Toon posts:

Systeem een beetje goed? (€1250,-)

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het werd weer tijd voor een nieuwe computer, en met hulp van anderen is deze samenstelling eruit gekomen:

Antec Sonata III
Asus P5B Premium Vista Edition
Intel Core2Duo E6750
Scythe SCNJ-1100P Ninja Rev. B + 120MM fan
ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16
Zalman VF1000-LED
Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB DDR2, PC5300
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II (2x)
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM
NEC AD-7170S SATA150

http://tweakers.net/ext/p...2C149620%2F1%2C123647%2F1

Nu heb ik een paar vragen:
  • Misschien de belangrijkste: werken alle onderdelen uberhaupt correct met elkaar zonder problemen? (ik ben ervan op de hoogte dat niet de volledige 4GB met Windows Vista gebruikt kunnen worden, maar zolang het ook geen problemen oplevert en hij wel 3/3,5GB kan gebruiken is dit prima)
  • Maak ik stomme fouten? (bijv. verouderde onderdelen. Houd wel rekening met mijn budget!)
  • Is dit het beste moederbord welke ik kan nemen? Ik zoek een stabiel moederbord zonder fratsen. Andere moederborden die me werden aangeraden zijn onder andere deze, deze en deze
  • Maakt hij niet al te veel lawaai?
  • Moet ik Windows Vista Home Premium 32bit of 64bit nemen? Kan je met 64bit computers ook 32bit-software draaien zonder uitzonderingen?
Ik heb echt 0 verstand van hardware dus graag een beetje non-technische antwoorden op de vragen!

Alvast heel erg bedankt!

Michiel.

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

waar ga je hem voor gebuiken ?

XBL: Warheadheadshot

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1063857 kijk hier is naar.
Budget ??
Gebruiksdoel ??

http://www.azerty.nl/prod.../89/35649/ga-p35-ds3.html goed moederbord

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, ben een beetje onduidelijk geweest. Ik wil hem echt voor alles gaan gebruiken: goed gamen en lekker gebruik van veel zware software. Mijn budget staat al in de topictitel en is ongeveer €1250,-. Ik kan helaas mijn boodschappenlijstje niet helemaal onderbouwen omdat ik er zelf 0 verstand van heb. Diegene die me er mee geholpen heeft geprobeerd binnen mijn budget een systeem te maken wat mij de meeste beeldkwaliteit, audio en snelheid biedt.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6f6t21i.jpg

verbeteringen:
667mhz geheugen voor de processor
andere koeler = stiller
3,0Ghz proccesor
p35 moederbord (nieuwe chipset meer functies)
andere dvd brander komt beter uit de test bij Hardware.info

ps : dit systeem is samengesteld bij Azerty

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:26:
[afbeelding]

verbeteringen:
667mhz geheugen voor de processor
andere koeler = stiller
3,0Ghz proccesor
p35 moederbord (nieuwe chipset meer functies)
andere dvd brander komt beter uit de test bij Hardware.info

ps : dit systeem is samengesteld bij Azerty
Is die geheugenwisseling sowieso nodig? Of alleen als ik die 3,0Ghz processor neem? Merk je dat verschil tussen 2,66Ghz en 3,0Ghz goed? En zoja, waarin?

Dan het moederbord: wat voor extra functies dan? Ik zoek namelijk echt iets basic en heb 0 bijzondere extraatjes nodig.

Sowieso al erg bedankt!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:06:
Excuses, ben een beetje onduidelijk geweest. Ik wil hem echt voor alles gaan gebruiken: goed gamen en lekker gebruik van veel zware software. Mijn budget staat al in de topictitel en is ongeveer €1250,-. Ik kan helaas mijn boodschappenlijstje niet helemaal onderbouwen omdat ik er zelf 0 verstand van heb. Diegene die me er mee geholpen heeft geprobeerd binnen mijn budget een systeem te maken wat mij de meeste beeldkwaliteit, audio en snelheid biedt.
Het is te mager zodat wij niet goed weten naar waar je wilt gaan. Gelieve de eisenpakket gedetailleerder beschrijven. Je hebt bv Photoshop-gebruikers die 2MB jpeg's verwerken, ik rag snel 100+MB psd's erdoor en doe op bepaalde momenten aan 1+GB bestanden bewerking. Je hebt ook gebruikers die 1,5GB als default bestandsgrootte beschouwen en zitten dat te Photoshoppen. Zo heb je ook verschillende soort Counter-Strikers en andere gamers.

Verwijderd

Topicstarter
Denk aan bestanden van enkele tot enkele tientallen MB's en games die gewoon 'in' zijn zoals BattleField 2142 en wat er nu komen gaat. Ik ben geen extreme gebruiker maar de dingen die ik doe moeten goed kunnen gaan.

Een voorbeeld lijstje applicaties die ik graag tegelijk wil kunnen draaien zonder dat mijn computer iets van vertraging laat merken: iTunes, Windows Live Messenger, Skype, Firefox, Macromedia Fireworks, en dan misschien af en toe nog een PDFje of DOCje openen. Ik weet niet of dat met dit budget mogelijk is maar ik wil wel een heel eind kunnen komen. Aangezien ik nu met mijn gewone 2,0Ghz processor en 512MB RAM al een heel eind kom lijkt het me niet dat het niet kan.

Ik ga sowieso 0 dingen overclocken of tweaken, hooguit in de software/drivers wat aanpassen mocht dat nodig/nuttig zijn.

Kort gezegd wat ik hier heb uitgelegd: ik ben een vrij gevordende computergebruiker die veel software tegelijkertijd wil kunnen draaien en ook lekker de nieuwe games wil kunnen spelen.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Prima
Asus P5B Premium Vista Edition
Redelijk moederbord, bied voldoende aansluitingen
Intel Core2Duo E6750
Prima processor, het heeft momenteel weinig zin om een Q proc te kopen (en daar is je budget ook niet naar)
Scythe SCNJ-1100P Ninja Rev. B + 120MM fan
Is geloof ik aardig geluidsarm, dus voor je doel een prima koeler. Ik heb zelf een artic freezer pro 7, die houdt m'n 6600 ook prima koel
Daar kun je voorlopig wel even mee vooruit met de huidige en volgende generatie spelen, geen slechte aankoop
Zalman VF1000-LED
Prima, alleen ben je dan wel de garantie op je videokaart kwijt
Je zou voor PC6400 kunnen gaan om zoveel mogelijk uit de 6750 te halen indien je over wilt gaan klokken. Doe je dit niet, dan is dit een prima keuze.
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II (2x)
Geen slechte keuze
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM
Zeer slechte keuze in combinatie met Vista. Je moet namelijk extra betalen voor Vista SB drivers. Indien je dit geen probleem vindt dan is het een goede keuze.
NEC AD-7170S SATA150
Prima fikker.
Nu heb ik een paar vragen:
[list]
• Misschien de belangrijkste: werken alle onderdelen uberhaupt correct met elkaar zonder problemen? (ik ben ervan op de hoogte dat niet de volledige 4GB met Windows Vista gebruikt kunnen worden, maar zolang het ook geen problemen oplevert en hij wel 3/3,5GB kan gebruiken is dit prima)
Indien je 64bits OS neemt kan windows de 4 GB volledig gebruiken voor zover ik weet. Kijk even op de asus site (www.asus.com en dan op Netherlands klikken) of het geheugen ondersteund wordt, maar voor zover ik weet moet het geen probleem opleveren op het moederbord.
• Maak ik stomme fouten? (bijv. verouderde onderdelen. Houd wel rekening met mijn budget!)
Je zou even moeten nagaan hoeveel watt de 8800 GTS verbruikt, om zo een indicatie te krijgen of de voeding in de kast voldoende is.
• Is dit het beste moederbord welke ik kan nemen? Ik zoek een stabiel moederbord zonder fratsen. Andere moederborden die me werden aangeraden zijn onder andere deze, deze en deze
De keuze is een prima bordje. Mijn ervaring is dat als het stabiel is (en dat is die p5b voor zover ik weet wel) dan maakt het weinig uit wat voor mobo je hebt, zolang de diverse onderdelen nagenoeg hetzelfde zijn (een socket 370 mobo is natuurlijk niet met een socket 775 te vergelijken ;) ).
• Maakt hij niet al te veel lawaai?
Dat is iets wat je zelf moet beoordelen. Ik verwacht het niet, maar je zou de voeding kunnen vervangen voor een compleet passief exemplaat. Alleen heb je dan een iets groter budget (of minder snelle componenten) nodig.
• Moet ik Windows Vista Home Premium 32bit of 64bit nemen? Kan je met 64bit computers ook 32bit-software draaien zonder uitzonderingen?[/list]
Als je voor Vista gaat, neem dan de 64 bits versie. Je kunt 32 bits draaien op een 64 bits computer (anders had AMD de Athlon 64 helemaal destijds niet uit kunnen brengen aangezien er op dat moment nog geen werkende XP 64 bits versie was), maar om volledig van de mogelijkheden van de processor te profiteren zou je beter een 64 bits OS kunnen nemen.

Hier kon uw advertentie staan

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2025

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Antec Sonata III: Niets mis mee, goede (stille) kast.

Asus P5B Premium Vista Edition: Ik zou hier ofwel voor de GigaByte GA-P35-DS3P, ofwel voor de GigaByte GA-P35-DS4 gaan. Beide hebben meer als de Asus, maar zijn stukken goedkoper. Ze hebben de nieuwe P35 chip, die iets beter presteerd dan degene die in de Asus zit. Het enige verschil tussen de twee GigaByte's is dat de DS4 een wat groter/beter koellichaam heeft.

Intel C2D E6750: Goede keuze.

Scythe SCNJ-1100P Ninja: Ik zou persoonijk voor de Scythe Infinity SCINF-1000 gaan. Dit is een iets nieuwer model van Scythe, met betere prestaties dan de Ninja.

Videokaart: Goede keuze. Qua merk (in dit geval ECS) maakt het niet zoveel uit welke kaart je neemt, ze zijn allemaal nagenoeg hetzelfde. Je kunt dus het beste gewoon het goedkoopste merk nemen.

Zalman VF1000-LED: Ziet er goed uit. Misschien is het handig de benchmarks van deze koeler even af te wachten, aangezien die er nog niet zijn, omdat ie nog niet verkrijgbaar is.

Geheugen: Ziet er ook goed uit. Houd er wel rekening mee dat je met dit geheugen niet kunt overclocken. Als je dat wilt, zul je sneller geheugen nodig hebben.

Hardeschijf: Ook een goede keuze. Samsung hardeschijven zijn van goede kwaliteit, en lekker stil.

Geluidskaart: Let op dat je niet een nog goedkopere X-Fi kaart neemt, aangezien dit geen echte X-Fi kaarten zijn, maar oude Audigy kaarten in een nieuwe jasje. Ze missen veel functies die de duurdere X-Fi's wel hebben. Degene die je nu hebt uitgezocht is dus goed!

Alle onderdelen werken in princiepe goed met elkaar ja. Er is verder geen hele speciale hardware die incompatibel zou kunnen zijn, alhoewel het heel soms wel eens voor komt dat een bepaald type geheugen niet werkt met een bepaald moederbord.

Stomme fouten ben ik niet tegengekomen. Wel is het slimmer als je de Scythe Infinity neemt, ipv de Ninja. Ze zijn ongeveer even duur (infinity is volgensmij iets goedkoper), maar de infinity koelt een stukje beter.

Het enige waar je volgensmij echt nog even naar moet kijken is het moederbord. Ik vind persoonlijk de Asus P5B Premium Vista Edition een nogal overpriced moederbord. Het heeft absoluut niet meer features als de twee GigaByte's die ik noemde, maar is een stuk duurder. De GigaByte's zijn verder compatibel met al je andere hardware.

Lawaai: De scythe is een lekkere stille koeler, en de koelers van Zalman staan ook als stil bekend. Ook is de Sonata III een lekker stille kast met grote fans. Alhoewel het systeem natuurlijk niet helemaal geruisloos zal zijn, is het echt wel flink stil, en zul je er geen last van hebben.

Het voordeel van vista 64 bit, is dat je gewoon je volledige 4GB intern geheugen kan gebruiken. Volgensmij zijn er onder Vista verder niet echt problemen met de 64 bits versie, maar dat durf ik je niet precies te zeggen, daar heb ik niet zoveel verstand van.

Succes met het uitzoeken van je systeem. :)

[ Voor 6% gewijzigd door XplodingForce op 08-07-2007 03:32 ]

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Na wat geknutsel is dit eruit gekomen:
Antec Sonata III
GigaByte GA-P35-DS4
Intel Core2Duo E6750
Scythe Infinity
Zalman VF1000-LED
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
NEC AD-7170S SATA150
Totaal: €1.191,67 (hier komen nog de kosten voor Windows Vista, assemblage en garantie en geluidskaartdrivers bij)

Met een lichte overschrijding van mijn budget moet ik er dan zijn.

Wat denken jullie ervan? :)

Verwijderd

ik zou wel even kijken of er geen ander mainbord te krijgen is.
Voor een vriend heb ik laatst een pc in elkaar gezet met een asus p5b mainboard.
Op de pc draait nu xp 32-bit xp en 64 bit vista, het mainboard ondersteund standaard max 3 G b geheugen, tenzij je wat opties in de bios aanpast: (zie Bios Asus P5B-E ziet maar 3 GB ipv 4 GB, memory remapping).
Als je de aanpassingen maakt zal xp max 2gb geven en vista 4gb, anders heb je in beide 3 gb.
Op zich niet heel erg, maar ik vind het persoonlijk een kwalijke zaak.

Verder denk ik dat je goede keuzes heb gemaakt.

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 05:12:
ik zou wel even kijken of er geen ander mainbord te krijgen is.
Voor een vriend heb ik laatst een pc in elkaar gezet met een asus p5b mainboard.
Op de pc draait nu xp 32-bit xp en 64 bit vista, het mainboard ondersteund standaard max 3 G b geheugen, tenzij je wat opties in de bios aanpast: (zie Bios Asus P5B-E ziet maar 3 GB ipv 4 GB, memory remapping).
Als je de aanpassingen maakt zal xp max 2gb geven en vista 4gb, anders heb je in beide 3 gb.
Op zich niet heel erg, maar ik vind het persoonlijk een kwalijke zaak.

Verder denk ik dat je goede keuzes heb gemaakt.
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat Vista dan max. 4GB geheugen zal herkennen en XP max 2GB? 32bits besturingssystemen herkennen niet meer dan 3GB, 64bits meer. De GigaByte moederborden herkennen gewoon 4GB geheugen, dus wat zou daar mis mee zijn?

@TS, goede keuzes. Heb je ook goed gekeken naar de DS3P? Want het enige verschil is de heatsink, en de DS3P is wel een stuk goedkoper, alhoewel ik me voor kan stellen dat je liever een betere heatsink hebt.

Everybody lies

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op zondag 08 juli 2007 @ 03:16:

Zeer slechte keuze in combinatie met Vista. Je moet namelijk extra betalen voor Vista SB drivers. Indien je dit geen probleem vindt dan is het een goede keuze.
Dit is gewoon onzin. Je hoeft helemaal niet extra te betalen voor Vista drivers. Je betaalt die drivers toch al wel als je nu een nieuwe geluidskaart koopt, maar dat terzijde. De betaalde drivers waren voor Audigy's, en als je eerlijk moet zijn, waren die drivers alleen voor de extra effecten ("gewone" ondersteuning is er gewoon, maar ok, je geluidskaart bied dan niet echt meerwaarde), en zijn dat nu verouderde kaarten, die eigenlijk al vervangen en overtroffen zijn door de X-Fi kaarten.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 06:35:
[...]

Dit is gewoon onzin. Je hoeft helemaal niet extra te betalen voor Vista drivers. Je betaalt die drivers toch al wel als je nu een nieuwe geluidskaart koopt, maar dat terzijde. De betaalde drivers waren voor Audigy's, en als je eerlijk moet zijn, waren die drivers alleen voor de extra effecten ("gewone" ondersteuning is er gewoon, maar ok, je geluidskaart bied dan niet echt meerwaarde), en zijn dat nu verouderde kaarten, die eigenlijk al vervangen en overtroffen zijn door de X-Fi kaarten.
Misschien onzin, misschien is het enkel de audigy, maar ik refereerde aan het volgende bericht:
nieuws: Creative vraagt $9,99 voor Vista Audigy-drivers

Hier kon uw advertentie staan

• TheZeroorez
  • Niet online
XplodingForce schreef op zondag 08 juli 2007 @ 06:04:
[...]

32bits besturingssystemen herkennen niet meer dan 3GB
32-bits kan overweg met 4GB, maar daar gaat nog videogeheugen, HDD-cache, CPU-cache, BIOS, etc. af, en houd je meestal rond de 3/3,5 over. De rest zal je moederbord waarschijnlijk als video/HDD buffer gebruiken.
, 64bits meer.
Enkele terabyte ja, 16 dacht ik. Is wel genoeg dus :Y)
De GigaByte moederborden herkennen gewoon 4GB geheugen, dus wat zou daar mis mee zijn?
Voor zover ik weet is dat probleem alleen bij bepaalde Asus-borden ja.
@TS, goede keuzes. Heb je ook goed gekeken naar de DS3P? Want het enige verschil is de heatsink, en de DS3P is wel een stuk goedkoper, alhoewel ik me voor kan stellen dat je liever een betere heatsink hebt.
Ik zou eerder voor een P35-chipset gaan, maar een DS3 is ook mooi ja. Heeft alleen een northbridge die heet wordt, dus daar moet je mee leven, of een andere koeler erop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt weer! Ik heb jullie stukjes gelezen, het lijkt me dus duidelijk dat ik sowieso Windows Vista 64bit moet nemen. Drivers voor de geluidskaart kopen vind ik geen probleem mocht dat nodig zijn.

Ik heb dit topic nog aan een vriend laten zien en die merkte nog twee dingen op.

Volgens hem zou er voor een goede airflow nog een 120mm koeler bijmoeten, bijvoorbeeld deze:
Cooler Master R4-S2B-12AK-GP,120 x 120 x 25 mm (kost €5,- dus voor de kosten hoef je het niet te laten)

En hij zei dat dit nog een goed moederbord was, klopt dat en zoja is deze beter dan de GigaByte die ik nu in de lijst heb?:
Intel® Desktop Board DP35DP

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 12:12 ]

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 12:03
Wow! 4GB geheugen! :| Waar is dat allemaal goed voor?

Aan de andere kant, met deze prijzen geef ik je helemaal gelijk :)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

TheZeroorez schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:33:
32-bits kan overweg met 4GB, maar daar gaat nog videogeheugen, HDD-cache, CPU-cache, BIOS, etc. af, en houd je meestal rond de 3/3,5 over. De rest zal je moederbord waarschijnlijk als video/HDD buffer gebruiken.
32bit heeft 4 Giga-adressen en daarmee moet je naast ram ook videogeheugen, cpu-cache, bios en andere zaken adresseren. Zodat er geen "wegwijzers" meer beschikbaar zijn naar extra ram.
Afhankelijk van de aangesloten adresbus. Athlon64 heeft 40bits en kan hiermee tot 1 Tera-adressen gaan.

Pentium Pro, 2, 3 en 4 hadden 36bits adresbus, maar de processor kan slechts 32bits bedienen. Dan heeft men PAE-oplapmiddel bedacht, de processor kan slechts 32bit in 1 keer happen. Dan schakel je wat bits om zodat de processor in een andere 32bit zone zit te happen. Heen en weer schakelen zorgt ervoor dat het boeltje trager gaan. Op een mobo kan 32, 33 of 34 draadjes aangesloten zijn.
Asus wilt de gedupeerden niet helpen. Dat kleine percentage gebruikers die 4GB willen wordt genegeerd om te voorkomen dat de grote groep 2GB gebruikers al hun mobo's willen omruilen.
Ik zou eerder voor een P35-chipset gaan, maar een DS3 is ook mooi ja. Heeft alleen een northbridge die heet wordt, dus daar moet je mee leven, of een andere koeler erop zetten.
P35 is een tussenchipset dat weinig tot geen verbetering tov P965 levert. 1333 MHz FSB is niet nodig als je P965 met gemak naar 1600 MHz FSB kan jagen. Dan maar het goedkoopste pakken, GigaByte GA-P35-DS3R kost 29% meer dan een Gigabyte GA-965P-DS3.
masser120 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:18:
Wow! 4GB geheugen! :| Waar is dat allemaal goed voor?
Ik bots regelmatig tegen 2GB en zit 4GB te overwegen. Vista werkt pas goed met 4GB ram.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 08-07-2007 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
"1333 MHz FSB is niet nodig als je P965 met gemak naar 1600 MHz FSB kan jagen"
Dan moet je dus overklokken, wil ik absoluut niet ;).

Wat je hier allemaal over bits zit te vertellen snap ik eigenlijk echt niet. Zou je me kunnen zeggen: 32bit of 64bit? Want weet me hier geen raad mee :p.

Kijk je hier ook nog even naar? :):
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:12:
Volgens hem zou er voor een goede airflow nog een 120mm koeler bijmoeten, bijvoorbeeld deze:
Cooler Master R4-S2B-12AK-GP,120 x 120 x 25 mm (kost €5,- dus voor de kosten hoef je het niet te laten)

En hij zei dat dit nog een goed moederbord was, klopt dat en zoja is deze beter dan de GigaByte die ik nu in de lijst heb?:
Intel® Desktop Board DP35DP

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:10:
"1333 MHz FSB is niet nodig als je P965 met gemak naar 1600 MHz FSB kan jagen"
Dan moet je dus overklokken, wil ik absoluut niet ;).

Wat je hier allemaal over bits zit te vertellen snap ik eigenlijk echt niet. Zou je me kunnen zeggen: 32bit of 64bit? Want weet me hier geen raad mee :p.

Kijk je hier ook nog even naar? :):

[...]
32bit kan niet meer zien als ~3.2 GB omdat hij niet meer kan toewijzen. 64bit ziet wel je 4GB omdat deze adressen kan toewijzen tot 1TB. Als het goed is kan je nu je keuze zelf maken toch?

Het is vast wel een goed bordje, maar ik zou toch voor de gigabyte gaan. Die hebben veel extra componenten gebruikt voor een langere levens duur en lagere temperaturen.

http://www.hardware.info/...ble_2_wat_is_het_precies/

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit wijst op 64bit. Kan ik daar echter alle software op draaien of enkel 64bit-software?

En die 120MM koeler is die nog extra nodig?

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:18:
Ok, dit wijst op 64bit. Kan ik daar echter alle software op draaien of enkel 64bit-software?
32bit software draait ook erop, zolang het goed onderhouden software is. In de laatste 2 jaar hebben ze alle tijd en kansen gekregen om hun software te debuggen.
Nee, je systeem genereert minder warmte dan de mijne in een Sonata II.

Verwijderd

Topicstarter
Oké :).

Die 120MM koeler schijnt wel een betere airflow te creëeren en hij kost slechts een half tientje. Misschien toch wel de moeite waard?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:18:

Als een pc gebruiker zonder veel pc kennis zou ik gewoon als ik jou was een 32bit windows versie nemen. Je wilt namelijk alle programma's die je nu op je Windows XP computer draait gewoon ook op je nieuwe computer draaien. Er zijn nog teveel programma's die niet goed werken op 64bit Vista.

En 4GB is overdreven. 2GB is meer dan voldoende.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
Nee, ik zou gewoon de 64bit versie kopen. Als 'pc gebruiker zonder veel kennis' gebruik je alleen standaard programma's. En die zijn allang getest zijn op 64bit vista (Word, Nero, Winamp etc).

edit: hoewel juist met Winamp wat problemen zijn met video afspeelmogelijkheden, maar er komen gewoon van de goed onderhouden programma's steeds nieuwere versies uit

[ Voor 34% gewijzigd door ejtnaj op 08-07-2007 17:54 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

silmaril8 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:39:
Als een pc gebruiker zonder veel pc kennis zou ik gewoon als ik jou was een 32bit windows versie nemen. Je wilt namelijk alle programma's die je nu op je Windows XP computer draait gewoon ook op je nieuwe computer draaien. Er zijn nog teveel programma's die niet goed werken op 64bit Vista.
Met Windows XP x64 heb ik weinig problemen. Vista levert niks aan voordelen tov de nadelen (betatesting, nvidia drivers doen het niet, upgrades, licentiekosten,...) op.
En 4GB is overdreven. 2GB is meer dan voldoende.
Een balanceringvraag, de ene wilt meer ram, de ander wilt meer processor en nog iemand anders wilt meer grafische kaart. Een eenheidsworstcomputer samenstellen is het minst interessant. Hiervoor moeten we de gebruiker wel kennen en de gebruiker moet voldoende zelfkennis hebben om ons van informatie te voorzien.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 08-07-2007 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niks van hardware, wel van computers. Ik design regelmatig websites vandaar het gebruik van zware software nodig is.
  • 4GB lijkt me niet overdreven, ik wil er wel aan aantal jaren mee voort kunnen. Of wel overdreven?
  • Zou software als bijv. Adobe Fireworks kunnen werken op een 64bit Vista? En games? Nieuwe games sowieso wel lijkt me?
  • En een extra 120MM fan zou die nog nuttig zijn voor een betere airflow? Voor het geld hoef ik het niet te laten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

TheZeroorez schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:33:
[...]

[...]

[...]

[...]

Van de DS3P is ook een P35 chipset versie hoor. Pricewatch link.. Het scheelt maar ongeveer 15 euro, dus dat maakt niet zoveel uit, maar het kan wel (dit bord hoef je dus om een E6750 standaard te draaien niet te overclocken).

Everybody lies

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:10:
Dit is allemaal uitzoek werk wat je prima zelf kunt doen. Met de GoT Search kun je prima topics zoals Vista 32-bit of 64-bit vinden :). Ook voor vragen omtrent de hoeveelheid geheugen: clique!.

Met een klein beetje eigen onderzoek kun je het prima vinden. Gezien we op GoT toch enige eigen inzet willen zien en bovenstaande zoekopdrachten laat zien dat dat te wensen over laat, gaat het topic op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.