Het moment is daar! Ik heb eindelijk de tijd en het geld voor een nieuwe computer. Ik ben van plan om hem voornamelijk voor (nieuwe) games te gaan gebruiken, maar ook voor programma's zoals Lightwave 3d, 3dsMax en Maya.
En speciaal voor Guardian Angel.
Ik heb ook al rondgekeken wat anderen voor dit budget opsomden.
Ik heb deze gekozen omdat ik er positieve dingen over gelezen heb en omdat hij aan mijn eisen voldoet.
Deze heeft wel een FSB van 1.333 Ghz.
Processor
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed [€ 193.34]
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 [€ 181,03]
Hij is snel genoeg voor de nieuwste games, en hij is niet te duur. Ik twijfel wel tussen deze en de E4400, omdat ik dingen heb gelezen over het overclocken ervan, waardoor hij sneller schijnt te worden dan de E6600. Klopt dit? Het scheelt namelijk bijna €100.-
Het ligt er dus aan of ik daarmee bijv. die E4400 sneller krijg dan de E6600 dat ik ga overclocken. Als ik de E6600 eenmaal heb ga ik niet gelijk fanatiek aan de overclockerij.
Dit wordt dus waarschijnlijk een E6750
Kast
Arctic Silentium T4 Pro [€ 86.22]
Antec Sonata III,Zwart [€ 112,46]
Een mooie strakke kast met een voeding van 500 Watt (dat lijkt me genoeg). ik heb naar dit onderdeel het langs gezocht van alle onderdelen. het zijn er zo veel!
Dan maar de Sonata III.Hij is iets duurder, maar wel ruim genoeg.
Videokaart
Club3D GeForce 8800GTX [€ 489.36]
Dit is een van de snelste en ik denk dat ik hiermee nog wel even vooruit kan. Alleen, de vraag is, hoe zit het met de opkomende dx10 kaarten? Wordt deze niet snel achterhaald, waardoor ik beter nog even kan wachten?
HDD
Samsung SpinPoint T166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB [€ 43.16]
Ik hoef nog geen grote hdd. Voor mijn studie moet ik toch een externe hdd aanschaffen, dus dit is genoeg.
Dvd brander
Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail [€ 31.32]
Het maakt me niets uit. Hij moet gewoon kunnen branden en hij moet bij de kast passen.
Geheugen
?
Ik weet nog niet zeker wat ik met het geheugen aanmoet. Wat is aan te raden in combinatie met de processor?
. Ik ben nog niet helemaal zeker over de videokaart. Ik kan namelijk ook voor een 8800 gts (of gewoon een dx9 kaart) gaan en een nieuw beeldscherm kopen. Ik heb hier echter nog een beeldscherm staan, dus het is geen noodzaak. Ik weet ook niet wat ik met het geheugen aanmoet.
Daar ga ik nu ff naar zoeken.
Ik heb hier trouwens nog een windows xp cd, dus ik hoef geen os erbij.
En speciaal voor Guardian Angel.
Ik heb ook al rondgekeken wat anderen voor dit budget opsomden.
Ik heb deze gekozen omdat ik er positieve dingen over gelezen heb en omdat hij aan mijn eisen voldoet.
Deze heeft wel een FSB van 1.333 Ghz.
Processor
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed [€ 193.34]
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 [€ 181,03]
Hij is snel genoeg voor de nieuwste games, en hij is niet te duur. Ik twijfel wel tussen deze en de E4400, omdat ik dingen heb gelezen over het overclocken ervan, waardoor hij sneller schijnt te worden dan de E6600. Klopt dit? Het scheelt namelijk bijna €100.-
Het ligt er dus aan of ik daarmee bijv. die E4400 sneller krijg dan de E6600 dat ik ga overclocken. Als ik de E6600 eenmaal heb ga ik niet gelijk fanatiek aan de overclockerij.
Dit wordt dus waarschijnlijk een E6750
Kast
Arctic Silentium T4 Pro [€ 86.22]
Antec Sonata III,Zwart [€ 112,46]
Een mooie strakke kast met een voeding van 500 Watt (dat lijkt me genoeg). ik heb naar dit onderdeel het langs gezocht van alle onderdelen. het zijn er zo veel!
Dan maar de Sonata III.Hij is iets duurder, maar wel ruim genoeg.
Videokaart
Club3D GeForce 8800GTX [€ 489.36]
Dit is een van de snelste en ik denk dat ik hiermee nog wel even vooruit kan. Alleen, de vraag is, hoe zit het met de opkomende dx10 kaarten? Wordt deze niet snel achterhaald, waardoor ik beter nog even kan wachten?
HDD
Samsung SpinPoint T166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB [€ 43.16]
Ik hoef nog geen grote hdd. Voor mijn studie moet ik toch een externe hdd aanschaffen, dus dit is genoeg.
Dvd brander
Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail [€ 31.32]
Het maakt me niets uit. Hij moet gewoon kunnen branden en hij moet bij de kast passen.
Geheugen
?
Ik weet nog niet zeker wat ik met het geheugen aanmoet. Wat is aan te raden in combinatie met de processor?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 11:56 ]