226CW backlight onevenwichtig

Pagina: 1
Acties:
  • 1.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb sinds kort een 226CW TFT van Samsung, overgestapt van een 17 inch CRT.

Ik kom er vandaag echter achter dat de onderste backlight buis vibranter is dan de rest. Dus ik heb nu een milde overloop in helderheid door het scherm lopen, en dat valt op bij donkere beelden.
Maar is dit phenomeen nog aan te passen, of is dit een geval van accepteren of van terug brengen? (Ben overigens bang dat de winkel geen andere 226CW's meer heeft, want "op voorraad" stond voor 3 augustus gepland.)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:35

aex351

I am the one

Mijn 226BW heeft dit ook. Heeft weinig te maken met de backlight maar met hoe je ervoor zit. Ik zou daarom ook geen TN Paneel willen op een scherm groter dan 22"

< dit stukje webruimte is te huur >

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met lage brightness/contrast is het effect imo minder erg. Maar ik weet niet of dat een werkbare oplossing is.

Verwijderd

De monitor toevallig bij de MyCom gekocht? Ieder filiaal had er eentje binnen gekregen om op demo te plaatsen, maar sommige fililialen hebben ze gewoon verkocht.

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ja, bij Mycom Den Haag. Ik wou hem reserveren maar ik kreeg de enige die ze hadden mee.

En ik heb met de kijkhoek gespeeld, maar alles wat in het onderste gedeelte van het scherm komt is gewoon lichter.

edit: Backlight bleeding, zoals het blijkbaar heet, schijnt acceptabel te zijn in de wereld van de TFT's. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik een... ehm, bloedeloos beeld zal krijgen als ik hem zou inruilen.

[ Voor 34% gewijzigd door HuggyB op 22-07-2007 18:32 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Je zult er mee moeten leren leven. Ik heb er ook last van... of beter gezegd als ik er echt op ga letten dan kan ik het zien. Echt last is het niet. Het doet zich alleen voor als er 100% zwart beeld word getoont. Langs de randen zie je dan een lichte blauwe gloed en het midden van het scherm is iets zwarter als de randen. Als je je kijkhoek dan een beetje verandert dan verandert het effect ook. Je kunt het scherm wel zo tweaken dat je het niet meer ziet maar dan moet je weer inleveren op andere punten. Maar zoals gezegd ik heb er nooit last van en ik vind het niet storend.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

goeie ouwe CRT tubes... wel bulky, maar ik vind het nog steeds het prettiste werken. Ook icm het lezen van grote lappen text (patenten e.d.)

-_-

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dus die 226CW's zijn al te koop? Ze staan nog niet eens op Samsung's website, of wel?

What's the speed of Dark?

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zeker zijn die al te koop, heb de mijne gisteren gekocht. Kennelijk druppelen ze nu de winkels binnen.

Verwijderd

Op het forum worden geen vragen via mail beantwoord, daarnaast is het niet de bedoeling dat je een topic zo voor je eigen vragen gebruikt :)

[ Voor 72% gewijzigd door Pollewob op 31-07-2007 07:59 ]

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
Wat is het verschil met de BW versie?

• RoD
  • Niet online

RoD

MrSnake schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:41:
Wat is het verschil met de BW versie?
Ga eens specs vergelijken ofzo. Ze staan allemaal netjes op de site van Samsung.

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:43:
[...]

Ga eens specs vergelijken ofzo. Ze staan allemaal netjes op de site van Samsung.
Ik kan die CW anders nergens vinden daar hoor..?

• MrSnake
RoD schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:43:
[...]

Nou, als ik samsung.com ingeef dan default die automatisch naar samsung.be en daar staat de 226CW niet vermeld.

Maar is dit dan nu zogezegd de 226BW met uitsluitend S-panelen?

Verwijderd

MrSnake schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:45:
[...]

Nou, als ik samsung.com ingeef dan default die automatisch naar samsung.be en daar staat de 226CW niet vermeld.

Maar is dit dan nu zogezegd de 226BW met uitsluitend S-panelen?
Ik geloof dat deze andere aansluitingen heeft, verder niets meer.

EDIT :
Aansluiting(en):
226CW: DVI-D / 15 pins D-Sub VGA
226BW: D-Sub / DVI

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 11:50 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan moet je niet naar samsung.be gaan ;) En de 226CB bestaat uiteraard niet, maar je zal wel CW bedoelen. Al ge-edit.

226CW

Overigens kun je met een simpele search op 226cw ook zat informatie vinden in [TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 4

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 31-07-2007 11:51 ]

• MrSnake
RoD schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:48:
Dan moet je niet naar samsung.be gaan ;) En de 226CB bestaat uiteraard niet, maar je zal wel CW bedoelen. Al ge-edit.

226CW

Overigens kun je met een simpele search op 226cw ook zat informatie vinden in [TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 4
Jezus, ik wou het maar even binnen het CW-topic houden.

Verwijderd

oki mensen weet iemand hier welk nu hebt beste scherm is de BW of de CW

• Appelsap
  • Niet online
Geen flauw idee. De schermen zijn nagenoeg identiek, iig wat betreft behuizing zul je geen verschil zien. Van de 226BW zijn verschillende versies in omloop, dus kan de kwaliteit wat verschillend zijn, afhankelijk van welke versie je krijgt. Het panel in de 226CW wijkt iets af, want heeft een andere backlight, en misschien wel ander glas ook dan de 226BW. Vooralsnog lijkt het me uitgesloten dat Samsung ook in de CW verschillende panelen gaat stoppen, dus is het wat zekerder wat je koopt. Wel gaat dit topic over onevenwichtige backlighting van de CW, dat zou bij die monitor weer kunnen spelen. Ik heb er geen last van, maar het boeit mij bijvoorbeeld ook weer niet zo, dus ik let er niet op. Verder heeft de CW een betere kleurweergave, maar ik vraag me af of de gemiddelde gamer dat ziet. De BW heeft een zachtere prijs.

Bedenk dus zelf maar wat jij dan de betere monitor vindt, na een weging van panel-kwaliteit, kleurweergave, backlight verdeling en bleeding, en kosten - in de verhouding die jij belangrijk vindt.

Voor wat het waard is: ik had geen zin in de 226BW loterij, dus heb de CW gekozen. De prijs kon mij niet zoveel schelen. Ik kom van een Sony F520, dus vond dat ik best kritisch mocht zijn op de LCD die ik ging kopen :)

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
..Appelsap schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:59:
...en misschien wel ander glas ook dan de 226BW.
Heeft die 226CW een panel met glas? De 226BW zeker niet, die heeft alleen folie.

What's the speed of Dark?

• Appelsap
  • Niet online
Geen idee of er achter de plastic coating aan de buitenkant glas of een kunststof variant zit. Ik bedoelde het niet zo letterlijk...

Verwijderd

226BW --> Gamut van 72 %
226CW --> Gamut van 97 %

:)

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:09:
226BW --> Gamut van 72 %
226CW --> Gamut van 97 %

:)
De wat :?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

In Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 6 staat vrijwel bovenaan het verschil beschreven.
Dit scherm heeft de beschikking over een 92% color gamut. Dit houdt in, dat het kleurenspectrum breder en gedetailleerder is dan dat van de 2407WFP. Verder is de helderheid gereduceerd van 450 naar 400 cd/m, hetgeen niet zo erg is, omdat de meesten het scherm toch niet op 100% brightness gebruiken.

Deze review beschrijft het voordeel van het 92% kleurenbereik van de 3007WFP-HC t.o.v. de 72% die de 3007WFP heeft. Deze verschillen zullen vermoedelijk ook voor de 2407WFP(-HC) gelden.
Het gaat dan alleen wel over dat Dell apparaat.

[ Voor 51% gewijzigd door Tripp op 04-08-2007 15:57 ]

specs

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik wil de mijne maandag gaan halen (als ik em ergens kan vinden).
Hopenlijk heb ik nergens last van.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:48:
@Allen: Daar loopt ook de discussie rond BW versus CW. Misschien handig om daarin verder te gaan.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1