Toon posts:

Game systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil een nieuwe pc aanschaffen en wil graag wat extra meningen,

Informatie bron:
Ik heb naar deze forum post gekeken en heb daarvan informatie overgenomen (Game Pc post)

Wat ik al heb en blijf gebruiken:
Ik heb al een systeem kast, die ik nog niet zo lang heb, Dit is de Chieftec BH-01B-B-B (Hierin heb ik 4x80mm koelers en 1x120mm koeler gestopt, dit omdat in de zomer mijn kamer erg warm kan worden, de zon bakt de hele dag aan deze kant van het huis. |:(
En mijn monitor de Samsung SyncMaster 920N.
En een Samsung 500GB Harddisk (HD 501LJ Spinpoint T166 Series).

Mijn Budget: +/- 1400 Euro.

Het gebruik:
Voornamelijk gamen, daar let ik dus op bij het kopen van een pc, verder kijk ik af en toe een serie en internetten.

Configuratie:

Processor: Intel C2D E6850 | €270 (?)

Afbeeldingslocatie: http://media.schottenland.de/pi/IntelCore2DuoTray.jpg

CPU Koeler Scythe Infinity | +/- €45,-

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/products/thumbs/001878.jpg

Moederbord: GigaByte P35C-DS3R | €130

Afbeeldingslocatie: http://www.hbbear.com/2/lib/200705/17/071/1.JPG

Grafische Kaart: Gigabyte 8800GTX | €490

Afbeeldingslocatie: http://www.grafikkartenpower.de/shop/catalog/images/189-1.jpg

Harddrive: Samsung SpinPoint T166 500GB | €126,- (Dit is dus dezelfde als ik al heb, maar wil een 2e).

DVD-Writer: Samsung SH-S182M

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/odd/dvdwriters/images/sh-s182m_m.jpg

Geheugen: 2 GB DDR2-800 Kit XTC Gold GX 2, OCZ2G800R22GK

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/i/ibiem9.jpg

Voeding: Ik heb momenteel een Enermax 460W Dual Fan, is dit nog voldoende?

Operation system:

Windows XP (Moet nieuwe kopen, had een OEM versie gekregen bij deze pc, gebonden aan deze pc |:(

Windows VISTA ????

Vragen:

Ik kom momenteel op €1061 uit. Heb dus nog ruim 400 te besteden, Eventueel SLI en dan een 2e grafische kaart erin prikken?Eventueel een goede geluidskaart? De mijne is antiek, gebruik altijd een headset. Dus geen surround gedoe.
Ik heb in de post waar ik deze info vandaan heb OCZ 2 GB DDR2-667 Kit XTC Gold GX, OCZ26672048ELGEGXT-K zien staan, dit merk zegt mij niks. Meningen of andere opties?

Grafischekaart merk, is dit een goede of bevelen jullie een andere aan?

Alvast bedankt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 22:09 . Reden: Aanpassen configuratie / vragen ]

Verwijderd

SLI is zoizo overgewardeerd en ik zou dan die 400 in me zak houden en over een jaar een nieuwe kopen.

Verder niet zo veel aan te merken. :X

Verwijderd

sli zou ik niet doen,zonde van het geld,maar verder ziet het er goed uit ,betreft de voeding zou je moeten kijke hoeveel ampere die heeft op de 12 volt lijn, ik weet niet precies hoeveel moet je effe google

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Ik kan het over het hoofd hebben gezien maar ik zie geen Dvd rw :P Als je er nog geen heb tipje neem er één met Lightscribe ofzo (beter voor je Cd's en Dvd's ) :)

Btw mooi systeem :)
Miss als je van stil houd kan ik als voeding de Antec Smart power 2.0 500 watt aan bevelen :) genoeg Amperes op de 12 volt lijn, gezien bij hardware.info :)
En hij is modulair en de voeding die je op het oog hebt niet, scheeld echt in draden rotzooi ;)

[ Voor 47% gewijzigd door rickyy op 05-07-2007 19:03 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

Topicstarter
Oke, SLI doe ik dus niet.

Ik heb wat meer info over mijn voeding opgezocht:

Max. Power: 460W
+3.3V +5V +12V -12V -5V +5VSB
Max output Current 35A 35A 33A 1.0A 1.0A 2.2A

Eventueel een site met een review over de voeding.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:13
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:00:
Oke, SLI doe ik dus niet.

Ik heb wat meer info over mijn voeding opgezocht:

Max. Power: 460W
+3.3V +5V +12V -12V -5V +5VSB
Max output Current 35A 35A 33A 1.0A 1.0A 2.2A

Eventueel een site met een review over de voeding.
Als je een review hebt gevonden, kan je daar je eigen conclusies uittrekken. Hoef je die hier niet meer te posten. Waarom moet het geld op? Het is een prima systeem. Geld uitsparen, en volgend jaar weer investeren.

Verwijderd

Topicstarter
rickyy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:00:
Ik kan het over het hoofd hebben gezien maar ik zie geen Dvd rw :P Als je er nog geen heb tipje neem er één met Lightscribe ofzo (beter voor je Cd's en Dvd's ) :)
Oops |:(

De samsung dvd-writer SH-S182M

(vergeten omdat ik momenteel niet zoveel brand)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:07:
[...]

Als je een review hebt gevonden, kan je daar je eigen conclusies uittrekken. Hoef je die hier niet meer te posten. Waarom moet het geld op? Het is een prima systeem. Geld uitsparen, en volgend jaar weer investeren.
Die technische details over ampere op een 12v lijn zegt mij erg weinig, vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat aangepast aan mijn lijst, DVD-Writer erbij gezet.

Ook was ik vergeten te vragen naar een geluidskaart, ga ik ook nog even uitzoeken maar misschien hebben jullie tips hiervoor. (Mijne is al erg oud), of is de on-board sound van het moederbord goed genoeg om te gamen met headset?

Nog opmerkingen over Gigabyte als merk voor de grafische kaart? (Gigabyte 8800GTX)

Verwijderd

Onboards van tegenwoordig zijn van erg goeie kwaliteit. Dus die voldoet wel. Je kan, als hij toch niet voldoet, achter af altijd een er bij prikken.

Sja, ze gebuiken allemaal de reference cooler, dus in dat opzicht maakt het niet uit.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
Misschien is een de C2Q 6600 wat voor ik weet dat er nog geen quadcores ondersteunt worden door games etc maar deze wordt na 22 julie ook onder de 300 euro en dan misschien wel een betere keuze verder een net systeem

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:27:
Onboards van tegenwoordig zijn van erg goeie kwaliteit. Dus die voldoet wel. Je kan, als hij toch niet voldoet, achter af altijd een er bij prikken.
Als ze tegenwoordig van erg goede kwaliteit zijn kan ik inderdaad eerst kijken of hij voldoet, en anders alsnog een kaart kopen, bedankt voor de info :)
the squaler1 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:50:
Misschien is een de C2Q 6600 wat voor ik weet dat er nog geen quadcores ondersteunt worden door games etc maar deze wordt na 22 julie ook onder de 300 euro en dan misschien wel een betere keuze verder een net systeem
Ik heb gekeken naar deze optie, en ga deze zeker overwegen. Ondersteuning van meerdere cores en games heb ik al wat ervaring mee , ik heb dit probleem momenteel ook met sommige games met mijn Dual-Core Athlon 64 X2 4200. Sommige games moet ik dan via het taakbeheer/processen/affiniteit op 1 core laten draaien, dus neem aan dat het zo ook gaat lukken met de Quad core.

Bedankt voor je tip.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 21:15 . Reden: Antwoord op de reactie van squaler1 ]

• TheJVH
  • Laatst online: 27-01 23:27
Ik dacht al waar ken ik het van :P . Maar weet je zeker dat je een Q6600 wilt?? Die 6850 heeft een veel hogere klok, dus draait hij veel beter in Single/dual core gamen. In de toekomst kan je altijd nog een echte quad nemen, want de Q6600 zijn in feite gewoon 2 tegen elkaar aangeplakte E6600. Als ik jou was zou ik voor de E6850 gaan.

En die OCZ is geloof ik gewoon erg goed geheugen, en hij zit er vet uit XD.

Verwijderd

Met hem ^^

(quadcore in games is nog niet nodig. hoge clocks helpen nog wel wat ;))

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
offtopic:
Misschien beetje offtopic maar waar staat lightscribe volgens jou voor? Het is er namelijk voor om bij speciale dvd's en cd's direct een plaatje/tekst erop te "branden". Deze DVD's en cd's hebben een compleet witte bovenkant. http://nl.wikipedia.org/wiki/LightScribe

Verwijderd

Topicstarter
Killzone schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:23:
Ik dacht al waar ken ik het van :P . Maar weet je zeker dat je een Q6600 wilt?? Die 6850 heeft een veel hogere klok, dus draait hij veel beter in Single/dual core gamen. In de toekomst kan je altijd nog een echte quad nemen, want de Q6600 zijn in feite gewoon 2 tegen elkaar aangeplakte E6600. Als ik jou was zou ik voor de E6850 gaan.

En die OCZ is geloof ik gewoon erg goed geheugen, en hij zit er vet uit XD.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:25:
Met hem ^^

(quadcore in games is nog niet nodig. hoge clocks helpen nog wel wat ;))
Dat is ook weer zo ja, vooral als je zo'game speelt die dus niet meerdere cores ondersteunt ;)

Ik heb momenteel 3 geheugens aangepast, dit zijn 3 andere dan eerst genoemde, als ik goed gelezen heb is dit sneller geheugen dat het moederbord ook ondersteunt, graag wat info op de 3 genoemde opties?

2 GB DDR2-1066 Kit XTC NVIDIA, EPP, OCZ2N1066SR2GK ???
2 GB DDR2-1066 Kit Reaper HPC, EPP, OCZ2RPR10662GK ???
2 GB DDR2-1066 Kit Reaper HPC, Crossfire, OCZ2RPR1066A2GK ???

Alvast bedankt voor de antwoorden die ik zover heb gehad _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 21:58 . Reden: Verkeerde optie keuzen doorgestreept ]

• infofiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2018
Als je niet gaat overklokken is dat geheugen zware overkill. PC5300 (667Mhz) is al voldoende.

• TheJVH
Ga je overklokken?? Zo nee: Dit is zonde, neem 667mhz geheugen, en je zit prima, zo ja:
Neem 800mhz geheugen, dit is ruim voldoende om naar 3,4 GHz te klokken (?).

Dit geheugen is veels te snel en niet nodig. Ook is het veels te duur. Dit moet je geloof ik alleen gebruiken als je echt Die Hard gaat overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
infofiel schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:45:
Als je niet gaat overklokken is dat geheugen zware overkill. PC5300 (667Mhz) is al voldoende.
Killzone schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:48:
Ga je overklokken?? Zo nee: Dit is zonde, neem 667mhz geheugen, en je zit prima, zo ja:
Neem 800mhz geheugen, dit is ruim voldoende om naar 3,4 GHz te klokken (?).

Dit geheugen is veels te snel en niet nodig. Ook is het veels te duur. Dit moet je geloof ik alleen gebruiken als je echt Die Hard gaat overklokken.
Overclocken heb ik nog nooit gedaan, en ben dat voorlopig ook niet van plan, misschien ooit in de toekomst :)

Overkill is inderdaad sonde, bedankt voor de tip. Ik check even de betere opties dan :)

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09-2025
Voor wat de geluidskaart betreft , ik dacht dat voor een snelle game Pc, het beter is de chipset zo veel mogelijk te ontlasten
Door zo veel mogelijk in de bios uit te schakelen dus ook de onboard audio ( heb zelf de Gigabyte ds4 rev 1.0).

Als je het geld er toch voor hebt zou je kunnen overwegen toch een geluidskaart er in te prikken

Maar hoe dan ook wat je gaat maken is erg mooi :P

Verwijderd

Wow je wint dan wel... 0.01% :D gefeliciteerd..... we leven niet meer in het tijdperk van een pentium 75mhz hoor.....

Verwijderd

Topicstarter
geheugen keuze:

2 GB DDR2-800 Kit XTC Gold GX 2, OCZ2G800R22GK (voor die 10 euri prijs verschil tegenover 667mhz.

Verwijderd

waarom bestel je bij alternate? Azerty en 4 launch zijn goedkoper en hebben een betere shop survey.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE2G

kijk maar:
http://www.azerty.nl/prod...4747/kvr667d2n5k2-2g.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:09:
waarom bestel je bij alternate? Azerty en 4 launch zijn goedkoper en hebben een betere shop survey.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE2G
Ow dat staat nog niet vast hoor, waar ik bestel, is even snel een pagina om te linken en ong. prijzen te weten voor mezelf. Ik ga eerst kijken wat een kennis van mij wel of niet kan leveren, deze runt een 1 man's pc zaakje. Vaak goede prijzen. Die verglijk ik dan, maar bedankt voor de 2 winkels die je noemde. :)

• TheJVH
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:06:
geheugen keuze:

2 GB DDR2-800 Kit XTC Gold GX 2, OCZ2G800R22GK (voor die 10 euri prijs verschil tegenover 667mhz.
Kan je beter die nemen uit mijn topic > http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIENZ

Verwijderd

Topicstarter
Kan je beter die nemen uit mijn topic > http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIENZ
Die optie onthoud ik nog even :)

Bedankt voor alle antwoorden, ziet er na uit dat het deze configuratie gaat worden (Heb eventueele wijzigingen overgenomen in de eerste post).

Als ik in de toekomst over wil naar Vista, heb ik dan meer geheugen nodig? Zoja, kan ik daar misschien het beste nu al rekening mee houden?

Bijv. Ipv. 1 maal 2 GB DDR2-800 Kit XTC Gold GX 2, OCZ2G800R22GK, deze 2 maal nemen? of 1 maal 4 GB DDR2-800 Kit XTC Gold, Vista, OCZ2G8004GK ??

Of niet nodig?

Las ergens dat vista 512mb aanbeveelt, maar anders met geheugen omgaat. (kan hier verder niet een heel duidelijk antwoord op vinden) 8)7

Op dit forum staat aangegeven Premium ready 1gb.

Ow ja, is mijn voedig nog goed genoeg of toch maar een andere?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 22:41 . Reden: Voeding ]

Verwijderd

Voeding zal denk ik wel voldoen.

Vista stop het grootste deel van het geheugen vol met start ups van gebruikte programma's. Hoe meer geheugen tot zijn beschikking, hoe meer hij vol stopt. Het geheugen is nu lekker goedkoop, dus 4GB is op zich een idee. Je zal daar toch zelf de keuze voor moeten maken, maar echt nodig is het nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:41:
Voeding zal denk ik wel voldoen.

Vista stop het grootste deel van het geheugen vol met start ups van gebruikte programma's. Hoe meer geheugen tot zijn beschikking, hoe meer hij vol stopt. Het geheugen is nu lekker goedkoop, dus 4GB is op zich een idee. Je zal daar toch zelf de keuze voor moeten maken, maar echt nodig is het nog niet.
Oke, zal ik nog even over nadenken, Startups heb ik altijd zo min mogelijk.

• TheJVH
Waarom niet gelijk Vista?? Nu lijkt het dom, maar als je over een jaar nog een keer 100 euro moet uitgeven aan een besturingssysteem... En XP ondersteunt geen DX10, dus je kan beter gelijk Vista draaien.
Ook denk ik dat 2 GB wel genoeg is voor Vista. Anders kan je altijd nog wat meer erbij proppen.

Verwijderd

Killzone schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:47:
Waarom niet gelijk Vista?? Nu lijkt het dom, maar als je over een jaar nog een keer 100 euro moet uitgeven aan een besturingssysteem... En XP ondersteunt geen DX10, dus je kan beter gelijk Vista draaien.
Ook denk ik dat 2 GB wel genoeg is voor Vista. Anders kan je altijd nog wat meer erbij proppen.
Je kan VISTA er ook later in proppen 8)7. En DX10 is op dit moment ook echt een grote sprong voor uit.

nieuws: AMD- en nVidia-kaarten getest met DirectX 10

Verwijderd

Topicstarter
Killzone schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:47:
Ik heb eens ergens gelezen dat sommige games die voor vista gemaakt zijn, oftewel voor DX9 minder goed draaien onder DX10, Onzin???

Wat betreft het geheugen, klopt, ik denk een beetje te erg na op lange termijn, 2 x 2048 modules, en 2 sloten vrij zodat als ik update meer geheugen heb, dan als ik nu 2 x 1024mb erin stop, (Klinkt misschien vreemd 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter

Btw mooi systeem :)
Miss als je van stil houd kan ik als voeding de Antec Smart power 2.0 500 watt aan bevelen :) genoeg Amperes op de 12 volt lijn, gezien bij hardware.info :)
En hij is modulair en de voeding die je op het oog hebt niet, scheeld echt in draden rotzooi ;)
Ik zal deze is nagaan, heb nog geen voeding op het oog de voeding genoemd zit momenteel in mijn systeem :) Toen die tijd zij de leverancier van deze pc dat Enermax goede voedingen leverd, dus vandaar dat ik het niet zeker weet.

De dual fans in de voeding zijn de 2e stilste van het hele systeem _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 23:52 . Reden: typo ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:06:
[...]

Als ze tegenwoordig van erg goede kwaliteit zijn kan ik inderdaad eerst kijken of hij voldoet, en anders alsnog een kaart kopen, bedankt voor de info :)

[...]

Ik heb gekeken naar deze optie, en ga deze zeker overwegen. Ondersteuning van meerdere cores en games heb ik al wat ervaring mee , ik heb dit probleem momenteel ook met sommige games met mijn Dual-Core Athlon 64 X2 4200. Sommige games moet ik dan via het taakbeheer/processen/affiniteit op 1 core laten draaien, dus neem aan dat het zo ook gaat lukken met de Quad core.

Bedankt voor je tip.
Volgens mij is dat een bug in de Athlons (waar ook een patch voor is), met mijn Core Duo en Core 2 Duo's heb ik nog nooit iets in hoeven te stellen.

• TheJVH
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:50:
[...]

Je kan VISTA er ook later in proppen 8)7. En DX10 is op dit moment ook echt een grote sprong voor uit.

nieuws: AMD- en nVidia-kaarten getest met DirectX 10
En dan kost je het dus nog eens 100 euri!

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:17:
[...]

En dan kost je het dus nog eens 100 euri!
Anders kost je het nu 100 eurie! 8)7

(je kan OEM altijd later kopen)

Ik denk dat je vergeet dat deze jongeman al een OS heeft en nu geen XP er bij gaat kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 12:34 ]

• TheJVH
Oh ok. Dat wist ik inderdaad niet.
En toch lijkt het me leuk om die DirectX10 toch te spelen. En 40 FPS is genoeg vind ik hoor. Ik speel al m'n games nu ook met een FPS van 20-30.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas moet ik wel een OS kopen, de XP die ik nu heb is ook OEM :'(

Denk dat ik er maar gewoon Vista op zal zetten, 32-bit of 64-bit :/

32-bit max. 2gb geheugen (Meer kan problemen geven volgens post) (Deze post)
64-bit Meer dan 2gb geheugen (Nadeel geen unsigned drivers)

2gb is nu toch al wel het minimale als gamer. Dus lijkt mij 64-bit de beste keus, maar nog maar even info zoeken daarover :)

• TheJVH
Ja, hier twijfel ik ook over. Iemand die wat meer info kan geven?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Speel eens een heftige game en kijk eens hoeveel geheugen je werkelijk totaal gebruikt. Je komt maar zelden tot aan de 2 GB.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:52:
Speel eens een heftige game en kijk eens hoeveel geheugen je werkelijk totaal gebruikt. Je komt maar zelden tot aan de 2 GB.
Nu wel ja, maar met Vista ook? En toekomstige games? Enemy territory Quake Wars zo hoog mogelijk bijv. (Systeem eisen helaas nog niet opgegeven).

Maar door de 32-bit te nemen zit je dus gebonden aan je 2gb. Plus de processor is 64 bit, dus heeft ook voordeel aan de 64-bit vista.

Maar je hebt wel gelijk dat de 2gb tot nu toe niet volledig gebruikt word, (Behalve dat vista je geheugen dus op een andere manier gebruikt) maar is dat reden genoeg om niet de 64-bit te nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 00:44 . Reden: (Behalve dat vista je geheugen dus op een andere manier gebruikt) ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen meningen op vorige post?
Pagina: 1