Zepto Znote 6224W / 6625WD - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
aan de mensen die hun zepto wel hebben:

eindelijk kon ik (dacht ik) Dreamfall (the longest journey) spelen op een systeem dat snel genoeg was.
Vreemd genoeg draaide het op 1440x900 zo traag als dikke stront en zelfs op 1024x768 op de laagste settings was het niet vooruit te branden... was de 8600m gt dan zo traag?

Blijkt dus dat (standaard?) de PowerMizer instellingen (in het nvidia configuratie scherm) op "de levensduur van mijn batterij optimaliseren" staat. Nadat ik het had ingesteld op "Mijn stroomverbuik niet beheren" draait dreamfall op de settings Ultra/High op 1440x900 heerlijk snel.

Hopelijk hebben jullie er ook baat bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alleen maareen nvidia control panel en daarin zie ik niks over de levensduur van mijn baterij.
ik heb vista ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:17:
ik heb alleen maareen nvidia control panel en daarin zie ik niks over de levensduur van mijn baterij.
ik heb vista ultimate.
Dan moet je kijken bij energie-beheer ;)
Gebalanceerd/ energiebesparing of hoge prestaties
In dat menu'tje kom je door op je accu-icoontje (rechtsonder) te klikken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven: of door naar je Control Panel te gaan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geld alleen voor de batterij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:29:
@hierboven: of door naar je Control Panel te gaan ^^
Uiteraard, maar das omslachtig :9
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:05:
Wat bedoel je?

Ik heb trouwens m'n 4 buttons allemaal aan WMP gelinkt:
Internetbutton: Volume omlaag
Emailbutton: Volume omhoog
P1: Start Windows Media Player
P2: Speel / Pause

Er is 'n gozer op NBR die in de registry heeft gekeken enzo en daar dingen in heeft veranderd...
Hij heeft alles stap voor stap uitgelegd echt suuuupurb! Ik gebruikte die internet/ email button toch nooit!

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 12-08-2007 14:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
CLB schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:30:
Er is 'n gozer op NBR die in de registry heeft gekeken enzo en daar dingen in heeft veranderd...
Hij heeft alles stap voor stap uitgelegd echt suuuupurb! Ik gebruikte die internet/ email button toch nooit!
Linkje? :)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:05:
Schijnbaar niet aangezien ik gewoon de stroom kabel had aangesloten.

Zojuist ff m'n bios geupdate Z14005, geen grote verschillen, alleen is de fan gelukkig wat stiller geworden.
Op 14004a was ie nogal ruidluchtig zelfs als je gewoon zat te internetten (overigens had ik toen niet de tip van bios reset geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:36:
Ook zijn de prijzen verlaagd van de desbetreffende configs >:) De 'extreme configs' zijn 100,- cheaper!
Ligt het er niet aan dat de prijzen standaard op exclusief btw. staan?
Of was dat altijd al zo?

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6066/zeptobtwpr0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A. Nee het ligt niet aan de exclusief BTW optie en
B. Ja, het staat standaard zo

Het verschil incl/excl. BTW is zo iets van een 250 Euro hoor. (toch bij mijn config xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Ok, dan waren ze dus nog altijd duurder dan ik dacht :| :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Nakebod

Nope.

Sowiezo zuigt die site van zepto.nl enorm.
Op verschillende pc's met verschillende OSen (Zelfs een reinstall tussendoor, niet hiervoor btw ;)..) verschillende browsers, met verschillende internet providers... krijg je die site niet inclusief btw te zien.
En dat is al een maand of 3 zo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hades.NL: Ja, en toch nog steeds goedkoper dan een gelijkaardig model van een 'bekend' merk denk ik (Zou het even moeten nakijken, maar heb er atm niet veel zin in ^^)

edit: Jaja, de meeste laptops die ik vind met een gelijkaardige config (T7500 - 1x2 GB - 120 GB 5400RPM - 8600 GT) zijn duurder hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hierzo!! Werkt echt helemaal toppie!
falcon4ever schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:46:
Schijnbaar niet aangezien ik gewoon de stroom kabel had aangesloten.

Zojuist ff m'n bios geupdate Z14005, geen grote verschillen, alleen is de fan gelukkig wat stiller geworden.
Op 14004a was ie nogal ruidluchtig zelfs als je gewoon zat te internetten (overigens had ik toen niet de tip van bios reset geprobeerd).
Mensen zijn niet echt te spreken over de nieuwe bios lees ik op NBR...!?
De fan heeft maar 3 standen met de nieuwe bios en de temperaturen zijn hoger...!?
Nakebod schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:30:
Op verschillende pc's met verschillende OSen (Zelfs een reinstall tussendoor, niet hiervoor btw ;)..) verschillende browsers, met verschillende internet providers... krijg je die site niet inclusief btw te zien.
En dat is al een maand of 3 zo.
Dat hoort gewoon zo 8)7 Net of je met 'n ander OS 'n andere site te zien krijgt _/-\o_
Je kan gewoon aan de linkerkant selecteren of je de site ziet met of zonder BTW, lekker vaag?
Binnenkort wordt de site btw geupdate, ze zijn bezig met de Nederlandse vertalingen!

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 12-08-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:27:
@ Hades.NL: Ja, en toch nog steeds goedkoper dan een gelijkaardig model van een 'bekend' merk denk ik (Zou het even moeten nakijken, maar heb er atm niet veel zin in ^^)

edit: Jaja, de meeste laptops die ik vind met een gelijkaardige config (T7500 - 1x2 GB - 120 GB 5400RPM - 8600 GT) zijn duurder hoor.
Weet ik ;)
Maar ik neig nu toch meer naar een (even) dure Macbook Pro (goedkoopste versie) of anders een Compal (Innote/BTO etc). Ik ben er alleen nog steeds niet uit. Ik wacht toch maar tot na mijn introductie met de knoop door hakken.

Dat inclusief/exclusief menuutje heeft het bij mij 1x gedaan en daarna ook weer niet (zowel IE7 als FF).

[ Voor 7% gewijzigd door Hades.NL op 12-08-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
CLB schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:28:
[...]
Mensen zijn niet echt te spreken over de nieuwe bios lees ik op NBR...!?
De fan heeft maar 3 standen met de nieuwe bios en de temperaturen zijn hoger...!?
[...]
vaag..., heb je een link naar 't topic zodat ik wat temps kan vergelijken?

Ik persoonlijk vind de nieuwe bios de fan beter regelen.

Bij normaal desktop gebruik is ie rustig, een potje UT2K4 gaat ie snel draaien en een minuut na het afsluiten van UT2K4 word ie weer rustig. Bij 14004a bleef ie vrolijk doorblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hades.NL schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:02:

Dat inclusief/exclusief menuutje heeft het bij mij 1x gedaan en daarna ook weer niet (zowel IE7 als FF).
Bij mij werkt het nog steeds hoor. De instelling 'blijft' wel niet na afsluiten van browser, maar hier werkt het toch (in FF. IE6/7 wil ik niet eens opstarten ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

CLB schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:28:
Dat hoort gewoon zo 8)7 Net of je met 'n ander OS 'n andere site te zien krijgt _/-\o_
Je kan gewoon aan de linkerkant selecteren of je de site ziet met of zonder BTW, lekker vaag?
Binnenkort wordt de site btw geupdate, ze zijn bezig met de Nederlandse vertalingen!
Gelukkig weet je de 8)7 goed te vinden.
Ik zeg toch nergens dat ik een andere site verwacht? 8)7
Ik zeg dat dat BTW ding op geen enkel OS + browser wil werken 8)7
En dat is met een stuk of 10 pc's in totaal getest. 8)7
Ook nog eens met verschillende ISP's 8)7
Zo te lezen ben ik iig niet de enige, scheelt weer. 8)7

Owja, voor ik het vergeet: 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm bij mij doet de BTW soms raar, maar de laatste tijd doet hij het bij mij perfect op de laatste nieuwe Firefox op WinXP...

Ik ben momenteel van plan een 6625WD te bestellen.. nog even rondgekeken naar een BTO en een Asus G1 maar Zepto blijft wat gezonder voor mijn budget :p

Men te bestellen opstelling: T7500, 2Gb (1 slotje -> uitbreiding :9 ), 120Gb @ 7200RPM

Enige wat ik graag nog had gezien was die TV tuner maar met een Analoge ingang maarja

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:58:
Hmm bij mij doet de BTW soms raar, maar de laatste tijd doet hij het bij mij perfect op de laatste nieuwe Firefox op WinXP...

Ik ben momenteel van plan een 6625WD te bestellen.. nog even rondgekeken naar een BTO en een Asus G1 maar Zepto blijft wat gezonder voor mijn budget :p

Men te bestellen opstelling: T7500, 2Gb (1 slotje -> uitbreiding :9 ), 120Gb @ 7200RPM

Enige wat ik graag nog had gezien was die TV tuner maar met een Analoge ingang maarja
persoonlijk zou ik toch 2x1 gb nemen ivm met dual channel....
en over die tvtuner -> http://www.freecom.com/ec...sp?ID=2823&CatID=&sCatID= handig en klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falcon4ever schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

persoonlijk zou ik toch 2x1 gb nemen ivm met dual channel....
en over die tvtuner -> http://www.freecom.com/ec...sp?ID=2823&CatID=&sCatID= handig en klein
Die dual channel kwijtspelen is idd een niet te verwaarlozen iets .. maar men bestelling heeft nog een weekje bedenktijd dusja :p

En die usb tv-tuners, ik twijfel of deze wel zo goed zijn als de ingebouwde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

De kwaliteit zal wel goed zijn, alleen iets waar ik een hekel aan heb, straks loop je weer met een aantal externe apparaten.
Het liefst zoveel mogelijk in 1 :)
De voeding kan wat mij betreft ook prima in de laptop zelf, maarja, de ruimte is en blijft beperkt (+warmte productie) en de laptop iets groter maken doen ze ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:23
Persoonlijk zit ik te kijken naar digitenne (nog maar €6.95 p/m) maar ja dat werkt weer met een smartcard en die kan je niet in de dvb-t ontvanger steken van zepto. Hopelijk komen ze nog met expresscard waar je dvb-t mee kan ontvangen (en boosten ze de zendmast in Goes, ik zou het volgens kpn hier in Middelburg net niet kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:20

nlboy

Alles kitz?

Ik heb Zepto.nl gevraagd hoe het zit als je een andere geheugen of hardeschijf in de Zepto plaats, zij vinden het geen probleem als je dat doet. Behalve als je de processor of iets anders gaat veranderen kan de garantie vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
falcon4ever schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:44:
vaag..., heb je een link naar 't topic zodat ik wat temps kan vergelijken?
Hierzo!
Nakebod schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:51:
Gelukkig weet je de 8)7 goed te vinden.
Ik zeg toch nergens dat ik een andere site verwacht? 8)7
Ik zeg dat dat BTW ding op geen enkel OS + browser wil werken 8)7
En dat is met een stuk of 10 pc's in totaal getest. 8)7
Ook nog eens met verschillende ISP's 8)7
Zo te lezen ben ik iig niet de enige, scheelt weer. 8)7

Owja, voor ik het vergeet: 8)7 :+
Met je verkeerde been uit bed gestapt :/ Geirriteerd door 'n smiley haha :+
nlboy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:27:
Ik heb Zepto.nl gevraagd hoe het zit als je een andere geheugen of hardeschijf in de Zepto plaats, zij vinden het geen probleem als je dat doet. Behalve als je de processor of iets anders gaat veranderen kan de garantie vervallen.
Dat klopt inderdaad helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

CLB wat is de reden dat je voor de 6224w hebt gekozen? Alleen het formaat? Zijn de games (vooral shooters) goed te zien op zo'n 14inch scherm (vijand in de verte)? Ik had je youtube filmpje gezien, maar door de kwaliteit kon ik het niet zo goed zien. En wat vind je dat het scherm mat is en niet glossy? Ik heb namelijk de laatste tijd alleen maar glossy gehad en beviel me zeer goed en om weer naar mat te gaan...

offtopic:
Misschien is dit onzin, maar ik vind persoonlijk als je bijvoorbeeld naar MediaMarkt gaat en TFT schermen gaat vergelijken ->oogt<- glossy veel scherper en mooier dan mat (vooral met HDTV). Of is dat onzin/persoonlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hierboven: Mat/glossy hangt ook wel veel af van de lichtinval hoor.

Of je goed kan gamen op 14" is zal wel heel goed meevallen. Als je kan, zal je het filmpje vanop rapidshare moeten afhalen, hetgeen dacht ik QVGA is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nlboy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:41:
CLB wat is de reden dat je voor de 6224w hebt gekozen?
Waarom vraag je dat alleen aan mij :X
Alleen het formaat?
Zekers niet! Onder andere het formaat, maar ook de hoge resolutie, de prijs/ kwaliteits-verhouding, de ervaringen die ik had met Zepto.nl bij de aankoop van m'n vorige Zepto, m'n vorige laptop: Zepto Znote 6214W die me goed beviel, het bloatware free kunnen krijgen van 'n laptop and so on :)
Zijn de games (vooral shooters) goed te zien op zo'n 14inch scherm (vijand in de verte)?
Owh jahoor, 'n vijand is op 'n 1440x900 14,1" scherm even goed te zien als 'n 1440x900 17 incher ;)
Ik had je youtube filmpje gezien, maar door de kwaliteit kon ik het niet zo goed zien.
Komt omdat YouTube hem converteerd naar bagger-kwaliteit :+
Maar hieronder werd 't al gezegd, download de XL-versie in VGA (nee geen QVGA) kwaliteit!!

Voor YouTube was deze XL-versie te groot en te lang, dus maar even met Winrar-gesplit in 4 files van 50MB! In deze XL-versie, zitten nog meer ingame-filmpjes en ook de muziek is anders...
Wat er ook anders aan is, is dat deze versie gewoon lekker VGA is, terwijl die andere QVGA was :)

[center][list]• Part onePart twoPart threePart four[/list][/center]
En wat vind je dat het scherm mat is en niet glossy?
Vind 't zelf veeeeel beter bevallen dan 't glossy scherm wat m'n vorige Zepto had!
Ik kon gewoon heel de kamer/ straat zien als ik met m'n scherm naar de kamer zat...
Nu zie ik lekker niks, alleen m'n beeldscherm and that's it. Hoef niet altijd naar mezelf te kijken :9
Ik heb namelijk de laatste tijd alleen maar glossy gehad en beviel me zeer goed en om weer naar mat te gaan...

offtopic:
Misschien is dit onzin, maar ik vind persoonlijk als je bijvoorbeeld naar MediaMarkt gaat en TFT schermen gaat vergelijken ->oogt<- glossy veel scherper en mooier dan mat (vooral met HDTV). Of is dat onzin/persoonlijk?
Persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn Zepto naast mijn 19" Samsung scherm van mijn PC zet valt toch wel op dat het scherm van de Zepto erg "grainy" (korrelig) overkomt. Maargoed, het stoort me niet, en heeft weer als voordeel dat je weinig gezeik hebt met reflecties ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Bedankt CLB en de rest. Persoonlijk vind ik de reflectie niet zo heel erg (ben er denk ik aan gewend). Even nachtje dan maar over slapen voor welke Zepto ik ga. :)

[ Voor 22% gewijzigd door nlboy op 13-08-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:00:
Als ik mijn Zepto naast mijn 19" Samsung scherm van mijn PC zet valt toch wel op dat het scherm van de Zepto erg "grainy" (korrelig) overkomt. Maargoed, het stoort me niet, en heeft weer als voordeel dat je weinig gezeik hebt met reflecties ed.
Als ik mijn 6625 naast mijn 19 inch Samsung scherm zet, valt het mij op dat mijn Samsung scherm erg korrelig is. De 6625 vind ik zelf een HEEL mooi scherm heben, zelfs als ik er recht op zit, zie ik geen een pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb jij dan een ander Samsung scherm :P Ben erg tevreden over mijn SM 940BF maargoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nlboy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:03:
Bedankt CLB en de rest. Persoonlijk vind ik de reflectie niet zo heel erg (ben er denk ik aan gewend). Even nachtje dan maar over slapen voor welke Zepto ik ga. :)
Las dat je je FC-order geannuleerd had!?
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:07:
Misschien heb jij dan een ander Samsung scherm :P
Ben erg tevreden over mijn SM 940BF maargoed :P
Of 'n andere Zepto :9
Als ik m'n Zepto Znote 6224W naast m'n Ilyama E431S zet zie ik eigenlijk geen verschil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

CLB schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:43:
[...]

Las dat je je FC-order geannuleerd had!?
Klopt, ik had ruim anderhalve maand zitten wachten op de Compal en nog steeds niks binnen, dus daarom maar geanuleerd. Want L4U wist het ook niet wanneer ze weer binnen komen. Daarom is het een Zepto geworden, want ik moet een laptop hebben voor september (ivm school). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Hmm kom er zojuist achter dat ik geen INSert knop heb op m'n znote 6224w xD, normaal gebruik ik die ook amper maar bij SWAT4 is het toch wel kut...

nog iets: Hoe gebruik je het numerieke deel? Als ik numlock aanzet (lampje aan) en dan wat toetsen probeer krijg ik gewoon karakters ipv nummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

-foutje-

[ Voor 164% gewijzigd door nlboy op 13-08-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Bah, kom er net achter dat je niet zo maar kunt upgraden van Home Premium x86 naar Home Premium x64 (staat op microsoft.com). En ik raak net geinteresseerd in 4gb RAM omdat ik nog weleens photoshop of 3dsmax wil gebruiken. En aangezien 4gb RAM en 32bit niet goed samen gaan (Vista x86 ziet maar 3,2 gb van de 4gb, en van die 3,2 gb wordt er ook van alles aan de kant gezet voor Vista zelf, je hebt dan dus eigenlijk 1 extra gb in je laptop zitten waar je niks mee kan doen) Vind het stom dat je niet voor een paar euro van x86 naar x64 kan upgraden.

Anyway, heb net mijn snelknoppen geconfigureerd, Email knop gaat nu naar hotmail.com. Mijn P1 knop start Photoshop, en mijn P2 knop start Guild Wars. Dank je wel CLB!
[b]falcon4ever schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:59
nog iets: Hoe gebruik je het numerieke deel? Als ik numlock aanzet (lampje aan) en dan wat toetsen probeer krijg ik gewoon karakters ipv nummers...
Bij mij werkt het gewoon hoor. Ik druk gewoon op NumLK en dan kan ik de toetsen 7,8,9,0,U,I,O,P,J,K,L,:,M,/ gebruiken als mijn numpad.

[ Voor 34% gewijzigd door Pindanoot op 14-08-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
-edit-

[ Voor 99% gewijzigd door CLB op 14-08-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Pindanoot schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:55:

[...]

Bij mij werkt het gewoon hoor. Ik druk gewoon op NumLK en dan kan ik de toetsen 7,8,9,0,U,I,O,P,J,K,L,:,M,/ gebruiken als mijn numpad.
:X drukte FN-NumLK/ScrLK :X

maar die insert knop is spoorloos ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ken je de afkorting van insert? 'ins' en die zit naast je spatiebalk >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dudes,

Ik heb met veel interesse de topics gevolgd, ben nu zelf ook een trotse eigenaar van een 6224W..

Maar ik heb een probleempje die ik met de searchfunctie niet heb kunnen vinden (kan aan mij liggen),

ik zit nu namelijk te stoeien met mn Wireless (Zepto 300mbit), de meegeleverde driver (Intel Proset) kan mijn wireless adapter niet vinden, troubleshoot hielp me niet verder, en via het automatisch installeren van hardware via Windows gebeurt er ook heel weinig. Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn?

Ik zag op het zeptoforum dat ze daar de driver voor de zepto kaart ook niet konden vinden ofzo...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kunt natuurlijk geen INTEL driver gebruiken als je geen intel Wi-Fi module hebt...
Ik moet even zoeken hoor, de driver was namelijk wel beschikbaar, hoor je vanmiddag!

Crysis op 'n Zepto Znote 6625WD...
Is 't weer die EA-trailer of is 't nou echte shit!? Kan de link hier niet bekijken op m'n werk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan het link niet openen CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Kloppende link: http://banners.zepto.com/6625WD_Live/6625WD_Live_03.html
En volgens mij weer een trailer

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom dat er niemand zelf speelt.. filmpjes kon ik ook op mn eerste pc afspelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:06:
...
ik zit nu namelijk te stoeien met mn Wireless (Zepto 300mbit), de meegeleverde driver (Intel Proset) kan mijn wireless adapter niet vinden, troubleshoot hielp me niet verder, en via het automatisch installeren van hardware via Windows gebeurt er ook heel weinig. Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn?

Ik zag op het zeptoforum dat ze daar de driver voor de zepto kaart ook niet konden vinden ofzo...

...
Lijkt mij niet echt moeilijk, even naar ftp://ftp.zepdto.dk even naar 6224 gaan, door worden vewezen naar: ftp://ftp.zepto.dk/wirele...GN_-_300mbit/Vista/32Bit/ en af en toe even een keer extra klikken op F5 (soms verschijnt de webpagina niet).

Monitor (22"), muis (razer), toetsenbord (ergonomisch), luidsprekers (hout) binnen, nu nog wachten op de zepto (ahh schoolboeken halen, nog maar een week vakantie).

En het is heel duidelijk een trailer (waar zit de persoon die het spel speelt? Ergens anders met een quad-core en sli?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep weer een trailer, je kan dezelfde trailer op gamespot zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm weird dan 8)7

Aangezien Medal of Honour - Airbourne wel echt werd gespeeld dacht ik Crysis dus ook :(
Pindanoot schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:55:
Anyway, heb net mijn snelknoppen geconfigureerd, Email knop gaat nu naar hotmail.com. Mijn P1 knop start Photoshop, en mijn P2 knop start Guild Wars. Dank je wel CLB!
Cool heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks you guys, hijs up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:41:
[...]

Ken je de afkorting van insert? 'ins' en die zit naast je spatiebalk >:) ;)
jezus wat voel ik me debiel :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hahaha als je nou nooit meer gereageerd had ;)

Hier ben ik best wel trots op eerlijk gezegd, 2000x in 1,5 maand :9

Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/25273/2000950234977616902_rs.jpg

-klik op de afbeelding om 't filmpje te bekijken-

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 14-08-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik heb er even over na gedacht maar ik ga voor de 25. Ga 'm echt als desktop vervanger gebruiken daarom mijn keuze voor de 25 (dan kan ik de monitor de deur uit doen). Ik zag dat Zepto ook de mogelijkheid heeft om 200GB 7200RPM erin te zetten voor een redelijk mooie prijs en het geheugen maar een 10tje duurder bij hun is. En niet te vergeten de Turbo Memory.... :) Klopt de levertijd een beetje wat op zepto.nl staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zou niet zo'n dure HD nemen, maar lekker voor 'n externe gaan, die zijn veeeeeel goedkoper :9
TurboMemory zou ik ook niet nemen, scheelt je paar tientjes en je prestatiewinsten = nihil ;)

Kloppen de levertijden... Nu moeten ze kloppen idd (houdt er wel rekening mee dat 't indicatietijden zijn) In 't begin waren er problemen met Santa Rosa en dergelijke (de levering van processoren en shit) maar dit was bij elke laptopfabrikant! Nu deze problemen over zijn, zullen de levertijden kloppen!

Wat wel 'n leuk detail is, is dat Nederland als enige nog de T7500 en T7700 processoren aanbiedt in hun Zepto laptops, in alle andere landen (zoals Engeland/ Duitsland/ Denemarken) kun je tot de T7300 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
nlboy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:42:
Ik heb er even over na gedacht maar ik ga voor de 25. Ga 'm echt als desktop vervanger gebruiken daarom mijn keuze voor de 25 (dan kan ik de monitor de deur uit doen). Ik zag dat Zepto ook de mogelijkheid heeft om 200GB 7200RPM erin te zetten voor een redelijk mooie prijs en het geheugen maar een 10tje duurder bij hun is. En niet te vergeten de Turbo Memory.... :) Klopt de levertijd een beetje wat op zepto.nl staat?
Levertijd mag wel met een korrel zout worden genomen, tijdens het bestellen kwam bij mij zelfs de datum 10-08-07 voorbij en bij het selecteren van de onderdelen 14-08-07, maar ik schat dat ik hem zo rond de 20e mag ontvangen (hoewel ze dat niet willen bevestigen wegens de inbraak, zie een paar post terug). Trouwens waarom zou je je monitor weg doen? Je kan hem toch al dual-screen gebruiken of bij de wat oudere games gebruiken (4:3 verhouding). Ik heb zelf nog een 22" scherm (zelfde resolutie als de 6625) gekocht omdat ik thuis lekker wil kunnen werken (tekst verwerken, films kijken, gamen met externe invoer)(en omdat hij maar €199,= kostte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:52:
Zou niet zo'n dure HD nemen, maar lekker voor 'n externe gaan, die zijn veeeeeel goedkoper :9
TurboMemory zou ik ook niet nemen, scheelt je paar tientjes en je prestatiewinsten = nihil ;)
Ik heb liever een grote HD, want dan hoef ik niet zo vaak mijn externe HD aan te sluiten en kan ik redelijk wat games/downloads @school er op zetten. Is TurboMemory makkelijk zelf in te bouwen? :)
zaidoT schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:54:
[...]

Levertijd mag wel met een korrel zout worden genomen, tijdens het bestellen kwam bij mij zelfs de datum 10-08-07 voorbij en bij het selecteren van de onderdelen 14-08-07, maar ik schat dat ik hem zo rond de 20e mag ontvangen (hoewel ze dat niet willen bevestigen wegens de inbraak, zie een paar post terug). Trouwens waarom zou je je monitor weg doen? Je kan hem toch al dual-screen gebruiken of bij de wat oudere games gebruiken (4:3 verhouding). Ik heb zelf nog een 22" scherm (zelfde resolutie als de 6625) gekocht omdat ik thuis lekker wil kunnen werken (tekst verwerken, films kijken, gamen met externe invoer)(en omdat hij maar €199,= kostte)
Oké ik hoop dat ik 'm igg voor september binnen heb. Ik wil het liefst zo min mogelijk grote dingen op mijn bureau hebben, dus daarom doe ik 'm weg. ;) Misschien een Logitech Alto koop ik dan.

[ Voor 67% gewijzigd door nlboy op 14-08-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey voor iedereen die een znote 6224 hebben, hoe warm worden julie cpu en gpu? Mijn Cpu word rond de 103C als ik game :S. Is dit schadelijk voor m'n laptop, en is er een manier om dit te voorkomen? ik maak m'n laptop al redelijk vaak schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nlboy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:16:
[...]
Ik heb liever een grote HD, want dan hoef ik niet zo vaak mijn externe HD aan te sluiten en kan ik redelijk wat games/downloads er op zetten.
Kun je toch gewoon aangesloten laten zitten :)
100GB is te weinig aan space, maar 200GB is ook zo vol, met alleen maar meer crap :9
Is TurboMemory makkelijk zelf in te bouwen (in de toekomst)? :)
Das redelijk lastigjes en niet 1 2 3 te doen (bijvoorbeeld niet als extra geheugen toevoegen ofzo)
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit bericht + screenshots!

Maarja turbomemory is toch niks meer dan marketing-geblaat dus waarom je dat wil :9
Misschien een Logitech Alto koop ik dan.
Dan is heel je idee van 'n laptop weg :X

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 14-08-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:25:
Kun je toch gewoon aangesloten laten zitten :)
100GB is te weinig aan space, maar 200GB is ook zo vol, met alleen maar meer crap :9
Bij mij op school raakt de HD snel vol. ;) Maar verder vind ik het wel handig als ik op school/vakantie ben dat ik al mijn muziek en een paar films bij me heb. :)
Das redelijk lastigjes en niet 1 2 3 te doen (bijvoorbeeld niet als extra geheugen toevoegen ofzo)
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit bericht + screenshots!

Maarja turbomemory is toch niks meer dan marketing-geblaat dus waarom je dat wil :9
Je hebt me overtuigd, ik laat die gewoon links liggen. Is toch weer 25 euro 's, anders kan je blijven upgraden. Volgende laptop misschien dan maar als er beter support voor is/komt.
Dan is heel je idee van 'n laptop weg :X
Het is wel beter dat het beeldscherm redelijk op ooghoogte zit en dat al je randappartuur (HD, printer, muis, etc.) d.m.v. een hub met één kabeltje is aangesloten (thuis). Ik had gelezen dat het toetsenbord van Zepto niet echt super heerlijk aanvoelt, dus voor games is denk ik de Alto meer geschikt voor.

Hoe is het geheugen verbuik bij jou CLB met Vista? Is 2 GB meer dan voldoende (gamen en downloaden tegelijk)? Of raad je 4GB aan? Laat maar, ik ga voor 1x2GB en zie dan wel... :)

[ Voor 13% gewijzigd door nlboy op 14-08-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:24:
Hey voor iedereen die een znote 6224 hebben, hoe warm worden julie cpu en gpu? Mijn Cpu word rond de 103C als ik game :S. Is dit schadelijk voor m'n laptop, en is er een manier om dit te voorkomen? ik maak m'n laptop al redelijk vaak schoon.
zelfde hiero...volgens nvidia monitor view.
75C bij gewoon desktop werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Laptop is juist om mobiel te zijn maar thuis kan je dan toch gebruik maken van een Logitech Alto, ik ga een dockingstation gebruiken (thuis).

2GB is meer dan genoeg voor de meeste toepassingen. BF 2 + bittorrent (updates) gaat bij mij op 1 GB met een lichtte inzakking, hoewel ze wel 2 GB aanraden voor BF 2. Ik zelf koop 4 GB (door 32-bit is maar 3 GB beschikbaar) voor de toekomst (linux 64-bit + studeren aan technische opleiding). En Vista zegt altijd meer te gebruiken door pre-fetching (of hoe het nu weer mag heten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nlboy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:50:
Hoe is het geheugen verbuik bij jou CLB met Vista? Is 2 GB meer dan voldoende (gamen en downloaden tegelijk)? Of raad je 4GB aan? Laat maar, ik ga voor 1x2GB en zie dan wel... :)
Ongeveer 35% in idle met MSN aan, paar internetpaginaatjes en WMP!
Ben zelf voor 2 x 1GB gegaan en koop wanneer ik 't nodig heb zelf 2 x 2GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik ga zo meteen lekker de 6224W bestellen _/-\o_
[b]CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:53:
Hier ben ik best wel trots op eerlijk gezegd, 2000x in 1,5 maand :9
Ik heb 2 weken geleden de Samsung Syncmaster 206BW gekocht en daar kennelijk als eerste op youtube een video over gemaakt: 8ratings (4/5 stars), 431x views dat in 2 weken :D
Link: http://www.youtube.com/watch?v=ifTrS7ap-vo
Trouwens een super beeldscherm, misschien wat voor de mensen die een 6225WD hebben, omdat de resolutie (1680x1050, 20'') gelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door mickezzz op 14-08-2007 20:53 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:45:
[...]

Ongeveer 35% in idle met MSN aan, paar internetpaginaatjes en WMP!
Ben zelf voor 2 x 1GB gegaan en koop wanneer ik 't nodig heb zelf 2 x 2GB :)
Oké, ik dacht zelf aan 1x zodat ik in de toekomst alleen ééntje hoef bij te kopen. Anders heb je weer twee losse geheugenbankje over, of is er op korte termijn een 2GB PC6400 geheugen te koop? :)
zaidoT schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:18:
Laptop is juist om mobiel te zijn maar thuis kan je dan toch gebruik maken van een Logitech Alto, ik ga een dockingstation gebruiken (thuis).

2GB is meer dan genoeg voor de meeste toepassingen. BF 2 + bittorrent (updates) gaat bij mij op 1 GB met een lichtte inzakking, hoewel ze wel 2 GB aanraden voor BF 2. Ik zelf koop 4 GB (door 32-bit is maar 3 GB beschikbaar) voor de toekomst (linux 64-bit + studeren aan technische opleiding). En Vista zegt altijd meer te gebruiken door pre-fetching (of hoe het nu weer mag heten).
Bedankt, ik speel ook vooral BF2 en bij mij staat Bittorrent ook bijna de hele dag aan. :) Dan is 2GB zeker voldoende op dit moment.

@hieronder:
Ok, heb er niet zo heel veel verstand van geheugen. Wat is dan de reden dat je voor 2x 1GB bent gegaan en niet 1x 2GB? :)

offtopic:
Worden jullie al gek van me? :P

[ Voor 51% gewijzigd door nlboy op 14-08-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
PC6400 heb je niks aan, aangezien je geheugen toch niet op 800MHz loopt :)

-Omdat je geheugen met 2 x 1GB in Dual Channel loopt (sneller dan 1 x 2GB)
-Omdat ik 't absurde prijzen vond op dat moment (nu valt 't wel mee maar zelf kopen is cheaper)
-Omdat 'n huis-tuin-en-keuken-gebruikertje als CLB meer dan zat heeft aan 2GB werkgeheugen

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 14-08-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de levertijden zouden kloppen, zou ik vandaag al van mijn laptopje kunnen genieten (2 dagen extra bij in rekening genomen.) Blijkt dat ik hem pas volgende week ergens kan ontvangen, en ben dan op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo gasten!
Ik had misschien een beetje een domme vraag. Als ik bij eigenschappen van deze computer kijk staat er onder computer onder intel core 2 duo......2.20ghz een kloksnelheid met een waarde van 1.18ghz, 2gB. Is dit een normale waarde van de kloksnelheid voor mijn 6224W met t7500 en 2gb geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Een mobile CPU zoals de T7500 klokt automatisch terug om stroom te sparen als het nodig is. Zo loopt mijn T7500 op 800 MHz als ie idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelling is geplaatst: T7500 (2,2Ghz), 2x1024Mb RAM, 120Gb @ 7200RPM

Verwachte levertijd was 4 september op denned.nl en dat is toevallig op het einde van mijn herexamens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falcon4ever schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:00:
[...]

zelfde hiero...volgens nvidia monitor view.
75C bij gewoon desktop werk..
Dat heb ik ook, normaal bij helemaal niks doen is temperatuur van cpu (coretemp) 49 graadjes. Beetje internetten dan stijgt het al snel +- 60.
Nu heb ik weer dat die fan aan blijft (net opnieuw opgestart na een windowsupdate) en geeft hij een temperatuur van 75 graden!.. Het voelt normaal allemaal ook wel warm aan, ik geef de laptop voldoende koelings mogelijkheid dus dat kan het niet zijn.
Is dit misschien een verkeerde zending?? CLB had het geloof ik over 35 graden, nou dat haal ik nooit.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm sinds een paar dagen is er iets met mn geluid. Als ik een bericht ontvang op msn hoor ik niks meer, sound staat wel ingesteld. Ook de popup sound dat er wlan gevonden doet het niet meer, hoor wel een beep van de luidspreker van de moederbord. Verder doet het geluid nog wel, muziek etc.
Ik heb de sound drivers opnieuw geinstalleerd maar niks hielp. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
LZF schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:21:
Een mobile CPU zoals de T7500 klokt automatisch terug om stroom te sparen als het nodig is.
Zo loopt mijn T7500 op 800 MHz als ie idle is.
Hier niet hoor, loopt altijd op 2,20GHz'jes ;)
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:57:
[...]

Dat heb ik ook, normaal bij helemaal niks doen is temperatuur van cpu (coretemp) 49 graadjes. Beetje internetten dan stijgt het al snel +- 60.
Nu heb ik weer dat die fan aan blijft (net opnieuw opgestart na een windowsupdate) en geeft hij een temperatuur van 75 graden!.. Het voelt normaal allemaal ook wel warm aan, ik geef de laptop voldoende koelings mogelijkheid dus dat kan het niet zijn.
Is dit misschien een verkeerde zending?? CLB had het geloof ik over 35 graden, nou dat haal ik nooit.
:?
Welke BIOS gebruik je? Het is bekend dat bij de laatste bios de temperaturen stijgen :|
en van die 35 graden zou ik graag 'n citaat willen zien! Misschien m'n HD bij 't opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:08:
Hmm sinds een paar dagen is er iets met mn geluid. Als ik een bericht ontvang op msn hoor ik niks meer, sound staat wel ingesteld. Ook de popup sound dat er wlan gevonden doet het niet meer, hoor wel een beep van de luidspreker van de moederbord. Verder doet het geluid nog wel, muziek etc.
Ik heb de sound drivers opnieuw geinstalleerd maar niks hielp. Iemand enig idee?
In geval van microsoft Vista: Kijk eens of het algemene volume aanstaat, je kan namelijk per programma instellen hoe hard windows het geluid moet uitzenden via de boxen. (ik kan zelf het niet na kijken omdat mijn laptop er nog niet is maar ik herinner dat van de beta (wmp hard, windows errors zacht)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:33:
Net even gekeken! Processor 32 graden, HD 33 graden (bij beetje surfen en dergelijke)

[...]

Hopelijk ben jij de eerste die 'n fatsoenlijke foto-shoot maakt van je 6625'je :+
Sorry geen 35 maar geef toe, is toch niet de bedoeling dat het allemaal zo warm wordt, zeker niet bij niets doen... Ik heb inderdaad niet de nieuwste bios omdat die temperaturen nog hoger worden bij de meeste. Denken jullie dat het normaal is?
Ik heb nu in de bios de temperatuur waarop de fan wordt ingeschakeld van 55 standaard naar 47 gezet, nu koelt hij de hele tijd, de temperatuur komt dus nooit onder de 47 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb XP, maar zoals ik eerder zei; andere geluiden doen het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:46:
Sorry geen 35 maar geef toe, is toch niet de bedoeling dat het allemaal zo warm wordt, zeker niet bij niets doen... Ik heb inderdaad niet de nieuwste bios omdat die temperaturen nog hoger worden bij de meeste. Denken jullie dat het normaal is?
Ik heb nu in de bios de temperatuur waarop de fan wordt ingeschakeld van 55 standaard naar 47 gezet, nu koelt hij de hele tijd, de temperatuur komt dus nooit onder de 47 graden...
Geen sorry, ik heb 't inderdaad gezegd, maar wilde de context even weten :)
Dat zijn m'n idle temperaturen als m'n laptop echt net aanstaat! Na 'n kwartiertje is 't 43 en 33 graden!

Of dat normaal is... Hmm dat is moeilijk te zeggen! Kan aan zoveel factoren liggen... Warme kamer, koelpasta wel/ niet goed aangebracht, met welke programmaatjes je je temps meet and so on!

Als je 't echt niet vertrouwd stuur je toch 'n mailtje naar Zepto om te vragen hoe of wat :)

Ik heb nooit temp-problemen gehad! Zal binnenkort weer eens kijken naar m'n temps tijdens gamen!

Denk dat ik binnenkort maar is m'n bestelling ga plaatsen:
Hitachi Travelstar 7K200 200 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA/150 -->266,-
2x Kingston Valueram 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5 --> 219,98 (50 euro duurder geworden)
AC Ryan AluBox USB 2.0/eSATA, Zwart, Retail --> 19,95

Dan m'n 2 x 1GB PC6400 800MHz nog verkopen en m'n 100GB'er in de 2,5inch HD-behuizing :9

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 15-08-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje?

ik heb rivatuner geinstaleerd om te zien of ik kan overkloken, toen ik het programma mijn instellingen lit detecten zag ik dat mijn core clock gewoon 475 MHZ is maar mijn memory clock was 400 MHZ inplaats van 700MHZ.

weet iemand hoe diet komt, ligt het aan rivatuner of is dit een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt je powerminimizer aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:13:
een vraagje?

ik heb rivatuner geinstaleerd om te zien of ik kan overkloken, toen ik het programma mijn instellingen lit detecten zag ik dat mijn core clock gewoon 475 MHZ is maar mijn memory clock was 400 MHZ inplaats van 700MHZ.

weet iemand hoe diet komt, ligt het aan rivatuner of is dit een foutje?
700Mhz = 2x 350Mhz omdat het DDR (Double Date Rate) is. Dit pompt twee keer zoveel data er doorheen waarmee ze mooi met dubbele frequenties kunnen adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg zojuist een mail van denned:

We hebben eindelijk onze sample cover ontvangen. Ben er zeer tevreden over.

Top kwaliteit vinyl laag, in verschillende lagen opgebouwd. Geloof me 1000x mooier dan een skin.

Bij deze dus de voorbeelden

ik heb de foto's op picasa gezet, tziet er idd echt prachtig uit. Heb mailtje gestuurd om te vragen hoe duur het is en wat voor levertijd erop zit.

link: http://picasaweb.google.nl/ErikGuldenaar/FotoSCoverDenned

Edit:
Antwoord terug op vraag over of de verf gevoeld wordt:

Nou voelen doe je eigenlijk niets (behalve het randje van het vinyl), maar je krijgt wel een verschrikkelijk mooi spiegel effect daar door.

Prijs van de A kant ligt zo rond de 100 euro. (incl verzendkosten, en montage).

Iets duurder dan de standaard Zepto Cover, maar ook wel betere kwaliteit, en sneller dan 5 maanden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 23:24 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

CLB schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Denk dat ik binnenkort maar is m'n bestelling ga plaatsen:
Hitachi Travelstar 7K200 200 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA/150 -->266,-
2x Kingston Valueram 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5 --> 219,98 (50 euro duurder geworden)

Dan m'n 2 x 1GB PC6400 800MHz nog verkopen en m'n 100GB'er in de 2,5inch HD-behuizing :9
Ik dacht dat je gister zei dat je aan 2x 1GB en kleinere HD genoeg had? :)

[ Voor 10% gewijzigd door nlboy op 16-08-2007 00:26 ]

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:50

Xan

Vandaag mijn laptop besteld en de betaling erachteraan gegooit :)

ik ga voor een Zepto 6324W, 2GHZ, 160GB 7200RPM HD, met 4GB en 64bits Vista Premium..

Het zal er binnen een weekje zijn volgens de website, ben benieuwd :) !!

Ik zal hier posten hoe de laptop bevalt onder Vista 64bits.

Verwijderd

Ik ben nu net bezig een nieuwe zepto samen te stellen:
Znote 6224W
Intel C2Duo T7700 2,40Ghz 800Mhz 4MB
nu heb ik 2 vragen, over het geheugen en over de HDD.

Ik ben fotograaf en fotografeer in RAW(canon 5D) de foto's zijn erg groot, 16 tot 18 mb per foto. Om deze foto's te verwerken heb ik dus een goede laptop nodig.

Qua geheugen, als ik nog niet gelijk voor de 4mb wil gaan, kan ik dan beter voor de
2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ of voor de
2GB DDR2 PC5300 Orginal Zepto RAM
Ik heb begrepen dat 2 x 1 beter is als 1 x 2????

En kan iemand mij uitleggen of er een groot verschil is in HDD, welke zou voor mijn werkwijze het best passen(grote foto's, programma's als photoshop/lightroom etc)

120GB SATA 2,5" 5400rpm
160GB 7200rpm SATA Hitachi
160GB Hybrid 2,5" 5400rpm

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Thanx

• falcon4ever
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:21:
Ik ben nu net bezig een nieuwe zepto samen te stellen:
Znote 6224W
Intel C2Duo T7700 2,40Ghz 800Mhz 4MB
nu heb ik 2 vragen, over het geheugen en over de HDD.

Ik ben fotograaf en fotografeer in RAW(canon 5D) de foto's zijn erg groot, 16 tot 18 mb per foto. Om deze foto's te verwerken heb ik dus een goede laptop nodig.

Qua geheugen, als ik nog niet gelijk voor de 4mb wil gaan, kan ik dan beter voor de
2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ of voor de
2GB DDR2 PC5300 Orginal Zepto RAM
Ik heb begrepen dat 2 x 1 beter is als 1 x 2????

En kan iemand mij uitleggen of er een groot verschil is in HDD, welke zou voor mijn werkwijze het best passen(grote foto's, programma's als photoshop/lightroom etc)

120GB SATA 2,5" 5400rpm
160GB 7200rpm SATA Hitachi
160GB Hybrid 2,5" 5400rpm

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Thanx
2x 1gb is beter ivm dualchannel (==sneller)
en aangezien je met foto's gaat werken zou ik een grote maar snelle HD nemen
dus de 160gb 7200rpm (Hitachi) aan 5400rpm wil je echt niet beginnen...

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

falcon4ever schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:24:
[...]

2x 1gb is beter ivm dualchannel (==sneller)
Hoeveel % sneller? :)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ja, dat vraag ik me nou ook al een tijdje af. En of het uberhaupt wel sneller is (2x1). Maar volgens mij is dat dualchannel alleen goed voor meer bandbreedte. Maar heeft single channel niet al voldoende bandbreedte? Of geldt dat alleen als het geheugen in sync loopt met de processor?

Mijn gevoel zegt trouwens van wel, puur vanwege dual channel. Maar ik heb lange tijd een athlon XP/64 gehad en daar maakte het wel wat uit. Ik weet dus niet hoe het met de Core 2 Duo (laptop) processoren zit.

• zaidoT
In theorie 100%, in praktijk minder.

Je krijgt namelijk twee 64-bit banen tot je beschikking i.p.v. een 64-bit hierdoor kan er in praktijk twee keer zoveel informatie in hetzelfde tijdsblok worden getransporteerd. Alleen je zal niet de hele tijd 200% (2 maal 100% van 64-bit) geheugen bandbreedte nodig hebben waardoor het totaal wat lager zal zijn.

En over die harddisk als je met foto's gaat werken lijkt het me dat je geheugenkaarten van je camera de bottleneck gaan vormen en je slaat ook niet de hele tijd op dus ik betwijfel of je zoveel zal merken van een 7200-rpm i.p.v. een hybride of 5400-rpm bij bestanden van 18MB (ik denk persoonlijk dat het de processor zal zijn die het opslaan vertraagd, als het nou bestanden zijn van een paar honderd MB als bij spellen is het een ander verhaal).

Verwijderd

mickezzz schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:11:
[...]

700Mhz = 2x 350Mhz omdat het DDR (Double Date Rate) is. Dit pompt twee keer zoveel data er doorheen waarmee ze mooi met dubbele frequenties kunnen adverteren.
ok dat moet het dan zijn bedankt

Verwijderd

volgens Zepto site vroeger, had je 15% sneller geheugen dan....

• mickezzz
Xanx schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:12:
Vandaag mijn laptop besteld en de betaling erachteraan gegooit :)

ik ga voor een Zepto 6324W, 2GHZ, 160GB 7200RPM HD, met 4GB en 64bits Vista Premium..

Het zal er binnen een weekje zijn volgens de website, ben benieuwd :) !!

Ik zal hier posten hoe de laptop bevalt onder Vista 64bits.
Ik heb gister de Zepto 6224W besteld:
T7500
2x1024MB PC5300
160GB 7200RPM
Intel 4965AGN Pro Wireless
Extra batterij
Extra sleeve

Gister stond de besteltijd voor deze configuratie op 21/08 (vandaag op 22/08) en ik kreeg vanmorgen per post door dat de betaling ontvangen was en dat mijn bestelling binnen 14 WERKdagen verwacht wordt, 'mits' alles op voorraad is. Als je uit zou gaan van 22/08 zou dat dus WERKdagen zijn.
De indicatie levertijd mogen ze dus wel wat bijstellen.

• zaidoT
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:15:
[...]

volgens Zepto site vroeger, had je 15% sneller geheugen dan....
Dat had te maken met 800 MHz modules (Pc-6400) dat ze eerst aanboden, (800-667)/800*100% ongeveer 15%, maar daar zijn ze vanaf gestapt omdat met maximaal in 667Mhz kan draaien wat dus geen snelheidswinst oplevert. Dual-channel is geheugenbandbreedte, dus hoeveel er per tik kan worden verstuurd (normaal 64-bit, dual-channel 2 * 64-bit).

@mickezzz: De levertijd kunnen ze op het moment ook niet garanderen, wegens de inbraak (zie paar pagina's terug) en dat er nog steeds veel orders openstaan (grote vraag). Ik zelf zit al sinds 03/08 in de wacht tijdens het bestellen kwam zelfs 10/08 als leverdatum voorbij, hoewel de indicatiedatum eerst 14/08 is maar ik ben een week opgeschoven (21/08 als je naar de indicatie datum op de website keek) omdat mijn betaling te laat binnen was (spaarbank->postbank->postbank duurde 5 dagen) waardoor ik net buiten de boot viel wat betreft een onderdeel. Dus reken er maar niet op dat je hem 22/08 binnen hebt.

• CLB
  • Niet online
nlboy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:18:
Ik dacht dat je gister zei dat je aan 2x 1GB en kleinere HD genoeg had? :)
heb ik ook, maar ik doelde op 't geheugen wat in 'n maandje tijd al 50,- duurder is geworden :X

Terugkomend op Medal of Honour - Airbourne waar die 2 filmpjes van waren:

Config:
Znote 6625WD
NVIDIA 8600GT 512MB
T7300 2.0 GHZ
2048 RAM (1 x 2048)
160GB 7200 HDD
Vista Home premium

• Pindanoot
Zag er netjes uit voor die specs moet ik zeggen. Maar ja, jij wilt toch ook 4gb CLB met een 32bit windows? Denk je nou echt dat je hier zo veel aan hebt, mij lijkt het ook wel leuk, maar Vista ziet maar 3,2gb en daar wordt dan nog een gedeelte op geslokt door je grafische kaart enzo. Dus in principe gooi je 1gb gewoon weg.

• zaidoT
Pindanoot schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:11:
Zag er netjes uit voor die specs moet ik zeggen. Maar ja, jij wilt toch ook 4gb CLB met een 32bit windows? Denk je nou echt dat je hier zo veel aan hebt, mij lijkt het ook wel leuk, maar Vista ziet maar 3,2gb en daar wordt dan nog een gedeelte op geslokt door je grafische kaart enzo. Dus in principe gooi je 1gb gewoon weg.
Ik ga voor de 4 GB omdat ik wanneer ik ga studeren volgend jaar vermoedelijk toch linux (64-bit) ga draaien (technische studie) en ik haal niet graag dingen uit elkaar waar ik niet de volledige service handleiding van heb (zoals van mijn desktop). En ik ga windows Vista 32-bit draaien (ondersteuning oude hardware) wegens de games.

En windows ziet hoogstwaarschijnlijk maximaal 3 GB (let op! ruwe schatting) (4GB = 2^32) (4GB - 0,5 GB (videokaart) - 2 * 0,25 GB (PCI-E)). Zie ook Abbadon in "RAM FAQ".
Harde cijfers voor de Zepto met 4GB i.c.m. 32-bit windows volgen hopelijk komende week.
(Wat is er nog meer volgende week? .... ahhhhhhhhhhhhhh school)

• CLB
  • Niet online
Pindanoot schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:11:
Maar ja, jij wilt toch ook 4gb CLB met een 32bit windows? Denk je nou echt dat je hier zo veel aan hebt, mij lijkt het ook wel leuk, maar Vista ziet maar 3,2gb en daar wordt dan nog een gedeelte op geslokt door je grafische kaart enzo. Dus in principe gooi je 1gb gewoon weg.
Als ik over ga tot de aanschaf van 4GB RAM dan neem ik ook gelijk 'n OEM'pje 64 bits Vista :)
En opgeslokt door je grafische kaart? Dat is 512MB dedicated geheugen... gaat niet van je RAM af!

Maar ik denk dat ik niks meer ga upgraden en voor de nieuwe Zepto ga als die uitkomt >:)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 16-08-2007 17:09 ]

• mickezzz
zaidoT schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:02:

@mickezzz: De levertijd kunnen ze op het moment ook niet garanderen, wegens de inbraak (zie paar pagina's terug) en dat er nog steeds veel orders openstaan (grote vraag). Ik zelf zit al sinds 03/08 in de wacht tijdens het bestellen kwam zelfs 10/08 als leverdatum voorbij, hoewel de indicatiedatum eerst 14/08 is maar ik ben een week opgeschoven (21/08 als je naar de indicatie datum op de website keek) omdat mijn betaling te laat binnen was (spaarbank->postbank->postbank duurde 5 dagen) waardoor ik net buiten de boot viel wat betreft een onderdeel. Dus reken er maar niet op dat je hem 22/08 binnen hebt.
Bij mij was de betaling wel vandaag gelijk binnen, misschien scheelt dat weer. ;)
Ik begin 27e aan m'n nieuwe studie, het zou mooi zijn als ik hem daarvoor al heb (waar ik niet vanuit ga), maar het is ook geen ramp als hij er dan nog niet is.

• Pindanoot
CLB schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:45:
[...]

Als ik over ga tot de aanschaf van 4GB RAM dan neem ik ook gelijk 'n OEM'pje 64 bits Vista :)
En opgeslokt door je grafische kaart? Dat is 512MB dedicated geheugen... gaat niet van je RAM af!

Maar ik denk dat ik niks meer ga upgraden en voor de nieuwe Zepto ga als die uitkomt >:)
Kuch, geweldige uitvinding van nVidia, die Turbo Cache heet jat wel je RAM geheugen. Zou wel een 64bit Home premium willen hebben, maar kost weer 100-ish euro. Ik had er eigenlijk gelijk voor moeten gaan, maar denk er pas nu aan, nu ik meer interesse heb in 4gb geheugen.

EDIT: Kijk

http://blogs.microsoft.nl...ive/2007/02/20/10345.aspx

Totaal kan Vista maar 4gb zien, aangezien je grafische kaart en een hoop andere dingen ook allemaal geheugen gebruikt, gaat dit allemaal van je RAM af, en hou je dus een deel van je geheugen over dat gewoon niet gebruikt wordt. De 8600GT heeft 512mb ram, dit moet allemaal door Vista gezien worden, dus trekken ze van het totaal plaatje af, heb je dus nog maar 3,5 gb over, en een aantal andere dingen doen dit ook.

Precies wat zaidoT dus zei.

(Mijn school begint pas 3 september, HBO bouwkunde FTW!)

[ Voor 30% gewijzigd door Pindanoot op 16-08-2007 18:32 ]

• CLB
  • Niet online
Pindanoot schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:23:
Kuch, geweldige uitvinding van nVidia, die Turbo Cache heet jat wel je RAM geheugen.
Hij heeft helemaal geen Turbo Cache joh :X

Dan heb ik 2GB, gaat er al 'n halve af heb ik 1,5GB...
Draai op Vista dus gaat 700MB af, heb ik nog 800MB over, don't think so ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 16-08-2007 18:35 ]

• falcon4ever
CLB schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:33:
[...]

Hij heeft helemaal geen Turbo Cache joh :X

Dan heb ik 2GB, gaat er al 'n halve af heb ik 1,5GB...
Draai op Vista dus gaat 700MB af, heb ik nog 800MB over, don't think so ;)
wel apart dat iemand zonder een zepto zoveel stennis terweeg kan brengen ;p
staat toch duidelijk op de zepto site dat 't om 512mb dedicated gaat?

Geen reden tot zorgen :)
swat4 is trouwens om te kwijlen op de zepto, een na laatste mission al weer 8)

• CLB
  • Niet online
falcon4ever schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:10:
swat4 is trouwens om te kwijlen op de zepto, een na laatste mission al weer 8)
Ja heh, die framerate is ook zo ubergeil! Speel jij 't ook op 1600x1200?

• falcon4ever
CLB schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:00:
[...]

Ja heh, die framerate is ook zo ubergeil! Speel jij 't ook op 1600x1200?
nee 1024x768 op very high.

waarom zou je 1600x1200 willen? dat is meer dan je beeldscherm aan kan...(of je gebruikt een extern scherm?)

Trouwens zelf nog niet getest maar aangezien het de UT engine gebruikt kan je ook handmatig je resolutie instellen:

open swat4.ini
ff zoeken naar [WinDrv.WindowsClient]

en ff aanpassen:

WindowedViewportX=1440
WindowedViewportY=900
FullscreenViewportX=1440
FullscreenViewportY=900

* trouwens in het hotel is het niet aan te raden een shotgun met beanbags te nemen :P ik werd zo gepwnd door een terrorist xD loop ik 'm verrot te knallen met bonen schiet ie me met 1 schot neer :'( .

[ Voor 13% gewijzigd door falcon4ever op 16-08-2007 23:18 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.