[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.114 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-08 19:38
the_RJ schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:46:
[...]

Hij zit aan de geheugenkant ja, in mijn geval niet de voeding in, dit zit onderin (Antec 900), wordt dus lucht aangezogen van de voorkant, fan van de infinity blaast de lucht er verder doorheen en dan zit er weer direct een casefan achter en boven die het weer afzuigt, cpu is 28-29 Celsius idle, stressed nog niet aan toegekomen, wat probleempjes met windows installeren, ga ik zo mee verder.
Heb je de standaard mount clips e.d. gebruikt of ook schroeven enzo bij de lokale schroevendealer gehaald ? (krijg hier binnenkort een DS4 en Ininfity binnen ...zie er nu toch akelig tegenop ...een kilo aan die 4 plastic pinnen ? :\)

Ben benieuwd hoe je em gemount hebt! :)

edit: Antec P182 kast...hoop dat de plaat dicht kan ook nog es :)

[ Voor 4% gewijzigd door fokaduck op 05-08-2007 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokaduck schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 08:32:
[...]

Heb je de standaard mount clips e.d. gebruikt of ook schroeven enzo bij de lokale schroevendealer gehaald ? (krijg hier binnenkort een DS4 en Ininfity binnen ...zie er nu toch akelig tegenop ...een kilo aan die 4 plastic pinnen ? :\)

Ik heb een Infinity in een P180 case, past prima hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:28
Ik heb sinds kort een p35c-ds3r mobo, alleen krijg ik het onboard geluid niet aan de praat.
Heb de drivers van de dvd geinstalleerd, maar windows XP blijft gewoon doen alsof er geen geluid chip aanwezig is. Bij de hardware informatie die de software op de mobo dvd weergeeft staat ook helemaal niets vermeld over het onboard geluids chipje. Mobo stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OvdStelt schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:30:
Ik heb sinds kort een p35c-ds3r mobo, alleen krijg ik het onboard geluid niet aan de praat.
Heb de drivers van de dvd geinstalleerd, maar windows XP blijft gewoon doen alsof er geen geluid chip aanwezig is. Bij de hardware informatie die de software op de mobo dvd weergeeft staat ook helemaal niets vermeld over het onboard geluids chipje. Mobo stuk?
Misschien een overbodige opmerking maar is de geluidskaart geactiveerd in de Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Koekerwauz_NL schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:17:
Dat heb ik weer, gggrrrr...

Getest met geheugen zonder geheugen met CPU zonder CPU, alles eigenlijk wel geprobeerd.
Kan alleen mijn CPU en geheugen niet in een andere plank testen. (toevallig iemand in de buurt van Venray)

Ik ga er maar vanuit dat mijn plank dood is... RMA dan maar.
Gekocht bij Azerty icm. CPU, geheugen en moederbord assembly.
Ik houd jullie op de hoogte.

En bedankt voor jullie tips
Een maat van mijn had ook het probleem dat na een overclock, het systeem continue rebootte. Wij dachten eraan om plank RMA te sturen. Nog een goed gezocht en wat bleek:

In de bios staat de optie: Boot from usb storage device. Deze hebben we uitgezet. Vervolgens was overclocken geen probleem meer. Heel erg wonderlijk. [C2D E6400 icm p35-DS3 icm Txtreem Dark 6400]

Misschien heb jij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:06:
[...]

Met de types vanaf de DS3P zou je iets hoger kunnen komen, omdat de voltages (vdimm/vcore) nauwkeuriger ingesteld kunnen worden en tevens ook hoger ingesteld kunnen worden. Tevens hebben deze borden betere koeling dan de P35*-DS3R en lager (uitgaande van revisie 1.0).
Het DS3P bord is eigenlijk geen goed OC bord maar meer een stabiel bord voor de gewone gebruiker. Dit door de weinige koel elementen op het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:36:
[...]

Misschien een overbodige opmerking maar is de geluidskaart geactiveerd in de Bios?
Ja, staat geactiveerd. Waar kun je dat trouwens uitzetten dan? ik zie alleen maar 1 instelling over het enablen van de azalea codec. Er is geen letterlijke optie "Enable onboard sound", zoals ik op mijn vorige mobo wel had...
Bios is al geupdate, daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:39:
[...]

Het DS3P bord is eigenlijk geen goed OC bord maar meer een stabiel bord voor de gewone gebruiker. Dit door de weinige koel elementen op het bord.
Oke, maar de verschillende resultaten liegen daar niet om dat er prima kan worden geclockt de DS3.. Alleen scheelt het maar 20 euro met de DS4, dat maakt de keus wel wat makkelijker. :P

Zit er over na te denken om 4gd mem te nemen, iemand hier ervaringen mee ivm OC? Vele hebben gewoon 2gb en dat oc beter weet ik uit ervaring(ddr1), misschien dat dit bij ddr2 niet meer een showstopper is? En is pc8500 interessant of gewoon de pc6400?

Ik denk dat ik het volgende ga bestellen:
Core 2 duo E6750 icm Big typhoon
GigaByte GA-P35-DS4,Retail
2x OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400

Levicom 500w voeding (al aanwezig)
2x Raptor 74gb Raid0 (al aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.i.M
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 19:48
Ik heb een vraag over geheugen icm met de P35C-DSR3 en ben nogal een leek dit gebied dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Volgens de winkel waar ik dit G.E.I.L geheugen gekocht heb zou de timings het volgende moeten zijn:

CL3 4-4-8

Als ik in de bios kijk heeft hij het geheugen op 5-5-5-15 gezet, ik heb dit vervolgens aangepast naar 3-4-4-8 maar dan heb ik geen beeld meer bij het opstarten van m'n pc. Het enige wat dan nog rest is de cmos batterij er even uithalen.

Ben ik hier nu domme dingen aan het doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OvdStelt schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

Ja, staat geactiveerd. Waar kun je dat trouwens uitzetten dan? ik zie alleen maar 1 instelling over het enablen van de azalea codec. Er is geen letterlijke optie "Enable onboard sound", zoals ik op mijn vorige mobo wel had...
Het spijt mij maar dat kan ik je 'nog' niet vertellen, mijn bord is in bestelling.
Wellicht dat iemand anders daar antwoord op kan geven anders steek je licht eens op op het Gigabyte forum. http://forum.giga-byte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 06:20
W.i.M schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:59:
Ik heb een vraag over geheugen icm met de P35C-DSR3 en ben nogal een leek dit gebied dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Volgens de winkel waar ik dit G.E.I.L geheugen gekocht heb zou de timings het volgende moeten zijn:

CL3 4-4-8

Als ik in de bios kijk heeft hij het geheugen op 5-5-5-15 gezet, ik heb dit vervolgens aangepast naar 3-4-4-8 maar dan heb ik geen beeld meer bij het opstarten van m'n pc. Het enige wat dan nog rest is de cmos batterij er even uithalen.

Ben ik hier nu domme dingen aan het doen ?
Strakkere timings, betekent ook hoger voltage. Denk minimaal 2.1. Zie Manual. wat betreft batterij, er zit ook een jumpertje op je mobo om te resetten. Zelfde principe. Zie weer manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.i.M
  • Laatst online: 08-09 19:48
Lumics schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:22:
[...]

Strakkere timings, betekent ook hoger voltage. Denk minimaal 2.1. Zie Manual. wat betreft batterij, er zit ook een jumpertje op je mobo om te resetten. Zelfde principe. Zie weer manual.
Weet je misschien ook waar ik die voltage kan zien in de bios ?
Volgens dezelfde website / winkel zou dit geheugen op 1,8 v moeten.

Het enige wat ik gevonden heb is dat er ergens bij ddr geheugen +3,3 v staat in het bios maar dat lijkt me sterk dat dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekerwauz_NL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:57

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

Lumics schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:39:
[...]

Een maat van mijn had ook het probleem dat na een overclock, het systeem continue rebootte. Wij dachten eraan om plank RMA te sturen. Nog een goed gezocht en wat bleek:

In de bios staat de optie: Boot from usb storage device. Deze hebben we uitgezet. Vervolgens was overclocken geen probleem meer. Heel erg wonderlijk. [C2D E6400 icm p35-DS3 icm Txtreem Dark 6400]

Het probleem is dat ik uberhaupt niet meet in het bios kan komen.
En de computer heeft geen bootloop

Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maakt het nou nog uit in welke van de 2 slots ik mn videokaart prak? Volgens de handleiding (DQ6) zijn beide slots 16X maar ik dacht dat er 1 16X is en de ander dan 4X. Of switcht ie dat gewoon vanzelf dan? Want als ik mn 2900XT in de bovenste prop dan zit alles helemaal op elkaar gepropt en heb ik onderin een zee van ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Lumics schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:39:
[...]

Ik heb ook dat moederbord en geheugen en heb zelf het probleem dat ik bij het overklokkken niet hoger kom dan een fsb van 399mhz x 8 (e6750). Nou kan ik alleen dat Boot from usb storage niet vinden in de bios (en ik heb echt goed gekeken ;)). Waar moet ik dit onder vinden volgens jou en weet je toevallig welke bios versie? (heb zelf V5 beta)

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
OvdStelt schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:30:
ik heb het op de volgende manier gedaan.
je moet de standaart drivers er eerst uithalen!
deze kun je niet zomaar uitschakelen!
dit doe je door de standaart geluidsdrivers die bij app.beheer staan ,vervangen door andere maakt niet uit audio drivers (niet kiezen ,ik bepaal zelf..../compatible hardware uivinken en wilekeurig eentje kiezen)>
reboot>
en dan de foute geluids drivers deïnstaleren(instalatie ongedaan maken)>
reboot>
als je nu bij "app. beheer" kijkt zie je onder systeem apparaten een pci ding met een geel teken.
deze ga je instaleren "software automagisch instaleren">
reboot>
nu ziet hij je audio,maar ga je hem met je wdm 171.exe of je gigabyte cd audio exe instaleren>
nu heb je geluid als het goed is d:)b
dit heeft bij mij 2 keer gewerkt zo.
ben benieuwd
ik heb trouwens de ds3p

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekerwauz_NL
  • Laatst online: 16:57

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

Ook nog even de bios battery vervangen maar ook dat mocht niet baten.
Ik ga nu RMA aanvragen.

Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 09:17:
[...]

Ik heb een Infinity in een P180 case, past prima hoor ;)
en gij, hebt gij de standaard mounting ..eh met die pushpins gebruikt dan? :p

Nogmaals dus, zie er tegenop om er bouten doorheen te jassen :p (zal wel meevallen mgoed)

Lees dus wel van mensen die een alternatieve bevestiging gebruiken maar niet dat de standaard bevestiging niet afdoende is ofzo ...(en ik google me de pleuris....hmpf :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Gisteren nog een DQ6 met infinity gedaan.. Die pin rechtsbovenin (die vrij zit van de koeling) als laatste doen. Gewoon ff kracht zetten, en hij zit vast. :+

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik heb P35C-DS3R. Heeft er niemand een probleem met cpu cooler die stopt met draaien? Soms na na opstarten al na enkele sec. soms tijdens spel of gewoon werken in Vista.

De moderne moederborden schakelen cpu fan blijkbaar uit als temp niet hoog is maar cpu temp stijgt tot 70° en zelfs dan begint cpu fan niet terug te draaien. Is dit normaal?

Ik vertrouw het niet en zet computer dan maar snel uit of schakel alle programma's uit (BIOS ingesteld om waarschuwing te geven als temp bove 70° stijgt).

2e vraag: kan CPUCool ervoor zorgen dat cpu fan altijd moet draaien? Ik heb nu volledige versie gekocht maar wacht nog op downloadlink.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
fokaduck schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:05:
[...]

en gij, hebt gij de standaard mounting ..eh met die pushpins gebruikt dan? :p

Nogmaals dus, zie er tegenop om er bouten doorheen te jassen :p (zal wel meevallen mgoed)

Lees dus wel van mensen die een alternatieve bevestiging gebruiken maar niet dat de standaard bevestiging niet afdoende is ofzo ...(en ik google me de pleuris....hmpf :p)
Ik heb ook bouten gebruikt dus en dat ging prima, wel n beetje klooien natuurlijk maar die pushpins stonden na 5min proberen allemaal al scheef en dat ging bij mij echt niet werken... als je gewoon geen metalen ringetjes (maar plastic, fiber of combinatie van die 2) gebruikt is er niks aan de hand en zal hij zelfs steviger zitten dan met pushpins. Ik zou het niet vertrouwen als een zware Infinity met een ini-mini (vet woord) stukje plastic aan mn mobo vast zit, als ie valt op je videokaart... oei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

fokaduck schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 08:32:
[...]

Ik heb hem met de standaard mount clips bevestigd, (en heb hem eindelijk goed werkend! :f, RAID 0 instellen wilde niet meewerken op de Intel chip, toen de 2 Gigabyte SATA aansluiting gebruikt voor de RAID instellingen en zoef et werkte (floppy disks nodig was wel even een probleempje, alsof ik die nog had ^^), draai nu windows op een WD Raptor en 2x 320 Gb Samsung in RAID 0, draait lief tot nu toe) heb niet het idee dat het persee moet, voor mijn gevoel is dat ding geen kilo, daarnaast verspreid je het gewicht toch wel over 4 punten, dus denk niet dat het een probleem is, tis van plastic, ik ga dan zelf uit van polycarbonaat, de meest doorgaande kwalitatieve plastic die goed tegen verschillende temperaturen kan, dat wordt ook gebruikt in de bouw, kan heel goed trek krachten weerstaan (ik doe een studie waarbij materiaalkunde enigszins belangrijk is ;)). Nu eerst weer verder installeren (en die E6600 over 3 GHz tillen).

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
Cartman! schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:07:
[...]

Ik heb ook bouten gebruikt dus en dat ging prima, wel n beetje klooien natuurlijk maar die pushpins stonden na 5min proberen allemaal al scheef en dat ging bij mij echt niet werken... als je gewoon geen metalen ringetjes (maar plastic, fiber of combinatie van die 2) gebruikt is er niks aan de hand en zal hij zelfs steviger zitten dan met pushpins. Ik zou het niet vertrouwen als een zware Infinity met een ini-mini (vet woord) stukje plastic aan mn mobo vast zit, als ie valt op je videokaart... oei...
hmm ja heb je posts eerder gezien, handig als backup ..ben zelf ook iemand die iets snel krom kan trekken/duwen :\ (en ik ben een ERG voorzichtige bouwert...misschien te voorzichtig :))

Een andere, wat macabere oplossing die ik in gedachten heb is een draad waar geen rek in kan komen en hittebestendig is (ijzerdraad zou kunnen, contact is tussen koeler en plastic van een fan). En deze dus bevestigen in een lus rond de Scythe en in een gat van de fan die boven de koeler bovenin de kast zit. (Antec P182, koeler aan het plafond zeg maar, ongebruikt schroefgat...lijkt me zo ongeveer op een goeie plek te zitten voor dit.)

Misschien wat rigoreus maar toch ........hm :p

Kijk morgen (99,9% kans dat ik het morgen binnen heb) wel even, als het lastig gaat zolang maar de stock cooler erop ..wil de PC toch laten draaien ......:p (Ook al zitten te denken, omdat ik niet *verwacht* te gaan overclocken, om er een lichtere cooler op te zetten ...een Arctic Cooler Freezer Pro 7 ofzo ...misschien -een- Zalman .... Maar eerst zeker de Infinity een kans geven :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
the_RJ schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:28:
[...]

Ik heb hem met de standaard mount clips bevestigd, (en heb hem eindelijk goed werkend! :f, RAID 0 instellen wilde niet meewerken op de Intel chip, toen de 2 Gigabyte SATA aansluiting gebruikt voor de RAID instellingen en zoef et werkte (floppy disks nodig was wel even een probleempje, alsof ik die nog had ^^),
Windows Vista misschien ? Dat de raid niet wilde draaien ? (apart...geen abnormale controller enzo...) ...tja ik ga (nog) niet voor raid, waarschijnlijk mijn 37g raptor voor Win XP en een 500g Hitachi voor de rest (pr0n pr0n pr0n...ah nee ebooks enzo natuurlijk! :P)
the_RJ schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:28:
draai nu windows op een WD Raptor en 2x 320 Gb Samsung in RAID 0, draait lief tot nu toe) heb niet het idee dat het persee moet, voor mijn gevoel is dat ding geen kilo, daarnaast verspreid je het gewicht toch wel over 4 punten, dus denk niet dat het een probleem is, tis van plastic, ik ga dan zelf uit van polycarbonaat, de meest doorgaande kwalitatieve plastic die goed tegen verschillende temperaturen kan, dat wordt ook gebruikt in de bouw, kan heel goed trek krachten weerstaan (ik doe een studie waarbij materiaalkunde enigszins belangrijk is ;)). Nu eerst weer verder installeren (en die E6600 over 3 GHz tillen).
Kijk....je hebt zelfs verstand van materiaal ! :) Mooi.

Stel ik krijg em goed gemount, maak ik me nog wat zorgen om de kracht die op de 4 pinnen staat, of sterker dan nog, op het moederbord dus. Zal wel ff gaan zweten als het gaat kraken ....:\ :p

Nog gemeten wat de cpu temps waren trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
dEX2340 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:25:
Ik heb P35C-DS3R. Heeft er niemand een probleem met cpu cooler die stopt met draaien? Soms na na opstarten al na enkele sec. soms tijdens spel of gewoon werken in Vista.
Gister vlak voor ik naar bed ging nog wat rond gestruind op verschillende sites. Dacht dat ik dit probleem eerder gelezen had. (Dus je zou even kunnen kijken in eerdere posts, hier ..evt in de eerste thread over deze moederborden?)

Ik dacht een oplossing te lezen dat je je fan aan kon sluiten op een andere plek op het moederbord, dan draait ie continue op volle snelheid. Ok misschien niet prettig maar hij draait dan wel ? :)

Maar dus staat er misschien een betere oplossing ergens in die of deze thread. Heb het zeker eerder gelezen dus. Ge zijt niet alleen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

fokaduck schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:49:
Nog gemeten wat de cpu temps waren trouwens ?
Ja inmiddels wel, idle had ik em 28-29 graden, stressed heb ik hem nog niet over de 33 zien komen, maar ik heb nog niet overgeclockt en tot nu toe zijn alle stress actie vrij kort qua duur geweest. Ik ga zo de FSB richting de 1333 tillen en dan zal ik wel even editje doen ^^

Edit:
Onderlinge Core temps idle zijn 25-23 graden :D

Edit2:
via continues stress test van Stress Prime 2004 (Orthos) komen de cores niet boven 37 graden elk uit.

Weet iemand die toetsencombinatie nog in de BIOS om al die extra opties te unlocken? :X

[ Voor 22% gewijzigd door the_RJ op 06-08-2007 11:43 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Control + F1

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Mijn Q6600 B3 ben ik nu aan het testen op 3 ghz met stock voltage. (op Gigabyte P35C-DS3R mobo)
Ik heb alleen problemen met mn GEIL PC6400 UDC lijkt het. Deze had ik ingesteld volgens specificatie (800 Mhz, 4-4-4-12, 2.1 volt) maar prime95 geeft telkens een foutmelding na een half uurtje.
Ben nu aan het primen met het geheugen op 666 mhz en 1.8 volt en nu loopt prime95 al 2 uur goed.
Mijn load temps van de CPU zijn 60 C dus wel prima dacht ik.
Nog tips om het stabieler te krijgen? Performance enhance heb ik op standard en geheugen optie 1 of 2 instellen heeft ook geen effect.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
fokaduck schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:52:
[...]
Ik dacht een oplossing te lezen dat je je fan aan kon sluiten op een andere plek op het moederbord, dan draait ie continue op volle snelheid. Ok misschien niet prettig maar hij draait dan wel ? :)
Thanks a lot Fokaduck!

Ik heb cpu fan aangesloten op power fan 2 en nu draait ie wel constant. Daardoor blijft temp iets boven 30° wat toch zeer goed is denk ik. Zelfs direct na het spelen van TC Rainbow Six Vegas. Gisteren was cpu temp dan 70°!

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
the_RJ schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:17:
Weet iemand die toetsencombinatie nog in de BIOS om al die extra opties te unlocken? :X
RTFM
OvdStelt schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

De azalia codec is voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
erikdeperik schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:46:
[...]

ik heb het op de volgende manier gedaan.
je moet de standaart drivers er eerst uithalen!
deze kun je niet zomaar uitschakelen,dit doe je door de standaart geluidsdrivers die bij app.beheer iooooooo9++++++++++++++++staan ,vervangen door andere maakt niet uit audio drivers (niet kiezen ,ik bepaal zelf..../compatible hardware uivinken en wilekeurig eentje kiezen)>
reboot>
en dan de foute geluids drivers deïnstaleren(instalatie ongedaan maken)>
reboot>
als je nu bij "app. beheer" kijkt zie je onder systeem apparaten een pci ding met een geel teken.
deze ga je instaleren "software automagisch instaleren">
reboot>
nu ziet hij je audio,maar ga je hem met je wdm 171.exe of je gigabyte cd audio exe instaleren>
nu heb je geluid als het goed is d:)b
dit heeft bij mij 2 keer gewerkt zo.
ben benieuwd
ik heb trouwens de ds3p
iiiiiiii

de kat wilde je denk ik bedanken door even over het tobo te lopen ;)
Thx, het is gelukt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
OvdStelt schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:55:
[...]

iiiiiiii

de kat wilde je denk ik bedanken door even over het tobo te lopen ;)
Thx, het is gelukt! 8)
Heb de oplossing van erikdeperik maar even in de topicstart gegooit, aangezien veel mensen problemen hebben met de geluidsdrivers. Thnx erikdeperik!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Tutti-frutti schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:06:
[...]

Heb de oplossing van erikdeperik maar even in de topicstart gegooit, aangezien veel mensen problemen hebben met de geluidsdrivers. Thnx erikdeperik!
np :w

hoe kom je erop he 7(8)7

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Vandaag eens men P35-DQ6 goed onder de loep genomen.
Hopelijk zijn het goede waardes :*) .

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/67dwcjq

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/5xpfwr8

Dit is zonder mods, en een Zalman 600W PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Er is een ruimte gebrek met de DS4 en de TRU120eX met 2 fans. Dat heb ik voor mijzelf op de volgende manier opgelost.

Van opzij gezien:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/hs_side.JPG

Van boven:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/hs_top.JPG

Ik heb de kleine heatsink bladen dus even weggebogen. Ik zag dat ze los zaten van de rest en het leek mij mogelijk >:) en dat bleek gelukkig ook het geval te zijn.

De temps zijn weer een paar graden naar beneden gegaan met de 2de fan. De heatsink was niet vlak bij nader inzien. De onderkant was een beetje bol, maar de CPU (Q6600) was daaren tegen weer een beetje hol. Ik weet nog niet of ik aan lappen ga beginnen. Moet dan namelijk ook de processor doen ...

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Gisteravond was mijn P35-DQ6 + E6850 + watercooling eindelijk in elkaar en heb hem even geboot en wat BIOS settings aangepast. (Booten op 9x 400MHz en dan 40 graden idle in een zeer warme kamer).

Maar goed, in het BIOS heb ik EIST al uitgezet. Is het aan te raden voor overclockers om de C1E en de TM2 ook te disablen?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik heb ook overgeclockt maar ik heb al die zuinige dingen gewoon aan laten staan.
Waarom zou ik dat ook uit zetten? Als de computer niks te doen heeft, mag die van mij gerust een tandje lager schakelen. Ik zou het gewoon aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Vatt schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:30:
Ik heb ook overgeclockt maar ik heb al die zuinige dingen gewoon aan laten staan.
Waarom zou ik dat ook uit zetten? Als de computer niks te doen heeft, mag die van mij gerust een tandje lager schakelen. Ik zou het gewoon aan laten staan.
Als je PC hard overclockt is dan kan hij er niet goed tegen dat hij zo van waardes wisselt.
In ieder geval is het iedereen zijn eigen keuze ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ik wil mijn e6850 iig boven de 4GHz trekken, dus het lijkt me geen goed idee dat de PC zelf dan tussenbeide komt. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Heb nog eens getest op VDroop, en ik heb 0.00% ...

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/5x3drht

Blijkbaar toch goeie dingen die 12 voltage regeling dingen op het mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb Geil pc 6400 4-4-4-12 loopt op 5-5-5-5. Standaard geeft de p35 ds4 1.8volt voor geheugen ofzo?

Als ik er 0.2v bij opdoe, zonder maar iets te overclocken dan gaat dat goed. Doe ik +0,3v dan wil hij het cmos resetten? BIOS F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Ik had ook problemen met ditzelfde geheugen. (zie post ergens hierboven). Op 1.9 volt liep het wel goed op 4-4-4-12 800 mhz maar op 2.1 (Geil specificatie) kreeg ik errors in Prime95/memtest.
Ik heb het probleem verholpen door mn casefans wat te verzetten zodat er meer lucht langs komt. Dit geheugen wordt blijkbaar snel te heet...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Scythe Andy Samurai Master nog niet voorbij zien komen als koeler. Gaat deze zondermeer passen op een GA-P35-DQ6 zonder een vijl te pakken?
Ik denk dat die eerste 53 mm hoogte erg krap wordt..

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/4795/scytheandysamuraimasteryq1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:16:
Ik heb de Scythe Andy Samurai Master nog niet voorbij zien komen als koeler. Gaat deze zondermeer passen op een GA-P35-DQ6 zonder een vijl te pakken?
Ik denk dat die eerste 53 mm hoogte erg krap wordt..

[afbeelding]
hmm kweenie, heb net zelf een Scythe Infinity erop geplaatst (DS4 dat wel maar revisie 1.0 dus zelfde heatpipe structuur)

ERG Krap an maar hij zit erop ...nu de rest nog afmaken ...(doe rustig aan...heb de tijd wel :)).

Hopen dat ie goed erop zit....:p

(Hij raakt bijv het gedeelte waar "Silent Pipe" op staat. Kon em wel anders monteren maar dan had ik niet de optie om de fan eraan te hangen. Wat ook weer lastig was omdat 1 van die stangetjes weer tussen de koeler en die moederbord vinnen moest...flink wat gesodemieter...)

Lijkt goed stevig te zitten trouwens met de standaard push-pins.

Weet ook niet of ik die fan wel nodig ben ...heb een Antec P182 en er zitten 2 outtake fans van 12cm -vlak- bij de CPU koeler (en de heatpipes op het moederbord) (1 bovenin en 1 achteraan). (Voeding zit onderin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
dEX2340 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:04:
[...]

Ik heb GA-P35C-DS3R met BIOS versie F1 (rev 1.1).
....
Dus er is al een rev. 1.1?? Op de website wordt ie nog niet vermeldt...
Zijn er veranderingen zichtbaar/merkbaar t.o.v. rev 1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist mijn eerste OC erop zitten. 3.4 ghz op mijn Ds4 bordje met E6750 en Infinity. Vannacht 6,5 Orthos blend op priority 9 zonder problemen volbracht. Coretemp wil op Vista 64 niet werken zonder driver signing te omzeilen, dus maar ff temps gemeten met Everest. Kwam geloof ik niet boven de 45 graden uit stressed. CPU draait geloof ik op 1.36, of 1.35xxx. Niet slecht denk ik voor een eerste poging...
Al die voltages, en dat TRD en performace level gedoe enzo is mij allemaal nog vreemd. Ben ook wat huiverig om hoger te gaan, en ik had denk ik ook geen Team Xtreem Dark modules moeten kopen...

Nog een raar probleem trouwens... Of dit Vista of het mobo is weet ik niet. Ik krijg mijn surround speakers niet aan de gang. Natuurlijk in Windows zelf en dat controlepaneel van de soundcard zelf alles op 5.1 gezet. Maar de rear-speakers willen gewoon niet werken. Iemand anders bekend met dit probleem.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:20:
Maakt het nou nog uit in welke van de 2 slots ik mn videokaart prak? Volgens de handleiding (DQ6) zijn beide slots 16X maar ik dacht dat er 1 16X is en de ander dan 4X. Of switcht ie dat gewoon vanzelf dan? Want als ik mn 2900XT in de bovenste prop dan zit alles helemaal op elkaar gepropt en heb ik onderin een zee van ruimte.
Iemand hier nog antwoord op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokaduck schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 02:08:
[...]

hmm kweenie, heb net zelf een Scythe Infinity erop geplaatst (DS4 dat wel maar revisie 1.0 dus zelfde heatpipe structuur)

ERG Krap an maar hij zit erop ...nu de rest nog afmaken ...(doe rustig aan...heb de tijd wel :)).

(Hij raakt bijv het gedeelte waar "Silent Pipe" op staat. Kon em wel anders monteren maar dan had ik niet de optie om de fan eraan te hangen. Wat ook weer lastig was omdat 1 van die stangetjes weer tussen de koeler en die moederbord vinnen moest...flink wat gesodemieter...)

Weet ook niet of ik die fan wel nodig ben ...heb een Antec P182 en er zitten 2 outtake fans van 12cm -vlak- bij de CPU koeler (en de heatpipes op het moederbord) (1 bovenin en 1 achteraan). (Voeding zit onderin.)
Sjeesus wat een groot blok is dat die Infinity, dat moet koelen als een tiet. Dat alleen is al een foto waard op dit Gigabyte board. Als ik nou deze mobo koop (wat al vast staat) met die grote heatpipe die iets scheef staat gaat dat vast en zeker niet passen. En hier zijn al diverse gevallen over gemeld.

Wat is trouwens de hoogte van die chipsetkoeler bij het woord "SILENT-PIPE"?

Die Antec P182 (mooie case) lijkt inwendig wel een beetje op die van mij. Aangezien ik een Silverstone TJ09 heb waar ook fan's zitten ter hoogte van de CPU (3x120mm), denk ik dat die Samurai Master wel voldoende koelt voor de P35-DQ6 + E6850.

//Edit: Gevonden!
Compleet overzicht passende koelers voor alle GA-P35 series: (duits)
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/9576/gap35koelersrz8.jpg
Bron: http://www.jzelectronic.de/jz2/html/cooler-liste-p35.htm

Die Scythe Andy Samurai Master moet gaan passen. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 13:31 . Reden: Koeler gevonden voor de GA-P35-DQ6 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de handleiding zegt alle 2 16x dan zou het niet moeten uitmaken,maar als het goed is staat ook in je handleiding als je geen sli draaiet,altijd de kaart in het bovenste slot doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:44:
als de handleiding zegt alle 2 16x dan zou het niet moeten uitmaken,maar als het goed is staat ook in je handleiding als je geen sli draaiet,altijd de kaart in het bovenste slot doen
Dat is dus t leuke, P35 biedt geen 2x 16 PCI-E hoewel de illustratie van t moederbord dit wel aangeeft. Vind dat nog steeds raar. en neem aan dat je met SLI Crossfire bedoeld want alleen nForce mobo's kunnen SLI draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 08-08-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

fokaduck schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 02:08:
[...]

Ah het is je gelukt en je hebt de standaard push-pins gebruikt zie ik, ja bij mij raakt die hem ook, maar dat is opzich geen probleem. Je kan de fan wel gewoon aan de geheugenkant hangen, als je hem helemaal omhoog schuift (bij mij althans) dan geven die ijzeren pinnetjes waarmee de fan vast zit ook geen problemen met de silentpipe en kan er zelfs nog een geheugenreepje onder in slot 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Cartman! schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

Dat is dus t leuke, P35 biedt geen 2x 16 PCI-E hoewel de illustratie van t moederbord dit wel aangeeft. Vind dat nog steeds raar. en neem aan dat je met SLI Crossfire bedoeld want alleen nForce mobo's kunnen SLI draaien.
Ze zetten een 16x slot op het mobo omdat je dan elke kaart erin kan stoppen, alleen heb je dan minder bandbreedte. Als jij een raid kaartje hebt (bijvoorbeeld) die op 8x werkt gaat ie nooit in een 4x slot passen, dan zou je moeten gaan zagen. Maar hij past&werkt wel gewoon in een 16x slot op 4x snelheid. Zelfde geld ook voor grafische kaarten, crossfire op x975 is 8x8 met 16x sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
De P35 heeft gewoon 20 lanes voor PCI-e, duw je je GPU in de bovenste dan loopt die op 16X, en dan werkt de onderste op X4. En duw je je GPU in de onderste dan loopt die op 16X en de bovenste op X4. Je moet gewoon denken, je hebt maar 20 PCI-e lanes in totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Dat vraag ik me af. Volgens mij is bovenste de enige x16 en onder altijd x4

[ Voor 30% gewijzigd door Viss op 08-08-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een p35-DS3 icm e4400 en 2 gb kingston ram. Ook heb ik nog een 80 GB IDE hdd waar Windows XP prof en Vista op staan. Beide willen echter niet opstarten, krijg een 0x0000007b foutmelding. Op internet staat dat het te maken kan hebben met ACPI en SATA controller. Ik heb alle opties in het bios geprobeerd, maar blijf de foutmelding krijgen. Heeft iemand van jullie nog een suggestie?

Opties die ik geprobeerd heb:
Alle hardware eruit behalve ram,hdd en videokaart :)
SATA AHCI moet op disabled lijkt mij
Sata port 0-3 moet op eneabled volgens het boekje bij Windows Xp
IRQ's op manual gezet
Onboard SATA/IDE Ctrl mode staat op IDE, maar de anderen ook al geprobeerd
Onboard SATA/IDE op disabled, dan ziet hij de hdd niet meer
ACPI suspend time veranderen werkt ook niet
Ik heb ook al een chkdsk gedaan, stond in het scherm, het is ook geen virus, want met mijn asrock 4coredual werkte het net nog prima

BvD!!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
430xlkod schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:00:
De P35 heeft gewoon 20 lanes voor PCI-e, duw je je GPU in de bovenste dan loopt die op 16X, en dan werkt de onderste op X4. En duw je je GPU in de onderste dan loopt die op 16X en de bovenste op X4. Je moet gewoon denken, je hebt maar 20 PCI-e lanes in totaal...
De bovenste is altijd X16 en de onderste is X1 of X4 afhankelijk of je de X1 slots gebruikt. Zelf heb ik er een Promise EX8350 PCI-E X4 controller inzitten en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Viss schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:22:
Oke dan zal ik het eens testen. Duw ik men GPU in de onderste en dan kijk ik in Windows op hoeveel lanes hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:32:
Ik heb nu een p35-DS3 icm e4400 en 2 gb kingston ram. Ook heb ik nog een 80 GB IDE hdd waar Windows XP prof en Vista op staan. Beide willen echter niet opstarten, krijg een 0x0000007b foutmelding. Op internet staat dat het te maken kan hebben met ACPI en SATA controller. Ik heb alle opties in het bios geprobeerd, maar blijf de foutmelding krijgen. Heeft iemand van jullie nog een suggestie?
SATA RAID/AHCI -> disabled
SATA Port0-3 Native mode -> enabled en anders disabled testen

Ik heb hem zelf op AHCI staan en dan heb je de drivers nodig tijdens het installeren van Vista of XP. Heb een paar dagen geleden een install opnieuw moeten doen omdat ik dit niet had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas werkt dit ook niet bij mij, ik heb een edit gedaan waarin staat wat ik allemaal geprobeerd heb. Ik denk dat de herinstallatie dan de enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
430xlkod schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:00:
Volgens mij niet. Zijn er wel 16 lanes naar het 2e slot getrokken dan? Lijkt mij dat extra lanes maken alleen maar extra geld voor de fabrikant kost en dus nutteloos is omdat ze toch niet aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
bassie_ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:07:
[...]

Volgens mij niet. Zijn er wel 16 lanes naar het 2e slot getrokken dan? Lijkt mij dat extra lanes maken alleen maar extra geld voor de fabrikant kost en dus nutteloos is omdat ze toch niet aangesloten zijn.
Zoals ik zei ga ik het testen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Net mijn GA-P35-DS3 In elkaar gezet. Nu vraag ik me alleen af op welke SATA controller ik het beste mijn Samsung Spinpoint (Boot HD) kan neerzetten. Kan namelijk kiezen tussen die van Intel ICH9 of de Gigabyte Sata controller.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geruchten gaan dat de gigabyte controller nogal brak is en slechtere performance oplevert. Voor de Intel ICH9 kan je overigens Intel Storage Manager installeren en de write-cache inschakelen voor meer performance. Let wel op dat je dan AHCI of RAID modus alvast in je BIOS inschakeld voordat je windows installeerd (tijdens installatie ook de drivers er bij doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Oke. Dus op het moment dat ik geen RAID gebruik moet hij op AHCI staan?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is imo de beste keus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Laatst online: 10-09 12:20
Beste GB Gebruikers,

Ik heb het hier de laatste tijd is leuk zitten doorlezen, over de GB bordjes.
Ben op het moment van plan om de P35C-DS3R icm met een Zalman 9700 te kopen

ik lees hier momenteel veel over de "Scythe infinity" en ook al een aantal keren dat het allemaal net mooi past. Maar kan iemand mij vertellen als ik een Scythe infinity erop zet of een Zalman 9700 dat ik dan alle geheugen banken tot me beschikking heb?

Want lees in een aantal posts dat hij bij sommige bordjes over je 1e bank valt.

[ Voor 12% gewijzigd door MrOizo2005 op 08-08-2007 22:51 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
the_RJ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:49:
[...]

Ah het is je gelukt en je hebt de standaard push-pins gebruikt zie ik, ja bij mij raakt die hem ook, maar dat is opzich geen probleem. Je kan de fan wel gewoon aan de geheugenkant hangen, als je hem helemaal omhoog schuift (bij mij althans) dan geven die ijzeren pinnetjes waarmee de fan vast zit ook geen problemen met de silentpipe en kan er zelfs nog een geheugenreepje onder in slot 1.
ah ja okay, maar ik heb de fan geplaatst met grote moeite overigens...de ijzeren pin bij het "Silent Pipe" woord moest er tussen gedrukt worden ...was wel ff wat maar hij zit.

Wat betreft het omhoog schuiven/plaatsen van de fan, okay is een optie maar dan past ie echt niet meer in mijn kast :p ...die 2 ijzeren veertjes voor de fan steken er flink bovenuit nu (omdat de silent pipe dinges em omhoog drukt) en raken NET de zijkant van de kast niet :p

Enig vreemde wat ik nu nog heb is dat de koeler lang niet altijd opstart bij het starten van de PC.

Ene keer wel andere keer niet...geef ik em een zetje dan begint ie wel te draaien (zonder te schuren of wat dan ook dus daar ligt het niet aan). Misschien is de fan niet helemaal lekker...

Kan er altijd nog een andere opplaatsen (waar ik wel tegenop zie om het geheel weer opnieuw te doen :\ :p)

Ik draai de boel morgen dicht (ja ik doe het rustig aan ..heb de tijd wel :)) en hou de temperatuur wel in de gaten ...heb het bios al ingesteld om een waarschuwing te geven als mijn E6750 boven de 60 graden Celcius komt. (wat op zich niet hoog is voor een waarschuwing o.i.d. maar vind het zelf hoog gezien de combinatie van kast + infinity + (- .. niet overclocken)).

Startte hem op ...en ja hoor had weer o.a. het power led connectortje verkeerd om verbonden ... Ik hoorde niets...een kennis was hier...we keken mekander aan ...ik: kijk eens in de kast of je iets ziet draaien ? Bleek dat ie gewoon opstartte dus :)) (kast fans stonden op "low").

en nu bedtijd :p sloppel ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, men is er niet echt uit wat meer performance oplevert IDE of AHCI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:55:
[...]

Tja, men is er niet echt uit wat meer performance oplevert IDE of AHCI...
Klopt, maar met AHCI zul je zelf meer werk te doen hebben (drivers toevoegen) wat geen probleem voor een tweaker moet zijn. Tevens krijg je met AHCI ook de mogelijkheid S.M.A.R.T. aan te zetten om informatie op te vragen en de Write-Cache in te schakelen (wat gegarandeerd meer performace oplevert in mijn ervaringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
MrOizo2005 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:45:
Beste GB Gebruikers,

ik lees hier momenteel veel over de "Scythe infinity" en ook al een aantal keren dat het allemaal net mooi past. Maar kan iemand mij vertellen als ik een Scythe infinity erop zet of een Zalman 9700 dat ik dan alle geheugen banken tot me beschikking heb?

Met een Scythe Infinity ben je de eerste geheugenbank kwijt als je de fan monteert zoals bedoeld. Als je die een stukje hoger zou neerprakken dan kan t best passen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de DS4 met een Infinity erop. Je moet de fan idd iets omhoog schuiven wil je dat geheugenslot nog gebruiken.
Ook bij mij gaat de fan niet meteen draaien bij het opstarten. Met een open kast duurt het echt even voordat hij gaat draaien. Zal wel temperatuur gerelateerd zijn. Als je niet OC´ed zou je met een goede airflow in je kast de koeler dus passief kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:15:
[...]

Klopt, maar met AHCI zul je zelf meer werk te doen hebben (drivers toevoegen) wat geen probleem voor een tweaker moet zijn. Tevens krijg je met AHCI ook de mogelijkheid S.M.A.R.T. aan te zetten om informatie op te vragen en de Write-Cache in te schakelen (wat gegarandeerd meer performace oplevert in mijn ervaringen).
IDE ondersteund ook S.M.A.R.T. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Beste GB Gebruikers,

De Zalman 9700 draait hier zonder problemen op een P35-DS4. (Aangezien de DS4 groter is dan een DS3R, zal die dus ook op een DS3R passen ;)) Ik heb alle 4 de banken in gebruik. :)

Ik heb hier 4x 1GB OCZ erin zitten, maar deze horen op 2.1V te lopen, maar hoe kan ik nou weten waarop die nu loopt? Alles is ingesteld via SPD en bij Vdimm voltage staat er 'OK' :') Dus dalijk zet ik er teveel (onnodig) voltage op. Iemand een idee?

Speedfan zegt 1.86V bij Vcore2, is dit toevallig het voltage van m'n ram?

2.05V erop nu. Vcore2 is idd je vdimm voltage. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 09-08-2007 12:41 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 18:15

_Apache_

For life.

Beste GB Gebruikers,

Hier een DS4 met Scythe Infinity, met de dichtsbijzijnde geheugenbank in gebruik.. Het past, maar is even pielen :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Infinity heet tegenwoordig Mugen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:56:
Ik heb de DS4 met een Infinity erop. Je moet de fan idd iets omhoog schuiven wil je dat geheugenslot nog gebruiken.
Is dat een beetje te doen zodat de fan ook nog stevig vast zit vraag ik mij dan af? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Laatst online: 10-09 12:20
Hartelijk dank voor de reacties op me vraagje ;)
heb idd de 9700 maar besteld + de rest van de onderdelen

Nu maar hopen dat het rond het weekend binnen is, het was allemaal op voorraad bij alternate

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Naluh! schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:02:
[...]
Is dat een beetje te doen zodat de fan ook nog stevig vast zit vraag ik mij dan af? :)
Ik snap die gasten allemaal niet die hun fan aan de geheugenkant hebben. Je kunt de heatsink zo monteren(lees kwartslag draaien) waardoor je de fan of aan de videokaart kan monteren of aan de bovenkant tegenover de voeding(lees erin blazen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Viss schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:22:
Dit klopt, heb het juist getest.

2900XT in bovenste slot is X16.
2900XT in onderste slot is X4.

Totaal dus zoals ik aangaf 20 beschikbare lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ToFast schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:27:
[...]

Ik snap die gasten allemaal niet die hun fan aan de geheugenkant hebben. Je kunt de heatsink zo monteren(lees kwartslag draaien) waardoor je de fan of aan de videokaart kan monteren of aan de bovenkant tegenover de voeding(lees erin blazen)
Dat ik, en anderen met mij, de koeler aan die kant monteer heeft misschien wel een reden??
De voeding zit bij mijn lekker onderin stil te zijn (Antec P182).
Onder mijn cpu koelerSilentpipe van mijn moederbord. Gaat dus niet.
Als ik hem aan de bovenkant monteer dan blaast de koeler de CPU lucht of op mijn videokaart, of hij zuigt de warme lucht van mijn videokaart lekker langs de cpu. En een 8800GTX wordt best wel warmpjes ;)
Ik doe hem lekker boven het geheugen. Deze worden minder warm (bij mij dan), en recht achter mijn cpu koeler zit de 12cm outtake fan.
Ik vind dit dus best een logische keuze. Als ik evt. nog 2 gieg ram erbij wil, dan frot ik dat latje gewoon onder die koeler. No problem.

Dus graag even nadenken voordat je blaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf Bios Vcore 1,45v tot 2,0v blijf ik onder load een Vdrop naar 1,42 houden (GA-P35C-DS3R)
Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Naluh! schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:02:
[...]
Hier de volgende montage volgorde gebruikt..
1 ) gebruik de lange pinnetjes van scythe om de fan op het blok te monteren.
2 ) bevestig de montageclips onderop blok
3 ) koelpasta op de proc
4 ) laten zakken in je kast en vastklikken

Hierdoor raakte mijn 120mm fan mijn geheugen slots niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToFast schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:27:
[...]

Hierdoor zit de silentpipe niet in de weg, en is de airflow beter, de 120mm out fan ligt nu in het verlengde van de scythe fan. Optimaal imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, heb ik net zo met mijn ThermalExtreme120Ultra gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
De ventilator aan de andere kant monteren en laten aanzuigen i.p.v. blazen, is dat misschien ook een oplossing? Of is het koelingseffect dan stukken minder? Op de Scythe website wordt vermeld dat de ventilator is bedoeld voor blazen, maar kan dat echt zoveel uitmaken?
_Apache_ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:19:
[...]

Hierdoor zit de silentpipe niet in de weg, en is de airflow beter, de 120mm out fan ligt nu in het verlengde van de scythe fan. Optimaal imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Roloxo schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:26:
De ventilator aan de andere kant monteren en laten aanzuigen i.p.v. blazen, is dat misschien ook een oplossing? Of is het koelingseffect dan stukken minder? Op de Scythe website wordt vermeld dat de ventilator is bedoeld voor blazen, maar kan dat echt zoveel uitmaken?

[...]
Zuigen is meestal beter, omdat je bij blazen een dood punt hebt.

Heb ooit ergens een review gelezen die dat getest had.
Dat was met een scythe inifnity.

Pull config haalde hij pakweg 38°c idle
Push conifg haalde hij 40°C
Push-Pull haalde hij 35°C

Daarom dat zuigen met 1 fan beter is dan blazen met 1 fan. Beste is nog altijd zuigen + blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
Hoe zet je precies die write cache aan, hij lijkt bij mij nl uit te staan, en het aanvink vakje om het aan te zetten is grijs dus niet aanklikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:41:
Hoe zet je precies die write cache aan, hij lijkt bij mij nl uit te staan, en het aanvink vakje om het aan te zetten is grijs dus niet aanklikbaar.
Laatste versie van Intel(R) Matrix Storage Manager installeren en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:28:
[...]

Laatste versie van Intel(R) Matrix Storage Manager installeren en proberen.
Ik heb versie 7.6 erop staan, maar daarmee kun je niets aanpassen. Ik draai trouwens geen raid, maar AHCI mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Bedankt. Heb door je reply iets gevonden hierover. Interessant artikel.
http://www.anandtech.com/...g/showdoc.aspx?i=2937&p=1
430xlkod schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:36:
[...]

Zuigen is meestal beter, omdat je bij blazen een dood punt hebt.

Heb ooit ergens een review gelezen die dat getest had.
Dat was met een scythe inifnity.

Pull config haalde hij pakweg 38°c idle
Push conifg haalde hij 40°C
Push-Pull haalde hij 35°C

Daarom dat zuigen met 1 fan beter is dan blazen met 1 fan. Beste is nog altijd zuigen + blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Roloxo schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:26:
[...]
Dan verlies je veel 'koelkracht' door het volgende..

Kijk maar eens naar een trechter, als je van de wijde kant in blaast trekt je van een wijde hoek relatief weinig lucht aan en concentreer je dit over een kleiner oppervlak, waardoor de snelheid en dus koelingkracht word versterkt.. Als je dus de fan laat zuigen ipv blazen zal de koelkracht minder zijn omdat je lucht aantrekt in een grotere hoek waardoor de lucht dus langzamer aangetrokken word.. O-)

Omdat ik niet verwacht dat je mijn vage uitleg direct begrijpt heb ik het even snel in paint getekend.

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/7273/uitlegyb9.jpg

De lengte van de lijntjes geeft de snelheid weer, vierkantje in het koelblok en de dikke lijn de fan.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
_Apache_ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Dan verlies je veel 'koelkracht' door het volgende..

Kijk maar eens naar een trechter, als je van de wijde kant in blaast trekt je van een wijde hoek relatief weinig lucht aan en concentreer je dit over een kleiner oppervlak, waardoor de snelheid en dus koelingkracht word versterkt.. Als je dus de fan laat zuigen ipv blazen zal de koelkracht minder zijn omdat je lucht aantrekt in een grotere hoek waardoor de lucht dus langzamer aangetrokken word.. O-)

Omdat ik niet verwacht dat je mijn vage uitleg direct begrijpt heb ik het even snel in paint getekend.

[afbeelding]

De lengte van de lijntjes geeft de snelheid weer, vierkantje in het koelblok en de dikke lijn de fan.. O-)
Dan lees mijn post hierboven ergens maar eens. En ook vervolgens het artikel dat Roloxo gevonden heeft via mijn uitleg ;).

Ik geloofde het ook niet, maar het is blijkbaar beter !

EDIT:

Het is niet dat artikel dat ik bedoel Roloxo, ik ga zelf ook even zoeken ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door 430xlkod op 10-08-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:33:
[...]

Ik heb versie 7.6 erop staan, maar daarmee kun je niets aanpassen. Ik draai trouwens geen raid, maar AHCI mode
In dit menu kan ik het e.e.a. in- en uitschakelen, ik weet niet hoe dit er bij jou uit ziet maar misschien heb je er iets aan.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imagepile.net/img9/41048intelstorage.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:02:
[...]

In dit menu kan ik het e.e.a. in- en uitschakelen, ik weet niet hoe dit er bij jou uit ziet maar misschien heb je er iets aan.

[afbeelding]
Dat werkt toch alleen met RAID configs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ Prodigys
Klopt, zag het artikel, alleen pas nadat ik mijn post had gesubmit ;)

[ Voor 71% gewijzigd door _Apache_ op 10-08-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:05:
[...]
Dat werkt toch alleen met RAID configs ?
Geen idee, maar eventueel zou je een raid array aan kunnen proberen te maken van een schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
_Apache_ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:07:
@ Prodigys
Klopt, zag het artikel, alleen pas nadat ik mijn post had gesubmit ;)
Heb je toch weer iets geleerd he ;)
Ik wist het zelf ook niet, en toch was het beter, dus dat doe ik nu dan ook eens testen als ik een big-ass luchtkoeler heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 15:07
Hebben jullie er ook last van dat het downloaden van drivers van de gigabyte website retetraag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wat je natuurlijk kan proberen is even de bestandsnaam te kopieëren en in google in te tikken. Zo krijg ik meestal wat betere mirrors. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Het artikel heeft het inderdaad alleen maar over push-pull, dus 2 ventilatoren. Alleen pull wordt eigenlijk niet genoemd. Ik zet vanavond m'n systeem in elkaar en zal allebei eens uitproberen.
Bedankt voor jullie uitleg!
430xlkod schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

Heb je toch weer iets geleerd he ;)
Ik wist het zelf ook niet, en toch was het beter, dus dat doe ik nu dan ook eens testen als ik een big-ass luchtkoeler heb...
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.