Vista 32-bit of 64-bit

Pagina: 1
Acties:
  • 6.691 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10 23:32
Ik vroeg me af of er mensen gaan overstappen op vista en of ze de 32-bits versie nemen of de 64-bits versie? Is het niet zonder om nou voor de 32-bits versie te gaan. Heb je net zoveel geld aan betaald en dan 2 jaar later ofzo kan je weer een 64-bit versie gaan aanschaffen, dus dan betaal je gewoon het dubbele. Hoe zit dat?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ik denk dat als vista uitkomt al heel veel mensen 64-bits cpu's hebben, dus prestatiegericht is het beter met 64-bits. Qua drivers etc. zit je weer met 32-bits, zelfde probleem als nu met XP 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik verwacht dat met de introductie van Vista het aantal 64-bit drivers significant zal toenemen. Als je een 64-bit processor hebt zou ik in dat geval ook zeer zeker gaan voor de 64-bit Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 21-10 23:32
Maar het is dus niet mogelijk je 32-bits licentie dan mee te nemen naar een 64-bits licentie?
Maar als ik een 64 bits OS heb dan kan ik toch ook de huidige 32-bits games niet meer spelen? Tenzij ik een dual boot heb.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Coolmaster schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:53:
Maar het is dus niet mogelijk je 32-bits licentie dan mee te nemen naar een 64-bits licentie?
Maar als ik een 64 bits OS heb dan kan ik toch ook de huidige 32-bits games niet meer spelen? Tenzij ik een dual boot heb.
32-bits stuff werkt altijd* op 64-bits, hij gebruikt gewoon een 32-bits emulator

(sommige drivers etc niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)
mcandor schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:55:
[...]

32-bits stuff werkt altijd* op 64-bits, hij gebruikt gewoon een 32-bits emulator

(sommige drivers etc niet)
Als ik Vista koop is het de 32, licentiehouders zullen de 64 bits wel voor een klein prijsje krijgen.
Zal later eens info opvragen bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem gewoon 64 bits verzie.
Ik draai nu ook Windows XP x64, bevalt me meer dan prima.

Nog geen enkel probleem gehad met betrekking software/drivers die niet werken omdat het een
andere windows is of iets dergelijks. Uiteraard heb ik ook hardware van redelijk hoogstaande merken altijd, ik heb iig voor alle hardware in mijn pc 64bit drivers.
Hoe dit dus in elkaar steekt met budget hardware heb ik geen ervaring mee.
Ik neem aan dat hiervoor hetzelfde geld.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vista aan het testen op 32 bit, gewoon omdat er nog een aantal drivers ontbreken voor vista, laat staan voor vista 64 bit... Eens vista officieel uit is koop ik ook de 64 bit, want dan zullen alle fabrikanten wel de moeite doen om hun drivers bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Hmm was het niet zo dat Vista juist zo veelzijdig was wat drivers betreft? Dacht ooit eens op de FP gelezen te hebben dat het, zij het met enkele kleine modificaties, XP drivers, 32bit drivers en 64bit drivers allemaal kon gebruiken. Kan het alleen niet meer vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:31
Zou het gewoon niet meer dan normaal zijn om als MS zijnde een gratis omruil te kunnen doen naar 64 bit? Stel dat je bij het uitkomen van Vista nou mooi zit met een nog vrij goede 32 bit pc, en geen zin hebt om maar een hele nieuwe te kopen alleen voor Vista. Kan MS dan niet een grote korting, of gewoon een 'omruilkey' te geven. Desnoods zo dat ze dan geen gebruik meer van de 32 bit versie kunnen maken

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 16:15
als klant zou ik het graag zien dat je met een en dezelfde key twee versie's kan gebruiken. Dus dat je een DVDtje krijgt met beide versie's erop en dat je dan kan kiezen welke je wil gebruiken. Maar dat zal er wel niet van komen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij bevat elke dvd van Vista ALLE versies (dus van vista basic [32bit én 64 bit] tot vista ultimate [32bit én 64 bit] )

en dat je met de key bepaalt welke versie je kan activeren
(en dan bedoel ik met versie : premium, home, basic, ultimate of business)

of je dàn kiest 32 bit of 64 bit zal niks uitmaken bij de activatie.
je zal ook altijd de andere bit-versie achteraf kunnen installeren met dezelfde key (op hetzelfde systeem weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Als 64-bit zoveel beter zou werken, waarom nemen ze dan de moeite om nog 32-bit uit te brengen? Dat ding zal op 32-bit systemen toch te traag draaien. Ik zou gewoon voor 32-bit gaan. 64-bit is eigenlijk al heel lang op de markt maar het is gewoon niet aangeslagen. Is blijkbaar onnodig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:19:
volgens mij bevat elke dvd van Vista ALLE versies (dus van vista basic [32bit én 64 bit] tot vista ultimate [32bit én 64 bit] )

en dat je met de key bepaalt welke versie je kan activeren
(en dan bedoel ik met versie : premium, home, basic, ultimate of business)

of je dàn kiest 32 bit of 64 bit zal niks uitmaken bij de activatie.
je zal ook altijd de andere bit-versie achteraf kunnen installeren met dezelfde key (op hetzelfde systeem weliswaar)
Dit geldt alleen voor de retail versies. De OEM versies worden apart geleverd als 32bit of 64bit, afhankelijk van de computer die je koopt waarbij de OEM versie wordt geleverd.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
BlackWolf666 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:23:
Als 64-bit zoveel beter zou werken, waarom nemen ze dan de moeite om nog 32-bit uit te brengen?
Mischien omdat er nu nog steeds 32 bits processoren worden gebruikt, bijvoorbeeld in goedkopere laptops? Je kunt verder nu nog steeds een budget systeem bouwen met een Celeron processor, en de Vista Home Basic draait daar prima op. De Vista Home Premium ook wel als je er 1 Gb geheugen in frot.
Dat ding zal op 32-bit systemen toch te traag draaien. Ik zou gewoon voor 32-bit gaan. 64-bit is eigenlijk al heel lang op de markt maar het is gewoon niet aangeslagen. Is blijkbaar onnodig.
64bit XP is al een tijdje op de markt, maar werd alleen verkocht als Professional. Er bestaat geen Windows XP Home Edition en geen Windows XP Media Center Edition in 64bits formaat. Omdat er voor de consumentenmarkt eigenlijk weinig intresse was is de 64bits versie van XP inderdaad niet aangeslagen.

Vista is eigenlijk het eerste OS dat vanaf Home Basic tot Ultimate in zowel 32 als 64bit wordt uitgebracht, en waar tot voorheen de driverfabrikanten alleen drivers voor XP 32bit uitgaven, worden vrijwel alle Vista drivers die aan het verschijnen zijn in een 32bits en 64bits variant uitgebracht. Intel is met de Core 2 Duo eigenlijk pas in 2006 echt het 64bits pad in geslagen, AMD deed dit al in 2005.

Momenteel worden veel PC's met een 64bits processor verkocht, en ook het goedkoopste segment zal binnenkort omslaan naar budget 64bits processoren. 2007 wordt het jaar van de 64bits programma's, zoniet 2008. ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:02:
[...]

Dit geldt alleen voor de retail versies. De OEM versies worden apart geleverd als 32bit of 64bit, afhankelijk van de computer die je koopt waarbij de OEM versie wordt geleverd.
dat geldt helaas ook niet meer, ook met de retail versie zul je moeten kiezen tussen 32bit of 64bit. In de pricewatch zie je ze ook staan met 32bit of 64bit erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:15:
[...]

dat geldt helaas ook niet meer, ook met de retail versie zul je moeten kiezen tussen 32bit of 64bit. In de pricewatch zie je ze ook staan met 32bit of 64bit erachter.
Klopt, ook de Technet en MSDN versies zijn 2 apart downloads x64 & x86

Trouwens een stuke uit de EULA :
c. Alternative Versions. The software may include more than one version, such as 32-bit and
64-bit. You may use only one version at one time.
Volgens mij mag je dus t.z.t. kostenloos overstappen

[ Voor 25% gewijzigd door Luppie op 24-01-2007 01:22 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Cobra_Lup schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:19:
Trouwens een stuke uit de EULA :

[...]

Volgens mij mag je dus t.z.t. kostenloos overstappen
[/quote

ik leid het er niet uit af... kan aan mij liggen hor :+

maar wat ik eruit afleidt is: deze software zou 2 versie's kunnen bevatten, 32bit en 64bit. Je mag maar 1 versie tegelijk gebruiken.

Lijkt mij dat het betekent dat het mogelijk is dat het pakket 2 versies bevat, maar dat je maar 1 versie tegelijk mag gebruiken.Maar aangezien de DVD maar 1 versie bevat, zit je vast aan die versie.

edit: poging gedaan tot verduidelijking :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02
Ik heb bijv een upgrade coupon voor vista (pas mce 2005 oem gekocht bij nieuw systeem).
Als je kijkt bij die upgrade site, blijkt dat je geen keuze hebt. Ik kan alleen vista premium 32bit aanvragen...

Zou mooi zijn als 64 ook op de dvd zou staan natuurlijk, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De OEM versies van vista zijn of 32 bit of 64 bit.
De retail versies zijn beide en daar kun je dus kiezen.
zie hier voor degene hierboven die zij dat je in de pricewatch moest kiezen

[ Voor 46% gewijzigd door 4ourty2 op 24-01-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02
Vaag dat ik niet eens kan kiezen. Beetje jammer dat hier ook verschil in moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat is nu het duidelijke standpunt:

Gaan voor 64 bits als je hardware 't aankan?
Of toch voor de 32 bits gaan ivm compatibiliteitsproblemen?

Ik heb nameljk 'n laptop besteld die 64 bits hardware bevat maarja ik lees hier en daar toch wel dat er nog niet veel drivers zijn voor de 64 bits Vista. Ik wil wel graag al m'n software kunnen draaien! Ik moet wel zeggen dat ik gewoon degelijke software gebruik: FTD/ Newsleecher/ Nero/ BS player en geen excentrieke software voor 3D tekenen/ AutoCad/ Fotosoep of ik noem maar wat op...

Maar was is nou gewoon het eenduidig advies? 64 bits nemen of toch niet...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 22-10 17:17

mvds

Totally awesome!

Tja, aangezien zelfs MS zelf nooit moeite gedaan heeft om zijn spullen voor de thuisgebruiker op 64-bit te zetten (Office, WMP enz) kan je wel zeggen dat het 64-bit platform redelijk mislukt is. En ik gok dat het nog heeeeeeeel lang gaat duren voor (ik noem maar iets) 75% van de software die je gebruikt 64-bit is blijf ik gewoon op 32-bit. Spellen enzo zullen iig nog heel lang 32-bit blijven. Dus ik ga voor de 32-bit versie van Vista.

Als ik tenminste goede drivers voor mijn X-Fi kan vinden met alle functionaliteiten enabled :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:02:
Wat is nu het duidelijke standpunt:

Gaan voor 64 bits als je hardware 't aankan?
Of toch voor de 32 bits gaan ivm compatibiliteitsproblemen?

Ik heb nameljk 'n laptop besteld die 64 bits hardware bevat maarja ik lees hier en daar toch wel dat er nog niet veel drivers zijn voor de 64 bits Vista. Ik wil wel graag al m'n software kunnen draaien! Ik moet wel zeggen dat ik gewoon degelijke software gebruik: FTD/ Newsleecher/ Nero/ BS player en geen excentrieke software voor 3D tekenen/ AutoCad/ Fotosoep of ik noem maar wat op...

Maar was is nou gewoon het eenduidig advies? 64 bits nemen of toch niet...?
32 bits applicaties draaien gewoon onder 64 bits.
Het enige at perse 64 bits moet zijn zijn de drivers. De meeste redelijk nieuwe hardware wordt ondersteunt. Het echte voordeel van 64 bit zie ik eerlijk gezegd niet want zoveel 64bits applicaties zijn er niet en 32 bits applicaties draaien niet sneller noch langzamer op 64 bits. Wel ondersteunt het meer als de 4 gig geheugen die 32 bits ondersteunt.

@obsidian

Die goede X-Fi drivers duren nog wel effe microsoft heeft het hele geluidsgebeuren op de schop genomen in vista creative heeft er wel aardig wat problemen mee.

[ Voor 7% gewijzigd door 4ourty2 op 24-01-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik denk dat er geen eenduidig advies zal komen..

Ik zit ook nog te twijfelen. Op dit moment draai ik een 32bits 30 dagen versie en die werkt eigenlijk erg goed.

Tegenwoordig speel ik geen games meer op mijn PC's dus dat zal geen groot probleem zijn (ik verwacht dat daar de meeste problemen mee zijn op een of andere manier).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee bedankt!

Dan ga ik over 2 weken 64 bits is testen, en als 't me niet bevalt, maar ik vind de layout en shit van Windows Vista Premium wel helemaal uber dan koop ik zelf 32 bits Vista Premium! Bedankt! :)

En alle games die ik nu heb: FEAR/ GRAW/ Tombraider-Legend/ Manhunt die draaien op 32 bits?

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 24-01-2007 11:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
64bit is dus echt wel heel relaxed, maar het licht er maar net aan wat voor software je geruikt. Dankzij 64bit kan er nu meer dan 2 (of 3 met de /3gb switch) GB per process toegewezen worden wat met bepaalde CAD/CAM en 3D programma's wel eens voor komt. 3DsMax 9 is er bijvoorbeeld al in 64 bit. En je kunt windows meer dan 3.5 gieg aan ram laten herkennen, natuurlijk..

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 24-01-2007 11:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 23:19
CLB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:02:Gaan voor 64 bits als je hardware 't aankan?
Gewoon doen als je hardware het aankan.
Ik werk nu al een tijdje met XP x64 en dat draait prima. Alle grotere fabrikanten hebben toch al wel 64 bits drivers en als Vista uitkomt zal dat alleen maar meer worden. Je zult hoogstens problemen krijgen met het vinden van 64bits drivers voor oude hardware (denk bijv aan oude printers). Veel B-merken bieden nog geen 64bit drivers aan, maar meestal kun je dan wel drivers downloaden bij de chip fabrikant (zoals Realtek).
Ik draai echter vooral 64 bit Linux. Draait heerlijk moet ik zeggen, merkbaar sneller met sommige dingen. (heb nooit 32 en 64bit Windows op hetzelfde systeem gedraaid dus over windows performance kan ik niks zeggen).

32bits programma´s gaan gewoon werken op je 64bit OS. Mocht je nog hele oude 16bits progjes hebben dan kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen, maar goed dat is wel heel oud.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat 32 bits werkt op 64 bits begrijp ik...

Waar 't in zit is dat ik wil gamen en dergelijke maar weet niet precies wat ik dan voor drivers nodig heb?

Heb ik dan gewoon drivers nodig voor m'n videokaart/ audio of speciale 64 bit drivers voor elk spel?

(het gaat bij mij ook om 'n laptop btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 23:19
Een 64bit OS werkt in feite niet anders dan een 32bit OS.
Je hebt dus voor elk stukje hardware een driver nodig, net zoals je nu hebt.

Het is niet zo dat je 'extra' drivers nodig hebt om ook 32bit programma's te kunnen draaien.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb dus alle 64 bits drivers al voor m'n laptop:
Audio/ Video/ Touchpad enzovoort...

Als ik dan een game installeer, werkt die dan gewoon gelijk?
Of heb ik ook speciale drivers nodig voor elke game die ik wil installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:35:

De game werkt gelijk.
Tenzij het een dos game is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 22-10 17:17

mvds

Totally awesome!

UlyssesNL schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:40:
[...]

De game werkt gelijk.
Tenzij het een dos game is |:(
Als je gewoon zegt dat je met oudere spellen een kans hebt dat het niet werkt, dan zit je meestal wel veilig. Hoeft niet perse alleen dos spellen te zijn, Ook oudere Windows games kunnen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Of Starforce beschermde games, die doen het vooralsnog niet op x64 Vista voor zover ik weet. Op 32bits weet ik niet zeker, dacht het wel, maar voor 64bits Windows moet de driver gesigned worden door MS en dat kon een tijdje terug nog wel een jaar duren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 22-10 02:40
Ikzelf gebruik al een poos de XP Pro 64-bit. Deze loopt zeer soepel op mijn AMD x2 4600+ (mag ook wel). Ik ben nauwelijks applicaties tegen gekomen die niet werken, alleen de Vista Upgrade Advisor ( :'( ).

Gewoon doen dus, drivers voor XP 64 zijn vollop te vinden, alleen voor het oudere spul niet altijd. Maar dan geldt weer dat wanneer je PC Vista aan kan je ook niet heel veel oud spul zult helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Maar Vista is een compleet ander verhaal. Voor de 64bits versie daarvan móéten de drivers gesigned zijn, wat het veel lastiger maakt snel goede drivers te maken. De 32bits versie heeft dit probleem niet. De driversupport is op Vista x64 dus nog slechter dan op de normale Vista en daar ben ik er al niet erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En nog steeds twijfel ik....

Ik heb 64 bits geschikte hardware
Ik wil er geen rare software op draaien, gewoon de standaardonzin
Ik wil er wel op blijven gamen (FEAR/ GRAW/ Fable/ FarCry/ Manhunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
CLB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:35:

De meeste games die onder XP werken zullen ook gewoon werken onder Vista 32bit, maar er zullen best uitzonderingen zijn aangezien elke gamefabrikant hun spellen anders programmeert. Als een spel niet werkt maar in de afgelopen 2 jaar is uitgekomen, dan is er best een grote kans dat er een patch voor komt zodat deze wel werkt.

Let wel op dat je met sommige oude spellen in de problemen kunt komen met de 16bits installer. (16 bits apps werken niet meer op Vista x64). Maar ik las al ergens dat iemand daar een omweg voor had gevonden door (let op... :D ) VMWare met Windows XP te installeren op Vista, vervolgens het spel daar installeren, en daarna de gamefolder te kopieren via een gemapte network drive naar de Vista partitie. :D :D

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
CLB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:38:
En nog steeds twijfel ik....

Ik heb 64 bits geschikte hardware
Ik wil er geen rare software op draaien, gewoon de standaardonzin
Ik wil er wel op blijven gamen (FEAR/ GRAW/ Fable/ FarCry/ Manhunt)
Als je wil blijven gamen met de games die je hierboven noemt, zou ik de komende 3 maanden nog gewoon op XP blijven draaien. De drivers voor Vista zijn nog verre van optimaal, en je zult vrijwel zeker een flinke reductie zien in het aantal frames per seconde als je nu naar Vista gaat.

Geef ATI en NVidia een maand of 2 de tijd, en dan zullen ze denk ik wel drivers hebben die de performance van XP benaderen. Windows Vista is zeker een goed gaming platform, alleen moet men wel goede, stabiele, en optimale drivers hebben, en dat is helaas nog niet zo voor de twee groten in de wereld der videokaarten.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
The__Virus schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:46:
Of Starforce beschermde games, die doen het vooralsnog niet op x64 Vista voor zover ik weet. Op 32bits weet ik niet zeker, dacht het wel, maar voor 64bits Windows moet de driver gesigned worden door MS en dat kon een tijdje terug nog wel een jaar duren :P.
http://www.star-force.com/protection.phtml?c=83&id=963

Ze zijn inderdaad alleen nog niet "digitally signed".

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.