Toon posts:

Waterkoeling welke onderdelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben beginnend met waterkoeling en nu had ik een paar vraagjes. Ik zal even kort de situatie in me pc uitleggen misschien dat het dan wat duidelijk word ;):

1. Intel Core 2 Duo E6600 2.4, 1066 MHz
2. Asus Moederbord P5N32-E SLI, Socket 775
3. Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz
4. Club3D VGA GeForce 8800GTX 768 MB. PCI Express. CGNX-X8868
5. 2x Samsung SpinPoint T166 500 GB. 7200 Rpm. 16 MB. S-ATA II/300

Nu wil ik er een Thermaltake Bigwater 745 in zetten en wil ik daarmee de CPU, Videokaart, North & South-Bridge, werkgeheugen en harde schijven mee koelen. Ik weet dat je gewoon op het moederbord de heatpipes en alles ervan af kunt halen enzo.

Maar nu is mijn vraag welke 'coolblocks' passen er op mijn moederbord voor de Nort & South-Bridge? (eentje voor de CPU zit al bij de set)
En welke op mijn GeForce 8800 GTX?

Ik heb al op verschillende site's gekeken maar ik kom er echt niet uit :/

MvG,

Sjoerd

Edit:

Even een afbeelding gezocht voor het moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmegastore.nl/catalog/images/P5N32E.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 00:48 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
Als je al die componenten wil opnemen in je water cirquit, krijg je ongelovelijk veel warmte wat moet afgevoerd worden. En men vind meestal dat ThermalTake spul niet al te best, het is misschien voldoende voor uitsluitend je CPU en videokaart. Maar voor al die componenten die jij wilt koelen is het snel te weinig.

Ik kan je aanraden om alleen je CPU, NB en videokaart te koelen (die 8800GTX is al een behoorlijke heethoofd) de SB heeft vrijwel geen aktieve koeling nodig, en hardeschijven dumpen onnodig veel warmte in je water waardoor je CPU alleen maar minder gekoeld wordt.

Om teleurstellingen te voorkomen zal ik geen Thermaltake nemen en al helemaal niet elk component gaan waterkoelen (zeker niet als beginner)

Voor je CPU kun je het beste een D-Tek FuZion blok nemen of een Swifttech GTX.
Voor de NB volstaat vrijwel elk chipset blokje, welke je maar leuk vind (niet teveel flowkill) je kan dan EK Wave nemen of een Innovatek blok.
En voor de 8800GTX een FullCover solution van DangerDenn of ook een EK Wave.

Neem hiervoor een krachtige pomp zoals een Liang DDC ultra samen met een Thermochill radiator.

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/2267_0.jpg of Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/2216_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/2349_0.jpg of Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/gom30grotgr1_250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/2059_0.jpg of Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/2170_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/466_0.jpg en Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/1765_0.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/1749_0.jpg of Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/1748_0.jpg
(triple of dual)

Dit kost wel wat meer dan dat ThermalTake setje maar het is ook 10x beter
Zoek er nog juiste fittingen bij die je wenst te hebben 10x8mm slang of 1/2" en een paar meter geschikte slang.

www.aquatuning.de

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik nu bijv alleen de CPU en een http://thermaltake.com/pr...ade/cl-w0102/cl-w0102.asp ertussen zet? Heb ik dan genoeg aan de 735?

Heb je misschien nog wat links van andere watercooling sets (die ik ook in NL kan bestellen? ;)

• Bulls
Bij www.freezinghardware.nl en www.bg-computers.com heb je ook wel aardig wat leuk waterkoel spul.
Alleen helaas niet de High-End CPU blokken.

Geheugen hoeft niet echt gekoeld te worden als je ze niet teveel verhoogd in voltage, daarbij is die 800 MHz ook wel voldoende voor 400 MHz voor de E6600.

Ik zal je echt aanraden om uitsluitend de CPU, NB en Videokaart te koelen. (airflow moet je zowizo hebben in je kast en daar hebben de overige componenten genoeg aan)

Nou moet ik wel zeggen dat je gewoon moet doen wat je leuk lijkt, ik kan je alleen advies geven wat je ermee doet moet je zelf weten.

edit:
Thermal take gebruikt wel een andere slangmaat dan wat bij andere producten gangbaar is dus daar moet je wel rekening mee houden mocht je hem toch nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 23-07-2007 01:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:24:
Stel dat ik nu bijv alleen de CPU en een http://thermaltake.com/pr...ade/cl-w0102/cl-w0102.asp ertussen zet? Heb ik dan genoeg aan de 735?

Heb je misschien nog wat links van andere watercooling sets (die ik ook in NL kan bestellen? ;)
1 Advies: Koop geen themaltake... Echt niet... Lees eerst maar het ervaringen topic door ;)
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 07:09:
[...]

1 Advies: Koop geen themaltake... Echt niet... Lees eerst maar het ervaringen topic door ;)
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes
nou sorry hoor ik heb hier 2 x een thermaltake staan met 2 x 12mm fan voor in de kast, de radiateur daar achter en die houden mijn quad en mijn c2d xtreme op een heerlijke 32 graden idle en max 50 ( de xtreme op 44) graden stressed. Ben dik en dik tevreden daarover.

Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/c2dwc/c2dwc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/c2dwc/c2dwc005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/c2dwc/c2dwc006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/c2dwc/c2dwc007.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 07:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, misschien toch eens kijken naar iets anders dan thermaltake ja. Maar welk setje bevelen jullie dan aan? Stel dat ik hem alleen voor de CPU gebruik? (want ik heb wel gelezen dat die Bigwater 735 niet alles kan coolen.

Laat eens wat setjes zien ;)

Edit:

Ik kan toch niet alleen mijn notrhbridge coolen ofwel? Want ik moet als ik die heatpipes van het moederbord eraf haal toch alles eraf halen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 09:58 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:54:
Hmm, misschien toch eens kijken naar iets anders dan thermaltake ja. Maar welk setje bevelen jullie dan aan? Stel dat ik hem alleen voor de CPU gebruik? (want ik heb wel gelezen dat die Bigwater 735 niet alles kan coolen.

Laat eens wat setjes zien ;)
Doe zelf eens wat. Dit is je vriend. We zijn hier geen opzoek-helpdesk ;)

Verwijderd

Dr is ook een thermaltake topic, ga daar maar verder zoeken...
Thermaltake help ik je iig niet mee verder...

Verwijderd

Topicstarter
Om nu als beginnend waterkoeler zo'n set te halen die jij hebt Ramius23 is wat overdreven denk ik ;)

Ik denk dat ik toch gewoon ga voor de 735 van Thermaltake :) En dan alleen de CPU en videokaart ermee koel. Het is mijn 1e waterkoeling systeem dus denk ik dat ik met de 735 een goede begin stap maak.

Graag nog even jullie mening over de Bigwater 735 en daarmee de E6600 gekoeld en de Club3D VGA GeForce 8800GTX 768 MB. Dat moet dat setje toch wel lukken ofniet?

Tot nu toe al bedankt voor de hulp en adviezen... :)

Verwijderd

Hoeft natuurlijk niet perse duur te zijn...
Geef je alleen de tip mee dat je beter losse onderdelen kunt kopen.
Kwalitatief veel beter IMHO...

BV cooltek radiator is veel beter dan een thermaltake geval...

Als je voor thermaltake gaat kun je denk beter hier verder: [WC] ThermalTake BigWater

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:25

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:26:
Hoeft natuurlijk niet perse duur te zijn...
Geef je alleen de tip mee dat je beter losse onderdelen kunt kopen.
Kwalitatief veel beter IMHO...

BV cooltek radiator is veel beter dan een thermaltake geval...

Als je voor thermaltake gaat kun je denk beter hier verder: [WC] ThermalTake BigWater
maar dan de duidelijke vraag of het wel noodzakelijk is om veel geld uit te geven voor een boel losse onderdelen als een TTkit ook voldoende kan koelen. Ik bedoel, het doel van zo'n waterkoeling is om de boel koeler en geruislozer te houden dan met een luchtkoeling. Met mijn TT kitje lukt dat t.o. stock uitstekend en heb ik mijn doel berijkt voor een fractie van de centen. En daarbij komt dat dure dingen ook kunnen lekken. Dat risico loop je nu eenmaal als je water in je pc stopt. Heel simpel.

misschien toch iets te persoonlijk, maar ik houd niet zo van TTgebash. Zeker voor een beginnend waterkoeler zal de TT oplossing al voldoende resultaat geven. Mocht je het wat professioneler enzo willen kun je altijd nog onderdelen in je waterkoeling vervangen voor 3rd party aftermarket apparatuur (wel letten op slangmaten e.d.)

Groet, Maarten.

ps. alles koelen met zo'n TT setje... beetje niet te doen. cpu, NB en GFX gaan uitstekend, naar mijn inschatting. En je moet wel nagaan dat bij elk onderdeel wat je extra wilt koelen, er ook 2 slangen bijkomen, en dat het TT fannetje / pomp het misschien niet meer trekt. Ik zou zeggen, begin klein en bouw uit naar mate je wat meer kennis en vooral ervaring met die dingen hebt.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt maarten ik dacht ook dat ik met de TT set als beginner wel iets normaals in handen had :).

Ik denk dat ik de CPU en Videokaart koel met een van de 3 sets van thermaltake en gewoon zo'n klein fannetje op de NB zet zoals je heel vaak ziet :)

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:00:
Ja klopt maarten ik dacht ook dat ik met de TT set als beginner wel iets normaals in handen had :).

Ik denk dat ik de CPU en Videokaart koel met een van de 3 sets van thermaltake en gewoon zo'n klein fannetje op de NB zet zoals je heel vaak ziet :)
uitstekend, mocht dat allemaal nog niet genoeg zijn, kun je altijd uitbreiden. En begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen überTT fanboy, en die dure losse onderdelen presteren altijd beter, maar het is gewoon voor een beginnend WC-er niet nodig om überl33tstuff aan te schaffen, als een goedkopere, maar niet persé minder presterend setje ook kan voldoen.

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 23-07-2007 14:25 ]

-_-

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 07:46:
[...]

nou sorry hoor ik heb hier 2 x een thermaltake staan met 2 x 12mm fan voor in de kast, de radiateur daar achter en die houden mijn quad en mijn c2d xtreme op een heerlijke 32 graden idle en max 50 ( de xtreme op 44) graden stressed. Ben dik en dik tevreden daarover.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch nog ff :P

Het is idd mis prima geschik voor alleen je cpu.
Daar kun je een 8800 bij doen zoals de The General12 wil doen.
Maar je moet heel goed beseffen dat zon ding veel meer warmte afgeeft dan een cpu...
Een GPU van een 8800 is veel groter dan een CPU. Een 8800 GPU heeft ook veel meer transistoren en geeft daardoor veel meer warmte af.
En dat kan wel gekoeld worden met zon 2x120mm rad van TT, alleen verwacht dan echt geen super temperaturen...

Het is niet dat ik die TT loop te bashen, heb er alleen een hoop mensen toch terug op zien komen en vervolgens zelf een set samen stelden.
Vooral als ze meerdere componenten wilden koelen...

Zelf heb ik gewoon top spul samen gesteld en daar ben ik nu heel erg tevreden over...
Baal er achteraf van dat ik eerst toch wat minder spul heb gekocht en toen pas het grote waterkoelings topic echt ben gaan raadplegen...

Verwijderd

Topicstarter
Dus misschien de videokaart maar niet met waterkoeling koelen? (Alleen de CPU dus?)

• Bulls
de videokaart maakt over het algemeen meer lawaai als een CPU lucktkoeler. Dus moet je even bekijken wat je doel is. stilte, koelte, overklok...

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:32:
[...]

Toch nog ff :P

Het is idd mis prima geschik voor alleen je cpu.
Daar kun je een 8800 bij doen zoals de The General12 wil doen.
Maar je moet heel goed beseffen dat zon ding veel meer warmte afgeeft dan een cpu...
Een GPU van een 8800 is veel groter dan een CPU. Een 8800 GPU heeft ook veel meer transistoren en geeft daardoor veel meer warmte af.
En dat kan wel gekoeld worden met zon 2x120mm rad van TT, alleen verwacht dan echt geen super temperaturen...

Het is niet dat ik die TT loop te bashen, heb er alleen een hoop mensen toch terug op zien komen en vervolgens zelf een set samen stelden.
Vooral als ze meerdere componenten wilden koelen...

Zelf heb ik gewoon top spul samen gesteld en daar ben ik nu heel erg tevreden over...
Baal er achteraf van dat ik eerst toch wat minder spul heb gekocht en toen pas het grote waterkoelings topic echt ben gaan raadplegen...
Voor een groot deel ben ik het met je eens, maar als je zo'n dual rad TT setje aanschaft kun je daar best je vidkaart en cpu mee koel houden. Niet onder het vriespunt van stikstof, maar in bijna alle gevallen nog beter daneen luchtkoeling. Daarnaast wordt, niet te vergeten, de temperatuur in je kast ook een stuk minder warm omdat een groot deel van de hitte via het water naar buiten gaat waardoor de lucht in de kast relatief koel blijft.

In mijn geval (ik heb ongeveer dezelfde hardware, een Asus variant van de 8800 gtx, en een 650i chipset ipv een 680i) is het bij nader inzien misschien verstandiger om je cpu icm je northbridge te koelen. Je cpu is heel gemakkelijk ver over te klokken, zeker met een waterkoeling d'rop, een 8800GTX is minder makkelijk ver over te klokken, en over het algemeen is die fan stil en goed. Je northbridge heeft geen fan, en zonder airflow (tja waterkoeling...) zul je daar toch een fan op moeten richten, of een actief koelblok halen voor je northbridge, want die dingen worden heet zonder stroompje koude lucht. Daarom pas ik bij deze mijn advies aan.

over je videokaart, er zwerft hier ergens een topicje rond over hoe je je 8800 gtx beter kunt koelen met de stockkoeler door er nieuw pasta op te doen, moet je maar ff zoeken, dat zal in ieder geval helpen.

Ben je van plan om later nog meer met water te spelen, dan moet ik meegaan met het advies van de gequote.

hopelijk hebben we je niet al te confused gemaakt over de mogelijkheden. Kijk eens wat binnen het budget past, en of je verder wilt gaan dan het simpele werk.

Groet, Maarten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan doe ik de CPU en de Northbridge waterkoeling en dat met die koelpasta voor de 8800 GTX.

Maar als ik op de northbridge een waterblokje wil zetten moetten dan niet al die heatpipes eraf? (inclusief die van de southbridge)

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:15:
Ok dan doe ik de CPU en de Northbridge waterkoeling en dat met die koelpasta voor de 8800 GTX.

Maar als ik op de northbridge een waterblokje wil zetten moetten dan niet al die heatpipes eraf? (inclusief die van de southbridge)
als je goed kijkt, moet alles van de northbridge af. Het blok, de pipe en de heatspreader. De southbridge + pipe + spreader kan misschien blijven zitten (ligt eraan hoe groot het blok uitvalt). En wat betreft die koelpastamod voor je 8800GTX moet je maar ff goed zoeken naar de handleiding.

succes, Maarten.

-_-

• Bulls
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:15:
[..]

Om deze reden had ik een Gigabyte P35 DS3R gehaald, deze heeft helemaal geen heatpipes en andere onzin, zo kon ik gewoon de NB blok eraf halen om een waterblokje te monteren.

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:32:
[...]

als je goed kijkt, moet alles van de northbridge af. Het blok, de pipe en de heatspreader. De southbridge + pipe + spreader kan misschien blijven zitten (ligt eraan hoe groot het blok uitvalt). En wat betreft die koelpastamod voor je 8800GTX moet je maar ff goed zoeken naar de handleiding.

succes, Maarten.
Ok, dan haal ik het blok op de northbridgen de pipe en de heatspreader eraf ;) Die van de soutbridge kan wel blijven zitten denk ik aangezien dat northbridge blokje van Thermaltake niet groot is :) (kijk maar http://www.4u-web.nl/shop...altakeAquaNorthbridge.jpg.

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:49:
[...]

Ok, dan haal ik het blok op de northbridgen de pipe en de heatspreader eraf ;) Die van de soutbridge kan wel blijven zitten denk ik aangezien dat northbridge blokje van Thermaltake niet groot is :) (kijk maar http://www.4u-web.nl/shop...altakeAquaNorthbridge.jpg.
tja, dat blokje is lekker klein... anyway, niet vergeten toch een beetje airflow in je kast te houden. Er zijn meer onderdelen op je moederbord dat warm kan worden, behalve je northbridge, southbridge en je processor. Je kunt dan wel alles gaan waterkoelen, maar een beetje flow is echt noodzaak.

succes, Maarten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ik. Ik heb een Thermaltake Armor High Tower en heb fans voor de inlet voorin en bovenin voor de outlet ;). Ik heb besloten een Thermaltake Bigwater 745 te halen en dan het bijgeleverde CPU block te gebruiken en de aparte http://www.4u-web.nl/shop...altakeAquaNorthbridge.jpg erbij tehalen voor de northbridge en dan de 1x 120mm radiator buiten aan de achterkant van de pc te plaatsen (dus ook de fan om te draaien in de radiator.) Als die aan de buitenkant zit dan zet ik er binnen aan de achterkant (waar aan de buitenkant dus de radiator zit) nog een fan tegenaan. Zo word de warmere lucht van binnen door de radiator naar buiten geblazen. Dan is er voor inlet en bovenin en achterin de case outlet. Dan lijkt me de Airflow wel in orde :)

Die 2x 120mm fans zet ik gewoon los neer of maak ze bovenop me case als daar plaats voor is :)

Bedankt voor alle hulp :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 18:00 ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

denk je eraan dat je extra kabels en klemmen nodig hebt?

kabels? hoor mij dan ik bedoel natuurlijk slangen

[ Voor 32% gewijzigd door Zygivt op 23-07-2007 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah, je krijgt er standaard 4 meter bij. En aangezien ik de Aquabay (met die waterindicatie) erbij haal. Daar zit namelijk ook nog slang en alles in. Dus dat ga ik wel redden maar ik meet morgen ff alles een beetje uit en kijk dan hoeveel ik nodig heb. Aangezien slang toch niks kost ;)

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:10:
Jah, je krijgt er standaard 4 meter bij. En aangezien ik de Aquabay (met die waterindicatie) erbij haal. Daar zit namelijk ook nog slang en alles in. Dus dat ga ik wel redden maar ik meet morgen ff alles een beetje uit en kijk dan hoeveel ik nodig heb. Aangezien slang toch niks kost ;)
aan 4 heb je ruim genoeg tenzij je er een speciale attractie van wilt maken ? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht aan een achtbaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:51:
Ja weet ik. Ik heb een Thermaltake Armor High Tower en heb fans voor de inlet voorin en bovenin voor de outlet ;). Ik heb besloten een Thermaltake Bigwater 745 te halen en dan het bijgeleverde CPU block te gebruiken en de aparte http://www.4u-web.nl/shop...altakeAquaNorthbridge.jpg erbij tehalen voor de northbridge en dan de 1x 120mm radiator buiten aan de achterkant van de pc te plaatsen (dus ook de fan om te draaien in de radiator.) Als die aan de buitenkant zit dan zet ik er binnen aan de achterkant (waar aan de buitenkant dus de radiator zit) nog een fan tegenaan. Zo word de warmere lucht van binnen door de radiator naar buiten geblazen. Dan is er voor inlet en bovenin en achterin de case outlet. Dan lijkt me de Airflow wel in orde :)

Die 2x 120mm fans zet ik gewoon los neer of maak ze bovenop me case als daar plaats voor is :)

Bedankt voor alle hulp :)
Maar dit wat ik hierboven uitleg me die radiator buiten en dan binnen ook nog een fan ertegen aan werkt goed?

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ik zou kast fan rad doen (van binnen naar buiten) als het kan. Maar kast rad fan kom je vaker tegen

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil dan precies? Want als ik hem aan de buitenkant zet zit er een ventilator in de case voor de lucht door de radiator te plaatsen en de ventilator op de radiator zelf haalt de lucht snel weer weg.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb overal veel gelezen en een vriend gesproken. Hij zegt dat ik beter nog even op vooral duitse site's kan kijken (die ik hier al heb zien staan die ook in NL leveren) en dan zelf een waterkoeling systeem samenstellen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:58:
Ok, ik heb overal veel gelezen en een vriend gesproken. Hij zegt dat ik beter nog even op vooral duitse site's kan kijken (die ik hier al heb zien staan die ook in NL leveren) en dan zelf een waterkoeling systeem samenstellen :)
Zucht... |:( Eindelijk...

• Bulls
me thought exactly :>

• M2M

M2M

medicijnman

gefeliciteerd.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me komende weken eens daarin verdiepen en dan zal ik dan wel eens mijn zelf samengestelde setje posten :)

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:27:
Ik zal me komende weken eens daarin verdiepen en dan zal ik dan wel eens mijn zelf samengestelde setje posten :)
Als je een gelimiteerd budget hebt kunnen we je waarschijnlijk wel alvast wat pointers geven..

Kepi_nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik zo'n 250 euro kan besteden straks. Maar ik wil waterkoeling er pas over 2 maandjes inzetten dus ik heb nog tijd :) Maar houd maar iets van 250 euro aan :)

Verwijderd

Dan ga je maar eerst dit doorlezen: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

Verwijderd

Topicstarter
Btw: Ik was ff naar je casemod aan het kijken welke onderdelen heb jij erzoal inzitten? (Tank, Pomp, Cpu, NB en Vga block?

Super gave casemod :)

Verwijderd

Je kan altijd eens kijken naar een setje van Innovatek, zoals je bijvoorbeeld hier kan vinden ... en dan hou je nog een euro over ;)

Dit is echt een reuze setje voor z'n prijs. De HPPS Plus 12v pomp is een echte aanrader, de Innovatek rad is zeker even goed als de meeste andere en het CPU-blokje mag er ook best wezen ... kortom ... TOP voor die prijs

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik zal eens rondkijken voor dingen van Innovatek. Want ik wil eigenlijk 3x120 mm rad, een cpu block, NB block, SB block en VGA block. Dus als ik alles van bijv innovatek pak weet ik wel zeker dat alles ook past :)

Dat lukt dat setje wel hé? Om Cpu, VGA, NB en SB te koelen?

• Bulls
De SB hoef je niet te waterkoelen die heeft genoeg aan een beetje airflow, verder onbelangrijk voor overclock.

Verwijderd

Ik zou dan voor een cooltek gaan...
Zijn uitstekende rads, voor een zeer scherpe prijs!
Een eheimstation is opzich ook wel aardig, prima pomp en erg stil!
Prijs techisch gezien ook erg gunstig, want dan heb je reservoir+rad in een...

Dan zou je zelf moeten kiezen wat je voor budget overhoud voor blokken...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal eens gaan kijken voor Cooltek aangezien ik daar veel positiefs over hoor :)
Pagina: 1