Gaming PC - Budget €1000,-

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Matched: 1000
Beste tweakers,

Omdat ik ook met de laatste upgrades mee wil gaan ben ik van plan een Gaming PC te bouwen.
Deze gaming pc moet rond de 1000 euro uitkomen. Op deze gaming pc wil ik niet alleen gamen.
Ik wil er ook Multimedia mee bekijken zoals, Foto's en films bekijken. Internetten is natuuurlijk ook belangrijk maar dat kan op bijna alle systemen wel.

Hoofd onderdelen

Antec Titan 650 - €160,52
Ik heb gekozen voor de Antec Titan 650 omdat er genoeg ruimte is voor mogelijke upgrades.
en omdat ik met de 650 Watt voeding genoeg voeding heb.

Intel Core 2 Duo E6600 - € 193,34
Ik heb gehoord dat deze goed is in overclocken en ook één van de betere processoren is na de Quad Core.

Kingston 2GB PC6400 @ 800 Mhz - € 100,03
Ik wou zobiezo 2GB en met de PC6400 kan ik ook nog overclocken.

Seagate Barracuda ES 320GB 7200RPM, 16MB - € 82,23
Ik heb zelf niet meer nodig omdat ik 120 GB nog niet eens vol krijg, en deze is snel genoeg.

Club 3D Geforce 8800GTS 320MB - € 268,17
Deze vond ik nog betaalbaar en is ook een betere dan de 8600 gts die ik eerst had uitgekozen.
Maar door een tip ben ik toch uiteindelijk voor deze gegaan.

Asus P5N-E SLI - € 109,27
Ik had eerst een duurdere moederbord gekocht maar door een tip kon ik uiteindelijk de 8800 gts nemen en besparen op het moederbord dat niet veel verschillen van elkaar.

Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail
Ik heb voor deze gekozen omdat er in de specificatie stond dat deze sneller was dan de samsung van de zelfde prijsklasse.

Er zijn nog wat andere dingen die erbij horen zoals de coolers enzovoort. maar deze zijn niet zo heel belangrijk omdat deze redelijk standaard zijn.

Totaal: € 1050,08

Ik zou graag willen weten wat er nou beter kan om er echt een pc van te maken om er op te gamen en films, foto's op te bekijken.

[ Voor 93% gewijzigd door Nickkok op 23-06-2007 00:55 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen matches
Of je firewire en USB nodig hebt bepaal je zelf lijkt me? Of je draadloos internet hiermee kunt gebruiken hangt er vanaf of je een draadloze router hebt en een draadloze netwerkkaart voor je pc. Conclusie kun je zelf trekken lijkt me.

Voor de rest zou je hier eens kunnen kijken: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

• Nickkok
Geen matches
Alles wat hier staat komt er dus in. Draadloze router heb ik maar een netwerkkaart niet, maar die kan ik er zo bij kopen. maar mijn vraag was niet of ik het nodig ben maar of het er niet al inzit bijvoorbeeld dat ik nu geen extra usb aansluitingen koop enzovoort terwijl het er al bij inzat.
Ik ben zelf niet de meest slimme met computers maar ik denk zelf dat dit wel allemaal met elkaar gaat werken.

Ik vraag me ook niet af of het goed is maar ik vraag me af wat jullie ervan vinden en wat mischien beter kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Nickkok op 23-06-2007 00:00 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen matches
Nickkok schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:59:
Alles wat hier staat komt er dus in. Draadloze router heb ik maar een netwerkkaart niet, maar die kan ik er zo bij kopen. maar mijn vraag was niet of ik het nodig ben maar of het er niet al inzit bijvoorbeeld dat ik nu geen extra usb aansluitingen koop enzovoort terwijl het er al bij inzat.
Ik ben zelf niet de meest slimme met computers maar ik denk zelf dat dit wel allemaal met elkaar gaat werken.
Bij de specs van je moederbord staat hoeveel USB-poorten erbij zitten.
Ik vraag me ook niet af of het goed is maar ik vraag me af wat jullie ervan vinden en wat mischien beter kan.
Die vraag is veel te algemeen om een antwoord op te kunnen geven. Daarvoor hebben we dit topic voor advies over hoe je je vragen wel moet stellen zodat wij gericht advies kunnen geven: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

• Nickkok
Geen matches
Ja ik heb gekeken maar er staat alleen een tekentje van dat het erbij zit maar niet hoeveel.
Te algemeen, Ik wil graag weten wat er beter kan en of dit ook een goede thuiscomputer kan zijn inplaats van alleen gamen. Ik hoop toch dat je het topic openhoud omdat ik heel graag wil weten wat ik nou fout heb gedaan in de configuratie.

Verwijderd

Geen matches
Neem een 8800GTS en bespaar op je mobo. De 8600GTS is immers te duur voor wat ie presteert (presteert slechter dan kaarten die 50€ goedkoper zijn). 195€ voor een mobo is overdreven duur, je kan makkelijk 50-90€ besparen door een Gigabyte DS-3 of Asus P5N-e te nemen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen matches
Nickkok schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:06:
Ja ik heb gekeken maar er staat alleen een tekentje van dat het erbij zit maar niet hoeveel.
Dat kun je dan ook niet op de site van de shop vinden. Die biedt sowieso maar matige informatie. Voor de volledige specificaties van hardware moet je op de site van de fabrikant zijn.
Te algemeen, Ik wil graag weten wat er beter kan en of dit ook een goede thuiscomputer kan zijn inplaats van alleen gamen.
Kijk, dit is dus een vraag waarmee we weinig kunnen. Wat is een thuiscomputer? Is dat muziek afspelen? Is dat videobewerken, flink multitasken, fotobewerking? Of slechts een beetje met Word-bestandjes in de weer zijn. Wat je doet met je pc is belangrijk voor de keuze onderdelen. "Thuiscomputer" kan zoveel verschillende dingen betekenen dat daarop geen setup te verzinnen is.
Ik hoop toch dat je het topic openhoud omdat ik heel graag wil weten wat ik nou fout heb gedaan in de configuratie.
Maak je geen zorgen, ik zal het topic niet dichtdoen :D Dat kunnen alleen de mensen met een rood kleurtje :P
Wat je fout hebt gedaan... Ansich niks. Ik vraag me gewoon af wat je specifieke vragen zijn.

Probeer eens te onderbouwen waarom je voor de onderdelen hebt gekozen, en waarom je specifiek twijfelt over een onderdeel, en wat voor alternatieven je ziet. Op basis daarvan kunnen wij jou dan ook specifiek advies geven.
Immers, als ik zo advies moest geven deed ik dat op basis van mijn voorkeuren in een game/thuiscomputer, en niet de jouwe. Aangezien het jou systeem wordt is het toch wel handig om te weten wat jij in een pc zoekt ;)

Mocht je hardwarekennis te summier zijn wordt het tijd om je in te lezen. Zonder kennis over wat je nou eigenlijk koopt is de kans op een aankoop waar je achteraf spijt van krijgt een stuk groter.

• Nickkok
Geen matches
Ik heb mijn beginpost veranderd en erbij gezet wat ik er mee wil doen. ook heb ik bij elk hoofdonderdeel gezet waarom ik ervoor heb gekozen.

[ Voor 61% gewijzigd door Nickkok op 23-06-2007 00:59 ]

• Nickkok
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/jun/23/img18.jpg

Ik heb de Club 3D Geforce 8800 GTS 320MB vervangen door de 640MB versie aangezien ik wel eens wil weten hoe goed je nou kan gamen op de hogere versie.
Ook heb ik de Asus dvd-rw vervangen door de NEC AD-7170S.
Aangezien ik zelf geen pc in elkaar kan zetten laat ik dit doen door Azerty.

Kan ik nog ergens op besparen of moet ik het hiermee doen.
De E4300 kan ik bijvoorbeeld overclocken naar de snelheid van de E6400 en hoger, deze is veel goedkoper. Of kan ik beter een nog kleinere hardeschijf nemen aangezien ik nog geen 160 gb vol krijg. Ik wil ook graag weten welk moederbord beter is, degene die ik nu op papier heb staan of de P5B deluxe.

Ik heb ook gelezen dat geforce kaarten het beter doen met de nforce 650i dus mischien logisch om toch bij de moederbord te blijfen die ik nu op papier heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Nickkok op 23-06-2007 11:03 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen matches
Heb je benchmarks van de 320MB versie en de 640MB versie gezien? Kijk maar eens naar deze benchmark. Dat is dus ook het punt waarop je kunt besparen. Of je beter een kleinere hdd kunt nemen is natuurlijk volledig een eigen keus. Daar kunnen wij niks over zeggen. Welk moederbord beter is hangt af van wat voor eisen jij stelt in een moederbord. Lees ook eens reviews.

Verwijderd

Geen matches
Nickkok schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:59:
[afbeelding]

Ik heb de Club 3D Geforce 8800 GTS 320MB vervangen door de 640MB versie aangezien ik wel eens wil weten hoe goed je nou kan gamen op de hogere versie.
Ook heb ik de Asus dvd-rw vervangen door de NEC AD-7170S.
Aangezien ik zelf geen pc in elkaar kan zetten laat ik dit doen door Azerty.

Kan ik nog ergens op besparen of moet ik het hiermee doen.
De E4300 kan ik bijvoorbeeld overclocken naar de snelheid van de E6400 en hoger, deze is veel goedkoper. Of kan ik beter een nog kleinere hardeschijf nemen aangezien ik nog geen 160 gb vol krijg. Ik wil ook graag weten welk moederbord beter is, degene die ik nu op papier heb staan of de P5B deluxe.

Ik heb ook gelezen dat geforce kaarten het beter doen met de nforce 650i dus mischien logisch om toch bij de moederbord te blijfen die ik nu op papier heb.
Je merkt pas wat van de 640MB als je boven de 1650*1050 gamed. Zonde van je geld als je dat niet doet.

Het is zeker mogelijk omdat te doen. Het is een afweging. Je kan pech hebben dat je een rotte er tussen hebt die niet zo heel erg hoog komt.

De P5B-E of nog beter Gigabyte P35-DS3R. De deluxe is te duur voor wat hij bied. De Nvidia chipsets verbruiken 30 watt meer dan de intel chipsets. De p35 chipset is nog weer iets zuiniger. Gigabyte maakt gebruik van veel betere componenten zodat het bord goed koel blijft.

FUD. Waar heb je dat gelezen?

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
Geen matches
waarom niet de 2900 XT? is goedkoper en beter!
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
Nickkok schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:06:
Te algemeen, Ik wil graag weten wat er beter kan en of dit ook een goede thuiscomputer kan zijn inplaats van alleen gamen. Ik hoop toch dat je het topic openhoud omdat ik heel graag wil weten wat ik nou fout heb gedaan in de configuratie.
Je bevindt je hier toch op Tweakers.net, waar van je verwacht wordt dat je zelf kunt concluderen of het systeem zal werken of niet. De Best Buy Guides die je bovenaan dit forum kunt vinden vormen de rode draad bij het kiezen van je componenten. Tevens is hier voldoende informatie in te vinden om er zeker van te zijn een goede keuze te maken.

Helaas dus, maar dit topic gaat alsnog op slot, aangezien het niet voldoet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.