[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Killzone schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:08:
Hebben jullie er ook last van dat het downloaden van drivers van de gigabyte website retetraag is?
Moet je de mirror pakken van America, die is het snelste van allemaal.
Maar verwaht er evengoed niet echt veel van :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Net de volgende specs in elkaar gezet

GA-P35C-DS3R
E6550 (@ 2.33Ghz MP 7x333)
OCZ PC6400 @ 667 met 4-4-4-15 (1.9 )

Temps van Cores zijn idle rond de dertig graden (boxed cooler).
Bios F2.
Heb DDR dus 0.1 volt extra gegeven en timings strakker gezet.
System Voltage Control staat op manu8al

Alleen als ik CPU-Z draai springt mijn multiplier hele tijd tussen 6 en 7 heen weer, zodat mijn Mhz hele tijd wisselt tussen de 2.0 en 2.33. Zie op deze screens: (Voltage wisselt zo te zien).

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/1797/cpuz1tr4.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/1797/cpuz1tr4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/1763/cpuz2mc6.jpg
http://img261.imageshack.us/img261/1763/cpuz2mc6.jpg

Hoe dit te verhelpen zodat de CPU stabiel blijft?

[ Voor 21% gewijzigd door GandalfTheGrey op 10-08-2007 20:49 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 13:28
Misschien een domme vraag, maar in de bios (van een p35-DS3p) staat dat je de voltage kan verandere, dat is logisch, maar sommige geheugen werken op 1.8V en andere weer op 2.2V.
Er staat in de bios ook niet hoeveel volt hij nu krijgt, of hoe kan ik dat zien, dus ik wil weten of mijn geheugen al 2.2 volt krijgt of dat ik het er zelf bij moet pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:36:
Net de volgende specs in elkaar gezet

GA-P35C-DS3R
E6550 (@ 2.33Ghz MP 7x333)
OCZ PC6400 @ 667 met 4-4-4-15 (1.9 )

Temps van Cores zijn idle rond de dertig graden (boxed cooler).
Bios F2.
Heb DDR dus 0.1 volt extra gegeven en timings strakker gezet.
System Voltage Control staat op manu8al

Alleen als ik CPU-Z draai springt mijn multiplier hele tijd tussen 6 en 7 heen weer, zodat mijn Mhz hele tijd wisselt tussen de 2.0 en 2.33. Zie op deze screens: (Voltage wisselt zo te zien).

[afbeelding]
http://img263.imageshack.us/img263/1797/cpuz1tr4.jpg

[afbeelding]
http://img261.imageshack.us/img261/1763/cpuz2mc6.jpg

Hoe dit te verhelpen zodat de CPU stabiel blijft?
Intel speedstep is dat ;) Als je dat niet wil gebruiken (energiebesparing) moet je EIST uitzetten in bios en ook Enhanced Halt State.
Zie hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-08-2007 21:46 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

EIST stond uit. Wist niet dat die ander ook uit moest. Bedankt.

Nog een vraag over het POWER led connectortje.

Ik heb een 2 pins aansluiting van de kast (+ en -) en deze aangesloten op het 3-pins gedeelte van het GA-P35C-DS3R moederbord. Maar dit werkt niet. De MIN heb ik verwisseld over beide opties.

[ Voor 12% gewijzigd door GandalfTheGrey op 10-08-2007 22:26 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheugen in bank 1 komt akelig dicht in de buurt van de ventilator op mn cpu koeler, ik heb liever wat ruimte.
Maakt het uit of ik mn geheugen in banken 2 en 4 plaats, in plaats van 1 en 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik ben een scythe Infinity op een P35-DS3R, en dat scheelt een halve millimeter tussen het OCZ geheugen en de Scythe. Ik vind het best zo, veel kan er toch niet mee gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:14:
Ik ben een scythe Infinity op een P35-DS3R, en dat scheelt een halve millimeter tussen het OCZ geheugen en de Scythe. Ik vind het best zo, veel kan er toch niet mee gebeuren?
Met oog op kapot gaan, nee, eigenlijk kan er niets mis gaan.
Maar aangezien ik mn geheugen wil overclocken hou ik liever ruimte voor airflow, bovendien zal die heatsink ook wel warm worden.
Volgens mij moet het niet uit maken wlke banken er worden gebruikt zolang je het geheugen maar in dezelfde kleur bank stopt als de ander.
Maar misschien hebben gebruikers andere ervaringen, wou gewoon ff checken.
Ik ga eerst banken 2 en 4 gebruiken, mocht ik tegen problemen aanlopen dan kan ik altijd nog beslissen om bankn 1 en 3 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vanaf mijn P2 heb ik altijd Asus bordjes gehad (p2b-ds, cuv 4x en een p4c800-e)

Ik ben nu voorzichting aan het rond kijken naar iets nieuws en denk dat ik een gigabyte neem.

Eerst wilde ik een P35C-DS3R hebben, maar op het laatste moment zag ik dat daar geen FW op zit die ik nodig heb voor mijn Videocamera.

De logisch stap hoger lijkt mij dan ook de P35T-DS4.

Ik mis alleen deze in de price watch, wel met ddr2 maar niet met ddr3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:37:
[...]

Met oog op kapot gaan, nee, eigenlijk kan er niets mis gaan.
Maar aangezien ik mn geheugen wil overclocken hou ik liever ruimte voor airflow, bovendien zal die heatsink ook wel warm worden.
Volgens mij moet het niet uit maken wlke banken er worden gebruikt zolang je het geheugen maar in dezelfde kleur bank stopt als de ander.
Maar misschien hebben gebruikers andere ervaringen, wou gewoon ff checken.
Ik ga eerst banken 2 en 4 gebruiken, mocht ik tegen problemen aanlopen dan kan ik altijd nog beslissen om bankn 1 en 3 te gebruiken.
Ik draai hier in bank 2 en 4. No issues whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:00:
[...]

Ik draai hier in bank 2 en 4. No issues whatsoever.
ThnX :)

Jammer genoeg kom ik niet verder, harde schijf is dood.
Ik heb er twee, maar wil echt raid0 draaien.
Gauw nog één besteld, wachten op RMA duurt me te lang, altijd handig om straks één extra te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Even een klein vraagje:
Ik heb een headset voor Gamen (5.1) en Teamspeak enzo. Maar nu vind ik het fijn als ik ook gewoon een speakersetje kan aansluiten. Ik heb hem nu aan de front audio gezet, maar daar krijg ik een ander signaal door (met HD Audio) dan via de achterkant. Want met windows zie ik er namelijk 2 (front en back), en hij geeft naar beiden een ander signaal. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik bij beide hetzelfde signaal krijg (dus dat hij hem gewoon mirrored)?? Ik werk met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:25:
EIST stond uit. Wist niet dat die ander ook uit moest. Bedankt.

Nog een vraag over het POWER led connectortje.

Ik heb een 2 pins aansluiting van de kast (+ en -) en deze aangesloten op het 3-pins gedeelte van het GA-P35C-DS3R moederbord. Maar dit werkt niet. De MIN heb ik verwisseld over beide opties.
Je moet hem op de onderste en de middeltje aansluiten geloof ik. Ik heb hem als HDD Activitie Led aangesloten, aangezien ik aan mijn led fans toch wel kan zien of hij aan is of niet :) . Die zit in dat grote rijtje linksonder. De 3e en de 4e van rechts, onder :) (Bij de P35-DS3R dan)

Damn, dubbelpost :(

[ Voor 4% gewijzigd door TheJVH op 11-08-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 11:14
Ok, ik ben van plan aan GA-P35-DS3 te kopen. Maar nu zie ik net op de website van Gigabyte dat er van de DS3 een rev. 1.0 en een rev. 2.0 is.

Rev 1.0: http://www.gigabyte.eu/Pr...44&ProductName=GA-P35-DS3
Rev 2.0: http://www.gigabyte.eu/Pr...27&ProductName=GA-P35-DS3

Maar wat is daar nou het verschil tussen? Het enige wat ik zag is dat de 2.0 8 USB aansluitingen heeft en de 1.0 maar 4. Maakt het voor de rest niet uit?

Ik hoop niet dat ik er overheen gelezen heb, maar ja, het is ook al laat aan 't worden :O

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb 4x2 aansluitingen, betekend dit dat ik rev 1.0 heb of 2.0??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Laatst online: 28-08 16:52
Heeft iemand als eens problemen gehad met de intel ich9r en Vista??

Ik heb dus een p35c-ds3r, e6750, 2gb ocz, 2x samsung spinpoint, 8800, etc. De HDD's heb ik als raid0 geconfigureerd via de intel ich9r. Winxp sp2 geinstalleerd en gaan (hdtach ong. 120MB/s). Geen problemen hier.
Windows vista doet hier wat moeilijker over. Installatie van bootcd, niets aan de hand, vista detecteert zelf de raid config (ook geprobeerd met de intel floppy driver) installeren gaat prima tot het moment van eerste keer starten en hardware configureren. Hier blijft de installatie hangen. Wanneer ik boot in safe-mode stopt de boot bij crcdisk.sys.

Google en crcdisk.sys afgezocht waar een hoop problemen naar voren komen, en een aantal mogelijke oplossingen. Niets werkt.

Nu heb ik de hdd's op de gigabyte sata raid controller (jmicron geloof ik) aangesloten en hier werkt vista prima mee. Dus denk ik dan dat intel zijn driver niet goed voor elkaar heeft. Iemand anders soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende setup

p35c-ds3r
E6750
Kingston HyperX KHX6400d2LLK2/2G (Cas 4)

Alleen nu heb ik een probleem.

Als de cpu gewoon op standaard clocksnelheid draaid (333mhz x 8 ) dan wilt het geheugen hier ook wel op draaien, alleen maar op cas5.

In windows met cpuz zie ik ook onderstaande screenshot.
Net alsof het geen pc6400 geheugen is. Terwijl dit wel gewoon op de verpakking stond.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Want wil graag mijn cpu ook overclocken naar 400mhz fsb, en het geheugen dan op cas4 laten draaien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/forceblaster/PC/cpuz%20geheugen.JPG

EDIT:

Volgens mij klopt er ook iets niet met Cpu-z
Want in TAT tool geeft hij aan dat hij op 2.6 gigz draaid.
En met cpu-z zegt hij 2.0 gigz.
Zie screenshot hieronder

http://members.home.nl/forceblaster/PC/screen.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:28:
Ik heb de volgende setup

p35c-ds3r
E6750
Kingston HyperX KHX6400d2LLK2/2G (Cas 4)

Alleen nu heb ik een probleem.

Als de cpu gewoon op standaard clocksnelheid draaid (333mhz x 8 ) dan wilt het geheugen hier ook wel op draaien, alleen maar op cas5.

In windows met cpuz zie ik ook onderstaande screenshot.
Net alsof het geen pc6400 geheugen is. Terwijl dit wel gewoon op de verpakking stond.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Want wil graag mijn cpu ook overclocken naar 400mhz fsb, en het geheugen dan op cas4 laten draaien.

[afbeelding]

EDIT:

Volgens mij klopt er ook iets niet met Cpu-z
Want in TAT tool geeft hij aan dat hij op 2.6 gigz draaid.
En met cpu-z zegt hij 2.0 gigz.
Zie screenshot hieronder

http://members.home.nl/forceblaster/PC/screen.JPG
deze vraag is al regelmatig langs gekomen in dit topic, probeer eerst eens te zoeken.

daarnaast ben ik de beroerdste niet:

De SPD van je ram zegt tegen je bios dat op een snelheid van 333Mhz je geheugen op een latency van cas5 dient te draaien. Indien je wilt dat je ram op cas4 draait, dien je dit handmatig in je bios op te geven (in overclock options). Dus: de fabrikant heeft in je spd niet gezet dat op 333mhz en/of 400mhz cas4 geselecteerd dient te worden, dit dien je zelf te doen.

Daarnaast is het zo dat je e6750 zichzelf terugschakelt om energie te besparen. CPU-Z geeft actuele snelheden weer, TAT is daarentegen wat traag en duurt wat langer voordat deze de juiste waarde aangeeft. Klik in TAT maar eens op 'start' in cpu-control, om 100% load te genereren. Dan springt cpu-z ook naar 2660mhz. Niets aan de hand dus. Wil je dit uitzetten, even zoeken in het topic, kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, het heb het inderdaad ook gevonden in het topic nu ik verder zoek.
Sorry!
Maar het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ben al een tijdje dit forum aan het volgen (ben nog een leek in het overklokken), maar heb toch nog meerdere vraagjes voor jullie:

eerst mijn systeem:

ga-p35-s3 (dus de goedkoopste van de reekst, met simpele northbridge koeling)
Afbeeldingslocatie: http://219.84.132.86/blog/uploads/2006/12/Bearlake/GA_P35_S3.jpg

e6750 met artic freezer pro

2 x 1gig 6400 van Apacer
CAS Latencies: 3, 4, 5
link naar apacer

bios:
fsb: 410
system memory multiplier: 2.0
geheugen (5-5-5-18)
CpuVoltage: 1.35

freq: 3280 MHz (410x8)

Mijn Fsb kan ik nog verhogen tot 420 maar dan geeft orthos een error

Nu ben ik wss de enige in dit forum met zo'n kleine koeler op dit forum.
Als ik mijn northbridge koel (ventilatortje er op gericht): soms een error na 13 minuten, soms na een uur nog niet.
Laat ik ze gewoon passief gekoeld laat: error na 3 minuten.

conclusies: fsb 420 => onstabiel, northbridge koeling kan je geen 5 seconden aanraken.
wat is een acceptabele temperatuur voor een northbridge en met welk programma meten jullie dat?

dus momenteel ben ik hier:
Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/3586/410we8.png

wil ik starten met een fsb hoger dan 420, ook met een hoger voltage start hij niet op, met een frisse northbridge kan hier niet het probleem zijn. (iemand tips)

1) kan ik niet verder overklokken dat dit, doordat mijn northbridge koeling niet toereikend genoeg is.

2) als ik op mijn northbridge nu een fan richt, kan ik dan verder oc-en?

3) hebben jullie hinds wat ik in mijn bios allemaal moet aanpassen. (ik heb dit deel doorgenomen, het vorige,... maar echt verder dan dit kom ik niet)
wat de timings betreft van mij geheugen: Ik weet niet wat ik moet instellen, wat de mogelijkheden zijn...

ik lees allemaal dat jullie je geheugen op 4-4-4-X zetten, wat denken jullie wat ik zou kunnen instellen.
ik heb in het wilde weg wat geprobeert ... maar dat wilt hij niet aannemen.

int kort, ik zit momenteel vast, hebben jullie tips hoe ik dit aanpak, of zeggen jullie: hou het hier maar bij beginneling ;(

merciekers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag, waarom bezuinigt op je moederbord en niet op je overige hardware. Beter had je een beter moederbord gekocht en een goedkopere processor en/of RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
What the hell... Heb mijn DS3 met e6750, 2x 1GB ballistix PC5300 en een seagate 7200.10 250GB in mekaar gezet. Lekker aan het testen geweest met stock settings aangezien de waterkoeling al meer dan een week bij de douane ligt (dont ask). Vista x64 geprobeerd, draait prima. iets te zwaar naar mijn zin dus toch even XP x86 proberen.

Dus, diskdrive eraan geknald, van intel de 32bit drivers opgehaald, XP cd erin, F6, ICH9 AHCI drivers geselecteerd maar hij vindt met geen mogelijkheid de harddisk.
Ik heb geen behoefte aan de jmicron controller dus die disabled uit in de bios. De ICH9 controller staat op AHCI/Native mode. De HD hangt gewoon op sata poort 0.
Zie ik iets over het hoofd ofzo?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:42:
[...]

Wat ik mij afvraag, waarom bezuinigt op je moederbord en niet op je overige hardware. Beter had je een beter moederbord gekocht en een goedkopere processor en/of RAM.
"t is helaas geen overklok bord maar dat wil niet zeggen dat het een slecht bord is.
Kan hij er niet een betere koeler op plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 12:20
Ben sinds het weekend ook in bezit van dit mooie boardje "GA-P35C-DS3R", maar zit toch nog met een klein puntje wat niet wilt lukken. Ik krijg nml de front audio niet aan de praat. Meer mensen met dit probleem?

edit: Onder windows Vista X64

[ Voor 7% gewijzigd door MrOizo2005 op 13-08-2007 10:36 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

MrOizo2005 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:34:
Ben sinds het weekend ook in bezit van dit mooie boardje "GA-P35C-DS3R", maar zit toch nog met een klein puntje wat niet wilt lukken. Ik krijg nml de front audio niet aan de praat. Meer mensen met dit probleem?

edit: Onder windows Vista X64
Zitten je kabels goed? Sla de handleiding hier nog eens op na..

[flauw]
Zitten je drivers goed? Sla hier je OS op na..
[/flauw]
;)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
_Apache_ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:37:
[...]

Zitten je kabels goed? Sla de handleiding hier nog eens op na..

[flauw]
Zitten je drivers goed? Sla hier je OS op na..
[/flauw]
;)
Ik heb vanaf me Kast gewoon een kabel die ik erop kon doen (ja wel op de F_Audio gedeelte), Het is 1 geheel en geen losse kabeltjes. De driver komen van de website van Giga Byte, dus dat zit wel snor denk ik.

OP mijn vorige MB de ASUS A8N-E deed hij het wel perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door MrOizo2005 op 13-08-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:52:
[...]

"t is helaas geen overklok bord maar dat wil niet zeggen dat het een slecht bord is.
Kan hij er niet een betere koeler op plakken?
Euhm, ben gewoon benieuwd naar zijn keuze van samenstellen.
P5ycho schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:38:
What the hell... Heb mijn DS3 met e6750, 2x 1GB ballistix PC5300 en een seagate 7200.10 250GB in mekaar gezet. Lekker aan het testen geweest met stock settings aangezien de waterkoeling al meer dan een week bij de douane ligt (dont ask). Vista x64 geprobeerd, draait prima. iets te zwaar naar mijn zin dus toch even XP x86 proberen.

Dus, diskdrive eraan geknald, van intel de 32bit drivers opgehaald, XP cd erin, F6, ICH9 AHCI drivers geselecteerd maar hij vindt met geen mogelijkheid de harddisk.
Ik heb geen behoefte aan de jmicron controller dus die disabled uit in de bios. De ICH9 controller staat op AHCI/Native mode. De HD hangt gewoon op sata poort 0.
Zie ik iets over het hoofd ofzo?
Heb je AHCI nodig?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik heb geen backwards compatibility nodig, en AHCI ondersteunt dingen zoals NCQ ed. Dus waarom zou ik dan IDE emuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
MrOizo2005 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:41:
[...]

Ik heb vanaf me Kast gewoon een kabel die ik erop kon doen (ja wel op de F_Audio gedeelte), Het is 1 geheel en geen losse kabeltjes. De driver komen van de website van Giga Byte, dus dat zit wel snor denk ik.

OP mijn vorige MB de ASUS A8N-E deed hij het wel perfect.
Heb je een AC 97 of een HDAudio kabeltje (wat staat erop?). Als het HD audio is, moet je even prutsen met de Realtek HD Audio manager, bij AC97 moet je AC97 aanzetten ipv HDaudio, heb geen idee hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Killzone schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:37:
[...]

Heb je een AC 97 of een HDAudio kabeltje (wat staat erop?). Als het HD audio is, moet je even prutsen met de Realtek HD Audio manager, bij AC97 moet je AC97 aanzetten ipv HDaudio, heb geen idee hoe je dat doet.
Thanks, denk idd dat het AC97 en dat hij nu op HDaudio staat. Ik ben nu niet thuis maar op het werk dus kan vanavond pas kijken helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant, ik heb een Sata HD en brander, deze staan als IDE ingesteld. Nu wil ik de Sata drivers installeren, dus opnieuw het besturingssysteem erop, maar door dit bericht begin ik te twijfelen. AHCI is toch sneller dan IDE of schiet ik er niets mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
AHCI ondersteunt hotswapping(vista only) en NCQ, dus dat is iets wat ik wel aan wil hebben staan. Ik vind het echt vreemd dat ik het niet voor mekaar krijg, ik ga even testen of het wat te maken heeft met die jmicron sata controller die ik uitgezet heb.

Gebruikt iedereen hier de jmicron controller of de ich9 in IDE emulation?

edit:
het ziet ernaar uit dat de ICH9 geen AHCI support, althans de drivers niet? de topics die ik heb kunnen vinden op het web gaan voornamelijk over de asus P5K, de ICH9 ondersteunt wel AHCI, maar er zijn meer gevallen waar een xp installatie niet wil. Erg vreemd imho.

[ Voor 29% gewijzigd door P5ycho op 13-08-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:13:
[...]

Interessant, ik heb een Sata HD en brander, deze staan als IDE ingesteld. Nu wil ik de Sata drivers installeren, dus opnieuw het besturingssysteem erop, maar door dit bericht begin ik te twijfelen. AHCI is toch sneller dan IDE of schiet ik er niets mee op?
Wel, de discussies op het net lopen zo ver uiteen dat er niet echt een betere is aan de duiden, kwa performance that is. For swapping bij eSata zal je het wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
Nog een paar kleine veranderingen, o.a. andere LAN chip, maar niets schokkends volgens deze links:

http://www.gigabyte.eu/Pr...Sheet.aspx?ProductID=2314
http://www.gigabyte.eu/Pr...27&ProductName=GA-P35-DS3
Lord Bossink schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:51:
Ok, ik ben van plan aan GA-P35-DS3 te kopen. Maar nu zie ik net op de website van Gigabyte dat er van de DS3 een rev. 1.0 en een rev. 2.0 is.

Rev 1.0: http://www.gigabyte.eu/Pr...44&ProductName=GA-P35-DS3
Rev 2.0: http://www.gigabyte.eu/Pr...27&ProductName=GA-P35-DS3

Maar wat is daar nou het verschil tussen? Het enige wat ik zag is dat de 2.0 8 USB aansluitingen heeft en de 1.0 maar 4. Maakt het voor de rest niet uit?

Ik hoop niet dat ik er overheen gelezen heb, maar ja, het is ook al laat aan 't worden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Die links zijn naar de ga-965-ds3 en de p35-ds2 rev2.0...

AHCI maar disabled, nu gaat een xp install vlekkeloos. jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:42:
[...]

mja, eerlijk gezegd was het niet echt de bedoeling om te beginnen overclocken.
ik ben begonnen met een budget van 500 euro (voor voeding, ram, processor, moederbord, hdd en vga kaart)

maar voor 200 euro kon ik een een systeemje samenstellen dat dubbel zo zwaar was...

chieftec 450w
2 x 1 gig apacer 6400
sapphire x1950 pro ultimate
gigabyte p35-s3 (toen voldoende om alles samen te laten werken, fsb 1333, mooie prijs, was al boven budget)
intel e6750 (goedkoper dan de e6600)
wd 500gig

voor 700 werkte alles mooi samen, en dat was voor mij toen voldoende, overclocken vond ik toen maar overkill.

maar swat, van het een komt het ander...

ik ga hem standaard op 3.3GHz laten

Maar met een fan op de northbridge moet ik verder kunnen, hij blijft dan stressed gewoon fris,
gewoon om te testen.

dan zit ik nog wel met het volgende:
  • mijn ram mag dat blijven staan op 5-5-5-18 ? om verder te gaan? zijn andere timings aan te raden, zo ja welke? (of heb ik totaal geen goed ram gekocht)
  • Is het dan nog gewoon fsb stapvoor stap omhoog doen en als hij dan niet opstart, Vcore laten stijgen,...
  • Is dat alles wat ik moet laten stijgen of moet ik op andere plaatsen ook de voltages laten stijgen?
sorry als op deze vragen voorheen al antwoorden zijn gegeven, maar op dit moment zie ik door het bos de bomen even niet, en zou ik graag kort even wat antwoorden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:52:
  • mijn ram mag dat blijven staan op 5-5-5-18 ? om verder te gaan? zijn andere timings aan te raden, zo ja welke? (of heb ik totaal geen goed ram gekocht)
  • Is het dan nog gewoon fsb stapvoor stap omhoog doen en als hij dan niet opstart, Vcore laten stijgen,...
  • Is dat alles wat ik moet laten stijgen of moet ik op andere plaatsen ook de voltages laten stijgen?
sorry als op deze vragen voorheen al antwoorden zijn gegeven, maar op dit moment zie ik door het bos de bomen even niet, en zou ik graag kort even wat antwoorden hebben :)
Stel ze eerst soepel in, if not soepeler zodat je de max. van CPU eerst kunt vinden. Geheugen doe je als laatste. Als je de timings minder strak zet clockt geheugen namelijk hoger. (e.v.t. voltage op 2.1 zetten, gewoon maximaal wat er op kan - ZOEK DIT ZELF EVEN OP want ik weet de max. van jouw geheugen niet)

Stappen bepaal je zelf, eerst grote stappen tot je niet meer start, dan iets lager en kleine stappen om de max. te vinden. Zodra je denkt op je max. te zitten kun je je voltage verhogen en kijken of het dan wel werkt. Uiteraard wel een stress test doen om vrij zeker te zijn dat je systeem stabiel is.

Soms kun je door voltages op je chipset te verhogen ook nog iets hoger clocken, gewoon een beetje expirimenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 13:28
Hoe kan je zien hoeveel volt je geheugen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roberto652 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 03:23:
Hoe kan je zien hoeveel volt je geheugen krijgt?
Speedfan, Vcore 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gister ben ik begonnen met het aansluiten van mijn nieuwe P35 DS4 Rev 1.0, maar liep helaas tegen iets aan wat ik niet -duidelijk- heb kunnen vinden in het manual. Het gaat over de kabels van het frontpanel ( power, reset switch )

- De kleuren van de kabels zijn anders dan die de handleiding voorschrijft, klopt dit?
Bijvoorbeeld power switch cable staat in het mobo op groen en het stekkertje waar Power switch opstraat is blauw/wit?!
- De pinnetjes waar deze stekkers op gezet moeten worden zijn gekleurd voor niet zwarte en niet witte stekkers ( blauw, groen, rood etc ). Dus het is wel duidelijk waar deze kabels moeten echter is het onduidelijk HOE de kabels er moeten, want ze kunnen op 2 manieren geplaats worden, er is namelijk een groene en een groene met een zwarte plus erdoorheen, moet hier de witten en wat kan er fout gaan als ze verkeerd aangesloten worden, kortsluiting?

[ Voor 33% gewijzigd door _Apache_ op 14-08-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
_Apache_ schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:43:
Gister ben ik begonnen met het aansluiten van mijn nieuwe P35 DS4 Rev 1.0, maar liep helaas tegen iets aan wat ik niet -duidelijk- heb kunnen vinden in het manual. Het gaat over de kabels van het frontpanel ( power, reset switch )

- De kleuren van de kabels zijn anders dan die de handleiding voorschrijft, klopt dit?
Bijvoorbeeld power switch cable staat in het mobo op groen en het stekkertje waar Power switch opstraat is blauw/wit?!
- De pinnetjes waar deze stekkers op gezet moeten worden zijn gekleurd voor niet zwarte en niet witte stekkers ( blauw, groen, rood etc ). Dus het is wel duidelijk waar deze kabels moeten echter is het onduidelijk HOE de kabels er moeten, want ze kunnen op 2 manieren geplaats worden, er is namelijk een groene en een groene met een zwarte plus erdoorheen, moet hier de witten en wat kan er fout gaan als ze verkeerd aangesloten worden, kortsluiting?
Je krijgt geen kortsluiting als je ze op het juiste vlak zet, kan niks verkeerd gaan als die het niet doet gewoon omdraaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

MrOizo2005 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:26:
[...]

Je krijgt geen kortsluiting als je ze op het juiste vlak zet, kan niks verkeerd gaan als die het niet doet gewoon omdraaien :D
Ook ervaring met de kleuring van de stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn stekkers zijn allemaal zwart, echter staat er wel op of het een Power, of Reset stekker betreft met de +/- aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier staat er op de stekker wat voor het is, maar k zal nog eens kijken of ik kan zien of het +/- is. Dat kon ik namelijk in eerst instantie niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Power en reset maken niet uit hoe je ze plaatst. LED kan het wel uitmaken maar dan branden ze simpel niet. Gewoon uitproberen dus, je mobo kan er niet door kapot gaan.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ok, ik ga weer proberen, dankjullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Hoi Allemaal, mijn nieuwe set-up en het probleem.

Antec Advanced Super Mid Tower P180B | P180B EU
(harddisk in lower cage)
* lower cage fan verplaatst naar middelste sectie, allen (totaal 3x 120mm handmatig controlled)
Gigabyte GA-P35C-DSR3® /775
E6600
Scythe Infinity mobo controlled fan
Team Xtreem RAM DDR2 800 MHz PC6400 C3-3-3-8 2 x 1Gb
Western digital Raptor SATA Hard Drive | WD740ADFD
Vista 64bit premium

Doel: mobo op 1:1 laten draaien met memory ZONDER CPU te overclocken.

Als eerste aangepast in BIOS:
* Geheugen (ingesteld volgens specs TEAM,draait no problemo)
Cl 3
RCD 4
RP 3
RAS 9
RRD 3
WTR 3
WTP 6
RFC 22
RTP 3
Voltage 2,23
tRD (read delay) 3 (auto)
tRD Phase Adjust 0 (auto)
RTW 9
TREF 3112

* Multiplyer op 6 (wil CPU NIET overclocken)

* disabled:
CPU Enhanced Halt (C1E)
CPU Thermal Monitor 2(TM2)
CPU EIST Function
C.I.A.2

* Voltages
PCI-E overvoltage control: normal
FSB overvoltage control: normal
(G)Mch overvoltage control: normal
CPU Vcore: 1.35000V (hoef ik niet op te hogen aangezien ik geen CPU oc doe)

Ik kom echter niet hoger dan mobo 398mHZ!
Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
9x266 draaien met divider 2/3 en mem dus op 400mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen/ontkrachtigen dat Clockgen niet werkt* onder Vista in combinatie met
een GA-P35~ bord?

* toepassen nieuwe FSB wordt niet doorgegeven aan de chipset, ook niet bij draaien in Administrator modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan iemand mij vertellen wat het minimale voltage is wat je kan selecteren in de BIOS voor de GigaByte P35 DS3? En ook wat het laagste voltage is wat werkt?

Ik lees dat veel mensen óf niet lager komen dan zo'n 1.05V, óf niet lager kunnen dan 1V omdat het moederbord dat onmogelijk maakt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Viss schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:42:
9x266 draaien met divider 2/3 en mem dus op 400mhz.
Dat is dus nou net niet wat ik wil. Mijn bedoeling was om mobo op 400Mhz te laten draaien met mem devider 1:1.(voordeel, behoorlijke boost zonder oc'en)

Maar ik heb het antwoord gevonden: zie hieronder de beginpost in deel 1 van dit topic.
"Performance Levels (updated 18-07-2007)
Ook de P35 chipset kent verschillende "straps", welke we performancelevels noemen, er zijn er 12. Hierbij is level 12 het sloomste (timings van chipset staan het slaptse) en level 1 is dus het snelst.
Het blijkt dat Gigabyte de strap veranderd bij de volgende FSB instellingen:
416 --> 417 MHz
347 --> 348 MHz"

Deze setting heet TRD, blijkbaar doet ie dat ook bij 400 mhz, ik heb de mijne nu vast op 7 gezet en het draait als een zonnetje (kan m wel instellen tot >12, misschien iemand idee waarom?)

= Belangrijke info voor diegene die geen CPU oc willen, maar net als ik alleen een mobo oc!
zie mijn CPUz validator

[ Voor 5% gewijzigd door king_dude op 14-08-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Dat is toch geen 1:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Mobo 400 Mhz -> mem 400 mhz (ddr2 800) lijkt me toch 1:1.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
Ja hoor king_dude. Klopt zoals jij het zegt, en dat wilde ik ook doen. Ik zal jouw tip van die TRD eens proberen, bij mij wilde die niet hoger dan FSB 375 ongeveer en daar heb ik het maar bij gelaten.
Ik draai m'n E4300 nu op 8x375 = 3000 Mhz, ook best wel lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Via gigabyte forum probleem geplaatst met BIOS van GA-P35-DQ6
Zie: http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,232.0.html

Ik heb nu mijn bordje stabiel op : 9x337: 3032Mhz. CPU: 41graden met stock cooler.
Memory op
Maar CPU-Z geeft niet het juiste mutiply weer, maar zoals bekend wel bij belasting! (Orthos)

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z219/Modest71/CPU-Z-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z219/Modest71/HwInfo.jpg

BTW: even kleine vraag tussendoor.
Is het nodig, of gebruiken de Tweakers alhier, Orthos dubbelstressed wegens 2 CPU's ?

[ Voor 16% gewijzigd door XRayXI op 14-08-2007 23:12 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik zweer het bij HwInfo (laatste versie) echter niet het CPU voltages.
Niets anders krijg ik de juiste waardes van het bord.

ZIe meer plaatjes op:

http://s190.photobucket.com/albums/z219/Modest71/

[ Voor 36% gewijzigd door XRayXI op 14-08-2007 23:06 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

king_dude schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:27:
Mobo 400 Mhz -> mem 400 mhz (ddr2 800) lijkt me toch 1:1.. toch?
Sorry zat te slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Naar mijn weten is 1 op 1 wegens de multiply: 333 en niet 400.
Volgens BIOS MEM op : 667

[ Voor 7% gewijzigd door XRayXI op 14-08-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rayonline schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:55:

Maar CPU-Z geeft niet het juiste mutiply weer, maar zoals bekend wel bij belasting! (Orthos)
..EIST.....C1E....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
king_dude schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:44:
[...]

Deze setting heet TRD, blijkbaar doet ie dat ook bij 400 mhz, ik heb de mijne nu vast op 7 gezet en het draait als een zonnetje (kan m wel instellen tot >12, misschien iemand idee waarom?)
er zijn maar 12 straps settings (als ik de uitleg in het beging goed gelezen heb ;))

[ Voor 12% gewijzigd door king_dude op 15-08-2007 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
_Apache_ schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:46:
[...]

Ook ervaring met de kleuring van de stekkers?
Onder de pinnen staat toch de tekst van elke aansluiting? anders staat het wel in je manual vergroot.
ik heb nooit gekleurde stekkers gehad ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MrOizo2005 op 15-08-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

MrOizo2005 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:42:
[...]

Onder de pinnen staat toch de tekst van elke aansluiting? anders staat het wel in je manual vergroot.
ik heb nooit gekleurde stekkers gehad ;)
Zal nog even beter kijken, het was laat en schemerde al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
_Apache_ schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:15:
[...]

Zal nog even beter kijken, het was laat en schemerde al wat.
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/2918/capturexl6.th.jpg

even opgezocht voor je suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:49:
Kan iemand bevestigen/ontkrachtigen dat Clockgen niet werkt* onder Vista in combinatie met
een GA-P35~ bord?

* toepassen nieuwe FSB wordt niet doorgegeven aan de chipset, ook niet bij draaien in Administrator modus
Ik kan het ontkrachtigen op een p35c-ds3r & vista32, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Welke PLL gebruik je? Deze zou moeten werken (in XP in ieder geval):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/clockgenPLL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jottum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2015
Jottum schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:28:
Ik wil met de GA-P35-DS3R een snel, stil en superstabiel systeem bouwen...
...kan er out of the box met dat BIOS geboot worden met de E6750 of E6850 of was het nodig om eerst te flashen met een andere processor?
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:31:
Meestal staat F1 erop, maar ook daarmee kun je gewoon elke C2D mee booten.
Zie ook http://forum.giga-byte.nl/.
Ach, het Gigabyte forum had ik natuurlijk zelf moeten bedenken. Inmiddels heb ik een superstabiel systeem dankzij de CoolerMaster Stacker behuizing, en stil is het ook want ik krijg geen POST en hoor geen beep, geen beeld en kan niet in BIOS komen, wat het wel doet zijn de CPU fan en de led van de videokaart. Opvallend is dat de PATA drive het ook niet doet, maar als de IDE kabel niet verbonden is doet de lade het wel. De videokaart gebruik ik met VGA adapter.

Ik heb dual channel, een enkel reepje, verschillende geheugenbanken en zonder geheugen geprobeerd maar dat gaf geen verandering. Een clear CMOS gaf geen soelaas.

Componenten:
- Moederbord: Gigabyte-P35-DS3R (Rev.1.0)
- Processor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0 GHz
- Geheugen: Kingston PC5300 KVR667D2N5K2-2G = Kit van 2x1GB (staat op QVL van Gigabyte)
- Videokaart: Club3D-Radeon-X1950-Pro-256MB-DDR3-(PCI-e-2x-DVI-Passief)-CGAX-H1956
- Drive: NEC-AD-7173 (PATA) en NEC-AD-7173S (SATA)
- Voeding: Seasonic S12-500 (500W)

Ik heb zelf onvoldoende onderdelen om het verder uit te testen en denk dat ik het systeem wegbreng om te laten onderzoeken. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:08:
Kan iemand mij vertellen wat het minimale voltage is wat je kan selecteren in de BIOS voor de GigaByte P35 DS3? En ook wat het laagste voltage is wat werkt?

Ik lees dat veel mensen óf niet lager komen dan zo'n 1.05V, óf niet lager kunnen dan 1V omdat het moederbord dat onmogelijk maakt. Iemand?
Sorry, maar het bárst hier van de overklokkers voor dit type bord, en niemand die de moeite neemt om even te kijken voor me? :/

Ik zoek me rot, maar zelfs in de guides op Gigabyte's site zelf staat het niet. Het enige wat ik vind is dat voor de gigabyte GA-P35-DS4 het minimum aan voltage 0.8125 is... That is all :?

Voor de rest, het laagste voltage waarop ik iemand een C2D aan de praat heb zien houden is 0,975. Zijn er mensen die lager zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekerwauz_NL
  • Laatst online: 23:45

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

Jottum schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

[...]

Ach, het Gigabyte forum had ik natuurlijk zelf moeten bedenken. Inmiddels heb ik een superstabiel systeem dankzij de CoolerMaster Stacker behuizing, en stil is het ook want ik krijg geen POST en hoor geen beep, geen beeld en kan niet in BIOS komen, wat het wel doet zijn de CPU fan en de led van de videokaart. Opvallend is dat de PATA drive het ook niet doet, maar als de IDE kabel niet verbonden is doet de lade het wel. De videokaart gebruik ik met VGA adapter.

Ik heb dual channel, een enkel reepje, verschillende geheugenbanken en zonder geheugen geprobeerd maar dat gaf geen verandering. Een clear CMOS gaf geen soelaas.

Componenten:
- Geheugen: Kingston PC5300 KVR667D2N5K2-2G = Kit van 2x1GB (staat op QVL van Gigabyte)
- Videokaart: Club3D-Radeon-X1950-Pro-256MB-DDR3-(PCI-e-2x-DVI-Passief)-CGAX-H1956

Ik heb zelf onvoldoende onderdelen om het verder uit te testen en denk dat ik het systeem wegbreng om te laten onderzoeken. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat je moederbord dood is.
Ik zelf een dergelijke situatie met mijn P35-DS4 mee gemaakt, die is nu dus RMA.
Ze hebben het moederbord getest en het is inderdaad kapot.

succes

Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb een P35-DS3P met E6850 cpu en 2 GB PC6400 Corsair memory (4-4-4-12)
Nu wil ik graag het memory op 800 MHz (1:1) laten lopen en vanuit daar verder oc-en

Dus CPU Host Freq. naar 400 MHz, System memory multiplier op 2 en CPU Clock Ratio eerst maar eens naar 8 ipv de standaard 9 (x 333)

Dan loopt m'n cpu dus op 3200GHz, memory op 800 en FSB op 1600.
Is 1600 voor FSB niet te hoog of maakt dat niet veel uit?

Mijn redenatie klopt toch? Dat is mijn conclusie na het doorlezen van dit topic en het C2D OC topic.

Groet Wreckerrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Viss schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:07:

[afbeelding]
yup, dezelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Jottum schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

[...]

Componenten:

Voordat je hem wegbrengt kijk eventjes na of je pata kabel wel goed om is aangesloten. Daar zal het vast niet aan liggen, maar dat is wel het eerste wat in me op kwam ;)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
sjirafje schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:40:
[...]

Voordat je hem wegbrengt kijk eventjes na of je pata kabel wel goed om is aangesloten. Daar zal het vast niet aan liggen, maar dat is wel het eerste wat in me op kwam ;)
Gewoon zo kaal mogenlijk aansluiten,
Voeding , Mobo , CPU, 1 reepje geheugen de rest is niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jejking schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:39:
[...]

Sorry, maar het bárst hier van de overklokkers voor dit type bord, en niemand die de moeite neemt om even te kijken voor me? :/

Ik zoek me rot, maar zelfs in de guides op Gigabyte's site zelf staat het niet. Het enige wat ik vind is dat voor de gigabyte GA-P35-DS4 het minimum aan voltage 0.8125 is... That is all :?

Voor de rest, het laagste voltage waarop ik iemand een C2D aan de praat heb zien houden is 0,975. Zijn er mensen die lager zitten?
* _Apache_ heeft werkelijk waar geen idee of undervolten tot er wat misgaat een oplossing is. Waarom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:39:
[...]

Ik kan je vertellen dat 'het laagste' wat werkt gewoon afhankelijk is van je CPU en waar je 'm op klokt. Ik zit 1 stap onder het stock voltage op 3Ghz met de E4300 i.c.m. GA-P35-DS3P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ah, kijk, reacties, daar word ik blij van :)

@ Apache: tuurlijk kan dat, het probleem is alleen wel dat het verschil tussen bv. 1.0V en 0.8V in Watts best groot is, dan heb je het al snel over 20W (op een 65W-product).

@ *geanonimiseerd*: alleen wilde ik nog wat lager dan 3GHz ;) Zodra ik hem niet gebruik is het zonde om zoveel Watts weg te gooien, en de horsepower heb ik wel nodig voor m'n studie, videobewerking enzo...

Het punt is, ik wil een E2140 halen. Als hij idle zuiniger is dan de AMD X2 3600+ neem ik hem, maar dat wil wel zeggen dat hij mijns inziens toch wel onder de 1.0V moet komen om dat te kunnen bereiken.

Ik had gelezen dat de nieuwe revisie (M0) ervoor zorgde dat de E2140 8W haalde in idle-stand, maar 0.8V op de CPU zou natuurlijk nog mooier zijn (minder warmte, minder verbruik, langere levensduur) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik de P35 DS4 in combinatie met een Intel E6600 C2D en ik ben erg tevreden over dit systeem, morgen komt mijn grafische kaart binnen (8800GTS 320MB versie) en dan kan de fun beginnen!

Huidige setup:
Gigabyte P35-DS4
2 x 1GB Kingston DDR2-800 (KTC1G-UDIMM)
Intel C2D E6600
Grafische kaart, nu nog el-cheapo

Nu zit ik echter met iets waar ik niet helemaal uitkom.
Ik lees veel dat je moet proberen je geheugen 1:1 te houden.
Nu heb ik de volgende instellingen
Core speed: 3200MHz
Multiplier: x 8
Bus Speed: 400 MHz
Rated FSB: 1600

De SPD (System Memory Multiplier) heb ik dan op 2.0 staan.

Het gevolg is echter dat mijn vCore wel met drie stappen omhoog moest (1.36875V)omdat ik anders last kreeg van spontane reboots. Temperatuur is nu stressed 53 graden celcius, en rond de 35 idle. Ik maak hiervoor gebruik van de Freezer 7 Pro.
Hiervoor maakte ik gebruik van de instellingen:
Core speed: 2997MHz
Multiplier: x 9
Bus Speed: 333 MHz
Rated FSB: 1332 MHz

De SPD (System Memory Multiplier)moet dan wel op 2.4 gezet worden, met als gevolg een 5:6 verhouding.

Voordeel hiervan was echter wel dat ik de vCore op 1,35 Volt kon houden zonder reboots.
De temperaturen idle blijven gelijk, maar stressed is de processor nu zo’n 50 graden, scheelt dus 3 graden. Lijkt me niet zo extreem.

Wat is nu de beste keuze, 1:1 of 5:6? Of is er nog een betere instelling? Heb zelf namelijk het idee dat het systeem op één van deze twee opties het beste draait, zou zo niet weten welke stap ik nog omhoog zou kunnen gaan met de huidige koeler, aangezien ik deze processor nog wel een tijdje wil blijven gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:07:

[afbeelding]
Yep, dezelfde settings.
Gebruik EasyTune wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:36:

Wat is nu de beste keuze, 1:1 of 5:6?
Wat vergelijk je nu met elkaar? 8x400 1/1 is sneller dan 9x333 1/1 of 5/6 maar dat komt door de extra 200mhz voor je proc. Als je kiest voor 9x333 zal 5/6 sneller zijn (ietsje) dan 1/1.

[ Voor 3% gewijzigd door Viss op 15-08-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Ik heb voor een vriend een pc geassembleerd met de P35-DQ6
Voor mensen die meer bevestiging willen: De Scythe Ifinity past er net op. Heb hem met m4 draadeind vastgezet. Veel gepierk (je zet hem niet voor je lol drop en dr'af) maar dan zit ie ook echt lekker stevig erop.

Nu mijn vraag:

In de bios is de temp van de cpu (E6750) 28-29 graden. Maar in win xp mce worden de temps fout uitegelezen. Met TAT 15 en 16 graden zo ook met speedfan en everest ultimate edition. (onder kamer temp kan niet met een luchtkoeler)

Jullie enig idee met welk progje ik ze wel goed uit kan lezen ? Geloof niet dat te sensors kapot zijn want in de bios zijn de temps wel (goed) geloofwaardig.

• king_dude
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:36:
Het gevolg is echter dat mijn vCore wel met drie stappen omhoog moest (1.36875V)omdat ik anders last kreeg van spontane reboots. ...
hoi hoi, zie mijn eerdere post hieronder , begin eerst met een Mobo Clock, stap 2 is CPU (zoals je eerder aangaf) oc, je ziet dat ik geen CPU voltages omhoog hoefde te zetten..
Doel: mobo op 1:1 laten draaien met memory ZONDER CPU te overclocken.

geheugen: Team Xtreem RAM DDR2 800 MHz PC6400 C3-3-3-8 2 x 1Gb
mobo: Gigabyte GA-P35C-DSR3® /775 / E6600

Als eerste aangepast in BIOS:
om in het "hidden" menu te komen in bios: CTRL-F1 in root van bios drukken.

* Geheugen (ingesteld volgens specs TEAM,draait no problemo) gebruik hier de specs van je eigen mem
Cl 3
RCD 4
RP 3
RAS 9
RRD 3
WTR 3
WTP 6
RFC 22
RTP 3
Voltage 2,23
tRD (read delay) 3 (auto) dit zal je aan moeten passen als je > 400 wilt, bij mij staat ie op 7
tRD Phase Adjust 0 (auto)
tRD setting is belangrijk ivm straps settings moederbord, anders zal je niet >400 Mhz komen
= Belangrijke info voor diegene die geen CPU oc willen, maar net als ik alleen een mobo oc!

* Multiplyer op 6 (wil CPU NIET overclocken)

* disabled:
CPU Enhanced Halt (C1E)
CPU Thermal Monitor 2(TM2)
CPU EIST Function
C.I.A.2

* Voltages
PCI-E overvoltage control: normal
FSB overvoltage control: normal
(G)Mch overvoltage control: normal
CPU Vcore: 1.35000V (hoef ik niet op te hogen aangezien ik geen CPU oc doe)

(niet in te stellen in bios, wel vermeldt, uitgelezen in EVEREST)
RTW 9
TREF 3112

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Wreckerrm schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:
Ik heb een P35-DS3P met E6850 cpu en 2 GB PC6400 Corsair memory (4-4-4-12)
Nu wil ik graag het memory op 800 MHz (1:1) laten lopen en vanuit daar verder oc-en

Dus CPU Host Freq. naar 400 MHz, System memory multiplier op 2 en CPU Clock Ratio eerst maar eens naar 8 ipv de standaard 9 (x 333)

Dan loopt m'n cpu dus op 3200GHz, memory op 800 en FSB op 1600.
Is 1600 voor FSB niet te hoog of maakt dat niet veel uit?

Mijn redenatie klopt toch? Dat is mijn conclusie na het doorlezen van dit topic en het C2D OC topic.

Groet Wreckerrm
Ik heb het geprobeerd en het loopt als een zonnetje zonder de cpu of mem Voltages te verhogen. COD2 geeft na een uur nog geen problemen op 1680x1050

400x8 = >cpu dus 3200, mem (4-4-4-12) op 800, rated FSB 1600

Later nog maar eens 400x9 proberen.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Hmm wat vragen aan de goeroes :

Ik krijg op mijn GigaByte P35 DS3 de CPU (e4400) op geen enkele mogelijkheid hoger dan stock ! 2Ghz doet ie uitstekend (10x200), wanneer ik de CPU Host Freq ook maar op 201 zet , en ik save de settings in het bios krijg sluit de PC zichmeteen af , reboot 2x (veilige settings) en dan boot ie weer op 10x200 settings.

Ik heb al die extra onzin uitgezet (EIST etc) , maar het helpt niet.
Geheugen is gSkill DDR6400, zou meer dan voldoende moeten zijn !

Ik heb redelijk wat ervaring met overclocken, maar -nog- niet op dit platform.
Anyone ?

Ik heb een nVidia 7900GS in m'n systeem , misschien dat die moeilijk doet ?

[ Voor 0% gewijzigd door sky- op 16-08-2007 13:13 . Reden: typo :x ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:24:
Ik had gelezen dat de nieuwe revisie (M0) ervoor zorgde dat de E2140 8W haalde in idle-stand, maar 0.8V op de CPU zou natuurlijk nog mooier zijn (minder warmte, minder verbruik, langere levensduur) :)
Tegen de tijd dat de levensduur tot een einde komt heb je toch wel weer een nieuwe CPU of het zelfde model voor 20 euro op marktplaats, dit valt in de praktijk heel erg mee.

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
k8skaaay schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:12:
Hmm wat vragen aan de goeroes :

Ik krijg op mijn GigaByte P35 DS3 de CPU (e4400) op geen enkele mogelijkheid hoger dan stock ! 2Ghz doet ie uitstekend (10x200), wanneer ik de CPU Host Freq ook maar op 201 zet , en ik save de settings in het bios krijg sluit de PC zichmeteen af , reboot 2x (veilige settings) en dan boot ie weer op 10x200 settings.

Ik heb al die extra onzin uitgezet (EIST etc) , maar het helpt niet.
Geheugen is gSkill DDR6400, zou meer dan voldoende moeten zijn !

Ik heb redelijk wat ervaring met overclocken, maar -nog- niet op dit platform.
Anyone ?

Ik heb een nVidia 7900GS in m'n systeem , misschien dat die moeilijk doet ?
Probeer optie 2 in de BIOS bij je geheugen eens, dat was bij mij de oplossing.

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ok, zal het eens proberen!

edit:

Dat was het ook niet, maar volgens mij heb ik het gevonden : ik heb die optie met USB HD uitgezet..

[ Voor 69% gewijzigd door sky- op 16-08-2007 15:19 ]

Verwijderd

k8skaaay schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:15:
Ok, zal het eens proberen!

edit:

Dat was het ook niet, maar volgens mij heb ik het gevonden : ik heb die optie met USB HD uitgezet..
Heb je de BIOS al geüpdate?
Dat wil ook nog wel eens het één en ander oplossen.

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Jep, dat was het eerste wat ik heb gedaan.

Maar hij klokt nu over, beetje spelen van het weekend :).

• Jottum
Koekerwauz_NL schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat je moederbord dood is.
Ik zelf een dergelijke situatie met mijn P35-DS4 mee gemaakt, die is nu dus RMA.
Ze hebben het moederbord getest en het is inderdaad kapot.

succes
Dank voor jullie reacties. Ik had vergeten te melden dat ik het systeem al zo kaal mogelijk had gemaakt voor het opsporen van de fout. Inmiddels is het systeem met cross-switching van componenten onderzocht en het moederbord is dood. De drive bleek ook niet in orde want in een ander systeem zorgde dat nota bene voor een bootprobleem zolang het apparaat verbonden was met de PATA kabel, de PATA kabel was trouwens wel in orde. Wat een gedoe zeg, nu maar weer wachten op vervanging van beide onderdelen...

• rvvnr1
  • Laatst online: 27-09-2020
Zie net dat de GA-P35C-DS3R ook een revisie 2 heeft gekregen. Als je de plaatjes vergelijkt is t grootste verschil toch wel de afwezigheid van de parellelle poort op rev.2! En alhoewel de specificaties anders zeggen hebben ze op t nieuwe moederbord de Ultra Durable 2 opdruk weggehaald.... Zijn er naast t andere koelblok nog meer schokkende veranderingen??

Nu heb ik zelf rev.1.1 maar die is volgens de site nog steeds niet bekend (bij een ander model staat bijv. wel rev.1.x). Iemand al enig idee wat het verschil is met rev.1.0 en hoe t moet met bios updates???

Verwijderd

Bios is altijd hetzelfde.

Verwijderd

Ik ben sinds maandag ook in het bezit van een gigabyte moederbord: De p35-ds4 om precies te zijn.

Mijn specs zijn:
C2D E6750
4 x 1024 mb corsair XMS6400C4 geheugen
Gigabyte X1950 pro 256 mb
Samsung spinpoint 320 gb
Windows vista home premium 64 bit

Alles draait uitstekend! :) Orhtos stabiel.
8 x 400 mhz (3200mhz) fsb 1600 en geheugen 1:1 op 800mhz geheugen 2.1 volt en processor op standaard voltage.

Nou heb ik een probleempje:

Ik vind de slaapstand (S3) erg prettig werken onder vista en wil dit dus ook gebruiken. Alleen deze slaapstand werkt niet met het geheugen op 4-4-4-12 (terwijl deze timings wel orthos stable zijn voor 8 uur). De pc gaat wel in slaapstand alleen als de pc vervolgens weer aan zet dan start deze niet meer op. :(

De slaapstand werkt slechts met de latencies: 5-5-5-18

Heeft er iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen? Alle geheugen voltages heb ik al geprobeerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:58:
Ik ben sinds maandag ook in het bezit van een gigabyte moederbord: De p35-ds4 om precies te zijn.

Mijn specs zijn:
C2D E6750
4 x 1024 mb corsair XMS6400C4 geheugen
Gigabyte X1950 pro 256 mb
Samsung spinpoint 320 gb
Windows vista home premium 64 bit

Alles draait uitstekend! :) Orhtos stabiel.
8 x 400 mhz (3200mhz) fsb 1600 en geheugen 1:1 op 800mhz geheugen 2.1 volt en processor op standaard voltage.

Nou heb ik een probleempje:

Ik vind de slaapstand (S3) erg prettig werken onder vista en wil dit dus ook gebruiken. Alleen deze slaapstand werkt niet met het geheugen op 4-4-4-12 (terwijl deze timings wel orthos stable zijn voor 8 uur). De pc gaat wel in slaapstand alleen als de pc vervolgens weer aan zet dan start deze niet meer op. :(

De slaapstand werkt slechts met de latencies: 5-5-5-18

Heeft er iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen? Alle geheugen voltages heb ik al geprobeerd.
Vraagje: ga je het verschil tussen 4-4-4-12 en 5-5-5-18 merken? Misschien een klein verschil in statische benchmarks, maar strakke timings zijn niet zo belangrijk heb ik zelf gemerkt . . ;)

• Koekerwauz_NL

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

Jottum schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:31:
[...]

Dank voor jullie reacties. Ik had vergeten te melden dat ik het systeem al zo kaal mogelijk had gemaakt voor het opsporen van de fout. Inmiddels is het systeem met cross-switching van componenten onderzocht en het moederbord is dood. De drive bleek ook niet in orde want in een ander systeem zorgde dat nota bene voor een bootprobleem zolang het apparaat verbonden was met de PATA kabel, de PATA kabel was trouwens wel in orde. Wat een gedoe zeg, nu maar weer wachten op vervanging van beide onderdelen...
Waar heb je het moederbord gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Koekerwauz_NL op 16-08-2007 20:58 ]

• Jottum
Koekerwauz_NL schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:57:
[...]

Waar heb je het moederbord gekocht?
Komplett. Waar kwam jouw kapotte ds4 vandaan en heb je al een nieuw mobo?

• Koekerwauz_NL

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

Jottum schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:35:
[...]

Komplett. Waar kwam jouw kapotte ds4 vandaan en heb je al een nieuw mobo?
Het moederbord heeft 2 weken gewerkt en toen was het kapot (althans dat was mijn vermoedde met de aanwijzigen die ik kreeg van de mede tweakers in deze draad).
Ik had het bord gekocht bij Azerty met de overige onderdelen zoals aagegeven in de sig.
RMA aangevraagt voor CPU en stockkoeler, moederbord, geheugen en videokaart.
Op deze manier konden ze bij Azerty kijken waar precies het probleem lag.
De spullen uiterst zorgvuldig ingepakt in de originele dozen, deze dozen in een hardkunststof Curver box geplaatst en de open ruimten opgevuld met kranten.
Toen de hele zaak ingepakt in inpakpapier.
Vervolgens verstuurd met TNT pakketdienst en verzekerd verstuurd voor een bedrag van 2700,00 euro met ondertekenen voor ontvangst (het eerst volgende bedrag wat er onder was is 500,00 euro en dat vond ik te weinig)

De zaken waren ontvangen bij Azerty en getest, en inderdaad het moederbord is kapot om een of andere reden.

Nu komt de grap:
Schijnbaar is er tijdens transport of het uitpakken bij Azerty een stukje van de kunststof IDE connector afgebroken.
Nu zeggen ze bij Azerty, JA het moederbord is kapot maar NEE het is geen garantie.....want er is een stukje van de IDE connector afgebroken. Dit is ons beleid. En wij verlenen in dit geval geen garantie.
Wij (Azerty) gaan het probleem voorleggen bij onze leverancier en/of Gigabyte en u hoort van ons (dit is inmiddels ook al 1 week geleden).

Kan dit zomaar door een Azerty als beleid gevoerd worden, en zit immers 3 jaar garantie op het MOBO?
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Zij er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Heb inmiddels ook bij TNT een klachten procedure lopen just in case.
Want 1 ding is zeker ik ga geen nieuw MOBO betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Zodra je zeker weet dat het mobo intact in de doos is gegaan, kan je je beroepen op het consumentenrecht:
Wettelijke garantie

U heeft wettelijk gezien altijd recht op een deugdelijk product. De eerste zes maanden na aanschaf profiteert u bovendien van een verlichting van bewijslast.

Als het product binnen zes maanden na de aanschaf kapot gaat of een mankement vertoont, dan moet de verkoper aantonen dat dat door uw schuld gekomen is. Anders hebt u recht op herstel of vervanging van het product of, als dat niet mogelijk is, op teruggave van de aankoopprijs.

Met een tegoedbon hoeft u geen genoegen te nemen.

bron:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=528
zij moeten dan bewijzen dat jij de ide connector gesloopt hebt, kunnen zij dat niet.... dan geldt bovenstaande.
Daarnaast kan je je afvragen in hoeverre het relevant is dat de ide connector stuk is, welk deel van het mobo heeft hem laten overlijden? Als dit iets is wat totaal niet met die ide connector is, bijv. een defecte bios chip, voltage regulator etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Kan iemand mij garanderen dat een Tuniq tower op en Gigabyte GA-P35-DS4 past?

En is deze een beetje makkelijk te installen? Heb je geen last van de heatpipes?

(Misschien een foto?)

Bedankt.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

RappieRappie schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 06:47:
Kan iemand mij garanderen dat een Tuniq tower op en Gigabyte GA-P35-DS4 past?

En is deze een beetje makkelijk te installen? Heb je geen last van de heatpipes?

(Misschien een foto?)

Bedankt.
Controleer de maten van deze tower met die van de infinity, is hij kleiner dan past het, even groot, dan past het, groter dan heb je een probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik kan het nergens vinden.

Ik hoor het liever van een gebruiker...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
_Apache_ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:31:
[...]

Controleer de maten van deze tower met die van de infinity, is hij kleiner dan past het, even groot, dan past het, groter dan heb je een probleem. ;)
Jep ik heb hem zelf er ook in zitten, maar je moet wel een brede kast hebben. Het aandraaien van de koeler kan een biatch zijn maar lukt uiteindelijk wel.

Trouwens ik krijg die ac97 niet aan de praat. Het apparaat staat in de bios op auto (en zie hem dan als onbekend pci apparaat ) maar ik krijg hem maar niet aan de praat met de drivers van de cd. Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.