3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Mooi
Stond bij ons voor de winkel.. jeetje wat hebben we gelachen... het zag er echt niet uit
[ Voor 3% gewijzigd door Ankh op 02-11-2007 08:27 ]
[nerd alert]JT schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:06:
Alu kan niet tegen water? Lullig als je moet vliegen
Onbeschermde aluminium oxideerd sneller en feller dan ijzer, alleen vormt de oxide-laag een afsluitende laag, waardoor zuurstof niet meer bij het zuivere aluminium kan komen, die daarnaast ook bijzonder vast zit en hard is. Daardoor roest een staaf aluminium niet door, maar ijzer op den duur wel.
Als je een materiaal (maakt in feite niet uit welk) gaat koelen met een waterstraal, dan krimpt het op de plek waar het water raakt harder dan in omliggende gebieden, die minder gekoeld worden. Daardoor onstaat er spanning in het materiaal en kan het scheuren. Om die reden hebben veel auto's bijvoorbeeld een spatscherm achter de remschijven zitten, om deze tegen opspattend water te beschermen.
Wat betreft CO2 vs. N2O, dat heeft vooral met entropie te maken. Afgezien van het feit dat CO2 sowieso al een afvalproduct is van de verbranding van organische brandstoffen, en je dus alleen maar extra afval toe zou voegen...
Entropie is simpelweg gesteld de energie die nodig is om een verbinding te verbreken. De energie die nodig is om de 2 stikstof atomen los te krijgen van een zuurstof is veel lager dan om de 2 zuurstof atomen los te krijgen van een koolstof. Daarnaast is zuivere stikstof practisch inert (reageert slecht met zuurstof). De vrijgekomen stikstof zal heel waarschijnlijk de uitlaat verlaten als N2 (tenzij de temperatuur weer hoog genoeg wordt, dan kan stikstof weer oxides vormen). Daardoor krijg je per N2O-molecuul 1 N2-molecuul en 1 O-radicaal. Die O-radicaal reageerd erg graag met de aanwezige benzine, waardoor de ontbranding heviger verloopt, en je dus meer vermogen tot je beschikking krijgt.
[/nerd alert]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Twee van die afvoerpijpenAnkh schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:27:
toch ook even een mooie auto
[afbeelding]
Mooi
Stond bij ons voor de winkel.. jeetje wat hebben we gelachen... het zag er echt niet uit
Eigenlijk zou er voortaan ook een foto van de trotse eigenaar bij moeten
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vraag me af of dit apk waardig is zo met die uitstekende uitlaten, je zal je er maar aan branden...
[ Voor 56% gewijzigd door marccom op 02-11-2007 09:28 ]
Whoop!
OpplakuitlatenDrProctor schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:31:
wie zegt dat et zn echte uitlaten zijnMisschien heeft ie ze wel aan dat gaas vastgelast
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Apart dat al die FMICs zo mooi blijven dan ondanks de regendeepbass909 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:53:
[...]
[nerd alert]
Onbeschermde aluminium oxideerd sneller en feller dan ijzer, alleen vormt de oxide-laag een afsluitende laag, waardoor zuurstof niet meer bij het zuivere aluminium kan komen, die daarnaast ook bijzonder vast zit en hard is. Daardoor roest een staaf aluminium niet door, maar ijzer op den duur wel.
Ja ok, maar over wat voor temp verschillen hebben we het dan? Want zover als mijn kennis reikt, worden intercoolers niet zo heel warm.Als je een materiaal (maakt in feite niet uit welk) gaat koelen met een waterstraal, dan krimpt het op de plek waar het water raakt harder dan in omliggende gebieden, die minder gekoeld worden. Daardoor onstaat er spanning in het materiaal en kan het scheuren. Om die reden hebben veel auto's bijvoorbeeld een spatscherm achter de remschijven zitten, om deze tegen opspattend water te beschermen.
Dat laatste, zuurstof bij de verbranding wist ik maar de rest nog nietWat betreft CO2 vs. N2O, dat heeft vooral met entropie te maken. Afgezien van het feit dat CO2 sowieso al een afvalproduct is van de verbranding van organische brandstoffen, en je dus alleen maar extra afval toe zou voegen...
Entropie is simpelweg gesteld de energie die nodig is om een verbinding te verbreken. De energie die nodig is om de 2 stikstof atomen los te krijgen van een zuurstof is veel lager dan om de 2 zuurstof atomen los te krijgen van een koolstof. Daarnaast is zuivere stikstof practisch inert (reageert slecht met zuurstof). De vrijgekomen stikstof zal heel waarschijnlijk de uitlaat verlaten als N2 (tenzij de temperatuur weer hoog genoeg wordt, dan kan stikstof weer oxides vormen). Daardoor krijg je per N2O-molecuul 1 N2-molecuul en 1 O-radicaal. Die O-radicaal reageerd erg graag met de aanwezige benzine, waardoor de ontbranding heviger verloopt, en je dus meer vermogen tot je beschikking krijgt.
[/nerd alert]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
CO2 heeft zo'n sterke binding doordat er 2 verbindingen zijn tussen 1C en 1O. N2O heeft 1 binding tussen N en O. En voor zover ik het me goed herinner van Havo scheikunde was het maken van verbindingen hetgeen wat energie oplevert. Vandaar dat je energie erin moet stoppen om ze te verbreken. Verbranden is een lange molecuul in stukken hakken, en hem koppelen aan andere moleculen in de lucht, die in totaal meer verbindingen hebben. Toch
[/nerd alert]
Zie mijn verhaal over de oxidatie. Alles van aluminium dat onbehandeld is, zal na verloop van tijd licht grijs/wit worden door oxidatie. Wat er vaak gedaan wordt, is anodiseren, wat eigenlijk inhoud dat er kunstmatig, met behulp van stroom, een beschermend oxidatielaagje aangebracht wordt. Ze zijn dus niet gelakt, maar het is aluminium-oxide dat voor de bescherming zorgt. Bij dit proces kan er ook een kleur toegevoegd worden, wat resulteerd in rood-, blauw-, zwart-, goud-, etc geannodiceerd aluminium. Lakken is voor een warmtewisselaar niet echt bevordelijk, je creëerd dan namelijk een isoleerde laag op het metaal.JT schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:35:
[...]
Apart dat al die FMICs zo mooi blijven dan ondanks de regenZal wel gelakt zijn of een of andere coating die goed warmte geleid ofzo
[...]
Welke temperatuurverschil schadelijk is, is volledig afhankelijk van het gebruikte metaal of legering. Een taal metaal als staal kan beter tegen grote temperatuurverschillen, dan een bros metaal als gietijzer of aluminium. Motorblokken en remschijven zijn vaak een vrij complexe legering om met temperatuurverschillen overweg te kunnen. Met temperatuurverschillen bedoel ik overigens niet enkele graden celcius, maar vele 10-tallen of 100-den graden. Vergis je trouwens niet in de temperatuur die een intercooler kan krijgen als een motor flink belast wordt. Compressie van het gas is namelijk niet de enige bron die de temperatuursstijging veroorzaakt. Een turbo kan makkelijk een paar 100 graden (800 - 900 graden) worden als een motor voluit draait door de uitlaatgassen. Een deel van die hitte wordt door het metaal ook overgedragen aan de aangezogen lucht, die daardoor ook behoorlijk in temperatuur zal stijgen.Ja ok, maar over wat voor temp verschillen hebben we het dan? Want zover als mijn kennis reikt, worden intercoolers niet zo heel warm.
[...]
Dat laatste, zuurstof bij de verbranding wist ik maar de rest nog nietTnx
Elke binding levert en bepaalde hoeveelheid energie op als hij gemaakt wordt. In de ideale wereld kost het exact evenveel energie om deze verbinding te verbreken. Zuurstof is in staat om met veel andere elementen bindingen aan te gaan die veel energie opleveren, waarbij de zuurstof-waterstof verbinding het sterkst is (uit m'n hoofd), maar zuurstof-koolstof scoort ook goed. Deze bindingen leveren meer energie op, dan het kost om de binding tussen koolstofatomen of een koolstof-waterstofbinding te scheiden. Daarom levert de verbranding van koolwaterstoffen netto energie op (de hoeveelheid energie die vrijkomt bij de binding van zuurstof met waterstof en koolstof is veel hoger dan de energie die nodig is om de koolstof-koolstof of koolstof-waterstof te scheiden).MBV schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:43:
[nerd alert]
CO2 heeft zo'n sterke binding doordat er 2 verbindingen zijn tussen 1C en 1O. N2O heeft 1 binding tussen N en O. En voor zover ik het me goed herinner van Havo scheikunde was het maken van verbindingen hetgeen wat energie oplevert. Vandaar dat je energie erin moet stoppen om ze te verbreken. Verbranden is een lange molecuul in stukken hakken, en hem koppelen aan andere moleculen in de lucht, die in totaal meer verbindingen hebben. Toch
[/nerd alert]
Lachgas heeft een nog lagere bindingsenergie, en is daardoor nog makkelijker te scheiden (kijk alleen maar naar de relatief lage temperatuur waarbij het spontaan gebeurt), waardoor hoeveelheid energie die netto vrijkomt na een ontbranding, nog hoger is.
Ook de werking van explosieven is hierop gebasseerd, en het is niet geheel ontoevallig dat nitraat-verbindingen (N03- verbindingen) voor veel explosieven een belangrijke bron van energie is. Samen met een brandstof als diesel, katoen, papier, koolstof, levert dit een leuke klap op. (De bom die ooit het overheidsgebouw in Oklahoma City opblies, was een mengsel van kunstmest (nitraat-bron) en diesel, waarbij het nitraat die zuurstofleverancier voor de brandstof (diesel) was).
En nu hou ik op met m'n scheikundeboek van het VWO uit m'n hoofd te quoten
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

OOOMGGG :D:D:D:D:D
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
en die del sol, lekkere TVR wannaB met die uitlaten
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
Ik snap dat lakken niet bevorderlijk is voor de warmte afvoering, maar oxidatie leek me dat dus helemaal niet. Maar dat maakt dus niet bijzonder veel uit?deepbass909 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:03:
[...]
Zie mijn verhaal over de oxidatie. Alles van aluminium dat onbehandeld is, zal na verloop van tijd licht grijs/wit worden door oxidatie. Wat er vaak gedaan wordt, is anodiseren, wat eigenlijk inhoud dat er kunstmatig, met behulp van stroom, een beschermend oxidatielaagje aangebracht wordt. Ze zijn dus niet gelakt, maar het is aluminium-oxide dat voor de bescherming zorgt. Bij dit proces kan er ook een kleur toegevoegd worden, wat resulteerd in rood-, blauw-, zwart-, goud-, etc geannodiceerd aluminium. Lakken is voor een warmtewisselaar niet echt bevordelijk, je creëerd dan namelijk een isoleerde laag op het metaal.
Dat snap ik, maar hoe heet de lucht is zegt absoluut gezien niet zo heel veel over de temperatuur van een intercooler. Kan best zijn dat lucht 80 graden wordt (ff fictief) maar hoeveel van die warmte wordt ook daadwerkelijk afgestaan aan de intercooler? Hoe warm wordt die intercooler?[...]
Welke temperatuurverschil schadelijk is, is volledig afhankelijk van het gebruikte metaal of legering. Een taal metaal als staal kan beter tegen grote temperatuurverschillen, dan een bros metaal als gietijzer of aluminium. Motorblokken en remschijven zijn vaak een vrij complexe legering om met temperatuurverschillen overweg te kunnen. Met temperatuurverschillen bedoel ik overigens niet enkele graden celcius, maar vele 10-tallen of 100-den graden. Vergis je trouwens niet in de temperatuur die een intercooler kan krijgen als een motor flink belast wordt. Compressie van het gas is namelijk niet de enige bron die de temperatuursstijging veroorzaakt. Een turbo kan makkelijk een paar 100 graden (800 - 900 graden) worden als een motor voluit draait door de uitlaatgassen. Een deel van die hitte wordt door het metaal ook overgedragen aan de aangezogen lucht, die daardoor ook behoorlijk in temperatuur zal stijgen.
Hehe, maar wel interessant[...]
Elke binding levert en bepaalde hoeveelheid energie op als hij gemaakt wordt. In de ideale wereld kost het exact evenveel energie om deze verbinding te verbreken. Zuurstof is in staat om met veel andere elementen bindingen aan te gaan die veel energie opleveren, waarbij de zuurstof-waterstof verbinding het sterkst is (uit m'n hoofd), maar zuurstof-koolstof scoort ook goed. Deze bindingen leveren meer energie op, dan het kost om de binding tussen koolstofatomen of een koolstof-waterstofbinding te scheiden. Daarom levert de verbranding van koolwaterstoffen netto energie op (de hoeveelheid energie die vrijkomt bij de binding van zuurstof met waterstof en koolstof is veel hoger dan de energie die nodig is om de koolstof-koolstof of koolstof-waterstof te scheiden).
Lachgas heeft een nog lagere bindingsenergie, en is daardoor nog makkelijker te scheiden (kijk alleen maar naar de relatief lage temperatuur waarbij het spontaan gebeurt), waardoor hoeveelheid energie die netto vrijkomt na een ontbranding, nog hoger is.
Ook de werking van explosieven is hierop gebasseerd, en het is niet geheel ontoevallig dat nitraat-verbindingen (N03- verbindingen) voor veel explosieven een belangrijke bron van energie is. Samen met een brandstof als diesel, katoen, papier, koolstof, levert dit een leuke klap op. (De bom die ooit het overheidsgebouw in Oklahoma City opblies, was een mengsel van kunstmest (nitraat-bron) en diesel, waarbij het nitraat die zuurstofleverancier voor de brandstof (diesel) was).
En nu hou ik op met m'n scheikundeboek van het VWO uit m'n hoofd te quoten
Zonder te willen zeggen dat het superieus is, het kan wel degelijk heel goed werken. Heb wel drag Civicjes gezien met 400+pk die met zulke banden en FWD al het vermogen op de grond krijgt. En dan heb je mooi het voordeel van minder vermogensverlies van de aandrijving tov RWD.
[ Voor 5% gewijzigd door JT op 04-11-2007 22:37 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ja maar nu heeft ie de allersnelste FWD auto van heel (blaat)!
Mijn god dat ziet er niet uit, dat iemand ook gewoon de moeite gaat nemen om een voorwielaangedreven dragster te bouwen
Enne nogiets, draaicirkel?
[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 04-11-2007 22:42 ]
die skoda volgens mij zijn dat van die Renault Magnum (vrachtwagen) lampen
vind 'm wel vet! iig geen standaard autostyle 'project'
[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 04-11-2007 22:51 ]
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
11,5s voor 1/4e mijl voor een CRX
Verder zou je eens kunnen rondkijken op Honda Tech, genoeg gasten die er mee bezig zijn. Drag is mijn ding niet en FWD is zeker niet optimaal maar ook niet compleet waardeloos. Als je een beperkt budget heb dan kan het iets zijn waar je niet onderuit komt.
[ Voor 45% gewijzigd door JT op 04-11-2007 23:00 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Ja, die vind ik lelijk.
En daar zat gewoon de neus van het huidige type op "geplakt"! Dat was zo lelijk gedaan dat je de oude neus er gewoon achter zag zitten!!!
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 04-11-2007 23:20 ]
dat klopt maar is wat anders dan vermogen van 500PK helemaal kwijt kunnenJT schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:53:
Snelle FWD dragster
11,5s voor 1/4e mijl voor een CRX
Verder zou je eens kunnen rondkijken op Honda Tech, genoeg gasten die er mee bezig zijn. Drag is mijn ding niet en FWD is zeker niet optimaal maar ook niet compleet waardeloos. Als je een beperkt budget heb dan kan het iets zijn waar je niet onderuit komt.
overigens blijft het een serieus knappe perestatie hoor, die civic gaat naar de 185 in 11.5 seconden, ter referentie een achterwiel aangedreven 530 pk 911 GT2 doet 0-200 in 11.2 seconden
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
Maar hoe dan ook, er kan meer met FWD gedaan worden dan veel mensen denken.
[ Voor 16% gewijzigd door JT op 05-11-2007 00:09 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Een fwd dragracer is gewoon sneu. In ieder geval in deze klasse, voor van die Corsa'tjes met megaveel grip en power heb ik dan wel weer respectVerwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:15:
Ja, ziet er niet uit inderdaad, maar dat is een dragracer. Vandaar de oversized voorwielen met die 'fietswieltjes' achter.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Beide beïnvloeden de warmte overdracht negatief, maar de oxidatie laag van aluminium beïnvloed dat veel minder dan welke verflaag dan ook. De oxidatie laag bedraagt hooguit enkele atomen, terwijl een verflaag al snel micrometers zijn. Daarnaast is een verflaag een kunsthars, die praktisch altijd warmte isolerend werkt.JT schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:36:
[...]
Ik snap dat lakken niet bevorderlijk is voor de warmte afvoering, maar oxidatie leek me dat dus helemaal niet. Maar dat maakt dus niet bijzonder veel uit?
[...]
Ik zou je daar verder niks over kunnen zeggen, daarvoor is mijn kennis over intercoolers te beperkt. Maar het zou me niks verbazen als een dergelijk apparaat makkelijk boven de 100 graden Celsius uitkomt bij zware belasting. Compressie van gas veroorzaakt namelijk veel warmte, samen met warmte overdracht uit een turbo (een compressor heeft van het laatste veel minder last). Ik zou het uit kunnen rekenen wat de warmte productie is om van 1 naar 1.3 bar te komen, maar daarvoor heb ik sowieso boeken nodig die inmiddels ingepakt in m'n nieuwe huis staan te wachten op een boekenkast.Dat snap ik, maar hoe heet de lucht is zegt absoluut gezien niet zo heel veel over de temperatuur van een intercooler. Kan best zijn dat lucht 80 graden wordt (ff fictief) maar hoeveel van die warmte wordt ook daadwerkelijk afgestaan aan de intercooler? Hoe warm wordt die intercooler?
[...]
Welk voordeel van vermogensverlies bedoel je? Een lineair opgebouwde aandrijving zoals een RWD die heeft, heeft een lager verlies dan de opgevouwen aandrijving van een FWD. Daarnaast krijgen aangedreven achterwielen door de massa verplaatsing meer vermogen op de weg, dan een FWD wagen...Hehe, maar wel interessantTnx voor de uitwijding.
[...]
Zonder te willen zeggen dat het superieus is, het kan wel degelijk heel goed werken. Heb wel drag Civicjes gezien met 400+pk die met zulke banden en FWD al het vermogen op de grond krijgt. En dan heb je mooi het voordeel van minder vermogensverlies van de aandrijving tov RWD.
Het enige voordeel wat ik eigenlijk zou kunnen bedenken, is dat z'n rechte lijn stabiliteit groter is, omdat de auto getrokken wordt, ipv geduwd...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Of is het FWD en heeft die alleen dikke voorwielen, dat kan ik niet goed zien door de schaduw
Misschien is die 10.4 van 0-100 km/h
Alleen achter van die kleine dingen.dude88 schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:34:
Ligt het aan mij of heeft die maar dunne wieltjes?
Of is het FWD en heeft die alleen dikke voorwielen, dat kan ik niet goed zien door de schaduw
Misschien is die 10.4 van 0-100 km/h
Zelfde als dat RWD dragster achter 1meter brede slicks heeft liggen en voor een paar van die skelterwieletjes
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Foto is klikbaar hoordude88 schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:34:
Ligt het aan mij of heeft die maar dunne wieltjes?
Of is het FWD en heeft die alleen dikke voorwielen, dat kan ik niet goed zien door de schaduw
Misschien is die 10.4 van 0-100 km/h
Ding weegt 2250lbs (1020kg), en volgens de performance calcs die je op internet kan vinden zou dat ding dan dik boven de 700pk moeten zitten.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 01:20:
10.4 met 350 pk? Of dat ding weegt totaal niks, of het was de 8e mijl.
Kan op die site ook nergens vinden dat hij 350pk zou hebben?
persoonlijk vind ik de R8 helemaal niet mooi, een TT is veel meer in proportie, dus zonde om dan zo'n kit erop te gooien.. hoewel een aantal dingen (achterkant) van die kit best ok zijn..KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:16:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7585
moest gelijk aan dit topic denken
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En deze zin...
"€ 2000 HEB IK ALLEN EERST DE AUTO GEKOCHT EN TOEN ,JA IKN HEB ECHT IETS HEEL SPECIAAL GEMAAKT WAT ECHT ECHT NIEMAND IN HEEL DE WERLD HEEFT: DUS APAART
ROND DE € 8500 HEB IK UITGEGEVEN AAN REPARATIE ONDERDELEN EN SPUITEN EN AUTO TECHNISCH IS 100% "
Wat zegt hij nou eigenlijk? Dat de auto ooit voor €2000 gekocht is, uniek verbouwd, en daarbij voor €8500 heeft uitgegeven?
Op zich is hij nog niet helemaal fout, maar best geslaagd, alleen die kofferbak klopt niet... en de lijn van voorschermen naar achter is niet helemaal je van het...
Maar die 635 csi is toch wel ok?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
LICHT MET VELGEN MET NIEUWE BANDEN
velgen met licht? soort van dub pimpstars of?
ECHT MOOIE EN GOEJE AUTO
lijkt wel def rymz met zijn de goeiste
GEEN DOMEW BIDINGEN
loop je advertentie op zn minst 1x na op spel en tik fouten voordat je op het knopje drukt...komop...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En opzich, die 3 serie is wel fout kwa design, maar kwa afwerking ziet het er op het 1e gezicht puik uit. Mooi gedaan, dat zeker!
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Verwijderd
Het is niet opvallend dat de plastic strip op de zijkant "opeens" stopt?-tom-562 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:46:
Die 6 serie is een mooie bak, niks fouts aan!
En opzich, die 3 serie is wel fout kwa design, maar kwa afwerking ziet het er op het 1e gezicht puik uit. Mooi gedaan, dat zeker!
Zelf vind ik het nogal bizar om twee generaties drie-series met een Bangle vijf-serie te mengen...
(En voor 2000 euro heeft hij een E36 318 coupe gekocht? In hoeveel stukken dan?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
I'm not weird, I'm a limited edition
Hoe bedoel je dat laatste? Die koop je makkelijk voor dat geld namelijk.tazzman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:25:
Niet alleen dat maar als ik het zo op de foto bekijk sluit de zooi voor geen meter aan.
(En voor 2000 euro heeft hij een E36 318 coupe gekocht? In hoeveel stukken dan?)
http://auto.marktplaats.n...-opties.html?return=&df=1
[ Voor 35% gewijzigd door TheGhost op 08-11-2007 13:49 ]
I'm not weird, I'm a limited edition
Zullen we maar zeggen dat het dan wel 1 van de goedkopere E36 318 coupe's zijn.Stoffel schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:39:
[...]
Hoe bedoel je dat laatste? Die koop je makkelijk voor dat geld namelijk.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Mwa, die tigra is wel fout opzich, maar niet extreem fout/lelijk slecht afgewerkt. Als je een meisje bent en kapster is het wel een leuke auto toch
Die honda daarintegen.... Gatervdamme
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier



Dit is een geweldige honda CRX. Waarvan de moterkap is opengezaagd met iets wat lijkt op een decoupeerzaag( zitten veel ribbels aan en is niet recht) Ook word de ruimte die tussen de kap en het uitgezaagde opgengehouden door een simpel houtje


Dit is zoals de meesten al zien een Fiat punto die al een jaar rondrijdt met deze setup
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Er stond daarvoor wel altijd een foeilelijke ROZE Punto met idd dat groot op de voorruit
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
foto's komen van een brakke phone, zo staat ie er al een tijdje bij


[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 08-11-2007 20:35 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Verwijderd
Of spaar gewoon voor een echte auto.
Verwijderd
Ik snap wat je bedoelt, maar vaak moet dat plastic enzo nog uitwerken, als je het gelijk spuit kan de lak gaan scheuren.-tom-562 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:07:
Dat snap ik niet van mensen. Dat ze zulke bumpers kopen, ók, maar maak zo'n set dan eerst compleet (voorbumper, sideskirts en achterbumper), spuit het dan, en monteer het dán pas!
Verwijderd
Dat heeft een stock-bumper toch ook niet? lijkt me sterk dat ze vanuit de fabriek 100km rondrijden om de bumpers te laten uitwerken..Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:15:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar vaak moet dat plastic enzo nog uitwerken, als je het gelijk spuit kan de lak gaan scheuren.
Heb ik idd ook wel vaker gehoordVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:15:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar vaak moet dat plastic enzo nog uitwerken, als je het gelijk spuit kan de lak gaan scheuren.
Maar doe dan wel de hele set.
Belangrijkste punt vind ik dat de set er naar mijn mening niet uit ziet
Overigens met het verlagen nog beginnen, want hij kan zo natuurlijk drempels nog over en dat kan natuurlijk niet
Stel je voor dat je hard over een drempel kan zonder onderdelen te verliezen
Verwijderd
Dat klopt idd, en vaak is die autostyle troep edg zo slap, dat tja.....Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:25:
Stock bumpers passen tenminste precies. Aftermarket meuk vaak nét niet.
Whoop!
Verwijderd
*empty*
Verwijderd
Volgensmij zijn het wieldoppenFiXeR.nl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:47:
Heeft die lexus nou grilplaten als velgen?
En anders is het een heel erge studentengrap
[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 09-11-2007 19:18 ]
Verwijderd
Bentley-logo's op de velgen .. ja stoer.marccom schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:06:
Op de spiegels na is die Golf hierboven nog best goed te doen

Maar de B van Bentley kan ook wel ja bij nader inzien
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
klopt, die smart was laatst bij 5th gear... de motor van de smart zit er nog in, maar puur om de accu op te laden voor de lampenVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:42:
Die golf is op de kleuren na niet eens zo heel erg. En dat Smartje met die dikke wielen is volgens mij op het onderstel van een Unimog. Best humor.
<edit> misschien is dit ook wel een andere die in 5th gear had ook opwindsleutels op de plek waar oorspronkelijk de wielen zaten..
[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 09-11-2007 20:08 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja inderdaad, nu ik goed kijk zie ik het. Dan is het kansloos jaVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:04:
Het is duidelijk die van Bentley. Ronder en met schreef.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/v/CrAKZkKENxM]
Meer foto's!


^^ lol
Ik heb een hekel aan Golfjes maar ik kan de combo cremewit en zwart op zich wel waarderen.
Maarja ik vind bruin dan ook wel een geschikte kleur voor een auto en zo


Waarom
- luchthappers op je 1.6
(geplakt
) - Booskijkers op je richtingaanwijzers
(ok het is tape maar goed het gaat om het idee)
- Moet ik verder gaan?
[ Voor 14% gewijzigd door 3p0x op 10-11-2007 13:50 ]
Nu nog M3 look spiegels, "Street Dreams" op de zonneband, verlichte ruitensproeierkapjes en een strijkplank achterop en hij is klaar.
Of is het geen under construction showcar?
Whoop!
....roof....scoop...3p0x schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:08:
Ik kwam ook een hele vette vectra tegen op het vectraforum![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom
- luchthappers op je 1.6
(geplakt
)
- Booskijkers op je richtingaanwijzers
(ok het is tape maar goed het gaat om het idee)
- Moet ik verder gaan?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Langzamer bedoel jeVerwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:52:
Die gaat zeker echt 10 km p/u harder met al die tupperware....![]()
Die ruitenwissers zijn wel het ergste hoor
p.s. zijn dat geen orginele wieldoppen?
Dit komt nooit goed, hij is al begonnen met een foute auto
.
.
.
.
.
.
.
Mits je auto zwart is
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Wil je dat even aan Piet uitleggen?-tom-562 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:30:
Echt, hoodscoops kan echt niet!

of als je dat niet opvallend genoeg vind, deze jongen
[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 10-11-2007 12:10 ]
Verwijderd
Escort Cosworth, Clio Williams, Impreza WRX/STi, etc. Tuurlijk kan het wel, en soms moet het zelfs-tom-562 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:30:
Echt, hoodscoops kan echt niet!
Ik bedoel meer op een standaard auto, ik wilde er eigenlijk nog bij zetten met uitzondering van Impreza's e.d., die hebben het gewoon nodig voor de intercooler. Maar ik dacht dat iedereen dat wel begreepVerwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:19:
[...]
Escort Cosworth, Clio Williams, Impreza WRX/STi, etc. Tuurlijk kan het wel, en soms moet het zelfs
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Daar ken ik er nog van:



Zijn overigens originele Bentley velgen, dus dat heeft hem nog een godsvermogen gekost ook
Het is trouwens een TDI met R32 voorbumper.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Maar goed, die kleur is smaak, en kan ik me wel voorstellen dat iemand dat mooi vind. De motorkap valt in die andere categorie, waarvan ik vind dat niemand dat mooi kan vinden
die heeft alleen een roofscoop geen hood(motorkap) scoop hoor...MBV schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:09:
[...]
Wil je dat even aan Piet uitleggen?
[afbeelding]
en beide zijn idd fout tenzij het een rallye auto met turbointercooler is...
(of de subaru forester turbo die ook standaard een hoodscoop is, maar een roofscoop daarop is ook fout)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit topic is gesloten.
![]()
[html][norml][/norml][/html]



