En weer loop je te patsen met je naab setup.
Even alles op een rijtje:
Je koopt een E6600 omdat een Q6600 maar tientallen euro's duurder is?

Dat moet je zelf weten.
3. Ga jij dan straks maar fijn UT3 spelen op je -op dit moment- dure Quadcore, ik moet nog zien of dat spel het gaat ondersteunen.
Als dat zo is, gefeliciteerd.
Had je hem beter op dat moment kunnen kopen.
Kan jij eigenlijk ook nog wel wat anders zeggen dan gefeliciteerd? Want volgens mij ben jij een behoorlijk gefrustreerd ventje.

1. Wtf is dat nou voor een kinderachtige opmerking?
Kijk eens naar Supreme Commander: (Een van de, danwel niet de enige, games die quadcore gebruiken.)
Een E6600 (2,4 ghz) haalt 49,8, een e6850 (3,0 ghz) haalt 52,3.
Wat zou een E6600 (3,6 ghz) dan halen?
Net zo goed of beter dan een Quadcore.
Maar als je zo gaat vergelijken, dan moet je een quad-core ook gaan overklokken, want zo vergelijken slaat nergens op.
Inderdaad zonder overklokken zijn quadcores (marginaal) beter.
Het is mij het geld gewoon niet waard.
Maarja mijn 8800 GTX OC is sneller dan jouw HD2900XT en dat maakt mijn systeem -voor gamen- sneller.
Roflcopter pats naab? Helaas voor jou is de 8800GTX dan ook meer dan 150 euro duurder, en voor die paar frames extra (lees: dat je van 100FPS naar 140FPS gaat om het een beetje te overdrijven) zou ik dat geld niet uitgeven

Want tenslotte lopen alle DX9 games toch al perfect bij mij. Dus waarom zou ik die 150 euro extra uitgeven voor in principe, niks?
En als je nu met het slimme idee komt van "Gefeliciteerd, maar mijn kaart gaat het veeeeeel beter doen in DX10", dan zal ik je is verklappen dat er nog in principe
geen goed DX10 vergelijkingsmateriaal is. Of als je de Crysis benchmark wilt geloven? Dan pwned de HD2900XT jouw 8800GTX?
Dus "ga poepen ofzo?"
2. Nee ik baal helemaal niet, want ik ben niet zo iemand die zijn geld gaat weggooien
Roflcopter, zie stukje over 8800GTX prijs hierboven

t.b.v. een quadcore die op dit moment "de helft van zijn tijd duimen zit te draaien."
Met andere woorden: een quadcore kan mij op dit moment niet boeien.
Ik snap niet wat je "de mooie feitjes" vind... (die het prijsverschil goedpraten?)
Straks ga je mij ook nog vertellen wat "de mooie feitjes" zijn van 4 gigabyte geheugen in mijn systeem, terwijl ik windows XP draai en ik 2 gigabyte heb.
Helaas voor jou zijn we niet allemaal zo beperkt als jij, sommige mensen doen ook nog andere dingen dan alleen maar mensen feliciteren waarbij je een browsertje nodig hebt.
En omdat jij het totaal nutteloos vindt, mag ik geen 4GB kopen?

Ga vooral zo door.
Ik zal je eens verklappen dat ik soms nog te weinig heb aan 4GB, maarja, dat zal jouw pet wel te boven gaan om dat te snappen.

Leuk dat je zoveel nieuw spul en overkill in je rig hebt, koop een taart en vier het!
Niemand lacht om dit soort domme opmerkingen hoor?

Dat wist ik dus nog niet, ik had ergens op GOT gelezen (volgens mij het Supreme Commander topic) dat het zelfs slechter liep op een quadcore.
Nouja, de verschillen zijn dus duidelijk marginaal en ik zie dat een snelgeklokte dual core nog prima kan meekomen.
Alweer een slechte zaak van je, met je gedenk. Als je iets keihard komt beweren dan moet je ook met feiten aankomen, en niet zo zielig komen doen met dat je een snellere 8800GTX hebt die je ook nog eens 10MHz hebt OC'ed

omg

Maarja, echt geweldig voor die mensen met een quadcore dat ze hier wat extra puntjes krijgen.
Ik heb alleen medelijden met ze, dat ze nu of in het verleden een quadcore hebben gekocht want de prijzen zijn al gedaald en gaan in de toekomst nog verder dalen.
Volgens mij heb ik mijn quad-core goedkoper gekocht dan jij je E6600

Dus ik kan me best voorstellen dat jij je nu behoorlijk belazerd voelt.

Sorry maar voor dat verschil met mijn 3,6 ghz wacht ik het nog even af. (Als dat er überhaupt wel is met die kloksnelheid.)
Zou ik ook doen, het is een hoop geld om overheen te komen.

Zeker als je nu ziet dat je voor minder geld een quad-core had kunnen halen.
Al met al, hoezo begin je over m'n rig?

Voel je je er soms geintimideerd door ofzo?

Klok je Q nog iets over, en je pwned een E ook nog eens. Wat voor een E niet zal opgaan, want als een applicatie
echt 4 cores zou gebruiken, dan zou je dan niet met een overclock op een E kunnen oplossen.
[
Voor 7% gewijzigd door
MensionXL op 04-08-2007 11:36
]