Hallo
ben al een tijdje dit forum aan het volgen (ben nog een leek in het overklokken), maar heb toch nog meerdere vraagjes voor jullie:
eerst mijn systeem:
ga-p35-s3 (dus de goedkoopste van de reekst, met simpele northbridge koeling)
e6750 met artic freezer pro
2 x 1gig 6400 van Apacer
CAS Latencies: 3, 4, 5
link naar apacer
bios:
fsb: 410
system memory multiplier: 2.0
geheugen (5-5-5-18)
CpuVoltage: 1.35
freq: 3280 MHz (410x8)
Mijn Fsb kan ik nog verhogen tot 420 maar dan geeft orthos een error
Nu ben ik wss de enige in dit forum met zo'n kleine koeler op dit forum.
Als ik mijn northbridge koel (ventilatortje er op gericht): soms een error na 13 minuten, soms na een uur nog niet.
Laat ik ze gewoon passief gekoeld laat: error na 3 minuten.
conclusies: fsb 420 => onstabiel, northbridge koeling kan je geen 5 seconden aanraken.
wat is een acceptabele temperatuur voor een northbridge en met welk programma meten jullie dat?
dus momenteel ben ik hier:
wil ik starten met een fsb hoger dan 420, ook met een hoger voltage start hij niet op, met een frisse northbridge kan hier niet het probleem zijn. (iemand tips)
1) kan ik niet verder overklokken dat dit, doordat mijn northbridge koeling niet toereikend genoeg is.
2) als ik op mijn northbridge nu een fan richt, kan ik dan verder oc-en?
3) hebben jullie hinds wat ik in mijn bios allemaal moet aanpassen. (ik heb dit deel doorgenomen, het vorige,... maar echt verder dan dit kom ik niet)
wat de timings betreft van mij geheugen: Ik weet niet wat ik moet instellen, wat de mogelijkheden zijn...
ik lees allemaal dat jullie je geheugen op 4-4-4-X zetten, wat denken jullie wat ik zou kunnen instellen.
ik heb in het wilde weg wat geprobeert ... maar dat wilt hij niet aannemen.
int kort, ik zit momenteel vast, hebben jullie tips hoe ik dit aanpak, of zeggen jullie: hou het hier maar bij beginneling
merciekers