Toon posts:

[Game pc] € 1000.- Alleen de kast.

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het moment is daar! Ik heb eindelijk de tijd en het geld voor een nieuwe computer. Ik ben van plan om hem voornamelijk voor (nieuwe) games te gaan gebruiken, maar ook voor programma's zoals Lightwave 3d, 3dsMax en Maya.

En speciaal voor Guardian Angel.

Ik heb ook al rondgekeken wat anderen voor dit budget opsomden.

Moederbord
GigaByte GA-965P-DS3 [€ 91.94]
GigaByte GA-P35-DS3 [€ 98,75]

Ik heb deze gekozen omdat ik er positieve dingen over gelezen heb en omdat hij aan mijn eisen voldoet.

Deze heeft wel een FSB van 1.333 Ghz.
Processor
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed [€ 193.34]
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 [€ 181,03]

Hij is snel genoeg voor de nieuwste games, en hij is niet te duur. Ik twijfel wel tussen deze en de E4400, omdat ik dingen heb gelezen over het overclocken ervan, waardoor hij sneller schijnt te worden dan de E6600. Klopt dit? Het scheelt namelijk bijna €100.-

Het ligt er dus aan of ik daarmee bijv. die E4400 sneller krijg dan de E6600 dat ik ga overclocken. Als ik de E6600 eenmaal heb ga ik niet gelijk fanatiek aan de overclockerij.

Dit wordt dus waarschijnlijk een E6750 :|

Kast
Arctic Silentium T4 Pro [€ 86.22]
Antec Sonata III,Zwart [€ 112,46]

Een mooie strakke kast met een voeding van 500 Watt (dat lijkt me genoeg). ik heb naar dit onderdeel het langs gezocht van alle onderdelen. het zijn er zo veel! 8)7

Dan maar de Sonata III.Hij is iets duurder, maar wel ruim genoeg.

Videokaart
Club3D GeForce 8800GTX [€ 489.36]

Dit is een van de snelste en ik denk dat ik hiermee nog wel even vooruit kan. Alleen, de vraag is, hoe zit het met de opkomende dx10 kaarten? Wordt deze niet snel achterhaald, waardoor ik beter nog even kan wachten?

HDD
Samsung SpinPoint T166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB [€ 43.16]

Ik hoef nog geen grote hdd. Voor mijn studie moet ik toch een externe hdd aanschaffen, dus dit is genoeg.

Dvd brander
Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail [€ 31.32]

Het maakt me niets uit. Hij moet gewoon kunnen branden en hij moet bij de kast passen. :*)

Geheugen

?

Ik weet nog niet zeker wat ik met het geheugen aanmoet. Wat is aan te raden in combinatie met de processor?

Alles bij elkaar (zonder geheugen) kost € 928,28.

Het maakt me niet uit of de pc stil is of niet. ik ben wel wat gewend met de 360 :+ . Ik ben nog niet helemaal zeker over de videokaart. Ik kan namelijk ook voor een 8800 gts (of gewoon een dx9 kaart) gaan en een nieuw beeldscherm kopen. Ik heb hier echter nog een beeldscherm staan, dus het is geen noodzaak. Ik weet ook niet wat ik met het geheugen aanmoet. 8)7 Daar ga ik nu ff naar zoeken.

Ik heb hier trouwens nog een windows xp cd, dus ik hoef geen os erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 11:56 ]

Verwijderd

ga je overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt er aan of ik daarmee bijv. die E4400 sneller krijg dan de E6600. Ik heb weinig ervaring met overclocken (alleen nog maar een videokaart gedaan), dus ik ben echt een leek op dat gebied.

@Maasje
Bedankt voor de tip.

@izziewizzie
Ik zal me er eens in verdiepen. O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 22:28 ]

Verwijderd

ik zou de e6750 nemen die komt 22 juli uit en die is sneller en goedkoper dan de e6600

Verwijderd

Als geheugen zou ik de crucial ballistix 5300 nemen voor momenteel 91 euro bij komplett,
moet je wel snel zijn want de aankomende lading is alweer zo goed als uitverkocht :)

Verwijderd

veel geld voor een hdd

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 22:31 ]

Verwijderd

moet dus 48,16 zijn

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan hoor O-)

@Guardian Angel
Ok ik zal er wel even bij zetten dat ik al naar andere mogelijke combinaties heb gekeken. ik heb ook "Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**" allang doorgelezen en daar staat niet zoiets in.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 22:40 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat staat anders niet in je startpost hoor. Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**
en na je edit
Zoek naar ervaringen op GoT (productnaam als keyword is meestal afdoende)
al je vragen worden in die topics beantwoordt hoor. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Guardian Angel op 09-07-2007 22:42 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik ben zelf eigenlijk best wel fan van het Corsair Dominator geheugen 2Gb pc 8500 die op het moment heerlijk goedkoop is. 2 Gb is nog genoeg zeker voor xp maar met de geheugen prijzen van het moment kan 4 Gb ook.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Kijk wel uit met die Artic kasten, heb zelf de T2 Pro, de voeding zit voorin onderin, beter gezegd, de GTX past niet!!!!!

Mijn 8800GTS past er maar net in, zit 2cm tussen de GTS en de Voeding.

Let daar wel bij op met Artic kasten.

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

Topicstarter
Oow! oké badankt dat je me er even op wijst. ik ga dan nog wel even een andere kast uitzoeken... morgen is er weer een dag. }:O

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:07

sanook

_/-\o_

Als je voor de E6750 gaat zou ik ook een P35 mobo nemen zodat je de 1333MHz fsb optimaal kan benutten. Gigabyte GA-P35-DS3 is de P35 variant van de GA-965P-DS3, er is praktisch geen prijsverschil.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb even de boel bijgewerkt.

Verwijderd

E4300 clockt beter dan E4400 had ik ergens gelezen. Dit omdat de 4400 wel 1 MP hoger heeft, maar het dezelfde chips zijn waardoor ze dus eigenlijk evenhoog aankunnen. En omdat de E4300 dan standaard lager geklokt is, zou die dan hoger kunnen komen. Ik weet niet of dat 100% waar is, maar ik lees dat 2.4Ghz echt een eitje is en dat vaak met een simpele Freezer Pro zelfs 2.9 gehaald kan worden. Je moet zelf maar even kijken naar reviews of dat echt zo is, maar ik zou het wel overwegen.

Verder, als je echt niets geeft om stilte kan je gewoon beter voor seagate barracuda 7200.10 series gaan, die zijn ietsjes sneller ;)

De 8800gtx is inderdaad ook niet al te goed in de nieuwste dx10 spellen en over een halfjaar al helemaal niet denk ik (Hiermee bedoel ik dan prijs/prestatie verhouding. Hij zal elke spel wel redelijk vloeiend spelen maar verwacht er niet te veel van). Misschien kan je beter voor een 8800gts 320mb gaan en dan in 2008 gaan upgraden met nieuwe series midrange (200-300) kaart die het dan veel beter doet. 8800Gts voldoet ook in de meeste spellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 12:08 ]

Verwijderd

daar gaan we weer,zucht een 8800gtx zal de dx10 spellen makkelijk aan kunnen LIJKT ME,niemand kan daar nog veel over zeggen omdat we nog niks tot weinig gezien hebben van dx10,maar het is indd een verstandige keuze om gewoon nog even te wachten met een dx10 vidoekaart,aangezien de 8800gtx zeer duur is wil je straks met crysis en alle andere spellen natuurlijk niet in de koude kleren staan.mijn advies koop nog voor een prikkie effe een dx9 kaart

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
8800gtx = zonde van je geld met deze configuratie, dunk mij (uberhaupt nog nergens voor nodig).
Wat voor monitor heb je op dit moment, de gts 320/640 of 2900XT is ook een alternatief en scheelt geld.
Voor de HDD, neem er dan 1 met 16MB cache, scheelt een beetje kost een beetje
geheugen: kingston PC6400 geheugen. 2gig heb je onder de 100 euro klik en klik

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Omdat je veel aan 3d-rendering gaat doen, lijkt me 4 GB geheugen niet verkeerd, ipv de 8800GTX.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 14:10 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

geen specifieke vragen, alleen lijstje, dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.