Ben een beetje aan het rommelen met de iTunes playlists.
in /etc/mt-daapd.playlist staan een drietal 'intelligente' default playlists gedefinieerd voor de iTunes server. Deze zie je terug in je client.
Nu wil ik deze natuurlijk aanpassen en uitbreiden.
Bleek dat mijn aangepaste versie na iedere boot overschreven werd door de originele. Als ik het goed heb komt deze tijdens het bootproces ergens uit /sys (?)
Strategie veranderd en in de fun_plug het volgende stukje script opgenomen.
Werkt prima. Maar omdat mt-daapd inmiddels al vrolijk gestart was met de oude playlist, pas zichtbaar na een 'refresh'.
Mijn vragen:
- Is dit wel de meest handige strategie?
- Hoe kan ik een 'refresh' forceren?
Verder kon ik nergens een goede bron vinden met de syntax van de mt-daapd playlists. Wel die van firefly. Maar dat is nieuwer en heeft opties die nog niet in de gebruikte versie ondersteund worden.
Iemand hier al eens mee bezig geweest?
O ja, ik heb de Conceptronic CH3SNAS met de laatste 1.03 firmware.
in /etc/mt-daapd.playlist staan een drietal 'intelligente' default playlists gedefinieerd voor de iTunes server. Deze zie je terug in je client.
Nu wil ik deze natuurlijk aanpassen en uitbreiden.
Bleek dat mijn aangepaste versie na iedere boot overschreven werd door de originele. Als ik het goed heb komt deze tijdens het bootproces ergens uit /sys (?)
Strategie veranderd en in de fun_plug het volgende stukje script opgenomen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if [ -f "/mnt/HD_a2/blablabla/mt-daapd.playlist" ]; then echo "* Override default mt-daapd.playlist..." >>${LOGFILE} cp /mnt/HD_a2/blablabla/mt-daapd.playlist /etc/mt-daapd.playlist >>${LOGFILE} chown root /etc/mt-daapd.playlist >>${LOGFILE} chgrp root /etc/mt-daapd.playlist >>${LOGFILE} chmod 755 /etc/mt-daapd.playlist >>${LOGFILE} mt-daapd -p >>${LOGFILE} else echo "* Source mt-daapd.playlist not found" >>${LOGFILE} fi |
Werkt prima. Maar omdat mt-daapd inmiddels al vrolijk gestart was met de oude playlist, pas zichtbaar na een 'refresh'.
Mijn vragen:
- Is dit wel de meest handige strategie?
- Hoe kan ik een 'refresh' forceren?
Verder kon ik nergens een goede bron vinden met de syntax van de mt-daapd playlists. Wel die van firefly. Maar dat is nieuwer en heeft opties die nog niet in de gebruikte versie ondersteund worden.
Iemand hier al eens mee bezig geweest?
O ja, ik heb de Conceptronic CH3SNAS met de laatste 1.03 firmware.