--> pc health status, smartfan opties.Asprine schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:03:
Ola heb hier een P35C-DS3R en zit met het probleem dat de cpu fan pas na een paar tellen opstart.
Opzich geen probleem omdat hij na 2 a 3 tellen wel aan slaat alleen staat hij in het begin zo te piepen over mijn speakers dat de fan niet werkt. Nu kan je dat ook wel weer uitzetten in de bios maar heb die waarschuwing liever aan staan.
Kon er op basis van de P35C-DS3R niks over terug vinden maar misschien dat het op een van de andere gigabyte planken een meer voorkoment probleem is?
http://www.jzelectronic.d....htm#PC%20Health%20Status
Verwijderd
Ook weleens gehad op mijn P35 DS3R dat ie vanaf mn hdd de instellingen laadde na te strakke timings, 3-3-3-9 wou niet.Yuri de Jager schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:58:
Ik heb na 2 weken mijn P35-DS3 gemold. Ik dacht voor de verandering eens niet het topmodel te kopen... Waarschijnlijk door te strakke timings is het BIOS corrupt geraakt. De restore bleef vervolgens in een loop hangen, waarschijnlijk ook corrupt geraakt. Het is namelijk Virtual Dual BIOS, dus volgens mij zit de backup in hetzelfde image. Ik heb hem omgeruild voor een DQ6 in de hoop dat die beter tegen mijn overclockpogingen bestand zou zijn. De DQ6 heeft Virtual Quad BIOS en heeft al 2 keer succesvol een restore gedaan. Ik ben dus wel tevreden
[afbeelding]
Daar bleef ie gelukkig niet in hangen, lijkt me meer een uitzondering.
Hij laadt niet van HDD. Er is een mogelijkheid om een bios op een HDD/FDD(?) te zetten en dus op zo'n manier de BIOS te flashen ipv dat ie de backup BIOS terug zet.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:22:
[...]
Ook weleens gehad op mijn P35 DS3R dat ie vanaf mn hdd de instellingen laadde na te strakke timings, 3-3-3-9 wou niet.
Daar bleef ie gelukkig niet in hangen, lijkt me meer een uitzondering.
En ja, het is als het goed is een uitzondering geweest. Zou niet best zijn anders...
5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671
Hoe werkt dat hele "Virtual Dual BIOS" eigenlijk? Ik heb er in de handleiding nog niks over gezien (van mijn p35-ds3r).Yuri de Jager schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:58:
Ik heb na 2 weken mijn P35-DS3 gemold. Ik dacht voor de verandering eens niet het topmodel te kopen... Waarschijnlijk door te strakke timings is het BIOS corrupt geraakt. De restore bleef vervolgens in een loop hangen, waarschijnlijk ook corrupt geraakt. Het is namelijk Virtual Dual BIOS, dus volgens mij zit de backup in hetzelfde image. Ik heb hem omgeruild voor een DQ6 in de hoop dat die beter tegen mijn overclockpogingen bestand zou zijn. De DQ6 heeft Virtual Quad BIOS en heeft al 2 keer succesvol een restore gedaan. Ik ben dus wel tevreden
[afbeelding]
EDIT: Ik heb de northbridgevoltage verhoogd en nu werkt ie perfect
[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 06-09-2007 18:39 ]
ik dus in me behuizing bouwen alles aangesloten afijn stekkertje erin....
WAT! hij reageert nergens niet eens de Fan van de voeding (CM Realpower 450W) ging ook niet draaien. Ik dus er weer uitelkaar gehaalt en gekeken of hij contact maakte met de behuizing, maar dat was het niet. Alles eraf geheugen graka, hd, dvd en nog steeds gebeurde er niets. Uiteindelijk ook de cpu eruit gehaalt en hij deed nog niets.
Ben ik naast de 24pin en 4pin stekkertjes nog iets vergeten of hoe komt het. Gewoon een gevalletje van DOA of is er toch iets anders aan de hand
ps. Voeding is niet het probleem die werkt perfect in mijn andere systeem
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Probeer eens de bios te resetten en controleer of de de 24 pins en 4 pins bij de cpu goed vast zitten. Als dat niet werkt lijkt het me een DOA.Shikaka schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:36:
Vandaag een P35-DS3R gekocht met een E6750
ik dus in me behuizing bouwen alles aangesloten afijn stekkertje erin....
WAT! hij reageert nergens niet eens de Fan van de voeding (CM Realpower 450W) ging draaien. Ik dus er weer uitelkaar gehaalt en gekeken of hij contact maakte met de behuizing, maar dat was het niet. Alles eraf geheugen graka, hd, dvd en nog steeds gebeurde er niets. Uiteindelijk ook de cpu eruit gehaalt en hij deed nog niets.
Ben ik naast de 24pin en 4pin stekkertjes nog iets vergeten of hoe komt het. Gewoon een gevalletje van DOA of is er toch iets anders aan de hand
ps. Voeding is niet het probleem die werkt perfect in mijn andere systeem
maar dat deed hij dus niet
Zo kaal mogelijk starte het systeem echter wel...mobo&cpu.. verder niets. Een voor een onderdelen erin geprikt en bleek bij een usb-bracket te zitten. Deze had ik nog van een oud asus bordje, hiervan bleek de pin-layout van de connector anders te zijn dan de layout van het gigabyte bord (ik dacht dat het een standaard was, heel vreemd). Waardoor er kortsluiting ontstond.
Iig komt er op neer dat wanneer er ergens kortsluiting is, het hele systeem NIETS doet. Probeer zo kaal mogelijk, zelf zonder ram en/of video... dan start het bord toch wel en geeft het error piepjes(weet je iig dat het bord iets doet)
succes!
in iedergeval bedankt
Ola, dit is wel degelijk gepost in dit topic (ik had hetzelfde probleem).Asprine schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:03:
Ola heb hier een P35C-DS3R en zit met het probleem dat de cpu fan pas na een paar tellen opstart.
Als ik het goed begrijp zijn cpu's bij het opstarten zo koud dat moederbord het niet de moeite vindt om fans te laten draaien. Soms starten ze wat later, soms stoppen de fans terwijl je in Windows zit (ik had ook BIOS-alarm opstaan), ik vreesde er ook voor dat het niet gezond kon zijn.
Ook bijna RMA gedaan maar daarna oplossing gevonden. Jullie hebben ongetwijfeld het coolerkabeltje aangesloten op cpu fan-aansluiting van moederbord. Wel, verander dit en sluit aan op power fan-aansluiting (bovenaan je moederbord) en cooler draait constant!!!
worked for me
iPhone XR
Ik heb hier een link gevonden direct van de productpage, maar dat lijkt een directe kopie te zijn van dit artikel. Het woord virtual komt in beide artikelen niet voorNaluh! schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:05:
[...]
Hoe werkt dat hele "Virtual Dual BIOS" eigenlijk? Ik heb er in de handleiding nog niks over gezien (van mijn p35-ds3r).

Als je echter de handleidingen en board layout bekijkt, wordt het wel duidelijk:
De GA-P35-DS3(R):

De GA-P35-DQ6:

Virtual Dual BIOS bestaat dus uit 1 chip met 1 BIOS image en Virtual Quad BIOS bestaat dus uit 2 chips met 2 images. Beetje spelen met de naamgeving van Gigabyte dus. Wat vroeger Dual BIOS was is nu Virtual Quad BIOS geworden.
Waar is het adresje waar je de beta's kan downloaden?
Thanks!
edit: Gevonden, is de F6A anders dan de F6 op de site van GigaByte?
[ Voor 35% gewijzigd door Heineken01 op 07-09-2007 14:01 ]
De DS3P en DS4 hebben DualBIOS Plus zoals in de TS staat. Maar de DS3P en DS4 hebben ook gewoon twee bios chips. Net zoals de DQ6.
Joost mag weten wat het verschil is tussen dualbios plus en quad bios. Volgens mijn hebben ze exact hetzelfde principe.
Bl44t
Er zijn zelfs hele petities aan de gang over een micro atx bordje van gigabyte waar gigabyte heel vaag doet over het overklokken met een nieuw bios.icecoolsniper schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:17:
Bios F6a geeft problemen met mijn DS4 en de overclock die werd behaald met Bios F5F (1224MHz mem en proc op 3,27GHz). Ik ga Bios F6 nog eens proberen om te kijken of die wel lekker werkt. Zo niet dan weer lekker terug naar F5F en een mailtje naar Gigabyte.
Ze zeggen simpelweg "gigabyte does not support overclocking".
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1191867&page=1
Daar staat er ergens iets over.
Way to go om je merk populair te maken onder TweakersHugoBoss1985 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:37:
Ze zeggen simpelweg "gigabyte does not support overclocking".
En jij maakt je populair onder tweakers betreft je ''snuggere'' reactie.Naluh! schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:47:
[...]
Way to go om je merk populair te maken onder Tweakers...
Hij heeft wel gelijk, ze proppen het bord volt met allemaal OC features en gaan dan lopen zeuren zodra men protesteerd als ze iets niet naar de wens van de kopers doen.PcManiaxx schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:01:
[...]
En jij maakt je populair onder tweakers betreft je ''snuggere'' reactie.
Check dit:
http://g33m-ds2r.de.vu/
Ik ben zo te zien binnenkort de eerste Nederlander die daar ook gaat reageren.
[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-09-2007 17:11 ]
ik ben van plan om er watercooling op te zetten.
alleen de cpu aangezien ik nog rev 1.0 heb met die mooie koperen kooling.
is er niet een waterblock dat super presteert op de dq6?
heeft het waterblock geen last van die crazy cool ding op de onder kant?
alvast bedankt.
[ Voor 12% gewijzigd door St!nG op 07-09-2007 21:57 ]
ja ik denk dat dat dan een simpelere manier is.GeBas schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:41:
[...]
Ik heb het nog iets anders moeten doen:
Ik heb in configuratiescherm -> software de MS audio HD driver verwijderd ), toen zag mijn apparaat beheer helemaal geen geluidskaart meer. Geherstart, toen kwam de melding nieuwe hardware gevonden. Dit geannuleerd en de nieuwste realtek driver geinstalleerd, werkt nu uitstekend.
mischien dat tuti fruti deze manier ook in de startpost kan toevoegen
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
zou het mogelijk zijn om een topic te openen over andere bordjes.. ik denk dat bijvoorbeeld de P5K ook wel een populair OC bordje is..
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:05:
[...]
Hij heeft wel gelijk, ze proppen het bord volt met allemaal OC features en gaan dan lopen zeuren zodra men protesteerd als ze iets niet naar de wens van de kopers doen.
Check dit:
http://g33m-ds2r.de.vu/
Ik ben zo te zien binnenkort de eerste Nederlander die daar ook gaat reageren.

Ze geven er geen garantie op, ze garanderen je overclock niet. Dat wordt er bedoeld!
Beetje logisch nadenken, gigabyte is gewoon niet verantwoordelijk voor het spul als jij overclockt of een slechte overclock hebt. Ze geven er dus geen ''support'' op! Dat is bij élke fabrikant zo!
[ Voor 4% gewijzigd door NomadTitan op 08-09-2007 09:08 ]
Jij bent vast en zeker heel populair en bijzonder snuggerPcManiaxx schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:01:
[...]
En jij maakt je populair onder tweakers betreft je ''snuggere'' reactie.
Het gaat erom dat als je overklokproblemen afdoet met een simpele response als "We don't support overclocking" en er verder niks aan doet je niet bepaald een goede naam opbouwt onder overklokkers. Als je zo op de klachten van je gebruikers reageert zullen die nog wel een 2e keer nadenken voor ze een bord van je kopen waarmee ze gaan overklokken.
Ik heb de volgende configuratie:
-Ga p35 Ds3
- E6750 @ 3.4Ghz
- Geil 4-4-4-12 @ 900Mhz
- Sapphire X1950XT
Nou is mijn probleem dat het booten van windows gewoon ontiegelijk traag is! Het laad "dingetje" van windows gaat zo'n 6 keer heen en weer (Vorige systeem was dat 0.5 keer ), vervolgens krijg ik zo'n 5 seconden een zwart scherm en dan is hij eindelijk klaar.
In windows zelf en benchmarks, games e.d. is alles prima in orde, alleen dat trage booten! Grr
Uitgesloten:
Fragmentatie hdd (was 75%
Malware
Een teveel aan processen, draai er 22 inclusief viruscanner (nod32)
Het is niet plotseling gekomen sinds de overclock, overigens.
Ik heb zo'n idee dat het niet software matig is want een vriend van me heeft een soortgelijke configuratie en hij merkt precies hetzelfde!
Meer mensen met deze ervaring?
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Heb je de schijf (ik gok sata ?) in een goede aansluiting gedaan , probeer eens "de andere" controller op je mobo, misschien dat dat helpt.
Ik heb het nog niet meegemaakt dat m'n PC zo langzaam boot, heb je misschien een externe HD eraan hangen ?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Verwijderd
gebruik je een externe HDD?Ubernerd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:46:
Sorry als ik erover heen heb gelezen, maar met de search kon ik niet zoveel vinden.
-Ga p35 Ds3
- E6750 @ 3.4Ghz
- Geil 4-4-4-12 @ 900Mhz
- Sapphire X1950XT
Nou is mijn probleem dat het booten van windows gewoon ontiegelijk traag is! Het laad "dingetje" van windows gaat zo'n 6 keer heen en weer (Vorige systeem was dat 0.5 keer ), vervolgens krijg ik zo'n 5 seconden een zwart scherm en dan is hij eindelijk klaar.
In windows zelf en benchmarks, games e.d. is alles prima in orde, alleen dat trage booten! Grr
Uitgesloten:
Fragmentatie hdd (was 75%)
Malware
Ik heb zo'n idee dat het niet software matig is want een vriend van me heeft een soortgelijke configuratie en hij merkt precies hetzelfde!
Maak je gebruik van Hot swappen?
Beiden nee? Check in je BIOS of ACHI aanstaat.. schakel die optie uit.
Dat zou je tijd moeten schelen.
Succes.
Verwijderd
Wat zou volgens jullie de beste optie zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:22:
Als alles goed gaat heb ik komende week mn PSU weer binnen, na drie weken wachten op RMA.
Dan kan het OC-en beginnen.
Bij voorbaad heb ik meteen al een vraag..
Specs:
GA-P35-DS3R
E4400 (Noctua NH-U12F)
Crucial Ballistix 2x1Gb PC8500 1066MHz
Ik ga natuurlijk meteen alle in het forum genoemde BIOS functie uitschakelen m.b.t. stroombesparing en temp control (CIA, EIST etc.)
PCI-e locken, system memory multiplier op 2x (1:1), performance enhance op standaard, vCore omhoog naar 1.4v, de MCH en de FSB een beetje extra prik en dan kan ik los.
Ik begin met de laagste multiplier om op die manier de max FSB te bepalen.
Daarna de multiplier omhoog en dan een beetje tweaken met voltage en testen met progjes.
Nu vraag ik me af, aangezien mn geheugen standaard op 1066MHz draait, heb ik eigenlijk de hoogst mogelijke FSB nodig om er een beetje profijt van mn mem te hebben (500+), uitgaand van 1:1 configuratie.
Echter, ik kan ook de system memory multiplier verhogen (bijvoorbeeld 2:3) zodat mn geheugen sneller draait in het geval dat ik de 500MHz niet haal.
Ik denk namelijk niet dat ik een FSB hoger dan 500MHz ga halen, aangezien ik maar weinig mensen tegen ben gekomen op fora die het redden met de DS3R.
Nog een mogelijkheid zou zijn om een FSB van 400 te draaien met een multiplier van 8 x (8x400=3200MHz vind ik een prima OC) gekoppeld aan een 2:3 system memory multiplier zou uitkomen op 1200MHz geheugen. (schijnt wel te kunnen met dit geheugen)
Alleen weet ik niet wat beter is voor systeem performance, een hogere FSB of sneller geheugen, 1:1 of asynchroom.
Mijn vraag is, wat lijkt jullie de beste optie?
Dan nog een vraagstuk, hebben de CPU snelheid (3200MHz) en geheugensnelheid (1200MHz) los van de system memory multiplier ook invloed op elkaar, en zo ja.. is daar een rekensom voor?
Alvast bedankt voor het meedenken
Mvg,
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 11:27 . Reden: typo ]
grappig die van mij gaat 13 keer heen en weer (maar mijn hdd's zijn al wat vollerUbernerd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:46:
Sorry als ik erover heen heb gelezen, maar met de search kon ik niet zoveel vinden.
-Ga p35 Ds3
- E6750 @ 3.4Ghz
- Geil 4-4-4-12 @ 900Mhz
- Sapphire X1950XT
Uitgesloten:
Fragmentatie hdd (was 75%)
Malware
Sata inderdaad, ik zal het eens proberen, thanksk8skaaay schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:02:
Heb je alle drivers geinstalleerd ?
Heb je de schijf (ik gok sata ?) in een goede aansluiting gedaan , probeer eens "de andere" controller op je mobo, misschien dat dat helpt.
Ik heb het nog niet meegemaakt dat m'n PC zo langzaam boot, heb je misschien een externe HD eraan hangen ?
Ik heb wel externe hdd's , maar die staan uit tijdens het booten.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:40:
[...]
gebruik je een externe HDD?
Maak je gebruik van Hot swappen?
Beiden nee? Check in je BIOS of ACHI aanstaat.. schakel die optie uit.
Dat zou je tijd moeten schelen.
Succes.
Nope
Zal ik doen!
Jullie horen morgen of het scheelt
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
ACHI stond ook uit
Verder nog ideeën?
Verwijderd
Er zijn altijd uitzonderingen.NomadTitan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 08:59:
[...]
![]()
Ze geven er geen garantie op, ze garanderen je overclock niet. Dat wordt er bedoeld!
Beetje logisch nadenken, gigabyte is gewoon niet verantwoordelijk voor het spul als jij overclockt of een slechte overclock hebt. Ze geven er dus geen ''support'' op! Dat is bij élke fabrikant zo!
EVGA geeft op zijn videokaarten 2/3 jaar garantie ook op je overklok.
Hoever dit gaat kun je je afvragen maar in principe geven ze er garantie op.
nu vind ik die koperhandel die eraan hangt bij de revisie 1.0 wel mooi eigenlijk
[ Voor 9% gewijzigd door dbm_ op 09-09-2007 18:22 ]
1.1 is zeker al in omloop ja. 1.0 ook nog, dus probeer een shop te vinden die het voor je wil nakijkendbm_ schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:16:
ik was van plan een ds4 te kopen i.c.m. een 6750
nu vind ik die koperhandel die eraan hangt bij de revisie 1.0 wel mooi eigenlijkdus ik vraag me af of die revisie 1.1 al in omloop is, aangezien ik liever een 1.0 heb
*edit
btw misschien moet de startpost dan even aangepast worden, daar staat namelijk dat er nog geen gevallen bekend zijn van mensen die de 1.1 hebben ontvangen.
btw2 en ik kan ook geen plaatjes vinden van de 1.1 behalve zo een bovenaanzicht. ik wil wel eens in een ander aanzicht zien hoe die nieuwere koeling eruit ziet
[ Voor 24% gewijzigd door dbm_ op 09-09-2007 20:04 ]
Eindelijk heb ik mijn P35-DQ6 binnen. Gelijk de gekregen Dell uit elkaar gehaald en alles in elkaar gezet op de DQ6.
Specs: E6700, 4 GB Kingston HyperX 800, Zalman 9700 LED, 8800GTX.
bios ingesteld op 350mhz bus speed - cpu draait nu al 3 uur Prime op 3.5Ghz - geheugen draait dus nu op 700Mhz, 4 4 4 13
Geen speciale instellingen gedaan zoals voltages - stressed is hij nu 57 graden met Zalman fan op full speed (pokke herrie) - fan op laag istie 60 graden stressed - kan geen kwaad ?
Wellicht dat ik nog eens hoger probeer.
Trouwens - ik heb die Crazycool niet van de achterkant verwijdert. Ik heb de Zalman bracket wel gewoon geplaatst aan de voorkant en niet aan de achterkant - uiteraard vast geschroefd.. Kan dit kwaad ? of moet die backplate er toch op ?
[ Voor 17% gewijzigd door SileX op 10-09-2007 11:21 ]
Verwijderd
zijn er meer mensen met deze problemen? Of heeft iemand een oplossing ? ( andere drivers voor deze geluid chip ?)
Verwijderd
Haal de stekkertjes van de externe HDD's eens van het moederbord, verander de bootconfig (alles wat niet nodig is disablen) in de BIOS en probeer het dan nog eens.Ubernerd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:56:
[...]
Ik heb wel externe hdd's , maar die staan uit tijdens het booten.
Volgens mij checkt je BIOS namelijk wel gewoon je externe HDD's op status tijdens booten, ookal staan ze niet aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 20:17 ]
Of je leest ff de startpostVerwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:35:
hmm heb sinds een maand ongeveer de DS4. Ik heb een raar probleem met mijn geluid. Ik heb het setje Logitech Z - 5500. Na installatie kreeg ik zonder porblemen me 2 front speakers werken. Ook de front/sub doen het ( worden helaas niet in winamp gebruiktookal heb ik hier de drivers geselecteerd ). Vervolgens de rear speakers aansluiten. Deze werden wel herkent maar niet als rear. Ik kan alleen side kiezen. Deze instelling heb ik met de instelling 6ch speakers gedaan. Ook heb ik 4 geprobeerd. Bij 8 worden ineens mijn boxen herkent als rear speakers maar deze zijn zodanig zacht en vervormd dat ik ze dan liever nog uit heb staan. Ook heb ik ff op me setje gekeken als alles goed stond. Drivers meerdere malen opnieuw geinstalleerd.
zijn er meer mensen met deze problemen? Of heeft iemand een oplossing ? ( andere drivers voor deze geluid chip ?)

Verwijderd
Of je leest mijn vraag ? Ik geef toch duidelijk aan dat me drivers werken... En natuurlijk heb ik dit al geprobeerd van erikdeperik.
/me Drukt PC aan.
*PC gaat aan voor 1sec
*PC gaat uit voor 2sec
*PC gaat weer aan en gaat booten
Ik heb geen voltages veranderd en er zit een Q6600 opgeprikt. Met 3GHz heb ik het niet.
Niet echt een probleem, maar toch onnodig als het een kleinigheid blijkt te zijn.
Voor de volledigheid de specs:
P35-DS4
Q6600
4x 1GB @ 800MHz (niet overclocked en loopt op 2.1V)
Zelf lijkt het me geen voltage probleem aangezien hij gewoon lekker 7 uur door primed op alle 4 de cores @ 3.2GHz.
Iemand die weet wat dit is?
[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 11-09-2007 20:06 ]

P35-DS4 bios F6
E6750 @ 1,375v
2xOCZ Reaper @ 2,2v
OCZ 700Watt psu
Als ik in de bios 8x400 met divider 2.5 instel is pc stabiel en draaid zonder problemen. Kan de pc uit zetten en naar paar minuten weer aan zonder problemen, echter als ik hem afsluit en de volgende ochtend weer aanzet start hij niet door. Na 2-3 automatische reboots draaid hij weer op stock settings. Kan de bios in om alles weer terug te zetten en dan is hij de rest van de dag weer stabiel...

Kommaar op met het slotjuh
Kiest u maar :

[ Voor 87% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-09-2007 21:12 ]

[ Voor 99% gewijzigd door harmz op 13-10-2007 16:03 ]
\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.