Toon posts:

Vista - Langzaam na bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een bios update gedaan van mijn moederbord (MSI P4M900M2-L). Dit heb ik gedaan via de site van MSI van versie 5.0 naar 5.2. Dit was nodig omdat de drivers in vista werden vergeten na het uitzetten van de pc. Maar met het nieuwe bios heb ik twee nieuwe problemen:

1. Vista Areo word niet meer weergeven. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn moederbord alleen voor Vista Basic is gecertificeerd, maar bij bios 5.0 werkte dit nog wel. (Geen groot probleem, maar zou graag willen dat het wel werkte)

2. Maar het grootste probleem is dat Vista nu erg traag is bij verschillende dingen:
- Windows vista logo bij het opstarten hapert (het geluid en het beeld)
- Fade-in van het inlogscherm hapert
- Minimaliseren en Maximaliseren gaat heel langzaam
- Alle onspanning spelletjes happeren heel erg (het geluid en het beeld)
- Flash animaties/games haperen heel erg (1 fps ofzo)
- Films en muziek haperen heel erg (1 seconde muziek duur ongeveer 5 seconden)
Ook de tijd loopt heel snel achter na een uur loop ie al een half uur achter en bij het downloaden geeft ie aan dat ik met 8 megabyte per seconde download terwijl mijn maximum 500 kilobyte per seconde is.

Ik heb dit probleem gevonden in de volgende topics: (Topic 1, Topic 2)
In topic 1 word dit wel opgelost, maar de functie HPET is in mijn bios niet te vinden. Zoals je in topic 1 kunt lezen is het dus duidelijk een probleem met tijd.

Heb nu XP weer geinstalleerd, maar wil eigenlijk weer terug naar Vista Ultimate 64, het liefst met Areo interface. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Systeem:
MSI P4M900M2-L (bios 5.2)
Core 2 Duo E6300
2 X 1024 MB DDR2 533
HIS Radeon X1650 Pro
250 & 300 GB Harddisk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is bios 5.3 vrijgegeven. Alle problemen zijn nu gelukkig opgelost.