Toon posts:

[VISTA] Sommige dingen in Vista langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vista al eens geinstalleerd x86 en werkte perfect, maar vond xp toen nog fijner dus heb ik vista eraf gegooid. Nu ben ik dus overgestapt op Vista. Maar heb vista nu geinstalleerd, maar bij o.a. de volgende dingen is ie langzaam:

- Windows vista logo bij het opstarten hapert (het geluid en het beeld)
- Fade-in van het inlogscherm hapert
- Minimaliseren en Maximaliseren gaat heel langzaam
- Alle onspanning spelletjes happeren heel erg (het geluid en het beeld)
- Flash animaties/games haperen heel erg (1 fps ofzo)
- Films en muziek haperen heel erg (1 seconde muziek duur ongeveer 5 seconde)

Ik dacht het ligt aan mijn videokaart, maar ik gebruik de nieuwste drivers en het gekke is dat de Aero 3d view supersnel werkt. Ook de andere dingen werken gewoon goed, maar geluid en 2d animaties werken niet goed. Ik heb geen onbekende apparaten in mijn apparaatbeheer. En wat ook raar is dat de prestatie-index niet werkt. Als ik op bijwerken druk, dan krijg ik een error (waar je verder niks aan hebt want het is een algemene error).

Weet iemand waar aan dit kan liggen, misschien nieuwe drivers downloaden voor een bepaald apparaat. Wat er veranderd is met de vorige keer dat ik vista installeerde: de geluidskaart en de s-ata controller. Ik dacht dat het misschien aan s-ata controller lag. Maar heb mijn s-ata schijf op de oude controller aangesloten en toen deed ie nog steeds hetzelfde.

Systeem:
Intel core 2 duo 1.8 ghz
1 gig ram
200 gb s-ata hardeschijf
MSI Nvidia 7900 gto 512 MB
Creative Audigy 2 Platinum
Vista Ultimate

Verwijderd

Topicstarter
Ook de tijd loopt heel snel achter na een uur loop ie al een half uur achter en bij het downloaden geeft ie aan dat ik met 8 megabyte per seconde download terwijl mijn maximum 500 kilobyte per seconde is. Dit komt volgens mij ook door de tijd dat ie in plaats van 8 megabyte per seconde 8 megabyte per 16 seconden kijkt. Dit is allemaal heel raar, waar kan dit aan liggen???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 16:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:35:
Ik heb vista al eens geinstalleerd x86 en werkte perfect, maar vond xp toen nog fijner dus heb ik vista eraf gegooid. Nu ben ik dus overgestapt op Vista. Maar heb vista nu geinstalleerd, maar bij o.a. de volgende dingen is ie langzaam:

- Windows vista logo bij het opstarten hapert (het geluid en het beeld)
- Fade-in van het inlogscherm hapert
- Minimaliseren en Maximaliseren gaat heel langzaam
- Alle onspanning spelletjes happeren heel erg (het geluid en het beeld)
- Flash animaties/games haperen heel erg (1 fps ofzo)
- Films en muziek haperen heel erg (1 seconde muziek duur ongeveer 5 seconde)

Ik dacht het ligt aan mijn videokaart, maar ik gebruik de nieuwste drivers en het gekke is dat de Aero 3d view supersnel werkt. Ook de andere dingen werken gewoon goed, maar geluid en 2d animaties werken niet goed. Ik heb geen onbekende apparaten in mijn apparaatbeheer. En wat ook raar is dat de prestatie-index niet werkt. Als ik op bijwerken druk, dan krijg ik een error (waar je verder niks aan hebt want het is een algemene error).

Weet iemand waar aan dit kan liggen, misschien nieuwe drivers downloaden voor een bepaald apparaat. Wat er veranderd is met de vorige keer dat ik vista installeerde: de geluidskaart en de s-ata controller. Ik dacht dat het misschien aan s-ata controller lag. Maar heb mijn s-ata schijf op de oude controller aangesloten en toen deed ie nog steeds hetzelfde.

Systeem:
Intel core 2 duo 1.8 ghz
1 gig ram
200 gb s-ata hardeschijf
MSI Nvidia 7900 gto 512 MB
Creative Audigy 2 Platinum
Vista Ultimate
Vreemd, het lijkt erop dat sommige drivers niet helemaal compatible is, heb je al een windows update uitgevoerd??

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Ik heb mijn bios laatst upgedate en toe kwam er een nieuwe optie in mijn bios HPET: High Precision Event Timer. Daar staat dat het aangeraden was dit aan te zetten bij Windows XP of hoger, dus heb ik deze aangezet. Nu uitgezet en werkt perfect. Dacht al dat het iets met de timings te maken had, want de klok liep ook achter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 16:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:18:
Probleem opgelost. Ik heb mijn bios laatst upgedate en toe kwam er een nieuwe optie in mijn bios HPET: High Precision Event Timer. Daar staat dat het aangeraden was dit aan te zetten bij Windows XP of hoger, dus heb ik deze aangezet. Nu uitgezet en werkt perfect. Dacht al dat het iets met de timings te maken had, want de klok liep ook achter.
Mooi dat het opgelost is.
Nog nooit gehoord van de optie HPET.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 19:03 ]